geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés

1696. Várpalotai UFO 1992 (GCVPUF)

Kinder kesserek:)

Vízszintes alappont

ET vagy csak egy gyík?

Vízház, ha ide eljutottál jó fele jársz:)

Ez az út vezet a ládához

A rejtek

Elrejtők: Blindmouse
Felhasználó: blindmouse
Megtalálások száma: 439 + 6 egyéb, grafikon

A geoláda megtekinthető a geocaching.com-on is.

Ez a geoláda az MH Bakony Harckiképző Központ Lő- és Gyakorlóterületén található.

A Magyar Honvédség legújabb fejlesztéseinek eredményeként a megnövekedett tűzerő miatt a központi lőtér fölötti gerincen kifejezetten veszélyessé vált tartózkodni, illetve a gyakorlótér egyéb részén is fokozott óvatossággal közlekedjetek.
Általában is a Központi Lő- és Gyakorlótér területén csak a kijelölt utakon (turistaút, szilárd burkolatú, erdészeti gerincút) szabad közlekedni, bejelentett lőgyakorlat idején még ott sem.
Ha túrázás közben esetleg fel nem robbant tüzérségi- vagy egyéb lövedéket találsz, akkor jelentsd be a MH-nek.

Hasznos információk:
- A Központi Lő- és Gyakorlótér területe a turistautak.hu térképén rózsaszín satírozással kiemelve.
- Ha fel nem robbant lövedéket találsz, itt tudod bejelenteni: +36-88-549-555 vagy +36-88- 549-500 vagy +36-88-549-583
- Az időszakos korlátozásokat, azaz a lőgyakorlatok időpontját itt tudod ellenőrizni
Wapon:Várpalota felől, a tési dombi garázssornál tovább a földúton balra tartva a fennsíkra, a vízszintes alappont felé, az út mellett jobbra kis facsoport tövében.

Időről időre, nyilvánosságra kerülnek olyan dokumentumok, amelyek tanúsítják, hogy a Magyar Honvédség dunántúli alakulatai többször kerültek már kapcsolatba rejtélyes és sokszor egyenesen megdöbbentő eseményekkel. Az egyik legösszetettebb1992. január 3-án délelőtt 11 órakor került sor, amikor rendkívül különös katasztrófához riasztották a tűzoltókat a Várpalota közelében található Fajdas-hegyi katonai gyakorlótérre. A sajtóbeszámolók szerint hathektárnyi területen égett le a növényzet, több mint különös körülmények között. A történtekről több napilap és folyóirat - köztük a Népszabadság, a Pesti Riport, a Zsaru Magazin és a Heves Megyei Hírlap - részletes tudósításban számolt be, és minden forrás megerősítette, hogy szándékos gyújtogatásnak, robbanásnak vagy villámcsapásnak nyomát sem találták a helyszínre kivonult honvédségi szakemberek.

Annyit viszont sikerült megtudni, hogy sokan a tüzet egy, az égen iszonyatos sebességgel mozgó, gömb alakú objektum feltűnésével hozták kapcsolatba. Mielőtt a lapos szögben lefelé haladó fényesség a földnek csapódott volna, hirtelen megugrott és eltűnt. Olyan gyorsan zajlottak le az események, hogy az emberi tekintet alig tudta követni. Ezután a szemtanúk egy 10-15 méter átmérőjű, vastag füstoszlop feltörését látták, néhány másodperc múlva pedig a lángok is láthatóvá váltak a Fajdas-hegy oldalában. A tűz keletkezésének középpontjától 40 méterre állt egy háromszögelési pont. Az itt álló vasállványról - a tűz után - darabokban hullott le a rozsda, és ennek a folyamatnak a kiváltásához legalább 200 Celsius fokos hőmérsékletnek kellett keletkeznie. De mitől és hogyan?

Rendkívülinek számít az is, hogy a helyszínen egy négytagú család sétálgatott, éppen ott, ahol az égés nyomait viselő magassági pont található. Mégsem hallottak vagy láttak semmit, a távolabbról szemlélődők viszont egyértelműen tapasztalták a robbanást. A sziklás, füves területen az aljnövényzet körülbelül kéthektárnyi területen, szinte szabályos kör alakban megperzselődött, ám maradtak olyan szigetecskék, ahol teljesen érintetlen maradt a fű, és a hó sem olvadt meg. A mészkősziklák továbbra is vakítóan fehérlettek, nyoma sem volt rajtuk az égésnek és a füstnek. A fák törzsének is csak a talajhoz közel eső része perzselődött meg. Érdekes, hogy a 30-40 méteres földútra egyetlen szikra sem pattant, az ösvény teljesen érintetlen maradt.

A részletes beszámolók meghallgatása, a videofelvételek és a fotók megtekintése után annyi derült ki bizonyosan, hogy a tűzoltók által negyedóra alatt eloltott avartűz hőmérséklete sokkal magasabb volt a szokásosnál, a műszeres vizsgálatok azonban bebizonyították, hogy a háttérsugárzás a környéken nem emelkedett, sőt, mérgező anyag nyomára sem bukkantak. A Fajdas-hegyi ufó-katasztrófára mind a mai napig nem született kielégítő magyarázat, pedig a nevezetes tűzeset után még sajtótájékoztatót is összehívtak, stílusosan a szentkirályszabadjai katonai repülőtéren. A honvédség légi felvételeket készítő helikopterei - amelyek az egyik, közelebbről meg nem nevezett bázisról szálltak fel - ugyanis aktívan részt vettek a helyszíni vizsgálatokban; már percekkel a tűzoltók érkezése után megjelentek a Fajdas-hegy és a környékbeli erdők fölött. Ők is az égi tünemény hírére emelkedtek a magasba, de a hivatalos magyarázat szerint semmilyen különös dolgot nem észleltek a környéken, sőt mi több, radarjaik sem jeleztek.

Az eredmény nélkül lezárult vizsgálatok ellenére újabb vastag dossziéval gyarapodott a Balaton-felvidéki katonai körzet levéltári anyaga. A Fajdas-hegyen lezajlott titokzatos események aktája ugyan nem hozzáférhető, ám ha nyilvánosságra hoznák, a leglényegesebb kérdésekre talán akkor sem kapnánk választ. Továbbra sem tudjuk, milyen tárgy csapódott be a földbe a várpalotai bozótosban, és hiába érdeklődnénk a felől is, hogy valóban nem tapasztaltak-e semmi különöset a honvédségi helikopterek és radarok.

Forrás illetve bővebb ufó észlelésekkel kapcsolatos oldal:

Magyar UFO Kutatási Központ (www.ryufor.hu)

Mivel jómagam is Várpalotán élek, jól emlékszem az eseményre.
Akkor kovipepe barátommal felmentünk a helyszínre, és érdekes dolgokat tapasztaltunk.
Jól látszottak a tűz nyomai, de a bokrok teljesen sértetlenek maradtak, alattuk viszont teljesen kiégett az aljnövényzet.
Az esetről beszámolt a tv-is, magyarázatot viszont ez idáig nem tudott adni senki...
(http://idegenzona.blog.hu/2015/07/03/uforejtely_a_bakonyban)

Prusinszki István engedélyével!

Megközelítés: A tési dombi garázssor-nál tovább a nagyfeszültségű kapcsoloállomásnál a földúton a vízházhoz, majd enyhén balra tartva, fel a fennsíkra (lásd a képet). Innen már könnyű:)
A TU-HU-s bakony túristatérképen jelölve van az út!

Egy kis útbaigazítás: Várpalotára érve, a Rákóczi úton elindulva a tésidombra, egyenesen haladva, az út egy 4-es kereszteződés után balra kanyarodik, na itt vannak a garázsok! Itt kell a garázssor mellett a földútra letérni ( jobbra a kapcsolóállomás), majd egyenesen előre a vízház-ig, innen mész tovább előre, és már látsz egy utat a távolba ami egy hegyre vezet fel, na ezen kell felmenni (akár autóval is).

A láda eltűnt, az új láda új helyen, új jelszóval!
A hegytetőre felvezető út jobb oldalán, kisebb facsoport tövébe keresd!

2012.06.24-én a láda és logbook kicserélve, új ajándékokkal feltöltve!

A ládába TravelBug helyezhető.

A láda újra aktív!

2018.04.02 Láda kicserélve, feltöltve!

KRW értékelés (292 db): környezet: 4.47 rejtés: 4.27 web: 4.41 átlag: 4.38

63.jimmy 2021.03.28 16:20 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]

xegox 2021.03.21 14:11 - Megtaláltam

tfmb 2021.03.20 11:37 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 3.88
Köszi a rejtést!

ZETENY82 2021.03.06 15:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 1.00
2. Geoládám

zete2
Endresz_család 2021.01.30 12:02 - Megtaláltam
700.

Megtaláltuk kettesben, 17,3 km. Volt a mai táv.

A garázssornál parkoltunk, megkerestük a GCVPUF-ot, majd a GCKPJT irányába indultunk - amit viszont nem találtunk meg. Kissé szeles, de nem veszélyesen hideg időnk volt.

Köszi.

Ambró 2021.01.21 15:35 - Megtaláltam

Marozsi 2021.01.09 13:47 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.7.6]

kergosz76 2021.01.03 12:40 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

bee 2020.11.14 12:45 - Megtaláltam KRW környezet: 3.5 rejtés: 3 web: 5 átlag: 3.83 súly: 2.65
Köszönjük a rejtést

TündImi 2020.11.14 12:44 - Megtaláltam
TündImi, Veszprém
Köszi :) [Geoládák v3.7.6]

anzsu7 2020.11.14 10:22 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Zsuzsa, Józsi [Geoládák v3.7.6]

kocsisjozsef74 2020.11.14 10:22 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.90
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Zsuzsa, Józsi [Geoládák v3.7.6]

KovacsVillo 2020.11.07 12:58 - Megtaláltam
Megtaláltuk! Köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.7.6]

Twini 2020.10.28 13:40 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 3.5 web: 3.5 átlag: 3.83 súly: 3.46
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.7.6]

lelcache 2020.09.24 10:45 - Egyéb
Újra itt

kivancsifancsi 2020.09.24 10:45 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.39
Mai napra két bringás kört terveztünk a Bakony déli oldalában lelcache és Mekett társaságában. 8-kor már Tésen voltunk és gyors pakolás után el is indultunk az elsőre, egy Tés, GCFUTO, GCMORO, GCKPJT, GCVPUF, Tés körre, ami végül 20km lett. Pár helyen nem éppen ideális bringás terep, de összességében nagyon élvezetes volt.

A kőpajta felől kapaszkodtunk fel a buckára, aminek a jó kis kilátás volt a jutalma. Remek hely, köszi az invitálást.

Szőkekapitány 2020.09.19 18:25 - Megtaláltam
Köszönöm szépen a rejtést.

Mo-Hó 2020.06.24 12:10 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4.5 web: 4 átlag: 4.17 súly: 4.08
Meglett!
Köszönjük a rejtést!

hitamas 2020.06.12 12:50 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.43
Mátrai geo-túrát terveztem,de az eső eloszlását mérlegelve inkább a Bakonyra szavaztam. GCVBBK, GCHARD, GCVPUF, GCKPJT, GCMORO és GCFUTO fért bele a tervbe, egyik szebb helyre vitt, mint a másik .... Pontos koordináták, jó rejtések, szép kilátás .... szóval ez egy szép nap volt. :)

MEMME és ZEREB 2020.06.06 15:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 2.40
Remek hely, csodás kilátás, köszi!

Audrey722 2020.06.04 13:25 - Megtaláltam
Megtaláltuk. Köszönjük a rejtést.

Totyogooo 2020.05.23 13:02 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.3.2]

Szilkó76 2020.05.07 15:42 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.67 súly: 3.92
A mai rettentő erős szélnek megvolt az előnye és a hátránya is.
Előnye, hogy a dombtetőről nagyon messzire tisztán el lehetett látni, hátránya, hogy az egyébként vízállóan záródó ládát kívülről nedvesen tartó nylonzacskó "kezelése" enyhén nehézkes volt.

Köszi a rejtést!

Adambalogh508 2020.05.03 21:46 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.3.2]

padler 2020.05.03 12:34 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.92
Megtaláltuk! A Bátorkő ládától jöttünk át, a jelzett ösényhez néha képzelőerő kellett, de jól járható az erdő. A panoráma pompás a csúcsról, még a Balaton is látszik.
efemm + FJ + (padler)

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (445 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.