Előzmények

pliptaihozzászólásai | válasz erre | 2010.03.18 10:20:47 (8778)
240 000 Forintért (6000 HRK) biztos nem fog egy horvát sem venni leírást! :-) Pont a Horvátokkal nem hasonlítanám magunkat össze. Sem életszínvonalban sem mentalitásban. Teljesen más világ. Messze korrektebbek nálunk. Náluk aztán semmi sincs ingyen! De nagyon nincs! (Elég sokat dolgozgatok mostanában arrafelé így ez személyes tapasztalat.) Magpettel viszont maximálisan egyetértek, hogy a dolgok nem véletlenül alakultak így. Nem véletlenül vagyunk tiltólistán számos országban. Én Magpet-ről és a Navigate-ről csak pozítvumakat tudok elmondani. A Navigate egyszer nekem már cserélt úgy ingyen készüléket, hogy simán elküldhett volna a francba. Elmondtam mi a problémám, miért nem jó nekem ez a készülék. Semmi ellenkezés vita nem volt, kicserélték és kész. Ez az amivel több tud lenni egy hazai forgalmazó. Hiába nyetrem volna 20 eFt, mert nem itthon veszem ha végül 60 eFt vesztek mert nem tudom használni illetve mindig húzom a számat, mert nem vagyok a termékkel elégedett.
Különben meg legyünk optimisták. Talán az EUR bevezetésével a Garmin is felvesz azon orzságok közé akiknek hivatalosan is lefordítja a használati utasításokat. Addig azonban még sok víz lefolyik a Dunán.
[előzmény: (8776) KoLa, 2010.03.18 01:02:42]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.18 01:02:42 (8776)
A magyar vásárló nagyon sok esetben csak azt próbálja - némi ügyeskedéssel - megszerezni, amit más országok vásárlói alapból, mindenfajta trükközés nélkül, ingyen megkapnak. Egy zágrábi Garmin tulajdonosban nyilván fel sem merül, hogy lefénymásoljon (vagy hatezer kunáért megvegyen) egy horvát nyelvű használati útmutatót, amikor a netről ingyen is letöltheti.
[előzmény: (8775) magpet, 2010.03.17 21:22:17]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.03.17 21:22:17 (8775)
Igenám, de ha a magyarok és a fogóajtó közötti összefüggést tárgyaló közmondásra gondolunk, akkor az árérzékenység más jelent. Mondjuk azt, hogy kitúrom a neten a legolcsóbbat, ott még alkudozom kicsit valami kedvezményért, utána keresek egy-két hülyét, aki segít a használatban, szoftvereket tölt rá nekem, magyar leírást ad. Ha bárhol elakadok, vagy az egyik szereplő megpróbál pénzt kérni a szolgáltatásért/térképért/akármiért, akkor mindenféle aljas patkánynak elmondom, mert miatta nem sikerült a tervem. Közben persze halálosan meg vagyok bántva, ha a saját munkahelyemen csökkenteni akarják a fizetésemet, vagy nem fizetik ki a túlórámat.
[előzmény: (8774) Yoss, 2010.03.17 21:00:48]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.03.17 21:00:48 (8774)
Nem vagyok túlzottan lojális, ez félreértés. Az első csixemet én sem a helyi erőktől szereztem be, de nem is mentem panaszkodni, segítséget kérni, ilyesmik. Én sem örülök annak, hogy a Garmin ilyen üzletpolitikát folytat, én is örülnék ha annyiért kaphatnék cuccost, mint amerikai barátaink, de ez a helyzet és én nem tudom megváltoztatni. Amit én mondani szerettem volna az az, amit Magpet is mondott, hogy a vásárlás ELŐTT döntse el ki-ki, hogy neki a helyi támogatás megéri-e a többletköltséget, és ha úgy dönt, hogy nem, az is rendben van, de akkor ODA menjen támogatásért, AHONNAN a kütyüt vette. Ha ennek ellenére a helyiek kisegítik az szép tőlük, de nem elvárható.
Az árérzékenység egyébként egy szép szó, szeretik sokan használni, de azt is gondolom ha valakinek egy adott termékből kell megélnie, akkor az általa adott árral kapcsolatban már nem ilyen lelkesen emlegeti ezt.
A tévedések elkerülése érdekében a többség a világon mindenhol árérzékeny, csak sok helyen a népek úgy szocializálódtak, hogy mindennek megvan az ára, amit meg kell fizetni. Nincs ingyen ebéd sehol. Ha a jövedelmek arányában áraznának, akkor afrika szegény részein még pénzt is illene a dobozba tenni és ingyen osztogatni. Vagymi.
[előzmény: (8753) MikSi, 2010.03.17 14:14:16]

MikSihozzászólásai | válasz erre | 2010.03.17 14:14:16 (8753)
Jajjjjjj, de lojális vagy a GARMIN-nal! Neked a vásárlók oldalán kellene állni, nem az értékesítőkén :) ...hacsak nem kapsz jutalékot :)
[előzmény: (8752) Yoss, 2010.03.17 08:14:30]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.03.17 08:14:30 (8752)
Nem arról van szó, hogy lehetetlen, hanem arról hogy valószínűleg gazdaságtalan. Ha te itthon nekiállsz gyártani valamit amit valaki megvesz és elviszi mondjuk Kuala Lumpurba és onnan ideszól neked, hogy elromlott és légyszi a saját költségeden szállíttasd vissza, javítsd ki/cseréld ki és utána szintén a saját költségeden küldd neki vissza, akkor másképp állnál a dologhoz. Nyilván a képlet nem ilyen egyszerű. Viszont a Garmin kitalált egy kereskedelmi stratégiát az egész világra. A mi esetünkben ez nem kedvező, de ez más kérdés. A szürke import szembemegy ezzel, vagyis ellentétes a Garmin szándékával. Ezért nem támogatja semmilyen módon, vagyis ezért nem javítja. Azt mondja, hogy ha te eBay-en vetted, akkor küldd vissza annak akitől vetted. Szerintem a Garmin sehol nem vállalt olyat, hogy te bárhol vagy, ő helytáll a szállításért és/vagy fenntart azért egy kirendeltséget hogy neked legyen hova vinned a meghibásodott kütyüdet. A Garmin mo-i forgalmazója valószínűleg egy gazdaságilag önálló vállalkozás, aki a saját forgalmazásából termeli a bevételét. Vagyis (vélhetőleg) megveszi a Garmintól és eladja neked. Az árrés az ő haszna. A garanciális javítás nem terel hasznot és mivel a Garmin nem támogatja a szürke importot ezért valószínűleg nem fizeti ki ezek javítását és nem ad ingyen cserét. Ez mind érthető, más kérdés hogy ez mennyire tetszik nekünk. Tudomásul kéne venni, hogy mindennek ára van. A mo-i többlet árral megfizeted azt, hogy a helyi képviselet garizik neked, alkatrészt tart és műszaki támogatást ad. Ha ezt nem akarod megfizetni, rendben, de akkor oldd meg a többit is magad.
Van egy további vonzata is a dolognak. Ha mindenki, aki szürkén szerezte be a Garmin cuccait, itthoni forgalmazótól vette volna, akkor könnyen lehet, hogy sokkal jobb árakon kapná a cuccokat kintről és akkor az itthoni árak is jobbak lehetnének.
A fenti struktúra egyébként nem feltétlen igaz, nem dolgozom a Navi-gate-nél, de én is képviselek külföldi céget itthon, én is importálok tehát van némi rálátásom az ilyen dolgokra.
A világgarival kapcsolatban meg azért nézzetek jobban utána, mert nagyon jól hangzik ugyan, de a kis betűs részt is tessék elolvasni, meg azok véleményét is, akik már részesültek ilyen "áldásból"
Olvass fórumokat, ahol pl. a laptopok garis cseréjéről írnak. Lehet, hogy meg fogsz lepődni.
Ezt a témát viszont részemről lezárom, mert a véleményem nem változik, lehet hogy a tiétek sem, így teljesen felesleges itt a helyet pazarolni.
[előzmény: (8747) KoLa, 2010.03.17 00:39:16]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.17 00:39:16 (8747)
Alaposan végig gondoltam a dolgot minden oldalról és beláttam, lehetetlen, hogy az Apple az iPodra világgaranciát adjon. Mégis megteszi.
Valamint végig gondoltam azt is, hogy ha a GPS vevőkészülék a magyar forgalmazónál megközelítőleg ugyanannyiba kerülne mint - átszámítva - az amerikainál, akkor a kutya sem foglalkozna a szürke importtal.
Azután elgondolkodtam azon is, hogy ha a garanciális termék javításának vagy cseréjének költségét a gyártó (aki a hibás terméket előállította) fizeti, abból a javítással megbízott helyi szerviznek haszna van.
[előzmény: (8745) Yoss, 2010.03.16 22:56:18]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.03.16 22:56:18 (8745)
Ja. Aztán mindenki venné az usából és itt javíttatná. Szerinted az itteniek akkor miből élnének? Ha végig gondolod a dolgot minden oldalról, akkor be kell látni, hogy nem lehet ilyet elvárni tőlük. Ha te olcsón akarsz szürke importos cuccot, akkor vállald fel a garis kockázatot is. Mindenhonnan csak ez előnyt bevasalni nem lehet.
[előzmény: (8743) MikSi, 2010.03.16 22:30:58]

MikSihozzászólásai | válasz erre | 2010.03.16 22:30:58 (8743)
...kötelezettségei IS LENNÉNEK.... egy normális Világban...
[előzmény: (8742) MikSi, 2010.03.16 22:19:31]

MikSihozzászólásai | válasz erre | 2010.03.16 22:19:31 (8742)
Hogy miért? Mert ez a GARMIN-hoz tartozó hivatalos kereskedés, és nem Tóth Ottó vegyeskereskedése.... ezért kötelezettségei IS vannak!
[előzmény: (8737) diego, 2010.03.16 20:06:21]

diegohozzászólásai | válasz erre | 2010.03.16 20:06:21 (8737)
Ez azért egy részről érthető. Ha másnak volt haszna belőle akkor miért a magyar javítsa?
[előzmény: (8736) MikSi, 2010.03.16 19:13:31]

MikSihozzászólásai | válasz erre | 2010.03.16 19:13:31 (8736)
Sztem itt is arról van csak szó, hogy sokszor nem "etikus" módon (de valószínűleg jogszerűen) bizonyos cégek a saját maguk forgalmát kívánják növelni. Magyarul, ha nem nálam vásárolsz, csesz..ted ha baja lesz!
[előzmény: (8723) Kincsvadászó Kalózok, 2010.03.16 10:29:46]

Kincsvadászó Kalózokhozzászólásai | válasz erre | 2010.03.16 10:29:46 (8723)
"de a kulfoldit bottal sem piszkaljak meg"...
Ez nem így van! Én Colorado 300 leszakadt burkolatát, gombjait akartam megcsináltatni. Betelefonáltam és egyből nyílvánvalóvá tettem, hogy USA készülék. Végig sem mondtam, félbeszakítottak, hogy az nem számít, nyugodtan vigyem be, XY-t keressem, 8 ezer Ft lesz. A neten pedig van még jónéhány emberke, aki szervizel Garmin-t, nem kell eltemetni szükség esetén a külföldi cuccost!
[előzmény: (8699) Yoss, 2010.03.13 13:43:23]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.03.13 13:43:23 (8699)
Igaz, hogy nincs garid, de mivel itthoni forgalmazotol van, a Garmin Mo. megjavitja (igaz penzer) de a kulfoldit bottal sem piszkaljak meg. Ez azert a tied mellett szol.
[előzmény: (8698) kovtom, 2010.03.13 10:28:18]

kovtomhozzászólásai | válasz erre | 2010.03.13 10:28:18 (8698)
Rendben, köszönjük szépen a felvilágosítást snake!
Mindenesetre én azért (persze csak, ha lehetséges) fenn tartanám a hirdetési ajánlatot, azoknak akik esetleg szeretnék megnézni, kipróbálni a készüléket mielőtt megveszik. (Annyira nem értek hozzá - biztos cserélhető - mindenesetre ez magyar menürendszerrel ellátott, hátha ez is fontos valakinek.)
További kérdésekkel nyugodtan forduljatok hozzám, vagy snake-hez. :-)
[előzmény: (8695) snake, 2010.03.13 10:06:13]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.13 10:06:13 (8695)
Persze az árfolyamot nem néztem, csak utólag, így módosítok. :) 52. :)
[előzmény: (8694) snake, 2010.03.13 10:01:10]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.13 10:01:10 (8694)
pl ez uszkve 260 $ postával. Vám nincs rá, mert nem éri el a vámköteles árat asszem.
[előzmény: (8693) snake, 2010.03.13 09:54:19]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.13 09:54:19 (8693)
Ugyanúgy garanciamentes, mint a tiéd.
[előzmény: (8692) snake, 2010.03.13 09:53:27]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.13 09:53:27 (8692)
ámerika- ebay
[előzmény: (8690) kovtom, 2010.03.13 09:23:27]

kovtomhozzászólásai | válasz erre | 2010.03.13 09:23:27 (8690)
Hol?
[előzmény: (8689) snake, 2010.03.13 08:13:00]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.13 08:13:00 (8689)
Nem akarom a bótot rontani, de ugyanennyiért újhoz is hozzá lehet jutni...
[előzmény: (8688) kovtom, 2010.03.12 23:12:32]

kovtomhozzászólásai | válasz erre | 2010.03.12 23:12:32 (8688)
Eladó egy Magyarországon (Magpetéktól) vásárolt (2008. május), magyar menüs Garmin Vista Hcx hibátlan állapotban, dobozában, gyári tartozékokkal. Ára: 48.000.-Ft

Képek:
http://www.kovnet.hu/gps/1.jpg
http://www.kovnet.hu/gps/2.jpg
http://www.kovnet.hu/gps/3.jpg

Érdeklődni: 70/3113331; reg@kovnet.hu

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]