Előzmények
Apexsek | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.20 08:34:13 (25550) |
Nagyon!
Most ugrik a bándi verseny is, mert a vasárnapi eljegyzésre készülünk.
Pontosabban az megvolt már pár hónapja, most csak a "hivatalos" része lesz az ebéddel.
:-))))))))))[ előzmény: (25549) maczy, 2011.10.19 22:52:31] |
|
Apexsek | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.19 08:00:58 (25533) |
Görögben láttunk jobbat.
Valami aszfalt-műkő keveréknek tűnt ránézésre, de fogalmam sincs mi lehetett valójában.
Szemerkélő eső.
Lassú!!! robogós közeledik a kereszteződéshez.
A sor megáll, a robogós idejében kezd fékezni.
Az eredmény, kb 2-3 métert haladt hátrafelé...
Látványos volt, mindenesetre, nem irigyeltem érte.
Mikor gyalogosként mi is odaértünk, ahol megcsúszott, megnéztem.
Szinte nedves jégként csúszott.
Állóhelyzetből is majdnem elnyaltam rajta...[ előzmény: (25481) Mikulás trágársága elüldözött, 2011.10.17 19:23:48] |
|
Mikulás trágársága elüldözött | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 19:23:48 (25481) |
Régi szép idők...
Amikor a pesti Dózsa György utat még sárga keramit lapocskák fedték (nedvesen ennél csúszósabb útburkolati anyag nem létezik...), az első hó leesésekor összegyűltek a környékbeliek egy kis csúszkálásra. Akkoriban a "zsiguli" volt a menő autó, azzal hatalmasakat lehetett farolni, kézifékkel fordulni... Nagy kockázat nem volt, mert az ember legrosszabb esetben kicsúszott a kerámia szélére, a fűre és ott megállt.
De jó volt...[ előzmény: (25479) yano6ard, 2011.10.17 19:02:44] |
|
yano6ard | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 19:02:44 (25479) |
Én direkt várom tél elején, hogy legyen már egy kis síkosság, mert akkor a szerény erőnlétű kisautómmal is könnyedén tudok csúszkálni, keresztben autózni. Azonban az autósok többsége valószínűleg nem fogadja kitörő örömmel, ha kitör a hátsója egy kanyarodáskor. [ előzmény: (25476) cactus, 2011.10.17 18:52:14] |
|
BiharyG | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 18:49:44 (25475) |
Ha viszont csak két téli gumid van, akkor azt a HAJTOTT kerékre kell tenni, legyen az akár elől, vagy hátul. Bár a fékezés miatt én inkább előlre tenném, még hátsókerék hajtás esetén is, mert a fékhatás elől sokkal fontosabb és hát a kormányzott kerék nem árt, ha tartja a nyomvonalat.
Azért szerintem egy alulkormányzott autó sokkal jobb a többség kezében, mint egy erősen túlkormányzott. Én egy télen autóztam elöl téli-hátul nyári kombinációval, és minden utcasarkon fülig érő szájjal vigyorogva kilinccsel előre fordultam... De valószínűleg nem ez az átlag. Az átlagautósnak jobb, ha a hátsó kerék hátul is marad.[ előzmény: (25470) Yoss, 2011.10.17 17:47:28] |
|
Yoss | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 17:47:28 (25470) |
Ha nem cserélgeted a gumit, akkor mindenképp téli legyen fent, mert annak nyáron sokkal kisebb a hátránya, mint télen a nyárinak.
Ez nem így van. A téli gumi nyáron sokkal jobban csúszik, mint a nyári és ha szerencséd van, akkor egy szezon alatt el is tud kopni, mert olyan lágy.
A száraz utas tapadás igaz, de télen elég ritka a száraz út.
Az elmúlt néhány év tapasztalata alapján ez sem így van. Ha nedves az út, akkor többnyire pluszok vannak, tehát a nyári jól fog tapadni. Az egyetlen kivétel, amikor a téli gumi tényleg nagyságrenddel jobb, mint a nyári, az a havas út. Az viszont - ezért írtam, hogy ha többnyire városban használja - elég ritka városi környezetben, mert vagy elolvad, vagy eltakarítják. Egyébként ez a főbb országutakra is igaz.
Ha viszont csak két téli gumid van, akkor azt a HAJTOTT kerékre kell tenni, legyen az akár elől, vagy hátul. Bár a fékezés miatt én inkább előlre tenném, még hátsókerék hajtás esetén is, mert a fékhatás elől sokkal fontosabb és hát a kormányzott kerék nem árt, ha tartja a nyomvonalat.[ előzmény: (25468) cactus, 2011.10.17 17:11:51] |
|
cactus | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 17:11:51 (25468) |
Saját tapasztalataim és a marketing teljes ismeretében ellent kell mondjak neked. Ha nem cserélgeted a gumit, akkor mindenképp téli legyen fent, mert annak nyáron sokkal kisebb a hátránya, mint télen a nyárinak. A száraz utas tapadás igaz, de télen elég ritka a száraz út. A négy évszakos gumi viszont tényleg a legrosszabb megoldás.
Azt is nehéz megemészteni, hogy télen jobb a keskenyebb abroncs, vagy ha csak két téli gumid van akkor azt hátra kell feltenni. [ előzmény: (25467) Yoss, 2011.10.17 16:37:49] |
|
Yoss | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 16:37:49 (25467) |
A vízkő ellen nem fagyálló kell, hanem ioncserélt (desztillált) víz. Rozsdásodni semmi nem tud ahol a hűtővíz van, mivel szinte sehol sincs olyan anyag, ami rozsdásodni tudna. De ha tudna, akkor sem rozsdásodna, mert a rozsdához levegő is kell. Jó példa erre a központi fűtés. Hiába a vascső, akkor sem lesz rozsdás, mert nincs hozzá levegő.
A négy évszakos gumi meg azért jó, mert se télen, se nyáron nem jó. Ha már nem akarsz évszakváltáskor cserélgetni, akkor vegyél inkább nyárit. A közhiedelemmel (és a marketing szöveggel) ellentétben száraz úton még -7 foknál is jobban tapad, mint a téli. Igaz, hogy hóban sokkal jobb a téli, de ha többnyire csak városban használod, akkor nem kockáztatsz sokat. A négy évszakos semmire sem jó.[ előzmény: (25450) diego, 2011.10.17 15:01:04] |
|
diego | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 15:01:04 (25450) |
Én is lusta vagyok. Fagyálló, ami jó, mert nem engedi rozsdásodni, és vízkő ellen is jobb (iskolában ezt tanultuk anno). És 4 évszakos gumi. Nem kell csereberélni :-)[ előzmény: (25442) Old Eye, 2011.10.17 14:36:44] |
|
Old Eye | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 14:36:44 (25442) |
Lusta disznó vagyok... nyáron is fagyállóval járok...
Minden ôsszel, kerékcserével egy idôben, inkább új ablaktörlõt teszek fel, ezzel letudom a téli készülôdést ;-)[ előzmény: (25441) zakany, 2011.10.17 14:33:55] |
|
zakany | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 14:29:46 (25439) |
NE felejtsétek el az ablakmosó folyadékot (és hűtővizet) megfelelő (fagyállóra) cserélni :)
|
|
|
|