Elhelyezés időpontja: 2007.04.08 16:00
Megjelenés időpontja: 2007.04.23 18:30
Utolsó lényeges változás: 2008.02.24 21:59
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: csiba... és társai
Ládagazda: csiba... Nehézség / Terep: 1.5 / 1.5
Megtalálások száma: 51, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.1 megtalálás hetente
A láda a Rába árterén található, egy fa törzsében elrejtve. Gondolkozzatok fejmagasságban)
Legkönnyebben megközelíteni Körmend (2 útvonal ajánlást is olvashattok), vagy Nádasd felől lehet. Nádasd felől még nem jöttem errefelé, de célszerű akkor a vasúti sínen jönni.
----------------------------FIGYELEM!-------------------------------
A vasúti pályán vonat közlekedik. Igaz, hogy csak egy db kis piros motorvonat, meg elég ritkán, és valami csiga tempóban, de azért nem árt az óvatosság. Ha lehet, akkor ne a síneken menjetek, hanem a tőle kb 1,5m-re lévő, és vele páprhuzamosan haladó kitaposott ösvényen.
-----------------------------------------------------------------------
Első:
Körmend felől, ha kocsival jön az ember, akkor a Szent Imre herceg utcáig el tud vele jönni. N 47° 0,437' E 16° 35,119' 190 m [GCCSP+parkoló] Majd onnan egy kellemes sétával el tud menni a ládáig (oda vissza kb 1,5 óra). Célszerű felmenni a vasúti sínre (a kis ösvényre), mert a legkényelmesebb onnan eljutni a ládáig, és még dzsungelharcot sem kell vívni. Meg száraz lábbal is csak a vasúti hídon lehet átkelni a Rábán N 46° 59,836' E 16° 35,313' 189 m [GCCSP+Rába híd], illetve előbb a Pinkán N 47° 0,002' E 16° 35,141' 187 m [GCCSP+Pinka híd]
.
Nagy melegben akár meg is lehet fürödni a folyóban.
A hídtól lefelé kb 200m-re van egy "kijelölt" strand N 46° 59,942' E 16° 35,398' 188 m [GCCSP+strand], ahova a Pinka torkolatán átkelve juthatunk el. A víz itt általában nem olyan magas. De csak óvatosan, mert a folyó elég szeszélyes!
.
Ha már itt tartasz, akkor érdemes egy kis kitérőt tenni a holtág felé. N 46° 59,758' E 16° 35,358' 192 m [GCCSP+holtág] Csöndben közelítve akár vidrát, őzet is láthatunk, ha szerencsénk van. És sok nagyobb testű ragadozó madárban is gyönyörködhetünk. Fényképezés szempontjából sem utolsó terep.
Innen már nincs olyan messze a láda. Elmegyünk a következő kis hídig, és utána jobbra lent.
Ha az ember szebb részeken akar menni, nem feltételnül kell a vasúti sínen menni, de akkor készüljetek fel arra, hogy dzsungelharcot fogtok néhol vívni, és ártér lévén nem biztos, hogy szárazan fogjátok megúszni). Kullancs is elég sok van a környéken. Nehézségnek meg csak azért adtam ilyen értéket, mert tavasztól őszig elég nagy a csallán, amiben az utolsó métereke kell megtenni.
.
Második:
Illetve van egy újabb útvonal, amit Pöttyök írt le. Ezúton is köszönöm neki! Szintén Körmend felöli megközelítés, és kocsival is megoldható, mert parkolóhelyet lehet találni a közelben. Íme:
"Mi javasoljuk kiindulópontként a Hegyaljai úti régi híd Nádasd felöli oldalát N 47° 0,309' E 16° 36,539' 187 m [GCCSP+kiindulópont]. Innen elindulva, a Rába partját ill. később a földutat követve (a folyó folyásával szemben haladva) és elhaladva egy körbekerített "ipari" létesítmény mellett N 47° 0,035' E 16° 35,958' 189 m [GCCSP+ipari létesítmény], az erdősávot elhagyva már mehetünk toronyiránt a megadott pontig. Így a vasúti töltésen csak pár 10 métert kell haladni. Ja, és tényleg jön néha vonat..."
Ha kocsival jössz, akkor azt így is ott tudod hagyni a kiindulópontnál. Pl a Halászcsárda parkolójában.
.
Ha már erre jársz, érdemes előtte, vagy utánna még elnézni a GCTOZI felé is. N 46° 59,769' E 16° 33,795' 207 m [GCCSP+geocache] Nincs olyan messze. Kb 3,5 -4 km.
.
Egy tanács: ha arra számítasz, hogy nagy hegyek között fogsz barangolni, óriási bükk erdőben, és hegyi patakokon fogsz átkelni, akkor ne keresd fel ezt a ládát, mert csalódás lesz. Ez ártér, amit érintetlenül hagytak.
Netán ha arra számítasz, hogy tele van mindenféle látnivalóval (persze kérdés, hogy kinek mi a látnivaló), akkor sem javaslom a felkeresését, persze ha csak nem a következő mondat vonatkozik rád. De van, akinek ez a táj is sok szépet tud mutatni.
----------------------------------------------
2007.08.21. láda frissítve
.
Jó láda keresést!
Állapot: megszűnt
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Szerintem gyenge.
Miért pont itt, mit is akar megmutatni ez a láda? Az árteret? A Rábáét? A Csörnöcét? Egyáltalán: hol a Csörnöc?
Mi a Pöttyök (kedves Barátaink) által ajánlott útvonalon mentünk, a patakot nem láttuk. A Rábának is csak egy unalmas, szabályozott szakaszát.
A fán élő taplókat valaki leverte, a fa alatt darabokban hevertek.
És az a két "l" a jelszóban, jajjj!
De hogy valami jót is írjak: két Piroskával is találkoztunk fél órán belül. Lelkesen integettünk.
Őrségi őrjárat, fekvőbringával. A Körmend-széli kis temetőig kocsival, ködös éjszakán. Alig akart megvirradni, köd maradt. A sínek mentén gyalog jártam le a rőzsegátat és a Csörnöc patakot, majd bringával Rátót, Rába parti minitúra, Haricsai pihenő, Borostyán-tó és Őrimagyarósd (1517 egyik pontja) érintésével vissza. Kitartott a búbánatos idő, párszor meg is áztam, benzinkúti vízsugaras mosóval kellett rendbehozni a bicót. Így is szép - az Őrség mindig szép! - 108 kilométeres túra lett, de a rejtések közül több is elég gyenge dolog.
Vegyes érzelmek a Csörnöc-ládánál. A katasztrofális állapotú vaspálya mentén kutyagolni baromi unalmas, viszont jó ötlet, hogy innen, dzsindzsamentes útvonalról mutatja meg az ártér élővilágát. A mostani időjárásban elbújtak az állatok, csak tőkés récék hápogását hallottam. Telefonszámot nem adott meg a Rejtő: rejtés 1-es!
100 km őrségi kerékpározás, főként terepen, sok rövid szakasszal, de annál érdekesebb látnivalókkal. 8 ládát találtam meg, jártam tónál, pataknál, folyónál, árterületen, templomoknál, történelmi emlékhelyeken, kerékpároztam, gyalogoltam, futottam, vízben gázoltam kerékpárral a hátamon - igazi GC-nap volt.
Körmendre a mai első 6 láda és 80 km után 16 óra körül értem, az utolsó vonat pedig 17:38-kor indult. Kockáztattam. Először sajnos a GCCSP-nél megadott kiindulási pontra mentem, holott a két láda teljesítése után jóval egyszerűbb és tisztább úton jöttem vissza Körmendre.
A GCCSP szerinti pontok jó időben egy kellemes ártéri biciklizést adnak, de most, hogy árvíz van, GCKRG 250 m-es sugarú körzetében GCCSP útvonala víz alatt van. Arra már nem volt idő, hogy visszamenjek Körmendre kerülni egyet, hanem cipő + zokni le, fel a vázra, bicó a nyakba és mezítláb átkeltem a mocsáron a vasúti töltésig. Eredetileg előbb GCKRG-t akartam teljesíteni, de felmérve a terepet, elsőre GCCSP megtámadása bizonyult jobbnak.
A bicót elrejtettem, és a ládáig hátra lévő 750 m-t lefutottam, logoltam, majd visszafutottam a bicóhoz. A töltés ösvényén kerékpározva haladtam tovább a mai utolsó ponthoz, GCKRG-hez.
Tetszett! Még hogy nincs itt vonatforgalom! A láda melett/alatt gyönyörű gombák nőnek, alig mertem kihalászni a ládát, nehogy vmelyik megsérüljön. Murus és Cica
Örségi kerekezés 134 km, 730 m szint
Nem fogott meg a hely. A GCKRG felöl botorkáltam ide hol a sínek mellett , hol a sínek között haladva. A pálya katasztrofális állapotban van, rengeteg a korhadt talpfa.
Visszafelé már a 86-os út felé vettem az irányt egy földúton.
Az út mellett elhelyezkedő ligetes rétek miatt azért érdemes volt erre tekeregni.
Nagyon kellemes séta volt a sínek között. Csoda, hogy a Bzmot eltalál a korhadt talpfákhoz rögzített girbe-gurba síneken. Visszafelé a kavicsbányát céloztam meg.
Kis séta a sínek mellett. A BZ oda és vissza is elkerült minket. A vonatvezető először kicsit bizonytalankodott mikor meglátott minket, de amikor kiderült, hogy nem akarunk elé ugrani bátran "elhúzott" mellettünk :-). A ládáig tartó út érdekes, maga a láda helyszíne viszont nem kápráztatott el minket.
RIPTOR, Gabi
Munka utáni Körmendi ládázás 4/5.
Inkább az odavezető út tetszett a vasúti hidakkal, folyókkal. Maga a cache helye nem túl nagy puffanás.
A végén van némi GPS bizonytalanság, emiatt 3 fát feldúlsz, mire intuitíve módon megtalálod a helyeset.
A cél előtt 10-20 méterig igazi kellemes séta. A végén van némi bögölyharc a susnyásban, de azér a láda megvan.
A rőzsegátas témával egy kalap alatt érdemes megcsinálni.
A célpont bevétele második alkalommal sikerült. Valójában 150m-re voltunk a céltól amikor a kütyü lemerült. A leírás is a kütyüben így még azt sem tudtuk, hol keressük. Ez a megközelítés viszont gyorsabb volt. Valóban most már inkább a láda fekutatása volt a cél. A kavicsbánya felöl a réten át közelítettük meg. A rét ilyenkor már tele vadakkal, nyúl, őz, fácán.
Szép a környék, egy híddal odébb vizet is találtunk, de idefelé jövet több hídon is átjöttünk ( a Pinkában kicsit le is hűtöttük a lábunkat:) ), ráadásul láttunk siklót és egy őz is átszaladt a síneken!:) Tetszett, köszi a rejtést, és még a jelszó cetlijét is megtaláltam itthon.:)
Ha nem akarsz a ládával semmit sem megmutatni, akkor ez jól sikerült. A jelszó is arra utal, hogy tudtad, hogy sz*r helyre rejted a ládát. A szivatást ennek megfelelően 1-el értékelem...
Őrség túra helyett/1.
Akikkel együtt túráztam volna, megijedtek az esőtől, így a tevezett túra_alatti ládázásból kis programváltással túra helyetti lett. Szégyenletes cserbenhagyásom miatti lelkiismeretfurdalásomat csak tetézte, hogy az első eznapi láda felkutatása az épp csak elálló esőben egy tokig érő (a telefon tokjáig, amit a derekamon hordok) vizes fűtengeren vitt volna keresztül, de pár lépés után kiderült, hogy hiába impregnált bakancs, esőnadrág (a kamáslimat otthon hagytam), piszkosul latyakos leszek. Így gyáván megfutamodva, de megkerültem az egész rétet, szerencsére mindenhol akadt út, ami nagyjából jó irányba vezetett. Ja, a Halászcsárda felől jöttem, nem vagyok biztos benne, hogy ebben a vizesfű- és sártengerben ez volt a jó választás, mindenesetre a legkényelmesebb járás most a sínek között volt. Vonattal nem találkoztam.
Aztán hogy elértem a ponthoz, lassan felengedett a lelkem a görcsös feszültségből, és kezdtem észrevenni, amiért jöttem. A madarak végig csiviteltek, csigák csókolóztak, és még a csalán se csípett annyira, mint máskor; csodálatos béke volt. A rejtek egyben kiváló gombacache is.
Visszafelé már nem izgultam azon, hogy meglesz-e a mai napra tevezett 20 ládám.
Fiammal/gege7/ és családommal a sinek mellett közelítettük meg a ládát.Kb. 4 km oda-vissza. Vonattal szerencsére nem találkoztunk. Jó idő, jókedv, könnyű lelőhely.
Vasuti vonal bejárás.- Igy jellemezném röviden, de ez is érdekes volt. A legrégebbi talpfa 1951- ből való (amit találtam). Hihetetlen mit kibír egynémelyik. A vasut vonal állapota: nagyon rossz. Laza csavarok, elkorhadt talpfák. Csoda hogy a sínek még a helyükön tudnak maradni.
Bizzunk benne, talán majd megszüntetik.:-(( Jaa, megvan a patak is!
A Pöttyök által leírt útvonalat követtem, aztán leparkoltam az erdősáv után és onnan már toronyiránt.
A ládától visszafelé találkoztam BiharyG-vel és kedves feleségével, jót dumcsiztunk. Ők sokkal közelebb jutottak autóval.
Aztán a mezőn közepén ballagva láttam, amint egy őrült mezőőr száguldozik a terepjárójával, később kiderült, hogy Fűkocka kereste az utat :).
300 m-re sikerült megközelíteni a ládát autóval, igyekeztünk közel jutni, mert babakocsit toló barátainkkal indultunk a láda megkeresésére.
Nem igazán értjük, miért került ide láda, ezzel a kesseléssel nem tudtuk geokesserré fertőzni a vendégeinket...
Dobogós helyet sikerült megcsípni a nyári melegben. Visszafelé jött a "11.20-as" vonat is. Ajánlom a hídtól jobbra (É 46 fok 59,891, K 16 fok 35,386) levő zsilip-féleséget, ahol igen kellemesen lehűtöttük magunkat.
Sajnos nem sikerült elsőnek érkezni, pedig igyekeztünk... Majd talán legközelebb. Amúgy nagyon szép a környezet, igaz, ha a vasúti töltésen megyünk végig, eléggé fárasztó.
Mi javasoljuk kiindulópontként a Hegyaljai úti régi híd Nádasd felöli oldalát (N47 00,309 E16 36,539). Innen elindulva, a Rába partját ill. később a földutat követve (a folyó folyásával szemben haladva) és elhaladva egy körbekerített "ipari" létesítmény mellett (N47 00,035 E16 35,958), az erdősávot elhagyva már mehetünk toronyiránt a megadott pontig. Így a vasúti töltésen csak pár 10 métert kell haladni. Ja, és tényleg jön néha vonat...