kerékpáros fórum, Attibati hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 401 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | következő


Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.10.06 18:59:23 (1869)
Engem a sisak eddig kétszer védett meg: először egy útkereszteződésben, ahol egy autós nem adta meg az elsőbbséget: a sisak koppant az aszfalton és nem a fejem.
Másodszor egy murvás-hordalékos kanyarban ment ki alólam a bringa, akkor a sisak csúszott a murván és nem az arcom.

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.09.06 21:19:27 (1671)
Nincs kedve valakinek az őszi verseny területén kicsit trekkelni? Én valószínűleg hétfőn fogok leugrani felmérni a maradékot (illetve ameddig jutok sötétedésig) A terep szinte sík, kiválóan kerékpározható erdei utak vannak.

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 21:45:18 (1647)
Pontosan, északra indulunk, hogy az időigényes, nehéz szakaszon túljutva mindnki el tudja dönteni, hogy akaja-e még a déli részt.
[előzmény: (1646) Gábor75, 2012.09.03 21:31:29]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.29 00:56:42 (1619)
Előreláthatólag ott leszek a mecseki GCTOUR-on. (Kicsit korai még a listázás ...)
1. Strombus
2. Griffs
3, Gusty
4. Tüdő
5. Attibati + 1 fő
[előzmény: (1618) gusty, 2012.08.28 23:36:56]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.24 22:54:19 (1596)
Szia Strombus !

Hazai viszonylatban a mecseki egy nagyon jó állapotú kerékpárút. Nincsenek úthibák én hordalékkal sem találkoztam az úton. Természetesen mint minden hegyi kerékpárút veszélyes lehet. A korlátok nem veszélyforrások - szerintem - hanem megakadályozzák a pályát elhagyó kerékpárost abban, hogy leszáguldjon a hegyoldalon (biztos, hogy nem két keréken)

A P3 és P4 jelzésekkel több gond is volt. Az első, hogy tracking géppel voltam, nem akartam a terepen gyötörni. Másrést a túra közben beszéltem Kakukkossal és ő jellemezte úgy a P3 jelzést, hogy brutál földút. A legfontosabb érv pedig, hogy az erdőtörvény értelmében csak a kijelölt utakon szabad kerékpározni. A P3 nem ilyen ráadásul igen meredek is lehet, mivel alaposan megizzadtam az elkerülő aszfaltos közúton is a sok szint miatt. Szóval aki akar mehet arra is saját felelőségére, de a túra hivatalos útvonalát nem vezethetjük a jelzett turistaúton.

A 6-os utat nem tudjuk elkerülni - legalább is én a térképet böngészve nem találtam elkerülő utat, hacsak nem tervezzük át alapvetően az útvonalat. Mindenestre ezen a szakaszon szabad kerékpározni. Ha a rajthoz történő visszatérést választja a túrázó akkor is csak kb 2300 métert kell a hatoson tekerni, a hosszú távon indulóknak meg csak 1400 métert.

[előzmény: (1595) Strombus, 2012.08.24 17:10:31]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.22 13:11:15 (1589)
Kipróbáltam, nem változik a sorrend. A tényleges feltöltés dátumát veszi figyelembe.
[előzmény: (1588) gusty, 2012.08.22 12:43:40]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.22 11:59:30 (1587)
A rendszer abban a sorrendben jeleníti meg, ahogy fel lettek rakva.
[előzmény: (1586) gusty, 2012.08.22 08:14:53]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.21 23:18:21 (1583)
Kitettem a főoldalra a Gctour bannerjét. Az aktuális Gctour oldalon olvashattok néhány információt az útvonalakról valamint letölthetitek a tervezett útvonalak trackjeit is, valamint az élelmiszerboltok és a kutak helyeit is.

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.19 09:28:37 (1545)
Szegény Gckem, már megint nem tudja végigjárni a kijelölt útvonalat.
[előzmény: (1544) gusty, 2012.08.19 07:19:40]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.18 12:26:12 (1535)
Nincs tele a lötyivel a gumi, nekem minimális mennyiség szokott csak kijönni a szelepcsere során.
[előzmény: (1534) Bojsza család, 2012.08.18 12:23:17]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.18 12:10:12 (1533)
Én mindig hordok magamnál a gumiragasztó dobozban néhány szelepet is. Célszerű fémből készült szelepsapkát használni - megfordítva ezzel lehet kicsavarni a szelepet - mert ha be van ragadva a szelep a műanyag sapkával nem fogod tudni kicsavarni.
[előzmény: (1531) Bojsza család, 2012.08.18 11:15:37]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.18 07:09:01 (1529)
Szerdán bejártam a szeptemberre 8-ra tervezett mecseki Gctour útvonalat.
Kakukkps és Hajszál jóvoltából két előzetes terv állt rendelkezésre egy kb 80 és egy kb 40 kilométeres.
Az általam bejárt útvonalat valamint a rövidebb táv gdb állományát itt találjátok.
Hajnali háromkor keltem így reggel hétkor tudtam elindulni a pécsi pláza parkolójából. Én kilenc órai indulást javasolnék, addigra talán mindenki odaérhet a rajthoz.
A hosszabbik útvonal bejárása mellett döntöttem, így bemelegítésképpen egy-két kilométert forgalmas, többsávos külvárosi utakon kellett megtennem a kerékpárút kezdetéig. Itt igazán csak a vasúti felüljáró aszfaltfelgyűrődési voltak zavaróak, ami a hídról lefelé, jól nekieresztve a bringát veszélyesek lehetnek.
A kapaszkodás megkezdése előtt feltöltöttem élelmiszer készleteimet (a túra során, tekintettel a szombati nyitvatartásra Pécsen, Orfűn, Hetvehelyen és talán Abaligeten [ezt nem ellenőriztem] találhatunk nyitvatartó élelmiszerüzletet) Az érintett települések többségében közkút is található, a ládaoldalon fel fogom tüntetni a koordinátáikat.
A mecseki kerékpárút nagyszerű. Nem túl meredek, én végig a középső tányéron tudtam maradni. A Gcbico pontjainak a keresésekor - különösen az első pontnál - nagyon kell majd vigyázni. Kanyarban van, lejtős úton, itt fokozottan kell majd figyelni a csoportos megállásra, nehogy úgy járjunk, mint a Vértesben. Amíg a ládát kerestem - hétköznap délelőtt - három MTB-s is elhúzott mellettem, tehát a hétvégén még nagyobb forgalomra kell számítani.
A Hetvehely után a Sas-völgyben válik el egymástól a rövid és hosszú táv útvonala. Én visszarettentem a hosszú táv P3 jelzésen tervezett útvonalától, így visszafordultam és inkább a Bakonya felé vezető műutat választottam.
Szintén elkerültem a Cserkútról a 6-os út felé vezető P4 jelzésű turistautat, inkább az országutat választottam. Itt a több helyen elhelyezett alattomos fekvőrendőrök jelnethetnek veszélyt a meredek lejtőn.
A túra a 6-os útra kiérve rövidíthető aki nem akar a Malomvölgyi tóhoz eljönni. A tó körül jól kerékpározható murvás sétaút vezet.
Ez a hosszabb útvonal nekem - rengeteg kitérővel, ládázással - 98 kilométer lett. Az összes szintemelkedés 1500 méter lett - ez hihetetlennek tűnik, még ellenőrizni fogom. Az egész kör 10 órát vett igénybe, szóval a Gctouron csak a profiknak javaslom ezt az útvonalat, inkább a rövidebb útvonalat vagy a 6-os úton történő rövidítést tudnám ajánlani.

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.17 19:20:38 (1512)
A jobb szélső hasábból az angol szöveget kitörölhetted volna, így most lebuktál :-)
[előzmény: (1511) ID24, 2012.08.17 18:47:19]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.15 23:14:38 (1487)
+1 hátrány: csak a futófelületen levő lyukak tömődnek be, ha a felni rágja meg a gumit akkor nem hatásos mivel nem tud odafolyni a gél.
[előzmény: (1479) griffs, 2012.08.15 21:24:30]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.15 23:12:59 (1486)
Köszönöm, hogy ennyire szíveden viseled az ügyet. Egy darabot kipróbálnék, ha van 28-as kerékre, csak a hátsó kereket eszi a fene.
Ma bejártam a Gctour mecseki útvonalát, hamarosan írok beszámolót és kikerül a főoldalra is a banner.
[előzmény: (1480) griffs, 2012.08.15 21:33:00]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.14 08:20:13 (1443)
Nekem dupla falú felnim van tehát ott lyukak vannak nem kidudorodások.
[előzmény: (1441) gusty, 2012.08.14 08:17:27]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.14 08:18:17 (1442)
A szalag széle okozta dörzsölés vagy a felnin a küllőnél levő bemélyedés.
[előzmény: (1440) R.Guszty, 2012.08.14 07:52:12]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.14 00:51:57 (1438)
Köszi. Ez nagyon jó ötletnek tűnik.
[előzmény: (1437) enazati, 2012.08.14 00:23:03]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.13 22:44:53 (1434)
Néhány hete sorozatdefektek keserítik meg a kerékpártúráimat. Mindig a hátsó kerék lesz defektes. Általában a belső felni felöli oldalán keletkezik a lyuk. (Már defektvédő szalagot is használok, így a futófelületen mostanában már nincs lyuk) Már cseréltem felnit, szalagot is többször. Lehet, hogy a szalag csúszik el. Van valami trükk arra, hogy a helyén maradjon a szalag?

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.12 17:32:29 (1428)
Szép, szép de a ládáimat nem kerestétek? Nem látom a logotokat.
[előzmény: (1424) Strombus, 2012.08.11 22:56:17]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.09 21:17:53 (1415)
Még nem jártam be az útvonalat, egy héten belül lesznek részletek.
[előzmény: (1413) Bryan, 2012.08.09 10:24:06]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.08 23:08:18 (1412)
Jól emlékszel.
[előzmény: (1411) Strombus, 2012.08.08 22:59:45]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.03 20:30:35 (1406)
Nagyon sajnálom én is. A Tour közvetítések soha nem lesznek olyan szorakoztatóak mint mikor ő ült a mikrofonnál Knézyvel.
[előzmény: (1404) Mira, 2012.08.03 16:08:31]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.01 16:11:22 (1395)
vályú...
[előzmény: (1394) mazsola069, 2012.08.01 15:33:23]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.07.04 22:17:57 (1223)
Több részletben elküldtem az anyagot, nem tudom a freemail mit fog szólni hozzá. Jelezz vissza ha megjött mind az öt mail.
[előzmény: (1222) macikupac, 2012.07.04 21:41:33]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.07.03 13:42:18 (1193)
hehehe, örülni fog a család az éjszakai műszaknak...
[előzmény: (1192) griffs, 2012.07.03 13:31:35]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.07.02 23:40:21 (1178)
Visszatettem a neved alá a Gcfree-t. Mi ez a dobálodzás a ládákkal ?
[előzmény: (1177) griffs, 2012.07.02 23:38:05]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.07.01 18:04:11 (1130)
Ha jól értelmezem ez Gckupa probléma, rossz topikba írtad.
Az admin meglehetősen vajszívű, hozzá fordulj a kéréssel.
[előzmény: (1129) gusty, 2012.07.01 16:25:05]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.30 22:46:34 (1120)
Visszatettem a neved alá a Gckem-et.
[előzmény: (1119) griffs, 2012.06.30 21:41:20]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.30 21:30:10 (1118)
Nagyon elment az idő a frissítő állomáson (Hujberg nevét piros betűkkel írjuk be a logokba :-) valamint a sok kitérővel, meg aztán feleségemre is tekintettel nem mentünk végig a kijelölt hosszú távon hanem Dunakilititől a rajt felé vettük az irányt. Amíg a nejem pihegett egy parkban addig én még gyorsan letrekkeltem az egész települést.

Egy bajom azért van: Nagyon szétszakad a csapat. Jó lett volna sokatokkal beszélgetni, de csak a rajtnál voltunk együtt. Valahogy másképp kellene szervezni a ládák felkeresését. Nem tudom...
Mi a véleményetek?
[előzmény: (1116) halaszkiraly, 2012.06.30 20:48:09]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.29 15:08:31 (1095)
EZ nem a Trek volt, egy kb 15 éves Magellan váza tört el.
[előzmény: (1090) Moles, 2012.06.29 14:24:12]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.29 12:58:41 (1086)
A gyanus hangok nem biztos, hogy a csapágyból jönnek. Mostanában sokat jártam a tracking gépemmel is amiből tavaly ősz óta csúnya recsegő hangok jöttek elő. Nem tudtunk rájönni, hogy mi okozza, apránként az összes csapágy és a monoblokk is ki lett cserélve, de a hang maradt. Aztán a héten kaptam egy tengelytörést és megoldódott a rejtély: a váz volt elrepedve, a hátsó villa a tengely közelében. A tengely jó sokáig bírta a féloldalas terhelést, az egyik villa gyakorlatilag ki volt iktatva.

Az is érdekes volt, hogy a zajok volt hogy napokra eltüntek, majd újrakezdődtek. Ráadásul ciklikusan erősödtek, gyengültek ahogy tekertem.
[előzmény: (1084) Moles, 2012.06.29 11:28:45]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.29 09:08:50 (1081)
Időterv nincs, csak az indulás kötött (a tapasztalatok szerint ott is csúszás szokott lenni) Mindenki a saját tempójában teljesíti a távok valamelyikét, vagy annak egy részét.
[előzmény: (1078) JAck:66:, 2012.06.29 08:05:42]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.28 21:43:09 (1075)
Igen, az óramutató járásával ellnekező irányban csináljuk meg a kört. Még az is peremfeltétel lenne, hogy Héderfvárig nagyjából együtt kellene maradni a csapatnak, hogy Hujbertnek ne kelljen órákon keresztül készenlétbe állni a frissítő állomáson.
[előzmény: (1073) Mira, 2012.06.28 21:00:05]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.26 16:57:15 (1025)
Nagyon. A túra nagyrészt országúton vezet és jun. 30-án az előrejelzés szerint kánikula lesz.
[előzmény: (1023) mazsola069, 2012.06.26 16:49:38]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.26 16:32:16 (1021)
Mindkét útvonalon Hédervárnál - Hujberg szervezésében - lesz egy frissítő állomás, nagy köszönet neki érte.
Hogy meg tudjuk becsülni a létszámot, kérlek jelezzétek részvételi szándékotokat a túrán.

Előreláthatólag részt veszek a szigetközi Gctour kerékpártúrán:

Attibati + 1 fő

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.25 16:16:44 (980)
Azért azt szeretném jelezni, hogy nem a moderátori testülettel, hanem egy moderátorral volt griffsnek konfliktusa. Részemről nagyon sajnálom a történteket.
[előzmény: (978) griffs, 2012.06.25 15:47:05]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.21 20:57:40 (960)
Az aktuális túra a leírás elejére téve.
[előzmény: (959) macikupac, 2012.06.21 20:37:50]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.20 23:42:11 (947)
Felkerült a főoldalra a Gctour bannere, a túra részletei elérhetőek a ládaoldalon.

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.19 20:32:06 (939)
Mosonmagyaróvárról fogunk indulni reggel 8 óra körül. Két táv lesz egy 120 és egy 60 kilométeres.
Hamarosan kikerül a főoldalra is a hír.
[előzmény: (938) Moles, 2012.06.19 18:19:30]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.19 15:02:50 (937)
Mint ahogy Scele is írta a gc fórumon, szervezési problémák miatt (bázis rendelkezésre állás, rendezők időbeosztása) csak szeptember 15-én lehet megtartani az őszi versenyt, így a május elején kijelölt mecseki gctour időpontját el kell tolnunk.
Javaslom a szeptember 8-at. Bár akkor van a felvidéki busztúra is a két csapat között nem hiszem, hogy szignifikáns átfedés lenne.

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.14 10:36:13 (930)
Ez biztos ? Én látom őket.
[előzmény: (929) mazsola069, 2012.06.14 08:54:12]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.12 21:33:22 (926)
Vasárnap bejártam a tevezett szigetközi kerékpártúra útvonalát. Köszönöm az útvonal megtervezésében nyújtott segítséget nbokannak, zolilunak és hujbergnek.
Az útvonal végül is - a kavicsos részek kiváltása után - 134 kilométer lett. (Én a különböző kitérők miatt 173 kilométert tekertem) Megkepetésként ért, hogy a 14-es út egy szakaszán nem lehet kerékpárral közlekedni csak célforgalomban. Ezért, ha szabályosan akarunk kerekezni Kisbajcs, Nagybajcs felé kerülni kell, majd egy kb 5 kilométeres kavicsos töltésen való kerekezés következne a határig. Egy-két helyen ládák miatt kénytelen voltam rámenni a kavicsos utakra. Hát nem szívesen tennék meg rajtuk hosszabb távolságot, könnyen megcsúszik a kerék oldalirányban a mélyebb részeken és ez csapatban való haladás esetén különösen veszélyes lehet.
A szlovák oldalon kifogástalan aszfaltút van a gáton egészen Pozsonyig. Az út viszont rendkívül unalmas, egész idő alatt a mesterséges mederben folyó Dunát nézhetjük. Lemenni a gátról kb 3 kilométerenként kiépített lehajtókon lehet a töltéssel párhuzamosan futó műútra. Egyetlen büfé van az egész szakaszon, a vízierőműnél levő pihenőnél. A szlovák oldalon vízvételi lehetőség nincs.
Különösen gyötrelmes lehet ez a szakasz, ha kifogunk egy szeles napot. Mivel itt északnyugati az uralkodó szélirány a szlovák részt mindenképpen a végére kellene hagyni.
Ha valaki egyszer itt elindult, akkor nincs kiszállási lehetőség, csak visszafordulni lehet ugyanazon az útvonalon. A magyar oldalra csak Vámosszabadinál és Rajkánál lehet visszatérni.
Az út viszon rendkívül tanulságos volt számomra: végre megértettem, hogy terelték el a Dunát, hogyan történik a Szigetköz vízpótlása.
A magyar szakaszon problémás lehet az élelmiszer beszerzése. A boltok szombaton délig vannak nyitva, csak Győrladaméron találtam szombat délután is nyitva tartó élelmiszerboltot, állítólag Mosonmagyaróváron is van éjjel-nappali közért. Vízvételi lehetőség szinte minden faluban van, azzel nem lesz probléma.
Egy napos gondolkodás után úgy döntöttem, hogy most nem ezt a nehéz túrát csináljuk, hanem egy 60-80 kilométeres, több ládát érintő kört teszünk valószínüleg győri indulással a magyar oldalon.
Hujberg, a környék jó ismerője vállalkozott rá, hogy elkészíti az alternatív útvonalat. Néhány nap múlva jelentkezek az új elképzeléssel.

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.08 16:21:10 (911)
Szerintem azok a gyakorlott kerékpárosok, akik heti szintén tesznek kerékpártúrákat és megvan az állóképességük egy ilyen táv legyőzésére.
A Tisza-tó kerülésen is volt olyan, aki még soha nem ment ekkora távolságot. Nekik bőven elég, ha aszfalton győzik le a távot.
[előzmény: (910) izsolt, 2012.06.08 15:58:40]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.08 15:21:30 (909)
Nagyon sok a 30-40 kilométer földutazás. Sokan országúti géppel szeretnének jönni, nekik ez gyötrelem lesz.
Ahogy néztem a trackedet ti is kb 11 óra alatt csináltátok meg, ehhez még számold hozzá, hogy sokan ládázni is szeretnének közben. A társaság egy része nem gyakorlott kerékpáros...
Az eddigi tapasztalatok alapján egy 5 kilométeres szakasz földút még elviselhető, megpróbálunk a hétvégén kiválasztani egy szakaszt, ami közelebb megy a vízhez.
[előzmény: (907) izsolt, 2012.06.08 12:20:22]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.07 14:11:45 (895)
Jelenleg három verzió létezik, a hétvégén fogom bejárni Mikulással az útvonalat, akkor fogjuk véglegesíteni a tervet.
1. terv :Győr - Vámosszabadi, itt átmegyünk Szlovákiába és a Duna gátján aszfaltúzon megyünk Dunacsunyig - Dunakiliti -Dunasziget -Halászi - Darnózseli -Győr a magyar szakason is mindenhol műúton
A másik verzió ugyanez, csak a magyar szakaszon jórészt a Duna kavicsos gátján mennénk.
Mindkét táv kb 120 km.
3. A harmadik táv kb 60 kilométer lenne. Hédervár -Kisbodak - Mosonmagyaróvár- Darnózseli - Hédervár.

Nekem az 1. verzió tetszik a legjobban.
[előzmény: (890) gusty, 2012.06.07 09:48:27]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.05.13 08:46:41 (821)
Nagyon veszélyes helyek a kerékpárutak, különösen hétvégén. Nekem már négy balesetem volt kerékpáruton, kétszer szemből belémjöttek figyelmetlen kerékpárosok, egyszer autó ütött el, egyszer meg egy kisgyerek rohant belém oldalról, arra sem figyeltek a szülei. Számtalan esetben csak a lélekjelenlétemen múlott, hogy nem történt baleset. Így én nagyrészt az országutakat használom, akár tilos, akár nem.
[előzmény: (820) mike andros, 2012.05.13 07:14:01]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.05.11 20:52:29 (800)
Magyarországon hamarjában egy ilyen láda jut eszembe a Gctobu (Totál brutál) de az jelenleg beteg.
25 km a táv 1450 m a szint.
[előzmény: (796) griffs, 2012.05.11 19:35:03]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.05.11 18:30:49 (794)
Látom nálatok is "rend" van, az a program, amit az asszony elhatároz :-)
[előzmény: (793) griffs, 2012.05.11 18:08:09]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.05.09 09:27:13 (761)
Igen, van előzetes terv, június elején be fogom járni utána lesz véglegesítve. Elküldöm mailben.
[előzmény: (760) nepster, 2012.05.09 08:44:51]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]