Előzmények
LionDaddy | hozzászólásai | válasz erre | 2014.01.07 18:41:03 (26357) |
Húúú, kicsit összekavarodtak itt a mértékegységek meg a fizikai fogalmak...
Apám T34 hk parancsnok volt, sosem felejtem el, amit Ő mesélt ezekről a monstumokról. :) Öcsémmel gyerekfejjel hitetlenkedve hallgattuk, hogy ennek a kb. 30 t súlyú vasszörnynek kisebb a talajra gyakorolt nyomása, mint egy embernek.
Kicsit utánanéztem most és pl. a T34-es fajlagos talajnyomás értéke 0,64 kg/m^2 (Wikipédia). Egy felnőtt férfiember esetében ugyanez az érték ~ 1 kg/m^2 (100 kg és 1 dm^2 talpfelülettel számolva). Ezek az értékek is jól mutatják, hogy nincs jelentős különbség egyik vagy másik fél javára a talajra gyakorolt nyomás vonatkozásában.
Azért tudtak valamit az orosz mérnökök is. :))
A természetre gyakorolt hatásuk ettől sokkal összetettebb...[ előzmény: (26353) perRetZ, 2014.01.07 16:40:32] |
|
perRetZ | hozzászólásai | válasz erre | 2014.01.07 16:40:32 (26353) |
Nem neztem utana, de szerintem a lanctalp minden negyzetcentijere ugyanaz az X tonna hatas hat, mig az ember eseteben a 100 kilo. [ előzmény: (26349) Yoss, 2014.01.07 14:43:41] |
|
Yoss | hozzászólásai | válasz erre | 2014.01.07 14:43:41 (26349) |
Nem egészen. Ha a jármű mondjuk egy tonna, plusz 8 ember ~650 kiló és ez a súly eloszlik 2nm-en, akkor jóval kisebb lesz a talajon a nyomás, mintha ugyanezek az emberek gyalog mennének ugyanott. Egy 80 kilós ember lábnyoma mondjuk 0,02nm és lépéskor ez 80kg nyomást ad (a dinamikát most hagyjuk) Vagyis a 2nm-re összesen jutna így kb. 8 tonna. Ez alapján a járgány az emberekkel a negyedrésze terhelést adja a talajra.. nyilván erősen hozzávetőlegesen..
[ előzmény: (26347) Ajtony, 2014.01.07 14:08:53] |
|
Ajtony | hozzászólásai | válasz erre | 2014.01.07 14:08:53 (26347) |
A talajnyomás valószínűleg nem nagyobb, de a lánctalp teljes felületén hat. Olyan, mintha 30 ember úgy menne végig a 2 m széles sávon, hogy mindenki gondosan vigyázna arra, hogy ne lépjen semelyik előtte haladó nyomára, hanem szépen egyenletesen tapossák le a sáv teljes felületét. Lehet így is, úgy is magyarázni, a végkifejlet egy: spéci járművön autókáztatni üzlet, gyalogosokat hagyni kóvályogni nem üzlet. Ámbár az is igaz, hogy a jármű utasa némi ellenőrzés alatt áll, talán nem dobálja ki az ablakon a csikket meg az energiaital-dobozt, a gyalogosok között meg akadhatnak felelőtlen emberek. [ előzmény: (26341) yoggi, 2014.01.07 10:05:52] |
|
yoggi | hozzászólásai | válasz erre | 2014.01.07 10:05:52 (26341) |
Azt azért tegyük hozzá, mivel látom hogy gumilánctalp is van rajta, nagy valószinűséggel a talajnyomása négyzetcm-re vetitve kisebb egy átlagember talajnyomásánál, értő kézben nem fog károsodást okozni, nem kell vele helyben forogni, meg állóra fékezni külön-külön az oldalakat. [ előzmény: (26340) LionDaddy, 2014.01.07 08:32:45] |
|
LionDaddy | hozzászólásai | válasz erre | 2014.01.07 08:32:45 (26340) |
Ebben igazad van. Azért azt se hagyjuk figyelmen kívűl (és itt most senkit nem akarok védeni, mert nem áll érdekemben), hogy ezek a képek a téli (valószínűleg a minimális vízszintű) Tisza-tavon készültek.
Amúgy magpet biztosan többet tudna mesélni róla, Ő már krúzolt ezzel a vassal a Garmin Virb éles tesztjén. Videó itt.[ előzmény: (26337) Hajo, 2014.01.06 22:27:52] |
|
Hajo | hozzászólásai | válasz erre | 2014.01.06 22:27:52 (26337) |
Kicsit több taposási és egyéb kárt okoz egy ilyen jármű, mint a geoládák rejtése és keresése... Kiváncsi lennék hogysn kaptak erre engedélyt. |
|
|
|