geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ
Előzmények

ramgabhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 21:19:00 (19525)
"Amit csak akarsz... :)"

Mármint ha te vagy a volánnál. ;-)
[előzmény: (19524) BiharyG, 2010.11.30 21:03:57]

BiharyGhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 21:03:57 (19524)
Akkor mond meg nekem őszintén, hogy valójában a taxi óra mit mér?

Amit csak akarsz... :)
[előzmény: (19523) H. Gábor, 2010.11.30 20:40:43]

H. Gáborhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 20:40:43 (19523)
Te taxis voltál?
Akkor mond meg nekem őszintén, hogy valójában a taxi óra mit mér?
Ez életem nagy talánya …
[előzmény: (19522) Yoss, 2010.11.30 20:08:20]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 20:08:20 (19522)
Én. Olyannal taxiztam sokáig ;) De én szerettem. Nem az ubis üveget, hanem a gépet. Nekem nem volt sok gondom vele, pedig igen sok km-t toltam bele.
[előzmény: (19501) magpet, 2010.11.30 15:46:56]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 15:46:56 (19501)
Bizony, a gőzölgő Skodák! Mi sokáig Wartburggal nyomtunk családilag, az teljesen rendben volt. Igaz, apukám 80km/h fölé nem nagyon zavarta Honecker kedvencét. :)
Később lett a Dacia 130TX Combi. Forrni az se forrt, de a hűtő-kiegyenlítő maga volt a csoda: egy 5 literes uborkásüveg. Emlékszik rá valaki? :)
[előzmény: (19500) Atmosz&Zozmosz, 2010.11.30 15:36:23]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 15:36:23 (19500)
Dacia 1310 TX - Balatonföldváron azon a kis hegyen a 7-esen felfelé. Hányszor füstölt el ott szegény :-)
[előzmény: (19480) Old Eye, 2010.11.30 12:26:11]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 12:26:11 (19480)
scele faterja még trabantok, ladák, farmotoros skodák között nôtt fel... A Moszkvics (annak aztán volt motorja...), a kocka polski fiat volt a menô
Istenem... a régi hetes... kánikula, jobbról fúj a szél... egymás után robbannak fel a skodák vízhûtôi... Na, gyerekek, tudjátok, mirôl beszélek? :-)
[előzmény: (19477) yoggi, 2010.11.30 12:15:23]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 12:15:23 (19477)
Nem, a legveszélyesebb : Nő 40 kiló/150 cm, 20 millás nem írok márkát nagy SUV, 3 kispárnán ül, hogy a szeme az ablakvonal fölé kerüljön, ezáltal az autó előtti 30 méter kb az holttér, na ilyenből egyre több van pl itt Baján :(
[előzmény: (19476) scele, 2010.11.30 12:09:14]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 12:09:14 (19476)
Faterom is mindig azt mondta: Fiam, a legveszélyesebb egyén az utakon: Nő, Skoda120GL, kalap, kesztyű! :-)
[előzmény: (19474) Gubirobi, 2010.11.30 12:00:13]

Gubirobihozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 12:00:13 (19474)
Padlógáz + legalább 1-et kapcsolj vissza!
M7 középső sávban 90-100 km a kedvencem!
Na meg a szuzukis kalapos egyének! Akin sapka van vezetés közben, kerülöm!:)
[előzmény: (19473) Old Eye, 2010.11.30 11:57:53]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 11:57:53 (19473)
Az egyik legveszélyesebb manőver az előzés - és sokan feledik, hogy padlógázzal kell csinálni. Font András oktatóm, le a kalappal elôtte, belém sulykolta, bármilyen helyzetbôl, mi veszélyt hordozhat - és ilyen az elôzés is - a lehetô leggyorsabban ki kell jönni. Ilyenkor nem nézem a mûszerfalat...
[előzmény: (19472) ID24, 2010.11.30 11:48:30]

ID24hozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 11:48:30 (19472)
Az egyik legveszélyesebb manőver az előzés: figyelni kell a szebejövőre, a körültekintés nélkül jobbra kisívben kikanyarodóra (szinte minden autós ide tartozik, mert csak balra néz), a mögötted haladóra és az előzött járműre is.
Ha nem haladsz a forgalom ritmusával, akkor állandóan előznek, tehát akarva akaratlanul bent csücsülsz a veszélyzóna közepén. Kinek jó ez?
1983-ban IFA-val sokat jártam Bp-re. A Bocskai út, Petőfi híd vonalon 60-70 között repesztettem az IFA-val úgy, hogy rendőrautó is haladt az akkor még nevetségesen enyhe forgalomban. Nagyon örültem ennek a szituációnak, mert valahogy rendkívül kulturált közlekedési módnak éreztem azt, hogy szabad volt a forgalommal együtt haladni, annak ellenére, hogy jelentősen túlléptük a sebességhatárt, de nem veszélyeztettünk senkit. Sőt!
Nem tudom, hogy manapság ilyen helyzetben mit szólnak a rend őrei.
[előzmény: (19467) R.Guszty, 2010.11.30 11:33:06]

R.Gusztyhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 11:33:06 (19467)
azok okozzák/kényszerítik ki a baleseteket, akik nem haladnak a forgalommal, hanem akadályt képeznek.
Ezzel csak az a gond, hogy legtöbbször a "forgalom ritmusa" 15-20%-al a megengedett sebesség felett van. Rendszeres, ha az országúton 90-nel megyek (GPS szerint!), akkor is úgy mennek el mellettem, mintha állnék.
[előzmény: (19462) ID24, 2010.11.30 11:10:48]

ID24hozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 11:10:48 (19462)
Én is csak külföldön tapasztaltam olyat, hogy rendőr félreállított egy túl lassú autót.
Előttem ballagot egy kocsi, mögöttem meg egy rendőrautó. Egy darabig tűrte a töketlenkedést a zsaru, majd szirénázva megelőzött és az előttem lévőt félreállította.
Teljesen egyetértek veled, hogy azok okozzák/kényszerítik ki a baleseteket, akik nem haladnak a forgalommal, hanem akadályt képeznek.
[előzmény: (19458) Old Eye, 2010.11.30 10:29:54]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 10:29:54 (19458)
...van valami előírás, hogy indokolatlanul lassan haladni tilos...?
Ez engem érdekel. Véleményem szerint a sebességtúllépés, emiatt balesetveszélyt nem az ámokfutók okozzák, hanem azok, akik városban 40-nel, országúton 70-nel, autóúton 90-nel, autópályán 110-zel vezetnek álmatagon vagy görcsösen kapaszkodva a volánba. Ezek mögött tipródni, lesni, mikor nyílik rés, mikor lehet robbanni... ez sokkal kockázatosabb, mint a megengedett tempóban menni, de aki időben munkába, haza akar érni, rá van kényszerítve. Ne mondja nekem senki azt hogy tessék korábban indulni... ki adja vissza az így elvesztegetett időt? Ezek a tehenek, balfékek jobban demoralizálják a közlekedést mint akik repesztenek.
Külön állatfajt képviselnek azok a vezetők, kik háromsávos autópályákon a középső sávban jóval a megengedett sebesség alatt kocognak (M1-M7 közös szakasza). Soha nem láttam, hogy rendőrség lehívta volna őket.
Amikor még zöldfülű voltam az utakon, a rend őrei párszor félreállítottak és elmagyarázták nekem, hogy figyeljek jobban a többiekre. Külföldön :-|
[előzmény: (19452) Yoss, 2010.11.30 07:55:50]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 07:55:50 (19452)
Én ebből vezettem le :) Egyébként van valami előírás, hogy indokolatlanul lassan haladni tilos, de hogy mennyivel kell, azt nem tom. De ha érdekel, utánanézek ;)
[előzmény: (19450) SagiK, 2010.11.30 07:15:44]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 07:15:44 (19450)
Ezt megmutatnád egy KRESZ könyvben? Szerintem ez is egy tévhit. Mivel nekem nincs kedvem keresni ;) ezért az emlékeimet próbálom előkaparni. Olyan gépjárművel tilos az autópályára felhajtani, amelyik sík úton önerőből nem képes a 60 km/h-s sebességgel haladni.
[előzmény: (19449) Yoss, 2010.11.30 07:09:05]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 07:09:05 (19449)
Ez esetben ott pontosan 60-al kell menned, mert autópályán indokolatlanul 60-nál lassabban haladni tilos. Ezen a szakaszon meg gyorsabban sem lehet:)
[előzmény: (19447) Fil, 2010.11.30 01:43:53]

Filhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 01:43:53 (19447)
Én Pécsre tartva az új pályaszakaszon Mohácsnál a nagykanyar előtt kitett 60-ast sérelmezem.
Autópályán 60.
Legalább legyen előtte egy 80as, vagy autópálya vége, vagy bármilyen előjelzés.
A napokban kaptam, hogy át kéne vennem a fotómat.
[előzmény: (19446) Old Eye, 2010.11.30 00:06:48]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 00:06:48 (19446)
Jogkövetô ember vagyok... Megengedett sebességhatárt csak egy esetben lépem túl - ha kényszerítenek rá. És ez előfordul, ha olyan a forgalmi szituáció, hogy legjobb padlógázzal kijönni belőle; de rosszabbak azok az esetek, amikor teljesen értelmetlenül tesznek ki sebességkorlátozó táblát... Attól tartok, ez utóbbi esetek kezdenek elszaporodni.
A müncheni rendőrség nagyokat kaszált a Garmisch-Partenkirchen felé kivezetô sztrádán, 90 km/h sebességkorlátozó táblákat helyeztek el 'Lärmschutz' (zajvédelem) felirattal. A német autóklub pert indított és megnyerte azzal, hogy arrafelé nem volt lakott terület.
Ki védi nálunk az autósok érdekeit?
[előzmény: (19444) police107, 2010.11.29 23:49:15]

police107hozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 23:49:15 (19444)
Ilyen is van de nem ez a jellemző.
Ezt a trackpontos dolgot már említették itt a fórumon,de nem hiszem hogy tömegesen ráállnak az autósok.
Hisz a gyorshajtás tényét is ki lehet belőle olvasni.

Azt hiszem nem árulok el nagy titkot:nemrég az ill.államtitkár kijelentette hogy tizenvalahány milliárd hiányzik a rendőrségi költségvetésből és ezt az összeget még az idén be KELL szedni a rendőrségnek.
Úgyhogy senki se csodálkozzon ha lépten-nyomon radarokba botlik.
Pénzbehajtó céggé avadzsálták a yardot.
[előzmény: (19443) @david, 2010.11.29 23:38:41]

@davidhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 23:38:41 (19443)
4. kiszabtak bírságot, de nem mértek jól, mert mondjuk valahogy belemérték a mögötted levőt és te csak 110-el mentél autópályán, de 141 van a mért képen: Ha gps trackpontok alapján tudod igazolni, hogy te valóban csak 110-el mentél, akkor hatályon kívül helyezik a bírságot. (Volt rá példa)
[előzmény: (19442) police107, 2010.11.29 23:34:46]

police107hozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 23:34:46 (19442)
A helyszínen beszedett készpénzes bírság valóban megszűnt már rég.Helyette van a helyszínen adható postai befizető.
Három lehetőség van gyorshajtás esetére:
1.Lefotóznak és megállítanak. Ekkor a közig bírságban meghatározott sebességtúllépés alsó határát nem éred el.Ilyenkor kapsz postai befizetőt.
2.Lefotóznak nem állítanak meg.Ekkor ha túllépted a közig.bírságban meghatározott alsó sebességhatárt, megy Vas megyéből az értesítés a gépjármű tulajdonosnak,üzembentartónak.
Ha a megengedett és a közig.bírság közötti sebességtartományban voltál akkor a területileg ill.rendőrkapitányság küld egy adatlapot melyen nyilatkozni kell ki vezette a gépkocsit.Utána jön a szabálysértési eljárás.
3.Nem tudnak lefotózni mert volt detektorod és időben jelzett.
Jogsi szempontjából sokkal veszélyesebb a területileg ill.rendőrség eljárása mert bár a sebességtúllépés kisebb mint a közig.bírságnál de ha pl.egy-két hónap alatt begyűjtesz hármat jön a felszólítás ugyan vidd már be a jogsit is megőrzésre és még büntetőpont is jár.
Közig.bírságnál ilyen veszély nincs,lefotózhatnak akár naponta ötször is 200-al, csak a kiszabott bírságot kell fizetni,pont nincs,ugyanis a hatóságot nem érdekli ki vezette a gépkocsit,csak tejeljél.
Kicsit nagyon igazságtalannak tartom ezt a módit.
[előzmény: (19439) Atmosz&Zozmosz, 2010.11.29 22:48:20]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 22:48:20 (19439)
Na most találtam egy olyat is, hogy lakott területen belül az objektív felelősséges fényképezősdi 69 km/h-nál kezdődik. Ez valóban úgy jön össze, hogy 50+15+3=68 km/h, és ezen érték felett már jön a minimum 30 ezres csekk.
[előzmény: (19438) Atmosz&Zozmosz, 2010.11.29 22:39:57]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 22:39:57 (19438)
Elkövetés helye: Uzsa, 84-es főút 13 km szelvény
GPS N 46.910143 E 17.337528
Elkövetés ideje: 2010.09.30 16:35
Szabályszegés típusa: Sebességtúllépés
Jogszabályi hivatkozás: 26. § (1) bekezdés a) pont - Szgk-val, mkp-ral, max. 3500 kg össztömegű gépkocsival. (2010.01.01. előtt 2500 kg.)
Bírság összege: 30 000 Ft

Viszont érdekes, hogy a fényképen szerepel egy olyan rész, hogy 68/50 S. A KiVi által említett +3 km/h-val nyerne ez értelmet, hiszen akkor 65 km/h ugye a büntihatár fotózásnál lakott területen, plusz ez a 3 km/h, és kijött a 68 :-)

[előzmény: (19437) Atmosz&Zozmosz, 2010.11.29 22:27:57]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 22:27:57 (19437)
Bizony ám, szeptember 30., Uzsa belterület, 50 helyett 71, 30 ezer forint, Szombathelyről :-) Ez akkor volt, amikor a versenyre mentem Sopronba :-D
[előzmény: (19436) Yoss, 2010.11.29 21:21:40]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 21:21:40 (19436)
1. Nem szűnt meg a helyszíni bünti. Továbbra is adhatnak csekket.
2. Ha megállítanak és megállapítják, hogy ki vezette a járművet, akkor nem közig bírság van, hanem szabálysértési és a rendőr a helyszínen mérlegelhet. (Én is fizettem 5k-t Sárváron 65-nél.) Viszont pontot is kaphatsz, amit egyébként nem kapnál, ha nem állítottak volna meg.
3. Ha olyan lézerbe szaladsz bele, ami egyből tolja Szombathelyre az adatokat, ott nem tom most mi van. De szerintem ott meg sem próbálnak megállítani.
4. +3km/h-tól sehol sem büntetnek, mivel nincs az a kilométeróra, ami ilyen pontosan mérne. (És jobb tudni, hogy nem mindegyik csal sokat lefelé - bár jellemző. Nekem már a második Opelem van, ami 100km/h alatt 1-2km/h körül téved.) Lakott területen belül 65-től indul egyáltalán a mérés. Mármint az alatt nem rögzít a kütyü adatot. Ez tény, nem akarok ezzel kapcsolatnban vitatkozni, ha ellenvetésed van, beszéld meg a rendőrökkel, én elég sokat tárgyaltam ezzel kapcsolatban velük.


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.