Elhelyezés időpontja: 2012.05.29 00:00
Megjelenés időpontja: 2012.06.22 11:17
Utolsó lényeges változás: 2017.08.30 11:27
Utolsó változás: 2023.01.11 09:43
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: halindaattila >> skiccpausz
Ládagazda: skiccpausz Nehézség / Terep: 1.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 150 m
Megtalálások száma: 397 + 3 sikertelen + 5 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.6 megtalálás hetente
A láda a kamionfordulónál, az utolsó villanyoszlop alatt található. Kérlek jól rejtsd vissza!
Pótjelszó a jobboldali csörlő tetőlemezének alsó felén van.
A ládába TravelBug NEM helyezhető.
Megközelítése
Sárospataktól néhány kilométerre, délre van nem a 37. számú elkerülő út, hanem a régi alsórendű úton Bodroghalász és Bodrogolaszi között.
Az autót itt érdemes hagyni: N 48° 17,593' E 21° 32,954' 104 m [GCNVKH+parkolo] Az uszályrakodó előtti területen akár több autó is egyszerre gond nélkül tud parkolni, hisz régen teherautók várakoztak itt az uszályokra.
VIGYÁZAT!
ANNAK ELLENÉRE, HOGY A HÍD BIZTOS NEM SZAKAD LE EGY HALANDÓ EMBERTŐL, ILLETVE A HELYIEK SZÍVBAJ NÉLKÜL KÖZLEKEDNEK RAJTA, NEM EGY ÉLETBIZTOSÍTÁS. KÉRLEK ENNEK TUDATÁBAN FESZEGESSÉTEK A JÓZAN ÉSZ HATÁRAIT. ILLETVE, VAN TILTÓ TÁBLA IS!!!
Bodrog vasúti híd
Sárospataktól néhány kilométerre, délre Sárazsadány felé található a Bodrog felett az egykori hegyközi vasút egyik monumentális maradványa. Az 1980-ban megszüntetett hegyközi keskeny nyomközű vasút hídja, 32 éve magára hagyott. Ennek ellenére vasszerkezetét tekintve bámulatosan jó állapotban lévő vasúti híd. A műtárgy ugyan jó összeköttetést jelent a két part között, sem kerékpáros, sem gyalogos átkelőnek nem alakították át, ROMHÍD. A talpfák egy részét a környékbeliek használták el tűzifának. A kátránnyal tartósított fa jól ég, mert nagy a fűtőértéke, a védőkorlátokat is lefűrészelték azért meg sokat adhattak a hulladék gyűjtőben!
A Bodrog folyó partján hajórakodó és kikötési lehetőség is van, (Vízi úton érkezők is nyugodtan felkereshetik a ládát) vagyis a vasúti szállítás e hídnál biztosított összeköttetést a vízi szállítással, kitűnően példázva a korabeli közlekedési és szállítási megoldások logikus szimbiózisát.
A hídon keskeny nyomtávú gőzmozdonyok közlekedtek. Nyomtáv szélesség 760 mm, a vasúti pálya teljes hossza 55,2 km volt. A teljes nyomvonal hossza fokozatosan több kisebb szakasz összeépítéséből jött létre, Nyíregyháza - Füzérkomlós között.
Hegyközi Kisvasút története
1913-ban adták át a Bodrogközi Gazdasági Vasút által épített Cigánd-Királyhelmec közti pályát, melyet hamarosan Sárospatakig hosszabbítottak, majd Sárospatak elágazástól Kenézlőig vitték egy szárnyvonalon. 1920-ban a trianoni békeszerződéssel elcsatolták Királyhelmecet, a vonal végállomása Zemplénagárd lett. Ugyancsak a békeszerződés hátrányos következményeként nagyon nehéz helyzetbe került a Hegyköz (Sátoraljaújhely térsége). Így aztán itt is tervek születtek a kisvasúti hálózat bővítésére. Legelőször 1924-ben a Sátoraljaújhely-Pálháza közti szakasz épült meg, az év végéig Pálházától Füzérkomlósig nyúlt meg a vonal. A két vonal 1927-ben összeépült, és létrejött Magyarország leghosszabb összefüggő kisvasúti hálózata. Ennek legfontosabb lépéseként 1930-ban felépült a Balsai Tisza-híd, minek következtében Kenézlő és Balsa között is közvetlen vasúti összeköttetés jött létre. Balsán pedig a Nyírvidéki Kisvasút hálózatához kapcsolták a vonalat. 1938-ban Királyhelmec ismét Magyarországhoz került, a pályát visszaépítették. Ezt 1944-ben, a háború végének közeledtével ismét felszámolták. 1944 végén a németek felrobbantották a balsai hidat, a közvetlen vasúti összeköttetés megszűnt. A híd soha nem épült újjá, napjainkban is csak a romjai vannak meg, a kapcsolatot a közelmúltig komppal biztosították. 1949-ben államosították a vonalakat, a félbeszakadt vonalrészeken (Kenézlő és Zemplénagárd) hurokvágánnyal fordították meg a vonatokat. 1964-ben megszűnt a gőzvontatás, helyette Mk48 és Mk45 mozdonyok közlekedtek. A vasút ekkorra már kiemelkedő szerepet töltött be az itt élők életében. Jelentős volt mind a személy-, mind a teherforgalom, és a vasút is számos munkalehetőséget biztosított. A kisvasút végzetét az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció jelentette. 1976. december 31-én megszüntették az Elágazás-Zemplénagárd közti vonalat. 1980. november 29-én a megmaradt vonalhálózatot is felszámolták. Pár nappal később nekiláttak a vágányok felszedésének. A vasút teljes hálózatát felszedték, de a MÁV tulajdonában lévő Hegyközi Kisvasúthoz korábban csatlakozó Pálházi Állami Erdei Vasúton csak üzemszünetet rendeltek el, majd a turizmus szolgálatában 1989-től kezdődően felújították. Érdekesség, hogy 1996-ban ezt az erdei vasutat meghosszabbították Pálháza iparteleptől Pálházáig, méghozzá a Hegyközi Kisvasút töltésén. Ez a szakasz sosem volt az erdei vasút tulajdona, így gyakorlatilag a Hegyközi Kisvasút egy rövid szakasza épült újra. Így jelenleg a kisvasútból a Pálháza-Pálháza ipartelep közti szakasz van használatban, de már csak idegenforgalmi jelleggel, az erdei vasút részeként. Ezen kívül még néhány műtárgy (Bodrog-híd) és nyomvonal-maradványok emlékeztetnek az egykori kisvasútra.
2017.08.17.
A ládát örökbefogadtam. Telepítettem új ládát és van új pótjelszó is. Meglátjuk, hogy mennyire életképes a hagyományos rejtés:)
(Korábbi koo.-k: N 48° 17,618' E 21° 33,001')
skiccpausz
2017.08.08.
A jelszó megkopott, a találatokat a logbíró fogadja el, a rejtő se e-mail-ben, se telefonon nem elérhető, ezért adoptálhatóvá teszem. Jó lenne újra egy hagyományos + időtálló pótjelszó. [Admin(Fazék)]
2014.06.05.
Jelszó karbantartás!
2014.01.02.
A láda ismételten végleg eltűnt! :-( Ez időtől már csak virtuálisként kereshető!
2013.03.30.
A láda ismét eltűnt! Pótolva!
2012.08.15.
A ládát széttörték és elvitték. Pótolva!
2012.05.29.
A láda kihelyezve. Eredeti rejtő: halindaattila
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Az iskolai őszi szünetben pár napos családi kirándulást tettünk Tarcal környékén. A őszi színekbe borult erdők ilyenkor nagyon szépek és az időjárás is végig nagyon kedvező volt, így minden adott volt a remek túrákhoz. Öt nap alatt nagyon sok és változatos látnivalót sikerült megnéznünk és még 42 ládatalálat is összejött.
Szeretem az ilyen ipari emlékeket, így ez a láda is nagyon tetszett. A rakodóhoz is kimentünk, majd a hidat is megnéztük. Bár a pallók elrohadtak, de a vasszerkezet még most is masszívnak tűnik, simán át lehetne rajta menni.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Hát... Nem a ládával, nem a láda apropójával hanem a láda környezetével volt problémám. Persze ez nem a rejtő vagy a hely hibája hanem az embereké. Tele volt szeméttel, építési törmelékkel ami nagyon bántotta a szememet. Ettől függetlenül köszönet a rejtő munkájáért. A ládával rendben volt minden. [Geoládák v3.12.10]
HEURÉKA! Köszönöm a rejtést!
Már sötétben értünk ide, mégis könnyen meglett a jó állapotú láda, köszönhető nagy teljesítményű fejlámpámnak. A hidat is szinte nappali világosságba borította.
Azt hiszem ezt elszúrtam... A hidat nem néztük meg... Egy picit nyirkos idő volt és a fű vizes, de hát akkor is... Csak a kirakodónál jártunk... Ezt majd pótolni kell... :)
Köszi a rejtést!
A javasolt, "a" jelű úton jöttünk be kocsival, de a töltésnél le volt zárva az út, onnan már gyalog kellett megtenni az utolsó, szerintem elhanyagolhatóan rövid szakaszt. Nagyon erős hangulata van a helynek, és szabálytisztelően nem is jártunk át a hídon, még a túlsó vége előtt visszafordultunk :) A leszerelt korlátokkal, itt-ott hiányzó deszkákkal nem tériszonyosknak való hely!
Köszönjük a rejtést!
"(...) a kocsi se jobbra, se balra nem kanyarodott el, a folyó felé pöfögött-nyikorgott-nyekergett. "Biztosan a töltésre akar fölkanyarodni! - jutott eszébe hirtelen."
-Baráth Katalin ~ Az arany cimbalom-
Reggeli Bodrog menti ládázás.
A kövesútról lekanyarodva a földúton közelítettem meg a helyszínt. A 'kamionforduló' a lezárt területen van, ezért a töltés mellett hagytam a kocsit. Valószínű itt futottak a sínek a hídig. Először a ládát kerestem meg, majd logolás után elsétáltam a hídhoz. Szerintem nincs túl messze a ládától, de valóban ilyen rejtekhely számtalan akadna a híd közelében is.
Pár fotó készítése után otthagytam a romhidat.
Sárospatakról jöttem, nem kis kerülővel. A kempingből úgy látszott, hogy 1 km a part mentén, de aztán egy kb 5 km-es kerülő lett belőle a pusztitó melegben. Mindegy, nem bántam meg, hogy elindultam, mindenképpen szerettem volna ezt a ládát...
A híd nagyon tetszett! Egy horrorfilm díszlete is lehetne.
Köszönet a rejtésért!
bocsánat de nem értem miért ide kellett tenni a ládát miért nem közvetlenül a kisvasút hídhoz Mi értelme ide eljönni?
megtaláltuk Köszi [Geoládák v3.12.10]
Megvan.
Ez így csalódást okozott. Autósoknak csak 100 méter , de gyalogosoknak unalmas séta a városból. Ha legalább a híd közelében lenne a rejtés. Így csak messziről lehet egy keveset látni belőle.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! 1979-ben jártam itt utoljára a kisvonattal, melynek több évtizeden át volt az édesapám a mozdonyvezetője.
Örülök, hogy láda került ide. De sajnos szemétlerakó hely lett a láda környéke.
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! praktikus rejtés és nagyon érdekes a régi rakodó maradványa. A hidat a susnyitól nehezen lehetett észrevenni. A környék egyébként egész szuperül susnyátlanított. A láda jó állapotban van csak az egyik füle hiányzik. köszönjük! Évi ♡ Toti [Geoládák v3.10.5]
Az "1 letérés" lehetőség sorompóval le van zárva. A "2 letérés" pontnál tértünk le, de csak az aszfaltos út végéig, onnan gyalogoltunk. A hídra csak Anti merészkedett fel. A környezetét tisztítják.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
A környezet nemrégen lett megtisztítva, kivágtak pár fát és sarjat. A töltés is le van szórva zúzott kővel, de a pincék felé most ennek ellenére is jobb volt az út. Lementünk a vízhez is, szomorú látvány volt a sok partra sodort PET palack és egyéb szemét :( De a híd a maga nemében szép látvány. [Geoládák v3.9.6]
Pocsék időben, remek kirándulást ejtettünk a kisvasúti híd megkeresésével.
Mind az uszályrakodó, mind a vasúti híd ismeretlen volt előttem, pedig a szomszédban nőttem fel. Köszönjük az élményt, szuper volt!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Iszonyat sok volt a szúnyog, de megérte! Állati vadregényes volt a hídon átovatoskodni magunkat! A szállásadom mesélte, hogy amikor ő kamasz volt, még ezzel a kis vonattal mentek az iskolások és össze volt kötve a palhazi kisvasuttal... [Geoládák v3.5.0]
Előző nap már elkezdtük, se sajnos fel kellett adni a keresést a felhőszakadás miatt. Másnap újult erővel, napsütésben visszajöttünk és megkerestük. A poén csak az volt, hogy a hidat meg sem néztük... elkerülte a figyelmünket.
Köszi a rejtést!
Hosszú hétvégén a Zempléni-hegységben kerestünk fel ládákat kitkat0123, tabletta és Liberty társaságában. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. A borult esős idő se tartott vissza minket, nagyon szép helyeket ismertünk meg.
Köszönöm a rejtést!
Sárospatakról Bodrogolaszi felé vettük az útirányt, de előtte még megtekintettük ezt az érdekes helyszínt. A megtalálás után a hajórakodótól egy lépcsőn lementünk a folyó partra, ott sétáltunk át a hídhoz. Köszönjük, hogy megmutattad ezt a különlehes helyet!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]
Tokaj és (tágabb) környéke kirándulás 15/5.
Sátoraljaújhely felé haladva útba ejtettük. A láda rendben.
Kár ezért a helyért, most is érződik milyen fontos útvonal lehetett valamikor a Hegyközi kisvasút. A híd elvileg nem lenne ma sem használhatatlan, kár hogy nincs már rá szükség.
Érdekesség, hogy Sátoraljaújhelyi belvárosi sétánk során éppen elhaladtunk az mellett az épület mellett, mely egykor a Hegyközi kisvasút Sátoraljaújhelyi állomása volt. (a mai sétáló utcában van)
Kis fantáziával elképzelhető, hogy hajdanán milyen is lehetett a folyóra és a környezetére épült közlekedés és áruszállítás. Kiábrándítóak azonban az állapot, ami a környéket uralja. Rengeteg a szemét és a szétdobált lom. Kár érte...
A láda és a pótjelszó is rendben van, ami a jelenlegi tulajdonos igényességét nézve egyáltalán nem meglepő. :) Nagy kár, hogy mind az odavezető út, mind a híd (és az uszályrakodó) elhanyagolt és veszélyes állapotban van. Ebből nemigen lesz már valaha is kisvasút. :(
14-15 éve olvastam először erről a kisvasúti hídról, s azóta terveztem, hogy megnézem. Jártam pedig azóta a környéken, nem is egyszer, de erre valahogy sose maradt idő. Volt pár szabad órám Patakon, így végre eljutottam ide is. S ha már láda is van mellette, hát azt is megkerestem.
Köszönöm a rejtést!
A hosszú hétvégén, mielőtt haza indultunk volna még futottam egyet és eszembe jutott, hogy van itt a környéken egy láda. A feleségem messengeren küldött instrukciókat, mivel a net nem jött be, így csak a hidat és a pót jelszót találtam meg, nameg egy rakás szemetet. Sajna így a környezet 1-es. Küldöm a hulladékvadászoknak a képeimet.
A Botkő gejzír felől érkeztünk, a földúton láttunk fácánt, nyulat és még egy rókát is. A híd pazar, állapota igen elhanyagolt. A láda környéke sajnos nagyon szemetes.
A környezet tényleg szörnyű a rengeteg szeméttel, ugyanakkor az ilyen régi, elhanyagolt ipari emlékek a kedvenceim közé tartoznak. A láda könnyen meglett. Köszi a rejtést!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
===========
Zala és Zenobios társaságában.
A hídnak és környékének sem így kellene végeznie...
A láda rendben van.
Sziasztok. május elseji ládázás utolsó állomása volt a helyszín. A kamionfordulónál döbbenetes állapotok fogadtak: illegális szemétlerakat mindenütt. El is ment a kedvem a láda kutatásától. A kép alapján kérem az elfogadást. :(
Aszfaltgyaloglás a vártól idáig (közben betéréssel Bodroghalász templomához). A pincesor nagyon meglepett, a láda meglett könnyen. Meglepő az is, hogy a híd ilyen jó állapotban megvan. Köszönöm a rejtést!
Sárospatak környéki ládázgatás 3/9.
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan.
Na, ez a láda kifejezetten tetszett. :) Szeretem a vasutat, így mondhatni kötelező találat volt. Megnéztük először a komp helyét, ott fényképezkedtünk kicsit, majd megkerestük a ládát. A találat mindenkinek biztos, hiszen a rejteken is fent van a jelszó. :) Örülök hogy már rendes doboz van, és nem a korlátot kell végignézni. Végül indulás előtt megnéztük a hidat is, valószínűleg át tudna rajta menni az ember, de ami tilos, az tilos, nem kockáztatok. [g:hu 1.5.4a] [wapon beküldött szöveg] 763.
Köszi, hogy megmutattad ezt a kicsit lehangoló helyet. Vajon miért éri meg veszni hagyni azt, ami egyszer már megvalósult. Ha a vasat nem enné meg a rozsda, hosszú életű lehetne, ha esetleg nem kisvasútnak, akkor gyalogoshídnak, vagy autós hídnak. Gzadagok vagyunk, bármit kidobhatunk.
Útközben a pincék nagyon érdekesek, sajnos senki se volt ott, így belülről nem tudtuk megnézni és megérdeklődni, miért is vannak éppen itt.
Köszi a rejtést.
A híd most ott áll egymagára hagyva....
érdekes, még szerencse, hogy nem esett a fémgyűjtés áldozatául!
A jelszó kissé erodált, gyengébb szeműek kérjenek segítséget!
Zempléni hétvége zárása.
A jelszót nagyon soakt kerestem a zuzmarás korláton. Forró teával tudtam csak olvashatóvá tenni.
Sajnos erről a kisvasútról épp lemaradtam.
Sajnos nem találtam meg a korláton a feliratot, pedig alaposan körbevilágítottam alulról és felülről egyaránt. Remélem, hogy a sötétben készített fotók egy-egy részlete igazolja, hogy ott jártam, még ha a híd nem is rajzolódik ki felismerhetően.
Kérem a jelszó nélküli találat elfogadását.
Köszönet a rejtésért.
Útban a Kazinczy teljesítménytúrára.
A jelszó alig olvasható, nekem a korláton áthajolva visszafelé laposan nézve sikerült jó szöget találnom. Sajnos nem volt semmilyen eszközöm a felújításra.
A tavaszi geocaching versenyhez kapcsolódó ládagyűjtés 25/38.
Nem szeretem a hosszú, keskeny, ismeretlen földutakat, mert utálok hosszan tolatni, ezért az aszfalt mellett parkoltam és besétáltam. Az utat szegélyező akácfák végig zümmögtek és ehhez a "Méhraj duruzsol kezdetű ..." mozgalmi dalocskát dúdolva haladtam.
A jelszó utolsó betűje már csak rosszul olvasható, így csak korábbi megtalálók segítségével tudtam bejelenteni a találatot.
Amikor Vámosújfalunál visszatértünk a Bodrog völgyébe, azonnal megcsapott a délelőtt már megismert utálatos ellenszél. Ennek ellenére becsülettel tapostuk a pedálokat befivel. Amíg ő elment kupázni Bodrogolasziba, addig én egyedül küzdöttem az elemekkel, s csak itt, a hídnál ért utol. A bevezető földes út nem olyan rossz bringával, talán autóval sem. Elsőként a csúszdát néztem meg. Próbálkoztam, hogy hátha sikerülhet egy jó fotót csinálnom róla, de a meredek és csúszósnak tűnő partoldalban nem akartam leereszkedni, máshonnan meg nem volt jó rálátásom. Esetleg még a rozoga hídon begyalogolva a folyó fölé, de ehhez sem fűlt a fogam. Kár a hídért! Talán nem kellene túl nagy összeget ráfordítani, hogy átadhassák a közforgalomnak, mert itt biztos nem lesz belátható időn belül újra vasúti közlekedés. A rejtésért kár. Elég nehéz volt kiolvasni a jelszót.
Az ilyen helyek is a kedvenceim közé tartoznak. Nagy köszönet a rejtésért! Ha gyerekekkel vagytok, nagyon vigyázzatok, hogy a "vízicsúszdához" ne tévedjenek!!!
A mai nap utolsó, 12. találata, gyalog közelítettük meg a kisvasút útvonalán. Érdekes mindkét létesítmény, mind a híd, mind a ,,vízicsúszda''. Először az utóbbit találtuk meg, bár nem azt akartuk.
Második vasárnapi találatunk, amihez sikerült egészen közel parkolni. A jelszó nagyon nehezen volt olvasható, az első betűt csak kikövetkeztetni tudtuk. A hely egyébként hagyományos láda rejtését is megengedné.
Autóval szinte teljesen (73m-re) sikerült megközelíteni a ládát. Érdekes volt, hogy ahol autóval bejöttük az 40 évvel ezelőtt még vasúti sín volt. A híd is tetszett. Köszi a rejtést!
Hangulatos lehetett régen Nyíregyházától Sátoraljaújhelyig elvonatozni. Sajnos pár éve a kisvasút nyírségi részén is megszűnt a forgalom. Reméljük, a hídnak a szebb jövőt a borús jelennél.
[g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Pünkösdi ládázás kettesben Cicával a Zemplénben. Kényelmes szállásunk volt az erdő mélyén, kipróbáltuk a híres Anyukám mondta éttermet. Összességében jó helyeket látogattunk meg, és sokat pihentünk.
Nekünk nem lett valahogy drive in ez a doboz, inkább sétáltunk 700 métert, de nem baj. Könnyen meglett a jelszó. Murus és Cica
Megtaláltuk! A földúton lopakodtunk be.Az előző napi eső ellenére be lehetett menni.Némi lendülettel kell venni a méretesebb pocsolyákat.A hidak általában összekötnek dolgokat,de ez itt határozottan szétválaszt.
A GCBRKT után ez a játék következett.
A töltésen óvatoskodtam be az alacsony hasmagasságú autómmal. Igazából nem volt gond, de a másik javasolt út talán mégis csak jobb valamivel, bár az meg sokkal kátyúsabb.
Az ajánlott részen parkoltam, az uszályrakodó előtt. Innen rövid séta következett a hídig. Megdöbbentően jó állapotban van ahhoz képest, hogy mennyi ideje nem tartják karban. Az innenső oldalon nem is hiányzik csak pár talpfa, inkább az idő vasfoga kezdte ki, mint környékbeliek.
A figyelmeztetést komolyan véve /na meg mert egyedül voltam/ kihagytam a veszélyesebb mutatványokat /egy környékbeli éppen sétált át a túlpartról, mikor a hídhoz értem/.
A jelszó figyelmes szemeknek olvasható, egyértelmű szvsz.
Megtaláltuk a jelszót, de sajnos valami nem ok, m nem fogadja el ... :( pedig nagyon jó kis helyen volt :) kérném a Rejtőt,h fogadja el a megtalálást jelszó nélkül feel2006 által feltöltött képek alapján, köszönöm előre is!
Itt jártunk, a partra sajnos nem mentünk le, mert nagyon meleg volt és sok volt a szúnyog is.
A jelszót lefotóztuk, de sajnos a vége nem látszik, csak az első 4 karaktere. :(
Kérem a rejtőt a képek alapján a rejtés elfogadására.
8 napos sárospataki aktív és fárasztó nyaralásunk során (65 km hegyen-völgyön gyaloglás, 48 km evezés a Bodrogon, 23 ládatalálat) Istvánnal megtaláltuk ezt is.
A Bodrogon érkeztünk. Kicsit nehéz volt a jelszót leolvasni, de ezek szerint sikerült.
Megtaláltam!Köszönöm a rejtést! [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]Nagyon halványan,nehezen olvasható a jelszó,ennek ellenére izgalmas a helyszín és környéke.
Sárospatak-Bodrogolaszi gyalogtúra szép napos időben. Amilyen kíváncsi voltam a hídra, legalább annyira pórul jártam, mert nem találtam meg a virtuális jelszót. Bosszantott a dolog, mert én sem szeretek jelszó nélkülit logolni, de mint utólag kiderült, csak figyelmetlen voltam. A elrejtő utólag felvilágosított, hogy ott van az mégis. Tehát keressék az utánam jövők csak kitartóan!
A hídért persze így is, úgy is kár, hát még a zötyögőért! :)
Sötétben próbáltam megtalálni, sajnos sikrtelenül. A láda környékén tisztogatás volt, több fát kivágtak. Kérem a képernyőkép alapján a megtalálás elfogadását. Köszönöm.
Ez volt a szüleim házához legközelebbi még meg nem talált geoláda; most kis karácsonyi kalandozás során igyekeztünk levadászni. Sajnos a ládát nem találtuk. A hídon sokszor jártam még annak idején vonattal, talán egyszer újra át lehet majd rajta gyalogolni.
A leíráshoz annyi kiegészítés, hogy 1964-től az 1980 végi megszűnésig már nem gőz, hanem MK 48 diesel mozdonyok húzták a szerelvényeket. Itt egy kép a hídról "munka közben", itt pedig egy képeskönyv-videó, amiben 1:25-nél látszik a híd.
Érdekes hely. A ládát valószínűleg ellopták, az alábbi logok is ezt igazolják. Kérem a képek alapján a megtalálást jóváhagyni.
dragunov, flektogon, árpád vezír.
Nagyon tetszett a híd. Igazán kár hogy egy járófelület és korlát segítségével nem csinálják meg gyalogos és kerékpáros használatra. Nem mentünk át rajta, de egy fotó erejéig beóvatoskodtunk. Köszi!
Sárospatak körüli 90 km-es bringatúra. Az eső szerencsére már elállt. Elsőre kicsit reménytelennek tűnt a megtalálás, de némi nézelődés után előkerült a doboz. Megszemléltem a hidat, a rakodót. Kár értük, most uszályok és kisvonat helyett kamionok döngetnek az utakon.
Sajnos csatlakoznom kell az előttem logolókhoz.
Nagy várakozással kerestem ezt a ládát! Hátha? Sajnos nem sikerült. Látszik a környéken a nagy mugli forgalom, pillanatnyilag is több lepusztult kerékpér volt "rejtve" a környéken.
Kérem a rejtőt a képek alapján a találat elfogadására.
Mathauval indultunk a láda felkeresésére. Elsőre azt hittem eltűnt a hid. Aztán Mathau felvilágositott, hogy rossz épitményt nézek. :) A hid megvan. A láda sajnos nincs. :(
Kedves rejtő, kérlek fogadd el a megtalálásom!
Mai nemvárunktovábbajóidőreindulunkládázni túra 4/2. állomása, a szívünknek oly nagyon kedves Zemplénben. Sajnos nem találtuk meg, 30 percnyi keresés után sem, pedig minden szóbajövő fa alját átkutattuk, többször és alaposan... Érdekes ugyanakkor szomorú valamint bosszantó helyszín (miért hagynak mindent leépülni, lepusztulni?), micsoda élmény lenne Nyíregyházáról Füzérig kisvonaton utazni Patakon, Újhelyen keresztül... Tipikus - erről sem tudtunk és ide sem jöttünk volna a geocaching nélkül - pont. Nekünk, akik sokat utaztunk a kisvasút hajdani nyírségi szakaszán (Nyíregyháza-Herminatanya-Nagyhalász-Tiszatelek-Dombrád), kötelező feladat volt. A hidat - ha már vonatok feltehetően nem fognak soha többé rajta közlekedni - kár lenne odaadni az enyészetnek és a rozsdának, tökéletes lenne például egy bodrogközi kerékpárúthálózat kiindulópontjának. Nagyon rokonszenves a rejtő romos hidakra és elhagyott vasútvonalakra történő figyelemfelhívása (Balsa, Rakamaz, csak így tovább Attila!)
Kérnénk tisztelettel a rejtőt a megtalálás képek alapján történő elfogadására!
Meg van, részletesen késöbb... [wapon beküldött szöveg]
Nagy kár az ilyen elhanyagolt hidakért, legalább gyalogos és kerékpáros forgalom számára helyreállíthatnák a vadregényes partvonalú folyó felett.
Üdv Mr Zerge.
Itt ülök ,ahol az első képet fotóztad. GYÁVA OROSZLÁNNAL LOGOLTUNK.
Nézem a ragyogó tályat ,szétrabolt kisvasútat és pályát ."hidat" és verset mondok magamban:
" hányszor támadt ten fiad szép hazám kebledre ,s lettél magzatod miatt
magzatod hanvedre."
Érdekes hely, jó rejtés.
Csak a szívünk fáj, hogy minden régi "műremek", így megy veszendőbe.
Csodálatos lehetett amikor a kisvasút gőzmozdonya átpöfögött a hídon.
Kár, hogy nem láthatjuk!
Érdekes láda, jó volt emlékezni, de rossz volt a tudat, hogy a kisvonat létezése is egy olyan érték, ami már mondhatni a felszedett sínek tudatában, vissza nem hozható.
Köszönjük a rejtést!
Zempléni nyaralás közben meglett.
Nagyon szeretem az "ipari tetemeket" ha vasút, akkor különösen!
Ez pedig az uszályrakodóval egyetemben meglepően jó állapotban van.
Köszi!
Valamikor 20 éve csodálkoztam rá a hídra, akkor kajakban ültem. Most Bringán érkeztünk a Bodrog túloldala felől. A bringák persze odaát maradtak, úgy már sok lett volna.
Ez egy nagyon jó kis hely vizitúrák alkalmával jópárszor eveztem már el a híd alatt, de még sosem voltam itt "szárazon". Meglepő volt látni, és egyben félelmetes is, hogy mennyi nyom (és biciklinyom is!) vezet a hídhoz! klasszak a közeli földpincék, azokat is megnéztük, ez a hely teljesen rendben volt, nagyon jó láda, egy picit talán túl egyértelmű is, de tényleg szuper a hely!
Nagyon szeretem az ilyen ládákat, geocaching nélkül soha nem jönnénk ide :) Igen érdekes (és kicsit szomorú) az elhagyatott híd, nagyon tetszett! Köszönjük a rejtést!
Érdekes a hely, mégis kevesen tudnak róla még a környékbeliek közül is. Ajánlom mindenkinek, aki arra jár, érdemes megállni. Még csemegézni is tudtunk a paradicsomszilvafákról :)
Megtaláltuk Apóval és Atával, köszönjük a rejtést! (Andi nem ért rá, mert a gimis osztálytalálkozóra készült, a többiek meg féltek a szúnyogoktól. Ami egyébként ott nem volt, mert nem kellett bemenni a bokrok közé.)
Egy kis kiegészítés az útvonalhoz: Sárospatak felől jőve van egy eggyel korábbi út is balra. A túristatérkép nem jelzi, de nem lehet eltéveszteni. Jobbra méhészet, balra pedig egy volt tsz-tanya. Az az út visz a borospincékhez (bal kézre lesznek) és az belevezet a töltésen vezető, a leírásban szereplő útba. Szerintünk jobb minőségű, mint a töltésen levő út. (nem jó, hanem jobb.)
Imádom a kisvasútakat és ha ilyet látok, a szívem összeszorul.
Még éppen dobogós lettem, de ez csak a véletlenen múlott. Ahogy mondani szokták: Jókor voltam jó helyen!
Néhány napot Patakon töltöttem éppen.
Köszönöm a rejtést!