Elhelyezés időpontja: 2020.07.19 12:05
Megjelenés időpontja: 2020.07.21 14:52
Utolsó lényeges változás: 2020.07.22 15:06
Utolsó változás: 2020.11.30 08:00
Rejtés típusa: Multi geoláda (2H)
Elrejtők: Fairy
Felhasználó: Fairy Nehézség / Terep: 2.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 2700 m
Megtalálások száma: 134
Megtalálások gyakorisága: 4.3 megtalálás hetente
WAP ON
Kétpontos multi geoláda Pilisszentiván belterületén
1. Geoláda ember alkotta rejtekben (250 ml, kb. 10*10*5 cm külső méret).
2. Geoláda ember alkotta rejtekben (250 ml, kb. 10*10*5 cm külső méret).
WAP OFF
Bevezető
Első világbajnoki futamgyőztes motorversenyzőnk személye a mai napig élénken él a technikai sportok hazai kedvelői között. Pályájának ma is felkereshető helyszíneire hívlak ezzel a rejtéssel.
Drapál János élete...
Az 1948. február 3-án Budapesten született fiú hamar beleszeretett a motorokba és már 18 éves korában versenyezni kezdett a Budapesti Honvéd szakosztályában. 1967-ig - a kor szokásainak szerint - túra kategóriában indult, de 1968-tól már gyorsasági kategóriában versenyezhetett. Gyorsan fejlődött és a gyengébb műszaki lehetőségeket bravúros technikai tudással igyekezett kompenzálni. Kifejezetten jó esőmenő volt és a tökéletlenebb pályák is feküdtek neki. Első magyarként tudott világbajnoki futamot nyerni, először 1971-ben a Csehszlovák Nagydíjon, 250 köbcentiméteres kategóriában. Ezt tovább GP-diadalok követték: Jugoszláv GP (1972), Oszták GP (1972, 1973). A magyar bajnoki címet kilencszer, a szocialista országok Béke és Barátság Kupáját hatszor hódította el. A világbajnoki sorozatban 1971-ben kilencedik (250 cm3), 1972-ben hetedik (350 cm3), 1973-ban kilencedik (350 cm3) helyen végzett.
Egykori pilisszentiváni lakóháza közelében utcát neveztek el róla, ahol 2008. óta áll emlékműve.
1. N 47° 36,927' E 18° 52,938' 323 m [GCDJ-1].
...és végzete
1985. augusztus 11-én Pöstyénben, a helyi repülőtéren rendezett verseny közben - valószínűleg az éppen az ideális ívet keresztező, rosszabb tapadású felfestésen megcsúszva - motorjával nekivágódott a pálya szélét alkotó teherautógumi-kupacnak, amely több méter magasra feldobta. Eszméletét vesztve zuhant vissza a betonra. A helyszínen a mentők reanimálták, de a kórházban belehalt súlyos sérüléseibe.
A magyar motorsport első világbajnoki futamgyőztese a Magyar Honvédség kötelékébe tartozott, így érdemeihez méltóan, a pilisszentiváni temető főútja mentén díszsírhelyen helyezték végső nyugalomra, különleges síremlékkel N 47° 36,073' E 18° 54,157' 223 m [GCDJ+SIREMLEK] megjelölve a helyet.
2. N 47° 36,056' E 18° 54,106' 227 m [GCDJ-2].
Ládatörténet
2020.11.30 8:00 A leírást pontosítottam Pupu jelzése alapján.
2020.07.21 23:10 Geocaching.hu-s regisztrációm 13. évfordulója alkalmából kis ajándékcsomagot állítottam össze a geoládászoknak. Ennek második részeként megjelenik a láda - LucaMiki játékostársaim segítségével. A hétvégi Hegymenet-túrák szalagozása közben a Zengőn nemrég átadott új kilátón hallottam meg, hogy a kilátás után megkeresik a geoládát is. Gyorsan, mielőtt nemet mondhattak volna, megkértem őket, hogy billentsék kereshetőre a Dél-Dunántúl legmagasabb pontjáról megjelentetni tervezett GCDJ-t. Köszönöm a segítséget! ;)
2020.07.19 12:05 Kihelyezem a ládákat.
2020.06.01 A moderátorok túlnyomó többsége (+9/-2) támogatja a geoláda megjelenését.
2020.05.31 Remélve, hogy a közösség által kiszavazott romboló moderátorok helyett konstruktívabb játékosok kerültek be a grémiumba, ismét benyújtom a tervet.
2018.04.22 Az átdolgozás után ismét benyújtott terv ezúttal sem kapja meg a többséget (+6/-6).
2018.04.16 Jól induló moderáció után 4 "nem mehet" megfordítja az eredményt (+5/-6).
2018.04.14 Benyújtom moderációra a tervet.
2018.02.16 Egy lekésett pristinai járat után igyekszem hasznosan tölteni az időt a Központi Régióban és felkeresem a bemutatható helyszíneket.
2018.02.03 Az Index cikkét, majd a róla szóló Wikipédia-cikket olvasva kezdtem el azon gondolkodni, hogy hogyan lehetne emléket állítani Drapál Jánosnak a geocaching.hu-n.
Elmondható mind az emlékműre mind a sírra, hogy inkább érdekes mint szép. Az egyen Fairy ládát a helyén, megfelelő állapotban találtuk. A jelszó tetszett.
Örülök, hogy megtudhattam többet Drapál Jánosról.
Búbánatos időben könnyű találatok. Ugyan nekem az ember alkotta rejtekről más jut eszembe, de ez nem jelentett akadályt.
Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.0]
Megtaláltuk köszönjük a rejtést! Mindketten sokat motorozunk. A jelszó első fele egy része a motoros jó kivánságnak. Úgy folytatódik, hogy "olcsó benzint és hideg sőrt". Mia, Piri (kutya), Zoli Érdről.
Az Ezüst-hegyi bolyongás után dacolva a Pest felé vezető dugóval, ellenkező irányba indultunk ehhez a kis multihoz. A temetőnél nemrég bringával jártam a GCKEM kapcsán, az utca, és emlékoszlop viszont újdonságként hatott. Ráadásul itt egy helyi férfi megosztotta velünk, hogy ő személyesen ismerte a versenyzőt, valamint azt, hogy felesége még mindig a közelben él. Még egy vásárlás is belefért, míg megszűnt a 10-es út intenzív forgalma.
Hazafelé már drive-in módon kerestük meg a két pontot. A középiskolás időkben figyeltük a versenyzését, olvastuk az Autó-motorban a friss verseny eredményeket.
Munka után vonattal érkeztem Pilisvörösvár vasútállomásra, és a Jági tanösvény ládája előtt elsőként a multi első pontját kerestem meg. Kicsit megzavart az ember alkotta tárgy, valamiért a rejtő alkotta tárgyra asszociáltam. A második pontot pedig a Jági tanösvény bejárása után már rutinos szemmel kerestem a rejteket. Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról! [g:hu 1.6.4]
Hetek óta terveztem egy őszi gyalogtúrát a budai hegyekbe, de ezt csak most tudtam véghezvinni. Nem mondhatnám, hogy a legoptimálisabb időt fogtam ki, mert egész nap hatalmas ködben gyalogoltam. Egyetlen panorámaképet sem tudtam készíteni, amit nem is annyira bántam, mert már rengetegszer jártam errefelé, millió képem van már a környékről. Viszont a nagy köd miatt az egész túra hihetetlen misztikusnak hatott, amit a túrázók nélküli üres erdő csak még jobban fokozott, érdekes volt.
Az óbudai Erdőalja út - Viharhegyi út sarkán lévő buszmegállótól indultam felfelé a HHH-re, és 23 km megtétele után érkeztem le a pilisvörösvári vasútállomásra. Közben megkerestem a GCBJBP eseményládát és ezt a multiládát, valamint útközben levadásztam még 7 .com-os ládát is.
A multi rejtése tökéletes, mindkét láda kiváló állapotnak örvend. Logolás után betértem pihenni egyet a pilisszentiváni Schuck Sörpatikába, majd átsétáltam a vörösvári vasútállomásra...
Köszi a rejtést! :)
Gyerekkoromban, mikor a haverokkal bicajoztunk, mindenki Drapál akart lenni. Kár, hogy nem élt többet. A sírnál, miközben fotót készítettem, megszólított egy hölgy. Elmondta, hogy ő János felesége és nagyon jól esik neki, hogy ennyi év után is emlékeznek a férjére. Nagyon megható volt, gombóc volt a torkomban.
Eljöttünk megkeresni ezt a multit, nem fogott ki rajtunk. A két pont között nem gyalogoltunk, hanem autóval átmentünk a temetőhöz. Köszönjük a rejtést.
TFTC!
Ma szinte új, idén megjelent ládákat kerestem.
Sosem hallottam Drapál Jánosról ez idáig.
De az ilyen helyszínek bemutatása nem jó irány szerintem. Ilyen alapon minden emlékműhöz kerülhetne egy.
A részletezett ládatörténet meg már szinte uralja a leírást:(
[Geoládák v3.6.0]
Munka után elugrottam a rejtéshez. Azt gondolom, hogy nekem ez a láda pont azt adta, amire tervezték. Megnéztem az emlékművet, a sírt és elolvastam, hogy ki volt Drapál János. Sok semmitmondó rejtéshez képest, ez egy számomra jelentősebb látnivaló volt. Köszönet a rejtésért!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]
Pilisvörösvár - Budapest (Kispest) kerékpártúra első megtalálása.
Szépen környezet, egyértelmű rejtések (Fery-től megszokott). Könnyen megtalálható.
Kilenc éves voltam, mikor János életét veszítette, de így is sokat hallottam róla. Sajnos, akkor nem volt lehetőségem egy-egy versenyre kijutni, később is csak a négy kerekűeket néztem.
Méltóan emlékeztek meg a falú híres szülöttjéről.
Egy kis séta Pilisszentivánon ennek a ládának az alkalmából. Csak felugrottunk a vonatra és eljöttünk ide... egy picit igyekezni kellett, mert délutánra esőt jósoltak... De szárazon megúsztuk ezt a kirándulást.. :) Jó volt sétálni az ismerős helyeken. (nemrég szedtük össze az itteni többi ládát). A rejtés könnyen, gyorsan meglett.
Köszi a rejtést! [g:hu 1.6.7]
76 kilométer kerékpározás a Pilis peremén.
A 10-es úton egyszerűbb lett volna megközelíteni a multit, de én inkább a csendesebb de több szintet magában foglaló Csobánkán keresztül történő megközelítést választottam. A rejtések olyanok, mint amilyeket a körülmények megengedtek.
A GCjagi bejárása után még gyors felkerestük ezt is biciklivel. Eléggé sötétben értünk a végére, de így sem volt probléma megtalálni. [Geoládák v3.3.2]
Szomorú emlékek a kiváló motorversenyzőről adják a multi témáját.Köszönjük, hogy emlékezhettünk. Sajnos sokan már nem ismerik a nevét se,talán a motorsport kedvelői nem felejtik! Köszönjük a lehetőséget.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Bővebben otthonról. [Geoládák v3.5.0] A szokásos rejtési mód mindkét helyen, GPs sem kellett :) Hagytunk egy kis motort a temetőnél lévő dobozban.
Jó lett volna ide stílusosan motorral érkezni. Volt is egy ilyen kósza gondolatom, de végül az Ipolyra igyekezvén, egy remekbeszabott túrára, melyről itt most nem, de a blogomon írtam, tettünk egy rövid megállót Zsuval és felkerestük a két igencsak drive-in pontot. Sablon rejtés, sablon láda. Szerintem két POI pont, ezt kár volt átengedni a moderáción. Kezd (nem igaz! már jó ideje folyik!) ez a játék elértéktelenedni, egyre-másra jönnek a semmitmondó helyek, POI-ok. Kicsit .com-os érzésem kezd lenni. Azt 2009-ben otthagytam. Nem kétséges, hogy ha ez a tendencia megy tovább, a GC.hu is erre a sorsra jut nálam. Nem gond, tudok jó döntéseket hozni, ha kell :-)
Inkább egy Ipoly túra, mint száz ilyen rejtés...
Mikulás
P.S. ezt sem szabadott volna átengednem. Nem határeset ez, hanem NEM :-)
Ezt hívom én virtuális látnivalónak.
Szép és kellő dolog az emlékezés, de a rejtések semmi érdekeset nem mutattak.
De legalább sikerült egy 50km-es kerekezést kihozni belőle, és ez a lényeg.
GC1000 karbantartása után kis kitérőt tettem ezért a ládáért, amolyan drive-in üzemmódban.
Nem követem a motorsportokat, így Drapál János neve nekem új volt. Azt gondolom, mindkét pont inkább poi, mint láda érdemes hely.
Köszi
Korai rajt két keréken, de motor nélkül. Keresztül Budán a már reggel is jelentős forgalomban. Szentivánon már sokszor megfordultam, de a temetőben és az emlékműnél még nem jártam. A rejtések a szokásos F. stílusúak. Összesen 52 km, az igazi hőség előtt már itthon.
A Gerecsébe menet útba ejtettük ezt a multit. Halvány emlékeink voltak Drapál János érdemeiről, de a láda kapcsán élesedett, bővült az információnk. Belépve a temetőbe egy idősebb hölgy lépett hozzánk egy félig teli locsolókannával, hogy biztosan mi is akarunk locsolni, ezért odaadná, hogy ne neki kelljen visszavinni a helyére. Elfogadtuk, locsoltunk, helyére tettük.
Egyik dobozban lévő toll sem fog már. Volt nálunk pót darab, de az apró dobozba nem fért bele.
50 km kerékpár edzés 400 m emelkedéssel két hosszú nap utáni levezetésként 1 új és 1 régi ládával. A kerékpározás szabadtéri sport - ennek hagyományos vonatkozásai ma sorra előjöttek: defektet kaptam, jókora eső kapott el hazafelé, volt vihar, volt sár.
Pilisszentiván ládáit a szezon elején szoktam felkeresni, ma csak az új láda miatt jöttem. A két pont hamar meglett. Logolni a GCJagi tanösvény elején a pihenőhelyhez gurultam.
A ládát be fogom illeszteni pilisszentiváni GCKUPA menetekbe.
Ki kellett próbálnom az új kerékpáros lámpámat.
Nemrég jártunk Pilisszentivánon a kerékpáros mozgó(GCKEM) indításakor.
A temetőkbe való belépéssel szemben nincsen semmilyen averzióm, még sötétedés után sem. A kaputól jobbra könnyen megtaláltam a jellegzetes síremléket.
Budapestről biciklivel. Ismerős helyek: most a "karantén" alatt is gyakran bicikliztem, futottam, kirándultam erre.
A motorsport nem érdekel, a helyek önmagukban pedig így nekem nem sokat mutatnak.
A rejtés minimál, de mindkét ponton doboz, logbook, nem leolvasgatós virtuális.
A Gerecsébe terveztük a mai túránkat. A Mogyorósi Kőszikla után menet közben jött az értesítés az új ládáról, így tervet és irányt változtatva kerekedtünk fel. Szinte egyszerre szálltunk ki a kocsiból Kiváncsifáncsiékkal, de az első ládát mi kaparintottuk meg hamarabb, a másodikat viszont ők, ezért hamarabb tudtak logolni. Fél percen múlt a p1 sorsa, gratulálunk nekik. Köszönet a rejtésért.
Későn vettem észre az új ládát, akkorra már 20 percet elvesztegettünk. Gyors autóba ugrálás, majd indulás. A 10-esen csak lépésben lehetett haladni és a solymári vasuti átjáró lezárásánál is belefutottunk egy zsákutcába.
Először az első ponthoz érkeztünk, majd utánunk alig 15 másodperccel megérkezett Pappcsalád és Liberty. Ők voltak az ügyesebbek, mert az első dobozt ők rántották elő. Innen rohanás a második ponthoz, ezt még Drapál is megirigyelte volna :) A második dobozt viszont mi rántottuk elő korábban. Igazából ez egy négyes holtverseny volt :)
Köszönjük a rejtést.