Elhelyezés időpontja: 2009.05.31 11:00
Megjelenés időpontja: 2007.07.04 20:50
Utolsó lényeges változás: 2011.03.04 16:55
Utolsó változás: 2022.01.19 15:52
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Gyombi
Ládagazda: Jaksi74 Nehézség / Terep: 2.0 / 3.5
Megtalálások száma: 129 + 2 sikertelen + 4 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.1 megtalálás hetente
WAP:
Bagoly-kőnél, két szikla közötti hasadékban, talajszinten.
A láda két fő látnivalóhoz hív:
a bravúros és meghökkentő technikai megoldásokkal tarkított gyimesi hegyi vasútvonal, mely a festői szépségű Gyimesi-völgyben található, amire szintén remek kilátás nyílik a ládától.
Ezen a ponton N 46° 32,018' E 25° 57,177' 894 m [GCGYVI+Temető] található az első és második világégésben szülőföldjét védő gyimesi katonák sírja a katonai temetőben, mindenképp érdemes az ösvényen erre is eljönni.
A láda (műanyag konyhai doboz, kb. 13x13x7cm) helye egy harcban sosem használt bunkerrendszernél található, melynek nyomai egyértelműen láthatók. Óvatosan közlekedjetek a romok között, mert néhány helyen veszélyes kiállók találhatók!
Remek olvasmányt kínál Sebő Ödön: A halálraítélt zászlóalj című könyve, mely részletesen és élvezetesen írja le a gyimesi harcok részleteit a második világháborúban.
Ládatörténelem:
UzBencétől kaptam gondozásra a ládát 2008. május 25-én.
Helga09 újrarejtette, ám az is eltűnt.
A gyimesi (vagy csíkgyimesi) vasút megépítésével a Keleti-Kárpátok első vasúti összeköttetése jött létre Erdély és Moldva között. Megépítésére a Monarchia és a román állam közötti megállapodás alapján került sor. A Csíkszereda-Madéfalva-Gyimesbükk vonalból később ágaztatták le a Gyergyószentmiklós-Maroshévíz ágat (így lett teljes a "székely körvasút"; ez önmagában is látványos vonalvezetésű.
A vasút Madéfalvánál fordul el kelet felé, rendkívül kanyargós pályán, Csíkszentmihály, Lóvész érintésével kapaszkodik fel a Csíki havasok gerince alá. A Kárpátok gerincét alagúton töri át, majd Görbepatakán kezd el ereszkedni. Gyimesfelsőloknál befordul a Tatros völgyébe, és ezt követi Gyimesbükkig, az egykori határállomásig, majd tovább Palánkára - Moldva felé.
"A Csíkszereda-Gyimesbükk vasútvonal építése 1895 őszén kezdődött, s hihetetlen gyorsan, két év alatt be is fejeződött: 1897. október 18-án átadták a forgalomnak. Különös figyelmet érdemel három jelentős műtárgya. Az első a Karakó-patak völgyhídja, mely 226 méter hosszú, és 64 méter magasságban két hatalmas kőpillérre támaszkodva három hídmezővel - kétoldalt kis falazott "rávezető" viaduktokkal - épült. Ez a műtárgy a 19. századi magyar vasútihíd-építés egyik csúcsteljesítménye. Középső, acélrácsos tartója 102 méter fesztávolságú. Másutt is épített a MÁV ilyen méretű hidakat, de a Duna-hídjainktól eltérően ez magashegységben, nehezen megközelíthető terepen valósult meg. Ferdén rétegződött altalajra támaszkodó kőpilléreihez a környező kőbányákból nem tudtak alkalmas építőkövet nyerni, miért is 25, illetve 40 km távolságból, szekéren kellett több ezer m3 követ a Hargitáról illetve a Tarhavasról a helyszínre fuvarozni.... A második jelentős műtárgy a lóvészi állomást követi, ez a 112 m hosszú Ladók-viadukt. Karcsú pillérek közé feszülő hét falazott íve 30 méterrel a völgy felett még mindig emelkedőben vezeti a vasutat... A harmadik jelentős műtárgy az 1223 m hosszú lóvészi alagút építése volt, melyet teljes hosszában kifalaztak, amihez ismét mintegy 5000 m3 faragott kőre volt szükség. Az 1895 őszén megkezdett alagútépítés egy évet vett igénybe. Az alagútban van a vonal legmagasabb pontja, 1012 méterrel tengerszint felett. Az Olt és a Tatros vízválasztóját átlépve a vasút már a 688 méteren fekvő Gyímesbükk felé lejt.
Ebből a Sepsiszentgyörgyről induló, a Kárpátokat átszelő vonalból ágaztatták ki később Madéfalvánál az ún. "székely körvasutat". A Madéfalvától számított hegyi vonal hossza 40 km. Induló állomásának mégis inkább Csíkszeredát tekintik. A 25 ezrelékes emelkedővel-lejtővel épült, egyvágányos vonal hosszának közel fele ívben fekszik, ami önmagában utal a terepnehézségekre. Az említett műtárgyakon kívül további alagutakra és hidakra is szükség volt. Nevezetes közöttük a Utusaly-híd, a Bánya-híd és a Tatros-híd. Két kilométerrel Gyimesbükk után, újabb hárommezős Tatros-hidat követően, az egykori Rákóczi-vár tövében és annak lépcsőzetéhez simulva hagyta el a vasút az országot: a Galac felé vezető vonalon az első román állomás Palanca volt...
Gyimesbükk hatalmas állomásépületét a MÁV magasépítési osztályának főépítésze, Pfaff Ferenc és munkatársainak tervei szerint építették. A MÁV az 1900-as századforduló esztendeiben számtalan magyar város állomásépületét emelte a városi középület rangos szintjére. Új épülettel Cegléden, Miskolcon, Zágrábban, Fiuméban, Temesvárott, Kolozsváron, Szolnokon, Pécsett és Debrecenben, átépítésekkel Győrött, Nyíregyházán és Szegeden... Ezekhez a városi épületekhez nívóban igazodó épületet emeltek a viszonylag ritkán lakott Kárpátokban Gyimesbükkön is, hangsúlyozva ezzel a határállomás jelentőségét, hiszen a beutazó idegen itt nyerte első benyomását az országról. S a vasútüzem és a vámkezelés miatt egyaránt valóban nagy épületre volt szükség. A 34 ablaktengelyes, 100 méternél is hosszabb, két markáns rizalittal jól tagolt épülettömb Pfaff Ferenc egyik legsikerültebb alkotása. "Madéfalvától Gyimesbükkig a vasútépítés előtt egy községben sem volt többszintes épület, ugyanúgy a téglából épített vagy cseréppel fedett házak is nagyon-nagyon ritkák voltak". Valóban - és ez nemcsak a Kárpátokban, sokkal inkább az építőanyag-választék tekintetében nehezebb helyzetben levő Alföldre is vonatkozik - a vasútépítés építészeti kultúrát is terjesztett. Épületeivel és műtárgyaival egyaránt." (Forrás: Bilibók Ágoston: A Csíkszereda-Gyimesbükk vasútvonal története. Kiadta a Pogány-Havas. Havas Kistérségi Társulás, Csíkszereda 2005)
(Kiegészítés 2008.májusában: Pünkösd vasárnapján avatták fel a magyarországi kezdeményezés és gyűjtés eredményeként újjáépített egykori utolsó magyar vasúti őrházat Gyimesbükkön, a Rákóczi vár alatt; itt rendezték be Bilibók Ágoston vasúttörténeti kiállítását, amely eddig - sajnos gyakorlatilag látogathatatlanul - a gyimesbükki vasútállomás épületében volt; és a kiállítás-őrház felügyeletével pedig magát az egykori vasúti tisztet bízták meg. Kihagyhatatlan élmény!)
A Madéfalva-Gyimesfelsőlok szakaszon 5 völgyhíd létesült. A Karakó- és a Ladók-viaduktok még az erdélyi oldalon, az utusalji, a bányavölgyi és a Tatros feletti viaduktok már a gyimesi oldalon vannak. Közülük a legismertebb a Tatros és a vele párhuzamosan futó 12A műút felett átívelő, ezt minden utazó látja. A másik négyet inkább csak a helybéliek, illetve azok, akik a vonaton utaznak, és figyelnek is rá. Az egykori virtuális és az azóta rejtett valódi ládák "helyszíne" a bányavölgyi völgyhíd.
A völgyhidakat az első és a második világháború során is felrobbantották. A legszembetűnőbb maradvány a Tatros-völgyhíd egykori pillérének hatalmas betontömbje, ennek egyik sarka ugyanis még a műút szelvényébe is belelóg, a figyelmetlenebb busz- vagy teherautóvezetőkre nézve nagyon veszélyes. A láda helyszínéhez közeledve jól látszik, hogy a mai bányavölgyi völgyhíd mellett szorosan ott állnak az előző, felrobbantott híd pillérei.
Jelenleg 5 személyszállító vonatpár közlekedik a Csíkszereda-Gyimesbükk vonalszakaszon (menetidő kb. másfél óra), de ezek közül csak 3 áll meg minden megállóban. A Gyimesekben pihenők szánjanak rá egy napot, és vonatozzanak el Csíkszeredába és vissza. Olyan helyeket láthatnak, ahová a mezei Erdély-látogató talán soha nem jut el, mert autóval nem vállalja a "helyi jelentőségű" utakat a havasok belseje felé, gyalog pedig csak a legelszántabbak mennek fel.
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
+
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Nem találtuk meg, neki vágtunk a dombnak de nagyon csúszott a talaj, kavicsos volt nagyon...
A táj az gyönyörű volt onnan is ameddig eljutottun ???? [Geoládák v4.0.3]
A logban említett és közölt temető koordináták körül nem találtunk semmit, csak tehén lepényeket. A dombot megmásztuk és az összerombolt bunkert is megtaláltuk. Nagyon soká kerestük a dobozt, én már feladtam, de a lányom végül megtalálta. Be volt a doboz mohosodva, és azért nem ismertük fel. A bunkernél keresgélve egy rókát is kiugrasztottunk a sziklák közül. Lefelé a teheneket kerülgettük, és egy nyulacskát is felriasztottunk. Nagyon elfáradtam, mert az előző napi Nagysomlyó még bennem volt. Szép volt a kilátás felülről, megérte felmenni.
Köszönöm a rejtést! Megtaláltam. Igaz toronyiránt fel a köves részén. Kicsi "halálfélelem", mikor lenéztem. Nem a kijelölt úton felérve. Szórakozottságomból adódóan a jelszót elfelejtettem, bár a kövek alatt meglelve és bepecsételve a kiskönyvet rejtettem vissza. A lefelé menet a kerítés mentén könnyebb volt. Kérem a képek alapján elfogadni a logolást és a találatot.
Csíki barangolásból 3/3. Már csak vasúti szempontból is nagyon csodás hely. Kb. 2 órát fotóztam innen-onnan, jött gép, illetve egy vonat is. A melegben sem volt nagyon vészes felcaplatni a ládához. Aztán nyilván előbb a .com-os került a kezembe, a .hu-s egy kicsit hátrébb lapul. A katonatemető eltűnt.
A faluban levö egyik utcában megálltunk és egyenesen neki a hegynek,ott ahol
a legmerdekebb. A leirást nem olvastuk el figyelmesen. Ezt a megoldást senkinek
sem ajánlom.A hegy közepén már szinte nincs miben kapaszkodni és nagyon
meredek. Visszafelé még nehezebb igy inkább a felfele utat válsztottuk.
Ha szembe állunk a heggyel akkor a jobb kéz fele vezetö ösvényt válasszuk, mégha
szemlátomást az ellenkezö irányba is vezet.Ez a hátoldal felé fog vinni, és ott
már fütyörészve fel lehet jutni. Erre csak mi is akkor jöttünk rá, amikor lefelé
indultunk.
Megvan, köszi!
Először toronyiránt indultunk meg, de kis idő után beláttuk, hogy ez így nem lesz jó, tehát elmentünk jobbra egy kerülőösvényen, végül ez vezetett minket fel. Fent egyikünk talált egy dobozt, már örültünk, de rá kellett jöjjünk, hogy ez egy .com-os doboz. Az eső közelített, sőt már csepegett is, mikor végre (véletlenül) megtaláltuk a jó dobozt :)
Köszi, hogy ide felhívtál :)
Köszi, Gyimestől idáig gyalog. Négy zuhé kapott el minket. De itt végre újra napos. Felfelé lovakon es teheneken át vezetett az út, ami jól fel is ázott. De szuper hely!!!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.2y]
Lentről nem látszik a cél, a Bagoly-kő, csak mikor már majdnem felérünk. Nem nagyon esett jól a déli 30 fokos melegben a felmászás, de megérte a kilátásért.
Megtaláltuk, nagyon szép hely. Köszönjük a rejtést!
A katonai temetőnek sajnos már a nyomait is alig lehet felfedezni. Az "ösvény további két pontját érdemes követni" leírás kicsit félrevezető, mert onnan (a katonai temetőtől) csak toronyiránt lehetne megközelíteni (de úgy életveszélyes :) ). Nem egyértelmű, hogy vissza kell menni az ösvény kezdetéig, és onnan indulni a másik irányba.
Remek hely, gyönyörű kilátás.
Köszönöm a Rejtőnek ezt a ládát. Ha ez nem lett volna, bizonyára nem jutok el ide és nem csodálom meg ezt a fantasztikus helyet.
Kicsit bátortalanul indultam neki, ugyanis elkezdett esni az eső, de nem adtam fel, bízva az időjósokban, akik napsütést is ígértek. Sajnos az időjárás nem kedvezett, de mire leértem azért legalább az eső elállt.
A viaduktokat sikerült felülről is megnéznem, bár néha kicsit aggódtam magamért kézben az esernyővel.
A katonai sírokat is megnéztem, ill. megnéztem volna...
Nagyszerű hely, mégegyszer köszönöm.
Megérte felkaptatni a Bagoly-kőre. A szemerkélő hódara ellenére remek kilátás volt. A bunkerrendszer oldalában még a lőrések is kivehetők néhol. Egyébként a láda remek állapotban került elő. Köszönjük!
Úz völgyi megemlékezés után kerestem. Bementem a fűrészüzemnél más utat nem láttam de nem tudtam tovább menni a domboldalba. Köszi szépen a lehetőséget.
26/20. A 2016. évi erdélyi geotúra csapat tagjaként
Először jártam Erdélyben, nagyon vártam ezt a túrautat. Gyönyörű helyeket kerestünk fel, remek társasággal, jó hangulatban. Köszönet a szervezésért és a rejtésekért. Sok szép túrával és élménnyel lettem gazdagabb.
A GCZOGO-t egy közúti híd súlykorlátozása miatt passzoltuk, így ez lett a túra 4. napjának 3. találata.
A rettentő meleg és a nagyon meredek feljutás ellenére egy 10-12 főből álló társaság megmentette a csapat becsületét és abszolválta a feladatot. A feljutás valóban nehéz volt, de megérte, mert a viaduktok látványa kárpótolt bennünket. A láda nem adta könnyen magát, sok hasonló adottságú sziklarepedés van a koo közelében. Logolás után csoportkép következett, és lefelé már szinte futva is ment a dolog... :)
A 2016 évi erdélyi geotúra során. Ez a pont is nehezebb lett, mint gondoltam, de örülök, hogy felmásztam, és fentről megcsodálhattam a kilátást a viaduktottal. A társaság kereste egy darabig a ládát, mire megtaláltuk. Köszönjük a rejtést!
2016-os erdélyi geotúrán levadászva.
Nem kívánta a szervezetem az emelkedőt a melegben és az elmúlt napok mászása után, de abszolút megérte felbaktatni a Bagoly-kőre.
A ládát kerestük egy darabig, de csak meglett. :)
Köszi
Az ezer éves határról visszafelé jövet kerestük meg ketten, amíg a többiek a kocsinál maradtak. Felfelé az "úton" mentünk, ami elég meredek volt, visszafelé rövidíteni akartunk, de nem igazán sikerült, kb. a sírok feletti sziklánál kellett volna leereszkednünk. A hely tényleg gyönyörű. Köszönjük a rejtést!
Megtaláltuk. A tetőről körbetekintve azt hinné az ember, ezeket a viaduktokat nemrég építették, és nemsokára véget érnek az ezernyolcszázas évek... Egyedül a kék teherautóroncs rombolja le ezt az illúziót.
Huhh! Jó kis szuszogtató még a megadott útvonalon is! Felfelé az ilyen helyeken fel-felötlik bennem, hogy normális vagyok-e? Aztán amikor felérek, még mindig nem vagyok benne biztos, csak abban, hogy megérte! :)
A CORONA éjszakai vonattal érkeztünk Mádéfalvára, onnan pedig a Gyimesekbe a CFR emeletes szerelvényével. Hát valami csuda volt már az út is. Élmény volt a viaduktokon és az alagúton átvonatozni. :)
A Bagolyvár Panzióba ledobtuk a cuccainkat, és kis szusszanás után felkapaszkodtunk a Bagoly-kőhöz. Csodás kilátás fogadott minket. Jó volt látni onnan fentről a viaduktot amin a vonattal átjöttünk.
A ládát egy kicsit keresnünk kellett, már kezdtem elszontyolodni, hogy nem lesz meg, aztán a kinyomtatott láda leírást, a logokat és a képeket újra áttanulmányoztuk, ami nagy segítség volt. Így lett meg az első hagyományos erdélyi ládánk szs-outdoor-ral.
Szerettük ezt a helyet. A Gyimes a szívünk csücske. :)
Köszönjük a rejtést!
Egyhetes erdélyi aktívpihenés/megemlékezésen voltunk monic1006-tal. A 32-es határvadász emléktúra előtti csángálás a környéken. Kicsit keresni kellett, de szerencsére egy jó pillantással megleltük. Szép a kilátás, érdekesek a berobbantott bunkerek. Köszönjük a lehetőséget, ez volt az első hagyományos erdélyi ládánk.
Ládagazdával történt egyeztetés után ma Vándor Csillaggal újrarejtettük a ládát. A feltételezhető eredeti helyére nem sikerült, de közvetlenül mellé került, így a koordinátákat nem szükséges módosítani. Két szikla között kinőtt csipkebokor jelzi a helyet, sziklahasadékban. Sajnos köd volt,így kilátásban nem volt részünk, de jót vonatoztunk a viaduktokon át. Köszönjük a lehetőséget!
(a második kép mutatja a rejtek szikláját)
Édesapámmal közös találat! A XXII. EKE Vándortábor résztvevőiként (idén már a 9 alkalommal). Köszönjük a frenetikus kilátást! Nagyon jó hely, nem is gondoltam, hogy az Árpád-vonal egy felrobbantott bunkeréhez hoz el a láda.
Sajnálom a ládát, hogy nem volt a helyén mert nagyon sokat kerestem mire feladtam. :-(
(Érdemes lenne virtuálissá átalakítani!)
Kérem a rejtőt a képek alapján a találat elfogadására.
Előre is köszönöm! Üdvözlettel Halinda Attil@
Mai sorozat 5/10 ládája. Sajnos csak a képen látható maradványt találtuk meg, a telefon kikapcsolva, tehát segítségért nem volt kihez folyamodni. A képek alapján kérjük a találat elfogadását.
A kilátás pazar.
A felfelé vezető útvonalat nem értem: a temető felől iszonyat meredek, az másik irány felől ellenben (amerre lejöttünk) kellemes séta.
A ládát sajnos nem találtuk meg, a képek alapján kérem a megtalálás elfogadását.
Köszi a rejtést!
Kisvasút, na persze! S felmásztunk és tényleg kisvasút!!! Éppen ilyet szerettem volna kölyökkoromban. De az enyémben nem volt viadukt, meg kis templom, meg bóklászó tehénkék, meg kis piros, sárga, kék autók. Az enyém csak ment körbe körbe bután. Miért nem kértem már akkor geocachinget ajándékba?!?
Ha a ládának a hátam mögötti hasadékban kéne lennie, akkor elveszett.
Gyönyörű a táj innen fentről, nagyon jó hely egy ládának, bár hosszas keresgélés után sem találtam meg. Először a temető után indultam meg felfele, de az tényleg életveszélyes, így korigáltam az útvonalat körbe, úgy is elég meredek. Szerencsére pont kifogtam, hogy jön a vonat és végig tudtam szemlélni a kőről. Tehenek társaságában töltöttem ott egy kis időt, annak a javarészét is a keresgéléssel. Végig néztem minden lehetséges helyet, de én nem találtam meg a ládát sajnos, ezért a fényképek alapján kérem szépen a megtalálás jóváhagyását, ha lehetséges. Köszönöm a rejtést.
Az előző GCPOTE pont után fellelkesedve indultunk az újabb csúcs felé. Úgy ráérősen. Aztán láss csodát, profi kessertársunk érkezett, aki villámlogolásra serkentett bennünket. Belátjuk, van mit tanulnunk. Ilyen gyors hegymászást még nem produkáltunk, de jelentem túléltük. Lefelé már később és lassabban ereszkedtünk.
És hogy el ne felejtsem a lényeget, a kilátás lélegzetelállító. Sajnos vonatot csak felfelé menet láttunk, de az élmény így is felejthetetlen.
Köszönjük a rejtést.
Nagyon szép a környezet, minta a Gyimesekben mindenhol, itt elég nehéz hibázni a hely választással. :) Talán Svájcban lehet hasonló látványban részünk
Csodás a kilátás, vonatokat is láttunk csak ládát nem!
Köszönjük, felejthetetlen volt
(Se cserje tövében, se fej magasságban se sehol sem találtuk meg! Miért kellenek ezek az áthelyezgetések??? Dobjon már valaki egy fotót, hogy hol is van a lada mert nagyon bosszant, hogy öten kerestük és semmi.)
A helyszinen rengeteg törmelék és cserje van, és sajnos a kövek között sok szemét eldugdosva, ami elvette a kedvünket a kotorászástól., a rejtóre bizzuk, hogy a fotók alapján elfogadja -e a találatot.
u.i. most olvasom Okular logjában, hogy a láda odább költözött, akkor nem is jó helyen kerestük :((
"Bagoly-kőnél, sziklák közt növő cserje tövében." -- ez már nem igaz.
"A ládát valaki áthelyezte. Egy kőfülke (kicsi) fölső "boltívében" egy üregben kővel rögzítve." -- ez igaznak bizonyult mike andros februári bejegyzéséből. Fejmagasságban megtaláltam a két szikla közötti hasadékban.
Nagy élmény volt a kirándulás. Nálam is jött egy hosszú tehervonat két mozdony közt.
A Gyimesből hazafelé álltunk meg itt. Fentről nagyon szép volt a kilátás. Éppen jött a vonat a viadukton, 34 vagon kígyózott két mozdony között. A ládát 20 percnyi keresés után sem találtuk meg FyGgel, a képek alapján kérjük a megtalálás igazolását.
Sokat kerestük, boltívet nem találtunk, sok üreget igen, de csak üres zacskók voltak bennük.
Nagyszerű kilátású hely: három viadukt és Szent Erzsébet Gimnázium is jól látszik innen. A viaduktokat már felülről is láttam 2 éve a Székely Gyorsról. Ajánlom mindenkinek az utazást.
A szépség mellett katonai jelentőségű: ezt egy felrobbantott bunker maradványai is bizonyítják.
Mi is a Hegy lábánál aludtunk. Így nem volt kérdés, hogy rástartolunk e a ládára. Meg is tettük több sorral. Nagyon jó a kilátás, főleg ha valakinek több szerencséje van a köddel, mint nekünk volt. A ládát valaki áthelyezte. Egy kőfülke (kicsi) fölső "boltívében" egy üregben kővel rögzítve.
Nagyon köszönjük a lehetőséget!
Évike, Gubi, Laci, KZs, Mike
Gyönyörű a kilátás fenntről Gyimesfelsőlokkra, a környező völgyekre, hegyekre!!!
Felhívom a ládatulajdonos figyelmét, hogy a sziklacsúcsot a helybéliek szerint "Bagolyvár"-nak hívják, ők így ismerik. Így szerepel pl. a Wikipedia oldalán is a Görbepataka településrészről írtakban is:"Görbepataka település csodálatos sziklaképződményei közül a "Bagolyvár" nevű sziklacsúcs a legimpozánsabb."
Erdélyi nyaralásunk idején a ládától légvonalban mindössze 203 méterre lévő azonos nevű - Bagolyvár - panzióban szálltunk meg. Jó szívvel tudjuk ajánlani mindenkinek ezt a szálláshelyet: 2 éve épült új ház, fürdőszobás szobák, fűthető garázs (télen minusz 30 fok C is szokott itt lenni!), szauna, nagyon szivélyes ellátás, kiszolgálás (puliszka, házi juhsajt, áfonyalekvár, stb.,stb.), sok információ a háziaktól a gyimesi csángó magyarokról...
Úgy tűnik a Viaduktoknál lévő láda egy jó ideje nincs meg. Sajnos a logokat nem figyeltük és kb félórát kerestük a ládát. Szinte minden valamire való lyukban van egy műanyag flakon, néhányat összegyüjtöttünk és elvittünk. Próbáltam telefonálni, de nem jött létre a kapcsolat.
Ez volt idei erdélyi utunk első (és sajna messze nem utolsó) sikertelen keresése.
A Hargitára készültünk, de az idő áztató eső formájában közbeszólt. Fentről Csík és a Gyimesek viszont napsütöttének látszódtak, hát arra vettük az irányt. Csíkszeredán utolért az eső (ami a szomszédban, Csíksomlyón zajló 1000 székely lány találkozót is alaposan megzavarta), de immár zivatar formájában, hát tovább keletnek. Útközben elő-előbukkantak az elmúlt napok természeti csapásainak nyomai. A Bagyoly-kő alatti telken is tengelyig állt egy teherautó a vízben, ahonnan az patakként csorgott a rendes mederbe egy kis árkon keresztül. Először megálltunk a kis temetőnél, majd irány a tető, ahonnan gyönyörű panoráma fogadott. Szeder és Marcus felfedező útra indult a járatokban (amelyek sokkal épebben megmaradtak mint Szalárdnál). Közben én elkezdtem keresgélni a ládát, de azt sajnos együttes erővel sem találtuk meg. Volt a kövek alatt mindenféle műanyag, de geoláda biza nem. Igaz a róka sem volt otthon. Fél óra után feladtuk, amikor az eső első hulláma is utolért. Mást nem tehetünk, mint a jelszó nélküli megtalálás elfogadását, amit előre is köszönünk.
A GCZogo utan ennek a ladanak megkereseset is beterveztuk, de sajnos nem jartunk sikerrel. Az ecetfa leiras kicsit megfogott, igy az is lehet mi neztunk el vmit. Reank is esteledett, hamar fel kellett adnunk.
Ettol fuggetlenul koszonom az ujrarejtest, innen is tetszett a kilatas es a bunkerek kozott is jo maszkalni. Aki arra jar, legyen figyelmes, mivel egy roka ott lakik a sziklak alatt, mindig mas-mas nyilason dugja ki a fejet es ki is mereszkedik!
Megtaláltam. SétáLós bácsival találtuk meg 2 óra lovaskocsikázás után, melyet stoppolás útján sikerült beszerveznünk. A lovaskocsi út Gyimesbükktől ideáig tartott. A láda az előző logok alapján már könnyen meglett. Ez az ecetfa nem teljesen egyértelmű, mert mi is a másik fára gondoltunk először. Köszönöm a rejtést!
Szerintem a kapunak a koordinátája nem jó helyre mutat, vagy nem tudom, de nekem nem ott mutatta a gps ahol volt. Ettöl eltekintve könnyen feljutottunk. Fent kicsit nehezen lett meg a láda mert egy másik fára mutatott a gps, és én másik fát tekintettem ecetfának, nem a piros bogyósat. Minden esetre szép kilátásunk volt bár nagyon lógott az eső lába, így a temetőt nem tudtuk megnézni. Leérve azért láttunk egy vonatot elhaladni a viadukton :). Azért szerencsére megúsztuk az esőt pont felettünk nem esett csak :D
Sajnos a régi leírással mentem a helyszínre, és így nem találtam meg a ládát. Viszont a gyimesek fantasztikusan gyönyörű hely, élvezet volt pár napot ott tölteni.
Remélem a mellékelt fotók alapján elfogadja a rejtő a megtalálást, előre is köszönöm.
Eső után kicsit csúszkálva, de viszonylag könnyen jutottunk a sziklákig, a ládikát, mivel éppen én álltam a megfelelő bokor mellett, nekem sikerült megtalálnom. Miután megcsodáltuk a kilátást, visszafelé elsétáltunk a hadi temetőhöz is.
Sajnos.....Ez eltűnt.Vagy ellopták,de a nyomok alapján inkább bozótégetés áldozata lett.Javaslom a ládát fentebb elhelyezni.Mielőtt pár napja Erdélybe érkeztünk,még nem volt beteg.Kérem a megtalálás elfogadását!
Nagyon impozáns látvány a viadukt, és szép a környék. A csalánok errefelé hihetetlenül csípősek! Vajon lehet tudni valamit arról a fiatalemberről, akinek emlékére kereszt áll a sínek mentén?
Épp jött a vonat, amíg felfelé másztunk, minden elismerésünk a tervezőké és a munkásoké, akik megépítették ide ezt a hidat!
Köszönjük a rejtést!
A ládát sajnos nem találtuk meg. 1-2 perccel azután, h kimásztunk a kerítésen, jött a gazda. Valszeg nem mi lettünk volna az elsők akiket itt talál, de azért örültem, h már nem belül voltunk. A helyet érdekesnek tartom, tetszett is, de talán célszerű lenne virtuálissá alakítani ezt a ládát.
Ezúton kérem a rejtőt, h amennyiben egyetért, a fotóink alapján legyen kedves jóváhagyni a megtalálást.
A faluban nagy volt a sürgés-forgás, Csángó hétvégére készültek.
A Gyimes meseország - ne hagyja ki senki, h lássa, ha arra jár!
Mai nap harmadik ládája, A viaduktot hamar megtaláltuk, de a láda kordinátája egy deszka kerítéssel bekerített területre esik, ahol éppen egy család kaszált, miután engedélyt kértünk bemásztunk a keritésen. A kordináta a pillér mellé mutatott, de ott olyan szúros sűrű dzsindzsa alakult ki, mely megközelithetetlenné tette a dobozt. Igy onnan fentről megcsodáltuk a táj szépségét, majd elindultunk a GCRaVa felé.
Székelyföldi motoros túra 2008.06.29-től 2008.07.04.-ig.
Sajnálatos módon a többiek nem osztoznak velem a geocachig élvezetében, ezért rájuk való tekintettel nem időztem a ládák keresésével.
Mindenhol a fényképek alapján kérném a megtalálás elfogadását!
Köszönöm
Gyimes:
Többiek rohantak tovább a Rákóczi vár irányába, ezért csak 1-2 gyors fényképre maradt idő.
Megtalaltuk a mikroladat nagy nehezen, majd azutan az uj ladat is.
Sajnos nincs jelszo benne, ezert amennyiben az elrejto megirja nekem, szivesen visszamegyek es beleteszem a ladaba.
A többiekhez hasonlóan mi is csak nagy nehezen leltük meg a mikroládát a koordinátával, majd fent a két híd(rom) közt is kutattuk egy ideig, aztán Misi kiszúrta. Nem lesz hosszú életű a fagyisdoboz a kövek közt... Mindenesetre nagyon köszönjük az újrarejtőknek, hogy legalább volt mit keresni! :)
Sziasztok!
Az eredeti láda eltünt sajnos, de helyette Helga09 áthelyezte és csinált egy újat. Ennek a koordinátái is valtoztak egy kicsit. Kérem, hogy ezek alapján ismerjétek el megtalálásnak (mi voltunk az elsők :)
Az új koordináták (a régi helyen van eligazítás - de ezt pontosítottuk 11 műhold segedelmével - műszer szerint 1m-es pontossággal ...): N 46 31.901; E 25 56.981
Az új helyről szebb a kilátás is és védetteb helyen van :)
Jó munkát! Jó mókát!
G2 és Viri543
Erdélyi kirándulásunk utolsó teljes napja, elindultunk a GCPOTE felé Ivóból. Amikor közeledtünk, láttuk, hogy ez így nem lesz jó, mert nagyon zuhogott, ezért gondoltuk megyünk addig, míg nem lesz jó idő. Ezt a GCRAVA ládánál sikerült elérni. Útközben álltunk meg itt, és esett az eső. A hegyoldalon égésnyomokat találtunk, levágott bozótost, de ládát sajnos nem. Érdemes fel is mászni, és onnan is szétnézni.
Kérem szépen a megtalálás jóváhagyását a képek alapján!
Érdekes láda. Kicsit csalódtam. Felfele úgy megcsúsztam, hogy majdnem fenéken jöttem le. Ráadásul pont egy tehén végtremék mellett volt 20 cm-rel. Nászutunk talán utolsó ládája. Azért köszönjük. Lukit és Yoda
Ez a virtualis-hagyomanyos keveredes sajnos keresztulhuzta a megtalalasunkat. Meg korabban letoltott koordinatan kerestunk ladat, ami sajnos nem lett meg. Ettol fuggetlenul nagyon tetszett a kornyek, nem bantuk meg, hogy elsetaltunk erre.
Mellekelek par kepet a turankrol, a rejto belatasara bizzuk, elfogadja-e a megtalalast vagy sem.
Jelszó nélküli, mert nem tudtam hogy közben ládika lett belőle. De kerestem, mert nem a helyszínnel volt gond hanem csak a jelszóval, így eleve jelszónélkülire készültem. A viadukt meglepően nagy, körbesétáltam, fotóztam. Meglepő hogy a régi pillér mennyire egyben maradt a robbantás után. Köszi hogy valódi ládát csináltatok belőle, megérdemelte.
Remek csapattal: dc3, Fűkocka, jiimbo!
Sokat kellett keresni, hogy hova dugjuk. :-)
Dübörgő élmény mikor fejed felett megy a vonat.
Biatorbágyon szinte minden nap elmegyek a viadukt alatt, de ennek teljesen más a hangulata.
Bujj a hídlábnál a bokor alá.
A virtualis jelszo helyett eldugtunk egy valodi dobozt, es persze rogton meg is talaltuk! A koo hibahataron belul van, tehat maradhat a regi, de a jelszo persze uj lett :-)
Köszönet Kulisz segitsegert, mivel a rejto elerhetetlenne valt :-(
Januárban jártam errefelé, de ez mégiscsak nettaláltam...
Nem értem, hogy ment át a máskor oly szigorú moderáción...
Javasolnám a kedves rejtőnek, hogy mihamarabb változtassa meg a jelszót!