Elhelyezés időpontja: 2008.09.09 00:00
Megjelenés időpontja: 2008.09.13 20:45
Utolsó lényeges változás: 2020.07.02 07:42
Utolsó változás: 2020.07.04 11:07
Rejtés típusa: Multi geoláda (2H+1V)
Elrejtők: H. Gábor
Ládagazda: H. Gábor Nehézség / Terep: 3.5 / 3.5
Úthossz a kiindulóponttól: 2100 m
Megtalálások száma: 296 + 9 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
Wap:
1. Az adott koordinátán, a régi reptér területén, egy téglafalon lévő EMLÉKTÁBLA (nem emlékmű!!!) második sorának, második szava, a jelszó első része.
2. A légi szerencsétlenség konkrét helyszínén, a régi kis-kőbányánál a ládát, egy szoknyára hasonlító tuskójú fa mellett, kövek alatt találod, a jelszó második részletével.
3. A hegy tetején, a régi nagy-kőbánya felett, a siklóernyős starthelynél, fa tövében, kövek mögött a jelszó vége.
Bejelentéskor a három jelszó részletet, szóköz nélkül, egybe kell beírni!!!
Pécs repülés történetének eddigi egyetlen fekete napját fogom elmesélni nektek, mikor is egy utasszállító repülőgép a Mecseknek ütközött.
A sétánkat Mecsekalján kezdjük a volt pécsi reptér területén, ahol ma már emeletes házak állnak. Az egyik négyemeletes épület falán megtaláljuk az 1996-ban felavatott emléktáblát, amely a baleset áldozatairól hivatott emlékezni. Innét Kővágószőlősre kell eljutnunk.
Kővágószőlősről a -en kell elindulnunk felfelé a Jakab-hegyre, majd jobbra rátérünk a -ra, aztán balra a -re. A -ön kb 100 méterre megközelíthető a második állomásunk, ami maga a katasztrófa helyszíne. Itt feküdtek a szanaszét a gép roncsai. Ez a hely a régi kis-kőbánya amit nagyrészt visszafoglalt már a természet, de a bánya udvara és az oda vezető szekér út egy része is felismerhető még. Érdekes szép hely, akinek van fémdetektora, találhat itt még apróbb alkatrész maradványokat is!
Innét légvonalban kevesebb, mint 300 méterre van az utolsó pontunk a régi nagy-kőbánya felett lévő sárkányrepülős és siklóernyős starthely. Ezt a 300 métert ne akard gyorsan letudni, mert nem lehet! Aki szeretné elkerülni a rázós terepet az inkább kerüljön, a hegy tetejéről a -ről földúton simán megközelíthető. Ha toronyiránt mész akkor arra figyelj, hogy fokozatosan menj felfelé ne a nagy-kőbányánál akarj felmászni.
Ez egy nagy mesterséges tisztás, erősen lejtős és a vége az maga a kőbánya teteje és a szakadéka. Direkt sportrepülős célra hozták létre ezt a tisztást, az errozió ellen műanyag hálót építettek a talajba, ma is aktívan használják a repülés szerelmesei. Persze nem repülni hívtalak ide, hanem a páratlan panoráma miatt. Ez a Jakab-hegy legmagasabb panoráma pontja és innét még Szigetvár irányba is nyílik kilátás, sőt szép időben magát Szigetvárt is látni.
Itt jó lesz megpihenni és nézelődni.
Szép túrát és jó időt kívánok nektek! És semmi rohangálás, csak szép nyugodtan, mindent megnézni.
Amit a sajtóból tudni lehet:
1949. november 14. 9:35, startol a budaörsi repülőtérről a MASZOVLET (Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság.) menetrend szerint közlekedő Budapest-Pécs járata. A HA-LIK lajstromjelű Li-2-es gép fedélzetén öt főnyi személyzet, egy utas és egy államvédelmi biztonsági (ÁVH) ember foglalt helyet.
A háború utáni időszakban korszerű légi- és földi navigálást segítő eszközök még nem álltak a belföldi polgári repülés rendelkezésére. A repülőterek állapota is sok kívánnivalót hagyott maga után. A pécsi régi repülőtér, amely a mai Uránváros helyén fogadta a repülőket, hepehupás, füves talajával, kedvezőtlen földrajzi fekvése miatt szintén nem tartozott a korszerű létesítmények közé. Ilyen bizonytalan körülmények között meglehetősen kockázatos vállalkozásnak számított egy légi utazás. Mire a fővárosi járat a pécsi repülőtér fölé ért, már igen rosszak voltak a látási viszonyok. 280 méter felett a környező mecseki hegyeket ködfelhő takarta. Ennek ellenére úgy tűnt, szerencsés lesz a landolás, amikor a gép ismét felhőbe került. Ekkor a földi irányítás súlyos mulasztást követett el, a rádiótávírász kikapcsolta az irányadó rádiókészüléket. Ezután a gépet irányító pilóta szinte ,,vakon" vezette tovább a gépet. Végül a parancsnok úgy döntött, nem kockáztatja meg a bizonytalan leszállást, hanem visszafordul Budapestre. A kritikus pillanatban a pilóta végzetes hibát követett el. Az előírt balra fordulás helyett gépét jobbra, a Jakabhegy felé irányította. A katasztrófa másodperceken belül bekövetkezett. A repülőgép, Kővágószőlős felett a Jakab-hegynek ütközött és nyomban kigyulladt.
A szerencsétlenség következtében,
- Molnár Béla gépparancsnok,első pilóta,
- Bartos József másodpilóta,
- Újszászi János rádiótávírász,
- Minár György szerelő,
- Tardosi István szerelőgyakornok és
- Reiter Endre utas
életüket vesztették.
Az ütközést csak a gép hátsó részében tartózkodó államvédelmis biztonsági utaskísérő élte túl.
És amit nagyapám mesélt:
Kővágószőlős, 1949. november 14.
Délelőtt 11 óra volt, Vancsa Gyula barátom esküvőjére készültem, házunk előtt már gyülekeztek a szomszédok, akik az esküvői menetet jöttek végignézni, násznézőnek nevezték ezt akkoriban.
Én éppen, hogy végeztem az öltözködéssel, egy lövés szerű hangot hallottam, majd egy robbanás rázta meg a csendet. Határozottan emlékszem, a Szobában megrázkódtak a szekrények. Ebben a pillanatban, a házunk előtt összegyűlt emberek, szinte egyszerre kiabálták, jajj ez a gép leesett! Abban a pillanatban, kirohantam, és futni kezdtem ki a kerten, az erdő felé.
A kertek végénél összetalálkoztunk egyik szomszéddal Bíró Jánossal. Ő, nálam jó pár évvel idősebb volt, már kiszolgált repülős katona. Ő megerősítette, hogy jó irányba megyünk, mert ő is úgy halja hogy valahol a Mecsek oldalban esett le a gép.
Mikor beértünk az erdőbe, rettenetes erős égett szagot éreztünk és nagyon sűrű köd fogadott minket, talán két lépésnyire lehetett ellátni. Ezek szegények égnek, mondta a és ahogy csak tudtunk, rohantunk a szag irányába. Felértünk a régi kőbányáig és szinte előttünk volt a nagy lánggal égő gép. Azon a helyen, a hegy nagyon meredek, elmentünk jobbra, kb harminc métert, és mikor így az égő gép irányába értünk, már meg tudtuk közelíteni azt. Kb. húsz méterre, az égő géptől, egy kis dolinaszerű mélyedés volt, a közepén egy vadcseresznye fa, a fának ütközve pedig egy ember feküdt szétloccsant agyvelővel. Ez volt az első rettenetes látvány.
Aztán amennyire az égő gép engedte, közelebb húzódtunk és kiabálni kezdtünk, hogy van e valaki életben, szóljanak itt a segítség. Ekkor még persze kettőnkön kívül senki nem volt a baleset színhelyén, kiabáltunk ahogy csak tudtunk, és néztük a ketté tört gépet aminek a farok része fennakadt egy nagy, derékba tört tölgyfán és szakadatlanul kiabáltunk tovább, hogy szóljanak ha van életben valaki, itt a segítség!
És ekkor a fennakadt és égő farok rész alatt, a meredek, sziklás, sziklatörmelékes talajon egy ember megszólalt, hogy segítség. Emlékszem, csak összenéztünk Janival és egyetlen szó nélkül, dobtuk magunkat az égő gép alá, felkaptuk és kihoztuk az embert a tűzből.
A megmentett embert négyen hoztuk le a meredek hegyoldalból, az idő közben felérkező Kovács Lajos és Lukács József segítségével. Haán Lajos is felért, neki mondtuk, hogy próbáljanak még túlélőket keresni. A sérültet a Hegyaljai szőlőkig sikerült egyszuszra lehoznunk, ott volt az út mellett egy szép kis gyepes rész, ott letettük, hogy megpihenjünk. Lukács Józsi volt a legfiatalobb köztünk, leküldtem, hogy apámtól kérjen sósborszeszt vagy pálinkát. A fiatal gyerek hamar visszaért és egy kis üvegben pálinkát hozott, mert a sósborszeszt már nem találta meg apám, hiszen nálunk már minden ki volt pakolva a házból, mert két nap múlva már az én esküvőm következett. Szóval, ahogy a pálinkát megszagoltattuk a sérülttel, szinte azonnal magához tért, annyit el tudott mondani, hogy ő a kísérő ávós, Tóth Lajosnak hívják és a gép hátsó részében volt az ő helye. Ott volt egy vészkijárat, azt még sikerült kirántania és ott ugrott ki az égő gépből illetve még azt, hogy békési gyerek aztán megint elvesztette az eszméletét. Aztán ismét felvettük és amilyen gyorsan tudtuk, vittük tovább a faluba a mentősökhöz.
Mire leértünk, a házunk előtti téren már kilenc autó állt, köztük a mentő is, melyek a baleset miatt érkeztek. Mint később megtudtuk, Tóth Lajos gépkísérő volt az egyetlen túlélője a balesetnek.
Később egyszer eljött, hozzánk Kővágószőlősre, hogy megköszönje amit érte tettünk de mivel kapott maga mellé két ávóst kísérőnek ezért nem alakulhatott ki kötetlen baráti beszélgetés...
Kelt: Kővágószőlős, 2008. szeptember 8. Tisztelettel: Varga Gyula
Korabeli fotók forrása: AeroNews
Helyszíni fotók forrása és tulajdonosa: Rozner Rudolf, pécsi veterán repülő.'
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
+
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
2-3-1 sorrendben gyűjtöttük be a jelszórészleteket a Petőcz pusztai nyeregből. A légikatasztrófáról már sokat hallottunk, de mindig nagy titokzatosság övezte, és annak idején csak suttogva mertek róla beszélni az emberek, mint pl. '56-ról. Mire publikussá válhattak volna a részletek, addigra a szemtanúk már megöregedetek, a dokumentumok meg gondoljuk hét lakat alatt vannak Moszkvában. Mindezek ellenére örültünk, hogy megszemlélhettük a vélt vagy valós helyszínt. A vélt becsapódási hely mellett, és ellen is szólnak érvek, melyek a történelem sok más eseményéhez hasonlóan már egzaktul nem rekonstruálhatók, de akárhogy is volt, a hely szelleme igencsak megfogott minket. AltSanyi 58 évvel ezelőtt hódította meg először a Jakab hegyet, s azóta számtalanszor bebarangolta, de ez az oldala a hegynek még igencsak feltáraltlan volt, így örömmel fedeztük fel a sok érdekességet, kőbányákat, barlangot, a 3. pont felé. Nem értünk egyet azzal, hogy felesleges a 3. pont. Egyrészt az is kapcsolható tragédiához, mert egy kollégánk fia innen startolva szenvedett halálos siklóernyő balesetet, másrészt a 2. ládától odavezető út tele van élménnyel, melyet kár kihagyni, ha már itt van az ember. Aztán hazafelé megtekintettük a városban az emléktáblát, melynek létezéséről eddig nem tudtunk, mindig csak a Pivízet figyeltük, mikor arra jártunk. Köszönjük, hogy erre járhattunk, és a ládaoldal részletes leírását erről a régmúl, lassan feledésbe merülő eseményről.
Halló!
Köszi! Meredek, köves nehezen megközelíthető pont a 2. Ezt pontot alúlról, a piros háromszög jelzésű útról könnyebb megtalálni. A "szoknyára" hasonlító tuskó engem inkább krumplis-zsákra emlékeztet, és ennek a látványa is csak alúlról közelítve tárul fel.
Atlétikai versenyre jöttünk Pécsre a hétvégén, de néhány láda megkeresése is belefért, ez volt a hetedik. Az első pontot még tegnap kerestük meg, mára maradt a hegymászás. A harmadik pontot kicsit indokolatlannak tartom, nem kapcsolódik a katasztrófához. Jó lenne látni egy emlékkövet, vagy egy kopjafát a tragédia helyszínén.
Fő célként a RP-DDK mozgóládáját vittem arrébb, de a kirándulásra felfűztem pár másik ládát is. Régóta szemeztem már ezzel. A tragikus történetet itt, a ládaoldalon olvastam először évekkel ez előtt és nagyon érdekelt a dolog, s nem mellesleg az már a térképről látszott, hogy a két erdei pont egy kihívásokkal teli kirándulás von maga után. Cserkút határában parkoltam és a kék háromszög jelzés mentem fel a Sasfészekig, ahol a GCVIII 1. pontját kerestem, majd felkapaszkodtam a gerincre és a Pálos-kút utáni aszfaltos útig lendítettem a GCDDK2-t. Visszafelé letértem a siklóernyős starthelyig. Itt sajnos nem találtam a kis fiolát. A mellékelt track kivágat gombolyaga 45 perces keresést takar. Nagyon tüzetesen megnéztem minden fát 20 m sugarú körben. Szőlősi73 fotóját is segítségül hívtam, feltételezve, hogy a rejtekadó fára tette rá a dobozt, vagy legalábbis nem vitte messzire onnan, amikor fényképezett. Egy ilyen fát találtam, de ott sem leltem. 45 perc után úgy éreztem, hogy ennél többet már nincs értelme maradni, mert valaki írta, hogy hibahatáron belül találta meg a dobozt, és én hibahatáron belül igyekeztem minden lehetséges rejteket megvizsgálni. A sikertelen keresés után pihentem egyet a meleg napsütésben a starthelyen és aztán nekiindultam a 2. pont keresésének. Az ösvény az nagyjából látható volt, bár elég meredek, de ez nem is lepett meg különösebben, hisz ez a Jakab-hegy. Igyekeztem követni az ösvényt s közben vigyázni, nehogy elessek, és a GPS-t is néztem gyakran, mert az ösvénytől szintvonalon akartam megközelíteni a pontot. Na ez a szintvonal is inkább egy hullámvasúthoz hasonlított, de a rejteket már hamar kiszúrtam, szinte az utamba került. Ezzel legalább a két pont keresési idejének átlagát javítottam, mert ez szinte 0 perc volt. Utána már toronyiránt leereszkedtem a piros háromszög jelzésú turistaútra. A Babás szerköveknél megkerestem a GCVIII 2. pontját is. Majd folytattam utam a kocsiig. Valamiért az ragadt meg bennem, hogy ennek a ládának az első pontja a pogányi reptérnél van, így kiautóztam oda és parkolóban vettem elő a telómat, hogy megnézzem, mit is kell keresni. Akkor döbbentem rá, hogy a 1. pont Uránvárosban a régi reptér helyén van valahol. De mégis emlékeztem valami repülős multira, aminek itt van egy pontja. Megnéztem a Geomapot és láttam, hogy ez a "Pécs reptér tegnap és ma" nevű multi, aminek a másik pontja szintén Uránvárosban található. Nosza megkerestem a reptér kerítésén ezt a pontot is és innét visszaautóztam az uránvárosi emlékműhöz a két multi két pontjáért. Így végül háromnegyed hét körül lett meg az első pont.
Kedves Gábor, amennyiben nem ellenkezik elveiddel, kérném a jelszó nélküli kedvező elbírálását. Az e-mail címedre küldöm a másik két pont jelszórészletét, igazoló fotókat és a track-et gpx-ben.
Köszi.
[Jóváhagyta: H. Gábor, 2023.05.21 21:54]
Köszönöm szépen! - Pongi
Megtaláltam, köszi a rejtést!
Valami emlékkő lehetne itt fent a hegyen is....
Feltöltöttem egy fotót egy másik Li-2-es gépről, ami a világon egyedüliként még tud repülni sőt, évente többször szerveznek sétarepülést is vele. A mostani téli leállás alkalmával mind a 2 hajtóművét felújították!!!!!
A repülős sorozat utolsó darabja volt, jöhet a záróláda!!!!!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Hétvégi biciklis és egy kis gyalogolós ládázás a Jakab-hegyen GCLI2-1, GCURA4-2-1, GCJHVV-4-2-1, GCMK, GCFOJA-2, GCBMGA, GCINKE, GCFOJA-1, GCBUEK, GCFOJA-3, GCAVR, GCBIFA, GCPUT-1-2, GCHAFT, GC500S, GCAZ, GCFAL1, GCLI2-3-2, GCPUT-3, GCVIII-2-1, GCJHVV-5,3 pontok felkeresésével.
Az első pont még reggel idefele úton meglett. Alapvetően biciklis túrán voltam, de nem akartam újra visszajönni ennek a ládának a pontjaiért, illetve a GCVIII-ért, így a biciklit a 3. pont közelében elrejtettem az erdőben és lefelé menetben összeszedtem a 2. pontot. Itt azt hittem lesz vmi látnivaló, emlékmű, fejfa stb., de csak kövek mindenfele. Innen nem mentem vissza a kijárt ösvényre, hanem toronyiránt ereszkedtem le a P3 jelzésre, majd a K+-on GCVIII pontjait összeszedve vissza a K jelzésre és a bicikliért. Mikor terveztem a napot, gondolkodtam, hogy merre tegyen meg ezt a gyalogos kört és jól döntöttem, mert a GCLI2 útvonala sokkal meredekebb, így jobb volt lefelé.
az első pont gond nélkül, a második már küzdelmesebb a bányából szintben haladva próbálkozva. a jellegzetes fa is inkább lentről közelítve látványos.
a siklóernyős starthelynél lévő láda nekem nem lett meg. köszönöm a rejtő segítségét!
[g:hu+ 2.9.12]
Még sok évvel ezelőtt lett meg a hegyen a két pont egy GCWALK során, azóta nem jutottam el az első ponttért. Most gyorsan útba ejtettük az emlékművet, így végre bejelenthettem. Köszi a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Megvan!
A multi 2-3. pontját még hétfőn kerestük meg, egy szuper Jakab-hegyi túra során. A Pálos kolostortól először a siklóernyős starthelyhez gyalogoltunk át, majd onnan a régi Omp-s térképen talált ösvényt követtük lefelé. Nem volt egyszerű, a barlangtól néhol igencsak meredeken ereszkedett, nagyon kellett figyelni és kapaszkodni. A bányaudvartól próbáltam szintben átnavigálni a 2. ponthoz, ami kis küzdelem árán sikerült is. Innen már szerencsére nem volt túl messze a jelzés, majd a jelzésre rátérve gyalogoltunk vissza a kocsihoz. Az első pontot ma olvastuk le, így össze is állt a jelszó.
Köszi a rejtést!
Szomorú történet nagyon.
A ládáért, azon belül is a 2. pontért megküzdöttünk. Nem találtuk meg lefelé az ösvényt, így a köveken egyensúlyoztunk. Felfelé Vitya rálelt az ösvényre, így könnyű volt feljutni.
Köszi a rejtést!
mmcclxx
A repülős láda-sorozatnak is szeretnék a végére járni, ezért azután kánikula ide vagy oda Kővágószőlős felől nekivágtam a Jakab-hegynek. Meredek ... A pontok hibahatáron belül kereshetők, de van velük munka. A szoknya persze nem látszik minden irányból szoknyának. A városi pontot vagy 10 éve már megtaláltam ... :)
Mecseki hétvége másnapján az ünnepi 20-as túra előtt "bemelegítésként" felszaladtunk a Jakab-hegyre megkeresni a mászós, ill. ezt a repülős tematikus ládát. Először a 3. pontra mentünk fentről, szép innen a kilátás, majd onnan leereszkedtünk a 2. ponthoz. Nem lehetett könnyű itt a mentés, még sima gyalogtúrának is jó meredek a terep. Az 1. pontra nem volt idő, így könnyed nettalálat volt. Köszi.
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]
A harmadik pontnál kezdtük ezt a multit. Itt a dobozkát a leírástól eltérően talajszinthez közeli odúban találtuk, fa takarás alatt.
Innen a kettes pontig azt hittük, hogy majd okosan letérve az ösvényről, szintben könnyen eljutunk. Na ez nem volt egyszerű, de végül csak meglett a második doboz is.
A városi részlet leolvasása csak egy pillanat.
A láda 250.; nekünk pedig a 900. találatunk! Tegnapelőtt szerettük volna, amikor GCDDK2-t vittük tovább az útján, de már szürkült, és nem mertük megkockáztatni a kőbányás részt. Ma is a Pálos-kúttól jöttünk. A harmadik pontnál észleltük, hogy a jelszó éppen csak olvasható, nagyon kifakult, ezért a jelszóhordozót kukáztuk, helyette egy műanyag henger került benne szintén papíron a jelszó, illetve a kupakra is beírtuk. Jó lenne bele egy laminált lap! A tisztásról legeltettük a szemünk, mindenfelé gyülekeztek a felhők. A második ponthoz csak párom ment le, a kutyukkal fenn maradtam. Utána bóklásztunk egy kicsit, barlangot kerestünk, és csodáltuk a fák élni akarását, hogy foglalja vissza a természet az egykori bányát. Szerencsénk volt, a visszaúton kezdett szemerkélni az eső, de a fák lombjai védtek minket, csak amikor már ültünk az autóban, kezdett rá erősebben esni. Ezzel a találattal emlékezünk egy jó barátra, kollégára, aki a siklőernyős starthelynél szenvedett végzetes balesetet.
Köszönöm, hogy elhoztál ide. Fantasztikus túrát tettünk barátainkkal, senkit nem kell altatni majd az éjjel. A hely csodaszép. Köszi a rejtést! [Geoládák v3.11.3]
HEURÉKA! Köszönöm a rejtést! Az első pontot, még május 11-én gyűjtöttem be. Ma pedig Cserkútról indulva, a GCfal1 egyenlőre láda találat nélküli megmászása után, kis családdal és Győző pajtival felkerestük a két hegyi pontot felülről. A második ponton a ládát kicseréltem egy csereprogramos ládára, mert a füzetet jelszótlanította egy rágcsáló, és a doboz is törött volt. Felülről érkeztünk, volt izgalom a csúszós hegyoldalon. Még visszatérek a GCfal1-re, akkor a 3. pontra hozok a gyűrött pet helyet, egy pofásabb jelszóhordozót. A barlang hűs levegője üdítően hatott a 34 celsius fokban főleg, hogy a magunkal hozott 3 és fél liter víznek a végét, már a gerincen megittuk. Szép és izgalmas nap volt![Geoládák v3.11.3]
Az első egyszerű, a második meredek, a harmadik nagyszerű! Sajnos a láda és a palack leharcolt állapotú, ráférne egy kis gondozás! Köszönöm a lehetőséget!
Walkiatúrsz 3/13.
Az első pontot még 2012-ben, több, mint 9 éve találtam meg Pécs szürkítése közben. Ma végre eljutottunk a többi ponthoz is. :)
Kővágószőlősről indulva, a TuHu-n is jelzett ösvényen mindkét pont megközelíthető. Nagyon tetszett a vadregényes környék sziklafallal, barlanggal, a siklóernyős starthelyről a remek kilátással, sok-sok medvehagymával.
A rejtések sajnos hagynak maguk után kívánni valót. A második ponton törött doboz és megrágott logbook fogad. Tettem bele egy filmest, hátha tovább bírja.
A harmadik ponton egy összegyűrt kólás palackot találtunk, alig olvasható jelszó részlettel.
Összességében tetszett, de egy kis törődés ráférne.
Köszi
Ahogy azt egyik barátom írná:"Jó szuszogtatós"
2. ponton eszközöltünk egy kis javítást, vmi megrágta a logfüzetet; a 3. pontra is ráfért volna a helyrepofozás, de még olvasható a jelszó.
Starthelyen szedtem egy kis medvehagymát, ettünk, és csak néztünk ki a fejünkből.
Újévköszöntő mecseki túrázás alkalmával kerestük fel a ládát kitkat0123, fa-peti és tabletta társaságában. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Kicsit saras volt az út, de nagyon szép napsütéses idő volt. Első pontot még 2019 novemberében kerestük fel, most végre a többi is meglett.
Köszönöm a rejtést!
A városi pontot még tegnap begyűjtöttük, de a Jakab-hegyre most csak egyedül mentem ki. A második pontot kiátlagoltam, a koordináták a kütyüm szerint 46°05,724' és 18°07,732'.
A legrövidebb utat egyedül, sima sportcipőben nem vállaltam (felfelé még ment volna, de a lefelé iránytól féltem), így kocsival felmentem a GCHVV 5. pontjához, és onnan a kéken közelítettem meg a harmadik pontot (1,2 km volt).
Köszönöm a rejtést/újrarejtéseket!
A siklóernyős starthelyre mentünk banyócá-val, a 2-es ponthoz vittünk egy új "ládát". A kilátás még mindig szép. A 2-es ponthoz a terep nehéz, de a starthelytől a kilátás megéri.
Mint ládadoki a geoládát utolsó bejegyzések vizsgálata alapján betegre állítottam.
Ha van rá lehetőséged, kérlek javítsd! A 2. pont régóta problémás és a 3. is megváltozott a leíráshoz képest. További tudnivalók a beteg ládákról.
Email-t küldtem a rejtőnek.
25 km-es mecseki túra az Égervölgy - Jakab-hegy - Égervölgy útvonalon 7/13 találat. Az 1. pont rendben, ahogyan a 3-as is, de sajnos a 2. pontot 45 perc keresés után sem találtuk meg, valószínűleg már nincs a helyén. Egyébként érdekes a történet, és a helyszínek is - a 2-es pont megközelítése sem egyszerű, a 3-as ponté viszont kifejezetten nehéz közvetlenül a 2-estől, de azért nem lehetetlen. Összességében jó kis túra volt! Kérnénk szépen az elfogadást!
Köszönöm szépen a rejtést. Az 1 pontot már egy éve begyűjtöttem, most elmentem a másik kettőért. Sajnos a 2. pontot nem találtam meg még telefonos segítséggel sem. Köszönöm a rejtő segítségét.
Harmadik napja készülök a jakab-hegyi kirándulásra, hiszen többek közt ezért tértünk vissza Kővágószőlősre. Az időjárás csak nem akart kegyes lenni hozzánk, de tovább nem lehetett halogatni, hisz holnap hazamegyünk. Lesz, ami lesz, irány a hegy. Az igazi kirándulóidőhöz kaptunk is pár záport meg mennydörgést, de alapjában jól megúsztuk. 21 km lett, többé-kevésbé a még korábban be nem járt részeket érintve: GCLi2 - 2, GCLi2 - 3, GCHAFT - GC500S - GCAVR - GCBIFA - GCPUT - 1, GCPUT - 2, GCPUT - 3.
Ami ezt a multit illeti. Az első pontot tegnap délután kerestük fel Patacsról Harkányba menet. A második ponton szerintem megtaláltam a "sírkövet", ezt a ejtővel is egyeztettem a helyszínről, de közel-távol semmit, ami a jelszórészletet hordozhatta volna. A harmadik ponthoz az OSM térkép által elölt útvonalat használtuk, ami csoda helyszínek mellett vitt fel a starthelyhez (ahol először sikerült megszárítanunk az esőkabátokat). 1,8 literes műanyag doboz nem találtam, csak egy 1,5 literes pet palackot egy fa köpönyegébe hanyagul beszúrva a jelszórészlettel. Összességében nagyon jó helyeken jártunk, de úgy vélem, a láda 2 hegyi állomása némi karbantartásra szorul.
Lacikával a réteket kereső mozgó közben kerestük fel ezt a multit. Szuper kirándulás volt! Kővágószőlősről indultunk és oldalba kaptuk a hegyet. A piros háromszögről toronyiránt jutottunk el a kis kőfejtőig, ott sajnos nem jöttünk rá melyik kő a sírkő, ezúton is köszönjük a rejtő segítségét. Szép mohos erdei szakasz után a Sasfészket megszégyenítő, gyönyörű formakincsű sziklákra bukkantunk, és két barlangot is felfedezhettünk. A rétről a kilátás csodás volt! Köszönjük a rejtést és az ajánlást a remek útvonalra!
27 kilométeres túra a Jakab-hegy környékén.
A kővágószőlősi verseny idején egy csapattal már megtaláltam a 2. pontot, persze ennyi év után elkallódott a jelszó. Most hiába kerestem a helyszínen a ládát, nem ismertem rá a sirkőre. 20 perc keresés után feladtam, így is már jó egy órás csúszásban voltam az eredeti utitervemhez képest. Ksözönöm H. Gágornak, hogy kisegített a jelszórészlettel.
A 3. ponthot az OMP térképen is szereplő ösvényen jutottam el, így hogy nem toronyiránt mentem kibirható volt a kapszkodás.
Az első ponthoz már majdnem sötétben autóval mentem. Hihetetlen, hogy a most emeletes házakkal borított területen egykor reptér működött.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]
Való igaz, a 2. ponttól a 3. pont megközelítése torony iránt nem a legegyszerűbb. Szerencsére a Mecsek déli oldalán már elolvadt a hó és jég, így sikeresen abszolváltuk a legrövidebb utat.
Nem volt benne az útvonaltervben ez sem, viszont ha2-vel elmentünk ezért is. A második és a harmadik pont között az életünk legkeményebb menete volt. Senkinek nem kívánom azt, amit átéltünk azon a terepen, de nagy volt az elején a lelkesedés, mert azt hittük, hogy a repülő roncsa legalább még ott lesz... ✈✈✈
Köszönjük a rejtő munkáját!
Fogtam!
Fogtam! - de csak kapott jelszóval, mert a harmadik pont - mint előttem többeknek csak segítséggel lett meg. Pedig jót kutakodtam a környéken, minden fatövet körbe piszkáltam pár tízméteres körzetben.
---------------------------------------------
Meginogtam. Utánam jó páran megtalálták a dobozt, így visszavonom a karbantartás kérést!
A második ponttól a harmadikig elég kemény menet volt a térképen jelzett ösvényt keresve a hegyoldalban. A harmadik pontnál a ládát nem találtuk a rejtőtől kértünk segítséget. Visszafelé az ajánlott parkolóhoz már a kék-en keresztül körbe jöttünk le.
Köszönjük a rejtést!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.4]
Ládagazdi segítségével, mert a 2. - kilátó ponton nem találtuk a dobozt.
A többi pont rendben. Fentről a kék felől közelítettünk, a 3. ponthoz csak fi ment le.
Igen nehéz terepen vezető multi, meg kell dolgozni a találatért. Főleg 8 kg kötéllel a hátizsákban. :) Bár azzal más terveink voltak! A második pont nagyon tetszetős. Elgondolkodtató a helyszín.
TFTC!
Mecseki sziklamászás során egy klassz körtúrát mentünk a hegyen.
Kemény, rövid, meredek a terep, de megéri a csodás panorámáért.
1. pont 2 éve
2. pont oké, jó a láda
3. pont ládát nem találtuk, a leírás alapján sem találtunk ahhoz hasonló rejteket.
Köszönjük a rejtői segítséget.
A GCKARI ajánlott parkolójában hagytuk az autót. Először a piroson a "tó"-hoz mentünk, majd ellenkező irányba indultunk a GCLi2 második pontjához a piros négyzet, majd a piros háromszög turistaúton. Nagyon tetszett az útvonal és a láda is. Ilyet még nem láttunk. És a logbook is tökéletes. A közelben egy mohás sziklán ülve ebédeltünk meg. Teljesen véletlenül a csúcs csoki ma PILOTA vaníliás karika volt.
Közben elolvastuk, felidéztük a történetet. Ez a ládaoldal az egyik legszemélyesebb hangvételű, amit valaha olvastunk. Vannak igazi "geocachinges" pontok, de ez viszi a pálmát.
A Jakab hegyre kicsit oldalazva, de majdnem toronyiránt mentünk, útközben számos szép kőalakzatban (mint a Babás Szerkövek) gyönyörködtünk. A láda és a logbook teljesen új. Mi voltunk a másodikok benne. Innen a kék turistaút felé vettük az irányt és útközben megtaláltuk a régi logbookot eldobva. Elhoztam. Szívesen postázom, ha igényt tartasz rá.
Innen az Ércbányászati emlékhelyek (GCura4) és a GCJHVV pontjait látogattuk még meg. Jó kör lett végül.
18,9 km 600 méter szitemelkedéssel és ugyan annyi süllyedéssel.
Siettünk a végén, mert délután 16:00-tól vadászat van.
Az első pontot, az emléktáblát, a nap végén kerestük fel.
Az első pontot még régebben kerestem meg, a másik kettőhöz ma mentem el. A második pontot a piros háromszög útról toronyiránt közelítettem meg, így elég kalandos volt, de végül meglett! 3. pontnál szép a panoráma. TFTC
Nem volt könnyű, de megtaláltam mindkét ládát. Ennek a ládának köszönhetően ismertem meg a geocaching-et, a repülőszerencsétlenség történetét pedig már sok emberrel megosztottam azóta. Köszönöm a rejtést, kihívás volt, de élveztem!
A 3. pontnál lévő láda, jelentősen arrébb van ahhoz képes, ahova a koo mutat. A láda két helyen lyukas, kiöntöttem belőle a vizet. Célszerű lenne egy ládakarbantartás. Köszi a lehetőséget!
Így hóban, toronyiránt a kettes és hármas pont között... Legalábbis mókás volt.
Fázni minden esetre nem fáztam. Füge lába viszont rosszul bírta a 20 centis havat a tetején megfagyott vékony jégréteg miatt, legközelebb a túra kutyakompatibilitását jobban meggondolom és ezt ajánlom minden túrázónak, akinek holdja van.
A szerencsére nem túlságosan felsebzett eblábak mellett azzal sem számoltam, hogy a földközeli rejtekeket ugyan ki lehet a hóból ásni, de a visszarejtés hitelessége még nagyon sok munka mellet is megkérdőjelezhető. Én mindenesetre igyekeztem. :) A 2. pont betelt logbookjába tettem plusz lapokat, mehet a loggolás tovább. laszloze írja, hogy a hármas ponton a láda "mellé" van rejtve. Ez nagyon fontos és helytálló információ, enélkül szerintem feladtam volna a havas és így keresésre alkalmatlan rejtési helyszínt nézve. Az oka valószínűleg az, hogy a láda oldala és teteje is betört, a fatörzs védelmében jobban állja a nedvességet, mint eredeti rejtekében.
Köszönöm a kalandot!
Először édesapámtól hallottam még gyerekkoromban a LI2-es tragédiájáról. Nemrég hagyott itt minket, az ő emlékének ajánlom ezt a túrát.
Egy nagyon nagyon régen kiszemelt láda volt ez. Eredetileg már 3 éve fel akartam keresni, akkor az első állomásig jutottam, aztán hanyagoltam a gondolatot is hogy a maradék 2 állomást megkeressem. Számos alkalommal már gondolatban elindultam, de mindig nagy kihívásnak bizonyult. Ma jött el az idő, nekileselkedtem, és egy közös túra keretében a csoporttól elszakadva elindultam...
A multi második állomását felkeresni csak fitt embereknek ajánlom!!! Főleg ősszel, száraz időben. Keletről közelítettem meg, nagyjából szintvonalon mozogva, de így is többször elcsúsztam, kis híján egyszer 4 méteres szakadékba csúsztam,de végülmegtaláltam. A leírásban szereplő sírkövet nem találtam meg,illetve egy sírkőnek is beillő sziklát igen, de felirat nem volt található rajta, ott volt a geoláda.
A harmadik állomás nagyon nehezen lett meg. Toronyiránt indultam a második állomásról a harmadikra. Rettenetesen megerőltető volt a szintkülönbség, turbulencia is fellépett a fülem vérkeringésében egy rövid időre, de végül feljutottam. Maga a láda nem a megadott koordinátán volt, hanem attól kb 7 méterre délnyugatra egy kidőlt fa elkorhadt gyökérrészének üregében, mondhatni magában a törzsben.
A megadott koordinátán megtaláltam az eredeti rejteket, de valaki átköltöztette a fent említett helyre.
Mindezek ellenére nagy élmény volt, és nagyon köszönöm a rejtést!
A Pálos kolostor érintésével próbáltuk megkeresni a két pontot, A TUHU térképe alapján mentünk Hajnival. Az út aztán az erdőbe veszett és papírkuty a módra kb 150 méterre a ládától inkább visszavonulót fújtunk. Igy is sikerült Hajninak egy perec lefelé. Rémisztően zúgtak el a kövek mellettem. Majd legközelebb jobban felkészülünk. Köszönjük az invitálást. Lihegős séta volt.
Tetszett a koncepció, miszerint az ember egy városban található láda tartalmának a helyszínen tud utánajárni! A 3. pont e gondolatfűzéren haladva kicsit kilóg, de az viszont csodálatos panorámát tár elénk! Ha már az ember leküzdi azt a meredeket, amit a 2. pont megtalálásához kell, legalább kap egy nagy élményt a siklóernyő felszállópályán! Köszi, Gábor!
Orfű felől vágtam neki a Jakab-hegynek. A kék turistautakon jutottam fel a Pálos kolostorhoz. Ott egy kicsit megpihentem és elfogyasztottam a szendvicsemet, majd szintén a kéken folytattam utamat a multi két pontja felé. Másodjára sikerült is a sárkányrepülős starthelyhez vezető földútra rátérnem. A tisztásról szép panoráma tárult elém. A láda megtalálása után átlósan nekiindultam a lejjebb lévő második pont felkutatásához. Nem volt egyszerű mert a meredek sziklás hegyoldal és az egyszerű csak koordinátákat mutató GPS sem könnyítette a dolgomat. Nagy örömömre éppen a keresett pontnál kötöttem ki. Felírtam a jelszót és visszakapaszkodtam a meredek hegyoldalon. Még egy pillantást vetettem a kis tisztásról az alattam elterülő tájra. Sürgetett az idő mert már hat óra volt és még vissza kellett sétáljak a orfűi kiinduló ponthoz. Éppen sötétedés előtt sikerült leérni. A multi városi pontját a nyaralásból hazafelé kerestük meg.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról... :) [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg
Nagyszerű rejtés, nagyszerű helyszíneken!!!
Két nap alatt szedegettem össze a jelszórészleteket. Először az emléktáblánál jártam, majd másnap fent a hegyekben. A baleset helyszínére felkaptatni nem volt egyszerű dolog, de annál nagyobb volt az öröm, amikor megtaláltam a különleges "ládát".
A siklóernyős starthelyről a panoráma pedig lenyűgöző!!! Készítettem egy rakás fényképet, majd leültem, és megreggeliztem, miközben gyönyörködtem az elém táruló panorámában.
Sosem fogom elfelejteni...
Köszi a rejtést! :)
Már csak a történet miatt is nagyon érdekes multi, városi pontját már jóval korábban beszereztem. Most sikerült a katasztrőfa helyszínére is eljutnom, megtalálni az autentikus dobozt, de egyéb támpont hiányában már csak a képzelet segíthetett a hajdani esemény felidézésében. A felső láda inkább még megmozgatja kicsit az embert, szerves kapcsolata nincs a történettel.
Pálos kolostortól indulva felülről lefelé ereszkedve kerestem meg a 3., 2. pontokat. Mivel nem akartam feleslegesen "liftezni", a siklóernyős starthelytől (3.) kissé letértem a térképen jelzett ösvényről, és megpróbáltam kb. azonos magasságban, szintvonal mentén keleti irányba haladba megközelíteni a 2. pontot. Nem volt veszélytelen, száraz tölgylevelek borították a viszonylag meredek hegyoldalt, ami eléggé csúszott, és azt a néhány méteres szakaszt is kihagynám, amikor egy kb. másfél méteres sziklapárkányon kellett végigmenni (pókmászásban). A 2-estől lefelé ereszkedve a piros háromszög felé már nem volt olyan vészes a terep, legközelebb innen közelíteném meg, vállalva az emelkedőt (és másoknak is ezt ajánlom).
Ez volt az első keresésem, megtalálásom.
Annyira kezdő vagyok, voltam, hogy egy emlékművet kerestem... Már-már elkeseredtem,... nem igaz, hogy nem vagyok képes észrevenni egy emlékművet...?!! :D A gps szerint, már át kellett, hogy essek szinte rajta, és semmi...
Aztán egyszer csak ott volt előttem a ,,láda".
Nagyon megörültem neki.
Köszi a rejtést!
Elolvastam a katasztrófa történetét , és kíváncsivá tett hol is van mind ez ! Jártam már közelben , de itt nem ! Rendkívül nehéz terep , és elgondolkodtató volt , hogy is tudták a baleset helyszínét annó megközelíteni , a mentést elvégezni ! Igazán tisztelet övezi azokat az embereket kik ebben akkor részt vettek !
Érdekes szép hely , köszönöm hogy eljuthattam ide , László !
A Jakab-hegy oldalában lévő mindkét pont lenyűgöző helyen van. A siklóernyő-felszállóhoz vezető út mellett (A Pálos kolostor romjaitól a kék csík mentén) érdemes megfigyelni a vaskori halomsírokat.
A repülőszerencsétlenség helyszínétől lefelé haladva pedig érdemes kimenni (visszafelé a piros háromszög mentén) a jubileumi kereszthez, gyönyörű a panoráma.
Előző este a városi pont, másnap délután bringával a hegyoldalban.
A rejtéshez csak gratulálni tudok:
nem csak méltón dolgozza fel az eseményeket, hanem személyes élményekkel is megerősíti és a helyszínt is megmutatja.
Ez a találat tisztelgés volt apám emléke előtt.Ő is repülőtiszt volt.A tuhut nézve voltak fenntartásaim miért ilyen távoliak a pontok.Aztán a keresés során megértettem.A lezuhanás helyszinén meglepődtem,olyan érzésem volt mintha a láda a gép egy darabja lett volna.A starthelyhez menet beszélgettünk erdészeti dolgozókkal,mondták,hogy a sorompót 15-16 óra körül lezárják.No meg elvileg büntetnek is,vagyis rendőrségi feljelentést tesznek ha illetékes úrba botlik a lusta turista
A repülős starthelynél meglett a láda, a városi részt korábban felírtam, de a baleset helyszínén lévő geoládát nem sikerült megtalálnom a hosszú kutatásom ellenére sem. GPS nélkül. Köszönöm a rejtő jóváhagyását.
Közös találat Firesanyival. Május elsejei felvonulás helyett geocaching túra. Jó kis séta volt. Mai túránk 5. ládája. A multi első két pontját már régebben felkerestük és most meglett a harmadik pont is.
Még tavaly az év utolsó előtti napján jártunk a Jakab-hegyen, a részben havas, és mindenhol legurulós-köves lejtőkön elég nehezen, de feljutottunk a ládákig, föntről nagyon jó a kilátás (sokkal jobb, mint a közeli ,,panoráma út''-nak nevezett útról...). Ma pedig a városban is megkerestük a maradék pontot, így összeállt a jelszó (azaz összeállt volna, ha pontosan emlékeztem volna az egyik múltkorira... de két betűre rosszul emlékeztem. Köszönöm a rejtő segítségét!).
Nagyon jó! A második és harmadik pont között nagyon élveztem a sziklákon való mászkálást. A reggeli fára mászás után ma ismét gyereknek érezhettem magam ezen a sziklás-köves vidéken:)
Köszönöm a rejtést és a nem mindennapi ládaleírást!
A 2. pontot igen kemény hegymászás árán találtuk meg, de nagyon megérte.
Ennyire egyedi ládával még nem találkoztam, óriási ötlet.
Már messziről virított a rejtekhely, és az "atombiztos" fém tartály is ott volt a szeren.
Azon csodálkoztam hogy milyen csőszerű vékony a belseje. Aztán rájöttem, hogy ez azért jó, mert így könnyebb kihúzni azt ami benne van.
A kihajtható logbook az fenomenális, és a toll is ötletesen van kialakítva a kupakra szerelt húzójával :) Kár, hogy a logbook betelt.
Sas Józsinak is nagyon tetszett :)
Aztán a 3. pont.
Nem is igazán maga a láda környéke, hanem az odavezető út tetszett. Igaz, majd bele pusztultunk, szinte ráfeküdve másztunk felfelé, annyira meredek volt.
De aztán... Elakadt a lélegzetem a csodálattól. Amilyen sziklafalas részeken mentünk keresztül, az szinte hihetetlen, meseszerű volt. Csodálkozom, hogy nincsenek rajta ezek a képződmények a Mecsek térképeken. Mindenképpen ládaérmes helyek.
És nem pont akkor merült le a fényképezőm akksija? Hát de!
Muszály lesz még 1x elmenni ide, mert ezekkel a sziklákkal nem lehetett betelni!!!
Még barlangot is találtunk!
Nagyon, nagyon, nagyon köszönjük, hogy ide elhoztál minket, egy életre szóló emlék volt!! :)
Az első két pontot még a tavalyi versenyen találtam meg. A verseny közben kalandos volt a keresés. A 3. ponthoz a sűrű erdőn át vágtam át az egyik versenyponttól, ahol Mihullal találkoztam. Együtt mentünk le a 2. ponthoz a meredek sziklás részen csak úgy egyenesen. A 1. pont felkeresése akkor elmaradt, amit tegnap pótoltam arra jártamban. A jelszót viszont nem fogadja el valamiért. Köszönöm a rejtést, jó láda.
Ma nem jártunk Pécsen, így "csak" a 2. és 3. pontot kerestük fel (Zerind HUN és én) a "panoráma út" láda mellékvizén. Mit mondjak? Ennek az útnak egyes részeit inkább lehetne panoráma útnak nevezni. Ösvényt a behavazott lejtőn nem találtunk, így toronyiránt másztunk fel a piros háromszög ösvényről. Egyébként a többnyire havas hegyoldal annyira meredek és laza, hogy hó és avarréteg nélküli részeken is hihehetetlenül csúszós, még a kiálló kövek is csalókák, mert kifordulnak az ember talpa alól, és gurulnak lefelé (ez így van, amióta Newton ezt a rendelkezést hozta). Én magam dobtam vagy három darab legalább 8 és fél pontot érő dupla Rittbergert. Szerencsére nem a felhagyott kőfejtők sziklaperemein, azokat óvatosan jó távolról kerültük. Egy szó, mint száz, a felhagyott bányák sziklái és a kilátás rendkívül tetszett, a kalandos felkapaszkodás (hát még a le-) pedig remek élmény volt. Ha Pécsen járunk, megkeressük az első pontot is, a nehézségek 99%-át a két hegyi ládával már letudtuk.
Hétvégi kirándulásunk a légi katasztrófa alkalmából (majdnem a napján) Jakab-hegyen. 2. pontot mi a durvább útvonalon cserkésztük be, de az idő és a kedv megvolt hozzá, így nem fogott ki rajtunk a terep :)) A 3.pont már nem okozott problémát. Köszönjük a rejtést!
A multi városi pontját még szeptember 25-én, a verseny másnapján kerestem fel. Az egy könnyű találat volt. Igazából elég nehéz elképzelni, hogy azon a helyen, ahol ma toronyházak állnak, alig pár évtizede még repülőgépek szálltak le és fel. A többi pont felkeresését szándékosan a mai napra hagytam, mert a verseny alatt nem jártunk a hegy azon részein, ahol a többi pont volt. A Babás-szerkövek után még elidőztem egy kicsit a Jubileumi-keresztnél is, majd még egy darabig a turistautat követtem. Ezután irány a hegyoldal. Így utólag nagyon jó döntést hoztunk a versenyen, hogy ezt a részt kihagytuk. Még így is, hogy nem kellett sietnem, elképesztően nehéz volt haladni a sziklás, omladékos hegyoldalban. A pár kidőlt fa csak hab volt a tortán. Próbáltam nyitott szemmel járni, hátha találok egy darabot a roncsból, de hiába. Gondolom az elmúlt évtizedek alatt vagy már összeszedték őket, vagy a maradékot megette a rozsda. A "sír" - méretéből adódóan - hamar meglett. Az itteni logfüzet betelt. Speciális volta miatt nem tudtam kicserélni. Szusszantam párat, majd folytattam a mászást. Mielőtt elértem volna a siklóernyős starthelyet, egy kisebb sziklafal tövében találtam egy barlangot. Itt nagyon szépen látszik a homokkő keresztrétegzettsége is, valamint a durvább és a finomabb frakciójú üledékek elkülönülése is. A 3. pont ládája is gyorsan előkerült, bár kicsit kóvályogtam a készülék miatt. Barnival gyorsan felmértük. hogy a 8 forrás (GCJHVV) felkeresésére már nem lenne időnk, így inkább a Farkas-forrás felé indultunk tovább.
2/4
Ez a láda nagy csalódás volt, mert sokat vártunk tőle. Pozitívum, hogy a mecsek szép. De nem értjük minek kell a harmadik pont. Ahol egy vacak láda van nájlon tacskóban mázsás kővel lefedve. Az sem egyértelmű, hogy a második pont után hogyan közelítsük a harmadikat. A TUHU térképen van egy szaggatottal jelölt út, amin megközelíthetőnek látszik, de ez egy nagy átverés. Ott nincs semmiféle út! Ettől függetlenül felverekedtük magunkat nagy nehezen, de nem hagyott pozitív nyomokat bennünk ez a láda :-(
Ja, és nem érdemes az ajánlott parkolónál megállni, beton úton gyalogoltunk több kilómétert lakóházak között...
Pécsi hétvégénk második napját a Jakab-hegyen töltöttük.
Mai első ládánk volt ez, jó kis hegymászással (persze, hogy a legmeredekebb utat választottuk a két láda között), a 3. pontról szép kilátással, és új, megdöbbentő ismeretekkel. Gratulálok a rejtőnek, a láda minden szempontból szuper!
A nehezebbik 2/3-át még geoverseny alatt, az első jelszórészletet pedig most, pécsi villámlátogatásom alkalmával találtam meg.
A második ponton lévő "láda" nagyon tetszett! :)
A XXIII. Geocaching Fesztivál és Verseny közben találtuk meg két pontját, majd a verseny után Pécsen a kimaradt pontot.
A multi Mecsekben lévő pontjai közül a kanna megtalálása jelentette a legnagyobb kihivást. Óvatos megközelités, majd még óvatosabb távozás után a pécsi pont mér gyermekjáték volt.
A siklóernyős kiindulóponttól fantasztikus volt a kilátás.
Köszönjük a lehetőséget!
A multit 3-2-1 sorrendben teljesítettük.
Az első találatot (3. pont) a "koponyás" versenypont abszolválása után kerestük meg Leventével. Jó kis kapaszkodó volt!
A második pontot innen visszafelé már egyedül kerestem meg. Itt is logoltam, aztán folytattuk a versenyt.
A multi első pontját már verseny után, egy kis városi séta során találtuk meg.
Nagyon jól felépített multi! A pontok rejtése, a történet, és az erőfeszítés, amit a keresés jelent. Nem az a "drive in" típusú!
A versenyre történő "felkészülés" során nem adtam túl nagy esélyt ennek a rejtésnek. Örülök, hogy végül sikerült teljesíteni mindhárom pontját.
Köszönet a lehetőségért!
A verseny keretében sikerült a két hegyi pontot megszerezni. A LI ponttól felmásztunk a hegytetőre, s levadásztuk a ládát. Nézegettem a térképet, de mivel út a harmadik pont körül nem volt, így zerge módon közelítettük meg. A természet végzi a dolgát, hatvan évvel az eset után már csak ez a láda s az emlékezet jelzi, hogy micsoda katasztrófa történt erre, a táj megrázta magát, s begyógyult.
Sajnos olyan lassan sikerült teljesítenünk a versenyt, hogy az első városi ponthoz nem volt már időnk elugrani. Eredményhirdetés után pedig siettünk haza, hogy még szombaton hazaérjünk:(
Ha ez így elfogadható számodra, köszönjük, ha nem (ezt is jelezd légyszi), majd egyszer, valamikor, ha ismét erre járunk, megkeressük az első pontot.
A helyszíni pontokat verseny közben kerestük meg, az emléktáblát másnap. Köszönet a személyes beszámolóért, hátborzongató volt olvasni! Nem semmi lehetett ezen a terepen az életmentés...
A megtalálás hosszúra nyúlt, a 3 pontot 3 különböző napon találtuk meg.
3. pont, 2011.08.17: Orfűi kirándulásunk alkalmával bringával jártuk be a hegy tetejét. Itt útba esett a multi utolsó pontja is, de a 2. ponthoz bringával lehetetlen volt lemenni.
1. pont, 2011.09.23: Útban a kővágószőlősi versenyre megálltunk Pécsen és megkerestük az emléktáblát.
2. pont, 2011.09.24: Geoverseny közben kisebb kitérővel útba esett. Hogy micsoda hordót rejtettél ide :))
A ládaoldalak alapján ez az egyik kedvenc ládám. Tetszik, hogy egy olyan személy meséli el a történteket, aki átélte azt. Köszönjük a rejtést.
A "könnyebbik" úton, a Petőcpuszta előtti elágazástól indultunk. Felfelé még nem volt semmi gond. A 3. ponton a láda könnyű találat. Elidőztünk itt egy kicsit, elfogyasztottuk az elemózsiánkat és gyönyörködtünk a látványban. A siklóernyős indulóhelytől aztán lefelé indultunk, de sajnos nem találtuk meg az ösvényt, ami a P3 turistaúthoz vezet. Így aztán 60 éves szüleimmel, és 4 éves lányunkkal toronyiránt vettük célba a második pontot. Hát nem volt könnyű, de végül is sikerült megúsznunk ép bőrrel a kalandot. A turistaúton visszafelé már jókat beszélgettünk a félig állva, félig fenéken csúszva megtett, adrenalin fokozó szakaszról.
Köszönjük a rejtést.
Mecseki nyaralásunk során. Nagyon kiváncsi voltam a helyszínre a leírás alapján, szerintem nagyon jól összeállított ládáról van szó. Egy túrába fűztük az összes pontot, de nem sorrendben, hanem visszafelé kerestük meg és beiktattuk közben a többi jakabhegyi ládát is. A kőbányánál megszenvedtünk a tereppel. Alulról érkeztünk a Babás szerkövek felől így kemény kis kaptató volt a kövek között, bár lefelé már találtunk ösvényt is. A láda itt is könnyen meglett. Az első pontnál résen kell lenni, közel van egy másik pont is. Köszi!
Hosszabb ideje hiányzó láda, ma végre felkerestem. Hát jól elírtam a koo-t a telefonba, és lentről a felől először a 3. pontra startoltam, úgy kellett visszamászni vagy 150 métert lefelé a kőrakáshoz. Na de így legalább kalandos lett. És találtam szarvasbogarat is.
A virtuális pontot már tavaly lefotóztam.
[:400:]
Hopp, ide is elértünk, 00. ládám \o/ :D A multi méltó volt hozzá, tetszett a túra :)
(bár a harmadik pontját csak hétfőn találtuk meg... na mindegy, jó lesz így is...)
Palkonyára,a pünkösdi hosszú hétvégére menet ládázgattunk egyet ,ezzel is színesítve a programot.A nap 6/4. találata.
Élmény volt,jó multi,nem az a kifejezett drive-in!Köszi a rejtést!
Babás szerkövekhez kirándultunk, közben útba ejtettük ezt a ládát. A sziklás hegyoldalban toronyiránt indultunk a ládák keresésére. Nem volt egyszerű a hegy megmászása.
Céges tréningként aposztrofált kirándulás, 13 fős csapattal caplattunk a Mecsekben, a hegyrefelt kevesen élvezték, az erdőben gyaloglást, a levelek susogását és a mellettünk elnyargaló őz látványát azonban mindenki. Sajnáltam, hogy a hegyen nem találtunk emlékművet erről a balesetről. A kilátás szép volt.
Megtaláltuk!
A 2-es pontot, még ha ott is volt a pontos helyszín, egy picit lehetett volna közelebb a túrista úthoz. Minket nem zavart, de nem csak huszonévesek játszák ezt a játékot.
A 3-as ponttól nagyon szép a kilátás!
Nagyon jól összerakott multi! Szabályos sorrendben haladtam végig a pontokon, külön piros pont a 2-es rejtekhez. Nem bántam a meredek hegyoldalt, kell ennyi sport:)! Ja és külön grat a személyes hangvételű weblaphoz.
A kolostorromoktól először a 3. ponthoz mentem. Ez igen könnyű volt, mert találtam a kék háromszögről elágazó földutat, melyen kényelmesen lehetett haladni. Igaz, hogy az utolsó métereken kissé fennakadt a szoknyám a szederindákon, ám sikerrel lehámoztam magam.
A második pont útvonalával nem villognék, legyen elég annyi, hogy sajátságos választás volt, és köze nem volt a mások által bejárthoz...
Azonban szerencsésen túléltem, habár voltak pillanatok, mikor kétségeim támadtak efelől.
Visszafelé is a Jakab-hegyen át mentem le az Éger-völgybe, és közben tömérdek kirándulóval találkoztam.
Óriási szerencsémre végig nagyszerű idő volt.
Megtaláltuk! 20 km-es Jakab-hegyi ládavadász túra keretében kerestük fel ezen láda 2. és 3. pontját is. A pécsi virtuális már több, mint egy éve megvolt. A túra végén jutottunk már el ide és lentről felfelé kellett másznunk egy kis ösvényen, úgyhogy eléggé küzdöttünk az életben maradásért, de legyűrtük. Köszönjük a rejtést és az érdekes honlapot.
Azoknak ajánlom ezt a ládát,akinek nem fontos,hogy élményt is adjon a túra.Szépek a közbeeső szerkövek,a Sas-fészek,érdekes az első és a második pont helye,de szükségtelennek éreztük a harmadik pontot,főleg ilyen nagy kerűlő megtétetésével.A szerkövek után ez a látvány már nem akkora élmény,a köveket pedig senkisem hagyja ki,gondolom.
Hegymászás közben néha megpihentünk, néha vargányát és köveket szedtünk. Érdemes volt feljönni, a 2. pont rejtekhelye, és "ládája" különösen tetszett.
Zsongor-kő és Babás szerkövek látványvilága mellett is érdemes felmászni ide és körbenézni, mi 9 évessel simán feljöttünk Kővágószőllősről. GPS track
Mecsek környéki hiánypótló ládázás keretében levadászott ládikó. Nagyon jó a téma és nagyon jók a pontok. Már csak arra vagyok kiváncsi, hogy a repülő tényleg pont ott zuhant e le? És gábor hogy a fenébe találta meg a helyet? Vagy a láda helye csak nagyjából mutatja a helyszínt? Talán jobb ha nem is tudom meg :) Köszönet érte.
Ez egy különleges cache, megrendítő a története, gyönyörű a helyszíne a Jakabhegyen. Köszönjük a gondos és nagyon érdekes leírást, a nagyapai emlékek megosztását.
A 2. pont rejtése nagyon tetszett.
A 3. "fa tövében ládát" a cache-be fektetett összenergiához képest fantáziátlannak találom.
Nekünk az 1. pont maradt utoljára. Örülök, hogy felhívtad a figyelmünket erre a míves kivitelű emléktáblára. Meglepő, hogy a szerencsétlenségben elhunyt egyszem utas neve nem szerepel rajta.
Ezek a repülős kessek bejövősek:) Tetszett nagyon, azt mondjuk sajnálom, hogy a helyszínen nincs valamiféle emlékmű. Egyébként kerékpárral indultam a keresésére, amit egy fához kikötöttem, majd tovább gyalog, a kőbánya kicsit veszélyes volt, de nem volt vészes:) már majdnem feladtam mire megtaláltam, a 3.dik rész könnyű volt, de csak hosszúnadrágban ajánlom!
Az elso nap Orfurol indult a tura, en a kutyam es 3 lelkes civil. 25 km, plusz 1060 meter szint lett a vegeredmeny.
Ket nappal kesobb mentem be Pecsre az elso pontert.
Mecseki nyaralás harmadik napján.
Erikával és Mukival a Jakab-hegy csodáit fedeztük fel, lefelé pedig ezt a multit jártuk végig. A harmadik ponttal kezdtük. Péter átverekedte magát a szederindákon, mi inkább megkerültük a dzsungelt. A második pont nagyon tetszett, bár nem volt egyszerű leereszkedni hozzá. Nagyon szép a hegy. A láda nagyon tetszett!
Innen továbbereszkedtünk a jelzett útig, aztán Kővágószőllősről autóval mentünk a jelszó első részletéért. Sajnos a környéke teljesen fel van túrva, így nagyot kellett sétálni hozzá.
Nem szándékoztunk Pécsen sokat időzni, de sajnos Mihály IC-je 1 1/4 órát késett, így megvártuk. Közben maradt idő még egy pécsi ládára is.
Köszönjük a rejtést és a történetet!
Mackka & Péter
65 km-nyi gyalogos-kerékpáros kínlódás 1600 m emelkedéssel a Pécs - Kővágószőlős - Zsebedomb - Pécs - Gyükés - Pécs útvonalon 8 ládával. Igazából ez a terep nem hozott kerékpár edzést, de a Mecsek megérte a szenvedést.
A láda 1. pontját még GCROVI megközelítése során olvastam le. Kővágószőlőst a -ön hagytam el, kegyetlen meredek úton. Aztán jött a és a . Kb. 100 m lehetett hátra, amikor már olyan keskeny és meredek volt az út, hogy elrejtettem a bicót. A 2. és 3. pont simán meglettek. Szép volt a kilátás a siklóernyős indítópontról.
Visszaereszkedtem a kerékpárhoz, majd a -ön folytattam az utat GCVIII felé.
Az első pontját már egy ideje megkerestük, most végre eljutottunk a többihez is. Szép ugyanakkor szomorú helyen jártunk, így utólag olvasva a történetet méginkább...
Egyik legjobb ládám, a koncepció nagyon jó, a multi is remek ötlet, a hely meg adott volt hozzá, ami történetesen kiváló túrázós terep. Először biciklivel terveztük, utólag nem bánom, hogy a gyaloglásnál maradtunk.
[wapon beküldött szöveg] tegnap a pálos kolostor, és a szerkövek mellett még felküzdöttem magam a sárkányrepülős starthoz, nem semmi bokaficamítós ösvény volt
Másodszori próbálkozás a helyszínen - ezúttal világosban. A tartály így azonnal meglett, pont ott, ahol már voltam is, csak gyakorlatilag nulla fényben.
Annyira lenyűgözött az edény technikája, hogy a jelszót elfelejtettem megnézni. Utána még a bányához is felmásztam.
Mivel nem tudom, harmadszor mikor lesz kedvem megmászni a meredek oldalt, kérem inkább a megtalálás elfogadását. :-)
Fordított sorrendben szedtük a pontjait, fentről lefelé. Nem rossz kis multi! A nemzeti parkos tábla előtt támasztottuk le a járgányt az utolsó teleknél (2. pont), miután még fentről leszedtük a forrásos multi pontjaival egyetemben - a csodás kilátást nyújtó - első pontot. Megdolgoztunk a ládáért, mert jól eltértünk ("rövidítettünk") a turista útról, hát meg is lett az eredménye. A vége igen kellemetlen oldalazásba váltott át a meredek domboldalon. Lefelé már a helyes úton mentünk. Síremléket keresünk, de aztán leesett, hogy "sírkő" alakú szikláról van szó. Mindegy, mert a koordináta igen pontos volt, a doboz meg méretes ahhoz, hogy ne találjuk meg. A virtuális pontot (1. pont) együtt teljesítettük a pécsi reptér multi virtuális pontjával. Kösz a kis túráért!
A siklóernyős starthelyhez körbe, ismert turistaúton mentünk fel. Az addig szép fényeket a gerincen baljós köd váltotta. Jártam már itt trackelni, talán még az utat is én rajzoltam anno a tuhura. Most nem volt annyira jó a kilátás, de látványosan hömpölygött a gerincen átbukó pára, felhő.
Nem jó ötlet mázsás követ tenni egy műanyag dobozra, az lenne csoda, ha nem lenne eltörve. Néhány deci vizet kiöntöttem, a naplófüzet a zárt zacsiban viszonylag jól van.
A sötétedés ellenére megpróbáltuk a katasztrófa helyszínén is megkeresni a ládát, de aztán a fény és a kedv is elfogyott, feladtuk, pedig métereken belül voltunk - úgyis meg kell nézni világosban, majd visszajövünk.
Egy 580-lovas döggel(RS6) és Herzcig Norberttel való száguldozás után... 200al a remeteréttől:) - videó később:))))
Leparkoltunk a kijelölt parkolónál, aztán szinte toronyiránt.. hát tényleg nem lehet gyorsan letudni. A csúszós avar és a kövek sokszor megtréfáltak.
A második ponton a láda iszonyat nagy! Ötletes megoldás.
Kicsit megpihentünk, aztán toronyiránt fel a tetőre. Gyönyörű időnk volt, fantasztikus kilátás!
Sajnos a főláda teteje összetörött, és pont nem volt nálunk csereláda.
Közös ládázás KL-ékkel, Tibióbudáékkal. Az első pont még tegnap, egy másik multi közelében lett meg. Ma pedig a másik kettő került felkutatásra a mecseki túra során. A 2. és 3. pont között a rövidebb utat választottuk, nem fáztunk felfelé... Köszi a rejtést!
Mivel a Jakab-hegy egyik kedvenc célpontunk, így megjelenése óta szemezünk a ládával. Ma végre napsütéses délután várt minket, tehát kocsiba pattantunk, és meg sem álltunk Kővágószőlősig (ahol vasárnap a másik láda miatt már megjelentünk egyszer). De a szokásos útvonal helyett továbbmentünk, és a kocsit Petőc-puszta előtt lerakva, a turistautak.hu által is jelölt földúton közelítettük meg a hegyet, tehát fordított sorrendben kezdtük meg a multi levadászását. Eleinte csodálatos napfény fogadott minket, majd a kilátóponthoz érve már erősen beborult.
Ezen a részen még nem jártunk korábban, nagyon hangulatos úton jutottunk fel a hegyre, élveztük. A ládát ahogy megtaláltuk (viszonylag sokat kutattuk érte az erdőt), egyből megjelentek a siklóernyősök, de a jelek szerint nem volt olyan tuti a széljárás. Pár képet azért sikerült róluk csinálni. Innét a Sasfészek érintésével jutottunk le a szerkövekig. Szintén pazar környék. A második láda megközelítésével azonban akadtak gondok: nézzük a GPS-t - kb. 70 méter jobbra. Jobbra? De hát ez a domboldal! Igen, jobbra. De hát ez egy meredek domboldal! Szóval hajrá, irány felfelé. Értem én, hogy konkrétan ott történt a baleset, de csak ezért felmászni odáig (20 méterrel lejjebb is elhiszem, hogy ott történt)... A láda amúgy ötletes kreálmány. Bregő megvárt odalent, és kb. 2-3 méteren múlt, hogy nem kapott a kőhullásból, amit nekem sikerült előidéznem azzal, hogy olyan kőre léptem, ami nem volt beékelődve a földbe. Csak óvatosan! Az uránvárosi pont pedig már könnyen és gyorsan meglett.
Aktuális hírek: a multi teljes jakab-hegyi útvonalán óriási őzláb gombák várják az ínyenceket! Persze ne felejtsétek elvinni bevizsgáltatni, nem érdemes kockáztatni! A pécsi piacokon ingyen megvizsgálja a gombaszakértő, pár percet megér a biztonság.
A két láda között utat nem találtunk ezért toronyiránt mentünk. A nagymama pár méter után feladta, és elindult lefelé. Mire megtaláltuk a ládát a mama is ott volt a hegy tetején. Kiderült, hogy eltévedt és még most se érti hogy került oda. A lefelé úton többször elgurultunk, de végül szerencsésen, tele élményekkel leértünk.
Történelmi érdeklődésemen belül bizonyos korszakok és a helytörténet kitüntetettek, ez a láda mindkét halmazba beletartozik, nagyon tetszett! Az első pont környékén sokat járok, nem volt ismeretlen, az emlékmű felkeresésekor olvastam a jelszót (emiatt úgy gondolom, kissé üti ez a rejtés a soványka pogányi ládát). Itt máris akad egy apró történelmi rejtély: az 1996-ban avatott emléktáblán nem szerepel az utas neve, és a Tardosi név helyett pedig Tandary szerepel, vajon miért?
A másik két pontot a GCJHVV ládától hazafelé kerestük fel, így először a siklóernyős starthely eddig ismeretlen helyszínéről tekingettünk lefelé, aminél ugyan magasabb fekszik a kolostorromnál lévő kilátó, de a kilátás élvezetesebb. Fentről, a második ponthoz körbe mentünk, a turistautakon, lévén természetvédelmi területen járunk, ezt jó lenne hangsúlyozni a ládaoldalon is! A P3 jelzésről az említett szekérút a rejtekhez az elején járhatatlan a kidőlt fák és a szeder miatt. A láda igényesen kivitelezett, a megtaláláshoz jól jött a "kőkereszt", eleget szenvedtem ma már a gyenge műholdjelek miatt... Nem tudtam eddig, hogy itt történt a baleset, és azt sem, hogy valaha itt is "vágták" a követ a szőlősiek. A lejegyzett családi történet igazi érték, örömmel olvastam, nagyszerű, hogy ez közkincs lett! Ebből is látszik, azok az értékes és jó ládák, amelyeknél a helyszínhez személyesen is kötődik a rejtő.
A sorrend adott volt: a városi pont már megjelenés után, a másik közeli ponttal együtt megvolt, így most a két "terepi" pontot kellett beszedni.
Az egyszerűség kedvéért Bütyökkel úgy döntöttünk, hogy fentről lefelé szeretnénk a sziklafalon mászni.
Felfelé a gcjhvv legdélebbi pontjától indultunk, a starthely elég hamar meglett, a láda szintúgy. Innen jött a nehezebb, bevállalósabb szakasz. Az út nagy részét kapaszkodva vagy csúszva tettük meg, a két kőbánya között S vagy inkább Z alakokban haladva. Mikor a régi szerkérút egy darabja meglett, a "sírkő" már hamar adta magát. Nagyon ötletes a tejeskanna, a kupakon lógó tollal.
Innen, mivel nem volt kedvünk visszamászni, legyalogoltunk a turistaútra, majd a P3-P4 útvonalon a betonút kereszteződéséig. Innen a szerpentinen indultunk vissza az autó felé, majd amikor hallottuk, hogy jön egy autó, kiálltunk stoppolni az út szélére. Szerencsénk volt, egy kedves fiatalember jött (akiről kiderült, hogy egész közel lakunk egymáshoz...) és vett fel minket, így megspórolva nekünk kb. 2km aszfalton gyaloglást. Köszönjük!
A történet érdekes, a helyszínen több üvegszilánkot is találtunk, bár inkább sörösüvegből származhattak, mint a repülőből... már nyoma sincs az egykori szerencsétlenségnek.
Szégyen, hogy 50 évig titokban kellett tartani a dolgot.
Hát majdnem katasztrófa lett nekünk is. Felűlről közelítettünk a források ládáinak begyűjtése közben. Egyik fától a másikig rohangásztunk, csúszott a lábunk alatt minden. A ládaötlet remek. Nem másztunk viszza a dombon, inkább elmentünk megkeresni Fairy ottfelejtett első megtalálónak járó ajándékát. Jó nagyot kerültünk, egy szerencsés stoppolás jól jött, hogy visszajussunk az autóhoz, mert már nagyon fájt a lábam. Jó helyszín, érdekes történet, remek rejtés. Kösz.
Egy új emberkét vezettem be a geocaching játékba. Reggel fél9kor indultunk busszal Kővágószőlősre. A Nyugat-Mecseket már jópárszor megmásztam, de ezen az útvonalon előszőr indultam el. Rendesen megizzadtunk mire felértünk a bánya vonaláig. A gyenge GPSjel miatt kicsit bolyongtam, de aztán kb 20 mről megpillantottam a "sírkövet" és onnan már egyszerű volt. A második izzasztó után a kifutópályán már hamar meglett a láda. A tetőről meg indultunk tovább H.Gábor következő multija felé.
A városi részt csak 24én kerestem noha két évig ott laktam tőle nem is messze és a buszból szinte naponta néztem az emlékművet, de addig sosem jutottam el, hogy utána is olvassak, hogy minek okán van ott.
Én nem is tudom mit írhatnék ehhez a ládához.
Elég jó terepjáró képességgel rendelkezünk, de az első ládánál a függőleges kőtenger az nem semmi. Néha az volt az érzésem, hogy a következő síremléket nekem állítják ott a hegyoldalban. Fölfelé kicsit kaparós, lassú (olyan vízforralós). Lefelé gyorsabb, rátelepedsz egy jópofa kőre és lecsúszol. Ha szerencséd van korrigálni is tudsz egy darabig, vagy bízol a vak véletlenbe hiszen minden megáll valahol. Vagy így vagy úgy.
A második ládáról inkább nem beszélnék, mert az ciki ránk nézve.
Minden esetre köszönjük a harmadik megtalálónak járó, jól megérdemelt(?) jutalmat.
És itt jegyezném meg, hogy egy ilyen "Óriás fa szú"-val az erdő mélyén találkozni nem mindennapi élmény.
Köszönjük a rejtést Jevica, Gyuszi.
Mivel Gábor volt olyan rendes, hogy azon az egy hétvégén tegye ki a ládákat, mikor mi nem vagyunk elérhetőek maradt a vasárnapi ládázás.
Mi már az esélytelenek nyugalmával láttunk neki az új pontok felkeresésének. Szokás szerint a nehezebb utat választottuk. Kővágószőlős felöl egyenes fel a hegyoldalba. Nekünk túl egyszerű lenne túrista utakon közlekedni. Na ha valaki ezt szeretné utánunk csinálni, az jól fontolja meg. Lehetőleg ne egymás mögött haladjatok, mert az elöl mászó idönként kőlavinákat indít el, ami igen veszélyes lehet az alatta közlekedőkre. Az első pont csak egy kicsit volt nehéz, számunkra nem volt egyértelmű mit is kell sirkő alatt érteni, de a megfelelő szemszögből már egyértelmű volt. Meglepve tapasztaltuk, hogy miénk a második hely, bár így utólag a terepet elnézve nem olyan nagy csoda. Az első ponton állva két dolog keserített csak el minket: az egyik, hogy a megérdemelt jutalmunk 900 m távolságban található, a másik, hogy még mindig 300 m-t kell felfelé másznunk a kőrengetegben. Óvatosan mozogjatok a köveken, nekem majdnem sikerült a bányában landolnom, mert egyszercsak elindult velem lefelé egy kőlavina. Megéri kapaszkodni minden útbaeső fába és ágba!
A második pontnál gyönyörű a kilátás, de mégjobb a megkönnyebbülés érzése, hogy végre feljutottunk. Lefelé nem vállaltuk be a terepet, kerestünk egy biztonságosabbnak látszó földesutat. Várt még az ajándékunk is, ami sokkal könnyebben meglett. Arra azért kiváncsiak lennénk, hogy sikerült szegény tapló alá bepréselni.
Éppen az úticsomagot hoztam be a kocsiból az egész napos ládahelyszín-felmérés, trekkelés és műemlék-vadászat után, amikor sms jött. A tegnapi lustálkodás helyett most azonnal kocsiba pattantam: irány nyugat! Kővágószőlősre érve Bogee érdeklődött telefonon, hogy dolgozom-e :-) Persze, egy piros egyesen. Megnyugtatott, hogy nem kell sietnem - ők éppen esküvőn vannak. Ettől az információtól azért nem fordultam vissza :-D
Az ajánlott parkolón 'kicsit' túlmentem, majd (már gyalog) jó nagy ívben, felülről közelítettem meg az első pontot. A rejtés egyértelmű volt - csak a palackban talált sárga papír nem, amin elöl valami koordináta-félét, hátul meg 'gyökér!' feliratot találtam. Gondoltam magamban: milyen vicces ez a rejtő... Késedelem nélkül kapaszkodtam felfelé majd nyugatra haladtam szintben. Közben intenzív autó-hangok hallatszottak a hegy túlsó oldaláról.
A végláda is könnyen megadta magát. Rászántam 15 másodpercet egy éjszakai fotóra a remek kilátópontól és lefelé vettem az irányt, mivel újabb sms érkezett: új láda - ezúttal a pogányi reptéren. Alig mentem lefelé párszáz métert (majdnem ugyanannyi szinttel) az egykori kőbányákat felülről kerülgetve, amikor (Jevica és) Gyuszi érdeklődött, hogy tervezem-e a legújabb ládát is mára. Kicsit mellébeszéltem - hátha akkor nem indul el Pogányba, de kiderült, hogy így sem: már onnan hívott :-DDD A rejtővel volt szerencsém megbeszélni az út nehézségeit és rádöbbeni az ostobaságomra.
- A piát is megtaláltad? Azt nagyon szemét módon elrejtettük.
- Persze, ott volt a 'sírkőnél'.
- Nem a palackot, hanem az elsőnek járó jutalompiát.
- Miért az is van?
... és itt fény gyúlt a sötétben (mármint a sötét agyamban): ja, a sárga cetli a koordinátával... De ez a pia már ott alszik :-D
Az autóhoz visszaérve a gyűlölt szeder némi pusztításával egybekötött Y-forduló után a másik új, kirándulós láda parkolója felé vettem az irányt, akkor még nem is sejtve, hogy mi vár ott rám...