Mint ládadoki a geoládát utolsó logjai vizsgálata alapján betegre állítottam.
Ha van rá lehetőséged, kérlek javítsd!
További tudnivalók a beteg ládákról: https://geocaching.hu/documents.geo?id=ladadoki
[Marton Zoli, 2023.07.16 08:05]
Wap Kétpontos multi:
1: függőleges sínszálon, 7 karakter
2: hagyományos láda,kupé galéria felirat alatt, alulról az alvázon (9 karakter)
Írd a két jelszót egymás után!
A ládába TravelBug helyezhető.
Megközelítés, láda
Mindkét pont gyakorlatilag a belvárosban van, így akár gyalogosan, autóval, biciklivel, ill. tömegközlekedéssel is egyszerűen megközelíthető. Első pont ajánlott parkolója közvetlenül a Huszár soron az út mellett kialakított parkolósávban. N 47° 56,515' E 21° 42,659' [GCNYKI+1. pont parkoló] Itt a gyalogos piros kapu melletti függőleges sínszálon, szemmagasságban találod a jelszóhordozó lapocskát.
A ládához az intézmény előtt közvetlenül az utcában ingyenesen lehet parkolni. N 47° 56,903' E 21° 42,591' [GCNYKI+Láda parkoló] A Vasutas Művelődési Ház és Könyvtár címe: Nyíregyháza Toldi u. 23 Nyitva tartás: hétköznapokon 8:00-20:00 óra között biztosan, de a programoktól függően szombaton általában, időnként vasárnap is nyitva vannak. A láda -20x10x5cm-es mikrósdoboz- az intézmény udvarán lévő vasúti kocsi (galéria kupé) ajtajának bal oldalánál, belülről mágnesesen van elhelyezve a kocsi alvázgerendájára. A geoláda elhelyezésére engedélyt kaptunk, kapcsolattartónk Malamidesz Szilvia igazgatónő. Alternatív jelszó a kerítésen lévő postaládán kapott helyet.
Nyírvidéki Kisvasút
A Nyírvidéki Kisvasút különlegessége, hogy a többi keskenynyomközű vasúttal ellentétben nem csak teherszállítás céljából épült, már korán nagy hangsúlyt kapott a személyszállítás is. A Nyíregyházavidéki kisvasutak Részvénytársaság által épített kisvasút 760 mm nyomtávolságú, 56 km-es fővonalát Nyíregyháza és Dombrád között 1905. december 20-án adták át. A személyforgalom igen korán, 1906. március 24-én indult meg ezen a vonalon. A Buj község Herminatanya állomásától Balsáig tartó 15 km-es szárnyvonalat 1911. augusztus 5-én nyitották meg. Ezen már az átadás napján jártak személyvonatok. A Nyíregyháza belterületén haladó, Sóstóig tartó nyolc kilométeres szakaszt 1911-ben villamosították, így a helyi közlekedést villamos motorkocsikkal oldották meg.
1930. október 23-án adták át Kenézlő és Balsa közötti vonalat a Balsai Tisza-híddal együtt. Ezzel a Nyírvidéki Kisvasút közvetlen összeköttetésbe került Bodrogközi Gazdasági Vasúttal, amely már az Északerdő Zrt. tulajdonában lévő Pálházi kisvasúttal eleve össze volt kötve. Az összekapcsolt pályák együttes hossza meghaladta a 187 kilométert. A Tisza nevű könnyű pótkocsis motorkocsival közlekedtetett menetrend szerinti járatokkal elért 60 km/h-s sebesség ma is rekord a keskeny nyomközű közlekedés hazai történetében. A vasúton mind a személy-, mint a teherforgalom jelentősen fellendült, aminek a második világháború vetett véget, a Tisza-híd 1944-es felrobbantását követően a hálózat végleg két részre szakadt. Ezután az utasok komppal szállhattak át egyik vonatról a másikra. A Hegyközi Kisvasutat 1980-ban számolták fel.
A második világháború után 1948-ban ezt a vasutat is államosították, ekkor a MÁV Debreceni Vasútigazgatóságához került. 1949-ben összevonták a Bodrogközi Gazdasági Vasúttal Nyírbodrogi Kisvasút néven. Az államosítás után megkezdődött a vasút korszerűsítése. A villamosközlekedés 1969. május 30-án, menetrendváltáskor szűnt meg, a belvárosi vasúti pálya felszámolásával egy időben. A belvárosi nyomvonal helyett egy várost elkerülő szakasz épült. 2000 körül elkezdődött a kisvasút fokozatos leépülése. Pénzhiány miatt csak kisebb tűzoltás jellegű karbantartásokat tudtak végezni, nagyobb felújításokra nem volt pénz. A teherszállítás megszűnésével pedig csak az utas szállítás maradt az egyetlen kiszolgált terület, ám a kisvasút sem az utazási idő, sem a kényelem tekintetében nem vehette fel a versenyt az autóbuszokkal.
A kisvasúton 2009. december 12-én megszűnt a forgalom a pálya és a járművek rendkívül rossz állapota és a rendkívül alacsony kihasználtság miatt. A menetidő a 39 km hosszú Balsai-Tiszapart Nyíregyháza közötti szakaszon a 2008-as menetrend szerint 2 óra volt. Ezt aztán a tekintélyes késések tovább növelték. Jelenleg az időnkénti pályabejárások is szünetelnek, évente egyedül a szakasz vegyszeres gyomirtása történik meg.
A kisvonat idén lenne 110 éves...
Csatlakozom az előttem szólókhoz. A piros kapunál a sínszál nincs ott. A művelődési ház pedig zárva volt, de az utcáról láttam a kocsit:))) A feltöltzképek alapján kérném az elfogadást. [Geoládák v4.2.6]
Fagyival megkerestük.
Vizituráztunk a Tiszán. Egyik este Balsán vertünk tábort. Én az árvának tűnő vasúti sin melletti gazmentes helyre vertem fel a családi sátrunkat. Másnap reggel a sátorból kibújva megdöbbenve vettem észre, hogy a sátorajtótól 20 - 30 centiméterre egy vasúti kocsi alsó lépcsője áll! Szerencsére a vasuti soffőr nem ment előre a szokott helyéig, hanem megállt egy kicsivel (4 - 5 méterrel) hátrébb. Azonnal összepakoltam a sátrat.
Jött két ember létrával - ezek elkezdték fotózni a vonatot, minket megkértek, hogy az ablakokból integessünk mint boldog utasok!
Kiderült, hogy a mostani indítás lesz az utolsó menet, ezért a vonattal elmentünk egy megállót, majd gyalog mentünk vissza a táborhelyre.
Mint ládadoki a geoládát utolsó logjai vizsgálata alapján betegre állítottam.
Ha van rá lehetőséged, kérlek javítsd!
További tudnivalók a beteg ládákról: https://geocaching.hu/documents.geo?id=ladadoki
Email-t küldtem a rejtőnek.
A vonatajtónál keresgéltünk egy ideg, mire kijött egy úr az épületből és megkérdezte, hogy 'a műszer nem mutatja, hogy nem ott van?' :) Majd átirányított a hátsó ajtóhoz.
Viszont a kapunál sínnek nyoma sincs. Lehet, hogy az útépítési munkák áldozata lett
Átküldtem a megtalált jelszó részletet a rejtőznek.
Az első ponton építkezés zajlik, a sínszál már nincs ott. A második pont jelszavát elküldtem a rejtőnek, kérlek fogadd el jelszó nélküli megtalálásként! [Geoládák v3.12.10]
Nyíregyházi hosszú hétvégén kerestem a helyi ládákat, a 2. ponton megtaláltam a ládát és logoltam is. Sajnos az első ponthoz nem sikerült eljutnom, mert építési terület, kétszer is nekifutottam, de nem láttam, hogy hol lehetne odajutni és idő hiányában végül el kellett engednem. Kérem szépen a képek alapján a megtalálás elfogadását.
Nyíregyháza belvárosi esti séta során találtam meg a két virtuális feliratot. A mai nap keretbe foglaltam a Nyírvidéki Kisvasutat, hiszen délelőtt Dombrádon is jártam a GCNYKV ládánál.
3/21. Születésnapi két napos ládatúra harmadik találata. Sajnos az első ponthoz lehetetlen volt eljutni, mert felásták a pályaudvar előtti teljes területet. Bentről nem látszott a jelszó részlet, és kívülről közvetlen a kerítés mellett 3-4 méteres földkupacok torlaszolták el a helyet. A ládagazda nagyon kedvesen segített, amiért hálásak vagyunk. Köszi a rejtést!
"- Oké, semmi gond. Megoldjuk - mondta olyan nyugodt hangon, hogy még ő maga is elhitte. (...)
Kimentek a töltéshez. Jön a vonat"
-Szelle Ákos ~ Veszettül-
Nyíregyházára mindíg örömmel jövök, így volt ez most is. Már régebben kinéztem a ládát, így nem volt kérdés, hogy meg fogom ma keresni.
A multi első pontján megadott parkoló üres volt, így ott tettem le a kocsit. Az út túloldalán gyorsan megtaláltam a jelszót. Átgurultam a művelődési házhoz, itt is könnyen le tudtam parkolni. A pótjelszó a helyén. Az udvaron megszóllított egy ott dolgozó ember, majd elmondtam neki, hogy mi járatban vagyok. Készségesen segített, mert a felirat lekerült a kocsiról, és így nehezebben ment a megtalálás. A segítség jól jött, így már könnyebb dolgom volt. A ládát a kocsi hátsó részénél keressétek, az ajtóval szemben állva hajoljatok le.
Logolás után még készítettem pár fotót, majd továbbálltam.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2] A vasúti rendezőn a biztonsági őr nem volt túl barátságos, de megoldottuk. A műv ház zárva volt, így póttal lett meg. Köszi!
A tapasztalat azt mutatja, hogy október második fele minden évben nagyon szép időt hoz, sok a napsütés, kellemes a hőmérséklet, gyönyörűek az erdők. Így hagyománnyá vált, hogy ilyenkor kiveszünk pár szabadnapot. Most is így tettünk, előbb eltöltöttünk pár napot Eszterrel kettesben a Zselicben és a Mecsekben, majd családilag a gyerekekkel együtt eljöttünk egy keleti kirándulásra.
Az első pont nem mutat sokat, de a második pont kifejezetten tetszett. Találkoztam a személyzet pár tagjával, kedvesen útba is igazítottak, hogy hol keresgéljek. Jó hely ez. Köszönöm, hogy megmutattad.
Három napos kirándulásunk utolsó napján, vasárnap gyűjtöttük volna be ezt a ládát. Sajnos nem volt szerencsénk, mert a második ponthoz nem jutottunk hozzá.
Természetesen a jelszó első része megvan. Kérjük a mellékelt képek alapján a megtalálás elfogadását!
Megtaláltam barnanyával, köszönöm a rejtést! Állatkert után kicsit megpihentünk, majd elindultunk egy kis esti ládázásra. A város nem túl bizalomgerjesztő környékén volt az első pont, ami nekem jobban tetszett a régi vasúti kocsik, stb miatt, mint a másik pont. A 2. ponthoz odaértünk volna a 20:00-s zárásra, de sajnos éppen zárva volt aznap egész nap a művelődési ház, így a pótjelszót használtuk. Onnan mentünk tovább GCNyVi 1. pontjához. [Geoládák v3.11.3]
Esős, szomorú időben kerestük fel az elhagyatott állomást. Összeillett a látvány az időjárással. Az első ponton nem jutottunk be, így az alternatívot használtuk.
Szia! Sajnos nem sikerült megtalálni a ládát a megadott helyen. Az alternatív jelszó helye pedig nem megközelíthető mert a kocsi be van zárva. Kérném a megtalálás elfogadását a feltöltött fényképek alapján.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról! [g:hu 1.6.4]
Vajai ládázás után vonatpótló busszal utaztam vissza Nyíregyre, majd rögtön kirongyoltam az 1. ponthoz, melyet azonnal meg is találtam. A fémlap könnyen leolvasható, jó állapotban van. A "Szakiban" valami rendezvény lehetett, mert elég sokan voltak bent is és az udvaron is. Készítettem pár képet a vasúti kocsiról, majd pedig leolvastam a pótjelszót, ami szintén jó állapotban, könnyen megtalálható helyen van. Ezután kisétáltam a vasútállomásra és hazautaztam Bagosra...
Köszi a rejtést! :)
A 2. pont (művelődési ház) ládája a jelszórészlettel megvan, köszönjük szépen, de az 1. pont (körülkerített MÁV-telep) magánterület, kizavart a biztonsági őr. Jó lenne egy alternatív jelszó ehhez egy nem elzárt területen, mert csalódás idejönni ezért... [Geoládák v3.4.1]
Sok megyés (Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Békés, Jász-Nagykun-Szolnok ) ládázós hosszú hétvégén kerestük fel a ládát kitkat0123 és tabletta társaságában. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Mai célpontunk Nyíregyháza és környéke volt.
Köszönöm a rejtést!
Hajdú-Bihari kalandozások során itt jártunk Robogo es tabletta társaságában. Nyíregyháza, Debrecen, Hajdúszoboszló környékével ismerkedtünk, közben sok érdekes helyet is felkerestünk, hus és comos ládákat is kerestünk.
Nagyon szépen köszönöm a rejtést és a munkát, amit a láda kihelyezésébe fektettél. [Geoládák v3.3.2]
Megtaláltuk ! 🙂
Őszölés Nyíregyháza környékén, és természetesen ládák felderítése.
Az első pont gyorsan meglett a 2-es pontnál a kapu nyitva volt így be tudtunk menni az udvarba, a láda a vagon végében található középen alul.
Köszönjük a lehetőséget! [iGC] [wapon beküldött szöveg]
Mai ebéd szünetemben kis nyíregyházi belvárosi ládázásra nyílt lehetőségem. Próbáltam kimaximalizálni a rendelkezésre álló időt. Az első ponttal kezdtem, nagyon lehangoló a fűtőház látványa. Még 2005 környékén utaztam a kisvasúttal, és forgalom is volt rajta. Ebből a kisvasútból is sokat ki lehetett volna hozni, ha állami szándék lett volna rá. Egyszerre tudta volna kiszolgálni a hivatás- és kirándulóforgalmat. A második ponton a portán azért jeleztem, hogy miért megyek be az udvarba. A kocsi kívülről nagyon szép állapotban van, a múzeumra sajnos már nem volt időm. Köszönöm a rejtést!
Először is köszönet a helyszínen lévő fiatalembernek, aki velünk együtt kúszott-mászott az alváz alatt a szutyokban - sajnos hiába. Szerencsére volt pótjeszó, azt is Ő mutatta meg, mert valami oknál fogva mi megfeledkeztünk róla. Mndig örülök, ha vasúti, különösen ha kisvasúti a rejtés. Köszönet a rejtésért!
Az első ponttal semmi gond nem volt, de a másodikkal bizony igen. Először is zárva volt az udvar. Ki volt írva, hogy információ jobbra, hát bementünk a jobbra levő ajtón, ahol találtunk valakit. Ő is ismerte a geoládát, de pontosan nem tudta ő sem, hogy hol van, ezért kimentünk vele a kocsihoz és hárman kerestük. Mindannyian befeküdtünk a kocsi alá, összevissza tapogattuk, csupa piszok lett a ruhánk és a kezünk, de nem találtuk. Szerencsére volt a házban kézmosó csap. Aztán kifelé menet említette meg az ember, hogy pótjelszó is van, így legalább az meglett. Amúgy a kisvasút érdekes dolog, összességében jó, hogy van ez a láda.
Az első ponthoz sikerült kétszer is eljönni, mert az első nap már zárva volt és az eső is elkezdett esni, úgyhogy siettünk... Persze azt akkor nem vettem észre hogy alternatív pont is van. De így legalább közelről is megszemlélhettük a szépen kifestett kocsit. 😊 Bár a láda nem lett meg, hiába kerestük... No, de itt már rájöttem hogy nem is szükséges... 😊
Köszi a rejtést! [g:hu 1.6.2y]
Megvagy! [g:hu 1.6.0]
A vonatnál kezdtem: ide januárban késő este esélyem sem volt bejutni, ma is már be volt zárva a kapu és a portás kint nézegette a lomizókat. Érkezésemre érdeklődött, hogy mi járatban vagyok, én nem akartam felfedni a célt, de a kütyüt a kezemben látva rájött:-) A kaput a kedvemért kinyitotta, engedte, hogy egyedől megtaláljam a ládát (meglett gyorsan) és elmondta, hogy már külföldieknek is segített korábban keresni. Jófej volt!
A kocsit átfestették, felirat nincs. De a láda némi kúszás után meglett.
A kert alapból zárva volt, de bent valamire készültek, és egy úr kinyitotta nekem a kertkaput.
Tegnap magát a ládát nem találtuk meg, pedig hárman kerestük, először a megadott helyen, aztán átnéztük az egész kocsit, de lehet, hogy tévedtünk. Ezért az alternatív jelszót használtuk, de azért mellékelek fotót.
Lefülelve :-)
Tokaj-Nyíregyháza ládaszemezgetés közben ide is elvetődtünk, nehéz is lett volna kikerülni, miközben keresztül-kasul bejártuk a várost, amiről nem is gondoltam, hogy így meglep majd! Nagyon régen jártam erre, a városnak ez a mostani arca sokkal-sokkal szebb :-)
Köszi a rejtést
Mai utolsó találatom, utána mentem is a nagyvasút pályaudvarára. A művelődési ház nyári nyitvatartás szerint volt zárva, így maradt az alternatív jelszó. Köszönöm a rejtést!
Tokajból jövet volt másfél órám a debreceni csatlakozásig, és mivel kerékpárral voltam, belefért egy gyors keresgélés. Köszönöm a rejtést, és hogy megmutattad a Műv.Házat - nagyon hangulatos hely!
Barátaimat látogattam meg vasárnap Nyíregyházán. Mielőtt felmentem volna hozzájuk, mentem egy kört a városban, megkerestem a kisvasút telephelyét is, megnéztem a magukra hagyott személykocsikat, meg az épületeket, amíg van még mit nézni... (Délután az Állatkert már sokkal vidámabb látvány volt.)
Túl korán voltam, a Művház még zárva volt, így pótjelszavas a találatom.
Köszönöm a rejtést!
3 év alatt sikerült a két pontot megtalálni. Nem tudtam, hogy van pótjelszó, és mivel este értünk a helyszínre, nem sikerült a találat. Kár, hogy ez a kisvasút sem jár már. Köszi a rejtést.
A Nyíregyházi állatkertben eltöltött 4,5 óra után még néhány ládát is megkerestünk, de lehetőség szerint csak autóval, a gyaloglásból már elég volt.
Ezen a kisvasúton ~40 éve még utaztam, de sok emlékem már nincs. A második ponton kijött a gondnok megkérdezni, hogy mit csinálok ott, majd megértően mondta, hogy a ládát mostanában már senki sem találta meg és mutatta a pótjelszó helyét.
Kitűnő ládaoldal, igényes rejtések.
A második pontnál erősen szomorkodtunk, hogy ünnep lévén a kaput zárva találtuk. Volt nagy öröm, amikor véletlenül megláttam a pótjelszót, ami ott mosolygott ránk gúnyosan, amíg tanakodtunk.
Két különböző napon kerestük fel a két pontot. A müv. házba nem tudtunk bemenni, mert vasárnap zárva találtuk a bejáratot, így maradtunk az alternativ jelszónál. Köszönjük!
Első Sz-Sz-B ládának terveztem a kisvasúti ládát szakmabeliként két vonat között, de az intézmény sajnos zárva volt, így meg kellett elégednem az alternatív jelszóval. Köszönettel.
Szabolcs-szatmár-beregi ládázós hosszú hétvége első állomása volt ez a multi. Gyors kis drive-in. Sajnos az intézmény, így a pótjelszóval tudtuk abszolválni a multit. a jelszavak a helyükön, tökéletesen egyértelmű helyeken. Köszönet!
Sajnos nem lett meg egészben, a sínszálnál nem tudtam kiolvasni a 7 karaktert, hogy mi akart az lenni már ha jó helyen néztem.
A képek alapján kérném a találat elfogadását.
Megvan. Második nyíregyházi geós túra, ezúttal gyalogosan, az azóta telepített ládák becserkészése, 1/10 találat. Az első pontnál nem időztem túl sokat, mert amíg a benti, felújítás alatt álló vagont, és a csonkát fényképeztem, egy elég marcona kinézetű biztonsági őr jelent meg, bár nem szólt hozzám, de inkább arrébb álltam. A ládánál elbeszélgettem egy, az udvart gondozó fiatalemberrel a geocaching lényegéről. Szépen rendben tartják a vasúti kocsi körüli kertet. Bentről egy előadás hangjai szűrődtek ki. Amolyan zombiképző lehetett: gyémánt ügyfél; úgy dől a lé, hogy semmit sem csinálsz; meg tudod csinálni; nekem ez a cucc hatott, és az ilyenkor szokásos maszlagok. Köszönöm a lehetőséget!
A második ponton rengetegen voltak, esélytelen volt az észrevétlenség. Sietségemben a postaládás alternatívról meg is feledkeztem. Kérlek, ha lehet fogadd el! Köszi!
A mai napot az állatkertre szántuk, de odaúton megálltunk ennek a multinak a pontjainál. A remíznél - tábla, tiltófelirat sehol, ellenben széles tárt a kapu - én nyugodtan besétáltam a területre. Jött egy helyi munkás, aki kérdezte, hogy mit csinálok, s szerinte fényképeznem sem kellene, mert a "főnök" nem örül neki. Mondtam, hogy rendben, bár nem értettem, hogy odabent mi olyan rettenetes titkos, mivel ugyanennyi látszódik a kerítésen túlról is. Így azután leredukáltam a dolgot arra, hogy az épület előtti "látványosságokra" koncentráltam. Mivel ez nem tartott sokáig, gyorsan továbbálltunk. A második pont már sokkal több érdekességet tartogatott és itt senki nem firtatta, hogy miért ólálkodom a kertben lévő vagon körül. Az "előszobában" egy csomó tabló van, telis-tele egykori állapotot bemutató képekkel. Méltó kordokumentuma a magyar vasút helyzetének. A kis kertben éppen páran - székeket körberakva - beszélgettek. Így némileg feszélyezve álltam neki a ládát keresni. Azután rájöttem, hogy feleslegesen görcsöltem rá a dologra. Sokadjára sem tudom felfogni, hogy valaki miért nem képes egy ládát oda visszatenni, ahonnan elővette. De így legalább könyékig olajos lehettem... Továbbra sem értem, hogy miért kell ugyanazt többször is bemutatni, de tény, hogy ez korrektül sikerült. Ide Forest jött velem.
Ismét rokonoktól hazafelé, menet közben álltunk meg egy gyors találat erejéig. Mai 5/4. találat.
Vasárnap lévén egyik helyen sem jutottunk közel a vonatokhoz, csak a pótjelszó maradt és a zárt kapuk. Mivel nem vagyok a vasút nagy szerelmese, számomra ennyi is elég volt a láda nyújtotta élményekből. Ez is egy kess, és pont! ;)
Nyíregyházi ládatisztogatás alkalmával megtalálva.
Rejtői kísérettel keresgettük a pontokat. A múzeum zárva volt, így ott maradt a pótjelszó. A vnatok mellett elbeszélgettük a közeli kisvasutas rejtésekről, s hogy vajon miért zárták be a vonalat.
Köszi
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan.
Érdekesnek tűnt az oldal alapján. A buszról leszállva az első pont egész közel volt. Leolvastam, majd a síneken sétálgattam. Megkerestem a művelődési házat, ahová idő hiányában nem mentem be, csak a virtuális pontot kerestem meg, annak ellenére hogy szeretem a vonatokat. De mentségemre legyen, a vonathoz siettem hazafelé. :) [g:hu 1.5.1b] [wapon beküldött szöveg] 275.
Ma erre volt dolgom, igy beugrottam a ládát megkeresni. Megérdemelt a hely egy ládát. Amin meglepődtem, hogy a láda első megtalálója én voltam. :) [g:hu 1.5.0u] [wapon beküldött szöveg]
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Könnyed pontgyűjtés ismerős helyszínen. A 425-ös Ba-w kocsit (gyártási év 1958) végigszimatoltam a megadott helyen, de ládát nem láttam. Elképzelhető, hogy ki kell nyittatni a megtaláláshoz, csak erről nem szól a leírás?