Elhelyezés időpontja: 2008.12.11 16:18
Megjelenés időpontja: 2008.12.21 10:13
Utolsó lényeges változás: 2012.10.28 05:06
Utolsó változás: 2017.05.18 07:18
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Fairy
Felhasználó: Fairy Nehézség / Terep: 1.5 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 600 m
Megtalálások száma: 167 + 1 jelszó nélküli + 4 sikertelen, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.3 megtalálás hetente
DEFLÓRÁSÍTVA!
WAP ON
Zaláta község külterületén egy hídpillérben rejtőzik a kb. 10* 15* 5 cm-es geoláda.
WAP OFF
Bevezető
Ezzel a rejtéssel az egykori Sellye-Nasice helyi érdekű vasútról szeretnék megemlékezni, egyik legjelentősebb műtárgyának, a százméteres hídnak a maradványai között.
Rejtés
Az egyik hídpillér északi oldalának nyílásában rejtőzik a kb. 10* 15* 5 cm-es geoláda. Még csak le sem kell hajolni érte :-)
A ládába TravelBug nem helyezhető.
A terület a Duna-Dráva Nemzeti Parkhoz tartozik, ezért kérem, hogy csak a kijelölt úton haladjatok.
A Sellye-Nasice HÉV
A magyar vasútépítés aranykorában, a 19. század végén készült el az ormánsági Sellyét a Dráva túlsó partján, a Papuk-hegység lábainál fekvő kisvárossal, Nasicével összekötő vonal. A Magyar Királyság területére két komolyabb műtárgy jutott: a 107 fkm-nél egy híd a Dráva folyón valamint ettől északra egy mocsaras terület felett áthaladó százméteres híd.
A százméteres híd
1895-ben készült el a híd, (ha jól számoltam :-)) kilenc darab, a környező terepszintből 3-5 méterre kiemelkedő, ovális alaprajzú téglából falazott pillértesten faragott kő pillérfejekkel. A felmenő szerkezetekre támaszkodó rácsos acéltartón haladt a vasúti pálya.
A hídtól a sínek kb. 2200 m-en át DDNY felé tartottak, majd kb. 1100 m után (DNY felé) értek el a Dráva medréhez. A túlsó parton Noskovacka Dubrava község határában állítólag még megvannak a vágányok. Maga a Dráva-híd 1944-ben robbantás áldozatává vált.
Sajnos szomorú aktualitása is van a helyszínnek: az elmúlt évek során a teljes fémszerkezetet elbontották és már csak a pillérek maradtak meg, jelképezve a határmenti helyi érdekű vasutak évszázados kálváriájának stációit.
Megközelítés Tömegközlekedéssel:Autóbusz legközelebb Zaláta, autóbusz-váróterem (kb. 2 km) vagy Drávasztára, forduló (kb. 4 km) mh-ig közlekedik - elég ritkán. Vonat meg már hosszú évtizedek óta nem jár erre... Egyéni közlekedési eszközzel: Vagy a Sellye- Drávaiványi- Drávasztára vagy a Vajszló- Lúzsok- Kemse- Zaláta útvonalon érdemes. Megállni itt, N 45° 48,538' E 17° 52,135' 104 m [GC100M+PARKOLO] a vasútvonal és a közút közötti egykori kereszteződés közelében érdemes.
Sikeres kincskeresést!
Ládatörténet
2011.07.02 Mr. Fülixáj ma a helyszínre szállította a pót-mikroládát, így a csésze újra kereshető. Köszönet a segtségért!
2012.04.27 A jelszó a Kincstúra szabályzatának megfelelően megváltozott.
2012.10.28 A jelszó újra az eredeti.
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
+
GPS nélkül is érdemes megkeresni
+
kereshető egész évben
+
kereshető 24 órában
-
a látnivalóért fizetni kell
Korigumi2021.04.05 21:57 - Jelszó nélküli megtalálás
A területen éppen munka nem folyt. A dzsungelben megpróbáltuk bemenni a rejtekhez de sajnos nem találtuk meg. A képek alapján kérnék szépen az elfogadást. Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6] [Geoládák v3.9.6]
A vasúti töltésről és +- 30 m-es sávjáról leirtották az összes fát, illetve április elsején még bőszen folyt a munka. Ki is vívtuk a dolgozók nemtetszését, "Mit járkálnak itt?".
Komoly dzsungelharc volt elérni a hídig.
A rejtés pillérjére is rádöntötték a fákat, ennek ellenére beküzdöttem magam. Machete nélkül 5-ös nehézségű.
A láda is áldozatul esett valószínűleg az akciónak.
Egyelőre senkinek nem javaslom a láda keresését, szerintem a pótlással is érdemes lenne várni, amíg elmúlik a vihar...
Az ajánlott parkolóból indultunk neki a keresésnek, de biztosan közelebb is anászkodhattunk volna a tócsás, saras utakon. Gyakorlatilag 20 méter után már az egykori töltéskoronán jártunk. A gyakorlottabb szem azonnal észleli, hogy mi ez, mert ilyen egyenes ösvényt nehéz kivitelezni. Néhol az egykori zúzott kő is előbukkan a talpaink alatti fűből. Sőt, egy vas-szerkezetű híd is megmaradt, illetve pár szelvénykő is látható még. Köztük a 32. kilométert jelző. Ennek a kialakítása is más. Az egykori híd jól nézhetett ki, amíg megvolt. Azt picit furcsállom, hogy a téglából rakott pillérek bírták a terhelést, de feltételezem, nem száguldoztak rajta megpakolt és hosszú szerelvények. Öcsipókkal kerestem fel.
Dél-Baranyai-Ormánsági barangolásunk érdekes helyszíne egy letűnt kor emléke, a két megmaradt vasúti híd pillér. A környezet spirituális, a pilléreket a múltjukkal együtt körbefonja a természet. Köszönet a rejtésért.