geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4148. Árpád fejedelem-forrás (GCAFF1)

Ez a jel hoz ide Téged

Felhasználó: Blue Mali
Úthossz a kiindulóponttól: 3500 m
Megtalálások száma: 234 + 2 egyéb, grafikon

A láda tudomásunk szerint fokozottan védett területre esik.

Fokozottan védett természetvédelmi területen csak a turistautakon és az esetleges erdészeti feltáró utakon szabad közlekedni, azokról letérni vagy a természetet bármilyen egyéb módon károsítani tilos.

WAP

Meredeken keresd, fatuskó odvában az egyesületi-méretű dobozt!

A ládába TravelBug nem helyezhető.

A rejtés az "Erdészek emlékére" láda sorozat egyik tagja. A GCEEZ záróláda helyének megismeréséhez szükséged lesz a sorozat mind a 23 ládájának megtalálásához.

Megközelítés

Aki autóval jön, annak itt érdemes megállnia  N 47° 45,886' E 18° 54,444' 113 m [GCAFF1+ingyenes parkoló]

Felhívás!

Fokozottan védett természetvédelmi terület. A turistaútról letérni tilos! Bárminemű, a természet védelmét megzavaró tevékenység a geoláda megszűnését eredményezi.

Ajánlott útvonal

A megadott parkolóból a piros Piros sáv sáv jelzésen (Téry út) megyünk egészen eddig a pontig  N 47° 44,751' E 18° 52,986' 359 m [GCAFF1+Elágazás] innen már a piros Piros kör kör turistaúton megyünk a forrásig, illetve a geoládáig. Menet közben érintjük a Körtvélyesnek nevezett rétet, ahonnan is csodás kilátás nyílik a Keserű-hegy/Prédikálószékre.
A rét szélén vannak asztalok/padok, ahol is kicsit meg lehet pihenni. Utunkat folytatva elérjük a Kristófcsik Ottó-kopjafát (ez a kopjafa egy egykori erdőmérnöknek állít emléket). A kopjafát, s így az emlékhelyét itt találod  N 47° 44,795' E 18° 52,988' 361 m [GCAFF1+Kristófcsik Ottó-kopjafa]

Kedves Ládász!

Szeretnélek Téged elhívni ide a Visegrádi-hegységbe, azon belül is az Árpád fejedelem-forráshoz, vagy más néven a Fényes-forráshoz! A bővizű forrás a Komárom-Esztergom-megyei Dömös település felett található.

Árpád fejedelem, avagy Fényes-forrás

Árpád fejedelem - forrás, avagy más néven Fényes-forrás, Dömös település felett található az Árpádvár nevű hegycsúcs oldalában. A forrás bővizű, hűs és szerencsére iható. Többek közt ez a forrás is táplálja a Lukács-árokban lévő patakot.

A forrás közelében található egy esőház, mely cudar időben menedéket ad az embernek, illetve a közelében van asztal, pad melyen a vándor elfogyaszthatja a magával hozott elemózsiát.

Szalonnasütésre is van lehetőség, persze mikor megengedett a tűzgyújtás a kijelölt helyeken!

A közeli Árpád-vár története

Dömöstől délnyugatra, a Rám-szakadék és a Lukács-árok felső (déli) végei között emelkedő 484 méter magas kúp alakú hegy tetején kis méretű, Árpád-kori vár maradványai találhatók. Az északkeleti-délnyugati tengelyű ovális hegytető peremét lepusztult fal maradványa övezi. A falon kívül eltömődött árok nyomai figyelhetők meg. Az északkeleti harmadnál kiemelkedő, részben mesterségesen kialakított, 3-4 méter magas sziklatömb látható. A vár belső területén található domborulatok, mélyedések régi épületek maradványait rejtik magukban. A vár területén faragott kövek, tetőcserepek és XII-XIII. századi cserepek kerültek elő.
A vár területéről a XIX. században nagyszámú faragott követ hordtak el. 1961-ben XII-XV. századi cserepek, XIII-XIV. századi rombuszmetszetű vas nyílcsúcs, XIV. századi sarkantyú, 1963-ban középkori tetőcserép-töredékek, XIII-XV. századi cserepek és vasszeg kerültek be az esztergomi múzeumba.
A várról okleveles adatot nem ismerünk. A felszíni leletek szerint a XII-XV. században lakták, pontosabb korhatározást csak ásatás hozhat. Nedeczky Gáspár, aki Pád vagy Árpád-várának nevezi - azzal a királyi kastéllyal azonosítja, amely I. Béla királynak kedves mulatóhelye volt, ami 1063-ban összeomlott I. Béla feje fölött s őt romjai alá temette. Hasonló nézetet vall Zolnay László is, aki szintén királyi nyaralóként említi. Először Bél Mátyás, Vályi András és Fényes Elek említik munkáikban, akik még "Árpás-hegy"-nek nevezik, s a rajta látható falromokról is megemlékeznek. 1864-1867-ben tűnik fel a Pád-vár, az Árpád-hegy és az Árpád-vára elnevezés.

Kiegészítő források

Wikipedi.hu
Várbarát.hu

Akinek kedve van az megkeresheti a Geobébi jóvoltából létrehozott 3 pontos multiládát is!
Részletekért kattints a képre!

GCTery

Remélem hogy tetszett a forrás, s környezete!
Igyál egy jót, érezd magad jól!
További sok szép ládaélményt kívánok!

Ládatörténelem

2016.09.25: Mr.Zerge kicserélte a törött ládát! Köszönöm szépen!
2020.11.20: Köszönöm szépen Ellfeleknek a segítséget!- Blue Mali
2021.02.24: A láda ismét kereshető feketelnek köszönhetően! :)

KRW értékelés (102 db): környezet: 4.59 rejtés: 4.56 web: 4.65 átlag: 4.60

Jonigts 2021.07.03 11:02 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.33 súly: 2.40
Csodás kis hely ez a forrás. A láda beázott, cserélni kéne.

Mr. Fülixáj 2021.07.03 11:01 - Megtaláltam
GCPIKK közben útba ejtettük.
Nagyon szép kis forrás, örülök hogy elhozott ide a láda. Vize is volt bőségesen, pedig az utóbbi hetekben igen kevés csapadék esett.

TFTC Fülix.

emmerwald 2021.06.04 17:59 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 4.27
Hossza keresés után a ládát kb. a megadott koordinátán találtam meg egy jellegtelen kisebb tuskó föld közeli üregébe. A láda ki is lógott, de a rászórt avar nagyon jól álcázta. Hasonlóan rejtettem vissza.
Egyébként a láda törött, tartalma vizes. Sajnos nem volt nálam cseredoboz.
Köszönöm az invitálást!

IMG_20210604_180147IMG_20210604_175802
kerol 2021.05.29 09:14 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 3.5 web: 4 átlag: 3.83 súly: 3.66
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! A doboz kicsit kilóg a tuskó alól, de avar rejti, eléggé beleolvad a környezetbe. [Geoládák v3.10.5]

Bobby Holmes 2021.04.25 12:56 - Megtaláltam
Őszintén megmondom, nem tudom hogy lett meg a láda. Nagy küzdelmek után megtaláltuk a forráshoz vezető ösvényt, majd pedig miközben mentem egy gyanús fatönk felé, megjelent a lábam előtt az avarban (talán véletlenül lábbal kilöktem az avar alól?), de a fatönktől még messze voltam. Furcsa volt, az aljából ki van törve egy darab és szét van ázva az egész. Köszönöm a rejtést!
U.i.: életünk egyik legnagyobb hibája volt a ládától megpróbálni bejutni a Lukács-árokba, lehet hogy felül megy egy járható út, de mi lemásztunk a térkép miatt a patak szintjébe és ott próbáltunk, néhol bokáig vízben átgázolni meg vízesésen lemászni, de aztán mondtam, hogy ez esélytelen, forduljunk vissza... Kegyetlen volt.
[Geoládák v3.10.5]

Skultéty család 2021.04.10 12:55 - Megtaláltam
Sajnos a "láda" nem lett meg. Közel egy órát kerestük, több gps-t (több telefonon) is kipróbálva, végül már minden "ráutaló, közeli helyet" megkeresve, mégsem lett meg. A bejegyzésekből láttuk, hogy volt időszak, amikor eltűnt a láda... de azt is olvastuk, hogy nem oly rég "javítva" lett. Ennek ellenére, mégis valami nem stimmelhetett.

próbáltunk volna telefonos segítséghez fordulni, de nem volt térerő. :(

Teszünk fel fotókat a helyszínről és a keresésről, plusz igazoljon bennünket, hogy a nem messze lévő Lukács árok ládáját (a forráshoz felé menet) megkerestük, és meg is találtuk. Sajnáljuk, hogy ez nem lett meg.

Kérnénk a megtalálás elfogadását. Köszönjük.

[Jóváhagyta: Blue Mali, 2021.04.13 04:10]

20210410_12545720210410_125135
20210410_12513720210410_125139
20210410_12514420210410_125418
20210410_12550420210410_125518
Chamberneazy 2021.04.10 12:23 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4.5 web: 4 átlag: 4.17 súly: 3.04
Aznap több kereső is volt a helyszínen, és senki nem találta meg, köztük mi se, a hegyoldalban az összes fatuskó átnézése után sem.
A képek alapján kérem a log elfogadását.

[Jóváhagyta: Blue Mali, 2021.04.19 09:18]

arpad1arpad2
kisember 2021.04.02 10:44 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.5.10]

lorincz_hajnal 2021.03.13 16:02 - Megtaláltam
Megtaláltam, útunkon kívül esett, de ha már közel volt útba ejtettük. Köszi [Geoládák v3.9.6]

Pupu 2021.03.11 11:50 - Megtaláltam KRW környezet: 3.5 rejtés: 3 web: 4.5 átlag: 3.67 súly: 4.34
Mai terepfutás: Dömös hajóállomás, Vadálló-kövek, Prédikálószék, Szőke forrás völgye, Lukács-árok és a P jelzésen le Dömösre, 19,1 km, részben úttalanul, öt geoládát útba ejtve. Köszönöm a célpontokat!

ht01 2021.02.28 19:36 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm szépen!

feketel 2021.02.22 11:10 - Egyéb
A kis vitaminos ládát nem találtam. Az eredeti rejtek már nem funkcionál rejtekként. Ládagazda segítségével gyógyítva. Átrejtve: N 47' 44.554 E 18'52.981 Meredeken keresd, fatuskó odvában. A felújított egyesületi ládába logbook, laminált játéktájékoztató és toll került. Ajándékot szívesen fogad, mert az már nem jutott bele.

feketel 2021.02.22 10:44 - Megtaláltam
köszönöm a fáradozásodat! Nagyon szuper kis hely! TFTC! [Geoládák v3.9.6]
a Sárga sáv jöttem le Dobogókő felől, a felső szakasz teljes jégpáncél volt, volt ahol 3-4 métert csúsztam ülepen.:) az alsó Piros sáv meg cuppogós brutál sár. Befelé nagyon hiányos (kopott) a Piros kör , kifelé viszont frissen festve.

robinbird 2021.02.07 12:29 - Megtaláltam
Csatlakozva az előttem szólóhoz, a láda eltűnt, sehol nem találtuk, átkutattunk minden lehetséges helyet. A két legvalószinűbbet lefotóztam a pihenő hellyel együtt, kár érte, mert nagyon szép hely annak ellenére is, hogy kicsit csepergett tegnap. Milyen hasznos is tud lenni egy eső beálló :) A Lukács-árok gyönyörű, vadregényes hely, érdemes felkeresni a forrás után, de a patakban ilyenkor nem lehet menni, ahhoz bővizű volt. Kérem a találat elfogadását. Köszi.

[Jóváhagyta: Blue Mali, 2021.02.08 09:21]

geo1geo2
geo3geo4
krisz17krisz 2021.01.16 11:54 - Megtaláltam
Sajnos nem találtuk meg, pedig feltúrtuk a teljes domboldalt, és az összes tuskót a környéken. Valószínűsítjük, hogy a láda eltűnt. Az "Ezt látja a láda" nevű képen szereplő rejtekhely tuskónak már csak a bal fele van meg. A fotók alapján kérném az elfogadást.

[Jóváhagyta: Blue Mali, 2021.01.17 18:36]

Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.4.6]

Blue Mali 2020.11.20 23:59 - Egyéb
"A ládát kicseréltük egy kis multivitaminos dobozra és elrejtettük, ahová a koordináta és a leírás utal."

Köszönöm szépen Ellfeleknek a segítséget!

ellfelek 2020.11.20 14:38 - Megtaláltam
Elmentünk egészen a Tost-szikláig, majd vissza a forráshoz. A forrásnál egy keveset kerestük a ládát, amit végül elég rossz állapotban találtunk. A logfüzet teljesen szétázva. A ládát kicseréltük egy kis multivitaminos dobozra és elrejtettük, ahová a koordináta és a leírás utal.
Innen akartunk átmenni a Lukács-árokhoz... De erre azért nem készültünk hogy ennyire vadregényes szurdokot másszunk, ami tele van vízzel... Az idő is kezdett sürgetni, úgyhogy visszamentünk a jelzett útra... Lukács-árok majd másik alkalommal... :)
Köszi a rejtést! [g:hu 1.6.7]

IMG_20201120_113237IMG_20201120_115222
IMG_20201120_142620IMG_20201120_142635
joco12589 2020.11.14 14:05 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 3.5 web: 4 átlag: 4.17 súly: 3.83
Köszi a rejtést.

A láda karbantartásra szorul. jelenleg a teljesen átázott log füzet egy fém konzerves dobozba van bele rakva.

Kalandoseszti 2020.11.07 11:27 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

Szilly.m 2020.10.28 15:02 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.23
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.7.6]

zsebeszter 2020.09.13 19:52 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
sajnos a doboz teljesen eltort. [Geoládák v3.6.0]

CsKaroly 2020.09.09 14:08 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]

A láda törött.

KremesEmber 2020.09.05 09:31 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! A láda valószínűleg vadállat áldozatává vált: pár méterre darabokra törve, szanaszét szórva. [Geoládák v3.6.0]

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (236 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.