Elhelyezés időpontja: 2019.12.14 11:50
Megjelenés időpontja: 2019.12.14 12:22
Utolsó lényeges változás: 2020.12.09 16:03
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: fabian11
Felhasználó: fabian11 Nehézség / Terep: 2.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 20 m
Megtalálások száma: 108 + 1 jelszó nélküli + 1 sikertelen + 1 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.7 megtalálás hetente
A PET előforma akasztva a vonaton keresendő. Az első kerék mellett van egy oszlop. A két hatalmas piros csavar között benézve az oszlophoz meglátod a ládát.Mindezt a büfé felőli oldalon csináld. Kérlek óvatosan tedd vissza a ládát.
Mozdonyra ne mássz fel csak járd körbe.
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Megközelítés
Autóval érkezhetünk a 4-es főúton, és a 42-es főúton. A városba érve keressük a vasútállomást, melyet táblák jeleznek, parkolás a vasútállomás előtti parkolókban lehetséges. Vasútvonalon megközelíthető a 100-as Budapest-Záhony fővonalon, Berettyóújfalu felől a 101-es, Szeghalom felől a 128-as vasútvonalon.
Szobormozdony
Magyarország vasút történelmében gyakran előfordul, hogy a kiöregedett, akár technikailag elavult mozdonyokat kivonják a forgalomból. Egy részük megy a bontóba, más részüket egy-egy vasútállomás, múzeum területén kiállítják. Az országban sok helyen láthatunk az állomás előtt, mellett végleg leparkolt gőz vagy akár elektromos mozdonyokat.
Püspökladányban Kotra Károly fűtőház főnök kezdeményezésére 1981-ben állítottak ki először szobormozdonyt. A 242 sorozatszámú, Búvár becenévre hallgató gőzmozdony, az akkor leggyorsabb mozdony volt, 161 km/h végsebességre képes. Ezt a mozdonyt felújították s nosztalgia vonatok továbbítására használják.
A helyére 1998-ban került a 376 sorozatszámú, 578 számú gőzmozdony, amely max. 50 km/h sebességre volt képes.
Kiállítását követően a MÁV forgalmi dolgozói, több szakterület segítségével felújították, s ma is látványos és gondozott állapotban lehet megtekinteni.
A 376 sorozatszámú gőzmozdonyt 1910-1923 között gyártotta a Magyar Királyi Állami Vasgyárak / MÁVAG Budapest. Összesen 399 darab 376-os mozdonyt állítottak üzembe. Folyamatosan fejlesztve a típus átélte a két világháborút, s még a II. világháborút követően is jelentős számban továbbítottak szerelvényeket Magyarországon, Romániában, Jugoszláviában és Csehszlovákiában. Hazánkban 125 db maradt, melyből 54 volt működőképes, 28 db javításra várt és 43 db bontásra várva, javítatlanul volt félreállítva.
Püspökladányi vasútállomás
Az állomás vasúti csomópont. A Tiszavidéki Vasút 1857-ben adta át Szolnok-Püspökladány-Debrecen elsőrendű vonalát, melyből itt Püspökladányból ágaztatta ki az egy évvel később átadott Püspökladány-Berettyóújfalu-Biharkeresztes-Nagyvárad felé vezető vasútvonalat.
Ezzel ez volt a Tiszántúl első vasúti csomópontja.
Csak jóval később, 1898-ban indult be a vonatközlekedés a Püspökladány-Szeghalom vonalon, amikor átadták a hiányzó Püspökladány-Füzesgyarmat közötti szakaszt.
A műemlék jellegű épület jellegzetes Tiszavidéki Vasúti felvételi épület. 1989-ben készült el eredeti állapotba történő helyreállítása.
A magyarországi császári királyi főkormányzószék 1856. november 23-án kötelezte a Tiszavidéki Vasúttársaságot pályaudvarok létesítésére Szolnoktól Debrecenig, illetve 1858. végéig Püspökladánytól Nagyváradig. 1857. április közepén a vasúttársaság megkötötte az épületek felépítésére a szerződéseket, köztük a püspökladányi állomásét is.
Az állomás az első időkben négyvágányos volt. A csomóponti állomás fontosságát tükrözi, hogy a vasúttársaság a főépület elé eső három vágány fölé az épület hosszával megegyező hosszban díszes fedett fa csarnokot ácsoltak, amit színesre festettek. Ez annak idején is ritkaságnak számított, ma már sajnos egyik magyarországi állomáson sem található ilyen csarnok, a régi képek között azonban több felvételt is találunk, melyen ez a csarnok jól látható.
(forrás: Püspökladány várótermében kifüggesztett ismertető.)
A csarnokot visszatérő tűzesetek miatt 1918-ban végleg lebontották. Az állomásépületet 1935-ben, 1989-ben és 2018-ban is felújították.
Püspökladány jeles lakója Bíró Ferenc Mihály, akit a mozdony füstje megcsapott és élete munkássága során létrehozott egy komoly vasút történeti kiállítást amely magánkiállítás.Megtekinthető weboldalán, vagy személyesen előzetes egyeztetés után.
Köszönet az engedélyért s az együttműködésért Sulyák Tibor Állomásfőnök Úrnak.
Püspökladány
Hajdú-Bihar megye Nyugati határán a Hortobágy, Dél-Hajdúság, Nagy-Sárrét találkozásában fekvő település. Lakosságának száma 16-17 ezer között van.
A XIX. századtól jelentős tényező a közlekedés fejlesztése . Püspökladányon halad át a Budapest-Záhony, illetve a Budapest-Nagyvárad közötti vasútvonal (1857-58.) illetve a 4-es számú országos főközlekedési út is áthalad a városon.
1929-ben járási székhely lett és 1986. január 1-jén várossá avatták.
Püspökladány a Sárréti térség igazgatási, oktatási, egészségügyi, kereskedelmi központja.
Karbantartás: Az új ládát 2020. 12.09. 16.00 órakor elhelyeztem.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.7.6]
Lacipap2021.02.23 13:31 - Jelszó nélküli megtalálás
Tulajdonképpen megtaláltam, de csak az ominózus objektumot!
Az előttem logolók kicsit becsaptak, mert ők sem találhatták meg, csak elkérték valakitől a jelszót! No de hagyjuk!
A leírás igen megtévesztő, mert a mozdony első kerekeinél nincsen semmiféle oszlop. Innentől fogva azért megbukott a segítség.
Azért töltök fel néhány képet és kérem a találat elfogadását. Előre is köszönettel!
Mint ládadoki a geoládát utolsó logjai vizsgálata alapján betegre állítottam.
Ha van rá lehetőséged, kérlek javítsd! További tudnivalók a beteg ládákról.
Email-t küldtem a rejtőnek.
A ládát nem találtam a megadott helyen. Felhívtam a rejtőt, akinek javaslatára átnéztem a mozdony büfé felöli odalát is, de így sem lett meg a láda. Nem akartam tovább kutatkodni, mert máris furcsán néztek rám a büfébe tartó emberek. Kérem a megtalálás elfogadását a megbeszéltek szerint.
Cipollinóval közös ládakeresés. Sajnos a ládát nem találtuk, pedig alaposan végignéztük alulról, szemből, de nincs. Kedves rejtő, kérlek fogadd el a találatot!
A láda a "jobb kézzel benyúlok" módon elérhetetlen helyre került, szerencsére szemből benézve látszott ... Maradt a nem javasolt mozdonyra mászás. Most elérhető. Szeretem a gőzösöket. :)
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.6.0]
A feleségemért jöttem ki a vasútállomásra, gyorsan meglett a láda is. A mágnesek nem nagyon tartanak, fel kellett rakni egy vasra
Nyírségből hazafelé gyors találat. 4500.
Amolyan .comos láda, remélem nem kerül minden állomási mozdonyba egy. A mágnesek már elvesztek, csak valami perem tartja a dobozt.
Hortobágy körüli csavargás, a kissé szemerkélő esőben. A láda csak előröl elérhető, közvetlenül a középső vonóhorognál nyúlj fel. Sajna a mágnes nincs már rajta, így nem tapad oda.
Köszönet a rejtésért. A leírás szerinti helyen ne keresd! Az első ,,vonóhorog" felett, mágnes és tető nélkül találtuk meg, és ide is tettük vissza. A rejtőt tájékoztattuk a változásról.
Hajdú-Bihari kalandozások során itt jártunk Robogo es tabletta társaságában. Nyíregyháza, Debrecen, Hajdúszoboszló környékével ismerkedtünk, közben sok érdekes helyet is felkerestünk, hus és comos ládákat is kerestünk.
Nagyon szépen köszönöm a rejtést és a munkát, amit a láda kihelyezésébe fektettél.
Brrrr.... comos és hus láda egy tereptárgyon [Geoládák v3.3.2]
Kétnapos kerékpározás előestéjén.
Reggel innen indultunk vonattal Vésztőre, de még előtte elszaladtunk a ládáért, hogy ne kelljen hajnalban kapkodni.
Viszonylag sok állomáson van valamilyen mozdony, s egyre többre kerül is láda. Kedvesek ezek a régi emlékek.
Köszi
A nagy üreg kissé magasabban van mint 1 méter, és szó szerint "nagy" üreg, de Laja ösztönös ládavadász, seperc alatt megtalálta, míg én toporogtam az 1 méteren lévő - kisebb - üregek előtt :-D
Köszönjük a rejtést, szép napos időben, Heki kutyával hármasban jártunk ott.
Vasút, sőt mozdony...ott a helyünk mielőbb... Remek a rejtés, mert bár vannak emberek elég szép számmal a környéken, a láda könnyen felfedezhető és logolható a találat. Köszönjük a rejtést!
Kellemes kirándulás keretében, szikrázó napsütés, 14 fokos meleg. Elsőre nem adta magát, de másodjára megláttam a túl oldalon. Szép a gesztenye fa, nem bántam meg, hogy mehet gombot nyomtam a terv moderálásakor. Vasutas rendészek kíváncsian lestek bennünket, vártunk egy kicsit. Köszi szépen a lehetőséget.
Van egy sorozat a comon: Matuzsálem masina néven fut. Abban sok-sok mozdony kapott már korábban ládát, ez is.
Ez a mozdony is elég régen itt áll. Korábban kúszófenyők, fák, bokrok vették körbe, jobban takarva volt a kutakodás elől a kesser. Most a biztonságiak is odajöttek és szóltak, hogy a mozdony védett és ne másszak fel rá... Szóval ez nem szobor betonból, bronzból, fából, hanem egy védett műtárgy.
A város is megérdemelne ládát, akár többet is, mivel nincs .hu láda , a mozdonyban meg 3 méterre egymástól kettő... a comos ezután a mozdony másik végében kereshető.
Köszi a rejtést!
Több ilyen kiállított gőzmozdonyt láttam már az országban, alig van olyan, ahol ne lenne rejtés. Bekukucskáltunk Sárival a kerék fölött és könnyen meglett a láda. Köszönet a rejtésért.
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan.
Hát ebből csak második hely lett... Amint kaptam az értesítést az új ládáról, gyorsan elkészültem, és mentem a vonathoz, szerencsére nem lakok messze az állomástól. Útközben direkt nem néztem hogy van-e már találat, csak amikor leszálltam. Nos, már volt, könnyű annak aki helyi... ;) Szóval meg kellett elégednem a második hellyel. :D Alapból odavagyok az ilyen vasúti dolgokért, nem gondoltam volna hogy egy mozdony is ládát kap. A rejtés ügyes, remélhetőleg tartós marad. Hajdú-Bihar megye így továbbra is 100%. :D [Geoládák v3.0.0] 1243.