Előzmények

Barbárkahozzászólásai | válasz erre | 2010.09.21 08:54:59 (52087)
Párizs metróval el nem érhető külvárosi részéről próbáltál már éjszaka a központba bejutni? :)
[előzmény: (52067) ramgab, 2010.09.20 21:44:48]

ramgabhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.20 21:44:48 (52067)
Parisi metróban jártál már ?
14 vonal van, mégsem lehet eltévedni, mindenhol térképek, nyilak, feliratok, ábrák.
Én ritkán járok metróval, nem is igazodom ki a 3 vonalunkon.
[előzmény: (52045) Barbárka, 2010.09.20 13:26:25]

Barbárkahozzászólásai | válasz erre | 2010.09.20 13:26:25 (52045)
Szerintem pedig a BKV jó. Lehet, hogy szerencsés vagyok/kiemelkedően jó viszonylatokon utazom, de legtöbbször ülve utazok (=tudok olvasni! :)), a járművek elfogadhatóan tiszták és mivel bérletes vagyok, az ellenőröktől se kell paráznom. :)
Európa összes fővárosát bejártam, de azt biztosan állíthatom, hogy a BKV szervezettséget (pl. csatlakozásokat, éjszakai járatokat), vonalsűrűséget tekintve nagyon is megállja a helyét, sőt, a legjobbak között van. Persze ami a járművek állapotát és korát illeti, az sok kívánnivalót hagy maga után, de ennek hátterében részben finanszírozási hiányok és (bizony!) a tisztelt utazóközönség áll... :(
[előzmény: (52042) baliagy, 2010.09.20 10:14:52]

baliagyhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.20 10:14:52 (52042)
Sajnos a budapesti tömegközlekedés (nagyon kevés járattól eltekintve) szervezetlen, piszkos és igénytelen-ellenben nagyon drága. Akik tömegközlekednek sokkal gyakrabban vannak kitéve mindenféle fertőzésnek. Ha BKV-zom sosem ülök le, ki tudja milyen bacilust viszek haza a ruhámon...

(Ha szabadkezet kaphatnék ezügyben, rövid határidőn belül én meg tudnám úgy reformálni, hogy észrevennék az utasok maguk is, hogy mennyivel jobb lett. (Kezdve a járatok átszervezésével, menetrendek összehangolásával, vízfej csökkentésével, a valóban dolgozó munkatársak jobb anyagi és erkölcsi megbecsülésével, beszállítók felülvizsgálatával és ellenőrzésével stb.) Nagyon sok konkrét elképzelésem van ezügyben. És én csak egy egyszerű mérnök vagyok pénzügyes kiegészítő képzéssel, nem közlekedési mérnök, akinek esetleg még komolyabb szakirányú tudása van. Csak jó lenne végre azért végezzék a munkájukat, amiért létrehozták azt a céget...)
[előzmény: (52040) Csigabiga, 2010.09.20 08:27:27]

Csigabigahozzászólásai | válasz erre | 2010.09.20 08:27:27 (52040)
Valamennyire igazat tudok adni a csajnak. Naponta tömegközlekedek, és sajnos észre kellett vennem, hogy az utóbbi időben egyre több koszos, büdös csöves száll fel a járművekre! :o( És ha csak egy ilyen utazik a járművön, a penetráns bűze az egész kocsiban szétárad. Ha leül valahova (márpedig mindig leülnek), akkor ki tudja, mivel fertőzik, koszolják össze a manapság elterjedt plüss üléseket. :o(
[előzmény: (52038) snake, 2010.09.20 08:08:31]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.09.20 08:08:31 (52038)
Dolgoztam egyszer egy fiatal házaspárnak a Nagykörút- Király sarkán. A csaj naponta átjárt Budára a Margit híd budai hídfőjéhez valahová nyelviskolába tanulni (dolgozni egyik sem járt, a fickó csendestársként üzemelt valami cégben).
Szóval a csajszi minden nap bevágta magát a Honda Civic-be, aztán araszolt oda-vissza órákig.
Egyszer megkérdeztem tőle, hogy miért nem villamossal megy? Hiszen 3 percenként jár, a ház előtt áll meg, azzal 10 perc alatt ott lenne, és akkoriban még a jegy is sokkal barátibb árú volt, mint manapság.
Szinte felháborodva válaszolt valami ilyesmit: csak nem képzeled, hogy felszállok villamosra! Tele van büdös emberekkel, melósokkal, csövesekkel és a végén még elkapok valami betegséget is!
Tehát valaki így látja és inkább araszol.
[előzmény: (52025) VP, 2010.09.19 21:53:11]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.19 21:53:11 (52025)
Azért vannak helyek, ahová megéri vonattal menni: pl. Budapestről a Börzsönybe a szobi zónázó vonat gyorsabb, mint autóval. És akkor nem kell ugyanoda visszamenni, mint ahol indultál + még sörözni is lehet a kocsmákban. Az ár összehasonlításnál pedig bizony nem csak a benzinnel kell számolni. Nyilván az arányok attól is függenek, hogy ki mennyit használja a kocsit. Én hétköznap a városban soha. Az autó keveset fogyaszt, így az egyéb költségek kb. még egyszer annyit tesznek ki, mint a gázolaj. Az amortizáció majd akkor derül ki, ha egyszer eladom, de az is kb. ugyanannyi lesz - szóval háromszoros benzinpénz jön ki.

Viszont valóban egyre több olyan hely van, ahová nagyságrendileg lassabb, rosszabb eljutni vonattal. Pl. a Balaton északi partjára 160 km 4 óra, vagy Dabasra 40 km másfél. Mióta megszűntek a régi "szocialista" vonatkedvezmények, azóta a Tátrába is nagyon drága vonatozni, bizonyos irányokba (pl. Selmecbánya, Körmöcbánya) pedig gyakorlatilag nincs Mo.-ról tömegközlejedés. Sífutni, síelni (pláne családdal, gyerekkel, pláne Ausztriában) gyakorlatilag nem lehet autó nélkül.

Azért a városi dugóban autózás szépségéről még nem győzött meg senki. Nem értem, hogy miért csinálják ezt Budapesten ilyen soakn önszántukból. Ott kitartok a villamos vagy bicikli vagy gyaloglás mellett. Ha más is ezt csinálná, akkor ráadásul nem ilyen büdösben kéne menni.
[előzmény: (52012) Mákos, 2010.09.18 19:20:45]

Mákoshozzászólásai | válasz erre | 2010.09.18 19:20:45 (52012)
Na ja, amiket kilopnak valami faluszéli buszmegállóban, a kedves utas meg a tömött busz hátuljából 1 méterről végignézheti, ahogy viszik a motyóját...:-(
[előzmény: (52011) Bajuszcica, 2010.09.18 18:55:16]

Bajuszcicahozzászólásai | válasz erre | 2010.09.18 18:55:16 (52011)
Csomagokról nem is beszélve!!!
[előzmény: (52008) Mákos, 2010.09.18 14:01:32]

Mákoshozzászólásai | válasz erre | 2010.09.18 14:01:32 (52008)
Egy nyilvanvalo dolgot senki nem emlitett az autoval kapcsolatban: az auto akkor megy, amikor en akarom es kiindulasi/celallomast is en mondom meg. Valakinek ismeros-e a szakado esoben, uvolto szelben kigyalogolni a 1.5 km-re levo tomegkozlekedeshez, ami vagy nagyon sokat kesik, vagy epp lekesi az ember. Vajon nehany ilyen elmeny elkerulese mennyibe kerul?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]