geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ
Előzmények

scelehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 23:19:56 (24645)
Akkor nézzünk még egy esetet, ha már így benne vagyunk.

Szitu:
- Kamiont vezetsz 90km/h tempóval
- Papa középső sávban 84,5km/h és 86,7km/h között ingadozik attól függően, hogy a fogsora feltapadt-e a felső szájpadlására vagy sem
- utoléred a szélső sávban

a., a sávodban maradsz és elgurulsz mellette (szabálytalan)
b., középre mész és a H-GUSZTI feliratú sárga műanyag rendszámtábla feletti 8db 500wattos refivel kiugrasztod a fogsorát, amitől megijed, beleáll a fékbe és áthaladsz rajta (szabálytalan)
c., belső sávban előzöd, ahol ugyebár 3500kg-nál nagyobb gépjárművel nem előzhetsz (ha jól tudom) csak akkor, ha a másik két sáv telített vagy még akkor sem (szabálytalan)


[előzmény: (24643) feri60, 2011.08.29 22:41:01]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 22:41:01 (24643)
Puff esetén felmerül az a kérdés, hogy melyik szabálytalanság az "erősebb"?
A jobbra tartási, az előzési vagy a sávváltoztatási?

Kíváncsi lennék a gyakorlatra, de mivel nem szeretném személyes érintettség okán megtapasztalni, ezért én addig is óvatos vagyok, és pályán nem haladok el jobbról a kalapos mellett.
[előzmény: (24640) DonRazzino, 2011.08.29 22:34:02]

DonRazzinohozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 22:34:02 (24640)
tiszta sor. a b-re szavazok. én csak azt mondtam, hogyha az a, variáció lép érvénybe és ő nekem jön, akkor ő a hibás. de túl tárgyaltuk: a b-t kell választani.
[előzmény: (24633) feri60, 2011.08.29 22:16:59]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 22:16:59 (24633)
Amiről én beszélek, ott szó sincs tömegnyomorról, meg mindenki-mindenkit-tol-ezerrel szituról.

24624

Megfogalmazom másképpen, hátha nem volt egyértelmű:

Bevezetés:
- 3 sávos pálya
- ÜRES a szélső sáv
- Kalapos utazik 100-al az ÜRES út KÖZÉPSŐ sávjában.
- Te a jobb sávban közlekedsz szabályosan, 130-al, mert ismered a jobbra tartási szabályt

Most jön az esemény:
- Utoléred a kalapost

Mikor jársz el szabályosan?
a) Elhaladsz jobbról mellette
b) Kétszer váltasz sávot, és a belsőben megelőzöd

Én a b)-re szavazok.
[előzmény: (24631) LionDaddy, 2011.08.29 21:37:04]

LionDaddyhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 21:37:04 (24631)
Gondolkozzunk már logikusan!
Nem egyszer előfordult eset: M3, péntek d.u. Miskolc felé, tömegnyomor. Mindenki a belsőben tolja az előtte lévőt, ami be is lassul szépen. Ezek szerint nekem, aki a példa kedvéért a külső sávban haladok, folyamatosan azt kellene figyelnem, hogy mennyivel megy a belső és velük együtt lassítanom, nehogy elhaladjak mellettük? Na ne mááár!
A sávváltás, az sávváltás még akkor is, ha történetesen a belsőből vált a szélsőbe. Ekkor sem veszélyeztetheti a többi közlekedőt.
[előzmény: (24626) feri60, 2011.08.29 21:25:41]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 21:25:41 (24626)
Ebben én nem vagyok ennyire biztos.

25.§.(2). Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni.

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.
[előzmény: (24625) scele, 2011.08.29 21:19:52]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 21:19:52 (24625)
Természetesen a sávot változtató autó sofőrje.
[előzmény: (24624) feri60, 2011.08.29 21:17:21]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 21:17:21 (24624)
Mi nem ilyen szituációról beszéltünk korábban. Az általunk emlegetett barmok Fehérvárnál (onnan 3 sávos Bp felé a pálya) beállnak a középső sávba, és akkor sem lehet őket onnan kirobbantani, amikor közel-távol senki sincs a szélsőben. Ha ilyenkor a szélsőből, jobbról előzöd - mert mondjuk a legbelsőben hátulról éppen jön egy gyorsabb autó, és akkor éred utol a középsőben 100-al nézelődőt - és csatt van, ki a hunyó?
[előzmény: (24617) DonRazzino, 2011.08.29 20:51:31]

DonRazzinohozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 20:51:31 (24617)
Az biztos, hogy nem. Szituáció: Megyek a pályán külső sávban 120-al. A belső sáv (ahol eddig 130-al haladtak) elkezd feltorlódni és hirtelen lelassítanak 90-re. Én nem vagyok köteles emiatt lassítani és szépen megyek el mellettük jobbról (nem előzök). Az egyik kihúzza, nekem jön és én vagyok a hunyó... na nem hiszem...
[előzmény: (24615) feri60, 2011.08.29 20:11:52]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 20:11:52 (24615)
Az a baj, hogy ha valamelyik gyökér akkor húzódik ki jobbra (természetesen tükör használata nélkül), amikor te éppen jobbról előzöd, akkor bizony te vagy a hunyó.
[előzmény: (24612) scele, 2011.08.29 20:06:53]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 20:06:53 (24612)
Kérdés ki a nagyobb gyökér. Én mert jobbról előzök vagy Ők mert nem képesek rendeltetésszerűen használni azt a komoly mennyiségű 3db sávot. Néha elgondolkodok, hogy mi lenne, ha 8 sáv lenne. Van egy tippem: 6 sávban mennének 100-al és mindegyiknek meglenne a kedvenc sávja.
[előzmény: (24610) Old Eye, 2011.08.29 20:02:06]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 20:02:06 (24610)
NEM ELÔZÜNK! Elôzés sávváltásssal jár. Szépen beállunk a külsô sávba és megyünk 100 km/h-val. Ennyi. :-)
[előzmény: (24609) scele, 2011.08.29 19:59:57]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 19:59:57 (24609)
Na ja. Mindennap arra vagyok kénytelen hazajönni. A szélső sávban gyönyörűen lehet előzni, mert a belsőt és a középsőt bérlik egyesek. :-)
[előzmény: (24606) feri60, 2011.08.29 19:22:45]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 19:22:45 (24606)
Menj az M1/M7 közös szakaszán a középsô sávban. :-|

Inkább ne! Elég sűrűn járok arra (legutóbb ma délután), egyszerűen hihetetlen, hogy nálunk az autósok 90%-ának fogalma sincs az autópálya használatának szabályairól, de hogy a jobbra tartási kötelezettségről nincs, az biztos :(((
[előzmény: (24605) Old Eye, 2011.08.29 18:56:10]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 18:56:10 (24605)
Kétlem. Menj az M1/M7 közös szakaszán a középsô sávban. :-|
Szerintem nincs a rendôröknek jogi eszközük a 80 km/h-val poroszkálók megsürgetésére.
[előzmény: (24604) snake, 2011.08.29 18:50:08]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 18:50:08 (24604)
Az indokolatlanul alacsony sebességet lehet, hogy itt is tiltja.
[előzmény: (24603) Old Eye, 2011.08.29 18:46:44]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 18:46:44 (24603)
Erfurti... szerintem negatív érzetek ébredeztek lelke mély bugyraiban mikor meglátta kocsid magyar rendszámát.
Az az út eléggé kanyargós, nem mindenütt lehet elôzni.

Aztán meg, németeknél indokolatlanul lassan menni nem menô, nem szokás. Lehet, hogy tiltja az ottani KRESZ. Azt tudom, ha valakinek lassan kell mennie, és felduzzasztja maga mögótt a forgalmat, minden lehetséges alkalommal ki kell állnia parkolóba, buszmegállóba, hogy elhúzhassanak mellette.

Engem anno, régen, egyszer lekapcsoltak Münchenben a rendôrök, mert - még zöldfülûként - messze egy forgalmi lámpás keresztezôdéstôl üresbe tettem a sebváltót mert láttam, pirosra váltott a jelzôlámpa, így szép lassan odacsorogtam (kevés volt napidíj, drága volt a benzin). A rendôrök azzal érveltek, hogy a lassú haladással az út áteresztô kapacitását csökkentettem. Tudja fene... Az tény, másképpen, dinamikusabban vezetnek, ha elsôbbségük van, nem mondanak el róla, ugyanakkor nem tartanak be a többieknek, pl mindig beengedik a maguk elé a gyorsító sávból átváltó kocsit; itthon ez lutri... sokszor a leállósávba szorulok gyorsításkor :-(
Vannak apróbb trükkök, amit nálunk nem tanítanak, pl ha zöldre vált a lámpa, egyszerre indulnak el az egymás mögött álló kocsik, akik elöl vannak, jobban nyomják a gázt, aki hátul, nem várja meg, míg 20 m-re van az elôtte elindult kocsi fara...
[előzmény: (24601) feri60, 2011.08.29 18:03:11]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 18:03:11 (24601)
Miért akarsz te mindent megérteni? ;)
(Jöhet a sör.)
[előzmény: (24592) Atmosz&Zozmosz, 2011.08.29 15:05:59]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 15:05:59 (24592)
Múlt héten jártam a Rosenfeldstrasse-n, Berchtesgaden mellett. Nagyjából a közepétől fizetős, kifizetem az 5.20 Eur-t, majd indulás tovább. A teteje (1600 méter) előtt 20%-os emelkedő. Szépen nyugodtan megyek felfelé, fel is érek a tetejére, majd kiállok jobbra a parkolóba. A mögöttem lévő 3 autó elmegy szépen, azonban a negyedik, egy WV Golf utasának (!), egy 50 körüli nőnek valami nem tetszik, eltorzult arccal mutogat ahogy mellém ér, majd az autó szépen elgurul mellettem. Német, erfurti rendszám. Megmosolygom, megállok, kezdek fényképezni. Úgy a harmadik fotónál tarthatok, mire odajön a fent említett, még mindig eltorzult arcú hölgy, és már-már kiabálva magyarázza, hogy mit gondolok én magamról. Még mosolygok, kérdezem mi a probléma. Azt mondja túl lassan jöttem felfelé, és ez őt nagyon zavarta. Nyugodt angolsággal kérdezem, hogy mégis mi a túl lassú számára, választ nem kapok, csak egy nagy káromkodáshalmot, amiből most inkább nem idéznék. Már nem annyira őszinte a mosolyom. Ezek után mintegy megoldásként felvetem neki az előzést, mint közlekedési fogalmat, erre azt a meglepő választ kapom, hogy én is előzhettem volna... No de kit? Nem volt előttem senki :-) Megkérdeztem érti-e egyártalán az overtaking kifejezést, mire hátat fordít és elmegy, de közben még mondja hogy "you can also overtake" (könyörgöm, kit?), majd további cifra káromkodások között, feltartott középső újjal elmegy a sajátjaihoz, akik persze már javában fotóznak (azért jöttek ugyebár). A nő még ott is mutogat, láthatóan nincs minden rendben nála idegileg... Kérdezném a szakértő kollégákat: mi lehetett a gond? Lehet hogy kevés a közlekedésben eltöltött 12 évem, de mit csinálhattam rosszul?

Megjegyzés 1.: sem a sofőr, sem a többi utas nem szólt semmit, nem jöttek oda, nem is érdekelte őket a dolog.
Megjegyzés 2: a mögöttem felhaladó másik három autóst sem érdekelte a sebességem, kiszálltak, fotóztak vidáman.

Komolyan: aki tud erre valami elfoadható magyarázatot adni, vendégem egyí sörre vagy üdítőre valamelyik következő geoversenyen! Jelenlegi álláspontom: elgurult a hölgyemény gyógyszere.

Előre is köszi! :-)


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.