geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

612. Szászvári kőfejtő (GCSZAS)

Bányaudvar

Meredek sziklafal

Rétegződés

Ezt keresd...

...itt...

...a kis jelzőkupacnál

A gépkocsi is kimelegedett :-)

A sziklafal alulról

További infók: http://www.baranyanet.hu/szaszvar/
Megtalálások száma: 178 + 7 sikertelen + 1 egyéb, grafikon

WAP ON
Szászvár feletti hegyen, magas sziklafal tetején, nagy kövek között rejtőzik a geoláda (15* 10* 5cm, ~0.5l). Figyelem! Kitett helyen, meredek sziklafal tetején van a doboz! Ha lezuhasz, súlyos, akár halálos sérülést is szenvedhetsz!WAP OFF

Bevezető
A Kelet-Mecsek egyik északi nyúlványán található ez az elhagyott kőfejtő, ahol régen különleges kovás mészkövet fejtettek.

Rejtés
A láda (15* 10* 5cm, ~0.5l) közvetlenül a sziklafal felső peremén, nagy szikla alatti üregben, egy kisebb kővel és mohával álcázva rejtőzik. Egy szinttel lejjebb állva a doboz éppen a megfelelő magasságban van a kereséshez, logoláshoz. Figyelem! Veszélyes hely - ha lezuhansz, akár halálos sérülést is szenvedhetsz! Ha bizonytalan vagy, inkább használj biztosítókötelet, hevedert - vagy logolj jelszó nélkülit. Az életed többet ér egy pontnál!
A ládába TravelBug (még) nem helyezhető.

Kelet-Mecsek
A Dél-Dunántúl legmagasabb középhegységének a hagyományos felosztás alapján a Mánfa-Pécsszabolcs vonaltól keletre eső része a Kelet-Mecsek sugarasan kiemelkedő sasbércek sorozata lepusztult tetőszinttel és jól megfigyelhető hegyláblépcsőkkel.
A felszínen a jura időszaktól láthatóak kőzetek: korábbról márgák, mészmárgák, homokkövek, későbbről a fő hegységalkotó tömör, kovás, tűzköves mészkövek. A kréta időszakban ezen a területen jelentős alkáli típusú vulkanizmus is zajlott, bazalt, trachidolerit és fonolit képződött. Az ekkor zajló intenzív hegységképző mozgások töréses, gyűrt, sőt pikkelyes szerkezeteket hoztak létre. A földtörténeti középidőben még két tenger-elöntés -kiemelkedés fázis következett, az ehhez kapcsolódó üledékképződési - lepusztulási folyamatokkal. Az újidőben már inkább csak a hegység peremein alakultak ki új kőzetek - a legnagyobb része ugyanis végig szárazföld maradt.

Szászvári kőfejtő
Jurakori kovás-tűzköves mészkő - minden mennyiségben. :-)) (Részletek később.)

Megközelítés
A Hosszúhetény és Bonyhád közötti főútról Szászvár központjában  N 46° 16,421' E 18° 22,645' 168 m [GCSZAS+1elágazás] délre, a bányatelep felé kanyarodva kb. itt parkolhatunk  N 46° 15,984' E 18° 22,374' 198 m [GCSZAS+parkoló] és a turistautak.hu-n is megtalálható rossz minőségű erdészeti úton felkapaszkodunk az egykori bányaudvarba. Innen ritkán járt gyalogutakon, ösvényeken a sziklafalat délről megkerülve jutunk fel a ládához.
Tömegközlekedéssel Szászvár, I. ker. buszmegállóig érdemes utazni, ahonnan a megadott parkoló kb. 900 méterre van.

Forrás
Cova munkája.

Sikeres kincskeresést!

Ládatörténet
2017.08.06 A geoláda jelszava megváltozott.
2017.05.12 Ládaellenőrzés.
2012.03.09 A leírást kiegészítettem, és új fotókat töltöttem fel.
2011.09.30 A ládát új helyre telepítettem, a nehézséget ennek megfelelően megnöveltem.
2007.09.10 A ládát adoptáltam CoVától, aki felé itt szeretném kifejezni köszönetemet az eredeti rejtésért és a négy évnyi gondoskodásért.
2003.07.21 A ládát CoVa újratelepítette, mert megsemmisült.

KRW értékelés (129 db): környezet: 4.55 rejtés: 4.40 web: 4.47 átlag: 4.47

Régi láda, nincs moderálva.

eltájoló 2021.08.23 13:55 - Megtaláltam
Szépen felmásztunk a tetejére, ahogy illik. Néhol elég morzslékos, de a kis fákban jól meg lehet kapaszkodni. Fentről pedig szép a panoráma.
A láda rendben a helyén van. Köszi a rejtést.
mmlxxii.

ballasz 2021.07.06 19:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.92
Már lejjebb is voltam, felfelé jövet láttam meg a rejteket. A fal jól mászható a letörésig, de a ládát fentről érdemes keresni. [Geoládák v3.11.3]

Korigumi 2021.06.13 20:25 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést! Sajnos nem találtam meg. Veszélyesnek tűnt nekem ez a szikla. A képek alapján kérem szépen az elfogadás. Köszönöm. [Geoládák v3.11.0]

[Jóváhagyta: geocaching.hu, 2021.07.13 06:46]

IMG_20210613_161555IMG_20210613_164123
IMG_20210613_161628IMG_20210613_161742
Csabiq 2021.06.13 12:29 - Megtaláltam
HEURÉKA! Köszönöm a rejtést! Többit otthonról, ez hosszabb lesz. Na szóval! Olvasva a ládaoldat és a korábbi logokat, már nagyon vártam ezt a találkozást.
Vajon mit fog tartogatni számomra? 3 nappal ezelőtt voltam a várban. Aznap az volt a második ládám. Következett volna a bánya és a többi. De sajnos a derekam nem így gondolta. Csökönyös picit, néha becsípődik nála valami és nem enged belőle. Így hát haza megregulázni, vagy inkább regenerálni. De ma nekiindultam. Fodor8peter logját olvasva, úgy döntöttem alulról közelítek (Aztán éjszaka megnéztem Fodor8peter egyetlen fotóját, amin gondolom Ő van, a havas hegycsúcsok és egy jégcsákány. Így már értem). Mivel a túra cipőm csúszott, gondoltam le a cipővel és usgyi neki meztélláb. Nyakamban a cipőimmel újbeggyel húzva, lábújbeggyel tolva magam a gyönyörű szürke meredélyen. Néztem a kütyüt, miközben már a nyelvemet is odatapasztottam a forró kőzethez biztos ami biztos alapon, csak a jobb tapadás végett. Úgy nézhettem ki, mint egy gekkó a szaharában. Látom hogy 5 méterre megközelítettem a tárgyat. De ott volt az a fránya függőleges letörés, vagy hát innen nézve feltörés. Bár van egy 20 évvel ezelőtti falmászós múltam, de itt győzött a józan ész, hisz mégiscsak egyedül jöttem. Úgyhogy cipőt le a nyakamból,( úgyse láttam tőle) és már sinkázott is lefelé mintha korcsolyának képzelné magát. Tudjátok, hogy lefelé mindig nehezebb( na nem a cipőnek), azért valahogy leértem. Lent pirosan mosolygó erdei szamócák kínálták termésüket, hogy erőt gyűjtsek. Elfogadtam. Aztán fel a bánya tetejére oldalról. Ott már csak a sok görbe fa közül kellett kiválasztanom az igazit, aztán a sok négytörzsű közül is a megfelelőt és onnan már nem volt visszaút. Meglett! Nagyon élveztem! Ha jó helyen indulsz nem vészes. Azért kell hozzá a hajlékony gerinc.
[Geoládák v3.11.0]

hitamas 2021.05.11 14:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.47
Gondoltam, hogy nem lesz egyszerű, de megpróbáltam. Amikor a harmadik kő csúszott ki alólam és pattant ötöt lefelé, úgy gondoltam, hogy megtettem, ami tőlem tellett .... pedig olvastam a megközelítésre vonatkozó jótanácsokat (első szikla a gerinctől ... melyik gerinc, melyik szikla ... merthogy van ott néhány.) Ha a mellékelt képek alapján elfogadható, akkor nem mennék vissza még egyszer (és megköszönöm ...).

[Jóváhagyta: geocaching.hu, 2021.06.14 16:35]

Köszönöm. :):)

DSC_0640[1]DSC_0641[1]
DSC_0642[1]DSC_0643[1]
DSC_0644[1]
fodor8peter 2021.04.11 12:17 - Megtaláltam
A kőbánya hasadékában másztunk fel a fiúkkal a tetőre, utána kezdtem keresni a ládát. Jóval lejjebb is voltam, mint a rejtés, szerencsére végül ráleltem. Felülről valóban nehéznek tűnik, alulról könnyebb.

Nabuhad 2021.04.09 10:53 - Megtaláltam

Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.6.6 teszt]

MicskuM 2021.01.30 11:41 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Krisztisom ez baromi veszéjes. [Geoládák v3.9.0]

aceespepee 2021.01.23 23:59 - Megtaláltam
megtaláltam Zsotyka és Zsozso94 társaságában :)

Zsotyka 2021.01.23 14:37 - Megtaláltam
Megtaláltam, Aceespepee és Zsozso94 társaságában.
Köszönöm a lehetőséget.

Már nagyon régóta leakartam vadászni ezt a ládát, főleg hogy a mellette levő faluban lakom.
Most hogy elolvadt az a kis hó, és újra melegebb van (10 fok) nekivágtam.
Már a feljutás is izgalmas volt 100 méteren 100 métert emelkedik, tetejébe olvadt és volt egy kis csúszkálás. Fent tényleg gyönyörű és szép a kilátás, de hogyan szerezzem meg a ládát. három helyről indultam neki. A másodiknál mint utólag kiderült már a láda alatti részen voltam. A harmadiknál jó helyen mentem le. Pont hol megálltam pihenni, és gondolkodni hol lehet, melyik résben, láttam meg, hogy pont mellette állok. :-) Pedig már gondoltam arra, hogy jelszó nélkülit logolok, mert az élet még mindig drága.
Jó tanács: Ne csúszós cipőben menj, próbáld száraz időben, a tériszonyos inkább ne, vagy csak óvatosan. (A téliszonyos mehet tavasztól őszig)
Keresd a görbe fát, és alatta a négytöves fát, ott menj le és ott lesz.

Köszönöm Fairy, ez jó volt! (kocsival én sem értem, hogy jutottál fel. Most már terepjáróval sem biztos)
[g:hu+ 2.5.7]

anettx 2020.11.28 15:08 - Megtaláltam
TFTC!
Egy mecseki ködös túra után meglett.
Korábbi logok sokat segítettek, hogy ha2 egyből jó helyre menjen le.
Én annyit írnék, hogy a gerinctől a legelső szikla a nyerő.
[Geoládák v3.7.6]

gcszas-IMG_6066
ha2 2020.11.28 15:05 - Megtaláltam
Nem teljesen veszélytelen a láda megkaparintása. Főleg a fagyott, csúszós talajon.

Csak óvatosan!Nem harap
Lent a völgyben
AncsaPancsa4 2020.08.29 18:00 - Megtaláltam
Combos, fullasztó emelkedő volt a kánikulában, de megérte. Nem tűnt esélytelennek a láda megközelítése sem, viszont egyedül voltam, így nem kockáztattam. Már lentről is szédítő volt felnézni. Azért az ösvényen felkapaszkodtam, hogy minden perspektívából lássam és a kilátás miatt is megérte még egy picit mászni. Igazán szép hely. Kérlek, fotók alapján fogadd el. [Geoládák v3.5.3]

[Jóváhagyta: geocaching.hu, 2020.10.02 20:13]

20200829_17294620200829_175350
nagygeo 2020.05.23 19:20 - Nem találtam meg
Ott voltunk, de szélére sajnos mi sem mertünk menni... El tudod ezt fogadni? köszi
Kíra, Gyöngyi, Zoli [Geoládák v3.3.2]

IMG_20200523_192031IMG_20200523_192134
nb7100 2020.05.17 08:09 - Megtaláltam
Felmentünk a gyerekekkel, de a szélére nem mertünk kiállni. A képek alapján kérnénk elfogadást. Köszönjük Bigs

[Jóváhagyta: Fairy, 2020.05.17 21:36]

IMG_20200516_103038Screenshot_20200516_103016_com.tamaspetro.geocachinghu
Liberty 2019.12.15 15:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.54
Augusztusban már jártunk Szászváron, de a mostani Kelet-Mecseki túránkba tudtuk beilleszteni a kőfejtőt. Érdemes volt a meredek úton felmenni a kőfejtő tetejére, a panoráma és a hatalmas sziklák különösen szépek fentről. A láda megtalálása nem volt egyszerű, szédítő volt a kőfejtő peremszéle. A közelben rejtettük el a GCPANT ládáját, egy fa talajszinti odújába. Köszönet a rejtésért.

Szászvár címere
tabletta 2019.11.24 13:05 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

james 2019.05.18 11:39 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.2y]

lelcache 2019.05.05 11:48 - Megtaláltam
[wapon beküldött szöveg]

BouLache 2018.12.25 12:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.55
Értékes hely ez! :) A ládaleírás talán sokakat elijeszt a láda megkeresésétől, de úgy gondolom, hogy a kőbánya és a tanösvény önmagában is remek szórakozást nyújt! ;) Mi nagyon élveztük a gyerekekkel, de a lejutást nem kockáztattuk meg a hószállingózásban.
Köszönöm, ha elfogadod jelszó nélkülinek!

[Jóváhagyta: geocaching.hu, 2019.01.31 20:50]

Lenovo_A1000_IMG_20181225_111411Lenovo_A1000_IMG_20181225_111417
Lenovo_A1000_IMG_20181225_111148Lenovo_A1000_IMG_20181225_111405
Lenovo_A1000_IMG_20181225_102058
Marzipan 2018.10.23 23:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.86
Kemény volt

g-tabe 2018.10.06 18:25 - Megtaláltam
bondi3-mal próbálkoztunk ezzel a ládával a GCTOUR vége felé már jó fáradtan.
Felülről közelítettünk a ládához, 8 méternél közelebb azonban nem merészkedtünk, via ferrata-s tapasztalat ide vagy oda. Éredmes, izgalmas volt ide eljönni, de a testi épségünket fontosabbnak találtuk a további próbálkozásnál.
A mellékelt képek alapján élnék a jelszó nélküli elfogadás lehetőségével.
Köszönöm!

[Jóváhagyta: Fairy, 2018.10.11 23:22]

8 méterfentről
fentről 2
TanEra 2018.07.01 21:54 - Megtaláltam
Megtaláltam!
Köszönöm a rejtést!

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (186 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.