Elhelyezés időpontja: 2011.10.08 11:40
Megjelenés időpontja: 2011.10.15 06:02
Utolsó lényeges változás: 2018.07.31 13:26
Utolsó változás: 2018.07.31 14:20
Rejtés típusa: Multi geoláda (2H)
Elrejtők: Hz, Mira és Gábor
Felhasználó: Mira Nehézség / Terep: 2.5 / 3.0
Úthossz a kiindulóponttól: 500 m
Megtalálások száma: 312 + 3 sikertelen + 6 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.6 megtalálás hetente
2 pontos multi, Herceghalom határában a régi vasútvonal mentén
1. pont: láda a hídon nőtt fa gyökerénél 14x3 cm-es "Hz egészséghenger"
N 47°29,697' E 18°43,238' 148 m
2. pont: láda a boltív alatt a kőfalban 14x3 cm-es "Hz egészséghenger"
N47° 29.706' E18° 43.482' 138 m
betérés az erdőbe:
N47° 29.691' E18° 43.074' 152 m
vagy
N47° 29.725' E18° 43.605' 151 m
Toll legyen nálad!
------------------------------------------------------------------
A ládába TravelBug nem helyezhető.
A láda ötlete már a GCMAV kihelyezésekor megszületett, de a kivitelezés eddig váratott magára.
A pontok Herceghalom közelében, a régi vasúti nyomvonalon helyezkednek el. A láda célja, hogy megmutassuk a régi Budapest-Bécs vasútvonal két rejtett műtárgyát és a nyomvonal egy szakaszát, melynek felfedezése és bejárása izgalmas kaland lehet bárkinek.
A dobozokat kevésbé forgalmas, de annál izgalmasabb helyeken rejtettük el.
Ha autóval érkeztek az nyomvonal szakasz mindkét végén tudtok parkolni, mi ezt javasoljuk:
Mese a rejtésről... Egyszer volt, hol nem volt, volt három vándor. Felkerekedtek, hogy eljussanak egy távoli vidékre. De ez a távoli vidék olyan távol volt, hogy gyalog sosem értek volna oda, így hát elhatározták, hogy vonattal mennek. A három vándorból mind a három emlékezett rá, (mivel tapasztalt vándorok voltak) hogy a vonat vascsíkot hagy maga után amerre elhalad, ezért elindultak megkeresni a vascsíkot. Tapasztalatuk szerint a vascsík mindig töltésen fut, így először a töltést keresték meg, majd elindultak árkon, bokron és töltésen keresztül a csík után. De a csík csak nem lett meg. Pedig nyomát több helyen is megtalálták. A patakokon átívelő hidakon keresztül, játszi könnyedséggel küzdve le a mélységet haladtak előre. Igaz, hogy volt olyan híd is, ahol a leküzdés csak nehézCACHEen sikerült, mivel egy bizonyos Matuska Szilveszter nevű vándor már megelőzte őket. Útközben két hídhoz is varázslatos hengereket rejtettek a derék vándorok, az utánuk következőknek. Hőseink csak mentek és mentek, de a vonat és a maga mögött hagyott vascsík csak nem lett meg. Már-már a feladás gondolatával játszottak, egye meg a fene ezt az átkozott vasparipát, menjünk inkább busszal, mondták. Ekkor az égiek meghallották fohászukat, s lám a sűrű bozótból megpillantották az országutat. Itt már csak feltartott hüvelykujjal kell várakozniuk egy kicsit, és ha szerencséjük lesz, eljutnak a távoli vidékre. Abban azonban mind egyet értettek, hogy érdekes és izgalmas kalandban volt részük. Aki nem hiszi, járjon utána!
...és a tények
A vasút elterjedése idején, a 19. század első felében, nálunk első alkalommal az 1836. évi XXV. törvénycikk rendelkezik az ország kereskedelmének fejlesztéséhez szükséges viziutak, vasutak és hidak építését elősegítő kedvezményekre vonatkozóan. Minthogy ez a törvénycikk nem határozza meg Pest-Bécs vonal vezetésének részleteit, nagy vita kerekedik abból, hogy a Duna melyik oldalán fusson a vasút. Széchenyi a jobb parti vonal támogatója. 1846-ra elkészül a bal parti vonal Pest-Vác szakasza, 1848-as szabadságharc idején nincs e tekintetben változás, 1850-re jön létre a közvetlen vasútvonal Bécsig. 1883-1884 között megépül a régóta várt Budapest-Komárom szakasz, amivel létrejön a jobb parti Budapest-Bécs közvetlen kapcsolat. Annak ellenére, hogy 15 km-rel rövidebb mint a bal parti vasút, a menetidő átlagban 30 perccel hosszabb a sok kis sugarú ív miatt. Ennek korrekciója 4 szakaszban történt meg.
1. 1884-1919 között megépül a 2. vágány Győrig, változatlan vonalon.
2. 1920-1944 között a kis sugarú ívek korrekciója.(1927-29 Budaörs-Kelenföld között, 1930-32 Bicske utáni 3km-es szakasz)
3. 1945-1970 szocializmus időszakában, romlik a pálya állapota, 60-as években átfogó tervek készülnek a korszerűsítésre.
4. 1971-1992 között 3 szakaszban változik a pálya.
- első szakaszban 1971-1977 között kiiktatják a Matuska Szilveszter által korábban már felrobbantott, majd helyreállított biatorbágyi viaduktot módosítva ezzel a szakaszt, egészen Bicske alsóig
- második szakaszban a 80-as években nyúlnak újra Bicske utáni részhez, illetve áthelyezik Szár megállóját
- harmadik szakaszban változik a Szárliget-Tatabánya vonal
65 év alatt 64 km-ről 60 km-re rövidült a Budapest-Tatabánya vonal. A 60 km-es pálya közel 48 km-en új vonalon halad, ami az összes hossznak 80%-a, ez páratlan a vasút történetében.
Jó vételt kívánunk a kereséséhez!
Hz, Mira, Marci, Gábor és Anna '
Ládatörténet:
2018. április 16. A láda több mint 4 hónapja beteg volt, a ládagazda már nem aktív (vagy nem látszik javítási szándék), a ládaoldal nincs aktualizálva, ezért a Ládadoki javaslatára új gazdához került. [Admin(Fazék)]
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
-
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
+
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
+
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Elkövetve Dr. Ladával és Lopakodóval.Az első pontot könnyen megtaláltuk,a másodiknál a rejtő segítségét kértem,de miközben telefonáltam Dr.Lada megtalálta a ládát :) Most viszonylag egyszerűen bejutottunk a ládákig,nyáron dzsungelharc lehet.
Szeretem az ilyen helyeket, jó kis multi, bár a régi nyomvonalat már rendesen visszafoglalta a természet. Az első ponttól nem messze parkoltunk és nekiindultunk először a töltésen majd mivel lent az aljában láttunk egy csapást lemásztunk arra. Azrán rájöttünk, hogy jó meredeken mászhatunk fel, hogy a híd tetején lévő ládát megszerezzük. A láda egyből meglett a logbook teljesen tele volt, így tettünk bele egy új logbookot. Miközben ezt csináltuk hatalmas autózajra lettünk figyelmesek, lenézve láttuk 6-8 terepjárós épp a híd alatt a patakban kel át. Mit mondja a patak medrét teljesen szét is rombolták.:-( Innen folytattuk a nyomvonalon tovább utunkat, majd megint lementünk mellé, mert ott járhatóbb volt. Elértünk a második ponthoz, ami nekem jól ismert volt, hisz 2012-ben a gg-s rejtés miatt már jártam itt, akkor kalandos volt az átkelésem a patakon, hisz akkor a jeges köveken megcsúsztam és az egyik lábam megmostam a nem túl meleg vízben..-) Most is jegesek voltak a sziklák, de most azért száraz lábbal keltem át. Megtaláltam a ládát, itt is elég rossz állapotú a logbook, de mivel a hátizsákom a patak túloldalán hagytam a lányokkal nem tudtam cserélni, kétszer meg nem akartam oda vissza átkelni. Jó móka volt tetszett.
A mai napra terveztem be a két multi felkeresését Herceghalom térségében, ezzel kezdtem. Először a 2. ponthoz mentem, itt gyorsan meg is lett a láda, az 1. pontnál viszont csak telefonos segítséggel sikerült megtalálni. Kalandos, de élvezetes volt a pontok megközelítése, volt bozótharc, patakátkelés és mászás a csúszós töltésoldalon.
Korda Studió látogatás után.Máskor nem tudom, hogy milyen a patak és a környék. A sok esőtől most széles volt, macerás hely. És a természet már visszavette a környéket. November elején is nagy volt a susnyás, sok a szúrós ág, amitől ez nem lett élvezetes séta. A nagy vízhozam miatt nem volt egyszerű átkelőhelyet találni a patakon.
Az első pontot néhány hete találtam meg, de akkor rövid nadrágban voltam, és "néhány" csaláncsípés után feladtam. Ma megfelelő öltözékben (értsd: hosszú farmer, hosszú ujjú felső) elverekedtem magam a második pontig. Menet közben "jutott eszembe számtalan szebbnél-szebb gondolat". Gyakorlatilag végig bozóthac volt, az ösvénynek csak helyenként volt nyoma.
A második ponton a láda fedele hiányzik, a papír átnedvesedett, így beleírni nem tudtam - meg a tollam is elveszett valahol a bozótban :-(
Nem találtuk meg. A második pont esett először útba, megálltunk a javasolt parkolónál, visszasétáltunk a leágazásig, de semmilyen ösvény nem volt, viszont ember magasságú bozót, csalán és minden más igen, szóval nem vágtunk neki...
Az első ponthoz is megpróbáltunk elmenni a másik irányból. Ehhez nagy segítség volt nemesa 2020.05.04-i bejegyzése, tényleg érdemes az erdei úton indulni, a patakig járható volt. Utána viszont gondolom a korábbi esőzés miatt ugyan a patakon át lehetett volna kelni, de akkora sár volt, hogy nem mégsem tudtunk átmenni. Egyébként itt is iszonyú nagy a bozót. Így mind a két pont ugrott...
A második ládát sajnos nem találtuk meg, az első láda felől érkeztünk és akkor víz volt a patakban, hogy nem lehetett átkelni rajta, a GPS meg a túl parti boltívhez mért. Kérjük, a képek alapján a találat elfogadását. Köszönjük a rejtést. ZASKL.
Köszi a rejtést, jó látni a közlekedéssel kapcsolatos emlékeket. Érdekes, hogy az Etyek felé vezető úton is látható a korábbi híd két pillérje az első pontnál. Egyébként az első ponthoz érdemesebb a vasúti hídtól kb. 50 m-re délre bemenni a kijárt erdei úton, ami gyalogösvénnyé szűkül, a patakon meg átkelni gyerekjáték a bedobott kőlapokon. Itt látható, hogy a most használatban lévő híd 1975-ben épült. A második ponthoz eljutni a megadott parkolóhelytől is egyszerű, a kesserek kis csapást alakítottak ki,
Megtaláltuk...! Már május elején is óriási a susnya, kullancsok. Inkább téli, őszi rákeresést javaslok. Ha bringával jöttök, lakatot hozzatok mert nem igen lehet odatolni sem! [Geoládák v3.3.2]