geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ
4648. Veszprém-Alsóörs vasútvonal (GC911)

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

Így már ismerősebb? Aki a Balatonon északi partján járt, látta ezt a támfalat. De vajon tudta, hogy a mi volt a funkciója? A Káptalanfüredi vasúti hid napjainkban.

Így már ismerősebb? Aki a Balatonon északi partján járt, látta ezt a támfalat. De vajon tudta, hogy a mi volt a funkciója? A Káptalanfüredi vasúti hid napjainkban.

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

Remetevölgy vasútállomás

Remetevölgy vasútállomás

Jutasi pályaudvar

Jutasi pályaudvar

Korabeli menetrend

Korabeli menetrend

Veszprémi gabona-piacz

Veszprémi gabona-piacz

Véghely Dezső

Véghely Dezső
Szélesség N 46° 59,000'
Hosszúság E 17° 58,156'
Magasság: 154 m
Megye/ország: Veszprém
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 1970.01.01 01:00
Megjelenés időpontja: 2020.06.08 04:56
Utolsó lényeges változás: 2021.01.18 22:23
Rejtés típusa: Multi geoláda (4H)
Elrejtők: Csg12
Felhasználó: Csg12
Nehézség / Terep: 2.0 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 20000 m
Megtalálások száma: 64 + 4 egyéb
Megtalálások gyakorisága: 1.9 megtalálás hetente


Rövid leírás
Négypontos multi az egykori gyönyörű Veszprém Alsőörs útvonalon. Minden ponton jelszórészlet, az első három ponton a következő pont koordinátája. A multit biciklivel a legélvezetesebb lejárni.
Segtség:
1. pont: etekeF 15x15x8 cm Narancssárga tetejű
2. pont: !zár meN 8x8x4 cm
3. pont: .úgámoráH 15x15x8 cm
4. pont: !zár meN 8x8x4 cm

Jelszó: az egyes pontokon összegyüjtött jelszórészletek 3-4-1-2 sorrenben.

 N 46° 59,100' E 17° 58,600' 123 m [GC911+parkoló]

A ládáról

A geoláda végigvezet az egykori 11-es számú Bakonyvasút Alsóörs-Veszprém szakaszán. Legcélszerűbb kerékpárral keresni a ládát, ugyanis az Alsóörs-Balatonalmádi-Veszprém kerékpárút nagyrészt megegyezik a vasút nyomvonalával. A vasút egyes elemei, hidak, támfalak, töltések, talpfák sok helyen megmaradtak, a multi célja ezek bemutatása. A vasút állomásépületei a mai napig állnak, csak immár lakóházként, nyaralóként funkcionálnak.

Személyes indíttatás

Gyerekkorom legszebb nyarait Káptalanfüreden töltöttem, sokat meséltek az idősek az ország legszebb vasútvonalának tartott 911. számú Alsóörs-Veszprém vonalról, mely Káptalanfüredet is érintette.. Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A vasút nyomait számtalan helyen fel lehet fedezni, a multi célja ezeknek a bemutatása.

Előzmények

A 911-es számú Alsóörs-Veszprém vasútvonalat 1909-ben építtette Veszprém városa a város és a Balaton áru- és személyforgalmának megkönnyítésére. 1909. június 8. napján avatták fel a vasútvonalat. Megszűnése előtt a mai 11-es számú Győr-Veszprém-vasútvonal részeként üzemelt, közvetlen vonatok is indultak Győrből a Balaton partjára.
22 km hosszú vasútvonal megállói a következők voltak: Veszprém, Veszprém külső pu., Jutas Veszprém régi, Veszprém ipartelepek, Veszprém honvédlaktanya, Meggyespuszta, Meggyespuszta, Meggyespuszta 2. sz. őrház Szentkirályszabadja, Balatonalmádi-Remetevölgy, Sárkuta, Sárkuta 4. sz. őrház, Balatonalmádi-Öreghegy, Káptalanfüred, Balatonkáptalanfüred m.h,. Alsóörs

 N 46° 59,116' E 17° 58,554' 123 m [GC911+Alsóörs vasúti megálló]

 N 47° 1,729' E 18° 0,485' 123 m [GC911+Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló]

 N 47° 2,095' E 18° 0,247' 123 m [GC911+Balatonalmádi Remetehegy vasúti megálló]

 N 47° 2,612' E 17° 57,802' 123 m [GC911+Szentkirályszabadja vasúti megálló]

 N 47° 2,995' E 17° 56,311' 123 m [GC911+Meggyespuszta vasúti megálló]

 N 47° 5,696' E 17° 55,049' 123 m [GC911+Veszprém régi vasúti megálló]

A balatoni vasút gondolatának felvetődése és tervek a megvalósításra

"1881-ben sokan javasolták egy lóvasút megépítését a Veszprém és Balatonfüred közötti közlekedés megoldására. [...] Óvári Ferenc 1892-ben elmondott parlamenti szűzbeszédében a filoxiavész miatt kilátástalan helyzetbe került kivándorlásra ítélt Balaton melléki nép helyzetén való javítást éppen egy jó közlekedési politikában látta. A tapolcai, nagyvázsonyi és veszprémi választókerületek országgyűlési képviselői (Csigó Pál, Óvári Ferenc és Szabó Imre) 1893. február 15-én memorandumot intéztek a miniszterelnökhöz, melyben a filoxiavész miatt szükségessé vált szőlőfelújítások támogatására tett javaslataikat a Balaton-parti vasút kiépítésének szükségességével zárták.

1894. augusztus 12-én Balatonfüreden a Balaton-parti vasút ügyében Óvári Ferenc és Véghely Dezső javaslatára kimondták, hogy a vonalat Veszprémtől, Szentkirályszabadja, Almádi és Vörösberény érintésével a Balaton-parton haladva egészen Keszthelyig kell megépíteni. Az értekezleten elfogadott javaslat megvalósítására 200 tagú végrehajtó bizottságot választottak Véghely Dezső Veszprém megyei és Cserán Károly Zala megyei alispán elnökletével.

Az építés előkészületei 1899-ben kezdődtek meg. Mivel a Balatonparton 103, Szentkirályszabadjánál 286, Veszprémben pedig 266 méter tengerszint feletti magassággal kellett számolni, a Malom-völgyi meredek vonalvezetés miatt elsősorban személyforgalommal számoltak. Ráadásul mivel a villamosvontatás drága és fejletlen volt, a gőzvontatás pedig nehézkes, a vasutat motorkocsis üzemre tervezték. Az előkészítés és a területkisajátítások az érintett települések érdekellentétei miatt végül több évet vettek igénybe: az építkezés csak 1907 októberében kezdődhetett meg. A huszonkét kilométer hosszú Alsóörs-Veszprém szakaszt hét hónap alatt hozták létre, 1908 szeptemberében gördült rajta végig először vasúti szerelvény. A hivatalos átadás és avatás 1909. július 8-án volt. Mivel a vonal áthaladt Veszprémen, így a külvárosban lakók számára megkönnyítette a belvárosba jutást. A Balaton környéki településekről is egyszerű eljutást kínált Veszprémbe, valamint az idegenforgalom szempontjából is fontossá vált, mivel Északnyugat-Magyarországról is gyorsan el lehetett érni a Balatonhoz.

Megszüntetés

Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A pályát 1974-ben végleg felbontották, ma csak pár száz méter emlékeztet a veszprémi vasútállomásnál, a Veszprém belvárosa felé kanyarodó rövidke szakasz.

Jövő

A Veszprém-Alsóörs vonal új nyomvonalon történő újjáépítése nagyon sokba került volna 2011-ben az NFM szerint. A közelmúltban közlekedési fórumot tartottak Balatonalmádiban, melyen a 11-es számú Győr-Veszprém vonal egykor a Balatonig vezető, Veszprém-Alsóörs szakaszának helyzete, esetleges újraélesztése is szóba került. A Magyar Idők szerint a rendezvényen elmondták: először is fel kellene mérni az egykori nyomvonal jelenlegi állapotát, a vasúti forgalom visszaállításához azonban a környező települések komoly összefogására lenne szükség. A lap a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál (NFM) arról érdeklődött, van-e esély a megszüntetett vonalszakasz újraindítására. A minisztérium válasza meglehetősen egyértelműsíti a helyzetet. Az 1968-as gazdasági reform közlekedéspolitikai koncepciója következtében közel ötven éve megszüntetett, huszonkét kilométeres vonal két szakaszán kerékpárutat építettek a vasúti alépítményen. Máshol nemcsak a síneket, hanem a szükséges műtárgyakat, például a 71-es főút felett átvezető felüljárót is elbontották. Az egykori nyomvonal jelentős részén Veszprém és Balatonalmádi belterületén is közutakat és épületeket alakítottak ki. Vagyis gyakorlatilag nincs esély a forgalom ismételt felvételére. Egy új nyomvonalon való újjáépítés pedig rendkívül magas költségekkel járna a nehéz terepviszonyok miatt.

forrás:
Veszprém-Alsóörs vasútvonal története
www.vasutallomasok.hu
Indóház online
Youtube videó a vasútvonal történetéről
Állapot: beteg

KRW értékelés (32 db): környezet: 4.51 rejtés: 4.04 web: 4.64 átlag: 4.39

-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
-
GPS nélkül is érdemes megkeresni
+
kereshető egész évben
+
kereshető 24 órában
-
a látnivalóért fizetni kell


targonczas 2021.01.17 13:09 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.4.10]

Kisbubi 2021.01.12 12:33 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

Mr Bean 2021.01.11 16:16 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

paidlp 2021.01.11 15:32 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

csehipest 2021.01.04 17:16 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]

Acsart 2020.12.30 17:00 - Megtaláltam KRW környezet: 3 rejtés: 1.5 web: 4 átlag: 2.83 súly: 3.98
Meglelve! Köszönjük az élményt és a rejtést: Andi, Laci

IMG_20201017_125302IMG_20201121_153448
IMG_20201230_171509IMG_20201230_171836
Aniko & Gyuri 2020.12.28 19:21 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

bagolyvera 2020.12.20 23:59 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszi!

Ignis9 2020.12.20 15:49 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.02
Bagolyverával közösen, köszönjük! :) Azért ez nem volt annyira rossz, mint ahogy többen is írták. Vannak ennél sokkal értelmetlenebb rejtések...

Bubu_83 2020.11.28 11:20 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.75
Meglett, köszi. Az első három pontot még augusztus végén, bringával gyűjtöttem be, a vasútállomásra ma sikerült odaérni. Tetszett!

20200830_08184720200830_081852
20200830_08185520201128_103248
20201128_10330120201128_103315
20201128_10354320201128_103643
letya2 2020.11.02 17:37 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.7.6]

S13 2020.11.02 17:36 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.21
Megtaláltam, köszi a rejtést! [Geoládák v3.7.6]

MZ/XX 2020.10.24 15:53 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.3.4]

V_Gabor 2020.10.24 12:29 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 3.5 web: 4.5 átlag: 4.00 súly: 4.47
Elolvasva az eddigi találatokat, a drive-in keresés mellett döntöttem. Az útvonalat GCPUPU kapcsán már letekertem.

A második pontot valami fura ok miatt rosszul rögzítettem a g:hu+ app-ban. Az a vicces, hogy egy nagyon jó és logikusnak tűnő helyre vitt a téves koordináta. A bringaút éppen ott megy át egy volt vasúti kőhídon. Felhívtam a rejtőt, aki szívesen próbált segíteni. Fotóm volt, így most a GPS-be pötyögtem be, immár helyesen. Innentől eseménytelenül kerestem és találtam az összes rejtést. Mind a helyén volt, koordináták pontosak.

A 3. láda kicsit beázott és penészes is a füzet. A koordinátát tartalmazó lap kiszakadt a füzetből. Erre érdemes lenne ránézni!

Nekem nagy bajom nincs ezzel a multival. Talán feleslegesnek érzem a rejtett pontokat, de ez sem nagy tragédia.

Kerestem már ennél szörnyűbb helyen rejtett ládákat is.

Köszönöm!
[g:hu+ 2.3.4]

2020-10-24 10.54.41R2020-10-24 10.55.06R
2020-10-24 10.55.23R2020-10-24 11.14.04R
2020-10-24 11.16.15R2020-10-24 11.58.30R
2020-10-24 12.27.02R2020-10-24 12.27.42R
Paul 2020.10.23 18:14 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.7.6]

Zugi 2020.10.23 15:18 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 3.85
Részemről a Balaton körüli ládák szisztematikus levadászása miatt került sor erre a multira, annak ellenére, hogy elég jó távot átölelnek a pontjai.
Amit bemutat, az érdekes ismeretanyag. A táj, a pontok közötti haladás mind nagyon szép.
Ami viszont nem tetszett az egyrészt a rejtett pontok. A pontokból az első kettő erősen mugli veszélyes helyeken is van, illetve kár az igénytelen kivitelezésű leírásokért a ládákban. Kézírással össze-vissza, sok egyik-másik helyen még épp, hogy olvashatóan a papírfecniken. Másrészt ha a rejtő elsősorban kerékpáros multinak képzeli el, akkor a 3. pontját miért tette jó messze a bicikliúttól egy olyan helyre, ahova felázott, sáros és beszántott szántóföldön haladva lehet eljutni?

Jómagam a legelső pontját még szeptember 13-án autóval találtam meg, hatalmas strandolós tömeg és bringaforgalom mellett. Nehéz volt észrevétlen maradni. A második pontja mellett utána többször elhaladtam, de végül október 23-án bringával terveztem egy szép kirándulás keretében. A Határ étterem parkolójától indultam, de a 2-es pontért kétszer kellett visszamenjek a piros lámpánál feltorlódó kocsioszlopok figyelő szemei előtt, mert elsőre sajnos mint kiderült, a kis füzetből nem a következő pont koordinátáit sikerült felírjam, hanem a ládában feleslegesen benne lévő, éppen aktuális pont koordinátáját.
Innen kezdve jött a bringa. A bringaút végig kifogástalan Veszprémig. Egyes szakaszain már ládáztam, így az almádi kiállított gőzmozdonynál is már jártam a nyár elején egy másik láda kapcsán, valamint a GCALRE láda megtalálásakor is kíváncsian megmásztam mellette a töltést, megkukkantva, hogy mi van a tetején és már akkor tetszett az a szuper bringaút ott az erdőben. Egyedül jelenleg az átépülő veszprémi körgyűrűn van erősen megbonyolítva az átjutás.
A veszprémi pályaudvar pedig épp a város legátellenesebb pontján volt, ami miatt az egész várost át kellett szelni, de nagyon szeretem Veszprémet, így élmény volt benne bringázni.

kép01_2kép02_2
kép03_2kép04_2
kép05_2kép06_2
kép07_2kép08_2
kép09_2kép10_2
tfmb 2020.10.19 12:37 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 3 web: 4 átlag: 3.67 súly: 3.82
Köszi a rejtést!

hitamas 2020.10.18 12:23 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.44
Nagy szerencse, hogy nem vagyok moderátor, ezért nem ismerhettem az ennél sokkal jobb ládatervet. Nekem így is jó. Főleg azért, mert édesapám gyerekkori barátjának, aki Veszprémben élt, volt egy nyaralója Alsóörsön és 1960-61-ben lehetőségünk volt a Balatonnál nyaralni. Nagyon sok mindenre emlékszem ... arra a gőzösre is, aminek a masinisztája meginvitált a vezetőfülkébe. Persze nem mertem menni, mert orrán-száján füstöt okádott, gőzt fújt, parazsat köpött, de elhúzta a vonatot Alsóörstől Veszprémig (meg vissza). Szóval ez - nekem - több, mint egy geoláda ... :)

nmárti 2020.10.17 12:36 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 4.56
Köszi a rejtést, részletek később.

Csg12 2020.10.12 12:50 - Egyéb
Kedves Játékosok!

Mikulás hozzászólása teljesen tényszerű és helytálló.

A láda ebben a formájában kényszermegoldásként született.
Az élet alakít faramuci helyzeteket azonban ez senkit sem menteít a felelősség alól, így engem sem.

A moderátorokat illető kritikákat a rejtőre vonatkoztassátok, mert úgy korrekt.

Csg12

Mikulás 2020.10.10 12:30 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 2.5 web: 2.5 átlag: 3.00 súly: 4.69
Balatonvilágosi hétvége szombatján ugrottunk el Veszprémba (városi séta, állatkertlátogatás Lilluval), de előtte kitetettem magam Alsóörsön az első pont környékén. Ez nagyon nagyon tetszett, Lilluval kerestük meg. Nagyon jó rejtés, igazán jól illett a tematikába. Innentől azonban sok-sok meglepetés volt: pozitív is, de főleg csalódás. A második pont (bár a rejtés maga tetszett), de a helyszínt jogosan kritizálták az előttem keresők. A 71 út mellett egy villanyoszlop? Ez nem a Gábor-szint! A harmadik pont sem igazán bringabarát, de ott legalább látszott a régi nyomvonal. A rejtés nagyon gyenge viszont. A negyedik pont megközelítése megint csak nem volt épp egyszerű, de ott a régi sínek, a vágány vége miatt még érthető...
Ami nagyon nem tetszett (és ez egyben válasz a modikat citló hozzászólásokra): mi nem ezt moderáltuk. Szerintem egyetlen pont sem ott van, amik a moderáláskor volt. Látom a rejtett mezőben a pontok koordinátáit és semmi köze a valósághoz. Nem pár száz méter eltérés van (az is sok lenne), hanem kilométerek, a rejtések módja is teljesen más lett volna. Ezt kár volt moderáltatni, ha valami merőben más jelenik meg...
No, de legyen pozitívum is: nem bringáztam még ezen a remek bringaúton Almáditól Szentkirályszabadja felé és nagyon klassz útvonal. Jól esett a kis edzés (25 km) és szép idő volt, szélmentes, stabil 18-20 fok, így október elején. Ez ajándék időjárás. Utána még alaposan kisétáltuk magunkat a lányokkal az állatkerben. Nem vagyok egy nagy rajongója az állatkerteknek, de ez momentán tetszett...

Mikulás

IMG_7972IMG_7973
IMG_7976IMG_7980
IMG_7981IMG_7983
IMG_7984IMG_7987
IMG_7988IMG_8029
IMG_8030IMG_8044
Walterhal 2020.10.05 23:59 - Egyéb
Gyermekkorom sok emléke köt ehhez a vasúthoz. A kertünk végében volt a töltés.
Az első pont környezetében teljes rekonstrukció zajlik, szedik fel a síneket és szerelvényeket. Kérdéses, meddig marad a láda rejteke.

Mr Zerge 2020.10.04 10:00 - Megtaláltam
Megvan, részletesen késöbb... Üdv Mr Zerge.

Az 1. pont még tetszett, tényleg jól kapcsolódik most is a vasúthoz. A 2. pont érthetetlen volt számomra, miért kell a 71-s út mellett balesetveszélyes gyaloglásra kényszeríteni a kessereket? A 3. pontnál értem, hogy nyomvonal, de a szántáson, sárban, villanypásztoron keresztül egyszerűen szivatásnak éreztem. A 4. pont kissé kényes a vasúti terület miatt. A régi gőzmozdony tetszett, akár ott is lehetne egy mágneses doboz, akkor nem kellene feltűnően az állomás külterületén bóklászni a kessereknek.

Skali&Margó 2020.10.03 07:30 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.33 súly: 4.16
OK!

Strombus 2020.10.02 18:09 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 3 web: 5 átlag: 4.00 súly: 4.56
Hát ez nagy csalódás volt!
Májusban, röviddel ennek a multinak a megjelenése előtt bicikliztük végig az útvonalat petheovacka .com-os, de már itteni megjelenésre előkészített 12 pontos ládasorozatát. A volt vasút nyomvonalát valóban végigjáró, érdekes emlékeit bemutató, ötletesnél ötletesebb rejtések, nagy gondossággal elkészített ládaoldalak.
Szeptemberig pihentettük ezt a ládát, gondoltuk, addigra megemésztjük a csalódást, hogy nem az jelent meg itt is és nem bánjuk azt sem, hogy ismét fel kell tekernünk Veszprémbe, szép az útvonal és biztos ötletesek ezek a rejtések is.
1. pont: rárejtve a .com-os ládára. Ha a 80 m-re lévő volt fordító bemutatása a cél, miért nem ott a rejtés? A laminált mugli infó hiányzott, tettem.
2. pont: főút mellett a bemutatani kívánt látnivalótól 150 m-re. A megközelítése se biciklivel, se gyalog, se kocsival nem élvezet. A doboz valószínűleg be fog ázni, ezért a logbookot zip-lock zacskóba tettem és a hiányzó mugli infót is pótoltam.
Na, itt ment el a kedvünk ettől a ládától, inkább egy másik multi keresésével töltöttük a délutánt és 3 héttel később kocsival kerestük meg maradék 2 pontot, mivel azok pont a gyönyörű kerékpárutas részt hagyják ki és lényegében drive-in megközlíthetők.
3. pont: bozótos erdősávszerűség. A láda a földön, minden takarás nélkül. Talán egy fa ölében a helye, de abban áll a víz, talán valaki ezért hagyta kint. A fa tövébe visszarejtettük. A nyirkos logbookkat nem tudtunk mit kezdeni, így nem lett volna értelme bezacskózni. Mugli infót tettem. Utána felkerestük a kb. 500 m-re lévő látnivalót, a volt állomásépületet. Érdekes volt az 1971 óta ott lakó emberrel beszélgetni.
4. pont: A rejtés nem hozott meglepetést. Mugli infót itt is tettem.
Ha valakinek ennyire ákom-bákom a kézírása és nem tudja a rendelkezésre álló felületet sem jól beosztani, érdemes a logbookba szánt információt gépen megszerkeszteni, kinyomtatni és beragasztani a füzetkébe.
Biztosan nem lennék ilyen szigorú ezzel a rejtéssel, ha nem lenne ilyen nagy a kontraszt. Ha nem bosszantana, hogy van egy ugyanezt bemutató sokkal jobb ládasorozat, amit igen kevés magyar játékos fog megtalálni, mivel a nagy többség csak ezen az oldalon játszik. :-(


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (68 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.