Összesen: 20 db hozzászólás
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.20 13:56:11 (48478) |
"Komoly hátránya - kell hozzá egy szolgáltató"
Ha van vezetékes telefonvonalad, akkor arra is köthető kommunikátor, ami a mobilodat hívja. Valószínüleg olcsóbb, mint a GSM egység. A használata meg ingyenes, mert nem kell felvenni. Ha elmész otthonról, kikapcsolhatod.
Hátrány, hogy jópár másodperc, amég felépül a kapcsolat és rezegni kezd a mobilod. Továbbá a kommunikátorok arra vannak kitalálva, hogy egy jelzést eljuttassanak a célhoz. Neked olyan kell, amin beállítható, hogy ne várjon visszaigazolást és ne ismételje a nem nyugtázott jelzést.
Vezetékes telefon esetén még gond lehet, hogy ha éppen valaki telefonál, akkor a csengetés esetén meg kell szakítani a vonalat ahhoz, hogy hívni tudja a mobiodat.[ előzmény: (48440) Ákibard, 2010.04.19 21:52:03] |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2009.03.31 13:57:31 (38975) |
A domborzat látszólagos magassága változtatható: Eszközök/opciók/megjelenítés/magassági torzítás (0-200% között)[ előzmény: (38973) jekaeff, 2009.03.31 13:27:44] |
|
Szemű | hozzászólásai | POI | válasz erre | 2009.01.18 20:43:12 (2350) |
Kösz, most már stimmel.
Eredetileg csak ráböktem a kiválasztandó szelvényekre a Mapsourceban. Így az srtm szelvényeket nem jelölte ki. (A túristautak ikonjai rendben megjelentek.)
Átlóhúzással mindent sikerült kijelölni.
Még egyszer köszönöm a segítséget. [ előzmény: (2348) Peter68, 2009.01.18 20:16:10] |
|
Szemű | hozzászólásai | POI | válasz erre | 2009.01.18 20:09:55 (2347) |
Kedves Peter68!
Valószínűleg én szúrtam el valamit, de a tuhu3d térkép szintvonalait és gc layerét 60C-n nem tudom előcsalni. A térképbeállításoknál egyben tudom medjeleníteni/elrejteni a térképet, szintvonalaknak és gc-pontoknak mincs nyoma, holott Mapsourc-ban szépen látszanak. Megjeleníthetők ezek valahogy a kütyün is?
[ előzmény: (2276) Peter68, 2009.01.16 08:53:12] |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.08.18 09:32:12 (33084) |
Valóban .nm2 térképek kellenek a Navitel 3.2-höz. Arról viszont nem tudok, hogy a turistautak.hu térképei e formátumban letölthetők lennének valahonnan. Az ntm-ek viszont mapedittel megnyithathatók és elmenthetők nm2-ben. Kicsit macerás ezt megtenni minden tájegységre, de működik. [ előzmény: (33083) R.Guszty, 2008.08.18 08:55:57] |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.07.25 08:20:02 (32520) |
TMC-ről: Az elmúlt két évben sokat autóztam Németországban, meg máshol, ahol működik ez a szolgáltatás. Szerintem inkább érdekes, mint hasznos.
Először is még a német autópályákon sem érkezik hír minden felbontásról, vagy balesetről. Sok hosszú dugót végigálltam úgy, hogy nem volt róla infó.
Másrészt nagy kérdés, hogy mit tegyünk, ha tudjuk, hogy van elöttünk egy 2 km hosszú sor. Koránt sem biztos, hogy gyorsabban célba érek, ha letérek és a szintén bedugult falvakon keresztül próbálok előre jutni.
Persze néha jól jött, hogy láttam, hogy két lehetséges (fő)utvonal közül az egyik tele van útfelbontásokkal, terelésekkel. Itt segítette a választást.
Egyébként én naivan úgy gondoltam, hogy a TMC az esemény helyét koordináta formájában továbbítja, nem pedig csak hely előre definiált kódját. Azt nem is nagyon vártam, hogy minden falusi koccanás megjelenik, de azt reméltem, hogy előbb-utóbb a több napos-hónapos útépítéseket összegyűjtik egy adatbázisban és elérhetővé teszik. Így sajnos ez is csak a főutakra korlátozódik. [ előzmény: (32442) bregő és andorpapa, 2008.07.24 13:03:19] |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.12.13 08:59:15 (23131) |
Én az idén kb. 10ekm-t autóztam Európában iGO-val és TMC vevővel. Sokfelé volt adás, de számottevő mennyiségű info csak Németországban volt. A hasznosságát illetően nagyon vegyesek a tapasztalataim. Egyrészt egy dugóról, útfelbontásról stb. vagy van hír vagy nincs. Másrészt csak az autópályákat és fő-fő utakat figyelik. Ha ott dugó van, leterel, de azt nem tudja, hogy a falu, amerre kerülni lehetne már megtelt. Így esetenként a kerülőút sokkal tovább tart, mint végigállni a sort.[ előzmény: (23129) SylverRat + Bogee, 2007.12.13 07:33:11] |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.08.27 07:55:24 (19516) |
Én már tömítettem elektromos cuccot acetát alapú szilikon pasztával (igaz nem FBS volt), és bizony a nem tett jót a réz alkatrászeknek. Mivel összerakás után nem szellőzik a készülék belseje, így a keletkező ecetsav bent marad. Ráadásul a kötéshez víz (pára) kell, ezért bezárva nem biztos, hogy tökéletesen megköt. Szerintem inkább használj akril alapú szilikont.[ előzmény: (19505) @david, 2007.08.26 21:47:52] |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.04.17 07:40:09 (16495) |
Engem is érdekelne egy teljesebb verzió. A TYP hiánya kevésbé zavar, a POI-k eltűnése miatt írtam is a hibabejelentő oldalon, de csak egy autómata válaszolt.[ előzmény: (16488) piret, 2007.04.16 21:31:04] |
|
Szemű | hozzászólásai | POI | válasz erre | 2007.02.16 07:58:27 (1255) |
Ma hajnalban, amikor a hörcsög nem hagyott aludni, szó szerint ezt gondoltam. Amit leírtál, szerintem így jó. Viszont arra is figyelni kellene, hogy ha van kitöltött neve, akkor abból Garmin kimeneten is derüljön ki az, hogy az egy ikonhoz tartozó altípusok közül pontosan melyikről van szó. Ehhez a neveknek kellene egyértelűeknek és teljeseknek lenniük.[ előzmény: (1254) Kolesár, 2007.02.16 07:28:48] |
|
Szemű | hozzászólásai | POI | válasz erre | 2007.01.17 09:21:51 (958) |
Azt nem tudod kilistázni valahogyan, hogy egy adott megállóból mikor és hova megy busz? Ez fontos infó lenne a több járműfajtát igénybevevő utazások tervezéséhez. Régebben írtam erről a Volán menetrend oldal üzemeltetőjének, de nem válaszolt.[ előzmény: (957) Kolesár, 2007.01.17 09:10:15] |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.25 19:56:29 (10593) |
A c 510 tud hangnavigációt? A térkép frissítésére van valami lehetőség? Karácsonyra kellene az anyósomnak kifejezetten magyarországi autós használatra valami egyszerűen kezelhető kütyü. A c510HU szimpatikus, de hangnavigációról nem láttam infót.[ előzmény: (10538) magpet, 2006.10.24 12:48:35] |
|
Szemű | hozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.04.17 21:04:42 (240) |
Az egyéb típusú emlékmű és temető poi, valamint a hozzá tartozó kép nem linkelődik be a település-poi-hoz Bérbaltaváron. Ez szándékosan van így? Legyen más típusú az emlékmű és a temető? |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.03.17 21:05:54 (6607) |
OK, értem. Van mód a varázslat visszafordítására? Gondolom a tracklimit egy frissítéssel visszaáll, de a basemapet vissza lehet tenni valahogy? [ előzmény: (6579) Kolesár, 2006.03.17 09:13:38] |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.03.17 09:08:42 (6578) |
A basemapből nem lehetne egy "hagyományos" feltölthető térképet csinálni? A 8MB az 56 mellett sem elhanyagolható, viszont néha a basemap is jól jön, ha nincs más.[ előzmény: (6574) Kolesár, 2006.03.17 08:57:38] |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2005.06.16 20:08:34 (2160) |
"Ha egy akkut bármilyen kis árammal is 0V-ra kisütük, akkor annak vége!
Sok helyen olvastam. Ehhez képest így, ahogy írtad, biztosan nem igaz. "
Hát ha nem hiszed, próbáld ki.
"Ez az 1V is egy szép mendemonda. Néha persze 1.1, néha 0.8, csak azt nem írta még le senki, hogy miért pont annyi. Több sorbakötött cellánál tudom értelmezni, de nem írom le mégegyszer."
Az 1V az egy közelítő érték az AA akkukra, de mint írtam és Te is írod, típusonként kicsit más. Ennek oka elsősorban a dolog elektrokémiájában keresendő. A cella elektromotoros ereje (az a feszűltség, amit terhelés nélkül mérsz rajta) függ a két elekródon végbemenő elektródreakcióktól, de függ a koncentrációtól és ionerősségtől is. Ha más (egy kicsit) az akku felépítése, más adalékok vannak benne stb., akkor más lesz az a feszültségtartomány, amiben jól - károsodás nélkül - használható.
Ezt még a hordozó mechanikai tulajdonságai is befolyásolják, például a hidrid tartalmú fémek rideggé vállnak, ha a hidridtartalmukat túlságosan megváltoztatjuk.
Még egy pillanatra visszatérnék a 0V-ra való kisütésre: A legegyszerűbb esetben egy elektród potenciálja 1 nagyságrendnyi koncentráció-változásra 59mV-tal változik meg. Ahhoz, hogy 1V-ról 0-ra változzon a cella elektromotoros ereje, mindkét elektródpotenciálnak 500mV-tal kell változnia, ehhez pedig több, mint 8 nagyságrendnyi koncentrációváltozás kellene. Ez pedig nem szokott visszafordítható lenni. (Mellesleg nem is ez történik, hanem inkább az eredeti elektródreakció helyett más folyamatok mennek már végbe.)[ előzmény: (2159) piret, 2005.06.16 19:09:39] |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2005.06.16 09:34:03 (2156) |
Urak! Ha egy akkut bármilyen kis árammal is 0V-ra kisütük, akkor annak vége! Sőt, AA akkuknál 1V alá sem jó menni. Ezek nem kondenzátorok - amin töltetlen állapotban 0V van -, hanem elektrokémiai rendszerek. A ráírt kapacitás azt jelzi, hogy mennyi töltést ad le, miközben kis árammal 1,2V-ról 1,0V-ra merítjük. (Ami az átpolarizálást illeti: savas ólomakkumulátorokban mindkét elektród ólomból van, csak az egyiken ólom-szulfát, a másikon ólom-oxid keletkezik, illetve alakul vissza ólommá. Ezt _elvileg_ fordítva is fel lehet tölteni. Gyakorlatban persze nagyon nem tesz jót neki. De ez egy speciális eset. Általában a két elektród egészen más anyagú, összetételű, így nem felcserélhetők.)
Ami a gyakorlatot illeti: "kézi kisütésnél" kis áramot használjunk és a feszültséget mérjük, 1V-ig folytassuk a kisütést. (Az ideális limit sajnos típusonként egy kicsit különböző lehet. Ezt tudtommanl nem nagyon adják meg a gyártók.) Ha nem akarjuk mindig voltmérővel felszerelkezve végezni a kisütést, akkor egy izzólámpát - illetve hozzá a szemünket - be lehet kalibrálni megnézve, mennyire világít 1V-al táplálva. (Mellesleg az izzólámpák nem is olyan kicsi terhelést jelentenek.) Szerintem azonban ezt a macerát nem éri meg, ha nincs kisütésre alkalmas töltőnk, akkor használjuk addig egy készülékben, amég azt nem jelzi, hogy kimerült, majd töltsük föl.[ előzmény: (2149) Szab, 2005.06.15 19:08:51] |
|
Szemű | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2005.05.24 13:39:42 (1766) |
Ezt én úgy csináltam, hogy az egyik track "Track Properties" ablakában kijelöltem az összes potot és Ctrl+C-vel kimásoltam, majd a másik track elejére/végére Ctrl+V-vel beilleszettem a pontokat.[ előzmény: (1765) emerzee, 2005.05.24 12:47:37] |
|
|
|