geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

652. Kápolnai gerincek (GCKgnc)

1.palack

Elhelyezés időpontja: 2003.07.26 17:40
Utolsó lényeges változás: 2016.07.04 21:56
Utolsó változás: 2021.04.10 05:24
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+5V)
Elrejtők: Karina, Brigi, Janó
Felhasználó: Kaputyin
Úthossz a kiindulóponttól: 7200 m
Megtalálások száma: 340 + 3 sikertelen + 11 egyéb, grafikon

Kérlek, ne tedd fel a ládát a .com-ra !!
(a weblap hibás működése miatt ezt csak így tudom kérni)

A Vértesben, Gánt mellett a hajdanvolt Kápolnapuszta közelében a dolomitsziklás vértesi gerincek sora található.
Sajnos a puszta ma már lakatlan. Utolsó lakójával Rockenbauer Pál Kék-túra filmjében találkozhattunk.

Egy pár szép sír emlékeztet a még korábban éltekre a temetőben
 N 47° 23,765' E 18° 21,487' [GCKgnc+régi temető]

Ezzel a jellegzetes vidékkel tájfutó versenyek alkalmából volt szerencsém megismerkedni.
A kitett 5 palack és egy láda segítségével megtett kirándulás egy kicsit hasonlít is egy tájfutó pályára (de nem kell futni...), vagy egy mini geocaching fesztiválra, és egy hangulatos barangolásra ad alkalmat azoknak, akik szeretnek a Vértes ritkánjárt gerincein sétálni, és nem zavarja őket egy kis kaptató, bozót, no meg, hogy nem mindenhol van út. A gerincekről élvezhető folytonosan változó kilátás, és maga a megtett út az amiért érdemes erre a multira vállalkozni.
Kiindulásnak (és befejezésnek) a gánti Vértes vendéglő ajánlható, innen az első palack a kék jelzésen közelíthető meg (kb. 3 km) A palack egy jellegzetes sziklás gerincen van elhelyezve -amit már messziről láthatunk -, nem teljesen a legmagasabb helyen, egy pados szikla tövében, pár kővel letakarva.
A 2. palack egy kis gerincen lévő tisztás mellett lévő facsoport közepén, egy korhadt öreg fadarabbal letakarva.
A harmadik palackig le kell ereszkednünk egy völgybe (út) majd azt hamar elhagyva, egy kis kaptató után érjük el egy kis szikla üregében elrejtett pár kővel letakart palackot.
Innen a gerincen sétálhatunk tovább a negyedik palackig amely egy kis fa odvába van rejtve.
Ezután át kell menjünk az eddigi gerincünkkel kb. párhuzamos nagyobb másik gerinc túlsó szélén lévő 5. palackig.
(a magassági ponttól ÉNY-ra). Lereszkedünk egy etető/sózó/vadles objektumhoz a völgyben, majd fel a túloldalra, ahol a gerinc szélén egy kis sziklában vár az 5. palack a láda koordinátáival.
A láda a magassági ponttól lejjebb, egy kidőlt fa gyökere alatt várja a megtalálókat.

(Figyelem: egyes palackokban + a ládában olvasható jelszórészek egybeírva adják a jelszót!)

Szép tiszta időt és jó kirándulást és élményeket kívánnak a rejtők:
Karina, Brigi és Janó
1 játékos jelölte kedvenc ládájának

KRW értékelés (269 db): környezet: 4.85 rejtés: 4.70 web: 4.65 átlag: 4.73

Régi láda, nincs moderálva.

Ignis9 2021.05.08 11:45 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 4.07
Bagolyverával közösen, köszönjük! :) Köszönjük a rejtő segítségét is! :)

comcen1 2021.04.27 11:46 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

xegox 2021.04.11 14:50 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.1]
A láda beázott. A logfüzetbe nem lehet beleírni.
Igazán remek túra. Gyönyörű panoráma az összes pontról.
Csak gratulálni tudok az összeállításhoz.

kergosz76 2021.04.10 14:34 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.1]

Ambró 2021.02.08 14:33 - Megtaláltam

Wilka74 2020.12.25 11:37 - Megtaláltam
Végigjártuk. Adoptálható láda révén voltak fenntartásaim a pontok megléte kapcsán, de erre a multira alapoztuk a túrát. Ami vitathatatlan, a Vértes ezen része nagyon szép, csodás gerincek, völgyek az út egészén. A koordinátákat korábbi megtalálótól elkértem, hogy ha nincs meg egy pont akkor se akadjunk el. Nekem nem ad a rejtett pont olyan izgalmat, amit esetleg másoknak, viszont egy eléggé nagy stresszfaktort visz be a túrába. A pontokról:
1. pont a helyén, megtalálható egy műanyag palack egy nagyobb szikla alatt kisebb kövekkel takarva.
2. ponton nem találtam a rejtést. A sárgán jöttünk, majd jelöletlen földúton DK felől, magát a koo-t ÉK felől értük el. Sok facsoport van a tisztás mellett, 50 m-es környezetben végignéztünk mindent. Találtunk egy nagy fakérget, ami lehetett a takarója a rejteknek, de palack sehol. Utólag látom, hogy valami odúban kellett volna keresni...
3. pontot a 2.-tól toronyiránt kerestük meg, itt nem biztos, hogy a D-i megközelítés a legjobb. "Jó szuszogtatós". A rejtek földön, sziklán egy kőkupac alatt van. Palack, koordinátával.
4. pontot a 3.-tól toronyiránt közelítettük. A rejtés megtalálható, bár itt 10 m-t mutatott a GPS, viszont nem odúban, hanem egy kis fa kiszélesedő bocskorában, talajszinten van a palack.
5. ponthoz végig a jelöletlen, gerincen vezető úton mentünk, a kis kőkupac a szikla alatt már messziről adta magát.
6. ponton a záróláda koordinátája nekem vagy 15 m-el odébb mutatott. A lényeg, legalább 10 m-t ereszkedned kell a tetejétől és egy kis faodú talajszinten, kővel takarva amit keresel. A terep itt nagyon nem baráti, csúszós, morzsalékos volt, simán 4-esre értékelném, egy nagy kő kifordult a súlyom alatt és legalább 30-40 m-en keresztül láttam legurulni a mélybe. Csak óvatosan!
Összegezve az élmény jó volt, a látvány csudajó még télen is. Szerintem egy normál multi lehetne nyugodtan, rejtett pontok nélkül ez nem venne el az értékéből. Köszi a rejtést!

vaslemez 2020.11.21 14:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 3.5 web: 5 átlag: 4.50 súly: 4.21
Ez egy szuper jó túra, csodás kilátásokkal, ami nyáron biztos még sokkal szebb, mint ilyenkor a kopár szürkeségben.
Ami kevéssé tetszett, a nehezített rejtés az első és utolsó ponton. Elég nagy a plató a rejtésre, felesleges túráztatás leküldeni az embereket a sziklafal aljába. Pláne ha esetleg gyerekek, idősek, saras, csúszós talaj kombó is bejátszik.
Nekünk 11 km lett a lovardától indulva. Igaz ebben benne van a 4. és 5. pont között egy kisebb kerülő a hegy belseje felé.

e-nik 2020.11.08 12:43 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.47
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Januári kalandunkat folytattuk ma. Pont kifogtuk, hogy tájfutó verseny van, na nem baj, szép időnk van. A vendéglő parkolójából indultunk, egyből a 3. palackhoz, mivel az első kettőt már januárban megtaláltuk. Minden palack és láda a helyén van, minden rendben velük, a ládában a logfüzet elázott. Köszönjük a rejtőnek ezt a kalandot, a multi nélkül biztos nem jöttünk volna fel ide magunktól a vadcsapásokon, pedig a gerincen fentlenni nagyon jó és szép a kilátás. Ha úgy adódik, szívesen visszatérünk majd még ide kalandozni. Még annyit, hogy a vendéglőtől a 3.-4.-5.-6. pont távolság nekünk 6,69 km lett, így tervezzétek... [Geoládák v3.7.6]

Vincenzo65 2020.09.05 16:10 - Megtaláltam
Hamár itt vagyok, még ha kevés időm van belefogtam. A kettes pontnál nem volt teteje a műanyag palacknak. Szerencsére pont ugyanolyan volt nálam és kitudtam cserélni. A negyedik pontot nem találtam, kis térerő, de sikerült a Rejtővel egyeztetni. A kilátással ellentétben hátra felé meglett. A végládát valami kitúrta. Úgy harminc méterre lejjebb volt a domboldalban. Megpróbáltam kővel és fával megerősítve helyére rakni.

Drucki 2020.06.11 16:10 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 3.59
A vártnál nehezebb feladat volt a ládák megtalálása. A javasolt parkolóhelyről indulva jártuk végg a helyeket, csaknem az egész nap ráment. Élménygazdag kirándulás volt, bár vadakkal nem találkoztunk.
Hazatérve két napig szedtem ki magamból a nagyon apró kullancsokat, összesen hetet. Mindenkit óvva intek, gondosan készüljön fel a kullancsok ellen!

anettx 2020.05.03 13:45 - Megtaláltam
TFTC!
Szuper multi, nagyon izgalmas az útvonalvezetése, itt valóban indokoltak a rejtett pontok.
[Geoládák v3.3.2]

GCKGNC-IMG_2615gckgnc-IMG_2668
e-nik 2020.01.04 15:00 - Egyéb
Sziasztok! Jelezni szeretném, hogy az 1. palack a helyén, a 2. a helyétől pár méterre, ahogy azt már előttem is írták, egy vékony, odvas fában van, a 3. palackhoz nem tudtunk eljutni, mert párszáz méterre onnan 15:00-kor egy vadászba botlottunk, aki egy vadlesen várta, hogy megjelenjenek a vadállatok az úton lévő etetőnél. Majd máskor folytatjuk. Az első ponttól a másodikra könnyebb eljutni az útról, mint a gerincen keresztül. A rejtőnek köszönjük az eddigi kalandot! [Geoládák v3.2.1]

geooszi 2019.11.02 23:59 - Megtaláltam
Meglett. Köszönöm!

Tünde&Attila 2019.11.01 14:59 - Megtaláltam
Megtaláltuk! Nagyon szép gerinceket láttunk, köszi a rejtésért:)

Mo-Hó 2019.05.10 12:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.03
Megtaláltuk! Köszönjük a rejtést!
A pontok rendben vannak. Nagyon húzós volt hegyre fel, majd onnan le, de kell ilyen is. Köszönjük az élményt. Mi is sok állatot láttunk: őz, muflon, nyúl, róka. [Geoládák v2.2.5]

nbokan 2019.03.21 12:15 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.19
Nagyon jó túra volt ideális időben. Gánton a József A. utcán hagytuk az autót, innen 12,5 km és 450m szint lett a GCRedl ládával együtt. Többnyire vadcsapásokon mentünk, volt pár meredekebb kaptató is meg szúrós bozótos (ami kikerülhető lett volna) de, amikor felértünk egy-egy gerincre a panoráma mindenért kárpótolt. Láttunk muflon családokat muflon gidával, őzeket, denevért és szép virágokat. Remek nap volt, köszönjük a rejtést.

Minden pont rendben van, a leírást követve gond nélkül megtalálható, viszont a 2. ponton nem facsoportba, hanem pár méterrel távolabb egy korhadt fa odvában van a palack, de könnyen észrevehető ez is. A ládában a logfűzet egy kicsit nyirkos, de még használható.

-1-2
-15-16
-17-18
ErdőCsöndje 2019.03.17 11:00 - Megtaláltam
Csodálatos élmény volt ez a láda! A sziklás-füves gerinceket nagyon szeretem, és ez a multi remek helyeken vitt végig. Szikrázó tavaszi napsütés, virágok és madárcsicsergés mindenütt, és egy-egy gerincre felkapaszkodva nyuszikkal vagy muflonokkal találkozhat az ember! Köszönöm!

20190317_09151220190317_091531

Csapdoki 2018.07.29 08:46 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.4]

nagyutazo 2018.07.14 15:56 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük. A terep szerintünk 2-esnél nehezebb, felkészületlenül senki ne induljon el. Sok helyen csapást sem találni, ami segítene az eljutásban, de azért megoldottuk :) A ládában a füzet nyirkos.

Elveszett Geoláda Fosztogatói 2018.06.17 14:01 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 4.05
1100. személyes találat Dr. Jones-szal! Hosszabb lett, mint gondoltuk.
A barlang lezárásának nagyon nem örülünk; 2009-2010 fordulóján még nyitva állt.
Köszönjük Janó ezt a remek multit is, habár Janó-kategóriában van még jobb a Vértesben. :-)

/Dr. Jones & Quatermain/

Dr. Jones-szal a Gánti-barlang felett
zaskl 2018.01.28 15:00 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést. ZASKL

ha2 2018.01.14 09:35 - Megtaláltam
Az éjjel frissen esett hóban élmény volt túrázni.
Korábbi tájfutó-versenyek alkalmával már volt szerencsém több vértesi gerincet megmászni de télen még nem ládáztam errefelé.
A láda jól záródik ennek ellenére belül vizes volt. Kitörölgettem és a logbookot beletettem egy zacsiba. A végláda megközelítése most a hóban nem egyszerű, óvatosan kell leereszkedni.

TemetőEgy a sok sziklaforma közül.
Téli tájképLenn a völgyben.

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (354 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.