Ezzel a ládánkkal szeretnénk Hatvan város GC60-ból kimaradt két nevezetességét bemutatni, és emlékezni a volt hatvani Cukorgyárra. Pár éve még Hatvan a cukor- és konzervgyártásáról, a vasúti csomópontjáról volt ismert. A vasúti közlekedés ma már hanyatlóban, a konzervgyár ( aranyfácán védjeggyel) még működik, de a cukorgyártás megszűnt.
Parkolni mind a két pontnál ingyen lehet. Az első ponttal szemben park (játszótérrel és 2 gőzmozdonnyal), benzinkút és Liedl üzlet.
1.pont Múzeum
A hatvani cukorgyár bejáratánál nyílt emlékkiállítás a településen több mint száz éven át meghatározó szerepet játszó cukorgyártásnak. Az üzem egykori dolgozóinak közreműködésével gyűjtötték össze a tárgyi és írásos emlékeket, fényképeket, ipartörténeti relikviákat. Szabadtéren látható pár régen használt gyári gép. Nem látogatható jelenleg.
A vasútállomás
Az első ponttól 800 m-en a gyár kerítése mellett sétálhatsz el a hatalmas, árnyat adó fák alatt, láthatod balra a szebb napokat megélt Kristály Kastélyt. Az épületet 1906-ban építette a hatvani Deutsch-család. A "cukorgyári otthon"- így ismerték a helyiek a gyár művelődési házát, ami később hotelként üzemelt, jelenleg zárva. Jobbra az új, modern autóbusz pályaudvar a régi víztoronnyal. Ha elérkeztél az állomás épületéhez, menj fel a gyalogos felüljáróra, nézz szét!
MÚLT
1888 tavaszán a vasútállomás melletti ingoványos, lápos területen megkezdődtek az építkezések. 1889-ben alapította a hatvani Deutsch család a Hatvani Cukorgyárat, ami akkoriban Európa egyik legnagyobb gyára volt. Fokozatosan fejlesztették a kapacitását.
Radnóti Miklós, mint munkaszolgálatos járt itt 1942-43 között. 1944. június 12-14-én a cukorgyár területén gettó volt, ahonnan 1121 Hatvan és környékbeli személyt deportáltak a koncentrációs táborokba.
Az 1944. szeptember 20-i bombázás során kisebb károk keletkeztek a gyárban. 1948-ban államosították, egy igazgatója lett a cukor- és konzervgyárnak.
Rendszerváltás után francia, majd német tulajdonba került, 2004-ben bezárt a gyár.
Épült egy modern cukorsiló 40 000 tonna cukor tárolására és kiszerelésére. Az elmúlt másfél évtized során Hatvan egyik jelképévé vált ez a látványos építmény, de cukorsiló tavaszra eltűnik, ahogy eltűnt a hatvani cukorgyár is. A nagy részben már lerombolt gyárat a föld színével egyenlővé tették alig 15 év alatt a külföldi befektetők.
A településen 1867. március 31-én indult meg a vasúti forgalom a Pest-Hatvan, majd a Hatvan-Salgótarján vasútvonalon. Miskolcra 1870-ben, míg Szolnokra 1873-ban indulhatott el az első vonat. 1944. szeptember 20-án angol-amerikai bombázók több száz polgári lakost is megölve porig rombolták a pályaudvart és környékét.
A város 1944. november 25-én esett el, majd az első szocialista városként épült újjá. Az állomás épületének átadására 1956. január 20-án került sor.
Vonatok indulnak Budapest, Nyíregyháza, Sátoraljaújhely, Szolnok, Salgótarján felé.
A mozdonyok története:
A Bumbardó egy második világháborús vasóriás, amely 1985-ig dolgozott a teherszállításban, a 90-es évek végén került a hatvani vasútállomásra. A Trumant az Atlanti - óceánon keresztül hozták át Európába teherszállító hajókon, azonban ez nem volt kis mutatvány, ugyanis az ellenséges német csapatok számos teherhajót kilőttek akkoriban. De a mozdony hazánkba kerülése sem volt teljesen problémamentes, ugyanis az akkori MÁV elnököt Varga Lászlót koncepciós perbe is fogták, majd kivégezték, amiért egy amerikai gyártmányú gőzmozdonyt rendelt Magyarországra.
A két mozdony tehát számos történelmi megrázkódtatást és az idő vasfogát is sikeresen túlélte, manapság pedig méltó helyen és felújított állapotban tekinthetőek meg a Népkertben. Az áttelepítés napokig tartott és rendkívül látványos volt: nem mindennapi dolog ugyanis, hogy egy 1940-es években készült, több mint 100 tonnás gőzmozdonyt emelődaruk segítségével költöztetnek.
Kellemes időtöltést, sikeres keresést kívánunk a városunkban.
2012.01.15-én a vasúti biztonsági őrökkel beszéltünk, nyugodtan kereshetitek a ládát, csak ahol kitáblázva, hogy üzemi terület, ott ne kóboroljon senki.
2013.09.01-én az igazi ládikó megunta a gőzöst, felszállt a gyorsvonatra és huss! Ezért ideiglenesen csak jelszó található a mikroládában.
2013.09.21-én a virtuális jelszó nem látható, ezért mikroládában található az első jelszórészlet.
2015.10.04-én a mozdonynál pótoltuk a ládát.
2016.08.10-én láda pótolva.
2017.04.01-én fekete láda!
2018.07.26-án a parkba került a láda, a rejtekadó gőzmozdony ideköltözött a társával.
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.2.6]
==================
A Magyar ITF Taekwon-do Szövetség Spirit Open nyílt nemzetközi versenyének üresjárata alatt megtalálva.
Eddig mindig csak elvonatoztam ill. elautóztam a város mellet. Végre sikerült egy kicsit meg is nézni belőle a délelőtti rövid séta alatt.
Az első pontra ráférne egy karbantartás. A második rejtés elég szokatlan volt, de egyben van.
TFTC!
Kora reggeli talalat. Alapevtoen sikerult osszerakni a jelszot viszont elmondhato, hogy ramaty allapotban van. Nem melto a magyar geocaching standard-oknak.
Megtaláltam barnanyával, köszönöm a rejtést! Az első ponton már kopott a jelszó utolsó betűje, de valamennyire le lehet olvasni. A második pont rendben van. [Geoládák v4.2.5]
Megtaláltam BeniLacival, köszönöm a rejtést! Az első pontos lévő jelszó részlet annyira kopott, hogy nehezen lehet elolvasni. Cserére érett. [Geoládák v4.0.3]
Vonattal jöttem, és a 2. világháborúban megolvadt, majd ellopott üvegpohár esete járt még mindig a fejemben. Egész érdekes volt az állomás épülete, vagy negyedóráig nézelődtem ott is. (Most jártam itt először.)
Az első ponton alig bírtam kiolvasni a részletet.
A Mátrába indultunk kirándulni, de Hatvan külterületén egy kisebb koccanásos balesetbe keveredtünk, ami sok időt elvett. Hosszú kirándulásra már nem marad idő, így csak a városi multikat szedtük össze.
Pofás kisváros nekem nagyon tetszett, de így 2 hónap távlatából amikor a logot írom már összemosódnak a multipontok, hogy melyik pont melyik ládához tartozott :) A ládaoldalakat kellett megnéznem, hogy melyik melyik volt. A cukorgyárak története elszomorító és felháborító is egyben. A mozdony tetszett :)
Megtaláltam, köszi a rejtést!
Mai utolsó találatom, a gőzösök nagyon jól néznek ki, a nagyobbat is elkezdték felújítani (lefesteni)
Az első ponton nagyon nehezen olvasható a jelszórészlet!!!!
Hatvan-Gyöngyös tekerés. A terv Hatvan-Gödöllőnek indult, de közben megváltozott az útvonal.
Elsőként a hatvani multikat kerestem meg. Gondoltam, katasztrófa turistáskodok egy kicsit a tönkretett cukorgyárak egyikében, de a hely azon felül, hogy a rendszerváltás utáni elcs*szett Magyaroroszág egyik jelképe lehetne, még kifejezetten barátságtalan is azáltal, hogy tulajdonképpen használják az épületeket, bemenni tehát nem szabad.
A téren majális rendezvény volt, de a második pont is biztonságosan kereshető.
Köszönöm a rejtést!
A mai rendkívüli szabadnapom során útba tudtam ejteni a környéket, kerestem, és szerencsére meg is találtam a ládát. Köszönöm a rejtésbe fektetett munkát, mely felhívta a figyelmemet erre a helyre! Bővebben később. Tamás [Geoládák v3.12.10]
Kerékpározni indultam Hatvanból, és az elején megkerestem a városban a multikat.
A kiállított gép és a mozdonyok tetszettek, a folyópart kellemes, a parknál már szebbet is láttam.
Megtaláltuk a papír maradványát a 2-es ponton TG001-gyel. A fólián a betűk domborságából kitaláltuk a jelszót, mert a papír elázott. Ezt megőrizve kicsit renováltuk a jelszó tartót. Reméljük sok társunknak segítségére lesz! :) [Geoládák v3.12.10]
Hatvani városnézęsünket az 1-es ponttal kezdtük, mivel vonattal érkeztünk, és a 2-es ponttal fejeztük be, közben a másik 2 multi pontjait is begyűjtöttūk, és a Vadászati Múzeum kiállításait is megtekintettük. A 2-es pontnál a ládát nem találtuk, de rejtői segítséget kaptam, melyet köszönöm! A mozdonyok nagyon szêpek! A 3 multi segítségével megismertük a várost.
A sas leszállt, a sas leszállt! Köszönöm a munkádat!
Szeretem az ilyen ipari műemlékeket. kiválóan éreztem magam, Békés ládakeresés volt.... [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Még márciusban jártunk itt, aztán csak most jöttünk rá, hogy valamilyen oknál fogva akkor a logolásra nem került sor. Pótoltuk.
Megvan!
Útban a terényi szállásunkra itt Hatvanban beszéltük meg a találkát Józsiékkal, és, ha már itt találkoztunk akkor ládáztunk is. Tettünk egy kisebb kört a kánikulában. Mindkét pont gyorsan meglett, tetszettek a vonatok is, és érdekes lehet a volt cukorgyári kiállítás. de az sajnos csak előzetes bejelentéssel látogatható.
Köszi a rejtést!
A nyuszibusz itt is megállt. A második helyen a jelszó nem stimmelt nekem, a ládagazda segített.
A vonatok mellett van egy szuper játszótér is. A srácok nagyon élvezték a délelőttöt! Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]
Egy Kocsival szegényebbek, de ezekkel a ládákkal gazdagabbak lettünk!
a vasúti mozdonyokat valóban érdemes körbejárni!szepen felújított monstrumok!
köszi [Geoládák v3.11.3]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!2. pont ládája megsemmisült, a füzet és az ajándékok szétszórva hevertek. Betettem őket az oszlop alá, sürgős javítás szükséges. [Geoládák v3.10.5]
Vonattal érkeztem. A gyalogos felüljáró volt az első megállóm, majd a Kristály Kastély, aztán a mozdonyok. A második pont környékén volt néhány kutyasétáltató, remélem nem tűnt fel az akcióm.
Köszönöm a rejtést!
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést!
Sajnos az első pontnál még mindig tart az építkezés, így a rejtő segítségét kértük. Köszönjük szépen :-)
Láda a helyén volt a második ponton.
[Geoládák v3.8.3]
A mai napra városi multikat terveztem néhány plusz találattal a Gyöngyös - Hatvan - Aszód tengelyen. Tízből ez volt a hatodik találat. Az első pontnál vízvezeték építés zajlik, a munkaárokból a föld épp a kerítés aljához lett depózva, ezért segítséget kellett kérni a rejtőtől. A második pont környékén is épp építkezés zajlik, de a láda itt rendben a helyén van.
Ma végre egy újabb vonatos ládagyűjtögetés... Vonattal a vonatokhoz... :) De nem is kezdődhetett volna jobban... Megláttam a kastélyt, amit szívesen kipofoznék, mert sajnos elég ramaty állapotban van... Már csak a pénzt és a tulajdonjogot kell megszerezni hozzá... :D
Viszont az úton átkelve a vonatok is levettek a lábamról... Két szép példány várja csendben és nyugalomban az érdeklődő látogatókat... Milyen izgalmas lehetett, mikor ezek a monstrumok dolgoztak keményen, hóban, fagyban világszerte. Igazából már sokszor láttuk "őket" a kocsiból, mikor jöttünk mentünk, átutaztunk Hatvanon... De most végre meg is csodáltuk... :)
Köszi a rejtést! [g:hu 1.6.7]
A mikroládát a kerítés mellett sikeresen megtaláltam, de sajnos a réten a másikat nem, pedig nagyon sokat járkáltam ott. Csatolom a képeket, kérlek fogadd el a megtalálást, mert nem vagyok hatvani és nem tudom mikor fogok tudni erre járni legközelebb. Előre is köszönöm!
Szerkesztés: ma reggel visszamentem még hazaindulás előtt, de sajnos most se találtam meg a ládát. (ezúttal viszont legalább a vonatokra jobban volt időm)
Hosszú hétvégén a Zempléni-hegységben kerestünk fel ládákat kitkat0123, tabletta és Liberty társaságában. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Ma az utolsó napon nagyon szép napsütéses időben túrázhattunk a határ mentén, majd Sátoraljaújhelyet és környékét fedeztük fel. Ma is csodálatos helyeket ismertünk meg.
Hatvan mellett mindig elmentünk. Most hazafelé beugrottunk ezért a multiért.
Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról! [g:hu 1.6.4]
A mai napot a három hatvani multi levadászására szántam. Sajnos nem volt valami szép idő, nem sok fényképet készítettem. Mindkét pont könnyen meglett, nem kellett "agyonkeresnem" magam. Az első ponton a jelszóhordozó papírcsík már nagyon odavan, ki kellene cserélni egy újra, bár még éppen olvasható. A ládában CSÁNYI ANDRÁS kessertárs bélyegzőjét találtam meg, de nem mertem elhozni (és elpostázni neki), mert lehet tud már róla, de lehet hogy nem, nem tudom, inkább hagytam. Kár lenne, ha eltűnne, szép bélyegző...
Köszi a rejtést, tetszettek a Loksik! :)
Tesómmal átutazóban gondoltuk megkeressük a hatvani ládákat. Kissé elszaladt az idő, s csak az első pont lett meg, a másodikat nem találtuk a parkban - nem tudtuk hol keressük (sajna a telefon gps-e elég gázos :() A vonatokra tippeltünk főleg, de mivel el van kerítve, nem mentünk közelebb, meg a gps sem oda mutat [Geoládák v2.2.5]
Nagyon tetszett a park és a kiállítás is! A rejtések is tökéletesek.
Körbejártuk az összes mozdonyt, kipróbáltuk a játszóteret... elfeledett sínekbe is botlottunk... Nagyon jól éreztük magunkat!
Nevethetnékem támadt, amikor először szembesültem a láda nevével.. biztos nem rólam nevezték el :-)
A másik hatvani multival párhuzamosan csináltuk, és közben cefetül eláztunk.. :-) De így is körbejártuk a mozdonyokat, és mindent megnéztünk.. Oldfoxxal köszönjük!!
Sajnos a mikroláda sérült, rejtői segítséget kértünk! A másik láda rendben. A cukorgyári gépek szépek, a kémény és egy nagyobb szép tégla péület még áll, mementóul. Hogy lehet az hogy az egész ország szinte mindegyik cukorgyára erre a sorsra jutott! (tudom a választ csak nem értem)
A láda a mozdonyokban maradt amikor átköltözteték az új helyükre, csak valószínűleg kiborult, mert nagyon piszkos belülről. Kéne egy új logfüzet is. De ettől függetlenül kereshető ezen a koordinátán: N 47° 40,128' E 19° 40,549' Köszönjük a rejtést!
Beteg ládához nem illik jelszó nélkülit bejelenteni, de egyéb bejegyzésetek buzdított rá, illetve elvileg és gyakorlatilag mindent megtaláltunk, amit szerettetek volna. Az első jelszórészletet a fiolában és a mozdonyokat is, amelyek szerencsére közel költöztek az első ponthoz. Megtaláltuk a mozdonyon a rejteket is, de hát a szállítás alatt biztos kiesett a láda. Kincső lányom jól összezsírozta magát igyekezetében, de nagyon élvezte a mozdonyba való felmászást. Fiammal, aki külön játszik, együtt találtuk meg, ezért csak ide teszünk fel fotót. Elfogadod?
A vonat nincs a helyén. Bár elég közel lehet menni hozzá, de túl feltűnőek voltunk. Nagyon alábújni nem mertünk a kíváncsi szemek miatt.
Koordinátát kellene frissíteni, ha a végleges helyére tolják.
A képek alapján kérném a találat elfogadását.
Először a mozdonyhoz mentünk, elég lepusztult környezetben ácsorognak ketten, egymáshoz elég közel. De Istvánnak egyértelmű volt, melyiken keressük a ládát, és mi egész gyorsan meg is találtuk. A füzet el van ázva, de a jelszó olvasható (még). A múzeumnál is hamar megtaláltuk a jelszóhordozót, mert pontos a koordináta. Köszönjük a rejtést.
Az első pont rendben.
A második pontnál a mozdonyt arrébb tolták.
Ezek az új koordinátái a rejteknek:
N 47° 39,863
E 19° 40,172
Mindkét láda a mozdony menetirány szerinti jobb oldalán a lépcső bal oldalán egy kb. 20cm-es lyukban található. Be kell kicsit hajolni hozzá és ráláss.
Egyből a vonathoz mentünk,bár a gps teljesen máshova mutatott.Elsőre nem nagyon találtuk,meg bizonytalanok is voltunk,hogy tényleg ott kell-e keresni.Utána követtük a gps-t és megtaláltuk azt a táblát,ami a vonat történetét írta le.Végül arra a következtetésre jutottunk,hogy a vonat arrébb került,így újra "megtámadtuk",amit siker koronázott.Két láda is van,a kisebbik rendben,abba logolni is lehet,a másikban a füzet tényleg teljesen el van ázva.Innen irány az egyes pont.Itt már jártam benn a múzeumban vagy nem is tudom mi rá a pontos szó.A láda is gyorsan előkerült csak elsőre nem hittük,hogy az az,mert üresnek hittük,de mivel mást nem találtunk,jobban is szemügyre vettük.
21. szülinapi ládázás Hatvanban és környékén 1/5.
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan.
Elég érdekesre sikerült ez a találat. Az első pont könnyedén meglett, ezzel nem is volt semmi baj. A második pont viszont feladta a leckét. Először nem is nagyon mertem odamenni a mozdonyhoz, mert hát "üzemi terület" meg minden, de nem lett belőle semmi. Már két mozdony áll kint, értelemszerűen a felújítotton kéne lennie (azért átvizsgáltam a másikat is :D), de hiába másztam fel, néztem minden mögé ahol csak ablak és/vagy lépcső van, semmi. Nagyjából egy óráig kerestem, végül feladtam, és otthagytam. Elmentem megkeresni a GC60VD ládát is, de ott meg az első ponttal jártam így. Viszont a busz ment Boldogra, így több időm nem maradt, sietni kellett. Miután a nap minden tervezett ládája meglett, visszamentem a mozdonyhoz, hátha. Érdekes módon 2-3 perc alatt meglett, ott volt, ahol amúgy már korábban is néztem, nem tudom hogy nem vehettem észre. :D Kicsit azért felhúzott, de összességében jól éreztem magam. :) [g:hu 1.5.4j] 876.
A gőzmozdony szépen fel van újítva de sajnos a ládát nem találtuk meg, köszönjük a rejtő segítségét! Egy kedves vasutastól azt is megtudtuk,hogy már egy másik gőzmodonyt is festenek így azt is megnéztük (imádjuk a szép régi mozdonyokat) Hatvan tetszett,
köszi a rejtést :)[Geoládák v2.2.2]
A 90'es években ide jártam suliba, én még láttam gőzerővel működni a cukorgyárat,sőt éreztem is volt egy szaga maradjunk annyiban.
Mindkét rejtés be van ázva, a logolás felejtős!!!
Köszi a rejtést!
Nagy élmény volt a gőzöst látni! Viszont a ládát nem leltem meg... Majd átmentünk a másik pontra, ahol rengeteg volt a mugli és nem mertem kutatni. Messziről szemrevételezéssel letapogattam a kerítés alját, de nem láttam semmit... Mindezt dokumentáltam, kérem a képek alapján a találat elfogadását!
Köszönjük a rejtést!
Az első pont könnyen ment, a másodiknál kicsit keresni kellett a mozdonyt is, és a ládát is, de végül két dobozt is találtam. A mozdony szépen fel van újítva.
Az első pomt könnyen meg lett. A másodiknál kerestük a ládát alul fölül, ablakban, résekben, de nem találtuk. A képek alapján kérnék egy elfogadást! Köszönöm!
A cukorgyári pont gond nélkül meglett, de a mozdonyon a ládát nem találtuk. Nem is tudtuk sokáig keresni, mert megzavartak közben. Így viszont első kézből kaptunk információt a mozdony felújítási munkáiról, meg be is mászhattunk. A képek alapján kérjük a találat jóváhagyását. Köszönjük a lehetőséget.
BigMick, Iza [g:hu 1.5.3za] [wapon beküldött szöveg]
Jól éreztem magamat a három hatvani múlti begyűjtése során. Jó volt itt lenni. Mozdony kicsit nehéz volt, de előjött a régi láda. Javítottan benne a régi jelszót. Köszi szépen a lehetőséget.
Kirándulós hétvégénkre tartva odafelé kerestük meg az első pontot (könnyen meglett), visszafelé a másodikkal próbálkoztunk. Többfelé nézegettük, matattunk, fel is másztunk, de sajnos nem találtuk meg. Köszönjük szépen ha elfogadod.
Hatvanban jártunk 2017.04.30-án. Az 1-es pontnál elég rozsdás a fiola, a 2-es pontnál megtaláltam egy ládát egyféle jelszóval, majd amikor visszatettem, a kezem megakadt egy mozgó fekete szikszalaggal borított orvosságos műanyag dobozon, aki szintén azt állította magáról, hogy a multi 2-es pontja, a benne lévő jelszó azonban 3 betűvel kevesebb, mint a szomszédjáé. A kapcsos ládát könnyebb észrevenni, mert nincs rejtőszíne.
Megtaláltuk, bár az első pont kicsit nehéz volt. Köszönjük a lehetőséget!
Megjegyzés: mi az előttünk járt megtaláló által említett újabb ládát találtuk meg a mozdonynál, amelyben a jelszó egy szavacskával hosszabb - ezt az adatbázis nem is fogadja. Jó volna a dobozban lévő logbookban módosítani, csak hogy egyértelmű legyen.
Nagyszombat esti séta Hatvan három multijára felfűzve.
A mozdonynál két ládát is találtunk, a régebbikben a jelszó egy szóval hosszabb. Elsőre a rövidebbel próbálkozom.
Épp Hatvanban volt a GCUSER (legalábbis az oldala szerint) ennek eredtem utána. Mire ideértem, már továbbköltözött Gyöngyösre, így a vonatig hátralévő 40 percben megpróbáltam ezt megtalálni. A 2. pontnál nem volt láda, de az elsőnél sem találtam semmit. Kitartóan kutattam, de aztán feladtam, mert láttam, hogy a cukorgyár portása folyamatosan kukkol az ablakból. Amikor továbbálltam, kijött a sorompóhoz és onnan figyelt amíg el nem megyek... :)
A képek alapján kérném szépen elfogadni.
Ez sem fogott ki rajtam. :) [wapon beküldött szöveg]
Az első pont könnyen meglett, de a mozdonynál nem találtam a ládát, igaz nem is akartam nagyon összekenni magam, és siettem vissza a fiam meccsére.
Ellenőrzést javaslok.
4 napos Palócföldi tekerés Zöldsport Egyesülettel. A nomád Robinson-szigetek kempingbe szálltunk meg. Faházakban aludtunk. Szuper idő volt végig. Jók voltak a túrák. Finom vacsorákat a Bársony Étteremben fogyasztottuk. Nagyon kedvesek a felszolgálók.
Mai 3/3. össz. 1083. megtalálásunk. Útban hazafelé egy kis Hatvani séta.
A mozdonynál nem találtuk ládát.
Pontok: 2. 11:00, 1. 15:55.
Kérjük a megtalálás jóváhagyását.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Első pont gyorsan meglett, másodikhoz a gyaloghídon szerettem volna átmenni, de egy szép új tábla volt rá kihelyezve, hogy "Üzemi terület, illetékteleneknek belépni tilos". Kicsit meglepett, mert ifjabb koromban gyakorlatilag minden új-hatvani ezen a hídon át ment a vasútállomásra. Mikor egy közelben álló bölcs vasutast megkérdeztem, hogy most mi van, hőbörgött egy sort, hogy tudok-e olvasni...
Tehát inkább tettem egy kört, és a Gárdonyi u. felől közelítettem meg a lokomotívot. Azt javasolom mindenkinek, aki messzebbről jön, hogy az első ponttól guruljon inkább a Korona Panzió és a mellette lévő iskola környékére, ott szabadon parkolhat és kb. 200 m séta után a zsákutca végén ott az "ojjektum". De az első ponttól kb. 1 km séta után is oda lehet érni.
A láda gyorsan meglett, köszönjük a rejtést!
Farkas_e-vel közös találat. A jelszó második része sajnos nem lett meg,de a mozdony miatt már meg érte fel mászni a gólya hídra.
Kérném a rejtőt a jóváhagyásra!
Köszönjük szépen!
A nap utolsó találata Robival...
Az első pont adta magát, de a második kifogott rajtunk. Ettől függetlenül egy nagyon jól kitalált mini-multi!
A fényképek alapján kérem a rejtőt a jóváhagyásra!
Végigjárva. Rejtővel beszéltem, a mozdonynál nem találtam meg a dobozkát. Ez nem azt jelenti, hogy nincs ott, de az elérhető összes helyet behegesztették. Az egyes ponton a jelszó hordozót kicseréltem egy műanyagra. A mozdonynál levő jelszó részletet csak nem beszéltük meg, kérek szépen egy jelszó nélküli elfogadást.
Az első pont eléggé el van ázva. A második ponton többféle betű-szám kombináció is volt. Ezeket megírtam a rejtőnek. A mozdonynál nem találtam a ládát. Sok kis ajtó volt, amik nem voltak lehegesztve azokat néztem, de felmászni nem akartam, ha esetleg ott lett volna. Illetve többen jöttek-mentek arra. Töltök fel képet.
Az első két pont nem túl érdekes, de a gőzmozdony miatt megérte elmenni ide! Köszi a ládát!
Megvan :)
Az első pont elázott, nagyon-de-nagyon nehezen olvasható. Második pontban kissé bizonytalan voltam. A harmadik pont nemigazán ott volt, ahol számítottam rá. Úgy látom a mozdonyt felújították, vagy legalább is lefestették, a belsejében még ott vannak a festékes vödrök.
Feleségemmel kirándultunk egyet Hatvanba, hogy megtaláljuk a három multit. Sikerült gyorsan megtalálni mindhárom pontot, bár az 1. pont keresését súlyosbította a mellette lévő udvarban a gazégetés. Köszönettel.
Köszönöm a rejtést, és örülök, hogy ezt is láthattam! :)
2-3-1 sorrendben minden OK !
Az 1. ponton a jelszóhordozó, a képen is látszik a csőben sajnos víz alatt van :( de még olvasható a jelszó !
[g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Bónusz találat. A mozdonnyal kezdtük: ahol is vagy tíz ember sürgölődött, fényesítve a karosszériát:) Körbejárva felfedeztem, hogy a láda elhagyta rejtekét:) Szerencsére a munkások nem dobták el, sőt egyikük hallott a játékról és ígérte, visszateszik. A rejtőt azért érteítettem a helyzetről. Köszi, hogy ezeket a helyeket is megmutattátok!
A múzeumot éppen zárták, amikor odaértünk. Egy idősebb férfi jött ki az épületből, akinek fogalma se volt arról, hogy mi mit keresünk, aztán jött egy fiatalabb, aki még szintén nem hallott a geocachingről, de már látott itt embereket keresgélni - és nem találni. Mindketten kedvesek voltak, de én kínban éreztem magam, hogy a múzeum személyzete nincs beavatva. Nem hagytuk eltántorítani magunkat és keresgéltünk tovább. Lehet, találtunk is valamit, de be volt a rejtekébe fagyva és semmi erőszaknak nem engedett. Így végül továbbálltunk, mert már majdnem egészen ránk sötétedett.
A vasúti hídon féltem, nehéz dolgunk lesz, a hóban, hidegben, sötétben, de szerencsére sikerült hamar megpillantani a hevenyészett jelszórészletet.
A mozdonynál nagy örömünkre azonnal meglett a ládikó. Szerintünk is több mint 20 m-re el van mérve ez a pont, de hát egy vonatot azért nem olyan nehéz megtalálni. :-) Érdekes volt az állomásnak ezen a részén mászkálni. A Vasúttörténeti Múzeumon és a gyerekszobán kívül máshol még sosem láttam mozdonygarázst.
Ami a magyar cukoriparral történt, az szégyen. Az ország kiárusításának egy csúnya példája. Jó, hogy ez a múzeum emléket állít legalább a hatvani gyárnak, de meglepő, hogy ez is magánemberek kezdeményezésére létesült, nem a város tartotta fontosnak. A múzeumot szerdánként 3-5-ig lehet megtekinteni. Jó lenne, ha ez vagy még inkább egy link a múzeumról szerepelne a ládaoldalon.
A hiányzó jelszórészletet nagyon igyekeztünk kitalálni, de mégse voltunk elég ügyesek, így végül a rejtők jóindulatára kellett bízni magunkat. Köszönöm a segítséget.
Szuper a ládaötlet, tetszik, hogy a rejtők ily módon állítanak emléket a méltatlanul elsorvasztott "magyar cukornak".
Ötletes a végláda, valóban kicsit arrébb mutatnak a koo.-k, de a szöveges segítséggel egyértelmű a hely. Az 1. pontnál nincs meg a mikroláda, pedig még a múzeumőr is segített a keresésnél, hiába.
Köszönöm a rejtők segítségét a jelszóhoz.
Az első ponton a mikroládát megtaláltam, a második ponton a felirat is meglett. A harmadik ponton nincs meg a láda. Szombaton okt. 3.-án hívtam a rejtőt, de a jelszót nem jól jegyeztem meg. A képek alapján kérném a pont elfogadását.
Az első kettő ponton a jelszót megtaláltuk, de a harmadik ponton a kicsi ládikát nem.
Kérem a rejtőtt a képek alapján a találat elfogadását.
Előre is köszönöm.
Megtaláltam az első kettőt és a mozdonyt.
Volt itt sokféle kisajtó. Kerek-szögletes,kicsi-nagy, felfele-oldalra-lefele nyíló. Az eső sem segített. Végül nem találtam meg. Kérem a képek alapján fogadd el.
Teljes csőd. Az első ponton nem igazán voltam alapos kereső, a nyomok alapján egésszen másra használta valaki a helyet.
A második ponton hibahatáron belül van egy pár jelzés, de azok megvannak.
A harmadiknál a jobb elején egy, a bal oldalon két nyitható ajtót találtunk.
Olajos, piszkos lettem könyékig, de a jelszó nem sikerült.
Köszönöm kellemes séta volt. Az első két pont a mikrolába és a virtuális megvolt, de a mozdonyban nem találtam meg a vég ládát
.Kérem a megtalálást a fotó alapján elismerni?
AZ 1. 2. ponton megtaláltuk a jelszórészletet,
a mozdonynál nem találtuk a ládát. Odajött a biztonsági őr,
és mondta, hogy biztos elvitte valaki a ládát, mert már ö is
kereste,de nem találta. A képek alapján kérjük a találat elfogadását.
Köszönjük szépen.
Mivel az első ponttal kezdtem szerencsére nekem nem volt gond a 3. jelszórészlet megtalálása, mondhatni azonnal meglett. Elsőre nyitottam a nyitható ajtót, az első láda méretőből adódóan elsőre ott kerestem, ahol meg is leltem. A 2. betű nekem is kétesélyes volt, de az egyik lehetőséget hamar elvetettem. Köszönöm a rejtést.
Elveimmel ugyan ellenkezik a jelszó nélküli megtalálás, de az elvek arra valók, hogy néha túllépjünk rajtuk (1173/1 nem olyan rossz arány ... ). Idén harmadszor túrtuk át a mozdonyt ... ha úgy gondoljátok, nem mennénk jövőre negyedszerre. :)
Sosem barangoltam még Hatvanban. Most eljött az ideje. A második ponttal kezdtem, mert vonattal jöttem. A hídon volt egy első számú esélyes betűm, meg egy második. Az egyik az egyik irányba folytatódott, a másik a másik irányba. Biztos ami biztos alapon felírtam mindkettőt. Ezután a mozdony következett, ami nem volt ismeretlen számomra, mert a games játék miatt évekkel ezelőtt már jártam itt. A mozdonyt jól körbejártam, nyitható részeket kerestem. Ahol találtam ilyet, ott mélyen kotorásztam, de nem találtam semmit. Aztán felhívtam a rejtőt. Kiderült, hogy jó helyen keresgélek, de nem kell annyira mélyen. Szinte az orromat verte... Köszi a segítséget! Szegény mozdonyt még csak le se fényképeztem! Csak az új híd építkezésénél jutott eszembe, de nem mentem vissza. Bocs, jó öreg mozdony! A cukorgyári alkatrészeknél a láda hamar meglett.
Köszi a rejtést!
Kiskoromban a gőzmozdony fütyült amikor elmentem mellette (ha mertem), most én fütyültem neki. :-)
Köszönjük a rejtést! Kicsit esett az eső, de izgalmas volt!
Megtaláltuk. [g:hu 1.5.0l] [wapon beküldött szöveg]
Amióta megjelent ez a multi, számtalanszor vágtunk már át sietve Hatvanon, s ugyanannyiszor határoztuk el, hogy legközelebb megállunk a ládáért. Hát, most fél órával korábban indultunk... Először a 3. pontnál álltunk meg, és sétáltunk be az egykor szebb napokat látott mozdonyhoz. Sokat nem kellett kutakodnunk, a leírás alapján a hely szinte kínálta magát. Innen átmentünk az első pontra, ahol - mivel vasárnap a múzeum sajnos zárva - kívülről nézegettük meg a kiállított gépeket és emléktáblákat. A begyűjtött jelszórészletek alapján nyugodtan logolhattunk, majd irány a GCKGTO.
Köszönjük a rejtést.
Nagyon nyomaszó látvány, a lepusztult gyártelep. Az ipari vágányokon veszteglő vagonok és mozdonyok hamarosan szétporladnak. Mindent benő a gaz, szét mar a rozsda. Azért köszönöm, hogy megmutattátok.
Kistarcsai otthonunkból mátrai hosszúhétvégére tartva döntöttünk úgy, hogy ezt a hatvani kört most beiktatjuk. Nekem nagyon tetszik a láda koncepciója: azt megmutatni a városból, amiről (a közelmúltig legalább) tényleg a legismertebb volt.
3-2-1 sorrendben jártuk be a pontokat. A 3. "pont", a mozdony igazi vasúttörténeti érdekesség. Német gyártmány, a német ipar legnagyobb darabszámban legyártott gőzmozdonya volt (BR-52 sorozat, 6719 db ilyen készült 1942-1951 között), zömüket a II. világháború idején hadimozdonynak gyártották, aztán a Szovjetunió hadizsákmányként kétezret magához vett, és ezekből adott el százat a MÁV-nak 1963-ban - ez volt a magyar vasút utolsó gőzmozdony-beszerzése... -, ahol a 80-as évekig használták 520-as sorozatként, kizárólag teherszállításra (max sebessége 60km/h volt). A világon még többszáz van belőlük, Magyarországon viszont ezen kívül már csak kettő (a Vasúttörténeti Parkban és Fertőbozon): azok jó állapotúak, ez viszont hamarosan szétrohad...
A vasútállomás is (2. pont) kifejezetten érdekes épület: a II. vh-ban szétbombázott régi helyett az 50-es években épült, a "szocreál" minden stílusjegyét hűen őrizve (Győr és Székesfehérvár pályaudvarával teljesen azonos felépítésű, ma már ez is műemléknek számít, érdemes bemenni)!!
A cukorgyári múzeum (1. pont) sajnos csak szerda délutánonként van nyitva 2 óra hosszára, így nem tudtuk megnézni, csak "bekukucskáltunk".
Azért köszönjük, hogy megmutattad!
Az első 2 pont meglett, a mozdonynál folyamatos mozgás volt, nem tudtam felmászni az ablakba. Jelszórészleteket elküldtem a rejtőnek, a fotó alapján kérnék egy jóváhagyást.
Köszi a rejtést. Az első ponton a nyilásból kivéve a kapszulát, még volt benne egy másik kapszula is, de azt nem tudtam kivenni. Nem is értettem, miért van benne mégegy.
A harmadik pontnál elsőre megtaláltam a kapszulát. Nagyon gyors találat volt.
Bevallom, Hatvanról a cukorgyár, és a néha, a szokásos méretén jelentősen túlterjeszkedő, a lakosságot fenyegető Zagyva jut eszembe. Ma csodálatos időben párommal Libertyvel megtekintettük a magyar feldolgozó ipar hajdanvolt remekének maradványait, és a csordogáló Zagyvát. Na és a vasútállomást! Csupa beton, és vas, kátrányszagú tölgyfa lépcső, a szürke szín különböző telítettségi fokozatú árnyalata, fekete- és rozsdabarna színekben pompázó gyalogos felüljáró gyámszerkezet. A aggastyán gőzős jobb sorsra lenne érdemes, kár érte, hogy ennyire elhanyagolták. Az erózió hamarosan teljesen elemészti, és unokáink, már biztos nem fogják látni. Ezek után felüdülés volt a hídról meglátni a szép piros színekben pompázó Stadler Flirt vonatot.
Szinte teljesen biztos vagyok abban, hogy a 'Csizmások' a később érkező kessertársak örömére e láda tematikáját kibővíti a hosszúra nyúlt felújítás után újból megnyitott Grassalkovich kastély bemutatásával.
Ahogy érkeztünk, úgy mentünk tovább Boldogra, hogy felkapjuk a GCBKB ládát. Köszönöm a lehetőséget.
Tetszett a multi mindhárom pontja és a részletes leírás a web oldalon. A cukorgyárnál a ládát egy kis gyíkocska őrizte, mereven, mozdulatlanul.
Köszönöm a rejtést.
B. Tibi helyi barátunkkal (Hatvanról több könyve is megjelent) jártuk be a pontokat. Mi is itt éltünk, dolgoztunk Hatvanban. Nosztalgiázni jöttünk úgy kb. 10 év után (még erre is jó ez a játék). Sajnos a vonat nyitható ajtói mögött nem várt minket a láda. A képek alapján kérünk elfogadást, illetve kérésre tudunk küldeni képet az első két pont jelszavairól. Köszönjük.
Hóesésben kerestem a jelszórészleteket az oly ismerős helyeken. Az első két pont nem okozott nehézséget, és a ládaeltűnés miatt a harmadik sem. Így mentesültem az üzemi területen való kutatás veszélyeitől! :)
Bár manapság leginkább a magánvasúti gépek jelentik a fűtőház forgalmát.
Az előző megtalálókhoz hasonlóan mi sem találtuk a 3. ponton lévő jelszórészletet. A 2. ponton kb. 9 betű-szám variáció is volt. A cukorgyár mellett egy hatalmas Nemzeti Do..... bolt van.
A képek alapján kérnénk a megtalálás elfogadását. Köszönjük!
4-en kerestük a ládát a mozdonyban, kinyitottuk, amit ki lehetett, felmásztunk rá, de hiába.
A múzeumnál a mikro láda több példányban is fellelhető, a felüljárón az adott koo-án több betű és szám is található.
Kérem, az új évi találat jóváhagyását a rejtőtöl. Köszi! És BUÉK!
Pásztói barátaink meglátogatása előtt felkerestünk néhány nekünk még hiányzó ládát. A Hatvan plusz multi első pontjánál azonnal előkerült a jelszóhordozó, a gyalogoshídon is felleltük a betű(ket) - csak az egyik kell! - , de az öreg mozdony rejtekeit hiába kutattuk át, sehogyan sem leltünk rá a ládácskára. Valószínűleg meglovasították. A rejtő (Katika) kisegített. Köszönjük.
Nagyon jó kis cache lenne ez, csak sajna a másik hatvani multihoz hasonlóan, itt sem lett meg a láda. Pedig viszonylag kevés hely jöhet szóba a mozdony oldalában, mégsem leltük.
Sebes vonat nem megy, most áll
Hopp, egy utas pont ráugrott
Öreg mozdony csendben rozsdáll
Nem gyártanak ott már cukrot
Egy ideig motoztam a mozdonynál, majd, mivel kezdtem feltűnővé válni, odébb álltam. Kérek a képek alapján egy virtuális bólintást.
Köszönöm,
Sirgalahad
Az első, és a második pont könnyedén terítékre került, a harmadik ponton a mozdony összes létező nyitható, nem nyitható ajtaját végignéztük. Kb 15 perc keresgélés után egy odatévedt vasúti biztonsági őr barátságosan és határozottan eltávolított minket az ÜZEMI TERÜLET-ről.
A mellékelt kép alapján kérném a találat elfogadását.
Egyszer voltam kint a mozdonynál akkor a láda nem volt sehol, de amikor már visszamentem máskor, már meglett egy kisebb láda a jelszóval benne. Az első ponthoz meg most ugrottam el. Köszönet.
De jo! Meglett! [wapon beküldött szöveg]
Fordított sorrendben kerestem meg a pontokat. Érdekes volt a "hátsó ajtón" bemenni a vasútállomásra. Egész más arcát mutatta.
A múzeumnál éppen ott volt egy bácsi, aki szívélyesen beengedett. Így közelebbről is megnézhettem a régi masinákat.
Híd korlátján megvan ami kell. Látom mások is eltévesztették elsőre. A WAPos részben a szöveget javaslom módosítani, pl. így: "..., csak az egy betű!" helyett a "..., de csak a betű kell!".
A gőzösnél (hátul) darazsak vannak, oda ne nyúlkáljon senki! A láda kivétele után feltűnt ott egy dolgozó, aki felajánlotta, hogy elkísér az üzemi területen található másik gőzöshöz is. Nagyon rendes volt, köszönöm innen is neki! :)
Végre ide is eljutottunk! Köszönjük, hogy megmutattad. Mónika és Gábor [g:hu 1.4.28e] [wapon beküldött szöveg]
Idei nyaralásunk második felét Galyatetőn töltöttük, odafelé menet Hatvanban is megálltunk egy gyors ládakeresésre. Mai 11/2. találat.
A pontok viszonylag könnyen meglettek, de okozott menet közben némi fejtörést, hogy a felüljárón melyik betű is fog kelleni, mert a koo közelében több olyan felirat is van, ami a leírásnak megfelel. A láda jelszavának ismeretében azonban már nem volt kétséges az előző betű. A harmadik ponton kicsit keresgélni kellett a táblát, túl sokáig rágta már az idő vas foga ezeket a gépeket, nagyon nehezen olvashatók a feliratok.
A látnivalók érdekesek voltak, összességében tetszett a rejtés.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést. Harmadik unokám születése utáni, budapesti kórház látogatásról hazafelé jövet ugrottunk be a helyekre. Fiam és legnagyobb unokám is részt vett a keresésben.
Óhatvanból jöttünk, családi emlékezés után. A gépeknél nem boldogultunk. A mozdony még így is szép. Három családtagom dolgozott itt a vasútnál... ez mindent elmond...köszönjük...
Kérjük a megtalálás elfogadását.
Már a 3. és a 2. pontot 04.06-án megkerestük, de az első pontra a két vonat indulása között nem volt idő. Ma újra bejártam a teljes útvonalat a gyalogos kupa miatt. Az első pontot legalább négyszer kerestem, mire megtaláltam mit is kell keresni. Csak akkor tűnt fel amikor a napfényt olyan szögből kapta hogy látható volt a felirat. Addig nem tudtam elolvasni.
Az első pontot nem tudtuk leolvasni.:-((( Köszönjük Izsoltnak, hogy ezzel a részlettel kisegített. 2. ponton hirtelen négy számot és betűt is láttunk, már itt gondolkodóba estünk vajon melyik lesz a jó, hisz 1 méteren belül van mind a 4. Aztán jött a mozdony, mikor itt láttuk a koo több mint 25 méterrel odébb utat máris elgondolkoztunk, hogy akkor az átjáró korlátján még több a lehetőség. Ráadásul még a mozdony nem is jó vége felé tévedett ennyit. láttuk már többen feszegették az ottani ajtókat, mi gyorsan észrevettük le vannak hegesztve, így módszeresen kezdtük a mozdonyt átvizsgálni, és végül a másik végén meg is lett.
Szerintem a koo a 3. ponton N 47 39. 896 E 19 40. 137
Keresés és találat két részletben. Még tavaly szeptemberben meglett az 1. pont, de akkor nem volt időm befejezni. A gyárban még voltam, sajnálatos, hogy eladtuk a cukorgyártásunkat az Uniónak.
A további pontok erre a hideg esős napra estek. Igazi ipari környezet, régi-régi mozdonnyal.
Köszi
Mátrába menet kihasználtam a lehetőséget és felkerestem az útvonalam közelében lévő ládákat.
Nagyon jó kis multit ismertem meg a láda személyében. Először a 3-as, majd 2-es pontot szereztem be és átállás után az 1-es is meglett. Tetszett a vasúti kocsis rejtek és csodálkozom, hogy nem tűnt még el.
Szomorú nézni azt, mi lett abból amiről még gyermekként tanultam, hogy Magyarország cukorrépa termelésben Európa egyik vezető országa volt. Ma már nem az.:( Mégis fogy minden cukros dolog itthon. Fene bele, de ezt sem értem.:)
A múzeumba jó lett volna belesni, de nem az alkalmas pillanatban voltam ott.
Köszönöm a lehetőséget!
Köszönöm a kis segítséget az első pontnál. Mi a másodiknál kezdtük, mert vonattal érkeztünk. Kicsit még a hó is esett, körbesétáltunk és hazamentünk. A képen az első négy-kerék meghajtásos mozdony látható.
Köszönjük.
A mára tervezett pilisi havas-túra csapattagjai sorra kidőltek, így nem maradt más hátra, mint egy kis pontvadászat - na nehogy már egész nap csak htb... :D
Amikor legutóbb itt ládáztam, emlékeim szerint a buszpályaudvar helyén bokrok között bújkáltam... Jó volt látni a fejlődést, bár a láda éppen mást próbált bemutatni
A Karancs-Medvesben túráztam ma Zagyvapálfalva és Salgótarján között a Somlya és a Pécs-kő érintésével.
Hazafelé Hatvanban úgy döntöttem, hogy nem megyek el a csatlakozó vonattal, hanem csak az egy órával későbbivel, így be tudtam gyűjteni a ládát, és még arra is maradt időm, hogy az Irodalmi barangolások Heves megyében jelvényszerző túra két hatvani pontját is begyűjtöttem. A rejtés nagyon tetszett, hozzám közel áll, amúgy is a vasút. Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam Köszönöm a rejtő segítségét is , igaz én szinte már a masiniszta fülkébe is felmásztam. Még szerencse, hogy Nagydivaddal is a gépeknél összefutottam mert a helyes jelszóra Ő talált rá.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.23] [wapon beküldött szöveg]
Szeretem a vasutat, tetszett a terep! A cukorgyárnál találkoztam Dudikával, együtt gondolkoztunk mi lehet a jelszó, végül 2 lehetséges szót is felírtunk magunknak. :)
Hatvannak ezt a részét még nem ismertük. Köszönjük a bemutatást! Az utolsó pont előtt egy hatalmas nyúl szaladt át előttünk a már nem használt síneken.
Sokat jártam már Hatvanban, de a gépeket és a mozdonyt még nem láttam. Köszönöm. Kerékpáros találat útban a vonathoz. Pont a pesti vonat indulásakor logoltam, keseregtem, hogy várhatok egy órát. Mikor észrevettem, hogy a vonat több mint 10 perc késéssel indúl és így elértem. Soha nem örültem még a MÁV pontatlanságának.
Megtaláltam. Azért küldtem jelszó nélkül, mert az első pontnál megláttam az egyik gépen egy nagy AJAX feliratot, és indultam is tovább. A második pontnál az infókat olvasgatva vettem észre, hogy egy 5 betűs szó kell:D De később visszamentem, és megvan az 5 betűs szó is, ha szükséges igazolásképpen elküldöm a teljes jelszót.
Megvan! Sokáig nézegettük a gépeket keresve az ötbetűs szót. Kizárásos alapon, végül is jól következtettünk. De a szó mellett áll még egy rövidítés is és alatta számok! Tényleg nagy kár a cukorgyárért! :-(
Régen sokat jártam át a felüljárón suliba menet, most nosztalgiáztam egy kicsit! Köszönjük a rejtést!
A másik multival kötöttük össze a pontok felkeresését. Mivel itt nagyjából az állomást kerülgettük, ezért nagyon élvezték a gyerekek. A felüljárón oda-vissza sokat időztünk, nézve a vonatok mozgását.
A jelszóval volt egy kis gond, a füzetben elsőre rosszul következtettünk az átfirkált résznél. Köszönet a segítségért!
Megtaláltam. Köszönöm a rejtést.
Az 1. jelszó kifogott rajtam, 4 betűs szót találtam.
A rejtés jó, gyakran nézegettük azokat a mozdonyokat és a hajtányt is, ami régebben az újhatvani fiókönyvtár udvarán állt.
Nagyon sajnálom a cukorgyárat. A 40 000 tonnás siló fedezékében szépen lebontották a gyárat. Amikor elvitték a silót az üres gyárudvar maradt mögötte.
50 km kerékpár edzés 300 m emelkedéssel a Gödöllő - Aszód - Kerekharaszt - Hatvan útvonalon 2 új és 1 régi ládával. A mai 39 oC ítéletidőben eddig bírtam a menést.
GCLHGO élménye után indult a mai edzés Hatvanba 52/14 - 52/17 között átlagos 91 rpm ped. és 152 bmp pulz. mellett. Kissé melegem lett, mire elértem a célterületet. Hatvan apai ágon szülőföldem, sok-sok emlék fűz a városhoz.
Az 1. ponton bambultam egy darabig, majd kizárásos alapon feljegyeztem egy szót, hátha jó lesz valamire, hátha értelmes a jelszó és kiderül valami. A 2. pont egyértelmű. A 3. ponton minden figyelmemet a Púpos és az 520-as kötötte le, persze a doboz is előkerült. Itt jött rendbe az 1. pont felírt szava.
A bajok csak most kezdődtek. A napot GC60-nal akartam folytatni, de mire beértem a hatvani könyvtárhoz, lent volt az első kerekem. Lekaptam a külsőt, rutinszerűen végignéztem a belsejét: vagy 8 db beletört száraz tüskét bányásztam ki belőle. Valahol a GC60PL 3. pontja körül lehetett az a jóakaró bokrom, ami ennyi ajándékkal lepett meg. A hátsót végigsimítva, onnan is kijött 3 tüske. Fogytán volt a javítókészletem, de az első kerék belső gumiján talált 2 lyukat még betapasztottam vele, a hátsó nem lyukadt ki.
A "sima" hatvani láda után ezt is megkerestem volna - ha megtalálom a végládát a mozdonynál. Az nem lett meg, húsz perc után feladtam a szemét között való keresést (és kicsit féltem is a fákon zümmögő ezernyi méhtől).
A Tisza-tóhoz indultam Hatvanból kerékpárral ládát karbantartani és az indulás előtt bejártam a multit. A ládát nem kerestem sokáig mert felfigyeltek a hajnali látogatóra a vasutasok, gondolom kábeltolvajnak gondoltak aki a vasút üzemi területén tologatja a kerékpárját.
Így letekertem a 210 kilméteremet, majd este megbeszéltem a rejtővel a láda helyét.
Benedeket hoztuk Hatvanba versenyezni. Közben ezt a multit is beiktattok. Nem sok sikerrel. Az első ponton csak 4 betűs szót találtunk. A felüljárón a ládaszöveg alapján beazonosítottuk a betűt. A láda pedig nem a leírásban megadott helyén volt....
A másik multit kihagytuk, mentünk a döntőt nézni.
Meg van, részletesen késöbb... [wapon beküldött szöveg]
Könnyen megközelítettük a pontokat. Az állomásnak a nem utasforgalmi része az érdekes. Vasúti kocsi mosó, hóeke és más különlegességek láthatók.
Üdv Mr Zerge.
Vasárnap délutáni biciklitúra keretében becserkészve! GCTT04 teljesítménytúrán ismerkedtem meg a rejtőkkel, ezúttal is megköszönöm, hogy elvittek. Ezután már kötelező volt ez a láda. Az első pont könnyen adta magát, valóban nem sok ötbetűs értelmes szó van a gépeken. A második pont egy kicsit mászósabb volt. Sajnos eléggé le van pusztulva a vasútállomás, nem mertem otthagyni a biciklimet, ezért magammal vittem a felüljáróra. A harmadik pontnál sikerült rosszul bepötyögnöm a koordinátákat, ezért rossz oldalra, a peronra navigált a készülék... mászhattam ismét a felüljárón a biciklivel... De végül is könnyen meglett a mozdony, nehéz nem észrevenni. :-) A ládát keresgéltem egy darabig, de összességében könnyen meglett. Köszönöm a rejtést. Találkozunk Albertirsán! Peti Hortról!
Nagyon szépen köszönöm a rejtő segítségét. Talán én voltam különösen tehetségtelen a kereséskor, mert mások elég könnyen megtalálták eddig. Párom beleszeretett a pusztuló gőzmozdonyba és haza akarta vinni! Nagy kár, hogy így hagyják pusztulni.
Megtaláltam! Bárcsak ilyen egyszerű lett volna, mint leírni.
Az 5 betűs szót mint sokan mások én is elnéztem először.
Ami a ládát illeti a "gőzmozdony kerekei közt" kifejezést vagy én nem értem vagy vannak vicces kedvű kesserek, de csak 3. alkalommal sikerült megtalálni, akkor viszont már "csukott szemmel" :-)
Köszi a rejtést!
Mátrai tájfutóversenyről hazafelé menet.
Az első ponton csak 4-betüs szót találtam, meg apróbetüs, hosszabb szövegeket. (De látom, ez másnak se ment, így lehet, hogy nem bennem van a hiba.) A láda esik szét, kilóg a rejtekről. Mondjuk ez illik a környezethez.
Jelszópróbálkozás a 2-3-ból visszakövetkeztetve.
134 km-es tekerés Monorról, a Hatvan plusz és a Lőrinci-Szent Anna kápolna ládákhoz. Egyszerűen elkeserítő, mekkora pocsékolás folyik ebben az országban (gyárak, középületek, eszközök, járművek stb.) Köszi az invitálást és a rejtést: Paparazzy48.
Gyors ládakeresés korán reggel, 2. 3. 1. sorrendben kerestük fel a multi pontjait. Szegény mozdony nagyon rossz állapotban van, a környezete szemetes és gazos. A koo. nem a ládára mutatott, hanem a mozdonytól távolabbra, a többi pont rendben volt.
Az első ponton elnézhettük a jelszót, rosszat írhattunk fel a gépekről, így a képek alapján kérem a rejtőtől a találat elfogadását.
Köszönjük a rejtést!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.3.29] [wapon beküldött szöveg]
Vidéki utazás közben kis kitérő. Tetszett az elhagyatott pályaudvar. A láda a földre volt letéve, én is úgy hagytam, bár lehet, hogy fénykorában kissé szofisztikáltabb volt a rejtés.
Hatvanban volt dolgunk, utána még volt egy kis időnk megkeresni ezt a ládát. Köszönjük a rejtést.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.3.30] [wapon beküldött szöveg]
Síszünetes gyerekmozgató nap.
Visszafelé kerestük meg a pontokat. Láda sima ügy volt, a felüljárón kicsit dilemmába estem, amit végül az első pont megtalálásakor feloldódott. :)
Megjelenése óta szemezgetek ezzel a ládával, hiszen szinte minden nap megfordulunk Hatvanban, de csak ma volt idő felkutatni.
A felüljáróhoz kellemes emlékek fűznek :) Amikor életemben először, egy randira érkeztem Hatvanba, sikerült lekésnem a vonatot, és akkoriban még nem volt mobiltelefon, hogy a rám várakozó hölgyet értesítsem erről... Hatvanba érkezve rögtön kiszúrtam a felüljárót, gyorsan felszaladtam, hátha fentről megtalálom őt valahol az állomáson. Szerencsére sikerült megtalálni egymást, és azóta - immár tizenkettedik éve - is boldogan élünk, míg meg nem halunk :)
Az első ponton rögtön gondom adódott. A fejlámpán fényénél nem találtam. Majd megjelent a biztonsági őr, hogy mit is keresek ott. Készséges volt, nem volt semmi gond, de a jelszó nem lett meg. Telefonos segítséget kértem a rejtőktől, majd elmondták merre is menjünk tovább. A harmadik ponttól 70 méterre álltunk meg. Miután jól lefejeltem a mozdonyt, a láda is előkerült gyorsan. Innen indultunk a második pont fele. Végig olyan érzésem volt, hogy tilosban járunk. Ez be is igazolódott. Szép nagy figyelmeztető táblát láttunk, hogy belépni tilos, üzemi terület. Bátrak voltunk. Mivel nem akartuk felhívni a figyelmet magunkra így nem kapcsoltuk be a lámpákat, szóval végig botorkáltunk a mozdonyokig. Érdekes volt látni ilyen közelről.
Aztán a második pont is meglett, nem volt gond, hogy melyik jelszórészletet is kell leolvasni. Több emberrel is találkoztunk, de mindig előre hangosan köszöntünk, mintha ismerősök lennénk. Szerencsére itt biztonsági őrökkel nem találkoztunk.
Tetszettek a pontok, mivel érdekesek voltak számunkra.
Baráti társaságban elkövetett nyugat-mátrai ládázás hetedik találata (nekem), bezzeg a többieknek már a sokadik! :)
Szépet túráztunk ma és bizony el is fáradtunk, de sok szép helyen jártunk becko ládáinak köszönhetően. Hazafelé - mitegy levezetésképpen - drive-in ládákat gyűjtögettünk, így kerültünk Hatvanba is, ahol ez az új multi várt ránk.
Bevallom, nem tetszett. Az első ponton sokat nézelődtünk, fotózgattunk, mire megtaláltuk azt a feliratot, amiről azt gondoltunk, hogy az lesz a jelszó! :) A második pont semmit nem mondott, míg a harmadik, a mozdony tetszett! Ismertem már, van itt GG-s játék is. Szegény nagyon ramaty állapotban van. A "segítség": kerekek között, nem sokat segített, ugyanis a mozdonynak sok kereke van :) Azért megoldottuk a kérdést és a jelszó is szépen összeállt! Köszönjük!
Ezt a városi ládát hagytuk a mai nap végére, mert úgy éreztük, hogy ebből nem veszítünk sokat, ha sötétben keressük fel a pontokat. Hatvanban jártam már sokszor és a multi által bemutatott helyeket is ismertem. Mondjuk azt el kell ismernem, hogy az új buszpályaudvart még nem láttam a víztorony aljában, de lényegi újdonságot csak a régi mozdony jelentett. Az első pont a régi masináknál könnyen beazonosításra került, csupán a jelszórészlet nem akart megtalálódni. Meresztettük a szemeinket a sötétben, majd mindenféle fényforrásokat is bevetettünk, de csak nem tudtunk rájönni, hogy mit kellene leolvasnunk. Több tippünk is volt, de (mint utólag kiderült) Lelcache-é lett a nyerő. Ez így nem igazán jött be. Ezután jött a felüljáró. No, ez sem volt egyszerű. A koordináta által jelölt helyen nagyjából 20 centire egymástól két betű+szám kód is olvasható, így itt sem éreztük, hogy tudnánk valami biztosat. A végére hagytuk a mozdonyt a dobozzal. Érdekes, hogy más helyeken a hasonló nagy gépszörnyeket az állomás épülete mellett kiállítva láthatjuk, míg itt szinte eldugva és lepusztulva. Kár érte, mert szép nagy monstrum ez. Itt is eltartott egy ideig mire megtaláltuk, amit kerestünk. És itt lettek egyértelműek az előző pontokon csupán tippelt jelszórészletek is. Összességében azt kell mondjam, hogy van ennél jobb ládátok is. Ha már mindenképpen a vasútállomás az egyik bemutatandó cél, akkor inkább a várócsarnok egyik emléktáblája legyen az, ne a felüljáró. Láttunk többféle vonatot is, de ez nekem, aki naponta ingázik a fővárosba vasúton, nem nagy szám. Mityó mackóm tartott ma velünk.
Megvan. Izgalmas volt. Megérkeztem az állomásra, és életemben először át is mentem a gyalogos felüljárón. Soha nem jártam még a túloldalon, így remek lehetőség volt felfedezni a magasból a vasútállomást és mikrokörnyezetét. A rendkívül szeles időben a kütyüt majdnem két kézzel szorítottam, hogy ne essen ki a kezemből. A korlátot folyamatosan néztem, de nem találtam egyértelmű jelzést, gondoltam majd visszafelé. Átérve hamar megpillantottam az objektumot. Körbejártam, megcsodáltam, kerestem. Aztán a várakozástól, az izgalomtól és a türelmetlenségtől megemelkedett adrenalinszintem a telefonszám után sóvárgott. A rejtő nagyon segítőkész volt, és igazság szerint együtt találtuk meg a ládát. Ő mondta merre nem néztem még, én meg néztem és találtam. :) Ezúton is köszönöm! A korláton több jelzést is találtam, digitalizáltam többnyire őket. A múzeumnál még mindig nem esett le a jelszó, de az 5 karakteres jelszórészletre kisebb összeget is rá mertem volna tenni. Köszönöm, valóban kellemes perceket szereztetek! :)
Hatvaniként is érdekes volt felkeresni, mivel a pályaudvarnak ezen a részén nem sokat jártam ezelőtt. És a régi mozdonyra sem emlékeztem, vagy talán régen máshol volt? Mert régről rémlik valami, de az az épülethez közel volt. Köszönöm a rejtést!
A jelszóval nekünk is akadt némi problémánk! Tovább tartott rájönni, mint végigjárni a pontokat! Köszi a rejtőnek a telefonos segítségért és a rejtésért egyaránt!
Az egyes pont számomra nem volt teljesen egyértelmű, de azért boldogultam... A másodikon viszont két olyan felirat is van, ami megfelel a leírásban foglalt feltételeknek - igaz, a végláda megtalálása után teljesen egyértelművé válik, hogy melyik a helyes választás.
Egy órán belül sikerült végigjárni az enyhén havas tájon. A második ponttal kezdtem, itt az eredmény akár kétesélyes is lehet. A ládát minden gond nélkül sikerült megközelíteni és elővenni, a jelszó vége egyértelművé tette a hiányzó betűt is. Szegény mozdony nagyon romos állapotban van, szépen mutatna valahol felújított állapotban. Elsétáltam a szomorúan halódó volt cukorgyár mellett a harmadik ponthoz. Itt sokáig meregettem a szemeimet, mire a feketén feketével írt szót megtaláltam. A bizonyosság kedvéért Mihul kollégától kértem, hogy erősítse meg a jelszó helyességét.
Én is bosszankodhatnék, mert péntek délután hazafelé menet húztam el a láda mellett. De nem tettem, inkább elmentem megkeresni amint tudtam: nem lakom túl messze tőle. Szándékomat sarkallta az 520-075, az egyik utolsó, pakurával fűtött gőzmozdony megnézése is: nem tudtam, hogy itt van.
A Csizmás ládákkal meg amúgy is elfogult vagyok, tehát gyerünk!
A cukorsilót elbontani sztem rombolás, mint ahogyan az 520-as állapota láttán is elfacsarodott a szívem: még díszítő festést is kapott, de most... Gyerekkorom nagy, tisztelt gépe volt! Egyszer még a vezérállásba is feljutottam...
KEdves Csizmások! Köszönöm a lehetőséget és a telefonos segítséget is, tényleg bénáztam egy kicsit.
Oriza
Megvan,köszönjük!!
Lementünk ma délelött,hátha elsök leszünk...gondoltam én.....Már tegnap láttam a ládát,de késő volt elindulni.Igy belegondolva,lehet,hogy jobb is ,hogy csak ma mentünk.
A rejtö segitségével meglett az elsö jelszó részlet (mindent lefényképeztünk csak a lényeget nem,ezért külön köszönet nekik!!!!!).
A többit simán megtaláltuk,nem volt gond.Gyönyörű a gőzös,de szomorú látni,hogy ott fog elrohadni,vagy megvárják amig "amigóék" elhordják!!!
A cukorgyárat (silót) pedig tejles döbbenettel olvastam,hogy lebontják!! SZÉGYEN!!Amikor pestről jöttünk haza,jó volt látni,mert akkor tudtuk,hogy mindjárt otthon vagyunk.Na mindegy,semmit nem tudunk ellene tenni.
A ládától éppencsak eljöttünk,fekete kabátos kesser oda is ért utánunk.
Köszönjük mégegyszer!!!
Kedves Rejtő(k)! A mai nap sikerült felkeresnem a ládátok mind három pontját. Viszont a harmadik ponton rámrontott két biztonsági őr, hogy mit keresek ott, mert hogy ez üzemi terület, és mutassak engedélyt stb, stb. A végén már majdem meglincseltek. A logbook -ba még sikerült beírni magam, de a jelszó harmadik részét a nagy riadalomban sajnos elfelejtettem feljegyezni. Ezért ha lehet, kérném a megtalálás elfogadását a mellékelt képek alapján. Valamint tisztázzátok a terület tulajdonosával, hogy engedélyezi e a láda elhelyezését.
Új láda első megtalálójaként ,gazdagabb lettem ezen a hideg napon egy üveg pezsgővel :) !Kissé problémás volt a jelszórészletek összerakása,ezért örök hála a rejtő gyors segítségéért! Ha felbontjuk a pezsgőt az ő egészségére koccintunk először! : )
Áááááááá! Egész héten Hatvanban húzzuk az igát, és PÉNTEK ESTE van ott új láda, amikor már 2 sör után esély nincs visszamenni érte?! Na ez a péntek 13... Nincs igazság a földön! :)
Na majd hétfőn levadásszuk. Addig egy saját, utolsó - 2004-es - fotó a(z akkor már épp nem működő, de még létező) cukorgyárról...