Előzmények

Pupuhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.17 17:52:25 (21483)
Természetesen én is differenciálok. Diáktól, önálló kereset nélkülitől nem fogadok el semmit. Általában az üzemanyag-költséget osztjuk el, a többivel nem foglalkozunk, mert váltogatjuk, hogy kinek a kocsijával megyünk.
A hivatkozott számítás a németországi túrára vonatkozott, és szerintem méltányos a kivételesen hosszú utazásokon. Elvégre senkitől sem várható el, hogy az óhatatlan kockázat mellett ő vállalja a költség 5/8-át (az üzemanyag negyedét + az egyéb teljes egészét), míg a többiek egynyolcadokat fizetnek. Gondolj csak bele: egy autó értéke 200 ezer kilométer után erősen közelít a nullához. Ez azt jelenti, hogy száz darab 2000 kilométeres túrán elpárolog alólad a kocsi. Egy ilyen túrán egy négymilliós autó értékcsökkenése 40 ezer forint. Aki ezt nem akceptálja, azt máris felkérem, hogy jelentkezzen be autóstul a Duna-túrára!
[előzmény: (21482) Fonte, 2007.04.17 11:01:07]

Fontehozzászólásai | válasz erre | 2007.04.17 11:01:07 (21482)
Én is ugyanúgy gondolkodom, mint Radpeter, de ha diákot viszek (egyetemistát, középiskolást), Tőlük nem fogadok el pénzt. Még emlékszem arra az időre-igaz, kicsit rég volt- amikor én diák voltam, és soha nem volt pénzem.
[előzmény: (21481) VasG, 2007.04.17 09:03:21]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.17 09:03:21 (21481)
Valahogy így gondolkodtam én is. Igaz, egy 10 éves autónál már nem csak a tankolásról szólnak a fenntartási költségek, egy közös ládázás vagy túra során nem szeretek pénzről alkudozni. Ezért is keresem a fórumon a csapat szerinti jó megoldást, hogy máskor már ne kelljen erről agyalni. Azt hiszem, az "egyébként egyedül is leautóztam volna" a helyes elv.
[előzmény: (21480) radpeter, 2007.04.17 08:34:51]

radpeterhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.17 08:34:51 (21480)
Csoportos ládázások alkalmával mi csak az üzemanyagköltséget és a pályamatrica költségét szoktuk megosztani.
Közel ugyanannyit használjuk mindenki autóját, kivéve talán SagiK, de ő sörben rója le az amortizációt.
Töredéke a teljes használatnak a közös, miért kérjek olyanért térítést, amit egyébként egyedül is leautóztam volna. Ezzel az erővel még a mosatásért, a takarításért (tető és teljes belsőkárpit cseréről még nem is szoltam ugye :o)) is kérhetnék.

[előzmény: (21479) VasG, 2007.04.17 07:59:20]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.17 07:59:20 (21479)
Szerintetek mi a korrekt költségmegosztás, ha többen utazunk egy saját tulajdonú (nem céges) autóban?

Visszaolvasva (!) :) azt találtam, hogy Pupu, aki néha autózik egy keveset, a 19269-ben azt írta:
Németországi-ausztriai kenutúra költségei:
Utazás: Regensburg oda-vissza nagyjából 1100 km. Például Fiat Doblóval a fogyasztás 11x7x260=20.020 Ft, amortizáció (kocsi, szervizköltség, gumi) 22 Ft/km= 22.000 Ft (hát igen, mindig kijön az egyszerű szabály, hogy az üzemanyag csak a fele az autózás költségének), szóval 40.000 Ft.
[...]

Tehát ez a bevett számítási mód? Vagy egyszerűen csak a benzinköltséget szokás felezni?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]