A geoláda megtekinthető a geocaching.com-on is. A fordítást Ajtony készítette.
A láda a megszűnt zselici vasút egyik jellegzetes pontján, egy vadregényes, vízmosásos völgy mélyén rejtőzik egy fa tövén. Mérete 25*12*5 cm.
A ládába utazó ügynök, vándorbogár, geoérme helyezhető. Ha még nem tudod, hogy ezek micsodák, feltétlenül olvasd el ezt a leírást! Rekviem a zselici vasútért
A vasút tündöklése és...
1846-tól a Budapest-Vác vonallal indult a normál nyomközű vasútvonalak hazai története. Az ezt követő évtizedekben robbanásszerű fejlődés tapasztalható. Komoly gépesítés nélkül, kubikosok megfeszített munkája nyomán gyorsabban nőttek a vágányok, mint napjainkban egy-egy felújítás halad.
Érthető a vasút gyors térhódítása: a korabeli rossz állagú utakon történő szekerezéshez képest a vasút gyors, nagy teherbírású és olcsó szállítást jelentett, lehetővé téve, hogy a vidék is az általános gazdasági fellendülés haszonélvezője lehessen.
Évtizedeken keresztül vasutasnak lenni büszkeség volt és biztos egzisztenciát jelentett.
A második világháború utáni "arccal a vasút felé" szemlélet valós gazdasági szükségszerűség alapján született. A kíméletlen háborús rongálások és a győztesek által történt kifosztás hatásait a vasutasok emberfeletti munkával pár év alatt helyrehozták. A MÁV sokáig az ország legnagyobb munkaadója volt.
Még az ötvenes-hatvanas években is a menetrendtől való eltérés egészen rendkívüli esemény volt, és egy-egy pár perces késés napokig beszédtémát jelentett a faluban.
A rendkívül alacsony arányú lakossági gépkocsiellátottság és rossz úthálózat miatt még a 60-as években is tömeges volt a vasúti személyszállítás; a munkaerő-igényes iparban foglalkoztatott falusi lakosság munkába járáshoz is főleg ezt vette igénybe.
A vasút leszálló ágba kerülése emlékezetem szerint a 70-es évekre tehető. Faluról tömegesen költöztek városba az ott dolgozók és tanulók. A csökkenő utaslétszám miatt csökkent a járatsűrűség, a kevesebb bevételből nem jutott felújításokra, a szolgáltatás színvonala romlott, inkább az autóbuszközlekedés fejlesztését erőltették. Az alacsony utazási sebesség, menetrend-összeállítási problémák miatt az utasok is átpártoltak az autóbuszokra, így a folyamat öngerjesztővé vált.
Úgy tűnik, nem elegendő érv, hogy a vasút környezetkímélő, hogy energiatakarékos, hogy a balesetveszély minimális. A leépítésben érintett kistérségek végleg perifériára szorulhatnak. Mennyivel könnyebb a rombolás, mint az építés...
Kaposvár-Szigetvár vasút
Miután megépült a (Budapest)- Dombóvár - Zákány -(Fiume) fővonal 1872-ben, követte a Kaposvárról Siófokra, Barcsra, Szigetvárra és Fonyódra tartó vonalak megnyitása, ilyen módon Kaposvárról 6 irányba indultak vonatok.
Mégsem Kaposvár lett a Dél-dunántúli vasútigazgatóság székhelye, hanem a vasút szempontjából periférikus helyzetű Pécs. Egy bizonyos Littkei nevű pezsgőgyáros -annak fejében, hogy fia lett az igazgató- adományozta az igazgatóság palotáját, és maga Pécs városa is erősen támogatta anyagilag a vasúti tisztségviselők betelepülését. A pécsi és kaposvári vasutastársadalom állandó rivalizálása sokáig megmaradt...
A szigetvári vonal megnyitása 1900-ban történt. A keretvasutakat összekötő Kaposvár-Szigetvár Helyiérdekű Vasút Rt alakuló közgyűlését 1900. január 25-én tartották; melynek igazgató tanácsában részt vett többek között Vörös László országgyűlési képviselő, Biedermann Ottó, Széchenyi Ernő és Maár Gyula alispán is, akik a megépítésre a Feicks-Ramer&Hersch céggel kötöttek szerződést. Gyakorlatilag puszta emberi erővel 8 hónapig tartott az 54 km-es vonal megépítése. 250 lófogatú kordé és rengeteg, csúcsidőszakban 1.500 zömmel helyi kubikos dolgozott az alépítményen, amelyhez a Szentlászlóhoz tartozó Zöcskepusztáról hordták a homokot és Gyékényesről a kavicsot. Az akkori szabályok szerint az ilyen vasút csak kis tengelyterhelést megengedő 23,6 kg/m sínekkel épülhetett, de takarékossági okokból még ennél is gyengébb pályaszakaszok épültek, 30 km/ó megengedett sebességre méretezve. Minden felhasznált anyag és berendezés hazai eredetű volt.
A vasúton a 60-as, 70-es években is jellemzően gőzvontatás volt (275-ös és 376-os mozdonyokkal); a legrosszabb időszakban is legkevesebb 4...5 kéttengelyes fapados vagonnal. A teherforgalom is számottevő volt, többek között a cukorrépa- és a zselici fa tömeges szállítmányozásának köszönhetően. A viszonylagos kihasználtság ellenére az akkori szemlélet alapján el kellett tűnnie. Ezt a modernizációs folyamatot az idősebb vasutas generáció Csanádi György közlekedési miniszer nevéhez köti. A vasútvonalat 1977-ben szüntették meg. A sínek eltűntek ("gyűjtsd a vasat és a fémet"), a nem túl igényes anyagokból kivitelezett alépítményt lassan visszaveszi a természet.
A vasútvonalról édekes adatokat és az elmúlás hangulatát felidéző fotókat találhattok a következő lapon.
A vasút és turistautak összefügése
A vasút Kaposvárról kiinduló szakasza külön vágányon haladt, de a vonalvezetés hosszú szakaszon gyakorlatilag azonos volt a dombóvárival, majd Sántos előtt lekanyarodott a Surján patak völgyébe, és Bőszénfáig azon haladt. Itt át kellett kelnie a helyi vízválasztón. A falunál erős emelkedőn egy nagyon szép, magas töltésen, majd a 67-es utat keresztezve, bevágásban kapaszkodott fel kanyarokkal az antalszállási vízválasztóig, hogy aztán leereszkedjen az Almás patak völgyébe. Szigetvárig már végig abban haladt.
A bőszénfai magas töltésen halad a piros kereszt jelzésű túristaút egy jellegzetes szakasza.
Ahol a töltés keresztezte a 67-es utat, csatlakozhatunk a Ropoly felől érkező piros sáv jelzéshez, amely a vasút nyomvonalán egészen Almamellékig elvezethet bennünket. Almamellékről indul egy időszakosan ma is működő 600 mm-es nyomtávú erdei kisvasút Sasrét felé.
A láda keresése
Ha nem követjük a piros jelzésen a vasút nyomvonalát Bőszénfától Antalszállásig, akkor autóval Antalszállásig mehetünk, ahol a turistajelzés ismét keresztezi a 67-es országutat.
Antalszállásnál a N 46° 12,410' E 17° 50,358' 240 m [GCREQU+parkoló]ponton állhatunk le autóval. Átmegyünk az országúton, és azonnal lemegyünk a régi vasút bevágásába, NEM a felső szilárd burkolatú úton, mert az barátságtalan helyekre vihet! Lent a bevágásban a jelzett túristaúton haladunk keletre a vasút nyomvonalán. A régi vasútmegálló épületegyüttese ma is lakott; felajzott, de remélhetőleg akkor is kerítés mögötti kutyák őrizetében. Tovább haladva erdőbe érünk, és az út a bőszénfai magas töltés méltó ellendarabján halad át egy mély völgyet keresztezve. A töltés 30 méter magas, és egy 100 méteres csőáteresz van a talpába építve. A láda ezen a nagyon szép szakaszon van elrejtve. A töltés északi oldalán a N 46° 12,392' E 17° 50,678' 230 m [GCREQU+elágazás] pontnál lépcső vezet a mélybe. Idáig kerékpárral is eljöhetünk, ha nincs nagy sár. A lépcsőből 110 fok ma is járható, a legalsók már áldozatául estek az eróziónak a vízmosásokkal szabdalt szűk völgyben. A csúszós, vízmosásos helyen óvatosan közlekedj. Esős időben a terep nehézség egy fokkal magasabbá válik.
A láda a csőáteresz torkolatától pár méternyire északkeletre, kissé magasabban van elrejtve egy fa üregében. Rejtésre avar szolgál, amelyet fakéreggel és ágakkal szorítottam le, nehogy a szél kitakarja.
A túristaút további része először Terecsenypuszta elhagyott vasútállomásához, amely ma a turizmust szolgálja (feneketlen mély kerekes kúttal), majd a Korcsányi réten a Szentmártoni-tavak vidékére vezet. Ha nincs sürgősebb dolgunk, ez is szép kirándulás lehet (főleg száraz időszakban). Az erdőlátogatási és közlekedési korlátozásokat tekintve ez a segédlet hasznos lehet.
Jó ládavadászatot!
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
+
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Nem volt egyszerű lejönni ide. A lépcső egy ideig segített, aztán a kidőlt fák és a meredek lejtő megizzasztottak. De megcsináltam és köszönöm a lehetőséget! Na persze itt a kérdés: hogy megyek vissza?! [Geoládák v4.2.6]
Hétvégi családi kirándulás anya szülőfalujába. A lejutás kalandos volt, némi fenéken csúszással fűszerezve. Virágzik a májvirág, a hóvirág, az ibolya és megmutatta magát a medvehagyma is.
A láda nagyon be van ázva, azt a pár játékot, ami volt benne, elhoztuk és kidobtuk.
Elindultam lefelé a lépcsőn, a vége így esők után szánkázás a kidőlt fától ... Gondoltam, hogy itt nem jutok vissza, elindultam a lankás(?) völgyön felfelé és száz méteren belül nagyobb kunsztok nélkül vissza tudtam mászni a(z) (vas)útra. Jó móka volt ... csak ajánlani tudom a kerülőt ... :)
Megtaláltuk, köszönjük a lehetőséget.
[g:hu+ 2.10.16]
A kidőlt fákat a lépcső közepe környékén, jobbról kikerülve lehet lejjebb jutni a rejtekhez. A külső, nagyobb láda kicsit nedves, benne a kisebb dobozban lévő füzet száraz.
Sajnos nem találtuk meg. Bőszénfa és Ibafa közötti táv a DDP-n. A leereszkedés a vízmosásba (száraz) sem volt egyszerű a régi lépcsőkre rádőlt fák miatt sem, de hogy hosszas keresgélés után sem lett meg, na, így ez egy elkeserítő élmény maradt számunkra. Pedig nagyon azon vagyunk, hogy a vasutas ládákat mind megtaláljuk. Ha lehetséges, kérném szépen elfogadni találatnak a fotók alapján. Köszönöm. [Geoládák v4.0.3]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Almamellék-Sasrét teljesítménytúra közben felkeresve. A lépcsőre egy nagy fa dőlt, amit meg kellett kerülni, így nem volt egyszerű a lejutás meg a visszamászás.
4 napos zselici csavargás Anita, Bea, Judith, Molka, kópé1993, LionDaddy és pliptai társaságában. Idei bázisunk Almamelléken volt, ahonnan csillagtúráztunk. A szokásos frenetikus hangulat mellé szokatlan meleg társult, de ez nem vette el kedvünket a környék felfedezésétől.
Könnyed sétának indult, hisz a vonatok majdnem mindig vízszintesen járnak. Ez igaz is, de a láda jó helyre került! A lépcsők a vízmosás felé nehezen járhatóak, a kidőlt fák és a rájuk rakódott avar miatt. Teljesen nem is lehet lemenni, jobbra kitérve lehet leereszkedni a vízmosásba, majd óvatosan fel a másik oldalán. A láda rendben van. Köszönöm, hogy megmutattad.
2020 és 2021 zempléni geotúrái után idén a Zselicre esett társaságunk - Anita, Bea, Judith, Molka, kectam, kópé1993 és pliptai - választása. Ennek megfelelően almamelléki szállásunkról csillagtúráztunk az ott töltött 2 napon, de odafelé és hazafelé is keresgéltük a ládákat. 32/5. találat.
Az ösvényen besétálva érdekes volt a két oldalt meredeken leszakadó vízmosásos rész, de azt nem sejtettük, hogy a ládáért majd ennyire mélyre kell ereszkednünk. A régi, de meglepően egyben lévő lépcső jó szolgálatot tett, mert a száraz, morzsalékos lejtőn nehéz lett volna ekkora távot megtenni lecsúszás nélkül. A láda rendben van, kópé barátunk ment át érte a vízmosás túloldalára, mi a lépcső aljáról szurkoltunk neki.
Megtaláltam, a falu szélén az innenső oldalon is lehet parkolni az egykori bolt előtt (egy kisebb kutya ki tud jönni a sarkon a kapu nyílásán, de nem bántott inkább visszament), az egykori állomásépületnél is megvoltak az ugatós kutyák (csaucsau-k ha jól tippelek), de kerítés mögött, nem tudnak kijönni. A ládának a terep értékének megfelelően nem annyira volt egyszerű a megközelítése, főleg mert a lépcső aljánál már felgyűltek az idők során kidőlt és oda lecsúszott fák amin már talán csak egy gyerek fér át (és ha jól láttam alatta is teljesen eltorlaszolja a vízmosás alját így valószínűleg lent nyugatról sem érdemes megközelíteni) így inkább azt csináltam, hogy a lépcsőn kicsit vissza felmenve oldalra letértem róla a keleti irányba és a töltés oldalában haladva megkerülve a kidőlt fákat egy kisebb vízmosáson tudtam leereszkedni az aljáig (a vitt túrabotok jól jöttek a meredekebb szakaszokon). A láda félig ki volt takarva így már messziről látható volt, visszarejtéskor tettem rá leveleket és gallyakat is több rétegben (bár nem hiszem, hogy az írt nehézségek miatt túl sokan járnának erre). Köszönöm a rejtést!
mmxxvii) Szomorú, bár érthető, hogy nem jár itt már vonat. A láda közelében, a piroson hatalmas szerencse ért, mert találtam két óriás pöfeteget.
A láda jó állapotban a helyén van. A hozzá levezető lépcsősor mellett sajnos elég sok a szemét. Köszi a rejtést.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról! [g:hu 1.6.4]
A Pécs-Szombathely Ir. vonat 45 perc késéssel ért be Szigetvárra, ezért csak 5 percem volt az antalszállási buszig, így nem tudtam bevásárolni vízből, kajából. Antalszálláson nem hogy kocsma, de még csak bolt sincs, sőt egy nyomóskút sem, úgyhogy víz nélkül kezdtem meg a mai napi gyalogtúrámat.
Eléggé hosszú és meredek lépcsősoron mentem le az árokba, de legalább a láda gyorsan meglett. Logolás után visszalépcsőztem a töltés tetejére, majd igyekeztem Terecsenybe, reménykedve, hogy ott lesz majd bolt. De nem volt (és nyomóskút sem)...
Köszi a lehetőséget, amúgy tetszett a rejtés, és a töltésen való gyaloglás is... :)
Zselici túránk mai célpontja a DDK2 újabb szakaszának a bejárása. A Pölöskei-forrás és a DDK2 ládájának továbbvitele után kerestük fel ezt a vadregényes helyet. Meredek és hosszú lépcsősor vezet a mélyedésbe. Nagy szerencse, hogy szép, napos és száraz időt fogtunk ki, régebbi logokat olvasva, esős időszakban nehezebb és csúszós lett volna a láda megközelítése. Tengernyi virágzó medvehagyma borította az erdőt. Kellemes túra volt, köszönet a rejtésért.
Megleltük, mély lélegzések közepette a Zselicben Szabinával. Kösszi a rejtést! --- Igazán seggrehuppanos volt a befejezés. Igazán remek lost place, a lépcsőt, mintha a ládához tervezték volna. Tetszik a CSŐÁTERESZ szó, igazán szakmás kifejezés!
A láda éppen felénk úszott. Kipecáztuk... A vizet kiöntöttük belőle. Szerencsére a logbook egy vitaminos dobozban átvészelte a kalandot.
A láda pontos helyét nem ismerve (nincs fotó róla) hibahatáron belül egy alkalmas nagy fa odvába tettük a dobozt. Nagyon szuper helyszín, kalandos megközelíthetőség. A mai legjobb.
Antalszálláson parkoltunk és 5 pontot felfűztünk egy szép karikára. Sorrendben: GCREQU Rekviem a zselici vasútért GCAVF Aligvár-forrás GCJAMB Jámborka-forrás GCzs1 Felhőkarcoló fák GCALFO Almás-forrás az Ősbükkösben
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.5.0]
Palutcaiak [Geoládák v3.5.0]
Mindenképpen a piros úton érdemes menni. Ahol a kis leágazást jelöli a térkép, ott egy hosszú, meredek lépcső vezet le a mélybe. Mi vizes időben mentünk, nagyon csúszós volt. A völgy mélyén a túloldalon van elrejtve a láda. Nem volt egyszerű, de izgalmas volt! [Geoládák v3.7.6]
Megtaláltuk ! 🙂
Ez egy nehéz találat volt. Nagyon figyelmesen kell elolvasni a leírást.
1.) A parkolótól a megfelelő utat kell választanai mert a felső út egy idő után megszűnik és egy kutyás területen megy át.
2.) A lejáró lépcsőt használni kell, végig és azon is túl egészen a cső átereszig.
3.) Kell egy iránytű a megfelelő fa kiválasztásához.
4.) Lehetőleg ne essen az eső, hogy fel is tudj jönni a.
A fenti négy pontból első kísérletre nekünk most egyik sem sikerült. de égül csak meglett a láda. Köszönjük a lehetőséget! ! [Geoládák v3.4.1]
Barátainkkal érkeztünk a környékre, hogy a tavaszi gc verseny potenciális helyszíneit felmérjük. A kis töltés tetején sétálva nem is tűnik olyan magasnak, mint amikor az ember leereszkedik a völgybe. A láda könnyen meglett, de a csúszós sáros domboldalon erősen megküzdöttünk, hogy vissza tudjunk kapaszkodni a lépcső aljáig. Jó hely, köszönjük, hogy megmutattad.
Hát ez tényleg nem volt egyszerű. Az egy hetes esőzés után még mindig nagyon nagy sár volt és csúszott is rendesen. Először nem hittem el, hogy a lépcsővel szembeni oldalon van. Lementünk az utolsó lépcsőfokig, de onnan már annyira csúszott, hogy kénytelenek voltunk másképp megközelíteni. Jobbra kerültünk az árkok felett, majd onnan le a ládához. Vissza is ugyanúgy, mert lentről sem tudtunk feljutni a lépcsőhöz. A logbook teljesen el van ázva, írni sem lehet bele, a jelszó még olvasható.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.2y]
Na ez a szurdokos-elhagyatott-vadregényes hely nagyon bejött:) így a GCSPIR mozgó is idekerült.
Most simán lehet végig a lépcsőn lemenni, onnan már csak pár méter a láda, persze azért figyelni kell, de nem vészes, és nem érdemes a ládához körbe kerülni, mint amit egy májusi megtaláló ír.
Nem semmi hely!
Sajnos a vízmosás már olyan mély, hogy szinte lehetetlen a lépcső végétől a ládához eljutni.
Aki nem akar a szinte függőleges sárfalon lemászni, majd visszamászni a ládához, az a lépcső kb közepénél (a kidőlt fánál) induljon el (felülről nézve) jobbra a töltéssel párhuzamosan, majd egy nagy bal kanyarral, a vízmosást kikerülve a láda "mögé" jut. Innen jól látszik a töltés, a lépcső és az áteresz is. Természetesen menjetek le a lépcső végére is, onnan is érdekes látványt nyújt az építmény!
Egyedül voltam, ezért a biciklit is levittem egy darabig, nem mertem fenthagyni a töltés tetején, úgyhogy nekem a terep nehézsége kb. 6-os volt. :)
Hihetetlen mekkora monstrum... télen is el fogok menni megnézni, akkor talán jobban kivehetőek a formák.
Elképzelésem sincs mekkora munka lehetett megépíteni a kor technikai színvonalán.
Ma ide simán alagutat, vagy viaduktot terveznének.
Nekem sajnos nincs emlékem erről a vasútvonalról, de édesapám és nagyapám mesélték, hogy milyen volt Bőszénfáról átjárni Terecsenybe. Volt, hogy 4x-5x is vissza kellett tolni a bőszénfai állomásra, mert (vasúti szakzsargonnal szólva) a gőzős megtörölte a talpát (elpörögtek a kerekek) és elakadtak az emelkedőn.
Jó lenne ha egyszer megépülne a Szigetvár - Kaposvár kerékpár út... nagyon látványos lenne ez a szakasz.
A logbook eléggé nyírkos már (a jelszó gond nélkül olvasható) és íróeszköz sincs (az enyém a biciklis táskában volt és már nem volt kedvem visszamenni a ládához, úghyogy majd máskor lodogok)
A kereszteződésben tettük les az autót, majd innen először az aszfatúton haladtunk, mire megpillantottuk a GPS-en, hogy nem jó úton vagyunk: az út mellettünk húzódik kb. 4 méter mélyen.... irány vissza a kiindulópontra :)
Érdekes séta volt a töltésen, közben elhaladtunk egy kerékbilincset "viselő" árusító kocsi mellett. A mélybe vezető lépcsősort alig lehetett látni, esőzés után pedig rendkívül csúszos volt a lejutás. A letört faágak nehezítették a mozgást, de az igazi kihívás a lépcső utána sárfal megmászása volt.... Na ez nem volt semmi. A láda szerencsére messziről virított, így csak azt kellett megtervezni, hogyan jutok át a túloldalra :D
Fényképezőt sajnos nem vittem le, így Meli a szerencsétlenkedésemet örökítette meg fentről.
Köszi a rejtést!
Köszönöm a rejtést! Különleges a hely!
A beharangozott kutyák miatt volt egy kis aggály a keresés közben, de szerencsére nem történt incidens (Terecseny felöl érkeztünk, ha ez számít). A kidőlt fák tényleg megnehezítik a lejutást, de azért át lehet lépkedni/mászni fölöttük/alattuk. Egyébként a láda környékén sem könnyű a közlekedés, meredek a partoldal.
Köszönet a rejtőnek, mert ide sem jutottunk volna el ha nincs a GC. Amit meg akar mutatni az valóban látványos és szép. Az a töltés amin a vonat haladt ( főleg ha lehetne még a vonatból nézve ) tényleg elképesztő. A lépcső amin a ládához le lehetne jutni járhatatlan a rádőlt fák miatt. Mellette van egy csapás ami csúszós és nagyon meredek. Ezen a bátrabbak le tudnak jutni, de én a jobbra kerülést javaslom a medvehagyma mező felé. Innen könnyebb és nem is olyan meredek. Kullancsriasztó kell + 2 kullanccsal lettünk gazdagabbak. Eső után az út rendkívül csúszós.
A láda telepítésekor 111 kényelmes lépcsőfok vezetett a mélybe a ládához. Sajnos időközben fadöntések miatt a lépcsőn nehezen (nagyon nehezen) lehet lemenni, ráadásul az alsó pár lépcső erózió áldozata lett. Ezért a terepnehézséget korábban megnöveltem. Az utolsó ládakarbantartáskor, amely mát fadöntés után volt, én még le tudtam jutni különösebb gond nélkül. Lásd "LaszloZ" logját.
Mit mondjak? Én magam inkább szeretnék hetvenhét macskával találkozni, mint egyetlen kutyával... Bízzunk Istenben, de túrán mindig legyen nálunk egy 5 cm átmérőjű keményfa turistabot (csappantó, fütykös, csetepetélő, furkó, fustély). Amíg a tudós jogászok (akiknek alanyi jogon jár fegyverviselési engedély...) azt is el nem nevezik fegyvernek, a szalonnázó bicska mintájára, és onnantól fogva jogunk lesz halálra haraptatni magunkat.
A frakaskutyákból (persze én nem ismerem a kutyafajtákat, lehet, hogy mi Sántos határában aranysakálokkal találkoztunk?) álló falka legjobb ismereteim szerint nincs a láda környékéhez kötve, a tágabb környéken pár év óta portyáznak vagy ezek, vagy hasonlók. Kb. 2 éve Sántos határában fordítottak minket vissza, később TV műsor is lett belőle, hogy a kaposvári Zaranyi-erdő környékén meg is támadtak kerékpárosokat. Vagyis ha emiatt megszüntetnénk ezt a ládát, akkor Kaposvár környékén seregestül tehetnék ezt a környékbeli rejtők más ládákkal is - ma itt, holnap ott tűnhetnek fel a kivadult ebek.
Egyebekben boldog új évet kívánok minden kedves ládásznak!
Szilveszteri kincskeresés anyukámmal és Umbiak-kal. A rejtektől 150-200 méterre lehettünk,de a kutyák fenyegető ugatása és felénk való jövetelük meghátrálásra kényszerített bennünket. Szerencsére annyira lefagytunk pár másodpercre,hogy volt időnk átgondolni,mi az amit ebben esetben nem szabad reagálni...így pár perc után lassan hátralépkedtünk a kocsihoz. Készítettünk fotókat a gps állásáról és a környékről. (ha szükséges elküldöm email-ben, ennek ismeretében kérném a rejtő elfogadását ).
Hát ez valóban "VADregényes"!
Szilveszteri ládázás alkalmával, Ulmókkal, és édesanyjával igyekeztünk megkeresni a ládát. Az "objektumhoz" közeledve kutyaugatásra lettünk figyelmesek, de nyugodtak voltunk, gondultok a közeli ház udvarán ugatnak. Ám amikor már csak nagyjából 150m-re voltunk a céltól, az erdőből egy 5-6 farkaskutyából álló falka TÁMADT nekünk!!!! Csak a lélekjelenlétünkön múlt, hogy nem lett komolyabb baj, és ezt minden túlzás nélkül állítom, azthiszem mind a négyünk nevében!!!!!
Ennek tudatában kérem az elfogadást. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
[Jóváhagyta: Ajtony, 2016.12.31 18:44]
Köszönjük szépen!
ui.: Én ezt a rejtést újragondolnám! Ez így nagyon veszélyes. :(
Közös találat Takiékkal. Sajna a lépcsőre nemcsak a fák dőltek rá, de akik terepet rendezték, szintén rápakolták a gallyakat. Így a kiadós esőzések után "élmény" volt az agyagos terep!
Ezzel együtt köszönjük.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. Tényleg van lépcső _ felfelé jövet igénybe is vettük. Ott van a turista jelzés előtt csak pont odahalmoztak fel egy csomó ágat. Tollat vigyetek.
Most kaptam üzenetet "Kobcikrajci"-tól. Szerinte megvan a láda. Most ismét az eredeti helyen van. Ja, és még egy! Sajnos az idő nem kíméli a lefelé vezető lépcsőt. Sok helyen kidőlt fák fekszenek keresztbe, ezért a terepnehézséget sajnos emelnem kell.
Sokáig kerestük, de nem találtuk. Elmentünk, de visszatértünk és folytattuk a kutatást. Eredménytelenül. A nagy távolság miatt nem valószínű, hogy visszatérhetünk ezért egy utólsó, kétségbeesett lépésre szántuk el magunkat. Kértük a rejtő segítségét, amit ezúton is megköszönök.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg] Hamar kiszúrtam hol lehet, de tovább kerestem mivel a lehetséges rejtés fölé új lakók költöztek be. Aztán mégis ott volt. A kiszedés még ment, de vissza már nem igazán, úgyhogy kb. 2 MÉTERREL ARRÉBB RAKTAM A GYÖKEREK KÖZÉ.
Újévi első találat a már enyhülő fagyban, hóban.
A lépcsőig semmi gond, majd onnan lefelé Nargoth fiával már lassabban lépdeltünk. Doboz hamar meglett!
A ládára egy karbantartás ráférne és igazából azt sem értem, hogy miért is ide került a láda. Mindegy, ez letudva!
Köszönöm a lehetőséget és BUÉK!
Otthonról Fonyódra menet, rövid sétával. Nagyon klassz volt, bár igazsága van a Rejtőnek, hogy esős időben a nehézség egy ponttal növekszik. Azért megúsztam gatyafék nélkül:) Köszi!
Egy darabig lementünk a lépcsőn, ám ott sajnos több kidőlt fa állta utunkat... :( Ez a mi szerencsénk... Mit volt mit tenni megpróbáltuk a domboldalon kikerülni őket, de nem jártunk sok sikerrel..., eléggé csúszott. Végül azért a környékbeli fákat megnéztük hogy hátha..., de sajnos dobozt ott nem találtunk. Gondolom a völgy mélyén van, ahova nem tudtunk lejutni... Hát ez van. Egyébként a kutyáktól nem kell félni, mivel a kerítésen belül vannak, ráadásul meg is vannak kötve. A képek alapján elfogadod?
A láda gyönyörű helyen van, gratulálok a rejtőnek!!
Külön megörültem, hogy a ládát rejtő fa közvetlen környezetében még a mai napon is sikerült találnunk fogyasztásra alkalmas medvehagymát. ( a legtöbb helyen már fonnyad) Medvehagymás kifli készült belőle vacsorára. :-)
Az ötlet, hogy emlékezzünk a megszüntetett vasútvonalakra, nagyon tetszik. Én talán annyiban másképp tettem volna ezt, hogy a teljes vonal hosszában egy multit rejtettem volna. De ez én vagyok. Így örültem, hogy ezt így megkereshettem. Vagy tíz évvel ezelőtt többet fordultam meg a Zselicben. Főként teljesítménytúrák (Zselic 40 éjszakai, Zselic 50, Papi pipa 50) alkalmával. Ezen túrák alatt volt szerencsém megismernem ennek a megszüntetett vasútvonalnak jó néhány még látható emlékét. Például gálosfai állomás, terecsenyi egykori állomás, valamint a DDP itt egy jó darabon a pálya nyomvonalán halad. Itt a ládához közel már erősen szürkülni szokott a Zselic 40 éjszakaikon. Talán ezért is, meg azért mert fogalmam sem volt róla, nem vettem észre a ládához vezető lépcsősort. Nem értettem, hogy miért van és miért pont itt van egy letérés megadva, de ideérve annyira egyértelmű volt. Öröm ilyen és ehhez hasonló emlékeket felkeresni. Picúrnak is tetszett.
Megkerestük.Már a múltévi nyaralásunk során tervbe vettük,de a fekete harkály tanösvényen vett sárfürdő után,úgy gondoltuk,hogy 65 évesen sok már nekünk a száz csúszós lépcső.De most 500 megtalálás tapasztalatával bevállaltuk.Minden probléma nélkül meglett.Sokkal egyszerűbb volt mint azt a leírás alapján gondoltuk.Köszönjük a lehetőséget.A parkolási helyen rendőr,polgárőr páros posztolt.Miben segíthetünk?Régi vasút??-Itt olyan nincs.Terecsenypuszta ott igen.Ott van a kisvasút.De minek annyit gyalogolni.A nagy kanyarból autóval is oda lehet menni.Megköszöntük a segítséget.
Jó helyen van a láda! Bár azt hiszem szerencsém volt, hogy egyből a rejtekhez mentem, és nem tébláboltam össze vissza a félhomályban.
Szerencsére visszafelé már megleltem a lépcsőt is :).
Köszi!
A dombtetőn parkoltunk és a villanyoszlopokkal párhuzamosan indultunk a lefelé a láda felé. Néhány kutya őszinte sajnálatára. Aztán megtaláltam a jelzést is és röviddel azután a ládát is. Érdekes volt az ódon lépcsőkön sétálni.
Azok a fránya ebek bosszantottak minket, de hála Mathaunak - akitől úgy tűnik jobban félnek - leküzdöttük az akadályt; a láda megtalálása már könnyen ment.
Megtaláltuk. Nagyon érdekes, lenyűgöző hely. Nem irigylem az építőket, mire azt a töltést összehozták...
A kutyák korrekt, villanypásztorral ellátott kerítés mögött voltak.
Köszönjük.
Megtaláltuk! A láda közvetlen környezete nagyon érdekes és hangulatos, tisztára Tomb Raider hangulat. Kár, hogy az odáig vezető út Antalszállásról rettentő lehangoló képet nyújt. Ennek ellenére érdemes volt felkeresni, köszi.
Pécs környéki hosszú hétvégére tartva szedtük össze ezt a ládát is. A töltésen befele sétálva 2 dühösnek tünő kutya szaladt elém, de némi ugatás után azért megbarátkoztunk. A zajra előjött a kutyák ősz hajú gazdája, akivel jól elbeszélgettünk. Aki tart a kutyáktól, inkább ne keresse fel ezt a pontot!
A lépcsőfokokból pontosan 110 van, felfele menet megszámoltam. Mivel eső után érkeztünk, ezért a mohával benőtt, sáros lépcsőfokok csúsztak, vigyázzon magára mindenki!
[:225:] mai 2.
Mecseki hosszú hétvége után hazafelé a Zselicet fedeztük fel.
Odafelé a háznál lévő nagy fekete kutya kicsit megijesztett minket, de aztán a gazdája visszahívta. Aztán továbbmentünk a töltésen, egyszer megálltam nézni a gps-t, h hol járunk, Vera szólt, h jé, itt egy lépcső. Na, mondom, épp az kell nekünk :) Láda meglett gyorsan, az átfolyó meg jól visszhangzik :D
Visszafelé megint ott ugatott a kutya az út közepén, de ezúttal én kergettem meg, ami jó módszernek bizonyult, mert visszamenekült az udvarba :D
Két napos túra keretében találtam meg a ládát. Kaposvárról a vasútállomásról indultunk a Dél-Dunántúli Piros jelzésen és azon haladtam egészen Bükkösd vasútállomásig. 6 db geoládát sorrendben a GCTESO-t, GCTOTO-t, GCROPO-t, GCSZKE-t, GCREQU-t, és a GCFAPI-t kerestem meg.
Nekünk meggyűlt rendesen a bajunk a kutyákkal, ugyanis elállták az utunkat ketten, és csak az volt a szerencsénk, hogy az egyik véletlenül megharapta a másikat és a zűrzavarban mi továbbáltunk. Óvatosak legyetek! A vasúton tovább indultunk a ládától Terecsenybe, ahol a volt vasútállomás épületében 1200Ft-ért egy nagyon korrekt kis szállást kaptunk. Részletek a POI adatbázisban. Köszönöm a rejtést! TB OUT
A vasútvonallal való ismerkedést Bőszénfán kezdtük. A DDP útvonalát követve kb. 10 km-t jártunk be ebből a szép nyomvonalból. Bőszénfa - Antalszállás - Terecseny - Almamellék útvonalon. Az éjszakai havazás miatt nagyon szép fehér takaróba öltözött a táj, de ez a láda keresést ellehetetlenítette. Az antalszállási kutyák jól vannak rendben kijöttek és megugattak minket, de többen voltunk.
Kis családommal megtaláltuk. Sajnos már messziről látszott, nem volt betakarva rendesen. Kivettük a "GeoForint"-ot és helyére "DarthVader" került. A következő megtaláló, kérem, logolja a geocaching.com-on! Köszönjük a rejtést!
A kutyák ott voltak, kapu nyitva, gazda sehol, de hál'stennek elég jól bírom az acsarkodó ebeket, így egy kisebb hangpárbajon kívül se nekem, se a kutyáknak ;) nem esett baja.
A lépcső szenzációs, meg maga az építmény is, ugyanakkor elszomorító hogy (ha jól tudom) 1945 óta egyedül Nagyrákoson épült Magyarországon új vasútvonal. Köszönöm a leírást meg a ládát is. Tetszett.
A piros csíkon közelítettem. Az út végén áll két ház, melyeket két kutya és egy öregember "őrzött" a fekete kutyu barátságos, a barnával még az öreg sem bírt, a nadrágom bánta, szerencsére a bakancsot nem tudta átharapni. Csak óvatosan közelítsetek... A rejtek gyorsan meglett.
Tekintettel a gyerekekre, Antalszállásról indultunk neki a keresésnek. A régi vasútmegállót felújították, de a kutyák megmaradtak, jöttek és ugattak... A tulaj az egyiket visszahívta. A másik közelebb érve megbarátkozott a gyerekekkel, akkor láttuk, hogy a lába eltörött, a nyakát pedig csúnyán felsebezte valami, valószínűleg nem nyakörvvel volt kikötve. Nagyon sajnáltuk:(. A rejtés nagyon tetszett, a hely gyönyörű. Hihetetlen, hogy ezt emberek építették. Köszönjük.
Zselici kerékpáros ládázás a Kaposvár - Patca - Kaposvár - Antalszállás - Bőszénfa - Kaposvár területen az aktuális aszfaltozott erdőgazdasági utak adottságait kihasználva. 120 km, 1400 m emelkedés és 8 láda lett a termés.
GCZS67 után úgy döntöttem, hogy lejövök a kitűzött legdélibb pont, GCREQU-ig, hogy majd visszafelé be tudjam osztani az időmet és a hátra lévő ládákat a vonat indulásáig. Először a felső úton tettem meg pár m-t, de látszott, hogy lejjebb is van út. Visszatekerés, lenti út - még lejjebb is van :-(. Jó, ez összetalálkozik a középsővel, de pár pedálfordulat után jött a tanya. Lélegzetet visszafojtva, a legfinomabb áttételen suhantam el a tanya nyitott kapuja előtt. A tyúkok hangoskodtak, de a 3 kutyaól nem mozdult. Megtaláltam a lépcsőt, lelépegettem, letettem a bicót, megtaláltam a csőátereszt és a ládát, majd logoltam.
A töltés nagyon rendben van! Kétkezi munka, mérnöki tervezés, ma is áll. Szomorú, hogy már nincs funkciója.
Felérve a volt sínekhez, megint jött a cirkusz a kutyákkal: szerencsére szemből fújt a szél, elvitte a hangokat és a szagokat. Most a tyúkok is eltűntek a kert közepéből, csak egy kakas szólalt meg - frászt hozva rám. A kutyák nem mozdultak, osontam vissza az országútra és irány GCZS1.
Végigolvasva a bejegyzéseket, úgy tűnik hihetetlen szerencsénk volt a kutyákat illetően, mert nálunk csak egy kis láncra kötött fekete, loncsos kutya próbálkozott. Mi csak virágszedő nénivel talákoztunk.
A környék egyébként valóban csodálatos volt, ez pont az a rejtekhely, ahova alapesetben nem jutottunk volna el.
Fogtam!
Idén Kaposváron volt a Vasutas Természetjárók Találkozója. Innen csillagtúráztunk a ládákhoz. A kocsi tetején a kerékpár, ha kellett levettem és azzal folytattam az utat. ha már azzal sem mehettem tovább, akkor uzsgyi gyalog a közel 30 valahányfokban.
Előbb Terecseny felől próbálkoztam, majd Antalszállás felől. A kutyák elemükben voltak, kiordítottam a tüdőmet, hogy hazazavarjam őket. A kerékpárt a volt megálló előtt a szépen nyírt füvön hagytam, miután elmentem a töltésen a láda feletti részig a töltésen. Sehol egy kesserösvény, jöhetett a dzsungelharc. Amikor lépcsőre emlékeztető dolog került a lábam alá, elkezdtem reménykedni. Ide-oda cikáztam a vízmosásokban, hőségben nehéz ésszerű döntést hozni. Telefonos segítség után - ezúton is köszönöm - hamar meglett a csőáteresz, majd a láda is. Visszafelé is volt még csatám a kutyákkal.
Néhány vonatos kép Almamellékről. Oda nem kellene láda?
A Zselic 40 éjszakai túrán tettünk egy kis kitérőt, de megérte! Nagyon szuper hely, bár a megközelítése nem egyszerű, főleg ilyen esőáztatta napok után.
Tényleg szép a hely. Autóval egészen a lépcsőkig mentünk, onnan csak pár lépés :)
A rejtés is tetszett, de sajnos rengeteg a kullancs!
Ez a 150. találatunk!
Kétnapos országjárós ládázgatás családi körben, 650 km autózás némi gyalogtúrával, 7 megye érintésével: Pest, Fejér, Tolna, Baranya, Somogy, Zala és Veszprém. 11/6
Kétnapos kiruccanásunk egyik fő célja a magyarországi kisvasutak ládasorozat hiányzó három pontjának begyűjtése, illetve a közeli ládák közül néhánynak a megtalálása volt.
Egy kiadós reggeli után, szálláshelyünket elhagyva folytattuk a ládavadászatot. Szekerünket egy alkalmasnak vélt helyen, a mezőn állítottuk le, ahonnan gyalog ereszkedtünk le a vízmosások szabdalta völgybe. Egy tanya mellett is elhaladtunk, vagy három-négy házőrző vicsorgó ugatásától kísérve. Elénk is jött a gazdi, egy 70 év feletti idős férfi (ránézésre 50-nek sem látszott), aki láthatóan örült, hogy emberek vetődtek ide, gondolom ritkán van alkalma idegenekkel beszélgetni. Azon melegében el is kezdett mesélni nekünk a háború rémségeiről, s miután elmondtuk, hogy Budapestről érkeztünk, megkérdezte, ismerjük-e az ő Árpi bácsikáját, akinek boltja van a Keleti-Pályaudvar közelében :) Így most nem rémlik, adtunk kitérő választ. Hogy is magyaráztuk volna el, hogy egy kétmilliós nagyvárosban ismerni az ő bácsikáját, annak mondhatni nulla az esélye.
Az erdőbe érve ismét csak enyhe hagymaszag csapta meg orrunkat: a medvehagyma itt is teljes pompájában virágzott. Megtaláltuk a leírásban említett lépcsőt, aljánál pedig az átereszt is. A ládika felkutatása nem okozott gondot, csalódást okozott viszont, hogy szinte teljesen üresen találtuk.
Ajándékot így nem cseréltünk.
Köszönjük, hogy felkereshettük ezt a múltat idéző, érdekes helyet!
A 'Hagyományos Húsvéti Túrát' idén a Zselicbe szervezték a társaság erre kijelölt tagjai (Éva és Annamari). Kis magyarázatra szorul a 'húsvéti' jelző, de mivel húsvétkor általában hűvös van és nincs ilyen hosszú hétvége, így általában inkább május elsejére vagy pünkösdre szokott esni a kirándulás időpontja. Ekkor még nem tudtuk, hogy fantasztikus 4 napunk lesz, és azt sem, hogy a Zselic _tényleg_ gyönyörű. Ez a láda pedig -kis kitérővel- éppen útbaesett :)
Nagy király rejtés, köszönjük.
A kiránduló csapat 'nulladik' ládája, ekkor még nem volt jelen mindenki : )
Közös találat ier-rel. A megadott parkolótól mentünk a piros jelzésen, tetszett a mohos lépcső a végén. Visszaérve az autóhoz egy kullancsot találtam a nadrágomon. Ennyit a riasztó spray-ről...
2. nekifutásra, északról.
A falu közelében két vad pásztorkutya állta utamat, így a rejtővel való telefonos tanácskozás után egy nagyobb kerülővel északról közelítettem meg a ládát.
A régi nyomvonalon közel 20 éve újévi olvadó hóban esőben baktattunk végig a terecsenyi kulcsosháztól egészen Gálosfáig, ahol a töltés eltűnt a tóban.
Szombaton a patcai Katica-tanyán rendezték az országos hosszútávú tájfutó bajnokságot. Pénteken, leutazás közben néhány drive-in láda mellett sok kis (1-3 km-es) kirándulás. Szombaton délelőtt verseny, délután 17 km a Zselicben. Vasárnap reggel levezető futás, délelőtt egy kisebb kirándulás, aztán haza. Végig szép tavaszi időben.
Szokásos hétvégi kirándulásunk-ládavadászatunk szombati 7. állomása. Már sötétedni kezdett amikor ideértünk. Az autóval a kutyák miatt egészen a lépcsőig mentünk. A láda azonnal meglett.
Nagymamáimat látogattam meg a közeli Gálosfán. Utána Alex, a westie kíséretében kerestem meg a helyet. Csak később olvastam a logokat, hogy milyen kockázatot vállalok ezzel a döntésemmel. Szerencsére megúsztuk némi ugatással.
Erősen ajánlom a GPS nélküli és/vagy kisgyerekkel érkező ládászoknak ezt a helyet!
Bluemonday-al közösen érkeztünk, aki már járt erre és kb mutatta az irányokat, de ennek ellenére is meglett! :-)
A kutyusok igen örültek nekük, még visszafelé jöttünkben is habzott a szájuk...
Maga a rejtés érdekes, de hogy ott valaha vasút ment, azt nagyon furcsa volt elképzelni.
Kaposvár környéki kerekezés 102 km
A kutyariasztó botot felvettem a felszerelésembe de szerencsére nem kellett használnom. Odafelé zárva voltak a kutyák visszafelé pedig a gazda az utca asztalon - vagy min - feküdt, és néhány üvöltéssel visszahívta a kutyákat.
Az odavezető úton jól érzékelhető, hogy egyvasuti bevágásban haladunk, még érezni lehet az egykori talpfák nyomait. Hangulatos hely a hosszú lépcsősor is, vajon mi célt szolgált annak idején ?
Nagyon élveztem a vonal történetének a leírását .
Többen javasolják, hogy kutyariasztó bot alapfelszerelésnek számítson a környéken. Ízelítőül néhány szinonima a helyi tájszótárból: csihar, sujtogató, szalasztó, csetepetélő, csappantó, hajtics, ugrasztó, abrikt, görcsiny...
A Zselic 40 éjszakai teljesítménytúrán gyalogoltunk éppen, amikor megnéztem a gps-t, hogy biztosan jó irányba haladunk, és láss csodát ott egy láda! Teljesen véletlenül ráakadtunk a lépcsősorra is a sötétben. A környezetből túl sokat nem érzékeltünk, de biztos szép lehet, mint ahogy az egész Zselic. Gyors találat, gyors log, aztán vissza a túra útvonalára, mivel még a fele előttünk állt. Köszi a rejtést!
Chiga & rth
Az úton az egyik tanyából egy vicsorgó kutya támadt felénk, de szerencsénkre relatíve hamar előkerült a gazdája, így nem váltunk martalékává. Tetszett a ládához vezető lépcsősor.
Ha arra jártok vértezzétek fel magatokat kutyariasztó bottal.
A nap utolsó, nem is tervezett pontja, de még hiányzott a kilométerszámlálónkból az előre kiszámítotthoz. No meg régóta szerettünk volna eljönni a régi vasúthoz.
Érdekes, hogy itt burjánzott legjobban a vegetáció, mindig elcsodálkozom, milyen hamar visszaveszi a természet a magáét.
Rotty kutyariasztója kiválóan debütált, utána még gonoszkodásból más jámbor, csak hobbiugatósokkal is kipróbálta, és az illető ebek farokbehúzva, fejet lesunyva elódalogtak.
Összesen 32 km-t tettünk meg a Zselicben meglepően hamar, aztán nekem kellett gondoskodnom a közlekedés megszervezéséről, egyben bemutatót tartva az ifjabb nemzedéknek, Rottynak, miként stoppoltak az elődök.
Remek volt a csatlakozás, Antalszállásról nyomban Pécsre autóztunk.
Ilyen nap után érzi az ember lánya, hogy jó látni, hallani, ízlelni, szagolni, tapintani...
Jó élni!
Ráadás láda, a kutyák ellen készenlétbe helyezett sűrített levegős sípban bízva haladtunk el porta előtt. A tacsi szaladt felénk, majd a síp után vissza, közben a gazda is megjelent, de nem sokat törődött velünk. Visszafelé is nyitva volt a kapu, és a második sípszó nem az öt órát jelezte a kutya számára...
Már jártam erre, tudtam hogy itt haladt egykoron a vasút, de ez a lépcső és a töltés monumentalitása nem tűnt fel.
Nagyon szuper napot töltöttünk el a Zselicben Lepkével, és még egy profi autó leintéssel igen hamar haza is értünk. Lehet hogy egy "Lepkeálruhát" is beszerzek a sikeres stoppoláshoz? :))
Szeretek mindenre felmászni, itt is volt lépcsőzésben részem, csak először le, majd onnan fel. Rengeteg medvehagyma van a láda közelében. Ha bírtam volna enni, biztos megkóstoltam volna.
Tavaszi túra Baranyában.
12 nap, 70 láda, 140 km gyalog. A Nyugat-Mecseket Cserkútról, a Kelet-Mecseket Óbányáról jártuk be. Több új helyszínt ismertünk meg túránk során.
Ha már induláskor sikerült elszalasztani, legalább visszafelé is érintettünk, és ezúttal legalább már figyeltünk is :)
Sasrétről a piros négyzeten jöttünk Terecsenypuszta felé, majd fenn a vasúton végig a piros sávon. A lépcsőt Tobias barátom hamar meglelte, aztán már mentünk is lefelé a mélybe. Nálunk ez a ládarejtés a csúcstartó, keresve sem lehetne ennél szebb és vadregényesebb helyet találni :) No és persze a fincsi (és persze szép) medvehagymák mennyisége sem épp elhanyagolandó, igen finom szendvicset ettünk a bringákhoz visszatérve...
A megtalálás nem volt nehéz így GPS nélkül sem, külön köszönet a rejtésért!
katica + tobias
A korábbi megtalálók figyelmeztetései miatt nagy botokkal felszerelkezve indultunk a régi vasúti bevágásban, ám a kutyák a kerítésen belül maradtak és a méretük szerint amúgy sem lennének veszélyesek. A láda még GPS nélkül is nagyon gyorsan meglett, a hely érdekes.
Macusa1 & Macusa2
A közvetlen környezet tényleg nagyon szép, kár, hogy pár tíz méterre már nem annyira. Ekkora töltést még soha nem láttam máshol, mennyi munka lehetett ezt megépíteni... A ládában elhelyeztem 1 db Utazó Ügynököt (Amerikából indult) és 1 db Geoérmét (Új-Zélandról indult). Aztán mentünk tovább a Felhőkarcoló fák láda felé a piros , majd a piros jelen. Nagyon szép kirándulás volt.
Mecsek tekercs 2.
Megszámoltuk, tényleg 110 fok járható, de ha a kidőlt fát elvonszolnánk onnan, akár 113 is lehetne. Nagy eső idején félelmetes lehet a hely, a lezúduló víztömegek miatt.
04. 01-én 4/16 találat + 3 km futás Kaposváron. A tacsi ugatott, de ma nem volt vérmes kedvében, kicsit "elbeszélgettünk", megértette, hogy szeretjük. A kullancsokat azoban nem, és itt nagyon nagyok voltak. De már eggyel kevesebb van, fotója eggyel lejjebbi leírásben. A hely csodaszép.
T-Com Vivicittá Kaposvár és Zselici ládázás Bütyökkel, 4/16. találat.
Kis gyalogtúra, szépen felújított állomásépület, aggresszív tacskó, kedves tulaj, szépen gondozott virágoskert. A lépcső egy élmény (felfelé...), nagyonjó rejtés, sok kullancs, rossz műholdvétel. Nagyjából ezek jellemzik ezt a kis kiruccanásunkat...
Végre egy szabad nap a sajtóutak között - dunántúli szedegetés Omlással és DC3-mal, reggel 4-től délután 6-ig, közel 700 km, hármunknak 27 megtalálás, két ládánál elsők voltunk (Omlás jegyzi az aranyérmeket). Kellemes időjárás, jó viszonyok, botladozás nélküli pikk-pakk lebonyolítás.
Impozáns töltés - mennyi munka fekszik benne, mennyi munka lesz újraindítani a felszámolt vasutakat... Nekünk nem volt bajunk a kutyákkal, mert mindkét házból előjött a gazda - nagyon egyszerű, szófukar emberek.
Pupu (köszönöm a fuvart) és Omlás remek társaságában tettünk egy szép hurkot a Dunántúlon. Szokásos korai indulás (4 órakor), szép helyek és remek időjárás.
A kutyák hősiesen védték területüket, a gazda is előjött, nagyon kedvesen útbaigazított minket, még szalutált is. Besétáltunk a töltésen, majd le a lépcsőn. Csak ekkor érezhető igazán, micsoda hatalmas építmény ez a töltés. Irgalmatlan mennyiségű földet mozgattak meg a kubikusok. Nagyon tetszetős helyre került e láda, melyet csodás virágok őriznek.
Itt futottunk össze a T.Nagy csoporttal, minő véletlen. Rövid beszélgetés után siettünk tovább, hiszen még hosszú út várt ránk.
Az a vízmosás, ahol a láda van, nagyon király! És tele volt medvehagymával, szedtem is egy kicsit belőle - vajaskenyérrel tök finom! De a tágabbi környezet elég rémes valóban a sok megkötetlen és gazdátlan kutyával. Egy vérszomjas jószág Freddy után iramodott, de még idejében figyelmeztettem, hogy forduljon meg gyorsan, és nézzen szembe az ebbel. Így aztán elmaradt a kutya vacsorája... :)
A kutyák majdnem bekaptak minket. Nem tudom, hogy miért van ilyen sok ilyen egysejtű aki nem köti meg a vérebeit, hagyja, hogy a turista úton had tépjék szét a vándorokat...
A lépcső tetszett!!!
A korábbi megtalálók logjaiból okulva kicsit balra a szántóföld szélén közelítettük meg a ládát. Valószínűleg ez nem olyan szép, de sokkal békésebb útvonal... És innen a ládát elérni is sokkal izgalmasabb :)
Vasútmániás lévén ('A vasútnál lakom...') a vasutak még elmúlásukban is megérintenek, sőt. Micsoda munka lehetett ezen a terepen vasutat építeni, töltések és bevágások egymás utánjával... Most semmi, itt-ott az egykori kavicságy bazalt-törmeléke, egy-egy régi kilométerkő. Terecsenyig elsétáltunk, vasúti mértékkel durván kanyargós, nem lehetett egy gyors pálya, de kár hogy már nem lehet utazni rajta.
A láda könnyű találat, kutyás kalandokkal vegyítve. Először (leírás híján) nem ereszkedtünk le a bevágásba, hanem a felső úton indultunk, aztán oldalogtunk vissza egy győzelmét folyamatos ugatással és visszakísérésünkkel ünneplő kutya előtt. Fent is kutya, lent is, és nálunk is egy. A lentiek körbeszaglásztak minket, de balhé nem volt, a két (nem túl nagytestű) kannal szemben a velünk lévő kis szuka volt a főnök.
Tetszett a hely is, a rejtek is.
nem bántották a kutyák az autót. gazdájuk szerint: "...itt minden a miénk. Arra mennek, amerre akarnak... , ...arra csak a vasút van... , ... lőjük szét a fejét a kutyának.." érdekes hozzáállás.
gyenge minőségű plasztik.
Zselici kirándulás Fűkockával. 5/11. Jópofa kutyás gazda. A kutyákkal nem szabad foglalkozni, illetve a gazda szavaival élve: pofán kell őket vágni, ha rosszalkodnak...
Kedves Ládász Barátaim!
Nem véletlenül írtam, hogy átkelünk az országúton, és leereszkedünk a régi vasút bevágásába. Ez a jelzett út, és nem a felső, ami aszfaltos. Csak egy kutyás ház (a régi vasúti megálló) van a turistaút közelében.
Botot azért vigyetek a biztonság kedvéért.
Bluemonday kollégával.. Nem azért mondom de a kutyák szabadon voltak hajszálon múlott hogy nem haraptak meg minket.. Először egy birkanyájjal találkoztunk, majd egy igen nagytestű keverékkel.. felénk tartott.. háttérből előkerült egy idősebb uriember aki folyamatosan azt hajtogatta: Botot neki!! Majd felvilágosított minket, hogy BOT nélkül nem szabad elindulni ilyen utakra.. ezután kellemesen elbeszélgettünk, bár az úr kimerítette a dysarthria fogalmonkörét. Mindegy kedves volt, be akart hívni minket borozni, de mivel sötétedett továbbmentünk! Pár méterre a helytől, a következő háztól.. 2 db kutya szabályosasn ránkrontott.. megúsztuk! Ezután e láda már gyerekjáték volt.. Blumonday találta meg a kis sárgával.. az én vevőm néhány tíz méterrel arréb akart vinni.. ővé a dobogós hely.
Nemrég kezdtem a ládázást, alig vagyok túl a 60. találalaton, de őszintén mondhatom, voltam már ennél sokkal szebb helyeken is..
Nootropillal. Már tegnap is gondolkoztam rajta, hogy meg kellene nézni ezt a ládát, annál is inkább, mert néhány nappal ezelőtt a környéken túráztam és akkor tetszett a táj. Bár a láda közelébe turistaösvény vezet, kétszer is acsargó kutyákkal kellett szembenéznünk, úgyhogy visszafelé alternatív megoldásként inkább a szántóföldet választottuk. Magával a rejtéssel nem volt különösebb gond, de úgy összességében jobbra, szebbre, többre számítottunk.
Igaz, némi kutakodás után, de sikerült begyűjteni egy újabb második helyet és az ötvenedik ládikámat. Lent a völgyben elég gyér volt a műholdjel erőssége így célszerűbb volt a leírás után keresgélni. Köszönöm a rejtést.
Egészen vadregényes hely. Ottjártamkor nagyon szépek voltak a fények, sokat fotóztam, de az nem adja vissza kellő hűséggel a hely hangulatát. Odafelé a kutyák csak megugattak, és némi szúrós tekintet hatására aztán visszahúzódtak de visszafele már nagyon meg akartak enni, az egyik el is kapta egy kicsit a lábam. A lépcső aljánál elég csúszós volt a domboldal, főleg visszafelé.
Érdekes, hogy a sínekkel együtt a talpfák is eltűntek, pedig azért nem adnak olyan jól a méhben.
Köszi a rejtést, öröm volt idejönni, azzal a szomorú gondolattal együtt is, hogy a most bezárt szárnyvonalak is így fognak kinézni 30 év múlva!