Előzmények

grigahozzászólásai | válasz erre | 2006.04.27 10:13:53 (7311)
Gömb felületen két pont közötti legrövidebb út az, ha egy főkörön (nem bizotos hogy ez a neve, de ez egy olyan kör aminek a közeppontja megegyezik a gömb középpontjával) haladsz. Ha ezt egy térképen ábrázolod, ami a gömbnek valamilyen vetülete, akkor az egy görbe vonalnak látszik, és nem egyenesnek, ezért hiszik sokan, hogy a repülő nem a legrövidebb úton repül.

[előzmény: (7306) Peter68, 2006.04.27 08:15:24]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.04.27 08:15:24 (7306)
Mikor Indiába mentem, akkor is feltünt, hogy teljesen más úton ment a gép, és ráadásul mind kettő messzeállt az egyenestől. Szép nagy íveket csinált, és ráadásul még bement Irak fölé is. (2004 nyara)

Azt hogy ezt miért csinálta nem tudom, de biztos, volt valami oka. A "városnézést" nem éreztem bele, mert nem láttunk semmit.
[előzmény: (7304) lelcache, 2006.04.27 01:00:45]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.04.27 01:00:45 (7304)
Én ennek csak örülök! Két egymással szembe tartó légijármű látványa nem túl felemelő érzés. :-)

Ebben egyetértünk! :-) Da azért csak nem kell 150 km-es távolság ahhoz, hogy két gép elférjen egymás mellett. Meg ugye itt, repülésről lévén szó, játszik a 3D is, tehát az X Y akár egyezhetne is! :-)
[előzmény: (7303) P.ISTI, 2006.04.26 23:52:50]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2006.04.26 23:52:50 (7303)
fura volt, hogy az oda és a vissza út között hatalmas eltérés volt

Én ennek csak örülök! Két egymással szembe tartó légijármű látványa nem túl felemelő érzés. :-)
Egyébként ez sokminden, de főleg a Repülési terv függvénye.

Itt megtalálható néhány Repülési terv: http://www.euroutepro.com/fp/fp_main.php?site=hu&dep=&arr=&search=Keres%E9s&mode=sel3
Az Indulás és Rendeltetés cellákba kell beírni az indulási és az érkezési repterek ICAO-kódját.
A kódot pedig itt lehet megkeresni: http://www.postmodern.com/~mcb/misc/code.html
Az ötbetűs "szavak" a fordulópontok nevei, a táblázat jobboldalán lévő nyílra kattintva pedig egy hevenyészett térképen is megtekinthető az útvonal.

A fordulópontok koordinátáinak összesített táblázatát sajna még nem sikerült igazán jó weboldalon megtalálnom, de Európán belül jó eséllyel lehet keresgélni az öt karaktert google-be írva.

Fanatikusok innen légiforgalmi térképeket is töltögethetnek: https://164.214.2.62/dafif/enroutechartscur/ename/
[előzmény: (7291) lelcache, 2006.04.25 22:22:56]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.04.25 22:22:56 (7291)
Nekem is van BP-Amszerdam, Amszterdam-Bp, és BP-Dublin, Dublin-Bp trackem, de valahogy nem jutott eszembe a turistautak.hu-ra feltölteni! :-)))))

Különben fura volt, hogy az oda és a vissza út között hatalmas eltérés volt. Volt, hogy az oda uttól visszafelé 150-200 km-rel jöttünk délebbre.
[előzmény: (7286) @david, 2006.04.25 21:31:32]

@davidhozzászólásai | válasz erre | 2006.04.25 21:31:32 (7286)
Jó tapasztalatom van a repülőn való trackelésről:

BUD-STN (London Stansted) Sky Europe
LUT-BUD (London Luton) EasyJet

Feltöltöm a trackeket a turistuatakra. Van valakinek hasonló? Multkor épp gondolkoztam merre mehetnek, mert múltkor azt olvastam, hogy úgynevezett légifolyosók már nincsenek, a minimális üzemanyag felhasználást maguk elött tartva tervezik meg az utat.

Mindkétszer megkértem a légikisérőt, hogy kérdezze meg a kapitánytól. (ez fontos, mert ők automatikusan rávágnák, hogy minden kütyüt ki kell kapcsolni). A Skyeurope végig engedte, az easyjet nél kicsit kitartóbbnak kellett lenni, a fel, és leszállás során nem használhattam.

A tapasztalatok GPSMAP 60 készülékkel:
Ha odaérintettem az antennát az ablakhoz 7-10m pontosság, ha kb 10 cmrel felém volt, akkor 20-30m, és kezdte elveszteni a műholdakat.

Átlagos repülési sebesség: 750km/h
Átlagos repülési magasság: 10 200m (357 00 foot)
Átlagos emelkedési sebesség: 10m/s (max)
Siklásaránynál legtöbb 19:1 volt..
Elrugaszkodási sebesség: 250km/h
Süllyedés Ferihegy 1 felé: kb Bécs fölött
Egy jobban bedöntött kanyarnál egyszerre kb 20 fokot fordultunk
Távolság légvonalban 1580km

Ideális helyek fotózáshoz: Első 5-6 sorig, de itt a motor miatt hangosabb, szerintem a legutolsó sorokban (24-26) kellemesebb. Itt ha akarod belefotózhatod a szárnyat is. A ülés van a menetirány szerint bal ablaktól kezdve, F: jobb szélén

Az útvonal kb Komáromnál megy ki az országból. Egészen fura a Börzsöny felülről. kis dombok, de egészen közel egymáshoz.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]