Elhelyezés időpontja: 2012.10.17 16:30
Megjelenés időpontja: 2012.11.04 14:59
Utolsó lényeges változás: 2019.10.21 13:15
Utolsó változás: 2020.10.05 11:04
Rejtés típusa: Virtuális geoláda
Elrejtők: waneqr
Ládagazda: Pilis50 Nehézség / Terep: 1.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 10 m
Megtalálások száma: 574 + 3 sikertelen + 5 egyéb Megtalálások (havi bontásban):
A legaktívabb hónap 2013-07 volt 13 'Megtaláltam' loggal, OFF
Megtalálások gyakorisága: 1.0 megtalálás hetente
=====================================
A jelszó a darus ellensúlykocsi északi felén, a kocsi kerekének fehér szegélyén. Így ha arra jársz...
Nagykanizsa történetéhez és jelenéhez is szorosan kapcsolódik a vasút, melynek egyik ékes példája az Ady út végén az egykori Bécsi korzó gesztenye fái és régi vasúti emlékeket felsorakoztató vasúti park.
Háttér
A belvárosból a posta épületétől hársakból, platánokból és juharokból álló fasor vezet a vasútállomásig, az egykori Bécsi korzó N 46° 26,693' E 16° 59,232' 151 m [GCVPNK+park]. A vasúti átjárót követően tiszafák és erdei fenyők mellett kettős vadgesztenyesor szegélyezte pompás park áll. Ezt a ma helyi védelem alatt álló területet a 19. század végén telepítették, ahogy a vasútállomás épülete és a tiszti lakások közti területen a teniszpálya is ekkor került kialakításra. A teniszpálya helyén ma a vasúti park áll, benne egy-egy felújított 375 és 424 sorozatszámú mozdony, egy tartálykocsi, egy darus ellensúlykocsi, és egy kézihajtány, valamint egy víztöltő oszlop is.
A vasúthoz kötődő érdekesség még az egykori Bécsi korzó mellett fekvő temetőben a Déli Vasúti emlékoszlop, melyet a vasút építése során, a régi izraelita sírkertből kiszorult halottak emlékére állítottak.
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Autós-megállós ládákból szemezgetve az Őrségbe menve.Jobb is,hogy virtuális,szemmel láthatóan minden zugot megnézegettek már mások és népszerű hely is,most is voltak mások is.
Habár szeretek vonatozni, most busszal jöttem. Amikor először voltam Kanizsán, hazafelé a mozdony majdnem felrobbant, sok-sok órát vesztegeltünk valahol Kaposvár előtt. Most jobban jártam a busszal.
Amúgy mivel sűrűn tömegközlekedem, azt figyeltem meg, hogy úgyszólván közlekedéstörténeti darabok mennek a síneken, és gyakran nem sokkal haladják meg a jelszóban szereplő sebességet. Ideje lenne lecserélni a muzeális mozdonyokat. Csak sehol a láthatáron egy Baross Gábor, aki megreformálja a vasúti közlekedést.
Jó kis séta volt ki a városból idáig. Nem értettük, miért tervezték az állomást ilyen messze a központtól. Arra tippeltünk, hogy vszeg. az volt az elsődleges szempont, hogy a sinek mellett legyen. ;) A járműpark érdekes volt, ifjúkorunk mozdonyait láthattuk viszont. A közelben egy üzemépületben néhány leharcolt kocsit, mozdonyt láttunk. Remélhetőleg, ha lesz rá keret, ezeket is kiállítható állapotba tudják majd hozni a derék karbantartók. Köszönjük, hogy láthattuk.
Halló!