Előzmények

Mirahozzászólásai | válasz erre | 2018.01.02 15:52:02 (6499)
Griffs, irigykedem rátok! ;) Egy ilyen kalandot még én is összehozok valamikor, de biztos, hogy nem télen.
Odaúton éppen kint leszek Belgiumban, bár a tervből úgy tűnik, hogy a Leuven - Brüsszel vonaltól északra fogtok menni. A hazafelé meg nem leszek ott, pedig szívesen megmutattam volna Leuvent nektek. Belgiumban nagyon jó bringázni, erről biztosíthatlak.
Sok szerencsét az úthoz, de remélem, hogy szombaton még beszélünk.
[előzmény: (6484) griffs, 2017.12.28 20:10:53]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2017.12.28 20:10:53 (6484)
Igen, pár cuccot beújítottam, hogy pl. ne ázzak rommá 2-3 óra alatt, mint tavaly télen befi mellett. Múltkor direkt mentem a legkomfortmentesebb cuccomban, így fokozva a túra nehézségét. Lehet hiba volt, mert cudarul begyulladt a bal térdem. Két és fél nap pihentetés után sem javult, olyannyira, hogy elkeseredésemben a 2 hiányzó szállást le sem mertem foglalni. Ma délutánra lett elegem és ismét bringára pattantam. Sportkenőcs, fásli, porcerő tablettás kúra + nagy adag glükozamin, az új North-face vízálló cucc, trekking bringa és gondoltam ma eldöntöm mit bír az a térd. A terv egyszerű volt, addig megyek, amíg be nem sz...k a fájdalomtól. Szerencsére erre nem került sor, óvatos, komótos tekeréssel 75 kilit kihoztam a délutánból. Csak a kocsma pont után éreztem a térdem kicsit, ergo nem szabad megállni, egyhuzamban kell tekerni Cambridge-ig. :) Már legalább 2 órája itthon vagyok és sokkal jobb, mint indulás előtt.
Természetesen az első naptól tartok én is a legjobban, kialvatlanul nem szoktam tekerni, de majd megpróbálok erre is rákészülni :)
Így néz ki a menetrendünk:

Kontinens össz 655 km.
1.éjsz 13.-a 127 km. Koblenz LEFOGLALVA reggeli opció
2.éjsz 14.-e 218 km. Kardorf v. 208 Waldorf LEFOGLALVA reggeli nincs
3.éjsz 15.-e 302 km. Süsterseel LEFOGLALVA reggeli van
4.éjsz 16.-a 400 km. Herentals v. Ten Aard
5.éjsz 17.-e 480 km. Zelzate LEFOGLALVA reggeli van
6.éjsz 18.-a 555 km. Snaaskerke LEFOGLALVA reggeli nincs
7.éjsz 19.-e 640 km OYE-PLAGE LEFOG LALVA reggeli opció

Anglia 230 km.

8.éjsz 20.-a 15km.+KOMP+62 km Sittingbourne LEFOGLALVA reggeli nincs
9.éjsz 21.-e 130 km. Harold Hill (London ÉNY legszéle) LEFOGLALVA reggeli van
10. éjsz. 22.-e 230 km CAMBRIDGE!!
11. éjsz. 23.-a Pihenés CAMBRIDGE!!

Visszaút 225 km.
12. éjsz. 24.-e 30 km. vonat Brüsszelbe utána Leuven
13. éjsz. 25.-e 137 km Süsterseel LEFOGLALVA reggeli van
14. éjsz. 26.-a 225 km. Koln esti vonattal Frankfurtba
27.-e hajnalban HAZAÚT
[előzmény: (6481) Strombus, 2017.12.27 09:56:37]

Strombushozzászólásai | válasz erre | 2017.12.27 09:56:37 (6481)
Ne haragudj, griffs, de időhiány miatt mégsem tudok Veletek tartani.
De félre a viccel! Ez borzasztóan hangzik! Az első nap az éjjel 1 órás indulással 130 km-es tekeréssel erősen elvenné a kedvemet a továbbiaktól. Nyári programnak klassz lenne. De ilyenkor?! Azt hittem, csak egy ilyen őrült van, mint Te. De kettő?!
Addigra lesz jobb nyerged? Vagy jobb gatyád? A sok kínszenvedés mellett legalább az alap komfort jó lenne ha meglenne.
[előzmény: (6471) griffs, 2017.12.25 23:32:20]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2017.12.25 23:32:20 (6471)
Engedelmetekkel ez a topik mostantól némileg kiterebélyesedik :) Január 12.-én indulok nagylányomhoz Cambridge-be, természetesen bringával, egy nagyon kedves, gyerekkori cimborámmal. Nagy szívfájdalmam, hogy hosszas fejtörés eredményeképpen az Alpokat 'átugorjuk'. Az a tapasztalatom, hogy a sógorok nem erőltetik a bringutakat, a falvak közti kis aszfaltozott utak szolgálják ezt a célt. Télen viszont nem takarítják, sőt sífutásra használják őket. Szóval a félúton fekvő Frankfurtba érkezünk meg vonattal, éjjel 1-kor, ahol egyből bringára pattanunk, megkezdve a 880 km.-es utunkat (ennyire hozta ki a Brouter a csatorna nélkül), Németországon, Hollandián, Belgiumon, Franciaországon és Anglián keresztül. Időhiány miatt a visszaút jelentős része már vonattal lesz, de oda is beszúrunk még 2.5 nap tekerést, megtörni a vonatok monotonitását. A szállások adta kitérők útvonalmódosítások stb. miatt kb. 1300 km. tekerés után érünk haza, 27.-én. Mivel 48 évem legnagyobb kalandja lesz és pár barátom szeretné követni a napi eseményeket, ezért Fazék engedélyével ide írogatnék esténként (amikor erőm és lehetőségem lesz rá), illetve indulás előtt párszor a miértekről és a felkészülési fázisról. A miért egyszerű: teljesítőképességünk határainak feszegetése és a KALAND . Miért télen? Mindketten ipari-alpinisták vagyunk és ilyenkor érünk rá. Tavaly befi barátommal már bepróbáltunk egy 2.5 napos osztrák túrát, 1 és 2. nap a maihoz hasonló fantasztikus időben, a 3. napon végig szakadó esőben. Ez adja a dolog pikantériáját. A pontból B pontba, eső, hó szél esetén is el KELL jutnunk. Komp, vonatok, szállások mind-mind le vannak napra-órára pontosan szervezve, jórészük előre kifizetve, hiszen így nagyságrendileg olcsóbb. Első nap hiába áll rendelkezésünkre pl. 15-16 óra sötétedésig, pihenni csak mértékkel lehet, max. fél óra alatt kihűl, átfagy az ember. Emiatt első napra 130 km. lesz az etap, a többin 90-100 között. Montis gumik mellett döntöttünk, minimalizálva az esés veszélyt hóban, jó lenne épségben végigcsinálni.
Ma tartottam az első felkészülési futamomat ( Maci cimbora jelenleg reggeli futásokkal készül ). Hónapok óta átlag 40 kiliket tekerek csak és akkor még a hátizsák szóba sem került :) Jól megpakoltam hát a 40 literes hátizsákomat, induláskor 6 kilót nyomott, ami az évközi övtáskámhoz képest jelentős súly. Babapopsikrém az érzékeny részekhez :) , nyári, gagyi szivacsos rövidgatya lábtyűvel, fölé egy évekkel ezelőtt még minőségi esőgatya szélvédelemnek. Felül egy vékony aláöltözet, utcai pólóval és egy tavaszi abszolúte semmit sem szellőző, tacsakosra izzadós, LIDL-s kabát. A prosztata átszellőztetős, nyári ülésemet letakartam egy memory foamos ratyi nyeregtakaróval (vagy hogy hívják ezt a cuccot), amúgy is szakadt már szegénykém. Ma szándékosan meg akartam nehezíteni a dolgom ezekkel a cuccokkal és új fékbetétet is olajvisszaengedés nélkül raktam be, így a hátsó kerekem forgott is meg nem is ;) A cél természetesen a füredi geokari fa volt oda, vissza meg ami még belefér, a 17:30-as vonat előtt (talán Almádi környéke). 9:15-kor indulás, 5 fokban, fantasztikus napsütésben, látszódott, hogy a kesztyű ma nem fog előkerülni a zsákból. Bati.hu cimborától a GCMTB2 vagy a GCMTB3 régi útvonalának (?) IGYSC (igyál gyorsan sokat klub) kocsmájában vettem át 2 db. hátsó sort és 3 láncot, ami a továbbiakban jól jött újabb nehezéknek :) Veszprém határában (láncbontó birtokában a méretre szabáshoz) fel is használtam kenőanyag híján az egyiket, mert a dagonyákban a legendás teflonos spray, úgy kb. Inotáig tartott ki. A kocsmában még megkérdezték miért nem Berhidának megyek. Próbáltam ecsetelni, hogy valamit élvezni is szeretnék a túrából a Bakony súrolásával és a Balaton-felvidék keresztezésével. Ha jól láttam inkább hülyének néztek. Az Szfvár.-Veszprém szakaszt általában fordítva szoktam megtenni, így most váratlanul érintett, hogy Kádárta elejétől gyakorlatilag szinte Veszprém végéig (na jó a Stadion előtt van egy gödör) masszívan emelkedik a cucc. Kiérve a városból meg is kajáltam (13 óra), no meg pihentettem sajgó fenekemet, amit egyébként is a januári túra egyik gyenge láncszemének tartok :) . A tóthvázsonyi bringaút hullámain tavasszal megríkattam kisgriffet, most megértettem miért. Más volt mint nyáron, veszprémi indulással. 760 körüli össz szintet írt a Garmin a fánál, ami 68 kilin nem is olyan kevés. Viszont jó állapotban pihentem meg, beszélgettem Zsotie-ékkal, a kis terepezés, az erdei, Hidegkúti úton, még a nem túl komfortos, 3 bár felett is megdobta a hangulatom. Sokat elidőztem, majd belémfagyott minden a partra leveretésnél, a nagyon lefelé igyekvő nap, lassan eltűnő fényében. Nem tudom mennyit esett napnyugtakor a hőmérséklet, de jól jött, hogy az Inotától pólós szerelést visszaturbóztam a kiindulásira. Egyébként mire hazaértem, -1.5 fokot mutatott a hőmérő, amin azért kesztyűhasználat hiányában meglepődtem. 16:45-ig lehetett lámpa nélkül boldogulni, ami a túrán már megközelíti a 18 órát, részint a napok hosszabbodása miatt, részint, hogy folyamatosan nyugatnak megyünk. Némileg célszerűbb is lenne odafelé vonatozni és visszafelé bringázni, az ÉNY-i uralkodó széljárás miatt, de valljuk meg, kicsit hülyén néznének ki a 'hősök' Cambridge-ben, amint null kilométeresen leszállnak a vonatról.. Lassan befejezem mára, ha már ilyen szárazra sikeredett. 107 kili lett a mai etap vége, jóval 7 óra alatti menetidővel és a zsák meg sem kottyant, ami minden reményemet felülmúlta. A seggem köszi relatíve jól van, a bal térdem lett viseltesebb, de megvannak a módszereim a rendreutasítására. Még kell egy esős és egy szeles nap a felkészüléshez, de amit a legjobban várok, az egy alvás nélküli 130-140-es etap, 24 óra körüli indulással (első napi szimuláció) :-)
Egyből ideírtam a szöveget, szóval nem volt helyesírás ellenőrzés, meg már átolvasni sem volt erőm, de ha nagy lesz a lázadás, akkor igyekszem más helyet találni ennek a dolognak. Addig is köszi a türelmet !

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]