Elhelyezés időpontja: 2010.07.11 19:50
Megjelenés időpontja: 2010.07.12 21:47
Utolsó lényeges változás: 2021.10.24 14:49
Rejtés típusa: Multi geoláda (2H)
Elrejtők: Piroskaa1 & Blue Mali, Bubbantó, Kokó, Piedone
Ládagazda: Attil@ & Réka Nehézség / Terep: 1.5 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 7200 m
Megtalálások száma: 492 + 4 sikertelen + 10 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.7 megtalálás hetente
WAP
2 pontos multiláda, mely bemutatja a nemrég átadott kisvasutat, illetve annak nyomvonalát:
1. pont: Mikroláda a kisvasúti vágány alatt álló támfal szélébe épített sínszál alatt a 3x5cm-es mikroláda, a sín végétől kb. 30 cm-el beljebb, kisebb kővel takarva, benne a jelszó első felével. N 47° 49,313' E 18° 51,580' 112 m [GCSzkt-1]
2. pont: 15x10x5 cm-es doboz egy fa elágazó ágai közti odúban vár rátok, hánccsal takarva. Kérlek óvatosan rejtsd vissza, hogy hosszú életű legyen. N 47° 51,865' E 18° 52,017' 210 m [GCSzkt-2]
A ládába TravelBug helyezhető.
A Magyarországi kisvasutak geoládasorozat 22. tagja.
Sziasztok kincskeresők!
Ezúttal szeretnénk nektek bemutatni ezt a nemrég felújított kisvasutat, mely Szobról-Márianosztráig közlekedik, s várja az utazni vágyókat.
A kisvasút kellemes környezetben utaztatja a közönséget, s csodálatos tájakat mutat be a Börzsöny-hegységben.
Szob-Márianosztra kisvasút története
A Nagybörzsönyi Erdei Vasút Magyarország egyetlen megmaradt csúcsfordítós üzemű vasútvonala. Az egyvágányú, nem villamosított, 760 mm nyomtávú vasút üzemelő Nagybörzsöny-Nagyírtás szakasza 8 km hosszú. Menetrend szerint március 13. és november 7. hétvégéje között, pénteken, szabad- és munkaszüneti napokon közlekedik. A vonal Kisírtás-Nagyírtás szakasza ipartörténeti műemlék. A kisvasút végig erdőben gyertyánosokon, bükkösökön keresztül vezet.
A Szob - Márianosztrai Kőbánya vonalat 1912-ben építették a márianosztrai kőbányában található andezit kőzet kiaknázására. Két mozdony mellett hatvan kéttengelyes nyitott kocsi szolgálta a szállítási feladatokat. A fűtőház és a kőzúzda Szobon létesült. A kitermelt követ nagy darabokban rakták a kisvasúti kocsikba. A válogatás, finom kőzúzalék készítése Szobon történt. Itt adták fel a kőszállítmányokat a MÁV szerelvényeire, és a Duna parti-rakodón uszályokra. A hajózás kezdettől jelentős volt, a bánya tulajdonosának, hajózási érdekeltsége is lévén.
1945-ben a Magyar Állami Erdészet vette kezelésbe a vonalat, így a két szakasz jogilag is egyesült.
1953.január 1-től Gazdasági Vasúttá lett a Szob - Márianosztra vonal, 1955-ben MÁV pályaszámokat kaptak a mozdonyok. Azóta a vonal az Államvasút tulajdona. Innen vitték a MÁV pályarekonstrukcióihoz nélkülözhetetlen zúzottkövet. A hőskor gőzöseit 1962-1963. között selejtezték. A vonatok is változtak, a régi kéttengelyes, itteni becenevükön "babakocsik" munkáját a MÁV Székesfehérvári Járműjavító Üzemben gyártott, négytengelyes, billenthető, Uba típusú kocsik vették át. Nemsokára C-50-es motormozdonyok érkeztek. Hosszú ideig tartott a vegyes vontatási üzem, a C-50-esek párban dolgoztak, de még így is csak hosszan csúsztatott kuplunggal indíthatták meg a vonatokat. A gőzösökre továbbra is szükség volt, hiszen megfelelő teljesítményt csak ők nyújthattak.
Még az 1950-es évek végén a személyforgalom megindításával is megpróbálkoztak, a Szob MÁV állomás - Márianosztra vonalon, ám néhány év után ezt beszüntették.
1975-ben nagy tervek körvonalazódtak, az Államvasút a kőbányába futó vonal átépítését tervezte szabványos nyomközre, de egy harmadik sínszál beépítésével a kisvasút közlekedését is biztosítani kívánták. Személyvonatok futottak volna Szobtól Nagybörzsönyig. A tervek azonban örökre papíron maradtak.
Az 1970-es évek végén Királyrétről - az ottani átépítés kapcsán - két "Dunakeszi kocsi" került a vasútra. Menetrend szerinti személyforgalmat azonban már nem indítottak, csak a bánya igényeit szolgálták a kocsikkal. Ezt is csak rövid ideig, és a kocsikat 1989-ben szétbontották.
1980-ban Sárospatakról öt darab Mk48,20 sorozatú mozdony, érkezett. Megfelelő teljesítményükkel kiváltották a gőzösöket és a C-50-eseket.
Szintén az 1980-as évekhez kapcsolódik a kisvasút nagy forgalmi fellendülése: ekkor kezdték el nagy tömegben megrendelésre fuvarozni a követ a tervezett nagymarosi duzzasztómű építéséhez. Mivel minél nagyobb darabok kellettek, az ide szánt kövek nem kerültek a Szobi zúzóba és osztályozóba, hanem egyenesen a Duna-partra utaztak, ahol szállítószalagra billentették, ezen pedig az uszályok gyomrába kerültek.
1987-ben az addig fékezőkkel közlekedő szerelvényeken bevezették a légfékezést, mind a közvetett, mind a közvetlen működésű fékezés lehetőségét megteremtették.
A nagymarosi építkezés megszűntével már csak a MÁV igényeinek kiszolgálása maradt, de az is egyre kevésbé, hiszen csökkent a pálya felújítások mennyisége. Időközben kitört a privatizációs láz, a MÁV eladta a kőbányát. Az új - külföldi - tulajdonos az osztályozót és zúzót feltelepítette, a megrendeléseket azóta teherautóval teljesíti. Hogy a nehéz teherautók közlekedtetésére a keskeny és gyenge úton hogyan járta ki az engedélyt, - az Ő titka, no és persze az illetékes hivatalnokoké! A kérdéses szakaszt azóta megerősítették, így már biztonságosabb a nagy járművek közlekedésére.
1993-ban megrendelés híján az üzemet - ígéret szerint időszakosan - beszüntették. A három itt maradt C-50-es közül kettő a Széchenyi-hegyi gyermekvasútra került.
A többi jármű 1994. év folyamán került el a vonalról. Az Mk48,20 mozdonyok Kecskemétre és Nyíregyházára, a kocsik részben ezekre a vonalakra, de nagyrészt a C-50-el együtt a MÁV István telki Járműjavítóba kerültek tárolásra. A kocsik közül később néhányat a Szlovákiába a CHZ-re vásároltak meg, néhány Kecskemétre és Nyíregyházára került. A többieket a következő években szétvágták. Üzemképes kocsik voltak, több közöttük frissen felújítva. A C50-es szerencsére megmenekült, Szlovákiába került. Később megjárta Csehországot is, de végül két magyar kisvasútbarát vásárolta meg, és Nagybörzsönybe, majd Szobra szállíttatta. Ez a mozdony 2009. augusztusában sikeres hatósági vizsgát tett.
1996-tól egyre erősebb szándék mutatkozott a Szob - Nagybörzsöny közötti, sajnos csak részben létező kisvasúti pálya újra üzembe helyezésére. Megalakult Szob, Márianosztra és Nagybörzsöny önkormányzata részvételével a "Szob - Nagybörzsönyi Kisvasútért Közalapítvány", megkezdődött a szervezés.
A komoly felújítás megkezdődésére azonban még egy évtizedet kellett várni, ekkor egy EU-s pályázat segítségével indult meg a felújítás, 600 millió Forintot fordíthattak a Szob-Márianosztra szakaszra. Ebből teljesen új felépítmény készült, és a vonalat bevezették Szob MÁV Állomás közvetlen szomszédságába. A járműpark egy L60-as és C-50-es mozdony, és két Jah teherkocsialvázra épített személykocsi lett. A járműveket átépítette a Börzsöny 2020 Kft. Paphegyen.
A kisvasút 2008 májusában ismét újraindult, s várja az utazni vágyókat.
Forrás
kisvasút.hu
Reméljük, hogy sikerült egy újabb élményt, s szép programot szerveznünk nektek. Azt is reméljük, hogy sokan keresitek meg a ládát, s jól is fogjátok érezni magatokat!
Sok sikert a láda, s a természet, valamint a kisvasút felfedezéséhez!
Piroskaa1 & Blue Mali
Ládatörténelem
2011.02.26: A ládába került ismét logfüzet, s a dobozra is rákerültek a jelszórészletek. Köszönet ismét Attil@-nak.
2012.02.26: Új ládát vittem ki, új logfüzettel, remélem tartós lesz.
2012.03.15: 1. pont pótolva, így ismét 2 pont kereshető.
2013.03.23: 2.pont pótolva, láda új helyen.
2013.09.03: 2.pont pótolva, 800 ml.-es befőttes üveg vár rátok.
Köszönöm a segítséget Bubbantónak.
2017.02.24: Piedonéval pótoltuk az 1-es pontot! Jelenleg 3 jelszó van, 2 publikus, 3. majd akkor ha eltűnik a két publikus.- Blue Mali
2015.03.15: 1-es pont megújult Kokónak köszönhetően!
2021.10.09 A mai napon ládakarbantartást végeztünk.
Megváltoztattuk az első és a második ponton található jelszó részleteket.
Az első pont maradt a helyén, koordinátáját pontosítottuk.
A második pont új helyre került, egy fa elágazó ágai közti odúba.
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
+
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Még tavasszal találtam meg az első pontot, most egy Márianosztra környéki ládázás alkalmával a második pontot. Szeretem a vasutas ládákat, az apám mozdonyvezető volt, kisvonatot is vezetett sok éven át a Zemplénben, a régi gőzmozdonyok után.
GC45FV-re igyekezve itt is jártunk, most csak erre a rejtésre volt időnk, de Márianosztrára még biztos visszatérünk, van itt még látnivaló bőven. Kösz a rejtést.
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Elsétáltunk az Ipoly Duna torkolathoz és kisvonattal felmentünk Márianosztrára. Szuper kis kirándulás volt. A Szabó család. [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
A jelszó első felét még a tavalyi év utolsó napjaiban, egy tt után kerestem meg. A második rész szintén tt közben, egy kis kitérővel lett meg. [Geoládák v3.12.10]
Családi szülinapozás után hazafelé megnéztük a második pontot. Az első már régebben megvolt, ezért a jelszóváltozás miatt nem tudtam összetenni amegfelelő jelszót, de a rejtő szerencsére kisegített. Köszönet :)
Mivel lekéstük a kisvasút indulását ezért először megkerestem az első pontot, majd felautóztunk Márianosztrára. Mire ott megtaláltam a rejtés második pontját, már jött is a vonat, amire felszálltunk és felvonatoztunk Nagyirtáspusztára.
A mai napon ládakarbantartást végeztünk.
Megváltoztattuk az első és a második ponton található jelszó részleteket.
Az első pont maradt a helyén, koordinátáját pontosítottuk.
A második pont új helyre került, egy fa elágazó ágai közti odúba.
Pont ládakeresés közben találkoztunk az örökbe fogadó új tulajokkal, akik újra rejtették a ládát. Közben változott a jelszó, én balga meg nem jelentettem be tegnap. így már nem érvényes a jelszóm. Kérem a rejtő jóváhagyását! Köszönöm a rejtést, jó ötletek voltak. [Geoládák v3.12.2]
Szobről gyalog Márianosztrára Ipolydamásdon keresztül. Az év elején voltam már Szobon, de akkor kimaradt az első pont, így azzal kezdtem. Gyors értelmezés után köveket mozgattam meg a jelszóért. Láda a helyén, szépen visszarejtettem. Az Ipoly mellett folytattam utam a Damásd vára, Zuvári hegy és az utolsó pont sorrendben. Végláda a helyén, lélek nem volt. Közelebbről megtekintettem az "állomást", és arra gondoltam de jó lett volna vonattal jönni. Mikor a helyszín elhagyása mellett döntöttem, a szomszédos kutya (szerintem bull típusú) elég könnyen kijött ismerkedni. Gazdája éber volt, mikor jó 5 méterre voltunk egymástól visszahívta. [Geoládák v3.10.3]
Végre megint kisvasutazhattunk... Nem csak a gyerekek tudnak örülni neki... :) Érdekes volt látni, hogy itt mennyire görbe gurbák a sínek és milyen rések vannak a két sín toldása között... Talán hasonlít a régi játék vonatok pályájához... :) :) Szegény kis mozdonyka azért néhol szenvedett az emelkedőn, de nem adta fel... Úgyhogy pár perc vonatozás után meg is érkeztünk Márianosztrára... Az eső majdnem elijesztett a túrázástól, de mi bíztunk a szerencsénkben... Csak pár cseppet kaptunk nyakunkba és pár perc után már égetve sütött is a nap... :) Egy újabb pont a kisvasutas ládákból...
Köszi a rejtést! [g:hu 1.6.7]
Sok meglepetést nem tartogat a vonal, mivel a közutat követi - helyette inkább a kenut választottuk. De persze jó hogy van, a szívem csücske minden kisvasút - Márianosztra pedig csodaszép a második pontról. Sok éve voltunk már a rabtemetős ládánál. Az első pont Szobon még előző este lett meg.
Dél-börzsönyi kerekezés közben ezt a ládát is felkerestem. Hu-s és com-os ládát se hagytam megtalálás nélkül. Az első pontot már kétszer is felkerestem több éve, most végre a második ponthoz is eljutottam. Gyorsan meglett.
Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! A nap 3. ládája a szobi Panorámafutást követően, GCSPH után érkeztem ide. A 2. pontot pár héttel korábban, egy Márianosztra körüli ládázás során vadásztam le, most sort kerítettem az első pontra is. [Geoládák v2.2.5]
Két részletben, mi a Márianosztra Nagyirtáspuszta vonalon vasztaztunk, az nagyon látványos. A jelszót rejtői segítséggel tettük össze, az első ponton a korláton lévő jelszórészlet nem működött. Köszönjük Blue Mali!
Az 1. pontot az Ipoly torkolat felől közelítettük meg elég kalandosan. A 2. pont egyszerű volt. Sajnáltuk, hogy a vonat nem közlekedik hétköznaponként.
A vonat végállomásától remekül látszik a Galla hegy, amelyet pár éve megmásztam jó társasággal!Egyszer szívesen kipróbálnám a kis vasutat!Köszönöm a rejtést!
Kellemes őszi kirándulás végén a kisvonattal mentünk le Szobig. Az első pont rejtése nagyon pontosan van leírva, a második pont pedig adja magát. Éppen a logoláskor érkezett a vonat. Szobon pedig a nagy gőzöst láthattuk működés közben. Köszi a rejtést.
Köszönöm a rejtést, illetve az 1-es ponthoz a segítséget!
Szép hely, örülök, hogy jár a vonat!
Piroskaa1, Pötyike társaságában, egy 22 kilométeres Börzsönyi kör kezdéseként!
Láda rendben!
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.5.4]
Az első pontnál találkoztunk a vonattal, ami éppen jött, majd ment. A második pontnál szép a rálátás Márianosztrára és a kőfejtőre is.
Az első pontot már közel 3 éve találtam meg, s most - feleségemmel végigvonatozva a három kisvasutat - megkerestem a végládát is. Szerencsére megtaláltam a befőttesüvegben a logbook leszakadt fedőlapját, így nem volt gond a jelszóval sem. Indulás előtt a mozdonyt a jobb tapadás érdekében feltöltötték homokkal - ezt fotózta Pupu - én pedig az első kocsiból fotózva az eseményt készítettem fényképet róla is. Köszönettel.
Remek dolog a kisvasutak megújítása! Még úgy is nagyra értékelem, hogy jómagam bringával jártam ott (Bp., Márianosztra, Ipolydamásd, Bp., 141 km). Épp láttam Szobon az indulásra készülődő vonat mozdonyán szorgoskodó embereket.
A 2-es ponton eléggé tönkrement a füzet, téves jelszót is olvastam le - és ezt, hogy megkönnyítsem mások dolgát, felírtam a befőttes üveg fedelébe. Ne higgyetek neki, sajnálom a kavarást, és köszönöm a Rejtő segítségét!
A remek őszi napsütést nem hagyhattam kihasználatlanul, ezért egy bringás kört terveztem mára a Börzsönybe. 4/1. találat.
A láda első pontja 3 éve - 2014.09.27-én - már meglett, akkor Ádi fiammal jártunk erre szarvasbőgés túrán.
Most a GCZMKD pontjai közé beillesztve ez is meglett.
A láda szerepét betöltő befőttes üveg cserére szorul. nedves, dohos minden cucc benne.
Köszi a rejtést! [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
Idén már nem is tudom hányadik vasutas ládát találom meg, úgyhogy kicsit már kezd elegem lenni belőle. A hely és a rejtések nem rosszak. A végláda viszont be van ázva, nem ártana neki egy karbantartás ráadásul a fába elég nagyméretű darazsak is költöztek ezért nem árt vigyázni.
Meglelve eme remek rejtek! [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
A sín alatt mi is megtaláltuk a méheket, ám a ládát rejtő fa kérge alól egy darázsraj lepte meg ravaka04-et. Vigyázzatok ti is!
Megtaláltuk a két pontos láda első pontját és felszálltunk az éppen induló kisvonatra, mellyel Márianosztráig utaztunk, mondván, hogy majd vissza jövet megkeressük a végládát. Mikor visszaértünk akkor derült ki számunkra, hogy a végláda innen négy km-re van. Már nem mentünk vissza, mert nagyon el voltunk fáradva a negyven fok melegben. Kérem a rejtőt, hogy a leírtak alapján a megtalálást fogadja el. Köszönjük.
Nagybörzsöny-Nagyirtás kisvonattal, Nagyirtás - Márianosztra sétálva, ládakeresés, ebéd a Hangulatban, Márianosztra - Szob kisvonattal, 1. pont keresése. Kellemes napot töltöttünk ezen a szép vidéken.
Köszönjük
7/1. Mai börzsönyi ládatúránk a Szob-Márianosztra kisvasúttal kezdődött. Később utaztunk a Márianosztra-Nagyirtás és a Nagybörzsöny-Nagyirtás szakaszokon is. Bűbájos, aranyos kis süsüvonat mind a három, a kalauz jópofa mind a háromban és bár az első részen volt valami technikai probléma, mivel háromszor kellett nekifutni az egyik kanyarnak Márianosztrán, végül is minden tökéletes volt. Köszi a rejtést!
Kerékpáros ládászás az Ipoly mentén és Márianosztrán 10 találattal, ez volt a nyolcadik. A kisvasúttal nem találkoztam, mivel csak hétvégén jár, de a síneket többször is kereszteztem.
Környékbeli bringás ládázás alkalmával nem maradhatott ki ez a multi sem, ezért mi vasparipa helyett drótszamáron jártuk be a helyszíneket! :)
Köszi a rejtést, a kisvasutas sorozat is gyarapodott egy jelszórészlettel
A logfüzetbe nem tudtam írni, átnedvesedett!
A márianosztrai ládát még augusztus 12-én kerestük fel. Most próbáltam a szobi oldalt begyűjteni, sajnos az nem lett meg. Esetleg a képek alapján kérem a találat elfogadását.
Köszönöm!
A Szob-Márianosztra-Nagyirtáspuszta-Nagybörzsöny kisvasút három szakasza közül sajnos ez a legkevésbé szép - de azért Márianosztra látványa kárpótol a gyomos erdő után. A fentebbi szakaszok izgalmasak! Sajnos 3X kell menetjegyet váltani, ami nem két fillér... ellenben nagy élmény. Kösz a rejtést!
Már régóta ki szerettük volna próbálni a kisvasutat, a mostani hétvége pedig tökéletes alkalom volt erre. Igazán hangulatos volt az út, csak sajnos nem tudtunk már Márianosztrán nézelődni. Legközelebb pótoljuk! :)
Zebegény éjszakai 25 előtt, hirtelen felindulásból kisvasutaztunk egyet. Megérte kipróbálni, gyönyörű helyeken vitt picit kár, hogy nem tudtunk végigutazni a teljes vonalon. Maga a Börzsöny mindig is egy misztikusabb hegységet képviselt számomra, a többi fellelhető magyarországi társai közül és ebben csak megerősített ez a kicsi "kaland"
Mindkét pont a helyén, de sajnos a közöttük lévő utat helyközi autóbusszal tettem meg, révén, hogy nem járt ma a kisvonat. Ha Nagybörzsönyig jár a kisvonat, biztos kipróbálom. Köszönöm a rejtést!
BKT Nagybörzsöny - Szob szakasz után.
Az első pontot levezető séta közben találtuk meg, a pontos leírásnak köszönhetően könnyen. Itt találkoztunk a kisvasúttal is. :)
A második pontot már kocsival közelítettem meg. Amíg a többiek frissítettek a közeli sörözőben, én összeszedtem a második pontot.
Az állomást szépen felújították, de teljesen elhagyottnak tűnt. Szép innen a kilátátás, tisztán látszott a közelgő vihar...
Köszi
Szenzációs emberekkel ismerkedhettem meg, akik önkéntesen teljesítettek szolgálatot. Sőt, hogy a vendégek, a Mária-forrásnál a friss forrásvizet is megkostolhassák, néhány perces pihenőre megálltunk. Jó érzéssel tölt el, hogy ilyen kedves fiatalokkal, illetve ilyen "mesélős" mozdonyvezetővel talkoztam.
Ezt nem érdemes kihagyni!
GCSakk karbantartásának ürügyén elkövetett ládázás. A pontok könnyen adták magukat, bár az elsőhöz elkélt a pontos rejtői leírás, ezzel elejét véve a támfal szükségtelen lebontásának. Köszönjük a rejtést!
4 év kellett, hogy ezt a ládát levadásszam.
Az első pont már 2012-ben megvolt, a másodikhoz pedig ma volt szerencsém.
A kisvasúttal még nem mentem sosem, de egyszer jó lenne. Tervben van. :)
Köszönöm a rejtést!
De régen volt szerencsém kisvasutas ládához! Főleg egy olyannal, ami rendszeres működik. Nagyon örültem neki!
Jó lenne a Börzsöny Kisvasút oldalát a leírásban feltüntetni, akkor könnyen lehetne tájékozódni a menetrendről, árakról.
A láda első pontján a mikro kapszulának én is csak a kupakját találtam.
VISZONT A A GPS-BE RÉGEBBEN LETÖLTÖTT ADATOK ARRÉBB JELEZTÉK.
A régi ládaleírás ezt hozta "1. pont: Mikroláda a kisvasúti vágány alatt álló támfal szélébe épített sínszál alatt dobozka , a sín végétől kb. 30 cm-el beljebb, kisebb kövekkel takarva, benne a jelszó első felével. E 18°51,578" N47°49,314" altitude=117
Ez a régebbi mikroláda a mai napig a helyén van, benne a jelszó első felével.
Most nem szálltunk fel a kisvasútra, de majd nemsokára, ha megnyílik a régi-új szakasz Nagyirtásig.
Családi kirándulás ifjakkal, unokákkal a Börzsönybe - kisvasút, ásványásás és persze láda keresés. A megtalálás a logokban már leírtak szerint zajlott (első pont hiányzik). A végláda körüli építkezés kicsit aggasztó. A kitalálós játék (alexi 08.15) nem ment könnyen, de megoldottuk ... csak a kisvasutas jelszó marad ismeretlen. Sebaj, jövünk még erre. :)
Sajnos az első ponton csak a dugó lógott a cérnán. A másik pont könnyen meglett. Kérlek, fogadjad el! [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Szob - Márianosztra - Budapest 96 km kerékpártúra 5/4 találata.
JÓ kis rejtés,csak kár,hogy az első pont mikrokapszulája hiányos volt.A zsinóron csak a láda teteje volt,valószínű,hogy a másik fele a korlát csövébe esett bele.Mellékelek fényképet a láda megtalálásának elfogadására.Köszönöm!
Ma kisvasúti napot tartottak, így a vontatási telepet is meg tudtuk nézni, majd különvonattal utaztunk a szobi végállomásig. Innen kisvasúttal mentünk fel Márianosztrára. Sajnos az 1. ponton mi is csak a kupakot tudtuk kihalászni. Kérlek fogadd el a megtalálást a képek alapján! Köszi! [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
A hangulatos kisvasúttal mentem Szobról Márianosztrára. A szobi váróhely mögött a jelszó első része könnyen meglett. Nagyon szép a kisvasút útvonala, 10 perc pihenőre megáll a Mária-kútnál is. A második jelszórészletet is hamar megtaláltam. Két órám volt a vonat visszaindulásáig, így a két Márianosztrai ládát is kényelmesen felkerestem. Sok érdekes információval lettem gazdagabb a ládaoldal leírásából. Köszönöm a rejtést és a lehetőséget.
Sajnos a szobi állomáson valóban nincs meg a dobozka, de egy kis intuícióval kitalálható a jelszó :) Szerintem ki lehetne tenni egy pót jelszót valamelyik oszlopra, annyi van ott a környéken!
A kisvasút két állomása között autóval! kellett felmennem, mert nem jár a vonat szeptember 1-től. A ládák hamar meglettek. A márianosztrai környék annyira tetszett, hogy egy kicsit még csavarogtam a környéken.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról... :) [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Ez volt a mai napom nyolcadik, egyben utolsó találata.
A mai túrám után Zebegényből vonattal jöttem Szobra, ahol a jelszó 1.része található, majd busszal mentem Nosztrára a Boróka kulcsosházba. Onnan kifutottam a kisvasút állomásának közelében található rejtekig, ahol logoltam, majd visszaszaladtam a Hangulat vendéglőbe a jól megérdemelt söreimért.
Egyébként a márianosztrai tartózkodásom alatt a kisvasúttal 06-án szombaton utaztam Szobról Nosztrára... :)
4/1 egy Dömösi meglepi kempingezős hétvége során... reggel indultunk neki a kisvasúttal, majd később fel a Kopasz-hegyre, igazán jó kis napra sikeredett :)
Kisvasutas kiruccanás a Börzsönybe. A multi állomásait fordítva kerestük fel, bár Szobról indultunk, de inkább a vonathoz igyekeztünk, mint a ládához. Ez jó döntésnek bizonyult mert miután felszálltunk a kisvonatra megjelent a masiniszta bácsi és egy élvezetes kiselőadást tartott a kisvonat múltjáról és lenéről. Nagyon élvezetes volt hallgatni, kicsit emberközelibbé is tette az utazást. Amikor meglátta a Kisvasutak Nyomában füzetet, mondta, hogy Mária-kútnál megállunk egy kicsit és ott bélyegez. Köszönjük az utazást, és a rejtést!
A Kisvasutak nyomában túramozgalom 7. "állomásának" választottuk a Szob-Márianosztra vonalon közlekedő Börzsönyi Kisvasutat.
A 2 pontot mi fordított sorrendben kerestük meg, mivel a Bp.-Szob között közlekedő MÁV vonat éppen "beesik" a kisvonat indulása előtt, ezért inkább visszafelé kerestük meg az 1. pontot. Még Bp-en voltunk amikor próbáltuk hívni a kisvasutat a neten talált telefonszámon, hogy megtudjuk, hogy bevárja-e a "nagyvasutatat" - mert ugye a MÁV nem igazodik a kisvonat menetrendjéhez. Sajnos nem sikerült elérni őket telefonon... mint kiderült azért, mert a mozdonyvezető telefonszáma van megadva, és épp vezetett, így nem hallotta. DE visszahívott minket és megnyugtatott afelől, hogy természetesen bevárja a "nagyvonatot" :))
Köszönjük a rejtést! Remek élmény volt!
Nagyon élveztük a mozdonyvezető bácsi előadását a kisvasút történetéről - ez úton köszönjük neki is!
Arra jártam, hát megnéztem az első pontot. Megtalálható, a helyén van, pontosan úgy, ahogy 2013. július 16-án találtam. Annyit pontosítanék a leírásban, hogy a sínszál végétől nem 30, hanem 45 cm-re van. (megmértem)
Az első láda sajnos nem lett meg.
Felturtuk a sinek, a támfal környékét, de a ládika nem volt ott.
A sarokban találtunk egy jellegzetes rejtésre utaló építményt de ott sem volt semmi
A második pontot megtaláláltuk, az teljesen rendben van.
A két pont között megkerestük a Máriaforrás ládáját, valamint próbálkozttunk a Marianosztrai börtönládával is.
A feltöltött képek alapján kérem a rejtőt a találatunk elfogadásában.
A Börzsönyi túra első állomása volt ismerősökkel, kisvasutaztunk majd megkerestük. Nem csalódtunk, csak abban,hogy a kisvasút a buszhoz képest rohadtul drága :(
Erre a ládára nem készültem fel! Így megtalálni sem tudtam!
Az első pont meg lett, de tovább jutni koordináták hiányába nem tudtam, a wap-os oldalon pedig nem jelennek ezek meg.
Érdemes lenne az első ponton lévő mikroládában azt is elhelyezni.
Blue Mali-val megbeszélve meggyógyítottam a második pontot: 800 ml-es befőttes üvegbe tettem a "kötelező" leírást, tollat, logbook-ok és néhány cserére szánt ajándékot.
Ellenőriztem az első ponton lévő mikroládát is, rendben van.
Így most már mindkét ponton az eredeti helyükön ismét kereshetők a ládák.
Meleg nap délutánján kisvonatozásra szántuk el magunkat. A nap utolsó járatához egy kis meglepetés is járt. Nem hagyományos kiskocsi hanem villamoskocsi volt a szerelvény.
Élvezetes kirándulás volt, megtekintettük még a nemrég bazilikai rangot kapott templomot is.
Meglepetések sora nem ért végett mert a rejtek második részében egy üres kis pálikásüveg várt, sajna a láda sehol :(
Ezúton is Köszönjük a rejtőnek a ládával kapcsolatos információ átadását.
Köszönjük a rejtést !
Megvan, illetve telefonos segítség kellett, amiért köszönet a rejtőnek! Amíg vártuk a kisvonat indulását, addig elmentem a Sávoly-híd ládájáért, majd a multi első pntja, aztán felszálltunk. A jegy áráért egy nagyon jó kiselőadást tartott nekünk a mozdonyvezető, aki egy vérbeli kisvasutas, igen aktívan részt vett a kisvasút újraindításában. Rengeteg történelmi dolgot mesélt el, illetve a környék nevezetességeiről is szólt jó sokat. Útközben megálltunk a Mária-kútnál, amely egy igen bővizű forrás, a vizéből még a log beírásakor, augusztus 5-én is van itthon. Amint megérkeztünk Márianosztrára, egyből a végláda felé indultam, azonban ládát nem találtam. A rejtek egyértelmű, a koordináták pontosak, még a kis kövek is ott voltak, azonban láda helyett egy féldekás üveget találtam. Valami vicces kedvű Gátvéder jó poénnak gondolta a láda, és az üres szíverősítő üvegének a cseréjét. Én már nem annyira. Nagyjából két óránk volt Márianosztrán, ami hamar el is telt a börtönmúzeum, és a már hivatalosan is bazilika megtekintésével. Emiatt a másik multinak csak a koordinátái lettek meg, idő már nem volt, hogy elmenjek érte. A kisvasút különlegessége még, hogy működő fénysorompók biztosítanak azt hiszem, két útátjárót, illetve a hozzájuk tartozó, fénysorompót ellenőrző útátjárójelzők is működnek. Köszönöm!
MEGTALÁLTAM
Köszönöm a rejtést!
-------------------------------------------------------------------
Sajnos a második ponton a láda eltűnt!
Köszönet a segítségért a rejtőnek.
Mindkét doboz a jelenlegi helyén hosszú életű lehet, mert szerintem ügyes, találékony rejtés! (Hacsak valamelyik kessertárs nem olyankor veszi elő, amikor illetéktelen van mellette...)
- törölt user - 2013.07.16 09:57 - Megtaláltam - szerkesztés
Habár nem a könnyebbik utat választottuk a megtalálására azért mégis meglett :) Így még érdekesebb volt. :) Köszönjük! Visszafele a könnyebbik úton mentünk.
A kisvasutas ládák begyüjtése során jöttünk el ide. Először a 2. pont esett útba. Persze valamiért eszembe sem jutott, hogy az Márianosztrán lesz :D
Ha már itt jártunk felmentünk a kálváriára is.
A "rabtemető" tábla elindította a fantáziámat. Nem sok ilyet láttam eddig.
Innen irány Szob!
Köszi a rejtést!
Reggel mentünk vonattal Szobra, hogy majd visszatekerjünk Budapestre, és úgy gondoltuk, Márianosztrára teszünk egy kitérőt. Hamar meglettek a pontok, jó rejtések. A 2. pontnál a láda sárban volt, jól össze is kentem magam vele. Magát a kisvonatot nem is láttuk közlekedni, egyik állomáson sem állt. Köszi
A Vasutas Természetjáró Szövetség rendezésében,Vicinális túrán vettünk részt.
Sajnos a láda még beteg volt még, így a rejtő segítségét kellett igénybe vennünk.(Köszönet :) )
Utazásunk előtt megismerhettük a Vasút rövid történetét.
Máriakút mh-nél rövid pihenőt tartottunk,ihattunk,feltankolhattunk a forrás vizéből.
Nagyon tetszett!
A VTSz vicinális túráján. Sajnos a láda éppen gyógyítás alatt volt. A hiányzó jelszórészletet a rejtőtől kaptuk, köszönjük.
A végállomástól felmentünk a Kopaszra, majd vissza.
Megtaláltuk! Az első pont kis keresgélés után megadta magát, azonban sajnos a második véleményünk szerint is eltűnt, mert minden lehetséges helyet többször is átkutattunk, de nem került elő. A koordinátán egyébként bozótvágás nyomai is láthatók voltak, lehet, hogy annak vált áldozatává. A jelszórészletet köszönjük a Rejtőnek.
Sajnos a második ládát nem találtam, pedig fél órát kerestem. Szerintem eltűnt. A vonattal mentünk, csak mi voltunk rajta utasok.
Sajnos úgy látszik nincs szerencsém mostanában... :(
Kérném a rejtőt a képek a megtalálás elfogadására.
Nagyon szeretjük a kisvasutakat és a Börzsönyt, ráadásul a kisvasút személyzete egy nagyon családias kis vasutazásra viszi az utasait. Márianosztra pedig nagyon szép kis hegyi település ami tele van látnivalóval.
köszi a rejtést!
vadász72 és családja
Köszönjük a rejtést! Igazán izgalmas út volt. Az első ponton a mikró viszonylag könnyen meglett. A mozdonyvezető segítséget nyújtott. Köszönjük a rejtést! Peti, Dóri
Jelszó nélküli megtalálás. A mikroládát nem sikerült megtalálnom. A feltett képek alapján kérem a log elfogadását. A jelszó második részét el tudom küldeni, ha szükséges. :) Üdv. szeles.
A környék összes ládáját már korábban begyűjtöttük, most a a kisvasút volt a fókuszban. A rejtés igen korrekt, bár kicsivel több segítség is ráférne az első pontra.
A mikrot gyorsan megtaláltuk.
A láda is hamar meglett, de a tartalma elég hiányos volt: pár kitépett lap a logbookból, más semmi. A jelszó sem volt benne sajnos.
Köszönjük a lehetőséget.
BigMick, Iza [g:hu 1.4.22] [wapon beküldött szöveg]
Sajnos a multi első pontján a mikroládát nem sikerült megtalálnom, pedig még segítőm is volt a kisvasút vezetője. De lehet hogy én voltam nagyon ügyetlen. A második ponton a végláda megtalálása viszont simán ment. Mivel ide nem tehetem fel így azt email-be megküldöm a rejtőnek. Az első ponton készített fotók alapján kérem a rejtőt fogadja el találatnak, melyet előre is megköszönök.
A Szobi mikroládát nehezen találtuk meg. Már épp kezdtük feladni amikor véletlenül leltünk rá. A rejtés ötletes, de elég baleset veszélyes helyen van, mivel űrszelvénybe lóg, ami azt jelenti, hogy ha éppen tolatnak akkor van rá esélyünk,hogy elgázolnak. A Márianosztrai doboz jó helyen van. Szép a kilátás. Köszönjük.
A 2. pontot előző nap találtam meg egy családi autós kirándulás során.
Az első pont útbaesett a Sávoly-híd felé, ahová reggeli futóedzést tartottam.
Hosszasan kerestem a mikrót, de feladtam mert várt a reggeli.
Halászkirály segített ki a jelszóval telefonon, ezúton is köszönöm neki.
Két részletben kerestem meg. A nosztrai pontot egy éjszakai túra során még március elején, könnyen meglett. Aznap még hibádzott a szobi mikor, mivel eltűnt, így most ismét nekifutottam, s lám, ott a helyén. A kisvasúttal tavaly utaztunk a márianosztrai búcsú alkalmával, nagy élmény volt. Köszi a rejtést!
A család nagyobbik fele vonatozott Szobról, nagyfiammal viszont autóval kisértük a csapatot (közben ládát keresve :) ). Ahogy mesélték: kifogástalan a vonat, volt kis idegenvezetés is. A rejtések rendben a helyükön, de - sajnos - nincs logbook a végládában... vagy az álrejteket találtuk meg.
Ez már a második alkalom, hogy lukra futok. Az előző próbálkozásom megtalálható az előzményekben. Ma ismét erre jártunk, a GPS-ben viszonylag régi adatok voltak. Mivel kereshetőnek mutatta, rástartoltam.
Megint nem volt ott semmi. :(
Kérek egy (lehetőleg pozitív) elbírálást. :)
Vöcsök I.-sel érkeztünk a kálváriától a kisvasúthoz. Sajnos addigra lehűlt és a felhők is többen lettek, mint kellett volna. De az eső nem kapott el minket. Időben megtaláltuk a ládát és még GC-s kollégákkal is összefutottunk. Egyetlen dolog amit hiányoltunk, a logbook, amit pótoltunk. Köszönjük a rejtést! :)
Visszafelé majdnem ottfelejtettek a köztes megállóban. Mivel nem sok utas volt (4) így hamar feltűnt a hiányunk. :) Egyébként a személyzet nagyon kedves és segítőkész. Csak pozitívan tudok róluk nyilatkozni.
A vasút szép helyeken halad, így ajánlom mindenkinek. Legyen minél több utas, hogy fennmaradhasson ez a fantasztikus dolog is.
Bár nem értettük, hogy akkor most hogy is van első pont ha nem is oda mutat a jel??? Azután megvilágosodtunk, főleg hogy itthon elolvastam a bejegyzéseket ...
Túratársakkal szuper két napos túrázás után kissé lestrapáltan, de annál vidámabban nosztalgiázás a kisvasúttal - kellemes része a hazafelé útnak. Végig a Koppány-nyereg - Márianosztra vonalon, tarsolyunkba 4 láda begyűjtéssel, és egy fél multi ponttal ... majd legközelebb a másik felét :)
Sajnos az előzőleg írtakhoz kell csatlakoznom. A multi elején a koordináta elveszett. A hely szép a vasút hangulatos, még egy kis idegen vezetés is jár az indulás elején.
Kár a ládáért .
Sajna nem olvastam a utolsó logot így kereshetőnek gondoltam a ládát.
Pedig nem az: Elveszett az első pont, és pót koordináta sincs felírva, így a lánc multik tipikus sorsára jutott: egy pont sérülése miatt nem kereshető a többi pont sem. :-(
65 km kerékpár edzés 500 m emelkedéssel a Szob - Ipolytölgyes - Letkés - Ipolydamásd - Márianosztra - Szob útvonalon 1 új és 6 régi ládával a mai előadások előtt. Igazi kellemes tavaszi idő volt, mindegyik láda szép élményt hozott.
Az 1. pontot GCSPH után, a 2.-at pedig GCSODA után kerestem meg. Látszik, hogy épül a márianosztrai végállomás lejárója - de igencsak lassan. A láda azonnal meglett. GCELLA következett.
Zomby82-vel a márianosztrai állomáson sikerült elcsípni a kisvasutat. Mint kiderült rugalmas a menetrendjük. Az első ládát nehezen találtuk meg, de még jó, hogy egyáltalán megvolt (köszönhető Megadakar-nak).
A második már könnyebb volt... A mozdonyvezető is tudott a geoládákról, és kíváncsian kérdezte, hogy sikerrel jártunk-e. A két láda között begyűjtöttük a GCsoda ládát is.
A kisvasutazás után még megnéztük a rabtemetőt is.
Köszönjük!
A "mikroláda" kiszedhetetlen, viszont a koordináta megvolt a földön:( Annyit tudtunk csak tenni, hogy egy papírzsebkendős zacsiba betegyük a kis cetlit. Összeségében klassz ez a multi.
Kis autós kirándulás kiccsaláddal Márianosztrára. Az első pontot régebben megtaláltam, most a sötétben gyorsan elugrottunk a végládához.
Erre járva mindig "megcsodálom", hogy milyen trehányul sikerült megépíteni a vasúti pályát. :( Szob határában leginkább hullámvasútra emlékeztet az ágyazat megsüllyedése miatt, az ívek nem ívek, hanem rosszul illesztett egyenesek sorozata...stb. Ahhoz képest, hogy betontalpfákkal, 48-as sínnel, ráadásul uniós pénzből építették, sokkal igényesebb pályát ki lehetett volna belőle hozni és akkor akár közforgalmi feladatokat is szépen el tudott volna látni nagyobb sebességgel, mint ráhordó járat a szobi fővonalra - így megmarad sajnos játékvonatnak. :-/
Mivel még nem jár a kisvonat, a szép tavaszias időben gyalog jártam végig a vonalát, útba ejtve a Mária-kutat is.
A láda szinte teljesen üres, a logfüzet is hiányzik belőle. (A jelszó kiderül a doboz kupakjából is.) Néhány ajándékot raktam bele, de a füzetet nem tudtam pótolni.
Gyuri
Dél-Börzsöny ládázás keretében megkeresve. Mivel kisvonat télen nem jár, és a busz menetrendje nem illeszkedett a tervemhez, ezért a Szob - Márianosztra távolságot jól legyalogoltam, egy pár ládikóval az úton. Sajnos a végláda ki van fosztva, jó lenne feltölteni. Csak egy zöld teve volt benne... Márianosztra amúgy szép, megérte idáig sétálni.
Az első pont könnyen meglett, nem túl régi árulkodó nyomokat láttunk a hóban ... :-) Másfél órás séta után már a kezünkben is volt a ládika, egyből meglett, a gond akkor jött amikor ki akartuk nyitni - de nem hagyta magát! Picit befagyott, de kis melengetés után feladta a harcot :-)
Sajnos nincs logbook a ládában, és mivel tegnap már feltöltöttünk egy rászoruló ládikát a nálunk levő elsősegély készlettel, ide már nem jutott :-(
Az első pont remekül fogható most is, de a második, a nagy hóban sehogy sem akart előkerülni. Köszönöm a rejtő segítségét. Ha hinni lehet a szóbeszédnek, hamarosan meghosszabbítják a vonalat és tovább fog menni a kisvasút a Börzsönybe.
Köszönöm a rejtést!
Aleph & Rita-ékkal közös találat. A kisvasút most nem járt, de én mikor újra indult utaztam rajta. Szobon megálltunk az első ponton megtudni a láda koo-ját, majd átautóztunk Nosztrára. A láda egyből meglett, szerencsére a doboz fedelében benne a jelszó, kár, hogy a kisvasutak részlete nincs benne, bár engem ez már szerencsére nem érintett.
Mikulásvonatozással egybekötött ládakeresés. Igazán hangulatos utazás volt a Mikulással, mert időnként megálltunk, hogy feltörjük a jeget a síneken, mert csúsztunk vissza. Kályha volt a kocsiban..és jó hangulat. Aki nem volt ott az bánhatja! Szimpatikus dolog, hogy a Mikulás ellenére normál jegyárakkal utaztunk, pedig bajban van az üzemeltetője. Sajnos, ez egy ilyen ország.
Falábú focistáknak építünk stadiont, de erre nincs pénz.
4/6. Börzsönyi tekergés Ilivel szuper időben. Pontos kordináták gyors találat. Mi is a megsemmisült ládát találtuk, melyből a kisvasúti jelszó hiányzott. Megpróbáltunk a rejtővel kapcsolatba lépni, de nem sikerült. Köszi a rejtést.
Scelével indultunk ma egy kis börzsönyi ládázgatásra. Vác, Verőce, Zamenhof kilátó, majd Szob következett sorban. Az első pont gyorsan meglett, nem sok időt töltöttünk vele. A második rejtés, a láda is viszonylag hamar előkerült, de nem csak az a bajom vele, hogy valami jóakaró kifosztotta és logbook gyanánt csak egy papírfecni van benne, hanem maga a rejtés is igénytelen, fantáziátlan. Ettől függetlenül nem bántuk meg, mert a csodás őszi idő kárpótolt!
A láda állapota kitűnő, csak a tartalmával vannak problémák.
A fedél belső felére felfilceltük a jelszót. (Kicsit nehezen kivehető a 4. karakter, ami nem 8-as!) Kisvasutas jelszórészletet nem találtunk, így azt nem írtuk bele.
Az első, ,,mágneses" pont könnyen meglett. A második ládát sajnos, borzalmas, szétdúlt állapotban találtam meg. Szerencsémre a jelszó ha összetépve is, de olvasható volt. Szomorú volt szembesülni azzal, hogy vannak ennyire primitív emberek akik ilyesmiben találják meg önmagukat.
A rejtőknek köszönöm, hogy megmutatták ezt a kisvasutat. A családommal is elfogunk jönni ide kirándulni, kisvonatozni.
Márianosztrára indultunk, de előtte az 1. pontot megkerestük, hogy a 2-est is megtaláljuk. Ez lett a mai 4. ládánk. A 2. ponthoz már sötétedésben kocsival érkeztünk. A ládát bokrok között találtuk, benne a széttépett papírlappal, de a jelszót még össze tudtuk rakni. Tettem bele logfüzetet. A sötétben talán jól töltöttem ki. A kisvasutas jelszót nem tudtam, így az nincs benne. Aki tudja, vagy a rejtő írja majd bele. A ládát odaraktuk vissza, ahol találtuk, de nem biztos, hogy az a rejteke, sőt! Világosban rakjátok vissza a helyére, én már nem láttam a Gps-t sem, pedig világított.
Reggel óta a dobozban lévő papírt is kiszedte és szétszaggatta valaki. Ráadásul szétdobálta a környékén. Némi gyűjtő munka után összeraktuk a jelszót. A teve még benne van. Az utolsó vonat járatról lemaradtunk, mert ma minden hegytetőn napoztunk....
Nem praktikus, hogy csak egy irányból lehet a ládát keresni. Mind a két pont koordinátáját megadnám, két jelszóval. Mi is Márianosztra felől érkeztünk.
Meg van. részletesen később... [wapon beküldött szöveg]
A láda tartalom még mindig hiányos, se toll, se logbook, geocaching ismertető penészes. Mivel saját láda karbantartásra is mentem ma, nem volt nálam két készlet ezekből. Egy papírra van csupán a jelszó felírva, azon logoltam. A kisvasutas jelszót nem tartalmazta a papír.
Vonatozni most nem tudtunk, hétköznap lévén. Azért autóval is egy élmény volt végigmenni a vonala mentén. Utoljára még épülő állapotban láttuk, hát kellemes meglepetés volt most, nagyon szépen kialakították. A doboz még megvolt, hasonló állapotban, mint a legutóbbi bejegyzésben.
Megtaláltuk :)
A ládát sajnos kifosztva, logbook nélkül, szétdobálva találtuk meg. :(
Felhívtuk a rejtőt, így ideiglenesen pótoltuk a jelszót.
A ládában csak a jelszó van, meg egy megtalált teve.
Fogtam!
Esős szombatot ígért a meteorológia, így vonatozós ládázásra adtam a fejemet. Szemeretelep - Bp. Nyugati - Szob - Márianosztra és vissza volt az útvonal. Nagyon tetszett a kisvonatozás is, csak a mentrendi lazaságok miatt lekéstük a hazafelé tartó vonatot Szobon.
Odafelé a Mária-kútnál leszállós-ivós pihi volt fotózással, Nosztrán is bőven volt idő kesselésre. Visszafelé tolt menetben ereszkedtünk, megvártunk egy szembe jövő rendkívüli szerelvényt, ami aztán velünk Szobra ment vissza szintén tolt menetben. A mi addigi szerelvényünk meg a szembejövőn érkezettekkel Nosztrára közlekedett. Érdekes átszállásos buli volt, és persze telt vele az idő... Tarkította a történetet (útátjárók fedezőjelzőinek lezárása, feloldása) még 3 motoros hajtány is:)
Szobon próbáltam stoppolni, de nem jött össze:(
Az első kisvonattal jöttünk, ami egészen addig elég lazán kezelte a menetrendet, amíg meg nem érkeztünk Márianosztrára. Ott aztán közölte a kalauz, hogy indulunk is vissza, mihelyst a mozdony átkerül a kocsik megfelelő oldalára. Kérdésünkre, miszerint belefér-e ebbe, amíg megkeressük a geoládát azt válaszolta, hogy "Hát, ha sietnek..." Tehát siettünk :) Emiatt eléggé kutyafuttában sikerült logolnunk, de ez van.
Az első pontnál amúgy kicsit megzavart a korábbi megtalálók logja, amiben a mágnes feleslegességét fejtegetik. Nem felesleges az :) legalábbis a rejtés mostani állapotában.
Családi kirándulás keretében érdemes egyszer betervezni. A kisvonat tényleg tiszta és kulturált, kár, hogy csak a késői vonatot értük el, így kevés időnk maradt a körülnézésre. Köszönjük a rejtést.
Igen kedves volt az erdei vasút dolgozója, kulturált, tiszta kocsiban utazhattunk. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk kellemes kirándulás. A rejtés is rendben, a koordináták pontosak, no és nem kell gazosban gázolni.
+ [wapon beküldött szöveg]
Két részben találtuk, először a Szobit 5 napja mikor a biciklis kirándulásunkat kezdtük, és ma a nosztrait bemelegítésként a Zénó-túrára.
Szép helyen van a zárópont, a rejtés nem dolgoztatott meg, másodpercek alatt meglett.
Épp az első pontot kerestük, mikor odajött hozzánk a kisvonat vezetője. Elmondta, hogy most szereltek fel a kerékpártartókat, és szeretnék kipróbálni a bringáinkkal. Ha később visszajövünk vendégeik vagyunk egy vonatozásra. Nem hagyhattuk ki! Köszönjük a lehetőséget! Norbi - Szapi
Az első pontnál a mágnesnek semmi értelme, mert nem az által van elrejtve. A második pontnál lehet, hogy én bénáztam, de mivel fa tövében kellett keresni, nem gondoltam, hogy végül is KIDÖLT fa tövében kell keresni. Ennyi ideig egy ilyen egyszerű pontot még nem kerestem. De mivel kisvasút és vasút bolond vagyok, nagyon köszönöm a rejtést.
A "Magyar Szigetről" Verőcéről pihenés kép.
Szobon az éppen induló kisvasút kalauza mutatta, hogy hol keressem. (A "mágneses" - bár igaz - inkább félrevezető volt.)
A vasúton már utaztunk korábban (a forrásnál lévő ládát az akkori kalauzzal együtt kerestük - így megvárt a vonat).
Most: Márianosztra - Nagy-Galla - Nagy-Koppány - Nagyirtás - Sós-hegy - Kopasz-hegy - Márianosztra kirándulás.
VP és Piroska
A mikrót nem könnyű feltűnés nélkül megtalálni, de szerencsére a gyereknek pisilnie kellett... :o) A végláda meseszép helyen van, sok a darázs, de a hely varázsa kárpótol.
Különleges élmény volt a kisvasútazás. A vonatvezető, aki egyben főmérnök, vállalkozó, az egész projekt lelke, fantasztikusan rokonszenves, lelkes ember. Mindenkivel elbeszélget, mesél, programot ajánl. A kútnál készült csoportképet ő csinálta rólunk.
A rejtés jó, lényegretörő, igaz az elsőnél telefonos segítséget kértünk, bár nem olyan nehéz, csak mi voltunk figyelmetlenek.
Köszönjük, és mindenkinek ajánljuk ezt a kellemes programot.
Ma otthon "dolgoztam" így alkalom nyílt egy kis kerékpározásra. Meglátogattam a családot a nagymarosi nyaralóban, majd Szob felé vettem az irányt. Az első pont könnyen meglett, a mágnesnek most nincs jelentősége, gondolom már át lett helyezve a mikroláda. A láda a vasút üzemi területén van... Vigyázzatok a szalagkorláton való átmászással, éles sorják borítják a felső élét.
A második pontot már jól ismertem , hiszen a ládát - ugyan még rejtés nélkül - de a helyszínen moderáltam. A láda rejtés a mostani formában elég feltünő, gondolom itt is valami változtatás volt az eredeti állapothoz képest.
Hazafelé megfőttem, otthon egy óráig tartott amíg valamennyire sikerült lehülnöm.
Sokadszor tekertem végig kedves 50 km-es bringáskörömön: Kismaros, Szob, Márianosztra, Kóspallag, Kismaros.
Hétfő lévén, nem volt senki az első pont környékén. Nem egészen világos itt a mágnes szerepe. Felküzdöttem magam a felső végállomásig, közben a Mária kútnál ittam egy jót a forrásvízből. A ládánál egy elírás miatt a pusztaság közepébe akart vezérelni a kütyü, szerencsére tudtam korrigálni. Ismervén a rejtő stílusát, az a gyanúm, hogy az eredeti rejtés nem így nézett ki, csak elődeim kicsit átrendezték azt, nem éppen előnyére.
A kisvasút újjáéledését lelkesen végigszurkoltuk. Tavaly a kisvasút napján utaztuk végig először a távot, belecsöppenvén mindenféle népünnepélybe.
Tudom, hogy elcsépelt szöveg, de igaz: erre a koncepcióra már mi is készültünk rejtéssel. Ugyanígy pontról-pontra multival. Már a ládára is leadtuk a rendelést, mert spéci darab lett volna. Így maradt a tarsolyban, s jöhettünk keresni. Családi napot tartottunk és a srácokat is megutaztattuk kicsit. A kisebbik fiam nagyon szereti a vonatokat. Így neki már a Szobig tartó vonatozás is egy hatalmas élmény volt. Csillogó szemmel ült a vonaton. A családot gyorsan feltereltem a kisvonatra én meg a mikroláda után néztem. Nem igazán értem, hogy egy mágnesezett dobozka miért kőkupac alatt lapul. Koordináta megvan, indulhat a vonat. Én tavaly ősszel, egy egyesületi túránkon már kipróbáltam a zötyögést. Nagyon hangulatos volt megint. Bár az időjárás alapvetően nem a szabadtéri időtöltéseknek kedvezett, mert hűvös, szeles volt az idő. a szerelvény meg - érthető okok miatt - nyári kocsival volt felszerelve. De így legalább jobban ért minket a menetszél. A szokásos mária-kúti pihenő alatt Gabi ládájába töltöttünk némi ajándékot, majd kortyoltunk egyet a vízből és már indultunk is Márianosztára. A felső végállomásnál a srácok a körüljárást figyelték, amíg én előkerestem a ládát. Logolás után pedig visszaszálltunk a vonatra és vártuk, hogy visszafelé is megtehessük az utat. A srácok Dudut választották a mai ládához.
[wapon beküldött szöveg]
Nekünk ez a láda most annyira útba esett, a kisvasutakat pedig nagyon szeretjük. Mind a két rejtés ógyes, nem okozott gondot. Murus és Cica
A megjelenés napján kezdtem gondolkozni, hogy a mai napon kirándulni szeretnénk és valami nem túl távoli helyet kerestem, ami a legnagyobb hőségben is elviselhető.
Rövid tervezés után Nogáékat és kedves munkatársaimat hívtam, akikkel már számtalan alkalommal remek hangulatban voltam sétálni. Ezt ma is bebizonyították nekem, nagyon jól éreztük magunkat a pici családommal.
Az ajánlott parkoló megelégedettségünkre szolgált, mivel 4-5 kamera figyeli a területet.
Mr. Noga feltehetőleg alaposan elolvasta az eddigi megtalálók panaszait a darazsakról, eliminálta a problémát nekünk és az utánunk érkezők számára. Elővarázsolt ugyanis a hátizsákjából egy rovarirtó dolgot amivel elkente a szájukat a narancs-fekete csíkos pizsinadrágban repkedő fullánkosoknak.
Az első ponton a koordinátát tőlük már nem zavartatva kerestük elő. Nem okozott túl nagy meglepetést a láda helye sem, ahová mutattak.
A kisvonat rendben megérkezett, épp a mozdonyt vettem alaposan szemügyre, amikor odajött a vezetője. Rengeteget mesélt erről és a másik Börzsönyi kisvasút történetéről, a fel nem használt támogatásról és hasonlókról. Emiatt néhány perc késéssel indultunk. Aztán indulás előtt még tartott egy rövid ismertetőt hátul a vagonban, megtudtuk, hogy miképp teszi a jegyen levő telefonszám rugalmassá a menetrendet.
A vagon egyébként tip-top állapotban van. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy Vandussal levettük a szandálunkat. Ugyanezt egy MÁV vagonban azért nem vállaltam volna be.
Odafelé Máriakútnál feltankoltunk vízzel mi is és a vasút személyzete is. Útközben vettünk tőlük kisvasutas apróságokat. Jólesett tudni, hogy ezzel az aprósággal nem csak Vandus járt jól, hanem a kisvasúthoz is csorog egy kevés.
Aztán a végállomáson megnéztük a mozdony helycserés manőverét, amit az első ponton is bemutatott, majd elballagtunk megkeresni a kincset.
Még egy apró figyelmesség a vasúttól, amikor megkérdezték, hogy megálljon-e a vonat visszafelé Máriakútnál. Természetesen a nagy melegben mindenkinek jólesett egy kis frissítő forrásvíz.
Közben persze a "vonatsofőr" rengeteget beszélt és elmondta, hogy ők hol szoktak strandolni. Más szavakkal fejezte ki magát de ez volt a lényege: N47 49.086 E18 50.950.
Mi eleve pancsolásra készültünk, így be is céloztuk magunknak ezt a helyet. Nagyon megérte! Hatalmas homokos föveny, sekély és lassan mélyülő víz (kb 26 fokos!), alig pár ember. Szenzációs hely!
Hihetetlenül összejött a mai nap, köszönet érte a rejtőnek és a kisvasútnak.
80 km kerékpár edzés a Vác - Nagymaros - Szob - Márianosztra - GCSZKT-2 fordítóval útvonalon az új ládával. Ma is hőség volt, de a Duna látványa és a Börzsöny felől érkező hűvös áramlatok könnyítették az edzést.
Váctól még elviselhető melegben 52/16 - 52/17 között tempózva átlagos 81 rpm ped. és 127 bmp pulz. mellett érkeztem az 1. ponthoz. A dobozka és a darázsfészek azonnal meglettek, szerencsére darazsak nélkül. A kisvasút szépen rendbe hozott pályája nagyvasúti sínanyagból készült. Jellegzetesek a füves vasúti megállók, amelyekből egyet a Mária-kút ládájából már volt alkalmam megismerni. Szívderítő volt Márianosztra ismert hegyeit, templomát, kőfejtőjét újra látni. A láda azonnal meglett.
Visszafelé a falun keresztül a és a mentén tekertem. Jól esett a sötét északi lejtők hűvöse és a Beatrix Királynő Kerékpárút Dunakanyar látványa vissza Vácig.
Biztos hülye vagyok, hogy a hőségriadó időpontjában megyek ládázni bringával, de egyik kedvenc részemre bármikor eltekerek. Anno terveztünk mi is egy multit ide, de az szivatósabb lett volna, így örülök, hogy BM megvalósította.
Első ponton - bár a darazsak ott voltak bizony - inkább a mágneses dobozkát kerestem; szerintem már most nem ott van ahol eredetileg...Könnyebb helyen. Ezután bő 4 km.-es laza tekerés (+ 1.5 l. víz) után maga a láda. Aki már volt ott tudja: fantasztikus hangulata, fekvése van ennek a végállomásnak!
Csak két dolgot hiányoltam; szubjektív, de én ahol lehet szeretem az archív képeket, milyen lehetett fénykorában egykor...hogy el tudtunk cseszni mindent, majd amikor pénz van rá, akkor is! Másik: a legközelebbi ládát is keressétek fel nyugodtan - nem haragszom meg érte - mégpedig a GcSPH-t. ( bocs a reklámért...;-) )
Kerékpáros találat.
Pont a mai napra terveztük GCGOZE bejárását. Ajándékként megjelent ez a dobozka. :) Sajnos az első helyet már nem sikerült megcsípni, de így is nagyon jót kirándultunk. Én nem láttam darazsakat, biztos figyelmetlen voltam. Apontok könnyen megtalálhatók, az útvonal nagyon szép.
Megtalaltam, elso pont 3 meteres kozeleben ket darazsfeszek is van, vigyazz. [wapon beküldött szöveg]
Szerencsém volt az első hellyel. A mai napon a kemencei kisvasút volt a fő uticél, erre nem messze tőle megjelent este ez az új láda. Pont útba esett, így gyorsan felavattam. A koordináták pontosak, csak az első pontnál a darázsfészkek a veszedelmesek. Sikeresen le is vertem az egyiket, amikor belenyúltam. Szerencsére a darazsak még félálomban voltak és nem csíptek meg. A végláda könnyű találat.