Előzmények

mozohozzászólásai | válasz erre | 2013.02.13 15:19:50 (30286)
Céges oktatásra szoktunk Zugba menni. Jó kis com-os ládák vannak arrafelé. A rendőr nem kicsit nézett bolondnak, mikor egy játékra hivatkozva el akartam kérni tőlük a tűztorony kulcsát. :)))
[előzmény: (30279) diego, 2013.02.13 09:05:59]

diegohozzászólásai | válasz erre | 2013.02.13 09:05:59 (30279)
Zug van a keletiben is, azért nem kell Svájcba menni :-)
Illetve az a Zug ami oda megy az 6:10kor indul asszem a 10-es vágányról. RailJet.
[előzmény: (30276) mozo, 2013.02.13 07:27:55]

mozohozzászólásai | válasz erre | 2013.02.13 07:27:55 (30276)
Zug király hely, nagyon szeretem. :)
[előzmény: (30273) Old Eye, 2013.02.12 22:23:02]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.02.12 22:23:02 (30273)
Sôt... A postabuszokon általános, hogy a vezetô megvárja, míg az összes felszálló leül, csak aztán indul.

Volt egy esetem.
Péntek délután egy kétnapos túrára indultam. Zürichbôl Zug nevû városkába mentem vonattal, onnan átkeltem az Alpok egy kisebb láncán és vasárnap este a Zürichi-tó melletti Wädenswil-böl vissza hajóval Zürichbe. Kivételesen nem jegykiadó automatánál vettem jegyet, hanem kasszánál. A pénztáros lány - kicsi, hosszú barna hajjal, vastag szemüveggel - akinek elmagyaráztam útvonalamat, lelkét-mellét kitette, úgy segített. Nagyon aranyos volt... Tíz perc múlva megváltoztattam véleményemet, mert amikor odaadtam a kalauznak a jegyet, kiderült, hogy nem Zug-ba szólt, hanem Zug-ból Zürichbe... a kiscsaj fordítva állította ki. Ezt a kalauz némi fejvakarás és telefonálás után lerendezte, új jegyet állított ki nekem. A vagonok átjáróiban fedélzeti telefonok voltak felszerelve. Megmondta, mikor kell leszállnom, elmagyarázta, le kell majd mennem a föld alá, balra fordulni és a folyosó végén a buszállomás, ahol majd át kell szállnom stb. A megadott idôpontban a vonat valóban megállt, leszálltam sokadmagammal és igyekeztem az aluljáró felé. A következô vagon ajtajában állt a kalauzom, intettem neki "Tschô! Djönkh!". A pasasom nem intet vissza, hanem vette a telefont és mondott bele valamit. A sietô emberek megtorpantak, körül majd rám néztek, aztán páran visszatuszkoltak a vonatra. Kiderült, hogy késésben voltunk, egy állomással korábban szálltam le... Ezt az néhány utas magyarázta el nekem, akik közé kerültem.

Mikor jutunk el mi ilyen technikai és intelligencia szintre, hogy egy kaller másodperc alatt felismerje a szituációt, értesíteni tudja az utasokat és azok azonnal reagálnak és helyreteszik tévedésemet?
[előzmény: (30270) diego, 2013.02.12 21:36:37]

diegohozzászólásai | válasz erre | 2013.02.12 21:36:37 (30270)
Az engem is meglepett amikor voltam Svájcban, hogy a hágón keresztül közlekedő buszon kötelező ülni. Ezt náluk úgy oldották meg, hogy amíg voltak a megállóban, addig állítottak be új buszt. Szerintem nálunk ha nem lenne hely, mehetnénk gyalog. És sajnos ebben van is igazság: amikor tavaly év végén beszéltek erről a volánbuszos előreváltott jegyes vs. helyszíni jegyes vs. bérletes hármasról. Kihozták, hogy a bérletes, aki egész hónapra előre fizet, az szállhat fel utolsónak. Feltéve ha marad hely. Mert ugye ami autópályán megy busz, ott nálunk is kötelező ülni.
[előzmény: (30268) Old Eye, 2013.02.12 21:02:44]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.02.12 21:02:44 (30268)
...egy szám az érkezésig hátralévő percekkel...
Van az a mondás, mi a különbség Bécs és Budapest között - Bécsben mutatják, mikor jön a következô járat, itt meg mikor ment el az elôbbi...

Ha közlekedésszervezésrôl van szó, nálam Zürich (és Svájc) viszi el a pálmát. A jegyautomatáknál csak a cél, mint helység számkódját kell beütni (csodák csodájára megegyezik nemcsak a helység postai irányírószámával, hanem annak telefonkörzet számával is...) és kész. Azzal mész, amivel akarsz, villamossal, trolival, busszal, postabusszal, S-bahn-nal, U-bahn-nak, vonattal, hajóval, tökmindegy. Ennyi.
[előzmény: (30263) flektogon, 2013.02.12 19:54:45]

flektogonhozzászólásai | válasz erre | 2013.02.12 19:54:45 (30263)
Tudom hogy nem jó példa, de Bécsben a megállókban csak egy perc visszaszámláló van. Bal oldalon a járat száma, utána hogy akadálymentes-e, (mert talán fura, de itt is minden második villamos tisztán magas padlós) utána, hogy hova megy, és végül egy szám az érkezésig hátralévő percekkel. Ha nincs baleset, akkor nincs hang, ha van valami esemény, akkor a kijelzőn ennek tényét, a hangoson a részleteket lehet megtudni. Évek óta ez a rendszer működik, és ugyanebben a szellemben bővítik. Semmi túlzó extra, csak a rideg tények ismertetése az utasok számára.
Nyilván van Androidra írt követő alkalmazás, le is töltöttem, de nem kell használni, mert a fentebb vázolt dolog jól működik.
[előzmény: (30253) Bojsza család, 2013.02.11 20:03:23]

Bojsza családhozzászólásai | válasz erre | 2013.02.11 20:03:23 (30253)
Egy kis érdekesség. Nem tudom, tudtátok-e de Győrben és Sopronban GPS nyomkövetős az összes helyi járatos busz. Minden megállónál másodperc pontosan közvetíti egy kellemes hang, hogy melyik busz éppen hol jár.
Ehhez a rendszerhez készítettek egy alkalmazást, amivel a térképen tudod követni a kiválasztott járat pillanatnyi helyzetét. De a buszmegállók keresésére is tökéletesen alkalmas, mivel mutatja a saját pozíciónkat is.
Jól jöhet, ha erre kirándultok.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]