Előzmények

nmariahozzászólásai | válasz erre | 2016.04.28 17:03:31 (5936)
Egészen pontosan erről a kereszteződésről tettem említést : https://www.google.hu/maps/@47.5367559,19.0758474,3a,75y,358.34h,68.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYCCU-uABd-V9gXNFydlwuQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu
[előzmény: (5935) nmaria, 2016.04.28 16:58:46]

nmariahozzászólásai | válasz erre | 2016.04.28 16:58:46 (5935)
Ok, tényleg rendszámtáblát minden bringásra. Ámokfutó őrült mindegyik a szubjektív ítéletek szerint. Amúgy pedig ez egy vicc amit írsz. Nap,mint nap észak-déli irányban közlekedem a pesti oldalon bringával és autóval kb 3:2 arányban munkanapokon és soha nem tapasztaltam azt az őrületet, amit itt vizionálsz. Az útvonalon végig van kerékpárút egyetlen olyan lámpás kereszteződés van, ahol a kerékpárosoknak gombot kell nyomni az átjutáshoz. Az összes többi lámpás kereszteződésben normális az áthaladás. Abban az egyetlen kereszteződésben van olyan eset, hogy a kerékpáros áthajt a számára piroson, de ez is érthető és teljesen szabályos. A kereszteződésben nincs feltüntetve, hogy a kerékpárosokat a lámpa milyen gyakorisággal engedi át, így, amikor megnyomják a gombot és számukra piros a lámpa miközben a gyalogosok és az autósok számára zöld jogosan gondolhatják, hogy a lámpa rossz és a KRESZ szerint ilyenkor átmehetnek a piros jelzésnél is. Nekem ez a tapasztalatom. Ebben a kereszteződésben még sohasem láttam balesetet (a nyomát sem). Hogy a kb 10 km-es szakaszon miért pont ott van nyomógomb a bicósok számára, még nem sikerült megfejtenem. Feltehetőleg kísérleti jelleggel van ott és ezért is nem működik megfelelően.
[előzmény: (5934) Mikulás, 2016.04.28 16:39:05]

Mikuláshozzászólásai | válasz erre | 2016.04.28 16:39:05 (5934)
Autósként, gyalogosként, motorosként és bringásként mondom: nagyon sok a kreszt nem ismerő és/vagy azt semmibe vevő bringás Budapest útjain. Pl. a piroslámpázásból sportot űznek, én érzem magam sokszor baleknek, hogy megállok a pirosnál, mert közben mellettem elhúznak azok a bringások, akiket előtte megelőztem... A behajtani tilosokról, egyebekről nem is beszélve.
[előzmény: (5933) nmaria, 2016.04.28 16:11:20]

nmariahozzászólásai | válasz erre | 2016.04.28 16:11:20 (5933)
Rendben, neked van igazad. Kb 50-50% az autósok/kerékpárosok felelőssége azokban a belesetekben, ahol jelen vannak a kerékpárosok. Nincs idő tovább keresni és nem is akarok. De ez most mit bizonyít? Alátámasztja azt, hogy miért van ez a közutálat a kerékpárosok iránt?
[előzmény: (5932) R.Guszty, 2016.04.28 15:49:01]

R.Gusztyhozzászólásai | válasz erre | 2016.04.28 15:49:01 (5932)
Ez sem az: Ez pusztán az összes balesetből a kerékpárosok által okozott balesetek arányát mutatja.
[előzmény: (5930) nmaria, 2016.04.28 15:37:59]

nmariahozzászólásai | válasz erre | 2016.04.28 15:37:59 (5930)
http://kerekparosklub.hu/files/MK_kp_forg_es_baleset_elemzes_20110209.pdf
27. és 28. oldal
Sajnos pdf doksi nem tudom belőle kimásolni az érdekes részeket.
[előzmény: (5928) R.Guszty, 2016.04.28 14:11:15]

R.Gusztyhozzászólásai | válasz erre | 2016.04.28 14:11:15 (5928)
azokban a balesetekben,amikben kerékpáros is érintett, csak a bicósok 10%-a felelős. Ez a szám önmagáért beszél. Kár, hogy nem igaz. Nem tudom, honnan veszed a 10%-ot, de az alábbi linken látható statisztika 50% körüli arányt ír. Mielőtt valaki elfogultsággal vádolná az oldalt, olvasson bele, ha elfogultságról lehet beszélni, az inkább a kerékpárosok irányába, mintsem ellenére van.
Statisztika
[előzmény: (5927) nmaria, 2016.04.28 13:11:09]

nmariahozzászólásai | válasz erre | 2016.04.28 13:11:09 (5927)
A "kretén autósok" kifejezés tőlem származik. Hozzáteszem, hogy nem csak két keréken közlekedem, hanem autóval is. A rémtörténetek, nem történetek. Azokat mint lehetséges forrásokat említettem, amik a szabályosan közlekedő kerékpárosokat érinthetik. Az egész ügy pedig onnan kerekedett ki, hogy valamelyik politikusnak éppen nem tetszett, hogy a kerékpárosok a buszsávban "peckeskednek". Ennél még pontosabban pedig az az általános vélekedés, hogy a bicajosok szabálytalankodnak (szerintem nem nagyobb arányban, mint bárki aki közlekedik). A hivatalos statisztikák szerint azokban a balesetekben,amikben kerékpáros is érintett, csak a bicósok 10%-a felelős. Ez a szám önmagáért beszél. A helyedben feltenném magamnak a kérdést, hogy a maradék 90%-ban ki a felelős.
[előzmény: (5926) Ajtony, 2016.04.28 07:31:35]

Ajtonyhozzászólásai | válasz erre | 2016.04.28 07:31:35 (5926)
Zárjuk le a témát. Itt Ti vagytok otthon, egységben az erő! Az egész onnan indult ki, hogy valaki azzal tromfolta le az egyébként kamu hírt a rendszámról, hogy a kerékpárosnál úgyis van igazolvány, annak alapján azonosítható. Első hozzászólásomban annyit válaszoltam, hogy azzal nem végezhető el a többi járművel azonos módon az azonosítás. A következőkben se követeltem a rendszámot, csak érvelni próbáltam, hogy a rendszám nem ördögtől való, az itteni állításokkal szemben technikailag megvalósítható, és értelmes vitának van helye. Példának hozom fel a Kerékpárosklub elnökét, aki az Ő meglátása szerint értelmes érvekkel eredményesen küzdött a dolog ellen. Itt viszont az érvek helyett irónia és gúny jelentkezett. Tehát a vitából kiszállok, mert érzelmek ellen nem lehet érvelni. A fórumnak ezt a rovatát ezentúl nem fogom használni, és nem fogom olvasgatni a "kretén autósok"-ról szóló rémtörténeteket se. További jó ládavadászatot kívánok mindenkinek.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]