Előtérben a parkoló
Fent vagyunk! :)
Kilátás
Kereszt, napló, pecsét
Mi vagyunk, meg egy madár
Típus:
Bejelentő:mudman
Felhasználó:mudman
Dátum:2007.07.24 19:00

Szlovénia legmagasabban fekvő (fizetős) autóútján érhetjük el a hegy tövében, 2049 méteren lévő parkolót. Innen lehet nekiszaladni a csúcsnak, ami a csupán kb. 600 méteres szintemelkedés ellenére is szép kirándulás. Eleinte lankás gyalogúton, majd egyre meredekebb, itt-ott csapnivaló biztosítással ellátott ösvényen haladhatunk felfelé, hol a szlovén, hol az olasz oldalon.

A csúcsról gyönyörű a kilátás, a hatalmas kereszt tövében van logpecsét és remek rozsdamentes tokba bujtatott csúcsnapló is.

Maga a parkolóba vezető autóút is megéri, hogy valaki elautózzon idáig, az igazán őrültek pedig bringával is lenyomhatják a keskeny, csodaszép hegyi utat. Lefelé menet azonban néha álljanak meg fékbetétet cserélni. :-)
magaslat-lista
magaslat-térkép
közeli ládák
közeli pontok
közeli települések
megjegyzés hozzáfűzése

Megjegyzések:
Bob&B. 2012.04.14 12:50
Azok a fekete rigók lehet, hogy havasi csókák. :-)
írd be a google-ba: Alpendohle.

SylverRat + Bogee 2008.08.07 18:00Fénykép:
€5 az út használata, a parkolóban még így hétköznap is csak a 3. körben sikerült helyet találnunk.
ahogy másztunk felfelé, egyre fogytak a népek, végül a csúcson már csak 8-10-en voltunk. ennek a fele a szlovén via ferrata-n, a másik fele velünk (minket megelőzve...) a via normala-n (ami azért néhol vasalt, de nagyjából sz@rt sem ér...) érkezett. (az olasz via ferrata kőomlások miatt lezárva)
gyönyörű felhőben voltunk, aztán amikor elindultunk lefelé, elkezdett tisztulni, így még 2500 m felett jártunk, amikor előbukkant a távolban a Triglav... (amit még nem tudtunk ekkor, hogy hazaindulásunk előtt most látjuk utóljára, mert végig felhőben és viharban lesz az utolsó napunk végéig...)
a csúcson semmi hó, pedig készültünk a képek alapján egy jó kis hógolyócsatára...
nagyranőtt rigók lepték el a csapatot, minden ehetőt elkunyizva, kezdve a mi energiaszeleteinkkel, majd folytatva a kenyérmorzsákkal, mogyoróscsokikkal, szalonnabőrkékkel... és ha valaki nem adott, olyan szemrehányóan tudtak nézni... :-)

Nap a hegycsúcs mögöttHógolyócsata!