Elhelyezés időpontja: 2017.05.02 17:40
Megjelenés időpontja: 2017.05.02 17:41
Utolsó lényeges változás: 2017.05.02 17:41
Utolsó változás: 2021.11.17 15:14
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: turani
Ládagazda: turani Nehézség / Terep: 3.5 / 3.5
Úthossz a kiindulóponttól: 600 m
Megtalálások száma: 548, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.5 megtalálás hetente
A láda 10cm magas 4 cm átmérőjű henger, a turistaút közelében az erdőben található.
Fatuskót keress!
Tollat vigyél magaddal a logoláshoz!
A rejtésről kérlek NE tölts fel fényképet!
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Kedves Ládavadászok!
Az autósport egykori legendás helyszínét szeretném megmutatni nektek. Aki érdeklődik az autocross történelme iránt annak ismerős lehet a pálya és környéke, akit pedig nem csapott meg a benzingőz szaga, őt elvarázsolhatja a táj szépsége.
A túrázók 6 km-es úton tudják a pályát megközelíteni Isaszeg központjából indulva a piros jelzésen haladva.
Leírás
Akinek valami köze volt vagy van bármilyen autós sporthoz, annak nem ismeretlen a péceli crosspálya fogalma. És akik a 80-as években Pécelen éltek, szintén emlékeznek rá, hiszen hétvégenként a településen belül is hallatszott a versenyző autók búgása, ki se kellett menni, tudta mindenki, hogy verseny vagy edzés zajlik a község határában. Azóta már a természet visszahódította a területet, csupán néhány, szinte járhatatlan földút és pár otthagyott autógumi utal arra, hogy itt majdnem tíz éven át komoly autocross élet zajlott.
Magyarországon csupán 1978-tól beszélhetünk autocrossról, viszont nagyon gyorsan terjedt, és vált népszerűvé. Ennek egyik oka lehet, hogy ez egy nagyon nézőbarát sport, ugyanis egy helyben ülve is egész napos pörgős látnivalót adott. A másik ok, hogy aránylag olcsó sport volt ez akkoriban. Baráti társaságok, kisebb autószerelői műhelyek is képesek voltak versenyképes gépeket fabrikálni, és egy pálya kialakításához sem kellett más, mint egy kis fantázia és egy földgyalut jól kezelő szakember.
Milyenek voltak ezek az autók?
Olyan speciális gépek, melyeket minimális karosszériával, de felerősített motorral és erőátviteli elemekkel építettek meg. Ezeket a fura alakú járműveket a közönség találóan "vasszöcskének" nevezte el.
A gyors fejlődést igazolja, hogy 1980-ban már magyar kupa zajlott Szentendrén, és 81-ben a 850 méter hosszú péceli pálya is elkészült. Az első nemzetközi versenyt Pécelen tartották 1982-ben. Erről legendák szólnak, mivel a vártnál jóval nagyobb érdeklődést vonzott, a nézők száma elérte a 15 ezret. A televízió is közvetítette az eseményt egy órás műsorban, ami igencsak jelentősnek számított. 1983-tól elkezdődtek a szocialista országok számára rendezett BBK (Béke Barátság Kupa) versenyei.
Általában a csehszlovákok és a lengyelek taroltak, ők pár évvel előrébb jártak ebben a sportban, mint a magyarok.
1984-től 6 éven át zajlottak Pécelen Európa Bajnoki futamok több, mint tízezres szurkolótábor előtt.
Az interneten sok fényképet és videófelvételt lehet találni a régi versenyekről. Érdekesség, hogy itt forgatták a "Linda" című magyar krimisorozat Aranyháromszög epizódjának egyik jelenetét.
Bizonyára többekben felmerül, hogy ha ilyen nagy sikere volt ennek a pályának, miért szűnt meg, illetve miért nem alakítják ki újra. Ez a kérdés már többször felvetődött hivatalos fórumokon is.
A Közép-Duna -Völgyi Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség tájékoztatása szerint ez a terület "a Gödöllői Dombvidék Tájvédelmi Körzet országos kiemelt jelentőségű természetvédelmi területét képezi", és a szóban forgó tevékenység "veszélyeztetné a Natura 2000 jelölő élőhelyek és jelölő fajok fennmaradását..."
Tehát meg kell elégednünk az emlékekkel, és örüljünk annak, hogy sétálás, kerékpározás közben élvezhetjük a táj szépségét, és a csendben jó esélyünk van arra is, hogy őzeket, nyuszikat lássunk.
Ládatörténet
2018.09.01. Új logfüzet
2021.11.17. Új logfüzet, rejtek felújítás
A hagyományos logolási eljárásokon túl a legújabb verziójú gc-s alkalmazásokkal (g:hu+ 2.7.3 verziótól ill. a geoládák v3.11 verziótól) úgy is be tudod jelenteni a megtalálást, hogy az alkalmazással a megfelelő módon leolvastatod a láda tetején levő QR-kódot. FIGYELEM!
A QR-kódról NE töltsél fel képet a logod mellé!
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
+
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Motorosok és túristák járják a környéket. Na és Ben Kapitány aki begyűjtötte ezt a jelszót is és eggyel közelebb ért a világuralomhoz. [Geoládák v4.2.6]
Köszönöm a rejtést! Kellemes, csendes, nyugodt hely, néha hallani csak 1-1 vonat elsuhanását.. Kell egy kis képzelőerő, hogy a girbegurba földutakba belelássuk a versenyzőket és az üvöltő motorokat
A nap második ládája, már Pécel után... Ide még visszajöttem, aztán sietnem kellett haza.
Az autót a kanyarban hagytam, mert egy behajtani tilos tábla állta utamat. Aztán rájöttem, hogy nem is sokáig tudtam volna haladni, mert az egykori pálya már igencsak beszűkült. A rejtés egyértelmű, egy meztelencsiga őrizte a dobozt.
Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
A rejtek nagyon elegáns, láttunk már hasonlót. Egészen Isaszegtől jöttünk, érintve a GCIKAL, és a GCIHS rejtéseket is. A találat után úgy gondoltuk, hogy egy kört megtéve megyünk vissza Isaszegre. A térkép alapján, az itt végig húzódó kerítésen jóval távolabb, van egy kapu, ami átjárható. Hát nem volt az. Lánccal, lakattal lezárva találtuk. A kutyusunk, mondjuk átfért alatta, nekünk azonban mászni kellett volna, azt meg ugye mégsem. Vissza hát, amerről jöttünk. Így a teljes napi túra közel 15km lett. Nagyon azért nem bántuk, szép kora tavaszi idő volt. Köszönjük !
Pest vármegyei piros jelzésen túrázva találtam meg, ahogy megalltunk, kineztem a helyet, hogy ott tudnék leulni, jobban megnezve gyanús lett, hogy esetleg geolada rejtekhely.
Köszönet a rejtésért! Isaszeg felől érkezve az erdei szakasz is szép volt, utána pedig kitárult a táj előttünk. Gábor és Csaba, GPS-nélküli ládavadászók
Pécel vasútállomás, GCPETE, GCBZS, GCPEAC, vasútállomás kör kb. 15 km-es sétával a hatalmas szélben.
Tetszett az ötletes rejtés, külön örültem, hogy nem kellett bozótban bujkálni. Köszönöm!
Szerencsére száraz, szélcsendes, napsütéses idő volt. A porkolóhelyi szemétlerakodó telepek elég lehangolók. Amikor még működött a pálya, akkor is lehetett ezekben "gyönyörködni
"?
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Egy internetes videó miatt magát a ládát kicsot.könnyű megtalálni, de nagyon szép és jó a környék.
Gyerekek nagyon élvezték! [Geoládák v3.11.3]
Megvan!
Az ajánlott parkolótól felsétűltunk a ládához, fentről körülnéze hihetetlen, hogy mennyire visszavette a természet azt ami az övé, és semmi nem látszik már a pályából.
Köszi, hogy megmutattad a helyet.
Sajnos nem volt nagy élmény,a régi pályából nem látszik semmi,ráadásul vagy 20 motoros porolt végig az úton. A rejtés igényes,köszönjük szépen hogy megmutattad.
Megvagy láda :-) Köszi a lehetőséget!!!
Ugyan nem nagyon jött le, hogy mit is kell néznünk, látnunk,
de itt is jártunk...
Pilis50&Feri&Mira [Geoládák v3.9.6]
Mai napra még terveztem egy kis évzáró kirándulást, de a ködös, esős időben nem volt kedvünk elindulni. 363 találattal álltam, így jött az ötlet, hogy ha keresnénk még hirtelen három ládát, akkor 366-al meglenne minden napra egy találat ebben az évben :) Rövid térképnézegetés után Pécel mellett döntöttünk, ahol pont három könnyen kereshető láda várt a megtalálásomra.
Az időjárást figyelembe véve ez nem éppen egy ideális választás volt. Hatalmas sárban tapőostunk fel a csészéig. A doboz könnyen meglett. Lefelé menet találtunk egy nagy kökényest sok finom érett kökénnyel. Szedtünk belőle vagy 3kg-t, holnap gyülölcssajtsajt lesz belőle.
A GCHOHO megtalálása utn gurultunk tovább, majd egy rövid gyalogos séta után megtaláltuk a gondosan kidolgozott rejteket. Egy népes kínai családba futottunk a láda közelébe akik árgus szemekkel figyelték ténykedésünket. Reméljük az elterelő hadművelet sikeres volt! Köszönjük a rejtést!
Karácsonyi séta gyanánt kapaszkodtam fel a péceli "havasok" csúcsára a ládáért.
Kissé sáros keréknyomok, érdekes környezet, ötletes rejtés, amit ezúton is megköszönök!
Sajnos már nem forgatással nyílik a rejtek. A jelszót tartalmazó fecnit is elázva és összegyűrve találtuk. Megérett egy cserére! Szép hely, köszönjük! [Geoládák v3.7.6]
A gömbvillám kör teljesítése közben tettem egy kis kitérőt és ezt is megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.6.0]
Ügyesen kivitelezve, bár a forgatás már nem működik, hiszen elvált az alsó és a felső elem.
Ezzel a ládagazda összes eddigi rejtését sikerült begyűjtenem. ;)
Ádámmal és Dominikkel. Nagyon érdekes a láda apropója, kár, hogy ma már nem igazán látni a pályából semmit sem, csak tippeltünk, hogy hol lehetett. A képen látható gumikerékkel sem találkoztunk. Ha esetleg az még megvan, esetleg meg lehetne a koordinátáit. A láda környékén motorosok "crossáltak", a ládajelszó emiatt találó volt
:D A magasfeszültség vezeték kicsit ijesztően sistergő hangot hallatott, örültem amikor magunk mögött hagytuk v?gre. A linkelt videó csúcs!
Már itthonról néztem csak meg a google maps műholdját, azon látni az egykori pálya vonalát! Érdemes tanulmányozni ládázás előtt, ha valaki szeretné bejárni a pályavonalat.
Köszönjük, hogy megmutattad, a geocaching nélkül ide sem jutottunk volna el. [Geoládák v3.6.0]
Micra73-al közös találat. Épp mikor a ládához közeledtünk bújt ki a bokrok közül DZoli.:-) Így azért nem volt nehéz dolgunk, bár amúgy sem lett volna. Régen találkoztunk Zolival, így egy jót beszélgettünk.
Felsétáltunk a pontért, a döglesztő párában ronggyá izzadtam. Még szerencse hogy nem a Börzsönybe mentünk... :) A rejtés gyorsan meglett, pontos a koordináta. Visszafelé 4x4-es karavánnal találkoztunk ott, ahol én gyalog alig bírtam menni :) Köszi a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról! [g:hu 1.6.4]
A GCBZS megtalálása után gyalogoltam el ehhez a ládához. Meglepődtem, mert az én GCKFT ládámnak is pont ilyen rejtekhelye van... :)))
Logolás után az Öreg-hegyen keresztül, a '48-as katonasírok érintésével gyalogoltam tovább az isaszegi kálváriánál elrejtett GCIKAL ládához...
Köszi a rejtést! :)
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Családi bringatúra keretében találtuk meg. A hely gyönyörű, de a crossmotorosok az erdőben eléggé hangulat rombolóak. A motorosokról kedven zenekarom Benzin legyen című száma jutott eszembe. [Geoládák v3.3.2]
Nekem nagyon bejönnek az ilyen "városi legenda" tematikájú ládák. Az elhagyott, "lost place" helyek szintén nagy kedvenceim. Szép, igényes ládaoldal, jó rejtést. A Pécel-Isaszeg-Nagykáta-Szolnok vonalon ládáztunk. Megtaláltam, köszönöm a rejtő munkáját!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.2.0]
A GCRAKA és GCVABA ládák megtalálása után sétáltam idáig. A hely szép, még ebben a ködös időben is. A nagyfeszültségű oszlopoknak annyira nem örültem, nem szeretek közelükben mászkálni. Érdekesen zúgtak, sisteregtek folyamatosan.
A rejtés nagyon tetszett. Tollat vigyetek magatokkal. A ládában volt ugyan egy fél, törött toll, de használhatatlan volt, kivettem, hogy kidobjam. Néhány apró ajándékkal töltöttem a ládát.
A megközelítés néha nem volt egyszerű a csúszós-olvadó-sáros-havas-meredek ösvényeken. A helyszínen a ráfagyott tető lazítása rongálás mentesen nem 2 perc volt.
Jó hely. Bringával mentem fel, kellemes időben. A rejtés ötletes, viszont a toll kifogyott és a "füzet" is elég tépett. Kellemes erdei úton mentem le Isaszeg felé.
Az utolsó Isaszegi pont... Találkoztam egy montissal, aki mondta, hogy nem menjek be az erdőbe, mert rossz a terep. Az igazság az, hogy én nem azon gondolkodtam, hogy merre menjek, hanem hogy mikor halad el, mert már a ládánál voltam... :)
Köszi a rejtést!
Hát ez nem volt egyszerű... A könnyed kis séta inkább sárban csúszkálós, dagonyázós akadálypálya volt, egyedül az Isaszegi út rövid szakaszán volt szilárd talaj a lábam alatt, de ott meg furcsán néztek rám az autókból. Ezt az Erzsébet "sétányt" is ki nevezte el sétánynak? Ez valami rossz vicc? Lepusztult, ocsmány vidék, tele szeméttel és agresszív kutyákkal (az egyik kinn az utcán, persze). A célhoz közeledve azt hittem, rosszabb már nem lehet, de tévedtem: fölfelé volt egy - a bozótos miatt megkerülhetetlen - útszakasz, ahol az agyagos sárban kellett felküzdenem magamat. Végül úgy oldottam meg, hogy száraz fűcsomókat tépdestem ki, és azokon lépdeltem, hogy ne merüljek el bokáig illetve ne essek pofára. Száraz időben ez biztos jobb, akkor csak porzik az út - na de mikor lesz az még! A dobozka egyből meglett (GPS nélküli találat), elég feltűnő és egyértelmű volt. A panoráma annyira nem lenyűgöző, vannak a közelben sokkal szebb kilátóhelyek. Annak örülök csak, hogy nem biciklivel jöttem.
Kis havas délelötti séta keretében Isaszegtől Pécelig.
Sose voltam nagy rajongója az autó és motorsportoknak, de gyerekkoromban hallottam a péceli pályáról. A mai túrán a régi pályából semmi nyomot nem fedezhettem fel. Viszont a rejtés nagyon tetszett, épp valami hasonlón töröm épp a fejem.
Kutyasétáltatás közben találtuk meg. A környék csodaszép őszi színekben pompázik, még vadludakat is láttunk elhúzni a magasban. Utunkat a Bajtemetés felé folytattuk.
Motoros ládatalálat!8/8
Egészen a ládáig gurultam, biztos jó lehetett anno itt rodeózni.
A rejtek nagyon profi, a logbook viszont egy saláta, de szó szerint bele van tömve a hengerbe a sok gyűrött lap, inkább nem is írtam bele...:(
Köszi a rejtést
Érdekes lehetett fénykorában a hely.. köszönjük Oldfoxxal bár ilyen rövid idő alatt megégtünk kicsit, annyira tűzött a nap.. a hely klassz, főleg az erdős része
Számomra a nap utolsó találata volt ez a láda. Az ajánlott parkolóból indultunk neki, ahol azonnal csatlakozott hozzánk egy helyi kutyus. Annak ellenére nagyon jámbor volt, hogy nem kicsi méretekkel bírt. Ment előttünk, szendvicset kunyizott, szóval igazán jófej volt. A dombon felfelé kapaszkodva szép volt a nyugvóban lévő nap által megfestett ég, bár ez akármelyik másik környékbeli dombról is ugyanilyen klassz lett volna. A rejtés is ötletes. Ezzel minden pozitívumot elsoroltam. Az egykori pályából mára pár beásott autógumi maradt hírmondónak. Ennyi meg nem ér ládát az én értékrendemben. Dörmi járt itt velem.
Úton a 2000.-hez 13/12.
Az ajánlott parkolóban mellénk szegődött egy barátságos eb, s boldogan kísért minket a ládáig és vissza.
Felfelé azt találgattuk, hogy akkor vajon hol is lehetett a pálya, de lefelé már megláttunk pár földbe beásott autógumit. Arra?
Egy sétára jó volt, de számomra ez egy POI.
Köszi
Kihasználva a szép januári időt kirándulni indultunk Isaszeg és Pécel környékére.
A péceli Ráday Kastélyt (GCRAKA) "drive in" szedtük be, mivel nem volt nyitva és csak a pótjelszó jutott nekünk. Utána Isaszegre kocsikáztunk át, az autót a vasútállomáson hagytuk és gyalogtúráztunk kicsit.
Az GCIS49 láda beszedése után a Hősi temető felé vettük utunkat, majd átsétáltunk Pécelre - közben még útba ejtve a GCPEAC ládát, hogy aztán vonattal visszatérjünk a gépjárművünkhöz - mely hál' Istennek korlátlan ideig vár csatlakozásra. :D
Köszönjük a lehetőséget!
A jó időt kihasználva egy kis kirándulást tettünk a Gödöllői dombságban. Az isaszegi honvédemlékművek felkeresése után ezt a ládát is felkerestük. A rejtés nagyon ötletes, érdekes a hely is, hogy itt cross pálya volt. Miket meg nem tud az ember a geocaching és a rejtők által! Köszönjük a rejtést!
Igényesen kialakított rejtek, szakadó logbook, gyönyörű napnyugta. Jó volt! A pályának épp akkor indult neki néhány terepjáró, amikor mi a kocsiból kászálódtunk kifelé. Szívesen velük tartottam volna. Bogárral most biztos nem járható az útvonal, de Péter60 magad építésű autójával sem.
Sajnos a logfüzet lapjai szétmentek. Kerestem, de nem leltem meg közöttük a jelszót tartalmazót. A rejtés nagyon ötletes. Kérem, fogadd el a megtalálást.
Valaha láttam versenyt a pályán, de jobb, hogy már csendes a környék. Bringával mentem el a ládáért (60 km), elrejtettem lejjebb a fák között, gyalog mentem fel. Egyből meglett a remek rejtek. Köszönöm a célpontot! Bónusz: Rákoskeresztúron közeli rokonaimat láttam: kétpúpú tevéket.
Pécel - Sülysáp között földutakon kerékpároztam, közben 4 ládát kerestem meg sorrendben: GCPEAC, GCBZS, GCSATO és GCSULY. Szép, napos időben, száraz utakon. Köszönöm a rejtést!
D-Dk felől a p- jelzésen gondtalan bicajos megközelítés a délutáni hőségben Pécelről. Nézegettem, de nem igazán látszanak az egykori pálya emlékei. Ha helyszínnek nem is lenyűgöző, de azért meg kellett dolgozni a találatért, az ajánlott parkoló felé nyaktörő meredek vitt le.
Tőlem nagyon távol áll minden fajta autós és motoros cross, ezért mint emlékhely nem fogott meg a rejtés. A meredek, vízmosásos úton csoda, hogy a nyakán marad a feje annak, aki végig száguld(ott) rajta. Nagyon szép a panoráma a gödöllői dombságra. Köszönet a rejtésért.
Pest megyei piros teljesítése közben szinte ráléptünk a ládikára. A közvetlen ládakörnyék nem fogott meg, de a mai Pécel Isaszeg sétán akadtak szép helyek.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
Régóta vártam már egy kicsit szárazabb időt, mivel biciklis megtalálást terveztem. Rákospalotáról a Szilas patak menti földúton indultam Rákosszentmihály felé. A XVI. ker Hermina úttól az új bicikli út tényleg példaszerűen lett kiépítve. A Naplás-tó után a Rákoscsabai vasutállomás felé mentem. Utána már végig a vasut melletti utat követtem, ami néhol murvás felületű. A ládához bevezető földút néhol már nagyon meredek volt számomra, ott toltam a bicajt. A dobozkát könnyen megtaláltam. A teljes táv végül 49 km lett.
A Tájvédelmi Körzet táblánál parkoltunk, onnan úgy 450 méter volt, itt-ott meredeken. Vicces, hogy 2 csigával is találkoztunk:)ill.őz ugrott ki a bokorból. A láda hamar meglett, szeretem ezt a módszert! Viszont alogfüzet már most darabokban. Köszi a rejtést!
Egy esti 50 km-es bringás kimozdulás otthonról. Jól esett a testmozgás és bevallom, nekem tetszett ez a láda és a helyszín. Szeretem az ilyen egyszer volt... helyket, főleg, ha jó a ládaoldal és a helyszínen még tetten érhető a múlt. Szép kis hely, sosem jártam itt. Elképzeltem, hogy 30 éve milyen élet volt itt. Nem vagyok egyáltalán cross rajongó, még a F1-et sem néztem soha, ettől függetlenül szivesen jöttem. Lefelé nagyon izgalmas lezúgni a "technikás, vízmosásos úton". Élveztem.
A természet szépen visszaveszi, ami az övé.
Nem hallottam erről a pályáról. A madárcsicsergést hallgatva nehéz elképzelni, hogy itt autók zúgtak. Jobb is így.
A régi képeket és a videót megnézve olyan, mintha nem is ugyanazon a helyen jártam volna.
A füzet már saláta, azt nem értem, hogy a rejtésről miért nem lehet feltölteni fotót, ha aprólékosan le van írva a rejtek (így az már nem "meglepetés").
Telekre menet mindig erőt ad egy kis ládázás - bár lassan Isaszeg és környéke ládáit "feléljük". Rosszul írtam ki a koordinátát, így egy kis rejtői segédletre szorultunk.
A terep nehézsége azonban szerintem lehet 2.0-2.5 - legalábbis az autós parkolótól indulva. Ezzel leginkább csak azt akarom mondani, hogy két kislánnyal és várandós párjával együtt se riasszon el senkit.
Az autós parkoló pedig külön élmény, tiszta Macskajaj - drótkerítésen t kiszökdöső kecskékkel, öt csacsival és egy anyakoca a kismalacaival autóroncsok között.
Kerékpáros találatA Dunakeszi - Gödöllő - Isaszeg - Gcpeac - Nagytarcsa - Kerepes - Mogyoród - Dunakeszi útvonalon közelítettem meg a ládát.
Az utak csontszárazak voltak a környéken így a megközelítés nem okozott különösebb problémát. A ládához már szép kis kesserösvény alakult ki így a csalánveszély sem volt jelentős. A rejtekhely álcázása a beletömött ajándékok miatt nem volt tökéletes, igyekeztem visszaállítani az eredeti állapotot.
Az autocross pályából az égvilágon semmi nem látszik már, a természet visszafoglalta ami az övé.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
Az első képen van egy nagyon kényelmes, szép út: a türkiszkék vonal. 1,2km, és pont odavezet a ládához induló kesserösvényhez. Amikor meglátod a piros jelzést a fán, nézz balra, majdnem pont ott a láda kiváló rejtése (ok, az útról nem látni, még az a szerencse...). Ez az út szerintem esőben is járhatóbb, de a pályára még kb 50m-t menni kell a ládától.
Kösz: Oriza.
GCKUPA jegyében tekertem egy Kőbánya-Újhegy - Sashalom - Naplás-tó - Rákos-patak - GCPEAC - GCMOND - Rákoshegy - Kőbánya-Újhegy karikát. 83 km lett a vége elhanyagolható 300 m szinttel.
Ideális bringás idő volt: kellemes napsütés, nem túl meleg és csak enyhe szellő néhol. Az elmúlt napok esőzései miatt volt egy kis dagonya pár helyen, de nem volt vészes, sokkal rosszabbra számítottam.
A hely ismerős volt tavalyról, mikor szintén GCKUPA keretében erre tekertem egy hasonló kört. Sajnos a látnivaló mára az enyészeté, de a hangulatot felidézte egy 6-8 motorból álló krosszmotoros csapat, mikor tőlem 4 m-re száguldottak el éppen logolás közben.
Köszi a rejtést! [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
A megadott parkolóhelyen hagytuk az autót és felsétáltunk az elhagyatott katonai objektumhoz. Útközben megkerestük az 'új' ládát. Ügyes rejtés.
Köszönjük!
(a tollunk sajnos a kocsiban maradt, így a naplófüzetbe nem tudtunk beírni)
Ildi és Laci
Odafelé vonattal, majd Újtelepen át földúton az elágazásig. Kellemes séta az autók és a víz által megdolgozott úton. A doboz rendben, a rejtekben. Visszafelé az aszfalton szándékoztam elérni a buszmegállót, de egy jólelkű telektulajdonos elvitt kocsival Rákoskeresztúrig. Szerencsére szinte semmi sár nem volt és az esőt is megúsztam.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget.Most nem volt sár. Most olyan az út, hogy terepjáróval se próbálkoznánk. Konkrétan szétnyílt a föld. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
75 km kerékpár edzés a Budapest - Pécel - fordítóval útvonalon 1 új és 1 régi ládával. A zivatarfrontok között kisebb esővel és annál nagyobb sárban értem el a ládát.
A Gödöllő - Isaszeg - Pécel körzetet január/február időszakban szoktam bejárni GCKUPA jegyében, a terület piszkosabb ládáit pedig az őszi szárazabb időszakban. GCPEAC az elágazástól rettentő sáros, csúszós, meredek földdagonyában közelíthető meg. Az utolsó 500 m-en nemhogy toltam a kerékpárt, hanem cipeltem, mert a sarat felszedik a kerekek és tönkremegy az egész hajtás. A 2 meredeken emelkedő sárban füves segítséget kértem, annyira csúszott az agyag.
A láda közelében friss, élénk csalán tobzódik. Hiába kezd kialakulni a kessercsapás, a lábam így is izzani kezdett a csaláncsípéstől. A láda azonnal meglett. Logoltam, megpróbáltam elképzelni, mekkora sárfröcskölés lehetett itt autóverseny közben.
A kerékpár annyira sáros volt, esni is kezdett, hogy most már mindegy - eldagonyázok GCHOHO-hoz. Ahhoz képest, hogy az őszök során mennyire utálom ezt a 2 km földutat, egész tisztán jutottam el a Ligetklubig.
Hazáig az idevezető szakaszhoz hasonlóan 52/13 - 52/15 között átlagos 92 rpm ped. és 134 bmp pulz. mellett húztam.
Kerékpáros találat. Mostanában ugyan nem sok ládát kerestem meg, de ennek az új otthonom, Pécel közelében elrejtett csészének nem tudtam ellenállni. Csapattársaimmal Gergővel és Mátéval együtt kerestük meg a ládát, melyet az első bálozó Gergő GPS nélkül egy-kettőre megtalált. Hiába no, a helyismeret... Ez után szintén terepen folytattuk az edzést a Tusák-árkon keresztül Isaszegig, majd vissza Pécelre. A rejtés jó, de láttunk már hasonlót. Szúnyog, csalán van. A helyszínen eszembe jutott az ominózus Linda epizód benne a Gábriel SC-vel és Emődivel. Köszönöm, hogy el hoztál ide!
75 km-es bringás tekerés Monorról, egy reptéri .com-os ládára és erre az új .hu-sra. Vecséstől keresztbe Ecser-Maglód-Pécel. Az érdekesség, hogy a láda megjelenése napjának kora délutánánján, éppen pécel fölött gyógyítottam: a BBT-E76 .com-os ládikát. Itthon a bevitelkor láttam, hogy megjelent ez a péceli .hu-s, de már nem volt lelkierőm visszatekerni! Köszönöm a rejtést és az invitálást: Paparazzy48.
Ui: Ráadásul a Kellys trekking-crossom is nagygenerál alatt (lánctányérok, lánc, fogaskoszorú, csillagkerekek cseréje), így szegény Csepel tartalék túragépemet gyötörtem fel a ládához!
34 km-es kör Cinkotáról biciklivel. (Cinkota-Nagytarcsa-Isaszeg elág. -GCPEAC - Pécel-Naplás út-Cinkota) Az esőből alig kaptam szerencsére. :) Köszi a rejtést!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Nagyon szép táj, nekem nem hiányoztak az autók, bár a kesserösvény nemsokára autópályává szélesedik.
Megtaláltam. Köszönöm a rejtést. lll. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
Munkahelyről pont indulni akartam valahová kicsit mozogni, mikor megláttam, hogy megjelent ez a láda, már nem volt kérdés, hogy hová induljak. Szép és nyugodt vidék!
A "szokásos" 2. hely, az Infoparkból indulva csak halvány reményeim lehettek. Az ajánlott parkolóból másztam fel a ládáig, remélve, hogy a cross-pálya már nem üzemel ... de ha mégis ... ritka a cross-autók között a "lopakodó". Így autók nélkül egész jó környék. A terep adottságai miatt a geo-ösvény(ke) és a logoló tisztás már kialakulóban. A nehézség/terep minősítést szerintem vissza lehet venni ... legfeljebb akkor igaz, ha valaki autóval szeretne feljutni a pályán a ládáig (na jó, akkor meg növelni kell). :)
Mihelyt megérkezett az értesítő e-mail, azonnal eldobtunk mindent, és öt perc múlva már szó szerint úton voltunk a láda felé.
Kicsit korábban parkoltunk le a kelleténél, majd innen jobbra kanyarodva túlnyomórészt futva siettünk a rejtekhelyhez, miközben folyamatosan pásztáztuk a környéket, van-e konkurensünk az első helyért. A ládakeresés egy kicsit sokáig tartott, de 6-8 percen belül azért meglett. Ujjongva lélegeztünk fel, amikor kinyitottuk a logbookot, és kiderült, hogy megérte a hirtelen indulás, a száguldás, az izzadás, a sárban tapicskálás, a szúnyogokkal hadakozás, a csalánba nyúlás.
Hazafelé nem azon a füves, dombos úton mentünk vissza, amin odafelé, hanem továbbsétáltunk a láda melletti erdei ösvényen, ekkor már nyugiban, a környezetet csodálva, nagyjából végigvigyorogva az utat. Végül Isaszeg rózsadombján kötöttünk ki, és a parkoló felőli balra vezető úton érkeztünk le. Szuper séta volt, és nagyon örültünk, hogy sikerült az első helyezés, mert régebben már hajszál híján lecsúsztunk egy első megtalálásról.