Elhelyezés időpontja: 2020.07.19 12:05
Megjelenés időpontja: 2020.07.21 14:52
Utolsó lényeges változás: 2020.07.22 15:06
Utolsó változás: 2020.11.30 08:00
Rejtés típusa: Multi geoláda (2H)
Elrejtők: Fairy
Ládagazda: Fairy Nehézség / Terep: 2.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 2700 m
Megtalálások száma: 349, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.8 megtalálás hetente
WAP ON
Kétpontos multi geoláda Pilisszentiván belterületén
1. Geoláda ember alkotta rejtekben (250 ml, kb. 10*10*5 cm külső méret).
2. Geoláda ember alkotta rejtekben (250 ml, kb. 10*10*5 cm külső méret).
WAP OFF
Bevezető
Első világbajnoki futamgyőztes motorversenyzőnk személye a mai napig élénken él a technikai sportok hazai kedvelői között. Pályájának ma is felkereshető helyszíneire hívlak ezzel a rejtéssel.
Drapál János élete...
Az 1948. február 3-án Budapesten született fiú hamar beleszeretett a motorokba és már 18 éves korában versenyezni kezdett a Budapesti Honvéd szakosztályában. 1967-ig - a kor szokásainak szerint - túra kategóriában indult, de 1968-tól már gyorsasági kategóriában versenyezhetett. Gyorsan fejlődött és a gyengébb műszaki lehetőségeket bravúros technikai tudással igyekezett kompenzálni. Kifejezetten jó esőmenő volt és a tökéletlenebb pályák is feküdtek neki. Első magyarként tudott világbajnoki futamot nyerni, először 1971-ben a Csehszlovák Nagydíjon, 250 köbcentiméteres kategóriában. Ezt tovább GP-diadalok követték: Jugoszláv GP (1972), Oszták GP (1972, 1973). A magyar bajnoki címet kilencszer, a szocialista országok Béke és Barátság Kupáját hatszor hódította el. A világbajnoki sorozatban 1971-ben kilencedik (250 cm3), 1972-ben hetedik (350 cm3), 1973-ban kilencedik (350 cm3) helyen végzett.
Egykori pilisszentiváni lakóháza közelében utcát neveztek el róla, ahol 2008. óta áll emlékműve.
1. N 47° 36,927' E 18° 52,938' 323 m [GCDJ-1].
...és végzete
1985. augusztus 11-én Pöstyénben, a helyi repülőtéren rendezett verseny közben - valószínűleg az éppen az ideális ívet keresztező, rosszabb tapadású felfestésen megcsúszva - motorjával nekivágódott a pálya szélét alkotó teherautógumi-kupacnak, amely több méter magasra feldobta. Eszméletét vesztve zuhant vissza a betonra. A helyszínen a mentők reanimálták, de a kórházban belehalt súlyos sérüléseibe.
A magyar motorsport első világbajnoki futamgyőztese a Magyar Honvédség kötelékébe tartozott, így érdemeihez méltóan, a pilisszentiváni temető főútja mentén díszsírhelyen helyezték végső nyugalomra, különleges síremlékkel N 47° 36,073' E 18° 54,157' 223 m [GCDJ+SIREMLEK] megjelölve a helyet.
2. N 47° 36,056' E 18° 54,106' 227 m [GCDJ-2].
Ládatörténet
2020.11.30 8:00 A leírást pontosítottam Pupu jelzése alapján.
2020.07.21 23:10 Geocaching.hu-s regisztrációm 13. évfordulója alkalmából kis ajándékcsomagot állítottam össze a geoládászoknak. Ennek második részeként megjelenik a láda - LucaMiki játékostársaim segítségével. A hétvégi Hegymenet-túrák szalagozása közben a Zengőn nemrég átadott új kilátón hallottam meg, hogy a kilátás után megkeresik a geoládát is. Gyorsan, mielőtt nemet mondhattak volna, megkértem őket, hogy billentsék kereshetőre a Dél-Dunántúl legmagasabb pontjáról megjelentetni tervezett GCDJ-t. Köszönöm a segítséget! ;)
2020.07.19 12:05 Kihelyezem a ládákat.
2020.06.01 A moderátorok túlnyomó többsége (+9/-2) támogatja a geoláda megjelenését.
2020.05.31 Remélve, hogy a közösség által kiszavazott romboló moderátorok helyett konstruktívabb játékosok kerültek be a grémiumba, ismét benyújtom a tervet.
2018.04.22 Az átdolgozás után ismét benyújtott terv ezúttal sem kapja meg a többséget (+6/-6).
2018.04.16 Jól induló moderáció után 4 "nem mehet" megfordítja az eredményt (+5/-6).
2018.04.14 Benyújtom moderációra a tervet.
2018.02.16 Egy lekésett pristinai járat után igyekszem hasznosan tölteni az időt a Központi Régióban és felkeresem a bemutatható helyszíneket.
2018.02.03 Az Index cikkét, majd a róla szóló Wikipédia-cikket olvasva kezdtem el azon gondolkodni, hogy hogyan lehetne emléket állítani Drapál Jánosnak a geocaching.hu-n.
Az első ponthoz autóval mentünk, majd a második pontot ládakereső kiránduláson kerestük fel. Aztán megtörtént az, ami eddig még nem, a második ponton nézegettük a láda tartalmát, és a jelszót elfelejtettük felírni. De szerencsére még időben észrevettük a hiányt, így a kirándulás végén visszamentünk autóval a 2. pont jelszavát leolvasni.
Az első pontot autóval a túra előtt kerestük meg,nem is időztünk itt sokat.A másodikat túra közben és túra után is,mert a jelszót elfelejtettük elolvasni.Bár nem olvastam végig a moderációt,de nekem semmi bajom a láda látnivalójával,mondandójával,sőt...A logbookok viszont beteltek.Egy pót volt nálunk,de elég kis méretűek a dobozok,pár lap összehajtogatott betételének meg nem éreztem fontosságát.Kezdem azt gondolni egy ideje,hogy a füzettel legtöbbször csak baj lesz,igazolásnak ott a jelszó,csak az legyen benne valahol.