Előzmények
erchegyia | hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.13 20:50:39 (52301) |
ohh, sorry, átsiklottam felette.
A sebességmérés külön vicc ilyen szempontból. Ha megnézel egy modern utasszállítót, azon is annyiból áll a redundancia, hogy van pár ugyan olyan sebességmérő cső egymás mellet (esetleg más típus a konstrukciós hibát kiküszöbölendően).
Szóval ott a több elven működő nem igazán játszik... Sajnos. Főként azért, mert nem nagyon van más technika, amivel a repülő levegőhöz képesti(!) sebességét lehetne mérni. Ugye hiába megyünk a földhöz képest valamennyivel, ha a hátszél miatt meg leesne...
Ellenben elég primitív technika, sok baj nem szokott lenni vele, persze ellenőrizni kell repülés előtt, hogy nincs-e benne pl. darázs, fűteni kell, hogy ne jegesedjen el, etc. Szóval az üzemeltetési előírások betartásával azért a klasszikusnak mondható redundancia nélkül is elég jó megbízhatóságot lehet elérni...
GPS-t leggyakrabban a VFR szerint repülő gépeken használnak másodlagos navigációnak (vagy nem hivatalosan elsődlegesnek ;)), a nagy gépeket úgy tudom tartalék sebességet az inerciális navigációtól kap a cucc.[ előzmény: (52299) jekaeff, 2010.10.13 20:08:51] |
|
jekaeff | hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.13 20:08:51 (52299) |
Valami ilyesmit írtam kicsit később én is. ;)
Másodlagos-harmadlagosnak azér' gondolom jól jön, amikor az elsődleges elromlik. Én csak repülőgép-katasztrófás filmekből ismerem a repcsiket, de ott pl. volt valami ilyen dokufilm is, hogy valami darazsak ügyesen belefészkelték magukat a pitot-csövekbe és onnantól lőttek a nyomás-alapú sebességmérésnek.
Ill. barometrikus magasságmérésnél (és sebesség) nem lehet olyan gond ha pl. ilyen microburst-be vagy mifenébe ér a repülő? Tán ott is jól jöhet, mint tartalék.[ előzmény: (52298) erchegyia, 2010.10.13 20:03:24] |
|
jekaeff | hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.13 19:32:43 (52291) |
Ez a PONTATLAN vételen javítana (ha tud).
Pl. repülőgépek pontosabb pozíció meghatározásában (le és felszálláskor hasznosabb egy sokkalta pontosabb magasságinfó, mint amit a GPS rendszer egymagában garantálni tudna - az emberek nem szeretnének a talajszint ALATT 10 méterrel landolni). A repülőgépeken pedig általában elég jó a rálátás az égboltra, ott nincs ilyen probléma. Vagy traktorok vezénylése a pusztán. Mittomén. :o)[ előzmény: (52290) pube, 2010.10.13 19:28:21] |
|
pube | hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.13 19:28:21 (52290) |
Hát itt csak egy D van. :)
Na kipróbálom türelmesebben.
De, ha csak nagyon jó vételnél van, akkor mire jó? Ez nem a gyenge vételnél a pontosságot javítaná? A fullos vételen mit javít? |
|
|
|