A rejtés mindenféle jog- és egyéb szabályokba ütközik, amint ez a legutóbbi bejegyzésből kiderül. Amíg valami jobbat ki nem találok, betegre állítottam.
Sanchoo
A Vargaoldali dűlő utca végétől mintegy 80 m-nyi sétával megtalálható az alagút.
A rejtekhely oszlop, ami nem felsővezeték-tartó.
A láda egy kő, ami nem kő!
Logbook és ceruza van, ajándék nem fér bele. ha végleg nem találod, súg az alagút bejáratánál álló vezetéktartó oszlop! :)
A jelzett koordinátán egy jól járható, bár többnyire növényzettel takart betonlépcső vezet le a töltés oldalán. Lent jobbra indulj!
Alternatív megközelítési lehetőség a leírásban (600 m séta)
End Wap
A ládába TravelBug
nem helyezhető.
Miskolc egyik alig ismert, de impozáns műtárgyát szeretnénk bemutatni ezzel a ládával.
Megközelítés
Gépjárművel: A 3. sz. főúton Budapestről érkezve a cementgyári kereszteződésben balra fordulva (Miskolc-Tapolca, Lillafüred felé) haladj a Tapolcai úti kereszteződésig. Itt egyenesen tovább a Csemőkei útra jutsz. Menj tovább a "Miskolc-Ruzsinszőlő vége" tábla után 200 métert. Itt fordulj jobbra,
N 48° 5,433' E 20° 45,380' [GCMITR+murvás út]
majd 80 méter után ismét jobbra a Vargaoldali dűlő nevű murvás útra.
N 48° 5,481' E 20° 45,386' [GCMITR+Vargaoldali dűlő]
Az utat az utca végén lakó bácsi tartja karban, a kérése az, hogy esős időben ne menjenek be a kesserek autóval, parkoljanak le a távvezeték alatt, és lehetőleg gyalog sétáljanak be a ládához. Illetve, ha valaki tudna intézni pár köbméter murvát, annak nagyon örülne. Télen nyugodtan zörgessetek be hozzá, van rengeteg hólapátja (és a segítséget megköszöni) :))
Körülbelül 400 métert tudsz haladni az ajánlott parkolóig,
N 48° 5,479' E 20° 45,656' 216 m [GCMITR+parkoló] Az út végét egy sorompó zárja. Ha nyitva volna, akkor se haladj túl rajta, az magánterület. Innen a láda mintegy 80 méter sétával elérhető. Mászni nem kell, a jelzett koordinátán egy jól járható, bár növényzettel takart betonlépcső vezet le a töltés oldalán.
N 48° 5,483' E 20° 45,740' [GCMITR+lépcső]
Gyalogosan: A 29-es helyi busz "Csemőke" megállójánál kell leszállni, innen 850 méternyi sétával elérhető a rejtek.
A környéken lakott zártkertek vannak, kisebb-nagyobb házőrző kutyákkal, amelyek a telkeken belül maradnak - de azért legyetek körültekintőek!
Alternatív megközelítés
600 m séta a sínek mellett.
A vasúti forgalom ritka, de létező. Csak saját felelősségre!
Parkoló az átjáró mellett:
N 48° 5,430' E 20° 4,084' 216 m [GCMITR+parkoló]
Az átjáró bal oldalán lépcső, itt tudsz felmenni a vasúti pályához.
A sínek mellett juthatsz el a ládáig, kb. 600 méter gyaloglással. Bozót nincs, de ez egy vasúti pálya, ezt szem előtt kell tartani
A jelzett koordinátán talajszinten, egy oszlop tövében keress egy követ!
Ha végleg nincs meg, menj az alagút szájához, nézegesd a vezetéktartó oszlopot és a fali díszítéseket, sikerrel jársz!
Vagy: hívj fel! :)
A keresést és visszarejtést körültekintéssel végezd, mert nem is gondolná az ember, mekkora mugli-forgalom van errefelé. Az első láda az alagút melletti üregben 3 hónapot élt meg, a második a lépcsőnél sem volt hosszú életű. A harmadik egy mikró a kőfal végében, mivel stabilnak tűnt, kicseréltem egy nagyobb, ajándékot is elbíró tégelyre. Na, az már elveszett. Ezért a mostani, ötödik rejtek távolabb került a látnivalótól, az álcázását maximálisra fokoztuk!
(A koordináták pontosítását megköszönöm! )
A "metró" története
A miskolci Avast dél és nyugat felől egy vasútvonal kerüli meg. Tulajdonképpen üzemképes, de tényleges forgalmat évek óta nem láttunk rajta, viszont az interneten kószálva rábukkantunk a
Miskolc Blog nevű internetes naplóra, ahol részletes beszámolót találtunk erről a vágányról, és a Vargahegyen áthaladó alagútjáról:
"Amikor a diósgyőri vasgyár épült, elsődleges fontosságú volt az új ipartelep összekötése a vasúttal. Az akkor még különálló Miskolc és Diósgyőr völgyi fekvése miatt ez nem volt egyszerű feladat: a legegyszerűbb vonalvezetés Miskolcon át ment volna. Itt most jöjjön egy idézet:
"...vajon nem lehetne-e az egész vasúti vonalat a városon keresztül az utcák színe alatt, mint egy alagútban vezetni... - írja a pénzügyminiszteri levél.
Nem lehetett, mert a város nem járult hozzá, ui. nem találták meg a módját a föld alatti tulajdon telekkönyvezésének."
(Porkoláb László: Források Diósgyőr-Vasgyár történetéhez 1770-1919. Miskolc, Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Levéltár és Országos Műszaki Múzeum Központi Kohászati Múzeuma, 2003. 146. p.)
Így az akkoriban nagy újdonságnak számító (még a budapesti se volt sehol) földalatti vasút nem épült meg, pedig a szükséges pénz is rendelkezésre állt. Valahogy azonban meg kellett oldani a vasúti szállítást, így épült ki a ma is funkcionáló vasgyári iparvágány. A Soltész Nagy Kálmán utca déli részénél válik ki az országos fővonalból, egy híddal keresztezi a Hejőcsabára vezető utat, délről megkerüli az Avast, átmegy a Ruzsinszőlő dűlő fölött, majd eltűnik egy alagútban, hogy már a gyárterületen bukkanjon újra elő. "
Vigyázat! A kohászat területe - a túloldali kijárat - le van zárva és szigorúan őrzik, tehát senki ne próbáljon meg az alagúton át oda belépni, mert könnyen bajba kerülhet!
És még egy intelem:
25 kV-tal villamosított vonalról van szó, ahol bizony tehervonati szerelvények közlekednek - igaz, nem menetrendszerűen (forrás: Nemzeti Közlekedési Hatóság, illetve a miskolci MÁV forgalom - itt kellene engedélyt kérni a forgalommentes időszakban történő alagútban mászkáláshoz:) ). Félreugrálni, búvóhelyet keresni, vágánytengelybe lefeküdni amerikai filmekben szoktak. A láda nagy körültekintéssel megkereshető, de a műtárgyakat piszkálni, az alagútban kószálni, bármilyen csábító is, senkinek sem ajánlott!
Köszönet Bereczki Zoltánnak a blogjában található információk és képek felhasználásához való hozzájárulásért!
Ládakarbantartás 2015.08.02-án, nem mellesleg bigmick-ék logja hatására.
A kis doboz a helyén volt, és mivel a rejtek időtállónak bizonyult, kicseréltem egy 12x6 cm-es hengeres fekete tégelyre, ajándékokkal feldúsítva. Tüskeharc, szúrás nélkül elővehető.
Ládakarbantartás 2016.03.19-én:
Nem bírt ki egy évet ez a doboz sem. Újra mikroládát rejtettünk, ami egy tekercs-logbookot és íróeszközt tartalmaz, ajándék nem fér bele. A láda sem "láda", inkább egy kődarab. A korábbi események miatt nem írnék többet, ha gond van, hívj fel.
Ládakarbantartás 2018.04.28-án:
Kőcsere ( :D) a logbook egy külön kapszulát kapott. Köszönjük a közreműködést
Propfán Pofáéknak!
A megközelítés viszont nagyon rossz, kisgyerekkel, kerékpárral nem ajánlom. A bogáncs/üröm/parlagfű erdő nem embermagas - MAGASABB! Eredetileg ez nem így nézett ki. Az ösvény mindazonáltal kivehető, de erős vállalkozó kedv kell a kb 50 méternyi dzsungel leküzdéséhez. És az emberi tevékenység nyomait is el kell viselni: mivel bozót, hát van három szemétkupac is útközben. egyszer majd kerítek valami segítséget, és felszámoljuk, addig elnézést kérünk a mocsok gazdái helyett.
2019.9.15 Személyes egyeztetés után a rejtővel közösen a megszűnést választottuk, mert a rejtés helye is viszonylag veszélyes, valamint a megközelítés is nehézzé vált. A viszonyok jelentős javulása esetén a láda újraéleszthető [Admin(Fazék)].