geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

713. Ördögi séta (Bakonyi Ördög-árok) (GCOset)

Az Ördög-árokban

Páfrányok

Szurdok

A palackot rejtő bükkfa

Sziklák között

Az Ördög-gát

A 25-ös hasadék

Kilátásféle a láda melletti tisztásról

A ládát rejtő érdekes szikla

Biciklit még így se vihetsz át....

Megye/ország: Veszprém

Elhelyezés időpontja: 2003.08.31 21:40
Utolsó lényeges változás: 2016.09.28 13:45
Utolsó változás: 2018.05.07 17:15
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+1V)
Elrejtők: Brigi és Janó
Ládagazda: Blue Mali
Úthossz a kiindulóponttól: 3700 m
Megtalálások száma: 502 + 13 sikertelen + 24 egyéb, grafikon

Wap

1.-es pont: Az úttól nem messze egy sziklán hatalmassá nőtt jellegzetes bükkfa tövébe rejtve a geopalack (0,5 litereres) benne a jelszó első része, illetve a 2.pont koordinátája, még jóval a sziklás rész előtt!

2.-es pont: A láda az árok Bakonyoszlop felőli vége előtt, fent magasan az oldalban egy érdekes sziklaalakzatban van rejtve.

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Ajánlott parkoló

A rejtéskor mi Dudar felől a piros turistajelzésen közelítettük meg az árkot . A falu Zirc felőli végénél a vasúti sorompó előtt kell betérni a jelzésen. A falut elhagyva murvás köves úton megy a jelzés az erdő szélén, aztán szép bükkösbe ér.
Mi itt az erdősarokban  N 47° 18,804' E 17° 54,777' [GCOset+parkoló] hagytuk a kocsit.

Ajánlott útvonal

A piros Piros sáv jelzésen indulhatunk lefelé, hamarosan a zöld sáv Zöld sáv csatlakozik utunkhoz, majd nemsokára a piros elválik jobbra. Mi a piroson Piros sáv menjünk tovább az árok felé.
(Másik lehetőség Gézaháza felől az atlasz szerint a P+ Piros kereszt majd a Z sávon Zöld sáv, de ezt az utat most nem jártuk be)
Az árkot kétszer is oda-vissza bejárva nagy gondot okozott az, hogy a szép és érdekes részeknél a holdvétel érthető okokból (mély sziklás szurdokvölgy) nagyon bizonytalan volt. Így a palackot  N 47° 19,316' E 17° 54,325' 123 m [GCOset-1]a láda koordinátáival egy az úttól nem messze egy sziklán hatalmassá nőtt jellegzetes bükkfa tövébe rejtettem, még jóval a sziklás rész előtt, ahol a vétel a szurdok következő részeihez képest elfogadhatóbb volt. (a bükk előtt nem sokkal nagy vadcseresznye) Ha megtaláltuk a palackot elindulhatunk a szurdokvölgyben lefelé, nem lesz unalmas.... Hatalmas sziklák és rengeteg bedöntött fa teszi izgalmassá utunkat. (Mi találkoztunk ugyan biciklijüket cipelő vállalkozó kedvűekkel, de biciklivel semmiképpen nem ajánlatos...)
A völgyben viszonylag hűvös és párás a levegő, így sok az érdekes páfrány és moha.
A láda az árok Bakonyoszlop felőli vége előtt, fent magasan az oldalban egy érdekes sziklaalakzatban van rejtve. (A sziklák egy kicsit emlékeztetnek a Pápalátó-kőre)
Ha végképp nincs a völgyben vétel a 25-ös számmal jelzett hasadéknál kezdjünk neki a kaptatónak fel balra (irányban egy kicsit visszafelé) a meredek oldalon. ( jó cipőben induljunk, mert nagyon meredek, csúszós időben csak tapasztaltabbaknak ajánlom....)
Ahogy emelkedünk (és a holdak is láthatóak lesznek) már érezhető a gerinc, amin hamarosan kis tisztást érünk el - kilátás a szurdokra, és tovább balra sziklák és nem utolsósorban a láda is vár....
A jelszó a palackban és a ládában talált jelszórészlet egybeírva.
(A láda telepítése két bejárással 2003.08.17-én és 20-án történt)

Bakony, Ördög-árok

Az "Ördög-árok, a víz és tán a földrengések borzasztó remekműve... vihartól felizgatott kőtenger. Az egész árok medréből háznyi nagyságú sziklák tornyosulnak - itt nem látsz talpalatnyi földet, minden lépted sziklára esik." írta Rómer Flóris 1860-ban.
Fenséges szurdokának kialakulásához a víz mélyítő-romboló hatása, barlangjáratainak beszakadása is hozzájárult. A völgyoldal szikláiban, ereszeiben csaknem 50 kisebb-nagyobb fülke, barlang, hasadék bújik meg, a szurdok alját hatalmas, mohás szikladarabok borítják. Zeg-zugos, kanyargós, a felette összezáró lomboktól félhomályos a szoros, kár, hogy víz már csak hóolvadáskor, ill. nagy esők után surran a kövek között.( A telepítéskor is sajnos ki volt száradva)
Az árok egy meghatározó pontja az Ördög-gát. A szűk szoros alján, falai között egy hatalmas, fentről leszakadt, beszorult sziklatömb hever, mely csupán 2 m széles nyílást hagy az Ördög-kapun át, a "gát" mögé történő 4-5 méteres leereszkedéshez. A közlekedést egy vaslétra segíti, amin egy kis leleménnyel gond nélkül fel, és lemászhatunk....
Itt található a Bakony legnagyobb barlangja, a sűrű-hegyi Ördöglik, széles szája az Ördög-gát felett 32 m magasságban tátong. Környékén mindkét oldalán kisebb barlangok, kőodúk, fülkék, hasadékok sorakoznak. A kétszintű barlang nummunális mészkőben keletkezett, több folyosóból és teremből áll. Hamar összeszűkülő bejárata ágakra szakad -járatainak teljes hossza 168 m, mélysége 20 m, lámpa és kötél nélkül nem járható végig -, majd a cseppkőképződés nyomait mutató első terembe ereszkedik le. Sziklaküszöbön át továbbhatolva egy ásatási gödrökkel bolygatott elágazásba érünk. A bal oldali ág egy 10x3 m-es terembe vezet, a jobb oldali újra kettéágazik. Az innen nyitó bal ág erősen emelkedik, hossza 18 m, a jobb rövidesen 8 m mélyre, a "hegy gyomrába", az alsó szint bonyolult hasadék és teremlabirintusába ereszkedik.
A gáttól mintegy 120 m-re, a jobb oldalon, 10 m magasan nyílik az Ördög-árki (egy emelkedő folyosóból álló, 24 m hosszú, két ízben megtörő) barlang. A szurdokvölgy "S" kanyart ír le, végén újabb sziklás szűkület vár ránk. Rengeteg fát, gallyat, hordalékot sodortak itt össze a zivatarok, a turistaút balról ki is kerüli. Az Ördög-árok sziklaalakulatainak üregei közül kiemelhető még az Ördög-gáttól 500 m-re, a bal oldalon, 50 m magasan nyitó, bonyolult járatrendszerű, kétszintes, 78 m hosszú Ördög-árok 28/a-val jelzett barlang, de szinte minden sziklaalakulat rejt valamilyen kisebb-nagyobb hasadékot, "likat"
(forrás: Bakony turistaatlasz)

Ládatörténelem

2016.05.24.-én örökbe fogadtam eme ládát az adoptálható ládák felhasználótól. Remélem méltó gazdája leszek eme remek Janó ládának! - Blue Mali
2018.05.05: Discover kessertársamnak köszönhetően kaptam egy új laminált jelszó, illetve koordináta hordozót, amit a mai napon kihelyeztem!- Blue Mali
1 játékos jelölte kedvenc ládájának

KRW értékelés (364 db): környezet: 4.89 rejtés: 4.71 web: 4.74 átlag: 4.78

Régi láda, nincs moderálva.

vivo 2021.06.23 19:20 - Megtaláltam

scele 2021.05.30 15:42 - Megtaláltam
(Lazy wapon beküldve)

kicsiscele 2021.05.30 15:42 - Megtaláltam
scele társaságában

benece 2021.05.22 01:17 - Megtaláltam
A nagy esőzéseknek meglett az eredménye, az Ördög-árokban újra dübörög a víz. Felejthetetlen élmény lett így, köszönöm a lehetőséget
[g:hu+ 2.6.11]

szollosi73 2021.04.26 14:27 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.26
Megvan!
Zirc végén a temetőnél parkoltunk, előbb végigsétáltunk a Kőárkon, majd onnan tovább mentünk a Zöld sáv jelzésen az Ördög-árokig. Itt rátértünk a Piros sáv jelzésre. SOha nem jártunk még itt, és nem győztünk ámulni-bámulni. Csodás hely. Számdékosan hétköznap jöttünk, hogy elkerüljük a tömeget ami annyira bejött, hogy egész túra alatt egyetlen emberrel se találkoztunk. A végládánál kicsit kóvályogtam a szikláknál, de végül csak meglett a láda. Innen aztán mentünk tovább a Piros sáv jelzésen Zircre a kocsihoz.
Köszi a rejtést.

FLeon 2021.04.03 18:19 - Megtaláltam

Kajla2014 2021.04.03 17:40 - Megtaláltam

W0nko 2021.03.28 16:29 - Megtaláltam
Megtaláltuk! A második pont megközelítése elég kalandos volt :) [Geoládák v3.9.6]

polgaradri 2021.03.28 16:26 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.52
Nem volt könnyű a második ponthoz eljutni. Egyszer már jártam erre, de a másik irányból és már nem jöttem vissza a második pontra. Most a jó irányból mind a két pont meglett. Szép a szurdok, nagyon szép idő volt ma.

Bobby Holmes 2021.03.21 14:03 - Megtaláltam
Apukámmal jártuk végig az árkot. Az első pont felismerhető helyen van, hamar meglett, a második viszont hatalmas szívás volt, a felmászás is nehéz volt és a ládát megtalálni sem volt egyszerű, vagy mert nagyon pontatlan a koordináta, vagy mert rossz volt a GPS, de meglett. És le is jutottam. Köszönjük a multit!

Khalesi 2021.03.15 15:05 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]

braunstetter 2021.03.15 11:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.33 súly: 1.00
Szép környezet. Kellemesen elfáradtam.

ÁG-Team 2021.03.08 20:46 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.81
Sajnos az első pont környékén kisfiunk elhagyta a walkie talkie-jat, amit később nem is találtunk meg. Csatolok egy képet a párjáról, ha valaki esetleg megtalálná, a 7 éves gazdija nagyon boldog lenne.... ( Jézuska hozta, nagy a csalódás most)
A keresés annyira megzavart minket, hogy végül a jelszóhoz is a rejtő segítségét kértük, KÖSZÖNET NEKI!!! [Geoládák v3.9.6]

20210308_204005
Paul 2021.03.06 14:09 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.5.10]

13 2021.02.20 17:06 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést!

Fazék 2021.02.04 12:16 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 3.5 átlag: 4.50 súly: 4.60
GCMEBA - GCOSET - GCKOAR körtúra legszebb része. Nagyon hangulatos és vadregényes a szurdok, rengeteg patakátkeléssel, sőt egy ~15 méteres via ferratával az Ördög-gátnál. Tetszett. Mindkét pont jó állapotban megvan, a második is szép helyen van, az a kis mászás belefér.

2021-02-04 11.28.192021-02-04 11.29.32
2021-02-04 11.37.472021-02-04 11.43.20
Via ferrata az Ördög-gátnál2021-02-04 12.26.10
Hepur 2020.10.24 13:34 - Megtaláltam
Régi terv volt az árok felkeresése, végre eljutottunk. Szuper hely. Láda kicsit szívatós helyen volt, de jó hogy ezt a részt is megmutattátok!

fodor8peter 2020.10.23 15:54 - Megtaláltam
2 év alatt sikerült begyűjteni. A ládához felülről ereszkedtem le, így sem volt egyszerű.
Kár, hogy a P sáv jelzést kivezették az Ördög-gáttól, így sem sokkal könnyebb.

Twin 2020.10.18 17:00 - Nem találtam meg
Szuper rejtés, igazi első ládás hely, kezdő keresőknek.

[Elutasította: Blue Mali, 2020.11.11 19:47]
[A jelszórészletet mutató képet töröltem. Admin(Fazék)]

GRegina 2020.10.04 18:21 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.6.0]

t.bela 2020.10.03 15:51 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.20
Magtaláltam!

kir6 2020.09.19 15:11 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

Judit és Béla 2020.08.03 15:16 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (539 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.