geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4817. 20 éves a geocaching.hu - Budai előhegyek (GC20BE)

Útvonalterv

Az érdi levendulás

Útban az 1. pont felé

Árvalányhajmező

Kilátás a sóskúti kálváriára

Dimbes-dombos legelők Sóskút után

Sóskút és a Peca-tó közt több lovarda mellett is vezet az út

Díszsorfal a Benta-patak melleti erdőben

Peca-tó

Peca-tavi pihenő és infótábla (Nem ivóvíz!)

Öreg gesztenyefa mutatja az utat

Romos kis híd a láda közelében

Jó úton jársz!

Nyakas-kő

Madárszirt. Ott megyünk majd fent

Kilátás a Madárszirtről

Rédey-kút a biai kertek alatt (nem működik)

Szent Vendel (Szily)-kápolna

Ládagazda: Rézangyal77
Úthossz a kiindulóponttól: 19500 m
Megtalálások száma: 66 + 4 egyéb

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

Röviden
A túránk 6 pontos, 19,5 km hosszú, 486 m szintemelkedéssel. "Rejtett pontos" multi, azaz csak az első pont publikus, ahol találsz egy jelszórészletet és a következő pont koordinátáját. Járd végig a pontokat és jegyezd fel a részleteket! A jelszót a pontok sorrendjében egymás után írt részletek adják. Minden ponton található egy QR-kód is, ha applikációval keresed a ládát, akkor a Geoládák és a g:hu+ alkalmazások egyaránt be tudják olvasni ezt a kódot.

1. pont: fakéreg (erősen megkopott) jelzéshordozó fenyőn, 1 méter magasan.
2. pont: kőlapocska csipkebokor tövében.
3. pont: fakéreg többtörzsű fán, 1 méter magasan.
4. pont: láda (18 x 6 cm kerek sütis doboz) sziklarepedésben.
5. pont: faszelet ösvény melletti, jelzést hordozó fa odvában, talajszinten.
6. pont: fakéreg magányos ikerfenyőn, 1 méter magasan.

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Merre is kirándulunk?
Kevessé ismert tény, hogy a Budai-hegységnek vannak úgynevezett "előhegyei", melyek körülölelik, átmenetet képezve a Budai-hegység és a környező tájegységek között. Sok közülük saját elnevezést is kapott, mint például Bolha-hegy, Sashegy, Biai-hegység. Mi most az előhegység déli részére hívunk Titeket, az Érdtől Biatorbágyig tartó szakaszra. Turisták által nem sűrűn látogatott környék ez, változatos domborzattal, növényzettel, csodás panorámákkal, széles, jól járható gyalogutakkal.
Mi az első képen lévő útvonalat jártuk be, főleg a piros sáv Piros sáv jelzés mentén, de természetesen, választhattok más megközelítést is. Több láda mellett is el fogtok haladni, ezekkel gazdagíthatjátok a gyűjteményeteket és a kilométereket.
És ha már születésnapos, nosztalgiázós a multi, akkor hadd említsük meg, hogy több "geotörténelmi" esemény helyszínét is érintjük: GC2006, GCXM08, és GCXM13.

Megközelítés
Az első pont megközelítését és a túra kezdését Érdről ajánljuk. A város szélén lévő Esztergályos utca végén az út szélén bárhol kényelmesen le lehet parkolni.  N 47° 25,257' E 18° 51,505' 265 m [GC20BE+1parkoló]

Túraleírás
A megadott parkolótól, az Esztergályos utca folytatásán, rövid betonúton indulunk a volt katonai bázis felé, közben megcsodáljuk az út két oldalán lévő levendulamezőt. A kaput megkerülve a sárga sáv Sárga sáv jelzésen megyünk egy rövid szakaszt (2021. májusi az új túraút, nem biztos, hogy jelöli a térképed), majd áttérünk egy jelzetlen ösvényre és folytatjuk utunk a mediterrán hangulatot árasztó, fenyves-ligetekkel tagolt, fehér köves fennsíkon, ahonnan már csodás panoráma nyílik Sóskút felé. Kb 1,8 km múlva elérjük a piros sáv Piros sáv jelzést. Túránk 1. pontja is itt található a következő pont koordinátájával és a jelszórészlettel. Jelzéshordozó fenyőt keress, rajta kb. 1 méter magasan egy lapocskával! A festés erősen megkopott már, kb térdmagasságban keresd a jelet!
 N 47° 24,694' E 18° 50,630' 225 m [GC20BE-1]

A turistajelzés baloldali ágán folytatjuk utunkat, vendégmarasztaló galagonyabokrokkal övezett szekérúton. Jobb kéz felől kilátópont található, rajta fakereszttel, a domb túloldalán pedig a szent korona van kirakva mészkövekből. Innen remek kilátás nyílik multink következő pontjára, Sóskútra.  N 47° 24,502' E 18° 50,070' 143 m [GC20BE+panoráma].
Eldugott kis ösvényen kapaszkodik fel a turistaút a Kálvária-dombra, ahol a 2. pontot találod a koordinátákkal és a jelszórészlettel. Rózsabokor tövénél kutakodj a kőlapok között!

Tovább haladunk a Benta-patak mellett dimbes-dombos legelőkön át a Peca-tó felé, mely a környékbeli horgászok kedves helye. A tavacska környéke szépen gondozott, pihenőhely is várja a megfáradt kirándulót.  N 47° 26,299' E 18° 48,966' 120 m [GC20BE+pihenőhely] 3. pontunk a Sóskutat a Peca-tóval összekötő erdei sétaúton található, egy romos pince közelében. Többtörzsű fát keress, rajta lapocska kb. egy méter magasan!

A stílusosan Horgász sétánynak nevezett utacskán követjük a patakot, egészen a biai vadászházig, ahol nekiindulunk a Biai-hegységnek. A piros sáv Piros sáv és piros kereszt Piros kereszt találkozásánál, a régi, romos hidacskánál balra fordulunk és pár lépés után már fel is mászunk egy kis sziklaplatóra, ahol megkeressük a 4. pontot, a ládikót. Logolás és az információk feljegyzése/fotózása/kőbevésése után irány a Madárszirt!

A Madárszirt a Tétényi-fennsík széle, az egykori Pannon-tenger üledéke alkotja ezt a leszakadt sziklaperemet. Utunk ennek tetején vezet tovább: balról Etyekre és Biatorbágyra látunk rá, jobbról beszakadt pincék szegélyezik az ösvényt. Zártkertes övezet után, újra visszatérünk az erdőbe és elérjük következő pontunkat, az ötödiket, a Szily-kápolnánál. Sárga festést viselő fa odvában keresgélj lapocskát, talajszinten!

Innen a sárga kápolna Sárga kápolna, majd sárga sáv Sárga sáv jelzésen megyünk tovább, hogy visszacsatlakozzunk a piros sávra Piros sáv Érd felé. Fenyvesek és lombhullató erdőrészek váltakoznak, míg kiérünk újra a fennsíkra, ahol az utolsó, hatodik pontunk található. Mivel 2013-ban a közelben volt a Geokarácsonyfa, így mi is egy fenyőre rejtettük a lapocskánkat. Magányos fát keress, azon is egy méter magasan kutakodj!

Itt el is hagyjuk a turistajelzést és a tájat átszövő rengeteg ösvény valamelyikén visszajutunk a parkolóba.

Reméljük, tetszett a túra! Jó pihit kívánnak a rejtők: Rézangyal77 és Zöldfülű.

KRW értékelés (30 db): környezet: 4.80 rejtés: 4.91 web: 4.93 átlag: 4.88

Mizo6869 2021.10.11 14:04 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Minden pont a helyén volt. A QR kód nagyon tetszett. Az útvonal ismerő volt a Bia 25 túráról. Úgy gondoltam Mtb kerákpárral fogom teljesíteni, ezért vettem egy kerékpárt. Még soha nem tekertem terepen. Az eleje nagyon tetszett. Aztán jött a Sóskúti kálvária. A kálvária után szintén jó volt tekerni, de a Madárszirt már nem volt kellemes. A környéken sokan kirándultak. Elismerően néztek rám amikor felcipeltem a kerékpárt. Én kezdtem azt érezni, hogy ez még sem volt olyan jó ötlet. A Szily kápolnánál jött egy meredek lejtő amit nem sikerült épségben leküzdeni. Akkorát estem, hogy a bukósisakom eltört. Szerencsére nagyobb bajom nem történt. A kápolnától akadály pályaként éltem meg a terepet. Annyi kidölt fán kellett keresztül emelnem a kerékpárt. Többet toltam, mint tekertem. Úgy elfáradtam, hogy haza kellett mennem. A 6. pontot két nappal később kutyával kerestem meg. Összefoglalva egy kellemes túra, de nem kerékpárral. Azt gondolom kerékpárral nehezebb, mint gyalog. Zoli Érdről.

SagiK 2021.10.09 16:40 - Megtaláltam
(Lazy wapon beküldve)

nszk 2021.10.09 16:40 - Megtaláltam
SagiK társaságában

dvcs 2021.10.09 16:40 - Megtaláltam

kismaczu 2021.10.09 14:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.17
Nekünk már sok egyben 20 kilométer,és mivel közel lakunk,két részletben jártuk be.Köszönjük szépen a rejtők kiváló munkáját. Nagyon tetszett a fakéreg megoldás,és a pontos leírás,méltó volt a 20. éves jubileumhoz.

mura 2021.10.09 13:47 - Megtaláltam
Ez volt a 7. gyalogosan végigjárt jubileumi kirándulós multim. Mivel a javasolt Érd-széli kiindulópont tömegközlekedéssel kevésbé jól közelíthető meg, mint Sóskút, ezért onnan indítottam a túrát. A pontokat 2-3-4-5-6-1 sorrendben kerestem fel. Szerencsére a Kálvária-hegyi pont a pontos koordináta ismerete nélkül is meglett. A Peca-tó volt számomra ismeretlen ebből a körből, és az nagyon tetszett. De jó volt újra felkeresni a Nyakas-kőt és a Madár-szirtet is. Tetszett a túra vonalvezetése is, és az is, hogy jórészt erdei/mezei utakon halad. Nagy köszönet a rejtésekért és persze boldog születésnapot geocaching.hu!

kicsiscele 2021.10.03 14:45 - Megtaláltam
scele társaságában

scele 2021.10.03 14:44 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

golyostoll 2021.10.03 13:00 - Megtaláltam

urbanj 2021.10.03 13:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.42
Minden pont könnyen meglett, az útvonal egy része ismerős volt a teljesítménytúrákról. Köszönjük a rejtést.

nmárti 2021.10.02 14:21 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 4.60
Ismerős helyeken újra, jó volt ide visszatérni. A Madárszirt az egyik kedvenc helyem, de a sóskúti dombokat is szeretem :) Köszi a rejtést!

molka 2021.09.25 12:50 - Megtaláltam
Sétáltunk egyet a barátokkal! Köszi!

B4FDF0E1-32AB-41D4-B5B1-501F1707156DBC06CA03-0576-4316-B667-9EA33BB32BE6
2954C617-E0F1-4589-BBAA-21ED30EEBD4BADC40EB6-63DD-4AC3-9B50-65FCF5EB2805
FD0FB77D-CA8A-45C7-BB3D-0827265F368901913D2F-522B-48BC-A22D-F1BAA3C5EF88
E0306D2C-497F-44C3-B530-8484EEE7B5C7
kópé1993 2021.09.25 12:50 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

kectam 2021.09.25 12:50 - Megtaláltam
Egy remek túra, remek társaságban, Anita, Bea, Molka, kópé1993, LionDaddy és pliptai társaságában. Pontról pontra haladva találtuk meg, több hely már ismerős volt a korábbi megtalálásokból, de sok helyen még nem jártunk. A kettes ponton nem a kövön van a láda, hanem egy kis üregben, mert elengedte a ragasztó, a többi pont és a láda is rendben van.

20210925-08143120210925-084055
20210925-08445820210925-091208
20210925-09143820210925-091557
20210925-10041320210925-110034
20210925-11012620210925-113120
20210925-11522220210925-123015
20210925-131214
pliptai 2021.09.25 12:48 - Megtaláltam
Túra a "szokásos" kiváló túracsapattal: Anita, Bea, Molka, kectam, Liondaddy, kópé1993. Ideális időjárás társult a szelíd útvonalhoz, bár visszafelé kicsit emeltünk a túra nehézségésn egy kis bozótharc beikatatása segítségével! Köszönet a rejtésért!

LionDaddy 2021.09.25 12:47 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.47
Egy újabb 20-as láda bejárására szervezett baráti túra remek, késő nyárias időjárásban és jó társaságban. Anita, Bea, Molka, kectam, kópé1993 és pliptai társaságában, Molly kutyával kiegészülve indultunk az ajánlott parkolóból.
A QR kódok működtek, pontról pontra haladva, néhol egy-egy másik geoláda miatt megszakítva jártuk be az útvonalat.
Az utolsó pont után még egy kis kalandozás, dzsindzsa harc is kijutott a volt katonai bázis területén, de aztán csak visszajutottunk a kocsikhoz.

Köszi a rejtést!
[g:hu+ 2.7.14]

Maratonos Maci 2021.09.18 15:05 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.90
Napvirággal ....

napvirág 2021.09.18 15:05 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.21
Egy lendülettel mentünk végig az ajánlott útvonalon. Sok hely már ismerős volt számunkra a BIA 25 teljesítménytúra kapcsán, de jártunk ismeretlen helyeken is, így lett azután kerek ez mai kirándulásunk.

Köszönjük a lehetőséget, jó volt vele élni.

johnnycache 2021.09.12 15:50 - Megtaláltam
Köszönöm az élményt! :-)

erdei csiperke 2021.09.11 18:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.82
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Két részletben sikerült, mert július 4-én már sötétben érkeztünk az 5. Pontra. Így éppen az előző fánál kerestük a jelszót. Persze hogy nem találtuk, de ma megvilágosodtunk. Nagyon szép helyeken jártunk. [Geoládák v3.12.1]

KP1965 2021.09.11 10:10 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.24
Úgy alakult, hogy nem egyben, hanem több kisebb szakaszban teljesítettem a túrát, sóskúti, biatorbágyi és érdi kiindulópontokkal. Azért a jubileum tiszteletére megvolt összesen a 20 km. Ez volt a második 20 év - 20 km túrám.

20210910_08411520210910_090124
20210910_18273120210910_185517
20210911_102043
lbtibsz 2021.09.10 18:43 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 3.56
Köszönöm a rejtést. Log később.

emiGrant 2021.09.08 17:15 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 4.39
A környéket többnyire ismertem, de inkább caching and hashing alkalmával. Bár VP írta, hogy itt tájfutott is, az biztos nagyon régen lehetett, mert én nem emlékszem tájfutó versenyre itt. A hash-el kétszer is voltam itt, egyszer Érd felől, egyszer meg Biatorbágy felől. Ruházatomban is volt azért mind három hobbimra utalás: a sapkám az kesser sapka volt, a pólóm az hashing-es, míg a nyakamba akasztott GPS az egy tájfutó versenyen, Horvátországban, nyert szalagon lógott. A táv miatt ezt is két adagban teljesítettem. 1-2-3 még a múlt héten, 4-5-6 ma. Roy aluszkált egy jót a Nyakaskő alatti parkolóban, aztán átutazott Érdre és így megint ügyesen lineáris volt a túrám. Nekem a Nyakaskő és a Pecató tetszett a legjobban. A Szily kápolna is aranyos, de magamtól nem mentem volna vissza. Úgy egészben nagyon tetszett, köszi a rejtést!

K.L. 2021.09.05 17:29 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

Az útvonal jó része ismerős már volt, részben a Bia-25 teljesítménytúra miatt. De a többi szakasz, Érd környéke is teszett.

törő 2021.09.05 15:23 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Kerekparral jartam be. Korábbi kessekbol adódóan már ismerős volt a környék. [Geoládák v3.11.3]

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (70 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.