Előzmények
gusty | hozzászólásai | válasz erre | 2024.02.25 12:06:45 (8121) |
JellemzÅ‘en nem a 65+ korosztály jár napi szinten bringával+vasúttal dolgozni, Ãgy nem értem ez hogy jön ide. És speciel a felvetésnek semmi köze nem volt a ládázáshoz. Tudtommal senkinek nem a ládakeresés a munkája. :) |
|
ha2 | hozzászólásai | válasz erre | 2024.02.24 11:51:27 (8113) |
A magyarnak semmi sem jó, szeret sÃrni. Mellékesen 65 évesen már csak kerékpár jegyet kell vennie. A geokessereknél vannak sokkal nehezebb körülmények között élÅ‘k. Nem az a gondjuk, hogy hova-merre utazgassanak. |
|
gusty | hozzászólásai | válasz erre | 2024.02.24 11:37:53 (8112) |
Igen, ha egy utat nézel, akkor ez nem szembetűnÅ‘. Viszont, ha úgy nézed, hogy bringával mész dolgozni, s ez egy ezres naponta, miközben egy havi vármegye bérlet 10 alatt van, akkor már furák az arányok. És igen, ott van az üzenet értéke a dolognak, hogy mire is akarjuk ösztönözni az embereket. ÃœdvözlendÅ‘, hogy egy Tisza, FertÅ‘-tó vagy Balaton kerülést egy ezresbÅ‘l meg lehet úszni (mármint a bringa szállÃtást), de nem biztos, hogy ezt azoknak kellene finanszÃrozni, akik a napi munkába járáshoz veszik igénybe a vasutat, HÉV-et, esetleg csak 1 vagy pár megálló erejéig.
Vagy veszel egy útra 500 Ft-ért jegyet, vagy 10 ezerért ország bérletet. Korábban a kerékpár bérlet ennek töredéke volt. Szóval értem én, hogy egyszerűsÃtik a tarifarendszert, de miért nem lehetett akkor a munkába kerékpárral járók részére létrehozni egy kedvezményes bérletet, ami mondjuk limitált távolságra szól. Mondjuk az egész vármegyés felosztás egy elmebeteg agyszüleménye, mert pl. aki ErcsibÅ‘l jár Százhalombattára dolgozni, vagy SzendehelyrÅ‘l Vácra az jól megszÃvta. S persze tele az ország ilyen példákkal.[ elÅ‘zmény: (8109) fehérkút, 2024.02.24 10:32:40] |
|
fehérkút | hozzászólásai | válasz erre | 2024.02.24 10:32:40 (8109) |
500 ft egy (ha jól tudom) budapesti buszjegy ára. Vagy egy üveg sör ára. Ezért viszik a biciklidet az országba. Az ára nem most lett magas , hanem idáig volt alul értékelve ! |
|
VP | hozzászólásai | válasz erre | 2024.02.23 23:34:36 (8106) |
Szeretem a vonat+bicikli kombót: Budapestről sok irányba nagyon vacak kijutni biciklivel (nagy forgalom és rossz út vagy pocsék bicikliút közt kell választani). Néhány 10 km-t kivonatozva viszont már elérhetők kisforgalmú országutak, erdei (aszfalt) utak vagy valamivel jobb bicikliutak.
Eddig is bosszantott, hogy a legrövidebb biciklijegy 50 km-es volt, akkor is, ha csak 10 km-t megyek. Ez 235 Ft volt.
Most a "reform" alapján bárhova megy az ember, irányonként 500 Ft. Az ország végére megéri, de a távolsági vonatokon macera biciklit szállÃtani. Az elÅ‘városi vonatokon elég kellemes utazni, 10-20 km-re viszont elég sok az oda-vissza 1000 Ft. (Legalábbis az 1000 euró alatt keresÅ‘knek, mint pl. egy egyetemi docens.)
(Ennél csak a kompokon háborÃt fel jobban, hogy általában 3 10-kilós bicikliért többet kell fizetni, mint egy 2 tonnás autóért. 4 biciklit már olcsóbb úgy átvinni, hogy egy autót is viszel pluszban, és arra rakod fel a bicikliket.) |
|
|
|