Előzmények

dudikophhozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 13:34:05 (18060)
Minden vonatot kamionokra a határon, ne koptassák a síneinket feleslegesen! :)
[előzmény: (18057) KiVi, 2010.08.23 12:43:58]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 12:43:58 (18057)
Inkább a KKP! :)
[előzmény: (18056) magpet, 2010.08.23 12:16:58]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 12:16:58 (18056)
Az emberiseg vegzetesen tulbonyolitotta a sajat eletet. Nincs itt jo megoldas, csak egy meteorit-becsapodas segitene. Vagy a KKP. :)
[előzmény: (18054) KiVi, 2010.08.23 11:05:50]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 11:05:50 (18054)
Ezek szerint a vonatozás még árnövekedés lenne, mert ha a túlvezetéses büntik mellett sem éri meg vonatozni akkor még mindig az az olcsóbb.
De a Kétfarkú Kutya Párt biztos megígéri, hogy mindent kamiont vonatra! :)
[előzmény: (18053) magpet, 2010.08.23 10:49:27]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 10:49:27 (18053)
Pontos összegekről fogalmam sincs, viszont van pár kamionos (és buszos) ügyfelem, aki mesélt a taográf körüli b*sztatásokról. A dolog lényege, hogy bár elméletben jól hangzó, a sofőrök érdekeit szolgáló dologról van szó, mégis sikerült ezt is íróasztal mögött, a való élettől elrugaszkodva megalkotni. A végeredmény: a sebesség, pihenőidő és egyéb adatok nem érdeklik a munkáltatót. Amelyik sofőr nem vállalja a kockázatot, annak holnap nem kell jönnie. Egy túlvezetés ára százerer forintokban mérhető, nem csak nálunk, hanem tőlünk nyugatabbra is, túlvezetés pedig szinte kötelezően előfordul. Ezért aztán a fuvarozó cég - mivel a sofőrtől nem várható el, hogy utanként 1-2 ilyen tételt fizessen - ezeket nyilván belekalkulálja a fuvardíjba, ami szintén megjelenik a termék árában.
Nem tudnám megtippelni, hogy melyik okoz magasabb többletköltséget. De ha a b*szogatásra hangolt, sokszor talán korrupt (jajj, ez rágalom!) ellenőrök zsebe és egy átlátható (na, ez meg utópia!) MÁV kasszája között kell választani, akkor inkább az utóbbiban landoljon az a kis "fuvardíj-többlet".
[előzmény: (18050) KiVi, 2010.08.23 10:25:26]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 10:25:26 (18050)
Kifejtenéd bővebben? Azaz milyen eszközökkel, rugalmassággal, árakon, jogi környezetben és milyen hatása lesz a szállított termékek árára (infláció)?
[előzmény: (18049) mudman, 2010.08.23 09:21:36]

mudmanhozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 09:21:36 (18049)
hataron vonatra, tuloldalon vonatrol le, es mehet

Támogatom, azzal a kitétellel, hogy aki át akar autózni az országon, háromszor annyit fizessen, mint a vonatos mókáért! Aludjon a bolgár barom a vonaton, ne vezetés közben.

Aztán már csak azt a tudóst kéne előszedni és egy tompa facsákánnyal beküldeni az uránbányába, aki a MÁV egyetlen pénzt hozó hajtását lecsapta, és odavetette az osztrákoknak.
[előzmény: (18044) magpet, 2010.08.22 19:31:50]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 19:31:50 (18044)
Szerintem ez is, mint minden mas, agyon van bonyolitva, hogy atlathatatlan, es igy birsagolhato legyen. Egyszerubb megoldas:
-Belfoldi fuvarozo: itt fizet adot, hasznalja "ingyen" az utat. Ha "extrat" akar (autopalya), vegyen matricat. Ami utat, telepulest vedeni akarunk, onnan teherforgalom x tonna folott kitilt, oszt jonapot.
-Tranzit: hataron vonatra, tuloldalon vonatrol le, es mehet. Ha kocsikazni akar, akkor napi utdij, ami az uzemanyagaval es jarmu-amortizacioval egyutt nagyjabol egyezzen meg a vonatos mutatvany koltsegevel.

Minderrol egy darab tabla es/vagy soknyelvu szorolap a hataron, es kesz. Persze ha a cel a birsag, es nem az utak, falvak vedelme, akkor jo a jelenlegi rendszer.
[előzmény: (18043) Bandy, 2010.08.22 18:16:06]

Bandyhozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 18:16:06 (18043)
A sok kérdés valóban mindig a teherforgalom miatt vetődik fel.
Rengeteg helyen van kinn különböző tábla, pl. felettünk Biatorbágynál, ahol rámész az M1-re.
Ott van a fizető tábla. Hetente egyszer satufék az előttem álló autó, és rémülten tolat vissza, pedig csak az X tonna felettiekre vonatkozik, rájuk viszont valóban minden második sarkon új fizetős tábla mutat...
[előzmény: (18041) magpet, 2010.08.22 18:03:37]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 18:03:37 (18041)
Azt mindig csodálom, hogy a teherautósok ezt hogy követik. Sokszámjegyű dűlőutak pár kilométeres szakaszai fizetősek váratlanul. Nagyon jópofa lehet erre is figyelni, közben persze a taográfra, a kötelező pihenőidőre, és minden egyéb állati fontos szabályra. Minden elismerésem annak a kamionosnak, aki mindezek mellett még az útra és a környéken mozgó kisebb objektekre (szgk, gyalogos, bringás) is képes figyelni valamelyest.
[előzmény: (18040) yoggi, 2010.08.22 14:04:09]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 14:04:09 (18040)
Az nem, sok fizetős útszakasz van a Dunántúlon, de az alaphelyzet az az, hogy személyforgalomnak nem az, csak a teherforgalom számára. 55, 56 egyes szakaszai, 61, 63,64, M9 , pl.
[előzmény: (18038) Mákos, 2010.08.22 12:40:22]

Mákoshozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 12:40:22 (18038)
Ha jól tudom valami kaposvári elkerülő is fizetős...
[előzmény: (18037) KiVi, 2010.08.22 12:01:10]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 12:01:10 (18037)
A jelzésekkel nekem nem sok bajom volt eddig, főleg a többi matricás országhoz képest. Ami helyi bosszantás, hogy a legtöbb várost elkerülő szakasz ingyenes, kivéve az M60 Pécs-kelet és Pécs-dél között...
[előzmény: (18036) magpet, 2010.08.22 09:17:35]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 09:17:35 (18036)
Biztosan en vagyok paranoias, de sezrintem azert, mert ha evente paran bedolnek es vesznek matricat, maris van egy kis plusz bevetel. Annak idejen egyebkent valami miniszter szajabol elhangzott az M0 fizetosse tetelenek terve, ami meg magyarorszagi leptekkel merve is felfoghatatlan baromsag.
Egyebkent vannak mashol is ingyenes szakaszok, ahol finoman szolva nem egyertelmu az ingyenesseg/fizetosseg jelzese (pl. M1 tatabanya-Ovaros es Tata kozott).

A lenyeg: ma meg a teljes M0 ingyenesen hasznalhato.
[előzmény: (18035) Ich.., 2010.08.22 07:47:41]

Ich..hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 07:47:41 (18035)
Köszi neked is. A linkelt oldalt én is megtaláltam, csak azt nem értettem miért sorolnak fel egy halom útszakaszt, ahelyett, hogy ennyit írnának: a teljes M0 díjmentes.
[előzmény: (18033) widi, 2010.08.22 07:36:32]

widihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 07:36:32 (18033)
http://autopalya.hu/02Ematrica/02DijmentesSzakaszok
[előzmény: (18031) Ich.., 2010.08.22 07:20:32]

Ich..hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 07:20:32 (18031)
Erősítsen már meg valaki abban, hogy ha a 3-as útról a 11-es útra szeretnék eljutni, akkor használhatom az M0-t fizetés nélkül?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]