Elhelyezés időpontja: 2013.05.31 11:40
Megjelenés időpontja: 2013.05.31 16:38
Utolsó lényeges változás: 2013.11.07 15:26
Utolsó változás: 2022.04.16 10:29
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Ajtony & Zerind HUN
Ládagazda: Ajtony Nehézség / Terep: 1.5 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 700 m
Megtalálások száma: 632 + 1 sikertelen + 12 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.1 megtalálás hetente
A geoláda megtekinthető a geocaching.com-on is. A fordítást Ajtony készítette.
A Zala-völgyi vasút emléke
A zsurlóval benőtt vágányon nem mindig kényelmes a séta, ezt a ládát azoknak ajánljuk, akik a hazai vasút története iránt érdeklődnek.
A hagyományos ládát (átm. 11 cm * 11 cm) a megszűnt vasút sármelléki szakasza rejti. Kérlek, a rejteket csak az országút felőli oldalon bontsd meg! Tollat vigyél magaddal! Segítség a megtaláláshoz:
A láda az országút felőli sínszál rögzítő talplemeze alatt van a hiányzó talpfa helyén. Tartalék láda (átm. 7 cm * 14 cm is van hasonló módon rejtve: N 46° 42,525' E 17° 13,793' 106 m [GCZVVT+altenatív láda] A ládába TravelBug helyezhető. A láda keresése Ajánlott parkoló: a fenékpusztai vízügyi igazgatósághoz közel, a vasút régi rakodó területén N 46° 42,310' E 17° 14,240' 106 m [GCZVVT+parkoló].
Ajánlott útvonal: A parkolótól a láda a vasúti vágányon gyalogolva érhető el (üzemelő vasút esetén ez tilos lenne, de ezen a szakaszon a forgalom szünetel).
A megmaradt vasúti szakasz a Kis-Balaton tájvédelmi területének határát jelenti, ezért arról letérni külön engedély hiányában tilos. Előfordulhat, hogy természetvédelmi őrökkel találkozol, de ha nem térsz le a vágányról a mocsárvidék területére, akkor ez nem jelent problémát (Balatonfelvidéki Nemzeti Park Igazgatósága korábbi közlése). A láda is a vágány országút felőli oldalára, tehát nem a védett mocsár felé esik. Ha valaki sajnálja az időt, ami alatt a 650 méternyi távot megteszi a vágányon, és átveheti a hely hangulatát, meg egyébként se kiváncsi a Kis-Balaton határvidékére, az az országút felől is közelíthet: a mély vizesárok több helyen megszakad például az országúti híd nyugati fejénél, N 46° 42,516' E 17° 13,946' 106 m [GCZVVT+átkelés] ahol bozóton át közelíthető meg a vágány, vagy ettől 40 méternyire keletre. De ez a rejtés nem azért született, hogy felkapkodd, és könyveld a megtalálásért járó pontot.
A vasútvonal története
Ennek a helyiérdekű vasútvonalnak (vicinális) a kiépítése több ütemben történt. A pálya nagyobb része észak-dél irányú völgyekkel tagolt, hosszú dombhátakból álló mezőgazdasági területeket szelt át. A vasútvonal elődjét a Dunántúli HÉV társaság építette, első szakaszát, a Türje állomáshoz csatlakozó 4,7 km hosszú helyiérdekű vasútvonalat 1892. január 28-án nyitották meg. A vonalat később a Zalavölgyi HÉV társaság építette tovább, a 42,5 km hosszú vasútvonal Sármelléken át Balatonszentgyörgyig tartott, 1895. december 15-én nyitották meg a forgalom számára. A teljes vasútvonal a 19. majd a 27. számú menetrendi mezőben szerepelt. A 48 kilométeres távot, amely mellett 12 állomás sorakozott, a vonatok nagyjából 33 km/ó utazósebességgel tették meg, amivel ma sem kellene szégyenkeznie. Érdekesség, hogy a 70-es évek elején a napi 7 vonatpár egyike személyvonati díjszabással közlekedő gyorsított személy volt, utazósebessége elérte a 37 km/ó értéket. A csupán táblával jelzett megállókat nem számítva, az állomásépületek közül volt, amit lebontottak, egy részük egészen lelakva vagy elképesztő igénytelenséggel átalakítva maradt ránk. Néhányuknak képeslapok is őzik emlékét. Ezek és a régi fotók is tanúsítják, hogy a leromlás már a megszüntetés előtt is érzékelhető volt: a típustervek alapján épített állomásépületek elvesztették sajátos szépségüket az 50-es, 60-as évek felújításai során. A vakolatdíszek eltűntek, a cseréptetőt eternit váltotta fel, a növényzet eltűnt. Ez a mellékvonal sohasem volt kiemelt szerepű és az 1960-as évekre a technikai színvonal végletesen leromlott. Az idősebb korosztály még emlékezhet azokra a több évtizedes motorkocsikra, amelyek belsejében rettenetes dübörgést keltett a motor (az első osztály ülései itt kaptak helyet!), és a vontatott fapados kocsikban fűtésre a közepükön álló hatalmas széntüzelésű kályha szolgált.
Mindemellett bizonyos vonalkorszerűsítés még lezajlott 1968-69 során az Ukk-Zalaegerszeg fővonal átépítéséhez kapcsolódva. Ennek során Zalabér és a régi Türje állomások között a fővonali pályát új nyomvonalra terelték. A két állomás megszűnt, helyettük Zalabér-Batyk néven új állomás nyílt az egykori állomásközben. Az eredetileg Türjére csatlakozó sármelléki és a Zalabérre csatlakozó sárvári vonalakat is ide kötötték be. A teherforgalom erőltetett ütemű átterelése a közutakra azt eredményezte, hogy a csökkenő bevétek miatt elmaradtak a felújítások, majd a veszteséges üzemmenet miatt a teljes bezárás következett. A vasútvonal három részletben szűnt meg.
Középső, 31 km hosszú Sármellék-Zalaszentgrót szakaszának áruforgalma 1962-ben még 111 ezer tonna volt, tíz évvel később már alig érte el a 31 ezer tonnát. A személyforgalom is csökkenő irányzatot mutatott. Ilyen indokok alapján ezen a szakaszon hamarosan a síneket is felszedték (1974).
A Balatonszentgyörgy-Sármellék 11 km-es szakasz további üzemeltetését iparvágányként az ide települt szovjet katonai repülőtér (ma FlyBalaton) tette szükségessé a csapatok kivonásáig. A vágányok ezen a szakaszon megvannak.
A Zalabér-Batyk - Zalaszentgrót 6 km-es szakasz forgalmát 2007. március 3-tól ideiglenesen szüneteltetik, a vágányok még itt is megvannak. Vagyis a vonal teljes megszűnése ekkor történt további 13 vonallal együtt.
A parkolótól délre láthatod az Egyesített övcsatorna torkolati részét, amely a Hévizi-tó túlfolyó meleg vizét is hozza magával. A hőmérsékletkülönbség miatt a csatorna élővilága erősen különbözik a környező vizekétől.
A túlfolyó országút közeli szakaszán a legfeltűnőbb a melegebb égövről behurcolt nagylevelű moszatpáfrány (Azulla filiculoides) a víz felszínén. Az élénk húsvörös színű áttelelő forma gyakran egybefüggő szőnyegként mutatkozik. Gondatlan vagy kísérletező kedvű akvaristák jóvoltából egzotikus halak is megtalálták itt az élőhelyüket, és a horgászok meglepetésére néha horogra is akadnak, mint a tűzfejű tarkasügér (Vieja melanurus). Forrás: Vasúthistória évkönyv 2002, Keller László: Vasúti közlekedés a negyedik 5 éves terv időszakában
Köszönetnyilvánítás
Ez úton köszönjük Szente-Varga Domonkosnak a rejtés előkészítése során tett észrevételeit és a www.vasútállomások.hu honlap fotóit.
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Már többször elmentünk a közuton e mellett a ládikó mellett. De nagyon nem tudtam megállni a közelben. Most viszont nem én vezettem. Igy gyorsan ki tudtam szállni az autóból a láda közelében. Sajnos most nem mindenhol lehet bemenni az utról a vasutra. Mert nagy viz van most ott. A ládikó rendben a helyén van. Az autó messzebb tudott megállni egy parkolóban. Igy oda már a vasuton sétáltam az autóig.Kár ezért a vasútért. Köszi a rejtést!!
Egyszer már tavaly próbálkoztunk, de a betonút és a vasút között áthatolhatatlan vízesárkot találtunk. Aztán ráleltünk egy parkolóra a sinek mellett, de ott meg olyan bozótos volt a vasparipa útja, hogy úgy döntöttünk, megvárjuk, míg elvonul a növényzet. Hát ennek ma jött el a napja! Egész jól járható most a vasúti pálya azon a cca 700 méteren, amit végigjártunk, és még vonat sem jött ;). Még a váltóállító is működött (kipróbáltuk), igaz, a sineket már nem mozgatta. A jó kis rejtek stabilan őrizte a ládát. Most legalább megláthattok, milyen szögekkel rögzítettek anno a MÁV-nál. Bár útközben találtunk néhány helyet, ahol száraz lábbal át lehetne kelni a betinról a vasútra, de ott meg parkolni nem lehet. De nem is bántuk, mert jól esett ez a kis felfrissítő botorkálás a talpfákon. Néha kipróbáltuk az asszimetrikus lépéshosszt, mert állítólag a vasutasok így járnak a sinek között, és bogarásztuk a talpfába vert évszámszögeket, mint annak idején Felsőmocsoládon. Érdekes kis séta volt, jól esett. Köszönjük.
Halló!
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! A láda és az alternstív láda is újra a helyükön vannak. További jó keresést! Eljutottunk a célig sasszem23-mal a tüskés ágakon és a rengeteg bogyó ürüléken keresztül. A ládák be vannak ázv. Olívia, Ulrik és Dóra mama [Geoládák v4.2.1]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Keszthelyi modellvasútak után egy nagyvasutas kaland, ami mindig megdobogtatja a szívem. Izgalamas helyzet volt, mert a ládától a parkolóhoz visszamenet kiesett a tárcám az összes igazolványommal, bele a susnyába, úgyhogy kétszer jártam meg az utat oda-vissza. Meglett végül.
A ládát kitakarítottam, a szétázott papírokat, rozsdás hajcsatot kiszedtem. a logfüzet a belső kis tubusban szaraz (remek ötlet!)
Zalaegerszeg SE Tour. Sofőrködtem és most ráhúztunk egy hétvégét is. Gyors drive-in találat a rejtői ajánlással szemben, de sajnos most nem volt több időnk bejárni a nádast. Az elhagyott vasútvonal hangulatos. A rejtés korrekt, a ládából kiöntöttem a vizet, a belső kis tubus száraz volt. Köszi.
Maga a rejtés jó, de a megközelítés nem adott maradandó élményt. Sajnálom.
Ha megvan a láda, akkor a parkolótól kb. 500 m.-re található Kis-Balaton Látogatóközpontot is keressétek fel, ahonnan egy rövid szervezett sétával elérjük Matula bácsi kunyhóját és Fekete István emlékházát.
Megtaláltuk flevyvel. Verseny után hazafelé egy kis ládázás ;)
A helyzet az, hogy előző nap, mikor mentünk a versenyre itt jártunk, akkor készültek a képek (mert akkor világos volt), csak a ládát nem találtuk meg elsőre, pedig ott volt flevy lába előtt. Bosszantott a gondolat, hogy elszalasztjuk a dolgot, és az éjszakába nézegettem a helyszínen készített képeimet, és meglett! Reggel ébredés után egyből újságoltam flevynek, hogy szerintem ott van, és a képet mutattam neki. Elhatároztuk, hogy hazafelé bemegyünk újra és megnézzük a lehetséges helyen. Hát meg is lett, bár akkor már elemlámpával és telefonnal világítottunk, hogy lássunk valamit. Jó távolt sikerült félrehúzódni a kocsival és átjutni a vasúti töltésre, és a láda bontásakor egy kocsiajtó csapódást hallottunk, így gyorsan gondosan visszarejtettük a ládát és siettünk vissza a kocsihoz. Nem tudjuk, hogy honnét jött a hang, mert egyik irányba sem járt semmilyen jármű. Végül sikeresen zártuk ezt a láda találatot is.
Köszönjük a lehetőséget.
[g:hu+ 2.9.12]
Vízitúráztunk a Hévízi-Patakon, a túra végpontja épp 643 méterre volt ettől a ládától. Azt hiszem méltó helyszínt és időjárást találtam a kerek találatnak.
Autóval errefelé utaztunk, és láttam, hogy kb. 20 méterre mentünk el a láda mellett. A visszafelé úton megálltunk, gondoltam 5 perc alatt begyűjtjük. Hát nem volt ilyen egyszerű. Egyrészt nem szerencsés autóval megállni a főúton a láda vonalában. Nem is álltunk meg ott, hanem úgy 600 méterrel odébb. A vasúti talpfákon bukdácsoltunk a ládáig, helyenként igen sűrű növényzet állta utunkat. A láda a helyén van, ötletes az elrejtése. Érdekes volt végigküzdeni magunkat ezen az úton, látva ahogy a vasútvonal az enyészeté lesz. Benövi a burjánzó mocsári növényzet és rekultiválódik a táj. Köszönöm az élményt, amit ez a kirándulás adott! Tetszett a vasútvonal történelméről szóló leírás is a ládaoldalon.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Jó kis "vonatozás" vissza az időben. Azt gondolná az ember, hogy egy gyors megállás és találat lehet a láda az út mentén, de azért szerencsére nem ilyen egyszerű. :) Izgalmas kis időutazás a síneken. [Geoládák v3.12.8]
Jó volt gyalogolni a sínfákon, talán kicsit közelebb is lehetne a parkolóhoz a rejtek. Sajnos a nádasban semmiféle állatot nem láttunk.
Köszönjük a rejtést!
Egy balatoni ládavadász kör tizennegyedik állomása.
Egy darabig a sínen mentem, de akkora a növényzet, hogy inkább kimentem az országútra és vissza.
Köszönet a rejtésért!
Mivel vissza kellett menni a déli partra a félbehagyott multi láda miatt, ezért ezt a pontot is útba ejtettük... Az elhagyatott vasúti síneken közelítettük meg a ládát, de néhol küzdöttünk rendesen a növényzettel... Nem volt olyan nagy, csak inkább száraz és szúrós... A kocsihoz visszatérve kb. 20 percet takarítottuk a zoknijainkat és a cipőinket... :)
Viszont menet közben találkoztunk vaddisznókkal... igazából csak hallottuk őket a nagyon magas bozótosban, meg láttuk hogy a növényzet merre és mennyire dőlt meg a hangok irányában. Remélhetőleg tényleg azok voltak és nem bivalyok a rezervátumból... :)
Köszi a rejtést!
Szomorú ennek a vonalnak az elmúlása is.
A ládához a legközelebb álltunk meg a busszal. Vissza kellett szaladni a hídig, ott át lehet kelni. A láda jó állapotban a helyén van. Köszi a rejtést.
Sokszor elrobogtunk már mellette - hagyjuk, nagy a gaz! felkiáltással.
Most végre végigsétáltam, én még utaztam ezen a vonalon...
Jó rejtés, köszönjük!
A láda nagyon vizes! A logfüzet dobozából is folyt a víz.
150 méterrel arrébb, Sármellék felé egy régi vasúti átjárónál le tudtam parkolni az út mentén. [Geoládák v3.7.6]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Az ajánlott parkolótól gyalogoltam a síneken a ládáig. Tetszett a felhagyott pálya hangulata, és a rejtés módja. (Leírás nélkül kihívásos lett volna.) [Geoládák v3.5.3]
Tisztelt Zugi! Van egy ládász-szólás: nem kötelező minden ládát megkeresni. A ládalapból kiderül, hogy mire számíthat, aki ezt a ládát megkeresi. Ha juszt is csak azért se tartja be az ajánlott megközelítést, akkor ne csodálkozzon azon, ha báli cipőcskéje csúnya-csúnya sáros lesz.
Pünkösdi hétvégén megtaláltam jó pár ládát, és hazafelé szimpla szürkítésből ide is betévedtem, de talán az előző találatok kontrasztja miatt is, számomra teljesen nulla volt ez a hely.
A ládarejtők elég nagy hányada él egy bizonyos "dzsindzsa-fétisben". Valamiért úgy gondolják az az igazi rejtés ha minél lehetetlenebb dzsindzsába hajtják be a kessert, főleg a bemutatandó objektumtól lehetőleg észszerűtlen távol.
A kiinduló ponttól -vízügyi igazgatóság- elnézve a sín irányába inkább nem próbálkoztam, talán télen még rendben lehetne, de ekkora gazban nem indultam neki, pláne nem nyári öltözetben. A másik részről pedig maga a rejtés távolsága sem tetszett. Minek ennyit gyalogoltatni a nagy semmiben? Emiatt kocsival a főút mellett elmentem a láda vonaláig, de arrafelé pedig lehetetlen volt rendesen félreállni a meredek padka miatt. Végül találtam egy csapást, amin felmásztam a töltésre. A láda meglett, legalább a rejtés ötletes. Visszafelé a csapáson még bokáig süllyedtem a mocsárban is, nesze neked vászoncipő. Számomra teljesen felejtős egy felhagyott síndarabért ez az egész. Ismerek millióegy ilyet a lakhelyem közelében is, értéke számomra nincs.
Az ajánlott parkolóban hagytuk a kocsit és egy kellemes sétával értük el a ládát. Nekünk tetszett, hogy kellett egy kicsit gyalogolni, mert így érdekes volt. Aki nem szereti ezeket a ládákat az ne keresse!
Köszönjük a rejtést! [g:hu 1.6.4]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! :) [Geoládák v3.3.2]
Nagyon jó a rejtés és ilyenkor télen a dús vegetáció hiánya miatt nem is akkora kihívás, azért sem drive in lett, pedig mára volt még bőven látnivaló...
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]
A ládától kb 300 méterre nyugatra megláttunk egy átjárót az út és vasút között. Gyors parkolás után itt mentünk be. Úgy gondoltuk a jeges szélben ennyi séta is elég lesz. Rengeteg száraz, letört, csonkolt fát láttunk a környéken. Ez mi?
A láda beázott, de a füzet a zacsiban még száraz.
ezt is kenutúra keretén belül látogattuk meg, és nekem mostantól ez lesz a kedvenc ládám. Nagyon jó volt a síneknél keresgélni, miközben egy jótanács fogalmazódott meg bennem a télen látogatók számára:
ne menj át az út és a vasúti töltés közötti jégen, kivéve, ha -10° van
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.2.2] Különleges kessertársaság verődött össze, kitartás, és elszántság volt szükség a megtaláláshoz, köszönöm az élményt!
Nyírlak után egy másik megszüntetésre ítélt vasútállomást, Fenékpusztát is felkerestem. Itt még a ládaleírás sem említi a (a log írásakor még meglévő) vasúti megközelítést. Biztos a helyiek is ugyanúgy figyelmen kívül hagyták. A nyírlaki állomáshoz hasonlóan itt is a kukában csak vizet és faleveleket találtam. Emlékszem, hogy korábban balatoni biciklitúrát is akartam itt kezdeni vagy befejezni, de napi két vonatmegállás időpontjai ezt nem tették lehetővé. Különben meg, a balatoni kerékpárút jelzőtáblái sem említették, hogy itt állomás lenne.
Készülő autópálya után pánéhány méterre parkoltunk le. A gazdátlan vasúti síneken, már szinte benőte a természet, gyalogoltunk elég sokat a párnapákon, míg a csipogást meghallottuk. Ötletes elrejtést hamar megtaláltuk. A konyhai doboz negyedéig víz volt. Szerencse, hogy a " PARÁNYI KIS KÖNYVECSKE " külön egy kis vízhatlan tartályban volt elhelyezve. Vajon milyen anyagokat szállíthattak e sínek felett, amikor még a Szovjet Katonai Repülőtér üzemelt? Még bele gondolni is megborzolgató érzéseket kelt.
Köszönjük a rejtést!
Mai napunk első ládája kicsit kalandosra sikerült. A híd környékén nem volt hol parkolni, így egy kicsit tovább mentünk és találtunk egy helyen egy kis darabot, ahol lehetett parkolni. Onnan én visszasétáltam, először az úton, aztán egy helyen sikerült átmászni az árkon és majd onnan a talpfákon. A rejtés nagyon ügyes és a cuki, saját gyártmányú pici logbook is aranyos volt. Köszi a rejtést!
Köszönet a rejtésért! Hirtelen ötlet volt, felkészületlenül indultunk neki, strandpapucsban és még a kutyákat is cipelni kellett a bozót miatt. De megcsináltuk! :D
Mostanság nem kifejezetten rövidnadrágos terep, de szerencsére vonat nem zavarja a növényzetben, a talpfákon való csetlést-botlást. Viszonylag kevés a kifejezetten ellenséges, szúrós növény, csalánnal sem találkoztam a sínek között. Köszönöm a rejtést!
Kisfiainkkal nem tudtuk megközelíteni a ládát, közelebb a ládához sem tudtunk leparkolni. A helyszín amúgy tetszett,volt izgalom a Fiúknak: munkagépek jöttek-mentek. :)
Fénykép alapján kérnénk a megtalálás elfogadását!
Hévíz patakon lapátolás kiszállója az ajánlott parkoló közelében volt, így a kb. 9km-es evezést egy kis sétával vezettük le.
A láda tényleg inkább csak a vasút szerelmeseinek jelenthet valamit, nekem eggyel több találat.
Köszi
Egyedi hangulata van, ahogyan az elhagyott síneken baktatunk. Vizes, mocsaras rész mellett vezet végig a töltés, tele van madárral a környék. Tetszett a sok mocsári zsurló is. Köszönjük szépen, kiváló rejtés!
Biciklivel teljesítve, pedig már megfogadtam magamban, hogy többet sínek között nem tekerek. :D
Teljesen rendben van ez a rejtés, aki ilyen távolságot nem tud megtenni, az ne keressen geoládákat. Persze csábítóan közel van a műút, de épp ez adja a különlegességét. ;)
Toll nem volt nálam. :(
Lassan fel kellene rögzíteni egy tollat a bringámra. :)
Jó kis séta volt a korhadt talpfákon. Hosszúnadrág kellett.
A parlagfű itt is virágzik....
Egy helybelivel találkoztunk visszafelé úton. Azt mondta, hogy fényképezzem csak le a rengeteg parlagfüvet, amit nem kaszál le senki. Már Ő is allergiás.
Jó rejtés!
Nagyon szeretek a mai napig is sínek között járni...különös varázsa van! Az öreg talpfák rozsdás sínpárral, oldalán a nádassal, villámcsapott fákon csücsülő madarakkal...egyszerűen pazar! Köszi a rejtést!
Természetesen elfogadom, örülök, hogy felkerestétek ezt az emlékládát. De két dolgot meg kell utólagosan fogadnotok csak úgy magatokban:
1) Ezentúl elolvassátok a ládaleírásokat. Mindegyikben van valami hasznos dolog, pl. ebben az, hogy mik a koordinátái annak a pontnak, AHOL NNCS víz az árokban, hol lehet átkelni.
2) Nem minősítetek ládákat találomra.
További jó ládavadászatot, szép élményeket a gc.hu keretében! Üdv.
Köszönjük szépen hogy mégmutattad! Sajnos a ládát nem találtuk, a rengeteg szúnyog miatt nem bírtunk tovább keresni :[ az út mellett pedig víz volt az árokban. Kérjük a kép alapján elfogadni
Lekéstem a 10 órási Diás szigeti túra kezdését, így volt idő nyugodtan végigsétálni a síneken. Nagyon tetszett. A rejtés módja nagyon ötletes. A sínek között a fűben egy fácán család fészkelt 2 fiókával.
Kivételesen egy olyan Ajtony-láda, aminek nem vettem részt a rejtésében (csak az előzetes terepbejáráson), így nem jelenthettem be a megtalálást mindjárt az elején. Most eljöttünk, Ajtony ellenőrizte, hogy minden rendben van-e a rejtésekkel, én pedig ,,hivatalosan'' is megtalálhattam.
Végig sétáltunk a síneken a ládáig. Közben visszagondoltunk azokra az időkre, amikor a magyar ipar még gyártott vasúti sínt. Szép idők voltak! (Annak ellenére, hogy ma teljesen más színben tüntetik fel.) Köszönjük!
Héviz patak evezés után pont a láda közelében volt a partra szállóhely. Így hazaindulás előtt még elsétáltunk ezért a ládáért.
Amikor elhagyott, nem használt vasútvonalat látok mindig eszembe jut, hogy vajon megéri itt hagyni elrohadni ezt a mennyiségű acélt? Nem lenne gazdaságos felszedni és újrahasznosítani?
Mai nap délelőttjét a Nemzeti Park Fekete István emléktúráján töltöttük, aztán megkerestük a ládát is. Mind a két ládát megtaláltuk. Sokan kenuztak, kajakoztak ma a hévizi kifolyón.
Érdekes, szomorú mementó. Kb. az ajánlott parkolótól sétáltunk végig az elhagyott síneken. Furcsa érzés volt belegondolni, hogy régebben itt emberek utaztak. Kösz a rejtést!
Érdekes hely, sajnos a tablettom elveszett így nincs fotó. Hasonló hely van a Nyírségben is. Nekem nehéz volt a sínek között menni, az autók suhantak el mellettünk. Köszi szépen a lehetőséged, volt igazságod Béla.
A Diás szigeti túravezetésen vettünk részt, így ejtettük útba ezt a pontot. Nem túl felemelő érzés egy derékig begazosodott elhagyatott sínpáron sétálni...
Ildi és Laci
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget.
Izgalmas a vasút, izgalmas a mocsár... nekem... Tetszett. Megint egy hely, ami az autóúttól 10 m-re egész más világot mutat.
Doboz a két bádoglemez alatt, rendben.
És mi van az alternatív ládával? Az is sérült, vagy eltűnt? Azért rejtettem egymáshoz közel kettőt, hogy ne kelljen olyan gyakran kivonulni.
Na persze a sérült ládának is nem a talpfák között volt az eredeti helye, sín + sínrögzítő lemez alatt kellett volna lennie, akkor védve lett volna felülről az ertőbehatások ellen, és nem törött volna össze a fedele... Vajon miért nem lehetett annak idején a védett kuckóba visszatenni?
Ahogy "VP" is írja: talpfa alatt találta. Az ócska talpfák billegnek, mozognak, ha rálépnek, eltörhetik az alájuk beszorított doboz(fedél)t. Csak jobb helye van annak a sínre erősített sínrögzítő lemez alatt...
A megadott parkolótól séta szép, napos, kora tavaszi időben a sineken.
Sajnos ezen a vonalon már nem utaztam.
A (talpfák közt lévő) láda repedt, tele volt vízzel, minden elázott benne. A laminált jelszó (még) olvasható.
Régebben kinyomtatott leírással mentem, arról nem tudtam, hogy van alternatív láda is. Miután megtaláltam a víztől kb. félkilós dobozt, és benne a jelszót, nem is keresgéltem tovább. Kiöntöttem a vizet, próbáltam logolni a vizes logbookba (nem sok sikerrel), és oda raktam vissza, ahol találtam. (Ez is elég védett hely: a talpfák alatt egy üreg.)
Nem szokásom pikirt megjegyzésekre hasonló hangnemben válaszolni. Csak annyit jegyeznék meg, hogy aki értelmező módon (nem könnyű, elismerem) tud olvasni, az megtalálja a "Megközelítés" szakaszt: "Ha valaki sajnálja az időt, ami alatt a 650 méternyi távot megteszi a vágányon, és átveheti a hely hangulatát, meg egyébként se kiváncsi a Kis-Balaton határvidékére, az az országút felől is közelíthet: a mély vizesárok több helyen megszakad. De ez a rejtés nem azért született, hogy felkapkodd, és könyveld a megtalálásért járó pontot".
Balaton-környéki ládaszüret 10. találat.
Utáljuk a drive-in rejtéseket, de ez a láda elég értelmetlen helyen van. Miért pont 600 m-re kell lennie a parkolóhelytől, a semmiben? Miközben a talpfákon kutyagoltunk, azt vártuk, hogy ott lesz valami látnivaló, de csak annyit láttunk, mint 400 vagy 300 méterre...
Szülinapi hévízi őszelésünk/telelésünk alkalmával meglelve 1/5.
A mai nap első találata. Kicsit hideg volt már ekkor is (később még hidegebb lett), és a táj sem most mutatta legszebb formáját, ellenben a legkevésbé gazos talán most volt egész évben, így könnyedén törtük az utat az elhagyatott síneken. Kicsit távolinak érzem a rejtést, bár a leírásban láttam, hogy a táj hangulatának átélése lett volna ezzel a cél.
A vasút története érdekes volt, útközben sokat beszélgettünk miért szűnhetett meg, miért nem korszerű, hogy is működik a vasúti közlekedés. Szóval jó volt! :) Köszi!
Hajnival és a Geomobilokkal Őrségi túránk végén
Mi a b@dös kókányos f@@ kell 673 métert megtenni lábszárig érő gazban,brékák közt talpfákon loholva az egyetlen értelmes parkolótól a ládáig?Inkább rakd át a parkoló mellé és jelezd: Van két rozsdás váltó és egy elhagyott híd. Ha akarsz botladozz odáig. Megkerestem utáltam. Tele lettem bigyókkal.Azt hiszem kullancs nincs...... Ha az országútról akarod keresni sem jobb a helyzet,mert bővízű árok van.Ez egy teljeskörű ládász szivatás! Tegyétek értelmesebb helyre a ládát! Különben köszi a rejtést.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Igazából nem láttuk értelmét, hogy miért került oda a láda ahova. Mit mutat az addigi út? Nekünk semmit. Murus és Cica
Megtaláltuk, köszönjük!
Valóban, parkolni a kiindulóponton lehet biztonságosan! :)
Ez a láda ráébresztett, hogy milyen jó lenne, ha Balatonszentgyörgyről - Sármellékig meglovagolná valaki ezt a szakaszt és egy, az Osztrák mintára (GChajt - http://geocaching.hu/caches.geo?id=3560) megépült hajtány pályát csinálna ebből.
A vizes fűben a vágányokon lépdelve, kicsit soknak tünt a kijelölt parkolóhelytől a rejtek megközelítése.
Még szerencse, hogy volt tartalék cipő.
Köszönjük a rejtést.
Az ajánlott parkolótól kb. 700 m-es pályaellenőrzés (nem túl egészséges). Valamilyen nagyobb objektumot vártam rejtekként, de így is meg lehet találni. A fiola rendben volt.
Zalai bicajos barangolás Zalaszentmihálytól Keszthelyig. Sármellék felől tempózva szerencsére sikerült egy közeli lejárót találnom, így 170 m sínfutással látótérbe került a láda. Bár a doboz épnek tűnik, de a papírok teljesen vizesen enyésznek a nájlontasakokban, szárításukra nem volt lehetőségem. Azért egy TB beköltözött a tetejére.
Először az útról próbáltuk megközelíteni, de mivel ez nem ment, a leírás alapján rájöttünk, hogy a síneken kellene mennünk. Mivel a legközelebbi mellékúttol gyalog jöttünk, így jó sokat sétáltunk a ládáig. Tetszett a rejtés! Köszönjük! :D
Út közben megállós, gyorsan megtalálós. A doboz a helyén, de íróeszköz nincs benne, így a füzetbe nem írtunk, mert a tollunk tőlünk pár száz méterre pihent. :) Köszönjük!
A leírásban szerepel: "a rejteket csak az országút felőli oldalon bontsd meg" Én az oldalt hosszan végig kerestem, köszönöm a rejtőnek a telefonos segítséget, aki visszairányított a sínek közé!
Mars3696-tal szinte drive-cach. :)
A síneken visszafelé sétálva az út túloldalán a nádasban csörtető süldő vadmalacokat láttunk (illetve jobbára hallottunk inkább) Köszi a ládát!
A rejtő kifejezett lebeszélése ellenére az út szélén áltunk meg Sármellék felől jövet. Az ok nagyon egyszerű volt: vasárnap reggel szinte nulla forgalom mellett lassan gurulva és közeledve a helyhez, ahonnan legközelebb van a ládika, sikerült kiszúrnunk egy kis füves "öblöt" az út szélén álló fűzfa mellett.
Mint kiderült ráadásul ez volt az egyetlen hely a megáradt belvízes árok mentén, ahol száraz lábbal átkelhettünk!
Úgy 130 méter után azonnal meglett a ládika! Köszönjük!
Megtaláltuk mindkét ládát. :) Szerintem az egy éve eltűntet fedezhettük fel, mert rendes doboz volt, és 2013. október végi volt benne az utolsó bejegyzés.
Megtaláltuk. Köszönjük a rejtést! [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Vasútbarátnak kötelező darab. A talpfa-szegek alapján jól látszik a hatvanas évek beli átépítés. (1960 volt a legrégebbi, amit találtam), majd látszik, hogy a '70-es évek közepén jelentősebben felújították. (Azért némelyik '60-as évekbeli alj jobb állapotú, mit a másfél évtizeddel később gyártott.) Még a nyolvanas évek végéni is költöttek rá, mert találtam 1988-as gyártású sínt is. A vonal stratégiai jelentőségéről az ajánlott parkolónál lévő harcjármű-rakodó rámpa is árulkodik. A keresztaljak kb. harmadát-negyedét kellene kicserélni és ismét felvehető lenne a forgalom.
A láda megtalálásának részleteiről bővebben a blogunkon olvashattok.
Mint vasutas családból származót, nagyon megvisel egy ilyen komoly technika halálának látványa! Mára nem aktuálisak Petőfi szavai: "Száz vasutat, ezret, csináljatok, csináljatok..." Persze biztosan igazuk van a gazdasági szakembereknek! De mégis! Egyébként a ládától úgy 100 méterre Sármellék felé, van egy felhagyott, bebokrosodott vasúti átjáró... Köszönöm a rejtést.
Sajnos nem igazán tudtam élvezni a rejtést (ami maga egyébként jó), szerintem az embert nem arra tervezték, hogy vasúti síneken gyalogoljon.
Sármellék felől érkeztem bringával. Nagyon kiábrándító, amikor 30 métert mutat a GPS, ám a ládához nem lehet elmenni. Szerencsére a híd után van egy "töltés" azon átmentem, így csak 100m-et kellett bukdácsolnom a síneken.
Megtaláltuk! Köszönjük a lehetőséget! [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
A rejtés tényleg tetszett, de kicsit sokat kellett hozzá gyalogolni a nem túl változatos, ráadásul nehezen járható terepen.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Kora reggeli biciklizés közben kerestem a dobozt, ha a sok bögöllyel nem kellett volna hadakozni, akkor talán jobban tetszik a környék. Még aznap délután családostól, szakvezetéssel megnéztük a Diás-szigetet, na az tényleg érdekes volt.
Köszönöm a rejtést! Talán praktikusabb lenne a ládát közelebb elhelyezni a javasolt parkolóhelyhez. Igaz, gyermekeim így gazdagabbak lettek egy sikló levetett bőrével :-)
Több mindent. 1) Vasúttörténeti emléket, amely egyúttal hazánk történelmének egy kis darabja 2) A Kis-Balatont egy szokatlan szemszögből, amely nem turisták számára készített kirakat-útvonalról, hanem a maga valóságában mutatja be a tájat 3) A maga langyos vizével és ezért eltérő élővilágával ritkaságnak számító Övcsatornát 4) Végül azt, hogyan veszi vissza a természet a "barnamezőket".
Megtaláltam. Köszönöm a rejtést! [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Jó a tanács! Inkább 700m keresztalj séta végig a kisbalaton egyik partján, mint 2m árok+mocsár!
Ami azt illeti azokkal értek egyet akik feleslegesnek tartották az országúttal párhuzamos semmit mondó sétát. "Igazi vasutas" rejtekek lehetnének a rámpánál, a váltóknál, végül a vasuti hídnál. Minek kellett még bokaficamos + 300 méter?
Ott voltunk, átkeltünk a vízen, megtaláltuk, aztán a jelszót meg elhagytuk.
Kérlek a képek alapján fogadd el a megtalálásunkat: Skalp, Boszorkányok és Besuboboja.
Köszi!
Végig izgultam, ahogy Skalp átkel a vizen az új motoros csizmájában. Aztán a jelszót elkavarta valamerre. Ha tudod, kérlek fogadd el jelszó nélkülinek. Köszi!
Köszönjük a rejtést! A talpfák közötti csetlés-botlás kiváltására a gyerekeim kitaláltak egy jó módszert. A táv nagy részét a síneken egyensúlyozva tették meg! Ajánlom mindenkinek, akinek túl egyenetlen a talpfa-túra.
Valóban, számomra (évekig, amíg megszereztem a BFNP hozzájárulását, majd hetekig, amíg előkészítettem a rejtést) mással nem pótolható örömforrás volt, hogy a markomba röhöghettem: most aztán jól megszívatom a keresőket. A felmérő bejárások, majd a rejtés és a muglikár utáni új kihelyezés 4-szeri zarándoklatot követelt eddig tőlem, de bőven megérte cserébe azért a kárörömért, hogy a keresőnek végig kell sétálnia a sínek mentén. :-)
Izlések és pofonok különbözőek. Én nem tartom izgalmasnak egy forgalmas út mellett futó sínpár bemutatatását. De ha a rejtő igen, akkor persze, meg kell keresni. :-) A rejtés ötletes, a környezethez illő, a ládában klassz ajándékok. De miért kell a megtalálásához 2x700 m-ert csetleni-botlani a sínek között? Számomra ez a szivatás kategóriába tartozik - pedig én nem is szoktam ilyen szavakat használni. 200 méter ilyen séta is megadta nekem az elhagyott vasút élményét.
Valamennyi Ajtony-oldalt örömmel böngészek végig, ez most sem volt másképp.
A helyszínen, inkább a renitens útpadkás parkolást választottuk. Szeretek túrázni, de 2x700m talpfás botladozás nem tűnt csábítónak:)!
Klassz a rejtek!
Jó kis séta szikrázó napsütésben. Biztos, hogy más is kacérkodott azzal a gondolattal, hogy autójával közelebb álljon meg a rejtekhez. Szerencsére ellenálltam a kísértésnek, és jól tettem. A rejtő jó okkal jelölte ki az ajánlott parkolót ilyen "messze" a ládától.
Rejteknek előbb az úttól távolabbi sínt véltem, mert ott találtam egy, a láda védelmére alkalmas tárgyat, de az alatt nem volt semmi. Viszont éppen szemben, a másik sín alatt, ott a doboz.
Élveztem, köszönöm!
Csodás napsütésben baktattunk a talpfákon Ciccel. Megállapítottam, hogy az egykori krampácsoló vasutasok valószínűleg törpék lehettek, ugyanis a talpfák távolsága kb. 2/3 lépésnyi, ami egy gyerek (vagy törpe) lépéstávolsága.
Verőfényes téli napsütésben kocogtunk végig a talpfákon. A ládika könnyen meglett, s benne örömünkre egy kis famozdonyra leltünk. Cserébe egy török csempemintás hűtőmágnest hagytunk.
Mindig szomorúsággal tölt el, ha egy megszüntetett vasútvonalról hallok, vagy ilyet látok. Most ismét eszembe jutott Moldova György: Akit a mozdony füstje megcsapott című könyve!
Attibati után másodiknak logoltam az új logbookban. Szerencsémre már otthon elolvastam Attibati bejegyzését, így már eleve olyan helyet kerestem, ahol a műútról legkönnyebben jutok át a vasúti pályára. A kb 150 méteres séta közben többször hátranéztem, nem jön-e a vonat. Nem jött...
A kijelölt parkolóhelyen parkoltunk, majd mivel nem volt kedvem az elég rendezetlen és elhanyagolt pályán gyalogolni a műúton közelítettem meg a ládát. A ládától negyven méterre jöttem rá, hogy a vizesárkon nem lehet itt átkelni, ezárt vagy 150 méterrel visszagyalogoltam, ahol volt át tudtam menni a töltésre.
A logbook frissen lett cserélve, én voltam az első logoló, de a ládát nagyon nehéz kivenni a rejtekhelyről, a csonagolás hamarosan sérülni fog.
A ládát én nem tettem volna ilyen messze a parkolótól, nem egy nagy élvezet a talpfákon gyalogolni. A parkolóhoz jóval közelebb is lett volna legalább ennyit mutató hely a régi vasútvonalból.
Az eltüntetett láda ma délelőtt pótolva. Ideiglenesen kis méretű láda, és ha ez egy ideig nem tűnik el, akkor az talán azt jelenti, hogy a mugli nem tér túl gyakran vissza, akkor kicserélem normál méretű ládára. Kérlek visszarejtéskor vigyázz arra, hogy kívülről-belülről (a helyszínen megérted, mit jelent ez) is álcázva legyen!
Sajnos mi sem találtuk a ládát. Csöpörgő esőben sétáltunk a megadott parkolótól, jó kis horgászhelyet is felfedezve. Láda maradványra sem bukkantunk, félő, hogy elveszett.
Reméljük, hogy a láda megvan és csak mi voltunk ügyetlenek, ugyanis sajnos nem találtuk meg. A készülék elég magabiztosan mutatta a lehetséges rejtekhelyet, mely illett a leírás és a fényképek által sejtetett helyhez. Így a végén már nyomvonalat is húztunk és fényképeztünk is a mellékeltek szerint, s kérjük ezek alapján a megtalálás elfogadását. Kösz
Sajnos , nem találtam meg, bár szerintem a láda eltűnt.. A közútról vágtam át ( bringával voltam, a nyomokból ítélve nem én voltam az első) és a hely, amelyre a GPS-em mutatott egy hiányzó talpfa volt, a sín alatt mélyedéssel, amibe akár láda is fért volna.. Mellékelek fotókat. 10-12m -es sugarú kört még átfésültem, de békaporontyok és sok-sok útról ide dobált szemét kivételével semmit nem találtam.. :-((
Lefülelve :-)
Indián-nyaralás keretében, 3 csepp eső, mázsányi lágy, őszi napsütés, rengeteg szépséges táj és nem kevés kaland közepette...
Bár nem kifejezetten a szépsége miatt, de egyik legemlékezetesebb ládázásom lesz, míg geo-világ a világ, az tuti - elvégre nem minden nap vadássza le a hatóság a ládavadászt akció közben :D :D :D
Szerencsére békében váltunk el, de a sínektől el kellett búcsúznom... Ezúton is köszönöm a rejtői segedelmet!!!
Sajnos rengeteg képem elveszett, ill. sérült, de nekem így is tetszenek, hát megosztom őket (is) ;-)
Köszi a rejtést
Nos, valamiért nem tetszett. Amit a láda mutatni akar, azt 100 méterre is megtehetné. Ha a sínen-járást kell hozzá művelni, akkor pedig menjünk a síneken akár kilométerekre.
Megtaláltuk. Köszönjük! [g:hu 1.4.28l] [wapon beküldött szöveg]
Egy kellemes délelőtti biciklizés keretében - Vonyarcról.
A rejtés jó, bár kicsit nehezen lett meg. Először odébb kerestem. Félrevezetett az a sok csapás, amit a 76-os útról közvetlenül érkezők tapostak a bozótba (bár a nyomokat látva nem irigylem őket).
Engem alapból vonzanak a vasutas helyek. Ez is tetszett, köszönöm a rejtést!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.26z] [wapon beküldött szöveg]
A szentgyörgyi vasútállomás mellett nőttem fel - mai napig versként fülemben az innen induló irányok (akkor még talán 5) állomás-neveivel. Köztük már akkor is ez volt a leghalványabb, de Zalabér-Batyk neve feledhetetlen. :-)
A vonallal és a sármelléki szovjet támaszponttal kapcsolatosak gyermekkori emlékeimben az állomás utcájában a házunk előtt naponta többször mozgó cirill-betűs rendszámú katonai járművek, a peronon álldogáló egyenruhás katonák, a sorompónál olykor nehezen kivárható, de látványos és érdekes gurításos tolatással rendezett, gyakran tankok és egyéb katonai járművek tucatjait szállító szerelvények, mindeközben pedig a hetente többször rendszeresen gyakorlatozó, Sármellékről felszálló, égen dübörgő vadászok (GCNHM). Mindez akkor egyetlen és alapértelmezett alternatívaként természetesnek tűnt. A rendszerváltással merült alá mindez és a vonal is, melyen közelsége dacára meglehet, hogy nem is utaztam. Kicsit most, térben és időben ezzel a dobozkával.
Könnyed reggeli biciklizéssel jöttem otthonról (babák ébredése előtt), az állomás mellől, a kutatóházi kereszteződéstől pedig gyalog. A leírásból volt elképzelésem a rejtés mikéntjére, és végül az is lett, de közben bizonyos terepi jelek félrevezettek, így kicsit hosszabb lett a keresés.
Szeretem a vasutas ládákat, itt meg különösen - személyes érintettség okán, köszi.
Félve, de annál biztosabban haladtunk a síneken bízva, hogy tényleg használaton kívüli vonalról van-e szó. Már késő délután volt, de még mindig erősen sütött a nap, így a sétát sietősebbre vettük, viszont a láda első pillantásra meglett.
Kiváló rejtés, nekünk tetszett! Köszi, hogy itt lehettünk!
A nap utolsó találata.
A vízműnél hagytuk a kocsit, így kicsit hosszabb lett a séta. Meleg volt, iszonyatos hőség. A ládát hamar megleltük, logoltunk, aztán visszasétáltunk.
A sínek mellett néhány állati csont hevert, a lápvidék mindig is lenyűgözött, a vasutas ládákat meg nagyon kedveljük.
Megleltük. Hát 34 fokban baromira sugározzák a sínpárok és a kövek a meleget. Ömlött belőlünk a víz rendesen. Természetjáróknak kellemes látvány a lápvidék. Köszönjük, hogy megmutattad ezt a helyet.
Két napos balatoni nyaralás befejezéseképpen, Istvánnal.
A helyszín nem túl érdekes, de a téma mindenképp megér egy ládát. (Én még annakidején többször utaztam ezen a vonalon, amikor nyaralni ment a család.)
Szeretem a vasutat, az elhagyatott sínpárokat is, az egyik kedvenc fotótémám a vasút. Sajnos a vasútpályán marhák is szoktak járni, amire az ürülék, az elhullott állatok után visszamaradt csontdarabok és a rengeteg bögölylégy utal. Kár érte, amúgy a séta is nagyon szimpatikus lett volna, viszont így az elmúlt 20 év legnagyobb sprintjét mutattam be visszafelé. Szóval az a ritka helyzet áll nálam fenn, hogy ez a láda ezúttal csak a webes leírás tartalma miatt volt érdekes, az viszont rengeteget dobott rajta, szeretem a történelmi leírásokat.
Köszönjük a rejtést!
Mai utolsó láda, egyben a nyaralásunk utolsó ládája is. Talán még nem fordult elő velünk ilyen... Összesen 800 m körül kellett gyalogolni a ládáig, de ennek egy részét már odafelé is futva tettük meg, visszafelé meg sprintelve!!! Iszonyat sok a bögöly, amúgy érdekes lenne. Nekem ez egy kicsit a kedvemet szegte, sajnálom.
Még az öregapám se volt vasutas, de engem érdekel Hazánk földjének és közelmúlt történetének ez a darabja is. Aki nem kőműves, azt is érdekelheti egy érdekes történelmű rom vagy éppen egy művészi értékű új épület. Persze nem kötelező.
Keszthelyről hazafelé kerestük meg a ládát. Gondoltam: ha a tyúk megtalálta, nekem is menni fog. Azért a leírást elolvastam, így a vizesárkon -vagy inkább mocsáron- nem gázoltunk keresztül. A talpfákon végigsétálva csak a cipőnk lett vizes a harmatos fűben. A rejtés tetszett, bár azt hittem, hogy valami régi vasúti kapcsolószekrénybe lesz berejtve.
Köszönjük a lehetőséget!
Vasút rajongó vagyok, ezért a rejtés kötelező darab volt. Az ajánlott parkolótól sétáltunk a ládáig, közben megfigyelhettük a műtárgyak romlását és nem utolsó sorban a Kis-Balatont.
Köszönöm a lehetőséget.
Kedves Ajtony! Köszönöm az utólagos rejtekhely megjelölést, amit a helyszínen nem "fedeztem fel". Bringa turám során kerestem fel a geoládát és az országútról közelítve a vizesárkon "átbringázva" kerestem a rejtekhelyet. Mivel a töltés útfelöli oldalán már voltak "elefánt nyomok" levezetve a vizesárok dzsumbulyába ott kotorásztam eredménytelenül.
Kérem a rejtőt fogadja el "jószándékomat". Elképzelhető, hogy a következő alkalommal, ha arrafelé bringázok azért megnézem a kitűnő rejteklhelyet. Gratulálok a a szellemes "segítő szöveghez". Örülök, hogy megismerhettem ezt a régi vasutvonalat.
Zalába kellett mennem, így kihasználtam a lehetöséget.
Viszont akadt némi nehézség. Az árkon való átkeléshez kellett keresni egy megfelelö helyet.
Sáros ugyan nem lettem , csak felfaltak a szúnyogok !
Remélem túlélem. :-)
HEURÉKA!
Megtaláltuk, köszönjük!
Képek később. [g:hu 1.4.26z] [wapon beküldött szöveg]
Vonyarcvashegyen csapatépítő tréningen ért az e-mail, hogy új láda a közelben. Hazafelé ránéztem a ládaoldalra és mivel nem volt még megtalálása, gondoltam belevágunk. A helyet ismertem, igazából csak a rejteket kellett megkeresni. A megadott parkolótól - ahol a Hévízi tó kifolyója is van - gyalog, zseblámpával vágtam neki az ajánlott útvonalon, szemerkélő esőben. Egyedül mentem, Kati "báli ruhában" és ebben az időben inkább kihagyta. Ez érthető is.
A vasúti vágányok között néhol térdig érő vizes fűben sétáltam a ládáig. Kis kutatás után megleltem a rejteket, amely tetszett, jó!
A ládából nem vettem ki semmit, mivel nem is tudtam volna helyette tenni. A golyók maradtak.
Az éjszakai csendben csak a békák brekegése hallatszott és egy-két magányos autós világítása kísérte utamat.
Útba esett nem lehetett kihagyni.
Ezen a vonalon utazott még Tutajos és Bütyök Sármellékre Náncsi nénihez, onnan tovább Matula bácsival a Berekbe.
Személyes kapcsolatom a vasúttal: Gyerekkoromban még a 60-as évek nyarán a nagymamámnál voltam Nemesbükön. A faluból gyalog lementünk Kehidára, hogy onnan vonattal elmegyünk Zalaszentgrótra vásárolni. A vonatok nem sűrűn jártak, így már Kustány határában a domboldalról láttuk, hogy a gőzös az állomásról indul kifelé. Lekéstük, így a vonatozás elmaradt.
Egy érdekesség! Ilyen időbeli egyezés rendkívül kis valószínűségű, de megtörtént. Éppen elrejtettem a ládát, amikor 50 méternyire feltűnt a kanyarból egy kézihajtány-szerű sárga gépezet, amelyet a vasút munkatársa kísért. Elmondta, hogy a "hajtány"-ra szerelt műszerekkel évente elvégzi a pálya előírt felmérését. Ez azt igazolja, hogy ez a vonalszakasz hivatalosan nem megszüntetve lett, hanem csak felfüggesztették a működését. Vajon lesz-e belőle még vasút?