Elhelyezés időpontja: 2015.02.01 00:00
Megjelenés időpontja: 2015.02.04 21:03
Utolsó lényeges változás: 2018.09.02 20:34
Utolsó változás: 2019.03.07 15:30
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: haywire és hjutics
Ládagazda: Fairy Nehézség / Terep: 2.0 / 3.0
Úthossz a kiindulóponttól: 6000 m
Megtalálások száma: 204 + 3 sikertelen + 2 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
Tipp:
16 x16 x 7 cm-es konyhai tárolóedény egy kidőlt fatörzs tövében kéreggel álcázva. A rejtek a bal hátsó emlékoszloptól 5 méterre található. A ládába TravelBug nem helyezhető.
A láda természetvédelmi területen található, ezért csak a kijelölt útvonalon, illetve jelzett turistautakon lehet megközelíteni, azokról letérni tilos!
Parkolás és túraútvonal
Hejce falu központjában van lehetőség kialakított parkolót igénybe venni. N 48° 25,529' E 21° 16,992' 1295 m [GCHRBH+1.Parkoló] Innen a piros négyszög jelzésen haladj a Fehérkúti Vadászházig, itt a turistaút becsatlakozik a piros jelzésbe. Innen észak-nyugati irányba folytatódik a túra, majd itt N 48° 26,377' E 21° 19,164' 703 m [GCHRBH+elágazás] elérjük a piros kereszt elágazást, ami elvezet a Borsó-hegy csúcsánál található emlékműhöz. A túra hossza oda-vissza 12 km.
A Szlovák Légierő An-24-es repülőgépének 2006-os katasztrófája a független Szlovákia történetének eddigi legnagyobb légi szerencsétlensége. A repülőgép Koszovóból hazatérő szlovák békefenntartó katonákat szállított Szlovákiába, amikor 2006. január 19-én Magyarország északi részén, Hejce és Telkibánya községek között lezuhant. A fedélzeten tartózkodó 43 fő (a 8 fős személyzet és 35 fő utas) közül egy élte túl a balesetet.
A repülő adatai
A balesetet szenvedett 50 üléses An-24V szállító repülőgépet 1969-ben gyártották a kijevi 473. sz. Állami Repülőgépgyárban (GAZ-473), gyári száma 97305605, a Szlovák Légierőben 5605 oldalszámmal állt szolgálatban 1993. január 1-jétől.
A baleset
2006. január 19-én a NATO KFOR-missziójában részt vevő, a hat hónapos szolgálatukat letöltött békefenntartókat szállította haza Szlovákiába. A repülőgép a Prishtina nemzetközi repülőtérről indult, úti célja a Kassa nemzetközi repülőtér volt.
A repülőgéppel helyi idő szerint kb. 20.39-kor veszítette el a kapcsolatot a légi irányítás. A repülőgép a Hejce és Telkibánya között található 700 m magasságú Borsó-hegynek ütközött. A repülőgép lezuhanásakor kb. 20 km-re volt a kassai úti céljától, és kb. 3 km-re a szlovák-magyar határtól. A repülőgép a kassai légiirányító központtal volt kapcsolatban.
A repülőgép lezuhanása előtt a Borsó-hegyen 800 m-es hosszúságban és 30-40 m-es szélességben letarolta a fákat, majd a földbe csapódott, darabjaira szakadt, kigyulladt és kiégett. A repülőgép roncsai mintegy 1800 m²-es területen szóródtak szét. A mentést nehezítette a hideg időjárás és a baleset helyszínének nehéz megközelíthetősége.
A baleset egyetlen túlélője a lezuhanáskor a repülőgép mosdójában tartózkodó Martin Farkaš főhadnagy. Ő a gép lezuhanásakor koponya- és tüdősérüléseket szenvedett, a becsapódáskor rövid időre elveszítette az eszméletét. Miután magához tért, mobiltelefonon felhívta feleségét Szlovákiában, majd Farkaš felesége értesítette a szlovák hatóságokat a repülőgép lezuhanásáról. A helyszínt először a szlovák mentőegységek érték el.
Vizsgálati eredmény
A vizsgálatok megállapították, hogy a repülőgép katasztrófáját pilótahiba okozta. Egyrészt a gép túl korán kezdte meg a süllyedést a kassai leszálláshoz, másrészt a lezuhanáskor 3 km-re keletre eltért a kijelölt, a Hernád folyó völgye fölött húzódó útvonaltól és a Zempléni-hegység fölé sodródott.
Megemlékezés
Az áldozatok búcsúztatására 2006. január 26-án került sor Eperjesen, amelyen részt vett Jaap de Hoop Schaffer NATO főtitkár is. 2007. március 30-án a Szlovák Védelmi Minisztérium épületében emléktáblát avattak az áldozatok emlékére. A katasztrófa egy éves évfordulóján a szlovák és magyar hivatalos szervek képviselői, az áldozatok hozzátartozói és az egyetlen túlélő részvételével a baleset helyszínén megemlékezést tartottak, ahol 42 kopjafa állít emléket az áldozatoknak. Hejce központjában, a katolikus templom közelében emlékművet állítottak.
Minden évben a katasztrófa évfordulóján az emlékműnél megemlékezést tartanak.
Emlékmű Hejcén N 48° 25,378' E 21° 16,831' 289 m [GCHRBH+emlékmű]
2007-ben Hejce központjában avatták fel a szlovák katonai repülőgép áldozatainak emlékére készült szobrot. Melyet Szabó László szobrászművész alkotott. Fekete márvány talapzaton olvasható a megemlékező szöveg. A monumentális, bronz főalak egy szárnyak nélküli, zuhanó angyal, amelyet a letarolt fák vesznek körbe.
Ma kora reggel indultam el Nyíregyházáról, hogy beleférjen a délelőttbe a hely felkeresése. Hejcén az emlékmű mellett parkoltam és onnan indultam a katasztrófa helyszínére, végül 14,8 km lett a túra. Tényleg megrázó élmény az Emlékpark, minden egyes kopjafa egy értelmetlenül elpusztult emberi élet! Ezzel befejeztem a repülős emlékhelyek sorozatot, jöhet a záróláda!
Jó dolog a téli túrázás, de egy hátulütője akadhat - hótakaró lepi el a ládát és környékét. Így jártam ma a Borsó-hegyen a repülőszerencsétlenség helyszínén, így hiába túrtam fel a potenciális fatörzs töveket, a lefagyott hóban nem sok esélyem volt. A sziklafallal rendelkező helyszíneken a rejtekek ilyenkor nagyobb eséllyel lelhetőek fel, ma ilyen volt Amadé-vár és a Sólyom-kő is.
A feltöltött képek alapján szeretném kérni a találat jóváhagyását!
A Bükki ládázós hétvégéhez kiegészítésül hozzávettük ezt a ládát. Most már teljes a sorozat. Rendszeresen nézem az Aeroparkos videókat, és általában a repülésről szóló híreket. Szomorú baleset volt ez a szerencsétlenség.
Üdv Mr Zerge.
Gyönyörű időben, hét fős kis csapattal. Útközben rengeteg tinórut és egy útjelző banánt találtunk :) A sárga-zöld jelzésen mentünk fel, a piroson le. Nagyon elszomorito a sok ártatlan ember halála. Köszönjük a rejtést! [Geoládák v4.0.0]
A helyi csalán közösségben elég nagy károk okozása után, megtaláltam, köszönöm a rejtést!
A rejtő helyében meggondolnám, hogy egy kicsit kevésbé csalán dzsungelbe áthelyezzem a ládát [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Biciklivel a P jelzésen. GCSOHE felől jöttem, majd a ládától kicsit visszaereszkedve mentem tovább GCAMAD felé. Ez a láda volt az utolsó hiányzó pont a GCREPZ sorozatból.
Megtaláltam, köszi a rejtést!
Kocsit lent hagytam a faluban, gyalog vágtattam fel a 6 km emelkedőn. Az erdészházig kocsival esélytelen lett volna feljutni, csak 4x4 terepjáróval lehetett volna!!!
Az emlékhely borzasztó szomorú hangulatú a még ma is jól látszódó kettétört fák látványa miatt is. Kb. 1 hónapja lehetett a katonai megemlékezés, nagyon sok koszorú és virág volt még látható a sok-sok mécsessel együtt. Többször voltam már Hejcén a megemlékezés miatt, de itt fent még nem jártam.
Fotók közé feltöltöttem egy ugyanolyan AN-24-est, mint ami szerencsétlenül járt.
Nyugodjanak békében :-(
A repülős emlékhelyek sorozat utolsó hiányzó ládájáért indultam, nem riasztott vissza az ég morajlása, minimális záporral sikerült megúszni. Szerencsére ritka az ilyen tragédia, és mindig tanulságos ... Parkolás Hejcén, magányosan nem akartam kalandokba bonyolódni, de a vadászházig autóval eljutni nem lehetetlen küldetés. Azért a hat kilométer folyamatos emelkedő jó feladat ...
Zempléni hétvége első napja. Göncről indulva sétáltunk egyet a környező dombokon. Szép dombtető, nyomasztó emlékkel. Borzasztó dolog, az ember túlél egy koszovói békefenntartást, de a hazautat épp a vége előtt már nem. :( A láda - némi szeder elfogyasztása után - előkerült a csetresből.
Nem volt kedvem esőben megtenni az egész távot, így Hejcéről felautóztunk a vadászházig. Behajtani tilos nem volt és a sorompót is elvitte a víz valamikor. Felfelé menet kétszer meg kellett állni, hogy megnézzem, mégis hogy lehet kisakkozni, hogy ne akadjon fel az autó. A háztól már természetesen gyalog mentem, a sejtelmes kissé ködös erdőben, szakadó esőben. A doboz rendben a helyén van, érdekes volt. Mire visszaértem Ági már előpakolt reggelire a házikó teraszán így 11 után indultunk lefelé. Nos eddigre az eső akkorára duzzadt, hogy az út, ami felfelé út volt, most patak lett, volt olyan rész, ahol nem is látszott a víztől. Szerencsére sziklás, kemény az alja. Egycsapásra megértettük miért van ennyire tönkremenve az egész... Szóval ha személyautóval szeretnél felmenni a vadászházig, megoldható, de kösd fel a bugyit rendesen. Mi egy normál magasságú G Astrával voltunk, egyszer koppant az alja.
2008-ban jártam itt. Akkor nem készítettem fotót, mert voltak itt hozzátartozók.
Akkor még döbbenetesebb volt a látvány, mert a letarolt fák még ott voltak, ahol most a kopjafák vannak. A mai napik elevenen él bennem az akkori látvány.
Most is megrendítő. Néhányan szinte napra pontosan egyidősek voltak velem. Sokan még fiatalabbak is.
A láda rendben van, a hó alól könnyen elő lehettet szedni.
Zempléni geotura v2: Az idén Judith és Kópé1993 betegsége miatt csak hatan vágtunk neki a négy naposra tervezett csavargásunknak.
Anita, Bea, Molka, LionDaddy, Pliptai és jómagam. Szállásunk megint Hejcén volt, az ismerős faház ngyon bevált. Első napunk offroadozással indult, A szállástól felvittek az Fehér-kúti vadászházig, onnan tettünk egy kb. 15 kilométeres túrát a GCSOHE, GCHRBH, GCAMAD érintésével.
A szerencsétlenség helyszíne nyomasztó volt, az emlékmű előtt fejet hajtottunk az áldozatok emlékére.
Zempléni Geohétvége II. - A tavalyi Magas-Tátra pótló zempléni túránk sikerén felbuzdulva idén ismételtünk. Az idei csapat tagjai - Judith és Kópé1993 betegsége miatt 6 főre redukált létszámmal - Anita, Bea és Kectam, Molka és Pliptai voltak. Bázisunk ugyanúgy Hejcén volt A Faház szálláshelyen.
Mivel első nap csak 11-re értünk Hejcére és egy komolyabb túrát terveztünk a Borsó-hegyen, előre egyeztetve fuvart kértünk a faluból a Fehér-kútnál lévő vadászházig.
Innen indultunk a GCSOHE-GCHRBH-GCAMAD ládák által meghatározott túránkra.
A Sólyom-követ elhagyva némi szemerkélő csepergés formájában kaptunk egy kis ízelítőt az esőből, de szerencsére ez még teljesen elviselhető volt. A helyszínre érve aztán el is állt és csendben, megdöbbenve nézhettünk körül a 42 fiatal áldozatot követelő baleset egykori helyszínén, az annak emléket állító fejfák és emlékművek között. Kicsit nyomasztó a hely, valahogy nem jött az a ládázások közben sokszor érezhető "de jó, hogy itt is van geoláda" érzés. A letarolt fák nyomai még láthatók, de a környéket szépen visszafoglalta már a természet.
A Sólyomkő megmászása után felkerestük ezt a helyet is. Nagyon megrázó élmény volt. A terület szépen rendben tartott, de a láda helyét teljesen benőtte a csalán. Köszönjük, hogy elhoztál ide.
megérte feljönni a hegyre, az emlékpark szépen ki van alakítva. Elképesztő és sokkoló belegondolni, hogy 42 ember életét követelte az itt történt baleset. A kopár Hegyoldal más esetben egy irtásnak tűnne, de itt valami egészen más történt, persze ezt nem tudhatja aki nem ismeri a történetet. A ládát, bár sejtettem pontos helyét nem tudtam megközelíteni, mert derékig érő csalánoson át vezetett oda az út, és rövid nadrágban nem vállaltam be. Remélem a képek alapján elfogadható megtalálásként. Köszi a rejtést!
megérte feljönni a hegyre, az emlékpark szépen ki van alakítva. Elképesztő és sokkoló belegondolni, hogy 42 ember életét követelte az itt történt baleset. A kopár Hegyoldal más esetben egy irtásnak tűnne, de itt valami egészen más történt, persze ezt nem tudhatja aki nem ismeri a történetet. A ládát, bár sejtettem pontos helyét nem tudtam megközelíteni, mert derékig érő csalánoson át vezetett oda az út, és rövid nadrágban nem vállaltam be. Remélem a képek alapján elfogadható megtalálásként. Köszi a rejtést!
A ládát rejtő kidőlt fát csalán nőtte fel, így a láda pontos helyét nem tudtam megkeresni. Kegyeleti okok miatt nem is tartottam ildomosnak minden felforgatni egy láda miatt. Köszönöm, ha elfogadod jelszó nélkülinek.
Szép kis túra fel a hegyre. Lent napsütés, fent a hegyen hófoltok és befagyott pocsolyák. Lefelé már sietni kellett, az utolsó kép a visszaérkezés előtt készült. Felfelé kb 1,5 óra volt nekünk az út.
25 km kirándulás három részletben a Zemplénben. Sokáig úgy terveztem, hogy Regécről közelítem meg a Gereblye-követ és a Borsó hegyet, a légiszerncsétlenség helyszínét, de aztán meggondoltam magam, mivel Regéc és a Gereblye-kő között csak földutak vannak, ki tudja milyen állapotban. A táv amúgy is közelített volna a 40 kilométerhez, ami egy nehéz terepen már lehet hogy nem fért volna bele a rövid nappalba.
Így a Gereblye-kő megmászása után átálltam az autóval Regécre és innen indultam a Borsó-hegy felé. Egy darabig a piros sáv jelzésen haladtam, de aztán jobbnak láttam egy jobb minőségű jelzetlen földútra letérni és ezen értem el a Z sáv jelzést.
A tragédia helyszíne megrázott, csupa fiatal, életerős katona fényképe nézett rám a kopjafákról. A természet lassan begyógyítja a katasztrófa nyomait, már kevés van meg a lecsonkolt fákból.
Sok éve már annak, hogy a Borsó-hegy csúcsán a Zemplén 700-as csúcsai mozgalom kódját kerestem. Papírtérképpel, mert gps akkoriban legfeljebb a katonaságnak volt. Akkoriban itt meg minden erdő volt. Most meg egy kopjafa-erdő... Voltam már pár hasonló helyen, de ez a legfiatalabb. Ugyanakkor tavaly a Szoliszkó oldalában még mindig megtalálható egy lassan 30 éve lezuhant MI-8-as helikopter igen sok alkatrésze. Nagyon szomorú lehetett, hogy a várva várt, rég látott családtag pár perccel a landolás előtt, alig karnyújtásnyira zuhant le. Ha nem lett volna olyan idő, akkor a kassai reptérről még látszódhatott is a robbanás. (Persze ebben az esetben a pilóta is látta volna, hogy ott a hegy...) Kár, hogy a láda oda került, ahová. Macek medvémmel jöttem.
Ancs Tours 9.0. - Zemplén reloaded
Nagyon szép emlékparkot alakítottak ki ennek a megrázó eseménynek a hatására. Nem volt olyan rég, így pontosan látszik a letört, letarolt fákon, hogy hol érkezett a repülő.
Az emlékhely és a faluban lévő emlékmű is tele van a hozzátartozók virágaival, ajándékaival, emlékeivel még ilyen határzáras időkben is.
"Béke őrei, béke Veletek!"
Köszi
Egy hetes geotúránk első felében az Aggteleki Nemzeti Park és a Cserehát szebbnél szebb helyeit kerestük fel, a második felében pedig a Zempléni-hegység még ismeretlen tájait és hegycsúcsait fedeztük fel.
A Sólyom-kőtől mentünk az emlékhelyhez, szívszorítóan szomorú a helyszín. Köszönet a rejtésért.
TFTC!
5 napos BAZ-megyei kirándulgatás Miskolctapolcai bázissal.
A mai napi fő célpont a nekem utolsó repülős-sorozat ládájához eljutni.
Ha2 jól kitalálta ezt a sorozatot...egyhamar biztos nem jövök ide ha nincs ez a sorozat.
Nagyon érdekes hely, főleg ezekkel a lecsonkolt fatörzsekkel...szomorú helyszín.
Hejce felől indultunk, a kocsival a sorompóig azért felküzdöttük magunkat az elég rossz minőségű úton.
[Geoládák v3.6.0]
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést. A nagy csalán miatt érdemes nem a kopjafáktól, hanem kerülve, a turistaút felől megközelíteni a rejteket. A koordináta pontos, viszont a rejteket csalán és szederbokor is védi a mugliktól.
A hely elég nyomasztó, a kopjafákkal, illetve a gép által letartolt fák törzscsonkjaival :-(
Ezt sikerült elfelejtenem, most a repülős ládáknál vettem észre,hogy hiányzik, pedig a zempléni nyaraláskor eljöttünk ide is. Köszi a rejtést!
Szomorú történet, nyugodjanak békében !
A láda megtalálást nagyon befolyásolja a nyakig érő csalán. Mi is csak a túristaút felől kerülve jártunk sikerrel. A gps 25 méterrel arréb mutatta. Inkább a leírásra támaszkodj.[Geoládák v3.4.1]
Megtaláltuk , köszönjük a rejtést. Régóta terveztük, most egy túrán begyűjtöttük az Amádé várrom, a Sólyom kő és az emlékhely ládáját is. A helyszín elég nyomasztó, nyugodjanak békében.
LefüLELVE :-)
Csodálatos őszi kóborgás a Zemplénben, jó időben, jó társaságban, de még annál is jobb helyen!
Sólyom-kőtől sétáltunk át erre a szomorú helyszínre. Sokan voltak az emlékhelyen és útközben egyaránt, vélhetően a közelgő halottak napja miatt: sok helyen égtek már a mécsesek...
Köszi a rejtést
Megtaláltam, köszönöm hogy elhoztatok ide!
A helyszín nyomasztó, de egyszer el lehet ide jönni.
Nyáron hosszú nadrágban közeljtsétek meg a ládát, sok a csalán a környékén.
Tisztelet az áldozatoknak, nyugodjanak békében!
Illetve tisztelet azoknak az embereknek, akik a mentésben is részt vettek anno, nem lehetett egyszerű ide egyáltalán feljutni sem, januárban, éjjel!!!
Megtaláltuk, köszönjük. Mostanában nem egyszerű odajutni a ládához, a csalános közepén van :( Lehet vitatni a láda létjogosultságát, de aki úgy érzi, hogy nincs jó helyen, ne másszon ide fel... Sajnálatos, ami történt, korunkbeliek maradtak ott a hegyen egy buta hiba miatt :(
Megvan. Nem is nagyon szeretnék erről többet írni, mert a helyszín még most, sokadik alkalommal is felkavaró, nem tudom, hogy jó ötlet-e ott ládát rejteni (talán valahol odébb, az erdőben jobb lett volna).
A halál mindig banális, de amikor az ember azt látja, hogy métereken (és perceken) múlt, hogy a háborúból hazatérő fiatalok hazaérjenek szeretteikhez, az egész elmúlás sokkal jobban kezdi nyomni az ember lelkét! :(
Korábban hallottuk a hírekben a balesetről, de egész más volt itt állni a félbetört fatörzsek közt álló emlékmű és a fejfák közt. Jó volt, hogy a geoláda megkeresése után egy jelzetlen út nyomvonalát követve a gyönyörű bükkösben folytathattuk utunkat, kicsit elmélkedve a csendben...
Zempléni sportnap :). Az autóval a falu szélén álltam meg, aztán felbicikliztem az erdészházig, utána séta előbb a GCHRBH-hez majd a GCAMAD-hoz. Emlékeztem még a Sólyom kő megkereséséből, hogy elég meredek és fárasztó, most is az volt, de legalább lefelé jó volt lezúgni a biciklivel a toldott-foldott köves úton.
Az emlékhelynél éppen 3 szlovák hadisírgondozó mérte fel, hogy mit kell majd javítani, elbeszélgettünk kicsit angolul a történteken. Miután elmentek tudtam logolni.
Megtaláltuk. A doboz sarka lyukas, az alja repedt. A füzet elázott. Amennyire lehetett kitöröltük, de a dobozt cserélni kéne. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
6 napos zempléni - hegyaljai kirándulás, ebből 80 km gyaloglás hegyen-völgyön, 22 ládatalálat.
42 fiatal ember, többségében 25-30 évesek, szörnyű...
A láda törött, tartalma elázott. Kitöröltem és kicsit szárogattam, az elázott papírokat elhoztam, a többit egy zacskóba csomagoltam. Sürgős karbantartást igényel!
Hejcén az emlékmű útba irányító táblánál akartunk parkolni, mikor elsuhant egy szlovák rendszámú autó mellettünk, aztán még egy...
Mi is mentünk utánuk. A sorompóig a köves-murvás úton végül is autózható. A Sólyom kő és az emlékpark és hegytető volt a mai úti célunk. A rengeteg autó végül kiderült, hogy a sziklamászó helyhez érkezett. Mire lefelé jöttünk megszínezték a falat a színes kötelekkel.
A Sólyom kövön ebédeltünk, majd mentünk felfelé az Emlékparkba. Kirázott a hideg. Nagyon megható az egész terület. Míg ott voltunk néhány szlovák pár is felért, de mindenki néma csendben járkált a sorok között, vagy ült a padon maga elé merengve.
Mire visszaértünk a sorompóhoz 30 autó állt az útszélén. Majdnem gondban voltunk a megfordulással.
Összesen 9,8 km 346 méter szintemelkedéssel.
A log dátumakor Hejcén jártam, ahol a lenti emlékművet néztem meg (3. kép).
A szerencsétlenség (és a láda) helyén akkor voltam, amikor ott még csak a ládától 96 méterre lévő GC10KYM .com-os láda volt meg (AN-24). Azt logoltam 2009.11.22 10:30 dátummal (lásd a .com-os logot, 1-2. kép).
A .hu-s láda jelszavát a rejtőtől kaptam meg, hogy ezt is belogolhassam. Köszönöm!
Hejcén az NP táblánál hagytam az autót és a csajokat. Innen oda-vissza bő 9 kilométer séta ca. 400 méter szinttel. Hamar fenn voltam. A láda azonnal előkerült, nem is értem a csalánra panaszkodókat. Az emlékhely nagyon szép, igényes, most még fém sapkákat is kaptak a kopjafák. Jártam már itt évekkel ezelőtt, de szivesen jövök újra ilyen szép helyre! A Sólyom-kőnél természetesen megtettem az apró kitérőt a kilátásért, mivel bűn lett volna kihagyni :-)
Sajnos nagyon nagy volt a csalán; 15 percig keresgéltünk, de Milánt megcsípte egy darázs és fel kellett adnunk. Kérem, a képek alapján fogadd el találatnak!
Megtaláltuk, szomorú hely. Mind a comos mind a magyar láda környékén rengeteg csalán volt, ettől kicsit megtisztítottuk a terepet. Köszönjük a rejtést!
Bár sok volt a hó, azért meglett!
Évekkel ezelőtt már jártunk itt, de most a geoláda apropóján újra tiszteletünket tettük e szomorú helyen. Nyugodjanak békében!
Én is jártam már a helyszínen 2011.07.07-én. Az elhunyt szlovák katonák némelyike velem egy idős volt :(
http://geocaching.hu/caches.geo?id=534&show_logs=i#856234