Elhelyezés időpontja: 2015.06.20 11:30
Megjelenés időpontja: 2015.06.20 14:08
Utolsó lényeges változás: 2015.06.20 14:08
Utolsó változás: 2018.07.30 13:35
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+1V)
Elrejtők: Kokó
Ládagazda: Kokó Nehézség / Terep: 2.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 2700 m
Megtalálások száma: 156 + 1 sikertelen Megtalálások (havi bontásban):
A legaktívabb hónap 2015-06 volt 8 'Megtaláltam' loggal, OFF
Megtalálások gyakorisága: 0.3 megtalálás hetente
Kétpontos multi, melynek az első pontján különleges kavics árulja el a 18x12x4 cm-es doboz helyét.
A ládába TravelBug nem helyezhető. Megközelítés
Márianosztráról célszerű indulni, ahova Szobról busszal vagy kisvasúttal is érkezhettek. Több helyen is parkolhattok, de talán az iskolánál találjátok a legjobbat. N 47° 52,000' E 18° 52,230' 225 m [GCBBLF+parkoló] A kisvasút - jelenlegi - végállomásától kövessük a zöld sáv jelzést. Bár az erdészeti munkák miatt a pirossal együtt új irányba terelték, a régi zöld jelzés nyoma remekül követhető. A magaslesnél ne felejtsünk el letérni a zöldről! N 47° 52,450' E 18° 51,065' 245 m [GCBBLF+leteres] A szürkítésen haladva hamarosan elérjük az első pontot, ahol egy különleges követ kell megtalálnunk. Ez árulja el a doboz helyét! N 47° 52,369' E 18° 50,528' 250 m [GCBBLF-1]
Brjéska-bánya
A szobi vonalon 1940-ben épült meg a Brjéska-bányához vezető szárnyvonal. 1945-ben a nagybörzsönyi kisvasúttal együtt államosították, a két vasút közös üzemeltetés alá került. A kőszállító vasút 1953-ban a MÁV kezelésébe került Szobi Gazdasági Vasút néven. Innen vitték a MÁV pályarekonstrukcióihoz nélkülözhetetlen zúzottkövet. Az 1950-es évek elején Szob és Márianosztra között megindult a személyszállítás, de a Nagybörzsönyig tervezett járathosszabbítás helyett néhány év után ezt is megszüntették. A hőskor gőzöseit 1962-1963 között selejtezték. Ekkor az üzemet 490,sor mozdonyok vitték. A vonatok is változtak, a régi kéttengelyes, itteni becenevükön "babakocsik" munkáját négytengelyes, billenthető, Uba típusú kocsik vették át. Nemsokára C-50-es motormozdonyok érkeztek. Hosszú ideig tartott a vegyes vontatási üzem, a C-50-esek párban dolgoztak, de még így is csak hosszan csúsztatott kuplunggal indíthatták meg a vonatokat. A gőzösökre továbbra is szükség volt, hiszen megfelelő teljesítményt csak ők nyújthattak.
Az 1970-es években megszűnt a Brjéska bányai vonal; csak a Szob-Márianosztra vonal maradt meg. 1975-ben egy balesetre hivatkozva megszüntették a forgalmat Szob és Nagyirtás között, a két vasutat elszakítva egymástól. Annak ellenére, hogy ebben az időszakban nagy tervek körvonalazódtak a kisvasút körül. Az Államvasút a kőbányába futó vonal átépítését tervezte szabványos nyomközre, de egy harmadik sínszál beépítésével a kisvasút közlekedését is biztosítani kívánták. Személyvonatok futottak volna Szobtól Nagybörzsönyig. A tervek azonban örökre papíron maradtak. Forrás
László-forrás
A közelben csobogó forráshoz vezető turistaút jelzéseit meghagyták, így könnyű rátalálni a múltszázad derekán foglalt, de azóta is karbantartott forrásházra.
Elsőre kicsit megijedtem, hogy itt most majd tényleg a kőbányában egy követ kell megkeresni? Aztán hamar egyértelmű lett a dolog a képek alapján, mert egy rohadt nagy követ kell keresni, ami azért kiszúrja az ember szemét. Az aljában pedig ott a táblácska a koo-val. Szerencsére a láda nincs messze az 1. ponttól, azon is aggódtam, hogy mivel rejtett pontos, majd biztos valahol a világ másik végén lesz a láda, de szerencsére nem. Simán behúzható egyben a két pont.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.2.6]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Börzsönyi csavargás közben.
Az első ponton a kis táblát a földön találtuk meg. Ha ott a helye, akkor ok. A második ponton a doboz piros teteje messziről látszott. Igyekeztünk jobban takarni.
[Geoládák v3.12.10]
Kicsit közelítettem autóval, de az első kereszteződésnél már sár volt, így maradt az apostolok lova a szép tavaszi napsütésben. Jó volt a bánya is meg a forrás is. A rejtések is rendben, bár az első ponton már eltörött a szép habkő jelszótartó, de így is könnyen megtalálható.
Superanyával egy ideg tanulmányainkkal voltuk elfoglalva, így egy kisebb kihagyás után ma reintegráltuk magunkat a ládázásba. Vonattal Szobig, majd onnan Volánbusszal Letkésig utaztunk. Ez volt a nap második találata. A bányánál lévő ládát leírás hiányában hosszabb ideig kerestük, a multi második pontja kollégák kezében volt. Nyolc ládát kerestünk meg a 30 km-es túránk során. Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Kicsit félve mentem neki (magammal rántva plusz három embert), lévén áprilisi az utolsó log, de ahhoz képest nem is volt nehéz. Van benne kihívás, de gyakorlott geoládázók tudni fogják, mit keressenek. Az első ponton mindenképpen, a másodikhoz annyit talán hozzáteszek, hogy talajszint, fa tövében érdemes keresni.
A bányához vezető út helyenként elég napsütötte (kánikulában talán nem ez az ideális láda), de amúgy a külszíni fejtés nyomán megmaradt sziklafal egy megnézést megért. A forrásnak jelen, aszályos időszakban életjelét nem sikerült felfedezni, csak mellette csodogál egy vékony erecske. Az erdő szép, a séta nem sok, összességében nem bántam meg, hogy ez volt a mai nap fő célpontja.
A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (157 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.
Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.