geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

655. Óhalászi-sziget (GCOHAL)

Óhalászi  kikötő

Láda rejtés 2016.09.25.

Virágok a tavon

Koordináták: a láda maximális nehézségű!
Megye/ország: Jász-Nagykun-Szolnok

Megtalálások száma: 267 + 6 sikertelen + 15 egyéb
Megtalálások (havi bontásban):

A legaktívabb hónap 2009-08 volt 19 'Megtaláltam' loggal,    OFF

A COVID-19 koronavírus miatt kialakult járványügyi helyzet miatt, bizonyító erejű képpel megtámogatott, jelszó nélküli logot is elfogadok megtalálásként. A lényeg, hogy nem kell a ládához hozzányúlnod a jelszóért, elég csak egy fotót készíteni a rejtekről, illetve a környezetéről.

Röviden

10 x 11 x 5 cm-s konyhai műanyag dobozt kerestél! Kidőlt fa, oldal ágai alatt.

Ha megtalálsz egy geoládát, a visszarejtéskor Te magad leszel a láda új rejtője,
Te vagy a felelős a ládáért, és a következő megtaláló élményéért! Ezt ne feledd!!!

Megközelítés

A sziget többféle útvonalon is megközelíthető, a jobb partról Sarud vagy Poroszló irányából, a bal partról Tiszaderzs vagy Tiszaszőlős felől. Felhívnám a figyelmet, hogy a védett területre be lehet menni 4 kW-alatti motorcsónakkal.

A terep 5-ös, mert csak vízen közelíthető meg a helyszín, ezt is csak az évnek egy részében, és megfelelő időjárás esetén lehet megtenni. Nyáron és jó időben nem nehéz, rossz időben, télen vagy pláne árvízkor a keresés nem ajánlott. Tartósan kemény fagyok idején a jégen is el lehet jutni a szigetre, de ezt csak helyismerettel rendelkező vezetővel szabad.

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Leírás

Kiskörei vízlépcső üzembe helyezése után 5 évvel született a Tisza-tó, ekkor érte el a duzzasztás a tervezett mértéket.
Létrejött a természet és az ember közös alkotása, a Kárpát-medence második legnagyobb állóvize szépen felcseperedett.

Kialakult egy rendkívül változatos víztér, ami nem egy nyílt vízi nagy tó, hanem egy szigetekkel, szárazulatokkal és holtágakkal szabdalt, sok helyütt vízinövényekkel borított terület. Mindehhez páratlanul gazdag élővilág tartozik, amelyben egyedülálló növények, állatok jutottak élettérhez.

Európa vándormadarai pihenőhelyhez, az itt élők és az ide látogató vendégek pedig üdülési, pihenési, horgászati, túrázási lehetőséghez jutottak. A Tisza-tó tehát a környezetbarát vízi energia termelésén túlmutatóan Európában egyedülálló természeti értékünk is, amely fontos szerepet tölt be a Tisza élővilágának megőrzésében is.

A mintegy 40 hektáros tündérrózsa páratlan a kontinensen, a szintén védett tündérfátyol területe ennek többszöröse. A tó területének növényzete erdőkre, mocsárrétekre, mocsarasokra és hínárosokra osztható, amelynek nyomán igen változatos növényegyüttesek, fajban gazdag, esztétikailag gyönyörű területek alakultak ki. A tó halállománya bőséges, sok fajnak jelent változatos élőhelyet. A horgászok számára a legjelentősebb fajok a pontyfélék, a csuka-, süllő-, harcsa és keszegfélék. A gyönyörködtető növényvilág, a gazdag halfauna mellett sok turistát a tó változatos és fajgazdag madárvilága vonz. A puhafás ligeterdőkben kerecsensólyom, vándorsólyom, fekete gólya, a szigetek ősgyepén gémtelepek találhatók. Fellelhető a hód is a tározó területén.

A láda egy meglehetősen titokzatos helyre, az Óhalászi-szigetre került. A sziget Óhalászról, a településről kapta a nevét, melyet egy tiszai áradás elpusztított 1876 körül. A kitelepített lakosok egy új települést alakítottak, Újlőrincfalvát, ez a megye legkisebb faluja, ez adja báját, és jelenti vonzerejét. A falu szimbólumává vált Életfa-szobor Huber András és Varga Géza szobrászművész alkotása. A tábla szerint a község kitelepítésének 116. évfordulójára állíttatta a helyi önkormányzat 1994-ben. Elméletileg a szigeten a falu nyomai még fellelhetők, a temetőt a turistatérkép jelöli is. A valóságban ez nem olyan egyszerű, tekintettel arra, hogy az eltelt idő, az árvizek miatt a természet igencsak birtokba vette a szigetet.

www.tiszafüred.hu

www.tisza-to.lap.hu

KULLANCS-VESZÉLY!
Szóval, előfordulhatnak élősködők!

Tartalék jelszó ha a ládával baleset történne: Gravírozott tábla az emlékművön.

Láda karbantartás 2016.09.25. Megszűnt virtuális lenni, láda kihelyezve, új jelszóval.

Mindenkinek nagyon kellemes kikapcsolódást s jó láda vadászatot kívánok.

GYEZegzug

KRW értékelés (145 db): környezet: 4.78 rejtés: 4.30 web: 4.69 átlag: 4.59

Régi láda, nincs moderálva.

HESZA 2021.04.03 15:03 - Megtaláltam
Nagyon szuper hely és nagy élmény volt.
A ládába valahogyan víz került, kitöröltem egy zsepivel, de nem lett maradéktalanul száraz!

LeviHuni 2021.04.02 12:33 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Elázott a füzet. [Geoládák v3.9.6]

kupec 2020.09.25 10:47 - Megtaláltam
A GCKV-tól ide navigáltunk Bélával. Nekem 7 m-el odébb mutatott a kütyü, de a láda gyorsan meglett. Ez a kilátó is hamarosan tönkremegy.. [g:hu 1.6.4]

IMG_20200925_101140IMG_20200925_105249
Wilka74 2020.09.13 10:17 - Megtaláltam
Hát az úgy volt hogy Ha2 írt egy e-mailt, hogy nézzük meg a tavat ládaügyileg. Árpi foglalt hajót Bélánál. Reggel 8-kor szálltunk be a hajóba és kezdetét vette egy fantasztikus élmény. Elhajóztunk délre 9 km-t a GCKV-ért, majd elrejtettük. Béla mesélt, mi meg utaztunk és gyönyörködtünk. Hihetetlen hangulata volt az egésznek. A szigethez, illetve a kilátóhoz is csónakkal érkeztünk, a ládikó hamar meglett. Köszönjük a rejtést!

ha2 2020.09.13 10:15 - Megtaláltam
Gyorsan megtaláltuk a dobozt, ami jó állapotban van és az álcája is tökéletes, pedig az eldobált szemet arra utal, hogy forgalmas hely. Jók ezek a vízi kilátók. Jól esik az ülés utáni mozgás és a vízre is más szemszögből tekinthetünk le.

KIAX 2020.09.06 23:59 - Megtaláltam
Egy tiszai vizitura alkalmabol baratokkal felkerestuk a szigetet.

kectam 2020.09.05 09:10 - Megtaláltam
Motoros csónakázás Anitával, Beával és LionDaddyvel a Tisza tavon. Kisérőnek Béla bácsi volt velünk, akitől rengeteg információt kaptunk. A tavon nagyon sok vizimadarat figyelhettünk meg. Az időjárásra sem lehetett panaszunk: pompás napsütésben telt el a napunk. Köszönöm a rejtést.

118889115_343233190138728_7378663050276935923_n
LionDaddy 2020.09.05 09:07 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.44
Mivel korábban többször jártunk már a tavon és valahogy ez a láda és a GCBRZN mindig kimaradt, most célzottan ezekre terveztünk egy kirándulást Anitával, Beával és kectammal.
Hajótúránk a Szabics kikötőből indult és mi is a játékot és a GC pontokat jól ismerő Bélát kértük vezetőnknek. Béla igazán jó túravezetőnek bizonyult, az út során rengeteg különféle fajú madarat és vízinövényt mutatott be és adott rövid ismertetőt róluk. Még a most érő sulymot is volt szerencsénk megkóstolni. A kirándulásra remek időt fogtunk ki. A reggel kicsit hűvösen indult, de a teljesen tiszta égbolt és a szikrázó napsütés miatt ez hamar elmúlt, 1/2 10 tájban pedig már-már melegünk is lett a víz tükröző hatása miatt.
Az Óhalászi-szigeten kikötve először a kilátóba mentünk fel és néztünk körbe, majd jó néhány fotó után a ládát is szerencsésen megtaláltuk. Az igazság az, hogy a kilátót építhették volna kicsit magasabbra is, akkor nemcsak a Poroszlói-, hanem a Sarudi-medencére is rálátás nyílhatott volna. De így is nagy élmény volt fentről nézni a tóra.
Utunkat az Óhalászi Holt-Tisza érintésével folytattuk É-i irányba, Borzonat felé.

Köszi a rejtést!
[g:hu+ 2.3.3 ]

Ruttkay 2020.09.02 10:45 - Megtaláltam
Tamponok és wc papírok között testi épségemet kockáztatva sem lelém a dobozt. Ha neked megér egy találatot így, köszönöm. [Geoládák v3.6.0]

[Jóváhagyta: GYEZegzug, 2020.09.03 09:06]

IMG_20200902_151850_417IMG_20200902_151850_416
IMG_20200902_151850_415IMG_20200902_152026_161
pcguru és Mirci 2020.08.20 12:42 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Természetesen Béla bácsival indultunk a Szabics kikötőből a 3 órás túrára! [Geoládák v3.5.3]

akosgy 2020.08.16 13:56 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.17
22 km-es evezés a Tisza-tavon és környékén. Az Albatrosznál béreltünk egy szó szerint szakadt kenut (kicsit lyukas volt az alja, időnként meregetni kellett belőle a vizet :).

A VI. sz. öblítőn beevezve először a Tündérfátyolnál kötöttünk ki, itt sajnálattal állapítottuk meg, hogy a kilátó az enyészeté lett. Innen eveztünk át Óhalászra, itt egy kb. 30 fős társaság dorbézolt, így inkább bementünk a holtágba körülnézni, mire visszaértünk, szerencsére épp távozóban voltak.

Az emlékművön nincsen gravírtábla, viszont a láda tökéletes állapotban van, ritka alkalom az ilyen. :) Nem volt igazán rejtve, de így hagytam, mivel mugli ebbe a dzsindzsába idáig már úgysem megy be, aki a dolgát végezni jön, az a jelekből ítélve előbb megáll.

Köszi a rejtést.

Idill
GG&BB 2020.08.13 14:30 - Megtaláltam
Tiszaörvényből kenuval érkezve, szúnyoghaddal, csalánnal megküzdve, megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.5.3]

7dayfarkas 2020.08.12 15:28 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

Sivatagi Sas 2020.08.08 08:40 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.5.0]

ozsigombi 2020.08.06 23:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.32
Köszönjük a rejtést! Vadregényes a sziget, érdemes felkeresni :)

Roberto Kesser 2020.08.04 14:41 - Megtaláltam
Kajaktúra alkalmával Kiskalózokkal kifosutttuk e szigetet is! Köszönjük a rejtést!

Poór Andrea 2020.08.04 14:40 - Megtaláltam
Poroszlói nyaralásunk első napján 17.7 km kajakozás kiséretében, Robertoval és a gyerekekkel elmentünk megkeresni ezt a ládát is :-)
Köszönöm szépen!

kópé1993 2020.08.01 13:20 - Megtaláltam
Kenuzás közben! Köszi a rejtést!

erdélyiek11 2020.07.31 09:38 - Megtaláltam

SzabEdAn 2020.07.31 09:34 - Megtaláltam
Meglett köszönjük!

Angel dolphin 2020.07.28 11:29 - Megtaláltam

tevelady 2020.07.04 13:59 - Megtaláltam
Megtaláltam Hegyóval, TFTC. [g:hu 1.6.2y]

Hegyo 2020.07.04 13:43 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.33 súly: 4.05
Levadásztam Teveladyvel. Köszönöm a lehetőséget.

IMG_20200704_140800IMG_20200704_162412
N.Zs. 2020.06.06 12:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.48
Sarudi indulással kenuval értük el az Óhalászi-szeigeten lévő hagyományos ládát (GCOHAL) és az Aranyosi-szigeten lévő Kedvelt vizeink mozgóládát (GCKV). Remek választás volt a mai nap. Jellemzően kevés légmozgás és sima vízfelület volt, felhős-napos váltakozó idővel. Meseszép arcát láttuk ma a tónak. Néha találkoztunk egy-egy vízi járművel (ami sajnos mind benzines volt). Ők ringatták néha a kenut. A kilátó alsó lépcsői le vannak törve, de még használható. A fölső szinten a meleg fa padlón ülve ebédeltünk délben. A láda megszerzése küzdelmes. Néhány lépést kell csak megtenni a kilátótól, de közben minden szúr, ragad, marasztal. Nagyon sietősre fogtuk. Én bementem a dobozért, és a kinyitott logbookot Anti lefotózta. Gyors bejegyzés és menekülés.
Kb. 17 km volt.

Képkivágás
szkapii 2019.10.23 16:00 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (288 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.