Előzmények

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.24 10:07:19 (46927)
Bár én is azon vagyok, amit írtál, hogy legyen egy ilyen opció. Mert ha már gpx-ben töltöd fel, akkor nem navigál rajta (mondjuk van ez a trackback funkció, bár azt én még sosem használtam, nem tudom, hogy ott navigál-e).
Írjunk a garminnak egy petíciót:)
[előzmény: (46926) csiba..., 2010.02.24 10:02:33]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.24 10:02:33 (46926)
Sajnos - vagy ki tudja mennyire sajnos, lásd 46904 - erre az egyetlen megoldás, hogy átkonvertálod a megtervezett útvonalat, és a kapott gpx fájlt töltöd a készülékre.
[előzmény: (46909) mmackoka, 2010.02.23 22:18:08]

mmackokahozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 22:18:08 (46909)
Nincs egy hónapja, hogy ezen én is kiakadtam. Ha tervezek valamit több órán keresztül a gépen, kb 1 másodperc alatt tönkreteszi. Az lenne a legegyszerűbb, ha lenne egy olyan opció ami engedi az általad tervezett utat navigálni. Ha elhibázol egy kereszteződést, addig nem lép tovább, míg nem teljesítetted. Elvégre azért tervezel a gépen, mert PONT ARRA akarsz menni. Ha mindegy hogyan, azt nyugodtan számolja a csepp professzorával ahogy neki szimpi.
[előzmény: (46904) jekaeff, 2010.02.23 22:00:44]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 22:00:44 (46904)
Az útvonal tervezéses dologban - bármennyire is szidjuk - van egy hangyányi logika.

- Garantálni kellene az ugyanolyan útvonal tervezési beállításokat : ezt így persze le lehet írni, de mi van, ha a felhasználó egyszer csak elállítja. Pl feltölt két útvonalat, amit autóval akar bejárni (oda- visszaút) és a kettő között gyalogosan akar majd tervezni az első útvonal bejárása után és a második előtt (ott helyebn fogja megtervezni, nem a PC-n). Ekkor szépen elrontja az "azonos beállítást" Így valahogy az is megoldandó feladat lenne, hogy az útvonallal együtt átmenjenek a z útvonal tervezési beállítások is, amelyek CSAK ARRA az egy útvonalra értendők.

- Itt jön a következő probléma: a Mapsource nem akadályoz meg abban, hogy az útvonal tervezése közben váltogasd az útvonal tervezési beállításokat: autós, gyalogos, biciklis, LÉGVONAL. Ezeknek az infóknak is át kellene kerülnie a GPS-re az útvonal egyes szakaszaira vonatkozóan.

- Hoppsz, és a Mapsource azt is megengedi ám, hogy tervezés közben térképeket váltogass. Így azt is garantálni kellene, hogy minden felhasznált térkép ugyanolyan verzióval fenn legyen a GPS-en is.

- No és mi történik akkor, ha útközben elnézel egy kereszteződést vagy lezártak egy utcát? Egy a GPS-en megtervezett útvonal esetén a teljes hátralévő útvonal újratervezésre kerül ilyenkor. Lehet, hogy teljesen más útvonalat tervezne az út hátralévő részére, te pedig szíved szerint inkább belemennél egy pár méterrel hosszabb útvonal tervezésébe, csak hogy minél több szakaszt használjon az EREDETI tervezésből a GPS.

- És jön a képbe az a sokszor hangoztatott érv is, hogy a GPS-nek sokkal gyengébb a processzora mint a PC-nek, így egy picit máshogy (egyszerűbben) számolgatja majd újra eltévedés/útlezárás után a maradék útvonalat. Még ha a PC esetleg az eltérés helyétől kezdve a kívánt útvonalon is vezetne.

- ...plusz még egy csomó egyéb probléma, ami most nem jut eszembe, és nem is gondolnánk rá.
[előzmény: (46903) csiba..., 2010.02.23 21:43:41]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 21:43:41 (46903)
Ha így van, akkor ez mát szebben hangzik, de nem elég ahhoz, hogy megváljak a csx-emtől. Bár még így is pár túrát darabolni kéne, ha újra végig akarnám járni úgy, hogy jelezze.

Azt meg meg se merem kérdezni, hogy miért nem lehet azt megoldani, hogy a mapszósz alatt megtervezett útvonal a készüléken is ugyan úgy jelenjen meg, és ne csak az útvonalpontok legyenek azonosak. Persze ugyan olyan tervezési beállítások mellett gondolom.
[előzmény: (46902) jekaeff, 2010.02.23 21:32:12]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 21:32:12 (46902)
Ööööö, ha jól tudom, az Oregon mindezt tudja. Mentett track-ek beolvasása akár a memóriakártyáról is, max 200db, egyenként 10.000 pontbol álló mentett track... Persze ebből is látszik, hogy a 10.000 az Oregonnál is bűvös szám.
[előzmény: (46897) csiba..., 2010.02.23 20:41:16]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 20:41:16 (46897)
Én azon szoktam néha elgondolkozni, hogy miért nem lehet olyan készüléket csinálni, ami pl a kártyáról tud olvasni adatokat. Gondolok itt pl. az általad is írt trackre. Nem is beszélve arról, hogy ha itthon akarok én a készülékre feltölteni egy tracket, akkor az max 500 pontos lehet, és 20 (?) db ilyen mehet a készülék memóriájába, és nem a kártyára.
Meg amit írtál, hogy 9999 pont után az utolsót és az utolsó előttit egyenes vonallal köti össze. Ilyen esetben azt sem igen lehet később megnézni a készülék kijelzőjén, hogy merre mentem pontosan.

Teljesen laikus vagyok, nem vagyok termékfejlesztő, és nincs ilyen területen lényegében semmilyen tudásom, de hogy ezt a komoly garmin emberek ne vegyék észre? Vagy direkt nem csinálnak ilyet?
[előzmény: (46893) jekaeff, 2010.02.23 15:02:51]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 15:02:51 (46893)
Lehet. Habár a képernyőn megjelenő "csiganyálnak" inkább a belső memóriában tárolt tracklog-hoz van köze, nem pedig a memóriakártyára rögzítetthez.

A kettő tartalma ugyan azonos 10.000 pontnál rövidebb track-ek esetén, de 10.000 fölött a belső memóriában tárolt log beállítástól függően ("felülír ha megtelt" vagy sem) vagy törlődni kezd az elejétől kezdve (minden egyes új trackpont törli az addigi legrégebbit), vagy pedig az utolsó pontja íródik felül az aktuális pozícióval. Ugyanez történik a kijelzőn is: első esetben a track eleje kezd eltünedezni, a másodikban pedig az utolsó előtti pontot (9999.) köti össze az aktuális pozíciónkkal egy jó hosszú egyenessel (ha jól emlékszem).

A memóriakártyán viszont rendesen történik a rögzítés a 10.000. pont után is, azt a nyomvonalat viszont nem lehet megjeleníteni a CSx kijelzőjén. Persze előfordulhat ettől még lassulás, ha a kijelzőkezelő funkció a memóriaírásokra vár... Nem tudom, ahogy írtam, sosem vártam meg, hogy ilyen sok fájl felhalmozódjon. 50-60db felett sosem volt nálam.
[előzmény: (46892) Old Eye, 2010.02.23 14:52:30]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 14:52:30 (46892)
Lassúbb hozzáférés, nem? A trsck elkészül rendben, de a képernyőn egyre nagyobb késéssel követi a megtett utat.
Szubjektív tapasztalatom.
[előzmény: (46891) jekaeff, 2010.02.23 14:41:31]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 14:41:31 (46891)
Korábban az volt a mondás, hogy valószínűleg maga a FAT32 fájlrendszer az, ami lekorlátozza hogy hány fájl lehet a gyökérkönyvtárban, márpedig a GPX fájlok oda kerülnek. Ez azonban nem igaz: a FAT16-ban van ugyan egy 512darabos korlát, de még ez is jóval magasabb szám, mint amiről itt szó van (256??? , 128???). FAT32-ben NINCS ilyen korlát a gyökérkönyvtárra vonatkozóan.

Így inkább arról az esetről lehet szó, amikor a 60CSx-nek kell kezelni a fájlokat. Pl megjeleníteni azokat egy görgethető listában amikor a track-beállítások között matatsz (pl. törölni szeretnél egy GPX fájlt a memóriakártyáról). Én még nem ütköztem ebben a problémába, így nem tudom pontosan mi történik a korlát elérésekor: fagyás, vagy hibaüzenetet dob, vagy nem tud új fájlt nyitni, vagy csak akkor van gond ha a trackbeállítások menüben...
[előzmény: (46889) Ákibard, 2010.02.23 14:19:36]

Ákibardhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 14:19:36 (46889)
Milyen problémát okozhat a túl sok tracklog a memkarin? Én még egyszer nem mentettem le róla, fél éve mentődik oda.
[előzmény: (46886) jekaeff, 2010.02.23 13:53:55]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 13:53:55 (46886)
1./a) A 10.000 pontnál hosszabb logokat a memóriakártyáról lehet kinyerni GPX formátumban (ha engedélyezve volt a memóriakártyára rögzítés). Akár "USB háttértár" üzemmódba kapcsolva csixet, akár kivéve belőle a kártyát és beletéve egy kártyaolvasóba. Memóriakártya esetén nem nagyon van korlátozás:
- Minden nap új fájlba kezd, amibe az aznapi LOG-ok kerülnek. Így egy track akár 86400 pontból is állhat, ha másodpercenkénti rögzítés volt beállítva (illetve az éjfélkor "kettészakadó" track összefűzhető Mapsource-ban, tehát még hosszabb nyomvonal is lehetséges). Illetve nem célszerű 100-200 napnál több GPX fájlt tartani a memóriakártyán, mert problémát okozhat (időnként kézzel törölni kell a régi tracklogokat USB háttértár üzemmódban vagy kártyaolvasóval, vagy a készülékben kiadott paranccsal).
[előzmény: (46885) jekaeff, 2010.02.23 13:49:17]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 13:49:17 (46885)
1.) Ha 10.000 pontnál rövidebb volt a nyomvonal, akkor a 60CSx saját belső memóriájából lehet lementeni azt Mapsource segítségével, kívánság szerint GDB vagy GPX formátumban (ill. tud még egy pár formátumot ezeken felül is).

2.) Szélesség, hosszúság, magasság, dátum+idő

3.) Attól függ milyen adatokat akarsz számoltatni belőle (sebesség, irányvektorok, stb)

4.) Csak egyet ment, nem tud egyszerre barometrikus és GPS alapú magasságot is menteni. "Hivatalosan" csak barometrikust tud, GPS alapúra úgy lehet rábírni, hogy "Fix magasság"-ra állítod. Ilyenkor a kijelzőn badarság fog megjelenni magasságként, de a LOG-okba GPS magasság. De az ilyen módon kierőltetett, "nem hivatalos" GPS magasságrögzítés okozhat furcsaságokat, láttam már ilyen logokat, furcsa ugrásokkal a magasságban. Szerintem ezek a hibák úgy keletkeztek, hogy az utasszállító gépben néha elvesztette a rálátást az égboltra a csix (végülis szinte tökéletes Faraday kalitka), és az egyik firmware frissítés óta már olyat is tud, hogy műholdvétel kiesése esetén is rögzít magasságot. Valószínű ilyenkor visszatért barometrikusra a magasságrögzítés emiatt a feature miatt és a nyomászárt kabin légnyomása alapján próbált magasságot meghatározni.

5.) Excelben elég nehéz, hacsak nem dolgoztad fel előtte valamilyen programmal, aminek szöveges kimenete van. Pl. Mapsource-ban megnyitva a LOG-ot elmented szöveges fájlként a nyomvonalat.

6.) Hivatalosan csak a soros porton megy az NMEA. A Garmin Spanner nevű programja azonban egy virtuális soros portot hoz létre az USB-n és így azon keresztül is mehet az NMEA. Bár nem tudom, hoyg "teljes funkcionalitással" vagy sem. Ha mégsem, akkor lehet venni pár ezer forintért USB-soros adaptert. Csak persze akkor nmeg kell venni még azon felül a Garmin nem túl olcsó soros kábelét is.
[előzmény: (46884) Bukowszky, 2010.02.23 13:17:28]

Bukowszkyhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 13:17:28 (46884)
csx-ből (vagy úgy általában a garminokból) milyen formátumban lehet számítógépre menteni a logot?
Milyen paramétereket tartalmaz?
Csak a koordinátákat és az időt?
A többit vmilyen szoftverrel lehet számoltatni?
A magasság esetében elmenti külön-külön a barometrikus és a "sima" értéket? vagy ki lehet választani, hogy melyiket logolja? vagy valamiféle átlagértéket ad meg a kettőből?
A kinyert adatokkal miként lehet excelben tovább bűvészkedni?
Az NMEA szabványú adatfolyamot csak élőben, menet közben lehet lementeni és csak soros porton keresztül? (vagyis, ha ezekre az adatokra van ilyen formátumban szükségem, akkor cipelnem kell magammal egy ősrégi számítógépet, amelyiken van soros port meg egy áramforrást, mert ugye ezeknek az akksija negyed óráig se bírja.. vagy lehet akció után, otthon is vacakolni ezzel?)

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]