az összes téma hozzászólásai egyben, Trackman hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 657 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | következő


Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.11.08 14:10:19 (10972)
Csepelen?
Ha megy a log, akkor az is trackelés... :)
Sok kis (és néhány fontosabb) aszfaltos utcát nem volt időm/türelmem megcsinálni, ha van kedved sétálni/biciklizni/autózni/stb Csepelen, akkor tedd, hadd bővüljön a sziget úthálózata.
[előzmény: (10969) bokorugrók, 2006.11.08 12:26:32]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.11.08 09:38:51 (10961)
Na azért értem is szoktak aggódni, hogy magamra aggatok néhány százezer forint értékű műszaki felszerelést, majd az erdőben bolyongok egyedül... :)
[előzmény: (10960) Peter68, 2006.11.08 07:30:13]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.11.07 20:07:48 (10953)
Közben körülnéztem, és a bt kártyák körülbelüli fogyasztása:
20mA idle
40mA typical
90mA max
Ha jól emlékszem, a sirfIII-ra 90mA-t mondanak, tehát a bt-vel akár 2x jobban járhat...
(snitt, mosópor-reklám balról beúszik..)
:D
[előzmény: (10951) bregő és andorpapa, 2006.11.07 18:35:14]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.11.07 20:01:51 (10952)
Az, hogy a pda meghajtja a bt-t is, elhanyagolható energiaveszteség ahhoz képest, amekkora nyereség az, ha kikapcsolod a kijelzőt arra az időre, amíg nem nézegeted. Persze macerás ki-be kapcsolgatni, de valamiért valamit.
Péterünk azért nem fog korrekt teszteredménnyel szolgálni, mert a bt-t és a screenlockot szinte egyszerre kezdte használni... :)

Én annyit teszteltem, hogy a bt-77-es vevőt összefütyültem a 3000mAh-s akksival felvértezett x5-össel, bekapcsoltam az nmea loggolást, majd a screenlockot. Így 30 óra logot rögzített a felszerelés (ennyire van hitelesítve a bt-77 és tényleg bírt ennyit, sajnos azt már nem tudom megmondani, mennyi maradt az x5 akkujában).
[előzmény: (10951) bregő és andorpapa, 2006.11.07 18:35:14]

Trackmanhozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.11.06 09:02:50 (728)
?? :-o
A MÁV nem költségvetési intézmény. De ami a fontosabb: a vasút kiépítése után sajnos további erőforrást (pénzt, embert, energiát,stb) igényel, hogy elsihuhuzz Bp-ről Mátészalkára.
Viszont - hála a digitális adattárolásnak és egyebeknek - az adatok lemásolása nem kerül újabb erőforrásba. Pontosabban szívesen kifizetem annak a rámeső részét, amit az ügyfélszolgálatos Micike fizetésére + a ügyfélszolgálat villany- és gázszámlájára kell költeni, mondjuk hívhatjuk ezt illetéknek, mert már feltalálták.
Tehát azt a 3-4000 Ft-ot kifizetném szívesen, de itt ugye nem ilyesmiről van szó.
[előzmény: (727) kulisz, 2006.11.06 08:35:27]

Trackmanhozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.11.06 08:28:02 (726)
Örülök, hogy ezt viccesnek találod. Én nem viccnek szántam.
Biztos vagyok benne, hogy tudod Te is, a hasonlatod miért sántít nagyon. Sőt lába sincs. Lehet, magát a hasonlatot is csak tréfából írtad?
[előzmény: (725) kulisz, 2006.11.06 08:08:07]

Trackmanhozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.11.05 23:26:39 (720)
Khm, viszont ez egy költségvetési intézmény, tehát a mi milliárdjainkból hozták létre az adatbázisaikat. Akkor most miért is fizet egy állampolgár ezért még1x?
[előzmény: (716) kulisz, 2006.11.05 19:32:52]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.11.05 13:16:26 (10880)
Ezen én is gondolkodtam már, de úgy vagyok vele, hogy ha már belevágok, akkor legyen "100%-os". Vagyis legalább szemerkélő esőt bírjon a tok anélkül, hogy a kijelző vizes lenne. Ehhez persze az kell, hogy valami műanyag fóliaszerű legyen a kijelző előtt, ami nem gátolja a ceruzázást. Neked ilyen van, vagy nincs semmi a kijelző előtt?
[előzmény: (10879) bregő és andorpapa, 2006.11.05 13:10:43]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.26 17:56:29 (10634)
NT: "New Techonolgy"
Ez nem védett? Mintha már pont ezt a két betűt pont e két szóból "mozaik-alkotva" már használták volna valamire... :-D
[előzmény: (10629) magpet, 2006.10.26 15:13:11]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.25 10:47:37 (10576)
Viszont a motoron a rugózás azért sokkal többet csillapít. Vibráció van, de nagyobb ütések, rázkódások sokkal kevésbé értik, mint bringán. Persze a madzagját be kell akasztani valahová, így is - úgy is.
[előzmény: (10575) radpeter, 2006.10.25 10:25:49]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.25 10:15:35 (10574)
Nekem van bicajos tartóm, bicajra nem olyan rossz, de nem is downhillezek, és még el sem estem vele.
Szerettem volna motorra is applikálni, de nem megy, mert a motron nincs olyan, hogy kormányrúd... csak két "fél nyél" van a felsőháromszögre rögzítve. Ha lenne valódi korményrúd és annak egy szabad része, ahová fel lehet tenni a tartót, akkor szerintem simán alkalmazható lenne a bringás verzió is. Persze motorfüggő is, egy gsxr600-ason felmart aszfalton 100-al már lennének gondok, de normál motorozást a bringás tarónak is ki kell bírnia.
[előzmény: (10563) akloz, 2006.10.25 08:23:42]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.24 15:51:49 (10544)
Ok :)
[előzmény: (10542) Kolesár, 2006.10.24 15:43:12]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.24 15:51:24 (10543)
Jó a Dutch grid is, azt is használhatod Mo-on is, csak nem szokványos... :)
Lat/Lon használódik általában gps-es körben, legtöbben talán hddd.mm.mmm formát használnak. Ha már arra jársz, állíts WGS84 datum-ot.
[előzmény: (10541) Sickboy, 2006.10.24 15:34:08]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.24 10:56:17 (10534)
Sztem attól függ, hol, mire akarja használni. Nekem volt 90 fokos is, most egyenes van, és ezt jobban szeretem. A 90 fokossal az volt a bajom, hogy gyaloglás közben a _drótra_ gyakran hat olyan erő, ami nagyjából a csati kihúzásának irányába mutat. Viszont a 90 fok miatt ez magára a csatlakozóra már úgy jut el, hogy ki akarja fordítani/törni az aljzatból.
[előzmény: (10531) olahtamas, 2006.10.24 10:13:59]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.17 21:49:35 (10398)
A SirfIII nagyon jó és érzékeny, a hagyományos chipset viszont őszinte.

Eee...
Azért az az őszinteség... vitt el engem a vista c és a 60cs is az "erdőbe".

Számos sirfIII és nem sirfIII tracklog megrajzolása után úgy egészíteném ki - nálam kütyükhöz sokkal többet értő - úriember véleményét, hogy mondjuk ha A körülmények között nézzük, akkor a sirfIII pontosabb, ha B körülmények között, akkor meg a "hagyományos" mosópor a jobb. Szerintem ha az átlagot nézzük, akkor nem pontatlanabb a sirfIII.
Ehhez jön még, hogy amikor elkezdenek tévedni, akkor ennek a tévedésnek a jellege is más lesz a nagy érzékenységű - hagyományos viszonylatban.
[előzmény: (10396) magpet, 2006.10.17 21:01:24]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.16 16:43:55 (10360)
Ezt elkapkodtam:
tud egyirányú utakat keresni.
helyesen:
tud egyirányú utakat kezelni.
[előzmény: (10358) Trackman, 2006.10.16 16:42:50]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.16 16:42:50 (10358)
Az algoritmus a jól ismert gráfban legrövidebb (azaz legkisebb összköltségű vagy össz-élsúlyú) utat kereső algo, de nem is ez az érdekes része.
Olyan sebességgel számol, ami a szakaszokra meg van adva; tud egyirányú utakat keresni.
A mapedit (nem az itteni, hanem az eredeti) tartalmaz olyan eszközöket, amik az útvonaltervezéses térkép kivitelezéséhez adnak segítséget; ha az mp-be írandó konkrétumok érdekelnek, akkor olvasgass itt : http://gps.chrisb.org/en/manual.htm
[előzmény: (10353) golyagolya, 2006.10.16 10:20:12]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.16 09:43:39 (10351)
30? 13! :D

Köszi, megnézegetem őket, talán még ma este, ha van vmi eredmény, szólok.
[előzmény: (10344) kepenu, 2006.10.16 09:09:58]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.16 09:42:16 (10350)
Nem úgy szoktam kipróbálni egy sw-t, hogy végig elolvasom, mit tud, hanem kipróbálom inkább... :)
Az a 2. lépés lett volna, hogy milyen térképet hogyan tudok alátenni.
[előzmény: (10342) kricska, 2006.10.16 07:34:55]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.15 22:26:58 (10338)
Próbáltam a fiam telefonjára feltenni a nav4all-t (azon van bt), de pc-vel letölteni csak a jad-ot lehet, és azt "telepíteni" kell a telefonon, ami a telcsin akar net kapcsolatot, mert letöltené az alkalmazást magát. Na ezt viszon én nem akarom, sőt nincs is net elérés előfizetve.
Nem tudnád vhogy elküldeni az egész progit? ( Mert véletlen van egy bt-s gps-em... :D )
[előzmény: (10328) kepenu, 2006.10.15 10:14:48]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.09 22:46:14 (10253)
Mapsource program a garmintól. Sokszor volt szó róla, hogy hogyan kell letölteni/telepíteni, itt olvass vissza (sokat).
[előzmény: (10252) warnew, 2006.10.09 20:59:17]

Trackmanhozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.10.09 14:48:45 (696)
Nem értelek. Milyen gps-hez akarsz raszter-térképet és minek?
Az etp-ről letölthető dolgokat nem tudod megnézni (koordináta-kinyerés céljából)?
[előzmény: (693) adszhu, 2006.10.09 13:55:55]

Trackmanhozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.10.09 13:13:12 (692)
http://etp.hu
[előzmény: (690) adszhu, 2006.10.09 11:59:58]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.08 12:58:43 (10244)
Azta! Úgy népszerűsíthetnéd majd ezt a terméket, hogy nekem adsz egyet ingyé, én meg minden motorosnak mutogatni fogom, hogy ilyet vegyé öreg! :)
Egyébként tetszik, hogy bal kézre állnak a gombok, jobb kézzel addig is lehet húzni a gázt... :D
[előzmény: (10241) magpet, 2006.10.08 09:43:20]

Trackmanhozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.10.08 11:04:03 (684)
A tb-hez nem tudok hozzászólni, de szerintem a neveket a lehető legrövidebbre kellene megválasztani, úgy, hogy a névben a típus ne legyen benne, csak ha a tulajdonnév miatt muszáj (én se mindig így csináltam, majd átnézem a poi-jaimat).
Pl. lehet "Vadász" egy motelt felirata, nem kell bele, hogy szálló vagy ilyesmi, mert a típus ( a kinézete) megmondja, hogy motel.
Viszont ha valaki bejelenti a "Bates Motel"-t, akkor írja ki végig, mert a tábláján ez van kiírva.... :-D
[előzmény: (683) tibbi, 2006.10.08 09:05:26]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.07 21:10:52 (10233)
:-)
[előzmény: (10231) lelcache, 2006.10.07 19:35:09]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.07 16:40:29 (10228)
Megerősítem.
Fixed elevation-nel 110-120 m közötti ugrálós logot csinált a 60csx, annak ellenére, hogy a magasságot 800m-re állítottam, és a magasságképernyőn ezt is írja ki.
[előzmény: (10226) barsi, 2006.10.07 14:57:44]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.07 16:13:18 (10227)
Ajjaj, az nem sok keret. A venture cx valóban jó lenne, de azt használtan sem találsz közel ilyen áron.
Arról lebeszélnélek, hogy térkép nélküli készüléket végy, eladnád hamar.
Térképesek közül meg a nem színes kijelzős etrexekről beszélnélek le.
Mivel így már elég magas az árszínvonal, marad pl. a legend c használtan vagy leharcolt gpsmap60. Bár sztem ennyiért az se nagyon lesz. Lásd előzőekben: inkább spórolj még.
[előzmény: (10224) vatyec, 2006.10.07 13:39:25]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.07 13:24:18 (10222)
A tapasztalat az, hogy anyagilag akkor jársz jobban, ha inkább vársz/gyűjtesz egy jobb (és drágább) készülékre, mert úgyis hamar le akarod majd cserélni a gyengébbet.
A nem túl drága nagyon relatív, mi az a kb. összeg, amit rá tudsz fordítani?
[előzmény: (10221) vatyec, 2006.10.07 13:16:36]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.06 23:06:17 (10215)
Jó megoldás csak egy van: nézd meg a nevem alatt a "gps" listát... :)
Széna ÉS szalma.
[előzmény: (10214) viricsi, 2006.10.06 22:09:03]

Trackmanhozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.10.04 22:54:30 (681)
Dél, délkelet, északkelet felé motroztam egy nagyot én is még kora nyáron, aznap majd 600km-t, így szinte minden aszfaltos út megvan arról.
Ha lesz még motrosidő és kedved, akkor a hiányzó falvakat célbavehetnéd: Nekézseny környéke, vagy Verpelét-Kál vonalon fekvő falvak közötti utak. Szívfájdalmam még a Sajóbábonyi út hiánya, de az már messzebb van...
[előzmény: (680) VasG, 2006.10.04 21:12:44]

Trackmanhozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.10.04 20:45:27 (679)
Ja hogy csak tervezted. Mert egyszer már egész konkrétan beszéltük, hogy így meg így jó lesz-e.

Akkor VasG, várd meg, míg feltöltöm, ez kb. péntek.
[előzmény: (678) Kolesár, 2006.10.04 20:23:15]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.04 18:33:31 (10163)
elindítja az ember a DCPlusPlus.exe-t...
Na mindjárt kapsz te az önkéntes erkölcsi felvigyázóktól!!! :-D
[előzmény: (10162) bregő és andorpapa, 2006.10.04 17:38:13]

Trackmanhozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.10.04 18:31:56 (676)
A telepítőben meg kéne jelennie ~másnapra.
A Bükkben levő poikra gondolsz? Az adatbázisban ott vannak, látom pl. a balatoni poikat, de a telepítőben tényleg nincsenek meg. ( A track egyébként jó, mehet a többi környékbeli település is.. ;-D )

Elvileg András a múltkor megcsinálta, hogy a poi-k bejelntésétől is leforduljon az adott tájegység, ne csak a rajzolástól, de mintha most mégsem így lenne.
(Maholnap végzek a trackekkel, legkésőbb a feltöltés után biztosan lefordul.)

András! Működik ez a poi miatti lefordítás dolog?
[előzmény: (675) VasG, 2006.10.04 17:46:59]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.03 10:13:27 (10134)
Rázkódástól még soha nem tűnt el, és nem is rögzített soha hibás gpx-et.

Viszont 50%-ban reprodukálható, hogy ha két fedő szelvényt töltök rá (pl. külön a szintvonalakat és külön az utak+felületeket), majd a kurzorral elkezdek vmilyen irányban mozogni, akkor 1-2mp scrollozás után minden térkép eltűnik róla.
Ez vagy kikapcsolással vagy a térképbeállítás menü előhozásával(!) orvosolható.
[előzmény: (10130) Zsézsé, 2006.10.03 08:15:18]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.01 10:31:07 (10077)
Hová teszed futás, mtbzés közben az etrexet? Gyakran az a helyzet, hogy a használó maga árnyékolja le a kütyüt. Az etrexeket vízszintesen jó tartani, az antennájuk úgy veszi jól a jeleket, ami szerencsétlen, mert nézegetés és hordozás közben is általában közel függőlegesen tartva praktikus (kivéve mondjuk a bringakormányt).
A 60-asok viszont függőlegesen tartva vesznek jobban, rádaásul lehet antennát csatlakoztatni hozzájuk, amit olyan (magas) helyre tehetsz, amit nem árnyékolsz le.
Erdővel gyakran hegy-völgy is jár, völgyben pedig könnyen elvesznek a holdak, ez ellen nincs orvosság, némileg lehet javítani a helyzetet külső antennával (etrexen ugye nem), vagy érzékenyebb vevővel (60x, 76x sorozat).
[előzmény: (10073) audio1888, 2006.10.01 09:06:12]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.27 21:30:21 (10024)
Van olyan antennád, ami mmcx csatis? Bt-s vevőhöz kellene, amit ajánlanak hozzá antenna, arról annyit tudok, hogy 3-5V kell neki. Ha van ilyesmid és látsz rá esélyt, hogy működjön a vevővel, akkor vmelyik nap beugranék.
[előzmény: (10019) magpet, 2006.09.27 11:28:04]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.27 21:09:07 (10023)
Nagyon. :) Nincs 3 egyforma kütyüm. Azaz egyforma nem is lenne jó, mert amiben van barométer, az nem loggol gps magasságot. Mondjuk 2 60csx meg egy 60cx már jó lenne. Nem akar valaki kölcsönadni pár napra 1 60csx-et meg 1 60cx-et? :-)))
[előzmény: (10018) sulthan, 2006.09.27 11:21:47]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.26 22:12:07 (10008)
A szobában volt, az ablaktól úgy 2m-re. Mivel ma egész nap a gépnél görnyedtem, gyakran rá tudtam nézni, 8-20m között változott általában a pontosság.
[előzmény: (10006) [PSP], 2006.09.26 21:37:22]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.26 21:17:38 (10005)
3.rész: magasság változás a kütyün, egyhelyben, auto kalibrációval, sanyarú műholdvételi körülmények között.

Ez egy tegnapi 5 óra időtartamú log magasságprofilja:

Ez már nem olyan szuper, mint a 4m-es eltérés volt, de a +- 5m még mindig elmegy, jobb, mint az srtm. Az átlaga sem 113, de nagyjából körülötte van.

Ez egy mai 2 óra hosszú log:

Ez már kifejezetten nem tetszik. Egyetlen pillanatra eltalálta a 113-at, egyébként mindig fölötte van. A 14m-es felfelé ugrást ~20 perc alatt sikerült neki összehozni.
(Mindkettő reggeli kalibrálás után délutáni log-darab.)


Egyre inkább az az érzésem, hogy a magasságunkról gőzünk se lehet túra közben.... :(


Ha lesz időm még, akkor sorra kerül:
- barométer nélküli gps magasság log rossz vételi körülmények között
- auto kalib nélküli barométeres magasságmérés változó időjárási körülmények között

[előzmény: (9989) Csabesz, 2006.09.25 16:38:02]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.25 16:09:29 (9988)
Na de milyen magasan?
Mert szinte az egyetlen, amit tudok erről a dologról, hogy a légnyomás a magassággal nem lineárisan csökken, hanem exponenciálisan. (Azt már nem tudom, hogy az exp. görbe mennyire tér el a lineáristól abban a szakaszban, ahol mi mozgunk, tehát mondjuk a 100-1000m magasságok közt.)
[előzmény: (9987) agyorgy, 2006.09.25 14:43:58]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.24 23:44:44 (9980)
2.rész: 60csx magasságdiagramja egyhelyben, auto kalib nélkül, ~13:00 - 23:00.


(Itt nem vacakoltam excellel, mert az idő kevésbé fontos.)

A 16m külömbség már jelentősnek látszik. Főleg ha azt vesszük, hogy ma nagyon "egyenes" volt az időjárás.
Ráadásul tök módon elfelejtettem reggel 10-kor bekapcsolni a logot, kitettem anélkül és csak egykor néztem meg/vettem észre. A 10:00-s kalibrálás és 13:00 között 113-ról felment 119-re, tehát a 10:00-23:00 viszonylatban az már 22m eltérés (13:00-kor újra beállítottam 113-ra).

Az valószínűleg "köztudott", hogy pl. Mo-on a légnyomás kb. milyen értékek között szokott mozogni, pl. verőfényes napsütés és zuhogó eső között. Amiből ki lehetne számolni, hogy egy változékony nap mekkora hibát okoz a barometrikus magasságmérésben (csak én nem értek hozzá).
De ebből a mérésből is valószínű, hogy még egy esőtlen, napsütéses-borús változékony nap is simán okozhat akár 50m körüli hibákat is.

Holnap folytatom, újra auto kalibbal, de rossz vételi körülmények között.
[előzmény: (9950) Trackman, 2006.09.23 19:51:14]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.23 19:51:14 (9950)
Ha nem is ezt, de teszteltem ma, ahogy ígértem alább.

Tesztkörnyezet: ~délelőtt 10-től kitettem a 60csx-et a kertbe, műholdjelet árnyékoló dolog nincs a környéken, végig min. 6-7 holdat látott, valószínűleg 5-6m pontosságnál sosem volt rosszabb a vétel. Log indítás előtt szándékosan mellékalibráltam a magasságot, a ~110m helyett ~10m-re. Autokalibrációt bekapcsoltam, majd a logolást is, 1 perces leg time-mal.
Mellé kitettem a sirfIII-as holux gps egeremet is a pda-val. Ebben ugye nincs semmilyen szenzor a gps vevőn kívül, tehát ez a gps magasságot loggolta. Ugyan csak 1 mp-es logot tud (így jön az nmea), de ezt lebutítottam szintén 1 percesre.
A 60csx ~ 8 órát ment, a holuxból sajnos kifogyott az elem nem egész 3 óra után, de - mint alább látszik - így is tökéletesen értelmezhető.
Excel grafikont csináltam az eredményből, mert a mapsource-t nem tudtam rávenni, hogy távolság helyett időt tegyen az x tengelyre.



Több, mint másfél óra kellett neki, hogy behozzon 100m eltérést.
Ez részben azt jelenti, hogy az auto kalib nem használható arra, hogy egyszerűen elfelejtjük a manuális kalibrációt, mert az automata úgyis megcsinálja. (A 100m - bár túlzásnak tűnhet - mégsem az: volt már olyan, hogy egy túra reggelén a gps szerint a tengerszint alatt ébredtem...)
Másrész jó, hogy ez így működik, mert nem reagál túl idegesen a gps magasság ugrálására.



Ez nagyon tetszetős. Mindössze 4m-t ugrált, több mint hat órát nézve.
Az ideális az lett volna, ha van még egy barométeres kütyüm: össze lehetne hasonlítani, hogy auto kalib nélkül mi történt volna vele. Sajnos nincs, így reménykedek, hogy holnap a maihoz hasonló "egyforma" idő lesz, és újra kiteszem a kütyüt immáron auto kalib nélkül.



Ez kb. az, amit vártam: ~107-122m-es tartományban mozog a magasság, viszonylag sűrűn és nagyokat ugorva, az átlaga - szemre - valahol ugyanott lehet, mint a másik kütyüé, ~113m-en.
Itt se felejtsük el a kedvező vételi viszonyokat, valamint azt se, hogy a műholdak fogyatkozásával a magasság pontossága jobban romlik, mint a vízszintes pozícióé ( pedig az is eléggé "romlékony" :D ).


A második ábra igen meggyőző az autokalibráció mellett, azonban óva intenék mindenkit, hogy most boldogan használni kezdje. Az autokalib algoritmusa egész nap meglehetős pontos gps magasságadatokkal dolgozhatott (sík terep, semmi magas épület), így egyáltalán nem meglepő a jó eredmény.
Holnap autokalib nélküli tesztnap következik, meglátjuk, pusztán a barométerre támaszkodva milyen eltéréseket, ugrásokat, stb. produkál majd. Később (honapután?) pedig rossz vételi körülményeket teremtek a kütyünek, és meglátjuk hogyan vizsgázik így az autokalibráció.
[előzmény: (9946) [PSP], 2006.09.23 15:32:28]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.22 16:10:02 (9930)
Jó lenne egy nyomásmérő, de nincs. Vagy kéne még1 barométeres kütyü, amin viszont kikapcsolnám az auto kalibot. De mégegy gps-em sincs... :)
[előzmény: (9929) olahtamas, 2006.09.22 16:01:53]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.22 15:03:31 (9926)
Még a CS-vel (gondolom a magasságmérője ugyanolyan, mint a CSx-nek) csináltam régen teszteket, hogy kint hagytam az ablakpárkányon reggeltől estig, auto kalibráció nélkül, majd megnéztem a logot. Egy olyan napon, amikor alapvetően egyforma idő volt (kicsit felhős, de végig napsütés), akkor is majdnem 40m volt a legmagasabb és a legkisebb érték között. Ráadásul semmi szabályosság nem volt megfigyelhető a változásban.
Csak légnyomáson alalpuló magasságmérés nem ugrik, viszont jól el tud mászni.
A csak műholdas meg úgy ugrál gondolom összevissza, hogy még.
Sztem nem véletlen találták ki az auto kalibárciót, mert a kettő együttese adhatja a legpontosabb eredményt, bár ezt még nem teszteltem soha. De most nekiállok!
[előzmény: (9909) Csabesz, 2006.09.22 10:25:57]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.21 22:34:58 (9899)
Szerintem ne légy maximalista... :)
Ha "csak" annyit megteszel, hogy az eddigi írásaidat bekopizod 1 html-be (sőt, abba se kell, elég a text), kiszűröd a duplikációkat és némi rendezettséget teszel bele, akkor már van egy tökjó alap, amiért sokan hálásak lesznek, és amit később cicomázhatsz fotókkal, miegyébbel.
[előzmény: (9890) bregő és andorpapa, 2006.09.21 21:07:14]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.21 19:35:44 (9881)
Nem akarod összegyűjteni őket egy pda-faq-ba? Szívesen kitenném a leírások közé: nem kéne folyton újabb teleregény-fejezeteket írnod.
[előzmény: (9880) bregő és andorpapa, 2006.09.21 19:01:18]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.19 13:44:30 (9844)
Utóbbi nyilván.
De ennek a kérdésnek önmagában kevés értelme van, mellé kell tenni: mire, mennyit, milyen körülmények között, stb, stb használódna.
[előzmény: (9842) nemlac, 2006.09.19 13:29:03]

Trackmanhozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.09.18 18:11:18 (647)
Szakasz id-k sorozata, a webes útvonaltervezőből nyerhető ki pl.
[előzmény: (646) kocsi, 2006.09.18 17:37:18]

Trackmanhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.09.18 16:50:13 (9823)
mint nem garanciásat, itt http://www.garmin.hu/ugyfelszolgalat/szerviz.php találod a javítási árakat

Ez azért érdekes. Ha az itthon vásárolt 1 év 1 napos készülékem elromlik (mondjuk 60csx), és egy csavart kell meghúzni benne, akkor fixen 52500 Ft-ért javítják meg?
Mind többet tudok meg a garminról; lassan elérik, hogy jobban fogom utálni őket, mint a microsoftot.
[előzmény: (9821) kutyu, 2006.09.18 13:00:09]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]