Elhelyezés időpontja: 2012.05.18 00:00
Megjelenés időpontja: 2012.05.18 09:09
Utolsó lényeges változás: 2019.08.28 22:15
Utolsó változás: 2020.11.07 16:27
Rejtés típusa: Virtuális geoláda
Elrejtők: cherrybabe
Ládagazda: cherrybabe Nehézség / Terep: 4.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 0 m
Megtalálások száma: 635 + 3 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.0 megtalálás hetente
WAP
Az fejlécben megadott koordinátán keresd a jelszót!
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Egy rég elfeledett, de a múltban sok ember számára jelentőségteljes helyet és annak történetét szeretném bemutatni nektek, a volt SZÉKESFEHÉRVÁRI-SÓSTÓI REPÜLŐTERET. Sajnos mára már nyoma sincs az egykori komplexumnak, csak egy emlékmű sejteti velünk a hely múltját.
Székesfehérvár belterületén, Vásárhelyi út mentén, a volt Ikarus gyár környékén található a láda.
A láda eredetileg egy két állomásos multi volt, melynek első pontja, egy kiállítás, mely Székesfehérvár repüléstörténetét mutatja be.
Mivel az első 104 megtaláló közül senki sem ment be a kiállításra, úgy döntöttem a multit átalakítom virtuális ládává, mely az emlékműnél található.
A kiállítást továbbra is javaslom látogatásra, tökéletesen kiegészíti a repülőtér történetét. Lásd alább!
A repülőtér története
1916. augusztus 2-án a hadügyi kormányzat megbízottai jelentek meg a helyi polgármesternél és közölték, hogy a közeljövőben, a város határában katonai objektum fog létesülni.
A székesfehérvári Sóstón kaszárnyákat, hozzátartozó létesítményeket és hidrogéngázgyárat kezdtek el építeni, a léghajós egység létszámát pedig 450 főben határozták meg. 1917 őszére már huszonegy épület, legénységi szállás, elektromos erőmű, műhely, hangár, raktárak, konyha, fürdő, étkező helyiség, hidrogéngázgyár állt.
Az első világháború alatt Sóstón fogolytábort rendeztek be, akkor építették ki a vasúti sínpárokat, melyek még 1935-ben is megvoltak, a kiépített repülőtér szélén.
Tulajdonképpeni működését 1917 őszén kezdte meg az objektum. A háború végére a 27 léggömbös osztály egyike volt a Sóstói, ahol alkatrész hiány miatt 1919-ig repülőanyag szertárként ás repülőtelepként működött illetve kettő darab léggömböt tároltak a területén. A repülőtér használható állapotban volt, a műszaki feltételek is adottak voltak.
1919 és 1926 között repülő anyag szertár és gépműhelyként funkcionált illetve az első világháború után a megszállás elől menekült gépeket is ide telepítették.
Az 1920. február 11-én létrejött Magyar Aeroforgalmi RT. (MAEFORT) kettő repülő századot működtetett, 25 darab vadászgéppel, és a szertárt is fenntartotta. Sóstó 1921-ben vált végleg a magyar repülés ipari bázisává.
A Sóstói Repülőgépjavitó Üzem volt az egyedüli az első világháború óta, amely kis szériában, új repülőgépeket állított elő. Központi Repülőgépjavitó Üzemként 1926 márciusa óta működött. A húszas évek második felében Sóstón kettő darab hangár épült, majd elkészült 1934-ben a harmadik hangár is. 1927-ben megalakult a Magyar Királyi Repülőgép és Motorszerelő Szakiskola (REMOSZ) mely 1930-ig működött és ahol 255 fő végzett különböző szakon.
Bővítésként 1928-ban a repülőtér építése megkezdődött. El is készült a következő években, és a Légügyi Hivatal szerint, az egyik legjobban felszerelt repülőtere lett az országnak.
1929-1936 között repülőkísérleti telepként működött, a javító kapacitása bővült. 1929-től jelentős forgalmú repülőtér volt a Sóstói, igen élénk üzemi élettel.
1936-1937 között a légibázist tovább bővítik délnek ezek után, mint Táci úti repülőtér szerepelt.
1936-1944 között Sóstón műszaki bázis is működött, létszáma 500 fő volt. Ez időben ejtőernyő javító és készítő üzemként is funkcionált.
A második világháború után, 1951-ben Székesfehérváron szerveződött újjá a 62. Önálló Ejtőernyős Zászlóalj. Az ejtőernyős alakulatnak meghatározó jelentősége volt a magyar katonai és sportejtőernyőzés fejlődésében és az ott elért eredményekben.
Ennek és a háborúban, szolgálat teljesítése során, hősi halált halt bajtársaknak állít emléket az 1994-ben, a volt IKARUSZ gyár mentén felavatott EMLÉKMŰ. N 47° 9,429' E 18° 24,441' 118 m [GCSREP+emlékmű]
A Sóstói, illetve Táci Repülőteret 1957 után az MHSZ birtokolta, 1959-ben szovjet harci helikopter ezred települt ide.
A volt repülőgép javító bázis (motorjavító) helyén, az autóbuszokat gyártó IKARUS gyár alakult.
Miután az oroszok kivonultak az országból 1990-ben, a Sóstói és a Táci Repülőtér helyén a sóstói ipari park jött létre.
Székesfehérvár repüléstörténete 96 évet ölel fel, mely büszkeséggel tölt el minden polgári-, katonai repülő és műszaki embert, aki részese lehetett. Repüléstörténeti kiállítás
A székesfehérvári Civil Központban, (melyet a helyiek "technika háza"-ként ismernek) a felső emeleten kapott helyet az a kiállítás, mely Székesfehérvár repüléstörténetét mutatja be. A kiállítást Botz Lajosról, egykori csatarepülős-, később Malév kapitányról nevezték el. Az ő érdeme, hogy az évtizedek során összegyűjtött anyag korábban is megtekinthető volt az Albatrosz Repülő Egyesület rendezvényein.
A kiállítás betekintést enged az elmúlt 96 év Székesfehérvár és környékének katonai- és polgári repüléssel kapcsolatos eseményeibe. A repüléshez kapcsolódó tárgyak, fényképek segítségével mutatja be, az egykor, a város repülőterein szolgált pilóták életét.
Megtaláltam barnanyával, köszönöm a rejtést! A jelszóhordozó rendben van. A koordináta tűpontos, nagy segítség volt, hogy mágneses, bár lehet, hogy segítség nélkül is ráleltünk volna. [Geoládák v4.2.1]
A versenyről (GC44FV) hazafelé menet a már hagyománnyá vált vasárnapi ládakeresős nappal zártam a hétvégét. Ez most annyiban volt más, mint az eddigiek, hogy a térdműtétem óta ez volt az első túrázós hétvégém. Jobb térdem nem sokkal volt a műtét után, a bal meg még előtte áll. Szóval egyik sem 100%-os. Az előző két nap jól meg is dolgoztattam őket, így fájtak is egy kicsit. Ráadásul reggelre az eső is eleredt, és szakadt is egész nap, így próbáltam néhány egyszerűbben megközelíthető ládát begyűjteni.
Ez már az utolsó utáni találat volt. Nem terveztem, a GPS-be a koordinátáját sem töltöttem le. Hazafelé tartva számolgattam fejben, hogy mennyi ládát találtam meg a hosszú hétvégén. 19-et számoltam. Eszembe jutott, hogy a barátaimat azzal hecceltem még csütörtökön, hogy 20 ládát fogok megtalálni, mivel ők egyéb okokból egyet sem, vagy viszonylag keveset tudtak csak. Viszont hiányzott még egy az ígéretemből. Gyorsan ránéztem a telefonomra, hogy van-e egy könnyen begyűjthető az útvonalamon. Ez pont kapóra jött. Gyorsan letértem az autópályáról, és megálltam a megadott parkolóban. Elolvastam, mit fogok látni, mit kell keresnem. Gondoltam, bemegyek a múzeumba is, mivel időm volt bőven, de láttam, hogy ilyenkor pont nincs nyitva, így maradt csak a virtuális láda az esőben.
Székesfehérvári tekerés. Ha jól értem, itt már csak ez az emlékmű emlékeztet az egykori repülőtérre, maga a reptér már beépült. A jelszóhordozó viszonylag gyorsan meg lett. Ötletes, de szerintem a 4-es nehézség nem indokolt. Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Köszönöm, hogy általad új információkhoz jutottam a városról, ahol felnőttem és imádom! A Fehérvári Civil Központot pedig feltétlenül meglátogatjuk! [Geoládák v3.12.10]
Köszönjük, hogy megmutattad, így megemlékeztünk mi is. Könnyed napi első, ünnepi találatként meglelve.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Fotók és bővebb log később otthonról.
Koordináta jó volt, kerestem rajt a jelszót, kétszer hibás jelszót írtam.
Már hívtam is a rejtőt, mikor megtaláltam a jelszó "tárolót" ami végig a szem előtt volt. Tényleg nem alumínium. :)
Jelszó rejtése 5*
Kovács Gábor [Geoládák v3.12.6]
Sajnos nem találtam meg a jelszót, de kerestem nagyon, csatolok pár képet is, Kérlek fogadd el jelszó nélküli találatnak!
Köszönöm a rejtést!
[g:hu+ 2.7.16]
GPS nélkül is rögtön meglett a jelszó, nem is értettem, hogy miért olyan nehezen találták meg többen, de lehet, hogy a rutin meg az évek :)
Köszönjük a rejtést! [g:hu 1.6.4]
Megtaláltuk a szobrot, de nem jöttünk rá, hogy melyik szó vagy szavak alkotják a jelszót.
Beírtuk: A repülés áldozatainak emlékére, dátumok, emléktáblák nevei.
Tényleg nagy kár, hogy már nincs meg a reptér és ha csak nem tudja az ember, hogy itt volt, akkor már azt sem tudná, hogy valaha létezett. A rejtőhordozó viszonylag hamar meglett. Itt tényleg már csak arra lehet hagyatkozni, hogy ha a jó koordinátán vagy, minden lehetőt meg kell jól nézni. Köszi a rejtést!
Gárdonyban volt dolgunk délután, így kihasználtuk a jó időt és kicsit elkolbászoltunk a környék ládáinál.
Nem volt sok időnk, így utolsó ládának erre esett a választásunk. Természetesen ez viccelt meg. A jelszóhordozó már volt a kezemben, mégsem találtam, csak sokadik ránézésre...
Kár, hogy nincs már meg a reptér.
Köszi
Vakáció bérlet 2019 74/75.
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan.
Sokszor elmentem a hely előtt vonattal, de sose volt időm/lehetőségem leszállni a vonatról, pedig csak néhány méterre van az egész. Amúgy hangulatos környék, de mivel sok látnivaló nincs, ráadásul hiányzik is a "láda", és időm megint nem volt, így a vonatról csináltam pár képet, és elkértem a jelszót, mert kell a pont. :D [Geoládák v2.2.5] 1204.
A megadott koordinátán nem található semmi, ami jelszóhordozó vagy jelszó lenne, és ez valószínűleg azért van, mert az útfelújítás során elvitték. A StreetView-n még látszik egy tárgy, de már a valóságban nincs ott. Kérem a megtalálást a képek alapján elfogadni! (Kétszer mentem el megnézni, hátha elsőre nem vettem észre, hogy mégis van ott valami.) Amennyiben tényleg az volt a jelszóhordozó, ami már nincs ott, akkor jó lenne betegre állítani.
Mindent felkutattunk, de semmi. Nagyon trükkös lehet a rejtés vagy mi voltunk bénák.
Kérjük a fénykép alapján fogadd el a találatunkat.
Köszi! [Geoládák v2.2.5]
A leírás érdekes, és elég jól szerkesztett. Az emlékmű is tetszett, de a helyszínt érdekesebbnek gondoltam. A "láda" állapota kezd válságosra fordulni. Eléggé rongyos már szegény, de a jelszó még olvasható. Köszi a rejtést.
Megtaláltuk. 🙂
Korábban az Ikarus gyárvmiatt sokat jártam itt, de a jelszó miatt most ujra eljöttünk, érdekes dolgokst tudtunk meg a gyár korábbi életéről.
A jelszó csak a rejtő segítségével lett meg, a lapot a földön találtuk meg, megpróbáltuk a helyére tenni, ideiglenesen sikerült.
Köszönjük a lehetőséget. [iGC] [wapon beküldött szöveg]
Az első igazán szép és napsütéses tavaszi napon, a 20km-es Sárpentele kerékpáros teljesítménytúrám rendezői bejárásán (Szfvár - Szabadbattyán - Sárpente - Szfvár) ejtettem útba a ládát (jelképező pótjelszót).
efemm (+padler)
Szellemes jelszó, érdekes emlékmű. A rejtés egy kicsit a gc.com "Somogyi teljesítménytúra" rejtéseire emlékeztet. Engem viszont a régmúltra emlékeztet, amikor gyakran jártam az Ikarusba (beltéri lámpákat, ablaktörlő vezérléseket, irányjelző elektronikákat, generátor fesztültségszabályozókat fejlesztettünk és gyártottunk nekik). Köszönet a rejtésért!
Hazafelé gyorsan megkerestük ezt a ,,ládát'' is (útközben láttuk az épülő stadiont is). Először nem tudtam, mit kell itt leolvasni, aztán végre megtaláltam a kis lapkát. Az emlékmű érdekes.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget.
A jelszó csupán be volt gyűrve... Elég rossz állapotú. Lehetne itt akár egy láda is.
Az emlékmű nagyon tetszett. Köszönöm.
A Rátz László Matematika Vándorgyűlés alkalmával kerekeztünk errefelé... Lidivel.
Mai nap utolsó találata. Az előző logokat olvasva sem jöttem rá mit kell keresni, de a szerencsémre bíztam magam. A koordináták pontosak, annak érdemes hinni. Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról :) [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Ez volt a mai napi ládavadászatom ötödik, egyben utolsó találata :)
Balatoni ládázásból hazafelé menet szálltam le a vonatról ezért a találatért. A jelszó a pontos koo-knak köszönhetően azonnal meglett, felírtam, majd bebuszoztam a buszállomásra, ahol még volt 30 percem a szegedi busz érkezéséig...
Köszönöm a lehetőséget! :)
Hát, nem sok maradt a repülőtérből! Az emlékmű környezete szépen rendben van, látszik, hogy gondozzák. Nekünk pontosan odamutatott az eszköz, ahol - mint sokan előttünk - sokáig nem találtunk semmit. De itt kell lennie! És tényleg. Köszönjük a rejtést.
A Gyulai István Memorial Atlétikai Magyar Nagydíj előtt, a szabad délelőttre betervezett ládázás kilencedik találata. A bicajt letéve, Erzsihez csatlakozva kocsival mentünk a helyszínre.
Megtaláltuk. Köszönjük a rejtő fáradozását.
Bővebben otthonról. Fényképek később.
[g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Mint volt, repülőnek kötelező darab. A jelszóhordozó ötletes, mire szétnéztem volna, V. már emelte is le.
Elkeserítő viszont, hogy az ország egyik legnagyobb vállalatából csak romok maradtak. Lehet, hogy a repülőtér után a buszgyártásnak is kellene egy emlékművet állítani.
Szombat lévén a kiállítást nem volt látogatható, pedig én istenbizony megnéztem volna.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
Székesfehérvár - Balatonaliga 72 km kerékpár túra a X. UltraBalatonra menet.
Nap első megtalálása. Lehet, hogy fától nem láttam az erdőt. A koordináta pontosan oda mutatott, de mégsem vettem észre, mert másnak volt álcázva. Rejtő segítségét kértem. Mikor elkezdtem behatárolni a helyszínt, akkor derült ki, hogy mégis jó helyen nézelődtem...
Ha van értelme a virtuális ládáknak, az pontosan egy ilyen ötletes, merész rejtés! Sajnos a környezet nagyon kiábrándító, de nyilván erről nem a rejtő tehet.
Köszönjük.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
Mai 3. virtuális a szemerkélő esőben. Viszonylag könnyen meglett. Innen vonattal mentem haza, csak 15 percet vártam rá.
Köszi a rejtést!
A medvék megtalálták! ! [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
Spartan Super versenyhétvége, egy kis útközbeni ládázással. Jelszóhordozót földön találtam meg rejtői segítséggel, egyelőre visszaraktam a helyére, remélem bírja egy darabig. Köszönjük a segítséget!
Kerékpáros találat.:-) Épp a Székesfehérvári 2 nagy bringás multit tekertük le egybe, kis kitérővel ide is eltekertünk. Az emlékmű érdekes, a környék kis lakótelepén megállt az idő. Itt olyat láttunk amit talán még soha, a lakótelepen a porolókra meg kihúzott kötelekre ki volt teregetve..:-)
Sárvári munka után, ad hoc jellegű ládázásba kezdtünk atipapával. Szerencsére volt néhány gyorsabban levadászható láda a 8-as út mentén.
Drive-in találat volt, lényegében a rejtekhely mellett álltunk meg. A jelszóhordozó kritikán aluli állapotban van, ráférne egy erős felújítás.
Az emlékmű, mint látnivaló érdekes, köszi , hogy megmutattad.
Köszi a rejtést! [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg, otthon kiegészítve]
Az MTB4 és az MTB2 kerékpáros multik teljesítése után visszaértem a parkolóban hagyott autómhoz és komolyan elgondolkodtam, hogy nekiinduljak-e a kánikulai nap után ennek a ládának is.
Mivel még korán volt rászántam magam. A GPS-re hagytam az útvonaltervezést, meg is tervezte árkon-bokron az útvonalat.
A rejtés könnyen meglett. Visszafelé azonban már a kicsit hosszabb, de könnyen járható régi hetes úton tekertem vissza az autómhoz.
GPS nélkül mentünk, mivel sok idő után nem tudtunk életet verni belé... előzőleg a térképen néztük meg, hogy hol keressük, és volt is tippünk, de úgy tűnik nem az a jelszó... Betudva a sok GC nélküli hónapnak.... :)
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.0t] [wapon beküldött szöveg]
Székesfehérvári séta után a Balaton felé. Nagyon gyors találat, a visszarejtéskor külön figyelni kellett, hogy egy autó se legyen a környéken, de kivártam. Ahogyan olvasom, sajnos pont utánunk ismét eltűnt a láda, sajnálom, remélem, hogy nem rajtunk múlt :(
Jó levezetés volt a sóstói tanösvény után. A kétévesse lányom jól megijedt a vonatfüttytől, plusz a túloldalon találtunk egy rókakoponyát (vagy kutyát) mellső lábcsonttal (illetve a kétkislány).
Munka előtti gyors találat. A környék kihalt, a régen jól menő vállalat csak árnyéka önmagának. A terület igen lepusztult képet mutat, inkább maradt volna meg repülőtérnnek.
Megtaláltuk. A hagyományos ládát mi sem találtuk meg. Az rendben volt, hogy elirányított a GPS a vasúthoz?
No mindegy, a pótjelszóval abszolváltuk ezt is. Köszönjük a lehetőséget.
Bár látnivalónak nem a legjobb a környezet miatt, mindenképp értékes pont, azt pedig csak sajnálom, hogy a kiállítást megnézni nem állt módomban. A dobozt nem találtam (nem is javaslom keresni a szagok miatt), de a pótjelszó szépen látszik, kicsit nyújtózni kell érte.
Megtaláltam a ládát, igaz egy kis segítséggel Kaputyinnak köszönhetően. Véleményem szerint a koordináta kb 20 méterrel téved a láda eredeti helyéhez képest. Google Earth-ön is úgy mutatja, hogy az épület oldalánál van, illetve a helyszínen is kb ennyit tévesztett a GPS.
Ettől eltekintve köszönöm a lehetőséget, meglett! :) :)
A láda tulajdonosával egyeztetve, egy 2-3 napos előkészületet követően újrarejtettük a ládát sziszko-val. :)
Egésznapos fehérvári gc közepette került sor erre a "gyógyításra" is. :)
Amíg nem frissül a láda oldal, és nem lesz kereshető ismét, egy kis segítség az elkövetkező kessereknek. :)
Pótjelszó (N47 09.440 E18 24.461) kb. 30m -re az emlékműtől a kerítéshez közeli fán a kerítés mellé állva, (az út felé nézve) látható kb. 2 méter magasan, elágazó fa elágazásánál.
Láda (N47 09.399 E18 24.430) kb. 50m-re az emlékműtől, a korábbi parkoló bejáratához kihelyezett beton behajtást megakadályozó betonkockák az emlékmű felőli részén alul van elrejtve. Mondhatni, új le, nézz az épület felé és a bal kezeddel lent keress egy vitaminos palackot.
Jót bicikliztünk, a ládát nem is kerestük, mert a Rejtőtől előzetesen azt az információt kaptuk, hogy nincs meg. Mellékelek képet és kérném szépen az elfogadást! Előre is köszönöm :-))
A késői időpont miatt a kiállítást nem tekintettük meg, azonban további kutatásra inspirál. A láda rejtése nagyon ötletes, és míves kialakítású, azonban nem leltem meg. A helyszín azonosítása után cherrybabe segített, köszönet Neki.
Vittem magammal hosszú drótot, de semelyik potenciális rejtekhelyen nem látszódott a láda! Az emlékhely nagyon igényes! Kérem a rejtőt a képek alapján a találat jóváhagyására!
Érdekes volt megnézni a fehérvári Ikarus gyárat - mi a mátyásföldi gyár közelében lakunk. Sajnos, a ládát nekünk sem sikerült megtalálni - pedig még a koszorúk alá is benéztem, és az egyik lazább járólapot is megemeltem... :o)
Kérem szépen a megtalálás elfogadását.
Sajnos méteres drót nem volt nálam, ahogy azt az előző megtaláló javasolta, pedig azt hiszem láttam a ládikát. A fotók alapján kérném szépen az elfogadást. Köszi a történetet és a helyszín bemutatását.
Már sokszor jártam erre és tudtam a repülőtérről is, de még soha nem álltam meg az emlékműnél...
Ma ennek is eljött az ideje...
Mivel időközben beszereztünk egy Androidos telefont, erre kerestem offline megoldást a geocaching-ot... Így akadtam rá a Locus-ra...
Mivel, ma mentünk kicsit bevásárolni, egyúttal a programot is kipróbáltuk élesben...
Szerencsére remekül bevált!
A rejtés nagyon ötletes!
A sikeren felbuzdulva elmentünk megkeresni a Rácbánya-t.
Közel 6 hónapos magyar geocaching távollét után, a fórumot és a láda megtalálásokat elolvasva megcsömörlöttem a sok láda szakértőtől. Túl jó dolgunk van nekünk itthon, mert kritizálni az nagyon megy! Mostantól kezdve csak 5-5-5 értékelést adok és csak a jó dolgokat emelem ki logjaimban. Csak béke és szeretet lakozik a szívemben!:D
A mai napi kb. 44 km-es tekerés közben ezt a ládát ki nem lehetett hagyni.
Korábban a GCMKAT ládám is innen indult, nagyon tetszett már akkor is ez az egyedi emlékmű.
A rejtés teljesen rendben van, kívánok neki hosszú életet.
A múzeumot is tervezem meglátogatni. Nekem nem is lesz gond, szinte mellettünk van.:) Képeket a látogatásról is tervezek feltölteni.
A gyors logolás után még tettem egy kis kitérőt, hogy megnézzem az idei GeoMikulás ládánk tervezett helyszínét, amit a rejtő kedvesen ajánlott nekünk.
Köszönöm a lehetőséget! Jól esett!
90 km kerékpár edzés 400 m emelkedéssel Székesfehérvár körül 2 új és 7 régi ládával. GCKUPA várhatóan idei utolsó menete volt szép őszi időben.
GCF3HT után közelítettem meg a ládát. A rejtés nagyon ügyes, pontos, élményszámba megy.
A környék korábbi logisztikai központ telepítési kutatásokból ismerős volt. Logolás után folytattam a napot Szabadbattyán felé, majd vissza Székesfehérvárra.
Jó kis rejtés, de a pontos koordinátáknak és az avatott szemeknek köszönhetően kapásból meglett. :) Köszönjük, hogy ezt a helyet is megmutattátok. Gc nélkül ide sem...
Jó hogy ilyen közel találtunk egy ládát. És nem is akár milyet, ez az eddigi legötletesebb ládánk, igazán kreatívan oldotta meg a rejtő, gratulálunk hozzá!
Zergi már mindent leírt helyettem, sőt le is fényképezett (6. és 8. kép). :). A "kissé odébb helyeztem ki" sokat nem segített, hiszen a koordináta most is a betonelemekre mutatott.
Mi is segítettünk Zerginek keresni. Később jött Fazék is, de ő sem találta.
Kérjük a megtalálás jóváhagyását.
Pontok: 1. 15:30, 2. 16:28.
[Jóváhagyta: cherrybabe, 2012.10.15 10:28]
Fogtam!
A kiállítás zárva volt, a láda meg se alányúlás, se benézés, se befotózás révén se lett meg:(
Előbb hárman, aztán Fazékkal kiegészülve négyen is kerestük.
Kérem a jelszó nélküli elfogadást a képek alapján!
A két pont távolságával nekem személy szerint semmi bajom nem volt lévén, hogy a GCF3HT letekerése közben gyűjtöttem be ezt a multit is.
Az első pontnál a kiállítás sajnos kimaradt, talán legközelebb sikerül bejutni.
A második pont környéke eléggé elhagyatott tűnik. Loggolás közben jött egy vonat, meg 2 nyugdíjas hölgy, de egyébként gyanúsan csendes volt a környék. Nem szívesen lennék itt kollégista :-D
Ha már megálltunk Fehérváron bevásárolni, akkor úgy voltunk vele, hogy az újabban itt megjelent ládákat is felkereshetnénk. Ez elég egyszerűnek tűnt. Az ablakszámolás az is volt, miután körbe-körbe jártuk az épületet, hogy a megadott koordinátára jussunk. A kiállítás ilyenkor már - természetesen - zárva volt. Az ablakon át nem túl sokat láthattunk belőle, ha a fő(bb) út felőli oldali ablakhoz szorítottuk az arcunkat. A második pont sem tűnt elsőre különösebben nehezen kivitelezhetőnek vagy bonyolultnak. Ám a helyszínen már jót küzdöttünk vele. Miután mindkét hosszanti oldal összes lyukán hiába nyúltunk be, jött az ötlet, hogy másképp próbálkozzunk. A rövid oldalon néztem be és egy zseblámpa fényére is szükség volt, hogy meglássam a ládát. Kár, hogy félig a bokorba kellett ezért hajolnom... Ági (aki megörökítette a mutatványunkat) megszakadt a röhögéstől. Én égnek álló lábakkal a beton akadályokra hajolva és félig kilógva a bokorból egy zseblámpával irányítottam a többieket, hogy hol keressék a dobozt. Egy tócsába térdelve sikerült végül kihalászni. Mivel repülőtér nincs, maradt az emlékmű megtekintése. Az legalább nem volt rossz. Valahol igazolva látom, hogy a moderáción konzekvensen "nem mehet" álláspontra helyezkedtem. Pumbi mackómat hoztam el a hétvégére.
A GCFEK multiládával egybekötve kerestük fel éjjel a pontokat. Az első részlet gyorsan meglett, azonban a második ponton sajnos a ládát nem találtuk. Az éjszakai időpontra tekintettel bőven volt időnk átnézni a koordinátán található objektumot, végigtapogattuk az alját, be is világítottunk minden irányból többször, de nem láttunk ládát. A képek alapján szeretnénk kérni a találat jóváhagyását. Ha a Rejtő az első jelszórészletet a kép mellé igényli, akkor azt e-mailben el tudjuk küldeni. Köszönjük a hely bemutatását.
Elcsíptük, bár egy ideig keresgéltünk! :) Köszi a rejtést! Pár ajándékot beletettünk, hajrá annak, aki gyerkőccel indul neki!;) [g:hu 1.4.16] [wapon beküldött szöveg]
Plusz info: picit a doboz teteje már megsínylette a nyitogatást, a gumi része levált. Érdemes volna cserélni!
Jaj, de nem szeretem amikor egy multi két pontja között ekkora a távolság! Miért is kell ennek multinak lennie? A múzeumot ha csak megemlítené a rejtő a leírásban, akkor az megnézné, akit érdekel, akit meg nem, annak nem kellene ablakokat számolgatni.
A láda rejtése egyszerű, de nagyszerű. Tetszett.
Bringatúra Veszprém, Balatonfűzfő, Székesfehérvár. Már kissé fáradtan futottam be a volt reptérre. Az alányúlásra számos lehetőség kínálkozott, sikerült majdnem az összest kipróbálnom, de végül meglett. Rövid szemlélődés az emlékműnél, majd a városközpontban ablakszámlálás.
Ma 2013.01.02 van, amikor ezt a logot beírom ide.
A helyzet az, hogy a ládát a fent megadott időpontban találtam meg, de a kiállításra nem volt érkezésem. Most, hogy végre jártunk a szünetben a kiállításon is, látom, hogy a láda gyökeresen átalakult, nem is kell hozzá a kiállítás.
Nem voltam benne biztos, hogy a fél évvel ezelőtt összeszedett jelszó jó lesz-e még.
Nagyon kedves környezet ez nekem, mert egykori Ikarus-os vagyok én is. Szomorú aktualitása is van ennek a megtalálásnak. A közelmúltban hunyt el Ardai József, akinek nagyon sok köze volt ehhez a gyárhoz, a repülős élethez, és ehhez az emlékműhöz. Engedjétek meg, hogy ebben a logban emlékezzek meg "öreg" barátomra.
Ma már belogoltam a ládát, de annyi eszem nem volt, hogy feljegyezzem a jelszót:) Sebaj, kellemes feladat lesz újra elbringázni hozzá.
A rejtésről annyit, hogy példaértékű. Városban nem könnyű úgy elhelyezni egy ládát, hogy az tartós legyen. Sokan 'bedobták' volna a sok bokor egyikébe és kész. Jó szemmel, jó érzékkel kiválasztott rejtek. Mielőtt valaki lehúzná, gondolkozzon el rajta, ő hogy oldotta volna meg?
---------------------------------------------------------------------------------------
Jelszó begyűjtve:)
Végig keresve a helyet , a rejtővel való pontosítás után gyorsan meg lett. Valójában akár egy ipartörténeti bemutató láda sorozat is elindulhatna, ha maradt még belőlük valami.Köszi a rejtést.
Megvan!
Tetszett a multi! Látszott, hogy Eszti nagyon sok munkát ölt bele! Sok érdekes információval gazdagodtam a láda oldalát elolvasva!
Mindkét pont könnyen meglett, az külön öröm, hogy a második ponton láda is van, nem az egyszerűbb virtuális rejtést alkalmazta a rejtő!
Köszönöm a rejtést! Tetszett!
szollosi73
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget.
BigMick, Iza [g:hu 1.4.12] [wapon beküldött szöveg]
Sokáig töprengtünk mi is, hogy ide ládát kéne rejteni. Már csak a nosztalgia miatt is. Több mint 20 évet húztunk le az Ikarusban, ahol nagyon sok minden őrizte a repülős múlt emlékét. Köszönhetően azoknak a szakembereknek, akik korábban a volt repülőjavítóban ill. az ejtőernyős alakulat kötelékében tevékenykedtek.
Még a 90-es években is mindenki értette, hogyha munkásgyűlést hirdettek meg x nap x órára a Keleti Hangárba.
Köszönjük a rejtést Eszti. Remélem a többi ládaterved is hasonlóan megvalósul a közeljövőben.
Az első olyan találatom, amit még a láda kihelyezésének első napján megtaláltam. Bp-ről "startolva" igazán örültem a "helyezésnek". A hely más szempontból, de kedves számomra. Tenx! (:
Jöttünk, láttunk, győztünk :-) [g:hu 1.4.11] [wapon beküldött szöveg]
Amikor Gubirobi barátunk a koszorúzási emlékműtől elindította az első mozgóját (GCMKAT), Eszti már akkor kereste a helyet ennek a ládának. Nagyon jól sikerült, nagyszerű multi, köszönjük!