Előzmények

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2006.09.22 17:13:32 (9931)
Egy nyomásmérőt még nem olyan nehéz keríteni, bár egy óvszert felfújva, még lehet nyomogatni a billentyűket, és addig talán a külső légnyomás sem változik oly sokat. Azt viszont nem tudom, hogy lehet ezeket kiolvasni belőle mert még nem volt nálam tesztelésen ilyen kütyü.
Sejtésem szerint csak ki lehet szedni belőle, és akkor a következő eljárást végigcsinálni:

1. kézileg bekalibrálni a barommétert
2. betenni a gumiba, és addig fújni, míg esik vagy 500 métert a szint
(persze a loggolás bekapcsolva és a fújás kezdeti és vég időpontját feljegyezni)
3. beindítani az auto kalibrációt, és várni míg visszaáll az eredeti magasság
4. egy feljegyzett időpontban, hirtelen leereszteni és itt is nézni hogy mennyi idő alatt áll be

Aztán ezt a játékot a tapasztalatok alapján akár többször is el lehet játszani változó paraméterekkel.
Az igazi az volna, ha meg lehetne találni a firmware-ben a paramétereket ami alapján dolgozik az algoritmus.

Én elsőre kb. úgy írnám meg, hogy a legutolsó 100 magasságmérés átlagos különbségével korrigálja a nyomásmérő beállítását, de valószínűleg ennél bonyolultabb lehet a dolog.
[előzmény: (9930) Trackman, 2006.09.22 16:10:02]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.09.22 16:10:02 (9930)
Jó lenne egy nyomásmérő, de nincs. Vagy kéne még1 barométeres kütyü, amin viszont kikapcsolnám az auto kalibot. De mégegy gps-em sincs... :)
[előzmény: (9929) olahtamas, 2006.09.22 16:01:53]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2006.09.22 16:01:53 (9929)
Érdemes volna egy felfújható valamibe tenni, és változtatgatni a nyomást.
Esetleg egy óvszer is megfelelhet a célra, csak az igazi teszthez egy nyomásmérő sem ártana.
[előzmény: (9926) Trackman, 2006.09.22 15:03:31]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.09.22 15:03:31 (9926)
Még a CS-vel (gondolom a magasságmérője ugyanolyan, mint a CSx-nek) csináltam régen teszteket, hogy kint hagytam az ablakpárkányon reggeltől estig, auto kalibráció nélkül, majd megnéztem a logot. Egy olyan napon, amikor alapvetően egyforma idő volt (kicsit felhős, de végig napsütés), akkor is majdnem 40m volt a legmagasabb és a legkisebb érték között. Ráadásul semmi szabályosság nem volt megfigyelhető a változásban.
Csak légnyomáson alalpuló magasságmérés nem ugrik, viszont jól el tud mászni.
A csak műholdas meg úgy ugrál gondolom összevissza, hogy még.
Sztem nem véletlen találták ki az auto kalibárciót, mert a kettő együttese adhatja a legpontosabb eredményt, bár ezt még nem teszteltem soha. De most nekiállok!
[előzmény: (9909) Csabesz, 2006.09.22 10:25:57]

Csabeszhozzászólásai | válasz erre | 2006.09.22 10:25:57 (9909)
Hadd beszéljek egy kicsit bele :-)
Én csx-et vettem, és nem is volt még a kezemben soha cx, de nem bántam meg, hogy nem sajnáltam rá a plusz pénzt. Nem is az iránytű miatt, azt még csak néha használtam (állítólag ládázáshoz nagyon praktikus, de még nem próbáltam:-)). A magasságmérő viszont szerintem marha hasznos (egyébként a cx-ben van egyáltalán magasságképernyő?). Egész biztosan pontosabb, mint a gps-magasság. Nap közben azért annyit nem változik a légnyomás, mint amennyire pontatlan a műholdakból számított. Intelligens módon van megoldva az össz-emelkedés számítása is. A kijelzett érték néha ugrál 1-1 métert, de a számláló ilyenkor nem pörög, csak ha tényleg szintemelkedés van.
[előzmény: (9908) [PSP], 2006.09.22 10:12:53]

[PSP]hozzászólásai | válasz erre | 2006.09.22 10:12:53 (9908)
És utólag nem bántad meg, hogy nem vártál CSx-re? Meg vagy elégedve vele?
[előzmény: (9906) olahtamas, 2006.09.22 06:44:12]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2006.09.22 06:44:12 (9906)
Az volt épp raktáron, így könnyű volt választani :))
[előzmény: (9905) [PSP], 2006.09.22 01:55:29]

[PSP]hozzászólásai | válasz erre | 2006.09.22 01:55:29 (9905)
Köszönöm a válaszokat!

Még egy oldalról azért megközelíteném a kérdést: amelyikőtök 60 Cx-et vett, az miért ezt választotta, és miért nem a CSx-et? Milyen érvekkel győztétek meg magatokat (az árán kívül)?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]