geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ

Előzmények

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.07 09:13:05 (51568)
A ma reggeli három nyomvonal megcáfolt minden eddigit. CSxS1, CSxS2 és CSxM hátizsákban, egyenlő esélyekkel indult neki a napnak. Egyszerre éledtek fel, majd a CSxM végig álmosan tévelygett a másik két CSxS mellett, nagyokat tévedett végig. A CSxS1 is lemaradt a CSxS2-től, többször kilengett teljesen érthetetlenül. CSxS2 gyakorlatilag tökéletes nyomvonalat húzott. Nem gondolom hogy a gps firmware verzió okozza a különbséget, a CSxS1 többször mutatott gyengébb műholdvételt, mint a CSxS2. Ettől függetlenül megér egy keresztpróbát.

Íme a három nyomvonal:
http://turistautak.hu/tracks.php?id=24592
[előzmény: (51561) Ruttkay, 2010.09.06 20:41:06]

Ruttkayhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 20:41:06 (51561)
Végig néztem a nyomvonalakat, szubjektíven a 62s húzta a legszebb csiganyálat, szebbet mint a szintén jól teljesítő MTK-ás Csx. Különösen meggyőző a Gesztesi várnál az új fiú! Őszintén megvallom nem ezt vártam, nekem kellemes csalódás volt!
[előzmény: (51529) Kolesár, 2010.09.06 09:22:25]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 09:22:25 (51529)
Tegnap kipróbáltam a gps-eket terepen. Annek érdekében, hogy legyen mit összehasonlítani, hét készüléket vittem:

CSxS1, immár 4.00 firmware-el, gps 2.90s (hogy lehet 3.00-ra frissíteni?)
CSxS2, még mindig 3.03b, 2.80
CSxM, 4.00, 2.10m
62s, immár 2.50, gps verziót nem mutat
60
76s
V

Az CSxS1 volt a kezem ügyében, ez tehát kicsit kilóg a sorból, a többi viszont egy kupacban, mindegyik függőlegesen nézett az ég felé. A terepen annyi volt a tapasztalat, hogy sor végén említett a három régi Garmin időnként besípolt hogy elvesztette a jelet, míg az újabbak nem szakadtak. A 62s esetleges szakadása nem látszik a nyomvonalból, képes egyenes vonallal összekötni a jelvesztés helyét. Szintén terepi tapasztalat, hogy a 62s hazafelé az autóban lefagyott.

A terepen láttam a 62s-ben egy furcsaságot. Menet közben a bizonság kedvéért lementettem az aktuális nyomvonalat. Ezután egy hosszú egyenes nvomvonal-szakasz jelent meg, valahova a messzeségbe mutatott. Letöltés után a számítógépen tovább csodáltam. Az odafelé út két trackpontja közé beszúrt egy trackpontot, aminek a helye és az ideje a mentés helye és ideje volt. Látványos az eset, mert az autóban másodpercenként tett le trackpontokat, két egymással szomszédos másodperc közé szúrta be a majdnem két órával későbbi pontot, 11 kilométer távolságba. A furcsa beszúrás után négy trackpont megvan, utána viszont hiányzik 16. Én nem bízom meg egy ilyen készülékben.

A terepen rögzített nyomvonalak közül a három régi vevővel készültek jellemzően szakadnak és tévelyegnek, a többi egészen hasonló egymáshoz. Tendencia, hogy a sirf3-asok jobban remegnek, főleg rosszabb műholdállás vagy vételi körülmény esetén. A 62s és a CSxM nyomvonala szép sima volt, kicsit féltem hogy esetleg túl sima is, de egymás mellett nézve a hét vonalat nem látok rajtuk túlzott simítást, benne vannak a részletek mindegyikben. Különösebben nagy elkóválygást egyik sem mutatott.

Mivel mindegyik készülék 4 méteres nyomvonalat rögzített, csak az ennél nagyobb remegések jelentek meg a nyomvonalban. Emiatt az egyik kereszteződésben viszonylag jó műholdállás mellett elkezdtem útpontokat nyomkodni. Bal kézben CSxS1, jobb képben CSxM, kb. 5 másodpercenként. Már helyben látszott, hogy a sirf3-as nagyobb sugárban szórja a pontokat, mint a mediatek. Lecseréltem CSxS1-et CSxS2-re, az is hasonlóan viselkedett, bár talán kicsit jobb volt a vétele, mint az ikertestvéréé. Számítógépen egymásra tettem a pontokat, meggyőző volt: a CSxM pontjai nagyon szűk körben szórtak, mégpedig a két sirf3-as CSx ponthalmazának közepén.

A 62s és CSxM között árnyalatnyi különbség, hogy erdő mélyén, szűk völgyben a CSxM kicsit többet ugrált és többször volt a nyomvonal-köteg szélén, mint a 62s. Ebben a műfajban a cartesio vevő kicsit jobban teljesített, mint a mediatek.

Íme a hét nyomvonal együtt: http://turistautak.hu/tracks.php?id=24577 (külön zipben a 62s eredeti fájlja a kiugrással)
[előzmény: (51494) magpet, 2010.09.05 16:29:58]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 16:29:58 (51494)
Ebben én is biztos vagyok, talán túl kritikusat is. :)) Kicsit komolyabban, miközben sejtem, hogy páran azonnal a legrohadtabb mocskos marketing-dumát fogják látni hozzászólásomban:
Semmi gondom azzal, ha összehasonlítódnak a különféle trackrögzítési pontosságok. Még az is lehet, hogy a 62S szerényebben fog szerepelni, mint pl. az MTK-s csiksz. Jó ezt tudni, mindenkinek hasznos. Az viszont szerintem nem feltétlenül helyes, ha ez alapján kikiáltjuk a 62S-t sz*rnak és hatalmas visszalépésnek. A dolog csak attól függ, hogy ki mire akarja használni. Andrásnál a trackelés nem szabadidős tevékenység, hanem életforma, tehát teljesen érthető, ha nála ez a legfontosabb szempont (persze akku-üzemidővel kiegászítve). De őszintén: hányan használjuk életbevágóan fontos és pontos felmérésre a GPS-t és hányan kirándulásra, gc-re?
Ez a trekk-kilengés miatti kétségbeesés nekem kicsit olyan, mintha egy felkészített Defenderek által is alig járható Camel Trophy szakaszon próbálgatnánk a 2 éves és a ráncfelvarrás (más lámpája van hátul) utáni Suzuki Vitarákat. Aztán mikor az újabb elsüllyed egy tócsában, akkor fel lennénk háborodva, de hogy ugyanezen a tócsán a régi át tudott menni. A cucc nem arra van. Lehet játékból arra használni, a dolognak vannak érdekes és jópofa tanulságai, de azért érdemes a kérdést a helyén kezelni.
Ezzel együtt érdeklődve várom András részletes írását. De lehetséges, hogy a jövőben is el fogok vállalni egy börzsönyi kirándulást egy életveszélyesen pontatlan 78S-sel. :)
[előzmény: (51470) lelcache, 2010.09.05 08:44:28]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 08:44:28 (51470)
András nem arról híres, hogy "reklámteszteket" gyártana. Precíz, kritikus tesztet fogsz olvasni, ebben biztos vagyok. Ezért várom már én is nagyon.
[előzmény: (51469) Ruttkay, 2010.09.05 07:59:52]

Ruttkayhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 07:59:52 (51469)
Remélem nem reklámteszt lesz (Navi-Gate), vagy legalább lesz egy számunkra is "fogyasztható" nyers változat!
[előzmény: (51467) Kolesár, 2010.09.05 07:10:45]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 07:10:45 (51467)
Hol vesztettétek el a fonalat? Két régi CSx van. Következetesen régi és új CSx-et írtam, a régi előtt "egyik" vagy "másik" szó szerepelt, mivel nagyjából tökmindegy, hogy melyikről van szó. Mindkettőn viszonylag öreg firmware van, régen buheráltam utoljára 28 ezer pontosra a nyomvonal-rögzítést.

Az egyik az enyém és négy éves (CSxS1). Firmware 3.30, gps 2.90.
A másikat kölcsönkértem, az három éves (CSxS2). Firmware 3.03b, gps 2.80.
Az új CSx viszonylag friss, mert Pilis50 garanciában cserélte az előzőt. (CSxM). Firmware 4.00, gps 2.10m.
Végül van egy 62s, amit a Navi-Gate-től kaptam tesztre (62s). Firmware 2.40, két napja már 2.44b.

A 51429-ben írt éjszakai fogyasztás-tesztben csak egy régi CSx szerepelt, mert három pár egyforma Eneloop akkum volt, nem jutott a másik régi CSx-nek.
[előzmény: (51466) Tisztul_A_Visztula, 2010.09.04 20:46:59]

Tisztul_A_Visztulahozzászólásai | válasz erre | 2010.09.04 20:46:59 (51466)
Bocs, revideálok. Visszaolvasva korábban tényleg csak egy régi csx-ről volt szó, tehát én is elvesztettem a fonalat :-)
[előzmény: (51464) zakany, 2010.09.04 20:24:41]

zakanyhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.04 20:24:41 (51464)
Biztos fáradt vagyok, de elvesztettem a fonalat.. nem lehetne úgy írni, hogy CSX_M, vagy CSX_S és 62..


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail]

[impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.
turistautak.hu