Előzmények

scelehozzászólásai | válasz erre | 2014.12.09 19:50:14 (71830)
Ezt írtam a mai etapról:

Erdőlátogatás Budaörs felől

Mivel különböző csatornákon folyamatosan érkeztek a rémhírek az erdő állapotáról, ezért nagyon szerettem volna felmenni a hegyre, hogy saját szememmel tapasztaljam a kialakult helyzetet. Ma végre nem esett az eső és időm is volt rá, így feltekertem.

Otthonról (Budaörs) indultam, az Odvas Hegyi utcán, majd az Akácos utcán haladtam a sorompó felé. Mivel mindenhol azt írták, hogy körbe van jelölve az erdő és belépni tilos, ezért kb. ide számítottam valami figyelemfelhívó táblára, feliratra, de nem volt.

Haladtam tovább, most már terepen. 280méteres tengerszint feletti magasságnál jártam, de csak pár letört faággal találkoztam. A repülőszárnyhoz közeledve, már több fenyőröl letört komolyabb ágat láttam, de semmi extra. A repülőszárny után 340 méternél jártam szintben, na itt kezdőtek a komolyabb jelek.

A második sorompónál parkolt egy nagy teherautó félig mekrakva fával és a nyomok alapján itt nagy nyüzsgés van autóilag. A piros jelzésen tekertem tovább, ahol már egyértelműen látszódtak a takarítás és a fentebb parkoló UAZ nyomai. Itt a takarítás előtt biztosan nem tekertem volna fel.

Letértem egy olyan útra, ami nem jelzett, de én sokat járok rajta. Na itt már egyértelműen látszott, hogy takarítás nélkül a Budai-hegységben nem lesz bringázás, de még gyaloglás se nagyon. Néhol 10 méterenként, néhol sűrűbben kisebb nagyobb letört, kidőlt fák álták utamat. Persze nem bírtam ki, így aztán én is takarítottam egy kicsit, de volt olyan, amit szerintem 4-5 ember tudna megmozdítani, na meg olyan is, ahol csak vágni lehet.

Kiértem a KFKI és a lovarda közötti műútra, amit már szépen letakarítottak, de benézve az erdőbe olyan érzésem volt, mint, ha valami csatatéren lennék. A fák lombkoronája néhol teljesen eltűnt. Voltak fák, amik teljesen kidőltek és voltak, amik meg támaszkodtak egy másikon, ki tudja meddig. A talajszint azonban egy rőzserengeteghez hasonlított, amiből órisá tábortüzeket lehetne rakni igen is erőfeszítéssel. Néhol annyira kinyílt az erdő, hogy meglepően világos volt, pedig nem jellemző erre a szakaszra a világosság.

A műútról a piroson, majd a sárgán jöttem haza, ami szintén végig le volt takarítva és itt is találkoztam dolgos erdészekkel. A kis ösvények, nem jelzett turistautak még járhatatlanok, de gondolom majd ezekre is sor kerül. Ha nem is az erdészet által, akkor majd általunk.

Tehát a lényeg, hogy ez erdészet látványosan és szépen dolgozik, köszönet érte. A többit meg majd megoldjuk magunknak. Mikor elindultam, azt hittem, hogy az erdőbe érve egy métert se tudok majd nyeregben haladni, de szerencsére ez nem így volt. Tény, hogy nem mentem 400 méter fölé, de gondolom ott is haladnak az erdészek, így ez tavaszig csak javulni fog.
[előzmény: (71828) CacheFinder, 2014.12.08 20:54:51]

CacheFinderhozzászólásai | válasz erre | 2014.12.08 20:54:51 (71828)
Sajnos valóban az. :(
Ismerem ezt az FB csoportot. Biztosan megyek takarítani!
[előzmény: (71826) scele, 2014.12.08 20:21:19]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2014.12.08 20:21:19 (71826)
A helyzet elszomorító, de én is csak képeken láttam még eddig!

Holnap nekiugrok a hegynek, mert saját szememmel akarom látni, hogy mi van.

Nemsokára mehetünk takarítani. Akinek van kedve, az csatlakozhat. Mindannyiunk érdeke.
https://www.facebook.com/groups/kerekparosokazosvenyekert/
[előzmény: (71822) Attibati, 2014.12.08 18:16:35]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2014.12.08 18:16:35 (71822)
Van tapasztalatotok arról, hogy milyen állapotban vannak az ország hegyvidékei?
Azt hallom, hogy a Gerecse, Pilis Budai-hg és a Gödöllői- dombság romokban hever, ide egyhamar nem lehet majd túrát szervezni.
Tegnap a Börzsönyben próbáltunk kirándulni. A Gcdkp és Gcbf09 könnyen megközelíthető, de feljebb kapaszkodva - a Gcnrk lett volna a cél - vissza kellett fordulnunk a rengeteg kidölt fától.
Próbáltunk tervet változtatni és a Diósjenő-Kemence műút mellett levő Gcbf08 ládát becserkészni. Az utat nagyjából Diósjenő és a mázsaháztól még egy kilométer hosszban megtisztították (autózni csak a mázsaházig lehet), de utána már sok volt a kidölt fa. A ládától egy kilométerre kénytelenek voltunk visszafordulni, mert a hídat felújítás miatt elbontották és a patak igen bővízű volt.
Mi van a Mátrával, a Bakonnyal, a Bükkel és a Zemplénnel?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]